Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inchidere/deschidere electrica portbagaj
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4
LiviuS
Cum se poate monta inchidere dechidere electrica la portbagaj, la o masina fara alarma?
Liviu
huh .. hai sa mai povesesc a "£$^#* oara .... nu conteaza .. hai sa mai povestesc inca odata smile.gif:



Se cumpara una bucata actuator (pret, cca 130 Klei) .... se monteaza in hayon folosind accesoriile cu care vine de la magazin, atasand "capul" de tija care face deschiderea hayonului. Apoi se trage un fir de la actuator (al doilea se leaga la masa) pana in fata la un buton care se amplaseaza intr-o pozitie convenabila. Al doilea pin al butonului se leaga la +12V. Si gata .. s-a realizat o deschidere electrica !!!!



Pentru cateva imagini .... http://bc77liv.home.ro/des_port.html



Bafta !!!
costi
asta e Liviu, daca-i le-ai surubarit primul pe toate !



baieti mai noi intrebati-l de cotiera, izolare fonica etc, ca tot el le-a inventat si mai are citeva taste de *&^#$
irinel75
PT LIVIU:::se poate si la o berlina??mai ales daca are alarma?de la alarm ace buton o actioneaza si ce culoare are firul (va rog)?si actuatorul tot de capota i-l prind?
DieselPoweRRRrrr
actuator am avut eu la vechea nova si a fost ok cca 4luni - s-a prajit.

la SLZ am pus un trunk opener - solenoid facut pa asta ca la ...cielo sa zicem.

cca 750.000 montaj inclus (atelier)

am preferat asta pt ca solenoidul are putere mai mare + garantia bineinteles
GoGu
Pe berlina nu stiu daca merge. teoretic ar tebui sa fie posibil cumva...dar va fi cam inestetic pt. ca (,) capacul de la portbagaj nu are loc de "ascuns" actuatorul.

Se poate pune pe telecomanda de la alarma (daca ai un canal liber..si multe alarme au minim un canal suplimentar). Cat despre fir/culoarea lui.. difera de la alarma la alarma (cauta in documentatia alarmei... partea de instalare). Vezi ca trebuie pus un releu, nu comanzi direct actuatorul ca poti praji alarma.
radu2k
cine imi poate spune si mie unde gasesc un actuator de-ala smile.gif in timisoara. si se poate monta orice masini (cu orice incuietoare la portbagaj)? ca eu am un fiat berlina. si nu vreau sa il cumpar si dupa aia sa stau sa ma uit la el smile.gif.

si ar mai fi o chestie (aici chiar va rog sa nu radetzi de mine biggrin.gif ). cam ce e un actuator? si cum functioneaza el? shtiu ca e ceva de inchidere centralizata, dar eu am desfacut`o pe a mea shi are nishte bobine acolo la inchidere. alea is actuatoarele. Va multzumesc (la acre radetzi nu va mai multzumesc icon_twisted.gif )
asarban
Acum am terminat de ras!

Actuatoare gasesto de cumparat fie la magazinele de piese de Dacia, fie in targul vostru fie, in cel mai rau caz, in seturile de inchidere centralizata din MEtro.

Actuatoarele le recunosti ca sunt negre, au un cap cu burduf si tija, la celalat cap au 2 sau 5 fire, dar le recunosti si mai usor prin faptul ca atunci cand bagi curent in ele incep sa se miste intr-un fel care te va face sa te gandesti la prostii!

Sub invelisul de plastic negru sunt tot niste bobine....
radu2k
Hai sa va zic si eu o faza.

Am fost azi la Dacia in timisoara sa ma interesez de un actuator. Si am avut o discutzie destul de interesanta cu un tip mai mult decat neplacut (care se okupa cu vanzarile din magazinul respektiv). intru acolo, salut dupa care intreb de actuatoare. respectiv ma intreaba "dã care?". nu prea am stiut ce sa zic asha ca am zis ca "de solenza. pt portbagaj, vreau sa il adaptez la alta masina". a urmat un foarte stilizat "hã?!" din partea individului de la Dacia. I-am confirmat pe intelesul lui ca vreau "dã solenza..." atunci a inteles si s-a dus in spate cica sa verifice. cand s-a intors mi- spus la fel de sec "avem, patru sute dã mii" am zis "la redevere" si am plecat. data viitoare cand o sa mai caut nu cred ca o sa mai merg la magazinul de piese dacia (care este si reprezentantza cica).



Se cumpara una bucata actuator (pret, cca 130 Klei)



Liviu, unde dreq gasesc cu 130 Klei? (ca la mine in orash costa "patru sute dã mii"). S-au au crescut preturile in halu asta si eu sunt (foarte) intarziat?! :shock:
Tudor B
Vezi ca pretul de 400.000 este pentru actuatoare "piese de origine" care sunt putin diferite (adica capul actuatorului este dreptunghiular si de tabla (cred ca) special pentru sistemul de inchidere de pe DSN/SLZ, fata de celelalte care au capul in forma de cerc, din plastic), cele de origine se pare ca in timp caraie. Pretul de 130.000 este valabil la Bucuresti pentru actuatoare obisnuite, la mine in Cluj nu am gasit numai actuator de origine la pretul de 450.000 lei.
vlad_george
Lamuriti-ma si pe mine. La Solenza sistemul de inchidere e diferit de cel de la DSN. Pentru ca nu are buton. Daca pui un actuator care sa traga de clapa aia care tine inchis portbagajul, pana ajungi sa il ridici aianu revine? sau ala ramane in pozitia deschis? si daca ramane asa, iti trebuie un buton de genul aluia de la inchiderea centralizata de pe bord, care sa permita si inchiderea... ca altfel nu are nici o chestie care sa il tina inchis... si risti sa se ridice in mers. Lamuriti-ma si pe mine cum pot face treaba asta la solenza.
vlad_george
PS

Se poate pune ceva care sa`l tina inchis dar nu incuiat, adica in momentul cand ai descuiat masina sa-l descui si pe el si totusi sa il tina ceva sa nu ti se deschida in mers?
GoGu
N-are nici o treaba "butonul" de la DSN cu deschiderea asta... dealtfel, dupa montarea unei astfel de deschideri, acel buton de la DSN se poate si dezactiva...



Nu, nu se inchide la loc...ramane deschis pana il trantesti inapoi.



E destul de greu de explicat (fara a face o ditamai compunerea) cum merge treaba asta, asa ca va propun un experiment (cam hilar el, dar...).

Rabatati spatarul banchetei spate si intrati in portbagaj (care e inchis) si trageti de tija orizontala care trece prin decupajul acela al dublurii hayonului (nu mai stiu in ce directie) pana se aude zgomotul ala pe care il face la descuierea "normala". Ei, fix treaba asta o face actuatorul, si nimic mai mult. Contemplati fenomenul icon_mrgreen.gif

Pentru posesorii de DSN tija e verticala si trece prin decupajul acela acoperit cu un capac de plastic pe dublura hayonului.
vlad_george
Eu te inteleg... dar la SLZ daca nu tii de cheie rotit portbagajul nu se deschide. Clapeta aia are un arc si revine singura pe pozitia inchis. Asa ca ori actuatorul trebuie sa o tina deschisa, s atunci terebuie apasat butonul si ptr incuiat, ori i se scoate arcul... cel putin eu asa vad prolema.
GoGu
Crede-ma pe cuvant ca merge... biggrin.gif

Arcul ala aduce doar cheia in pozitie vericala...nimic altceva. Incuietoarea propriu-zisa de pe SLZ a fost montata si pe doua generatii de DSN si n-au o greatza la deschidere electrica (iar butonul ala de pe fundul DSN-ului n-are NICI UN amestec in functionarea sistemului...devine inutil).
Liviu
Vad ca am "pierdut" de mult firul discutiei asa ca am sa incerc sa dau un fel de raspuns general smile.gif :



1. Actuatoarele de 130Klei se numesc popular "actuatoare de uz general". Daca mergeti la magazine de piese auto in cautarea lor nu cereti actuator de SLZ/DSN/Masina/etc .. cereti ... "actuator de uz general". Astea vin cu o tija si un sistem de prindere care se poate monta pe ORICE tija care trebuie actionata .. in orice pozitie ... mai trebuie un fir care sa dea tensiune pe el (al doilea este sasiul ... se subintelege).



2. Se poate monta in principiu si pe berlina dar partea neplacuta a afacerii este ca daca dai de butonul de deschidere o sa sara capacul portbagajului si efectiv o sa se deschida laaarg.



3. Dupa ce se monteaza pe SLZ/DSN un asemenea sistem, la actionarea butonului se va DESCUIA/DEBLOCA hayonul in sensul ca daca vreti sa il deschideti va trebui doar sa trageti de el in sus. La inchiderea acestuia la loc , se va bloca la fel ca inainte de a apasa butonul respectiv. Atat DSN cat si SLZ au un arc ce determina revenirea tijei de deschidere in pozitia INCUIAT imediat ce s-a terminat actiunea de deschidere (cheie, buton dsn, activitate actuator).



4. Se poate monta un releu actionat de alarma in cazul in care alarma are un al doilea canal de comanda sau buton dedicat portbagajului. Unele alarme au "driver" de actuator de portbagaj in ele, tot ceea ce ramane de facut este sa se lege firul respectiv, a carui culoare difera de la alarma la alarma (dupa cum a spus si Gogu), la actuator.



Bafta multa celor care vor sa isi monteze !
Stefanescu Alexandru
Pentru Dacia 1310 se poate monta deschiderea portbagajului dar trebuie modificat sistemul de inchidere al portbagajului.

Eu ma ocup cu asa ceva si costa 600000 lei cu tot cu instalare.

Ofer factura fiscala garantie.

0744925897 0726480289
bogdan_o
Revin cu pb. actuatoarelor care tin portbagajul descuiat. Am mai citit un topic si raspunsurile de acolo si cele de aici m-au bagat in ceata. Deci, un actuator functioneaza pe urmatorul principiu: curentul care intra in el trece prin niste bobine care fac ca (,) capul lui sa se deplaseze fie in sus, fie in jos. Problema este ca oata ce s-a deplasat ramane in pozitia aia fara a mai reveni la loc decat daca se apasa din nou pe buton. La SLZ sistemul de deschidere al portbagajului presupune doar o miscare de tragere a tijei dupa care tija trebuie eliberata. Altfel incuietoarea ramane deschisa tot timpul. Deci un actuator din asta normal daca ar tine tina trasa cand se apasa butonul si nu ar elibera-o imediat nu ar face mare branza pentru ca portbagajul nu s-ar putea inchide decat daca s-ar apasa din nou pe buton.



Ca atare, ma repet cu intrebarea: exista actuatoare care dupa ce trag tija sa revina automat la loc? Daca nu exista, se pot adapta? Am inteles ca electromagnetii gen Cielo sunt prea puternici pt. mecanismul e SLZ si ca ar putea cauza ceva daune pe acolo.
Marty
Hai sa mai zic in ca o data:



- alarma UNGO(cea pe care o am eu) are un canal auxiliar pe care se poate pune un ACTUATOR. Actuatorul respectiv deschide si...revine. Se pare ca aceasta functie este data de alarma si nu de actuator;

- cei care au deschiderea portbagajului cu buton in bord, se pare ca au un electromagnet (nu stiu daca de Cielo, Clasa E, Passat sau Seicento)
bogdan_o
Atunci nu mai ramane decat solutia montarii unui actuator clasic cuplat la un buton identic cu cel din dreapta casetofonului iar cand vrei sa deschizi portbagazul apesi pe buton de doua ori. O data in jos pentru deschidere si o data in sus pentru blocare. Altfel nu vad cum s-ar putea monta un actuator normal.
GoGu
Capul actuatorului poate fi miscat si cu mana.

La DSN (si cred ca si la SLZ) actuatorul e adus inapoi de insasi tija de care trage la deschidere (la inchiderea portbagajului tija aceea face cursa inversa fortand actuatorul sa revina in pozitia initiala).

Pe scurt.... la deschidere trage actuatorul de tija, la inchidere trage tija de actuator.



Actuatorul are in interior un motor electric ce actioneaza un mecanism tip cremaliera (similar casetei de directie).
clr
QUOTE
Atunci nu mai ramane decat solutia montarii unui actuator clasic cuplat la un buton identic cu cel din dreapta casetofonului iar cand vrei sa deschizi portbagazul apesi pe buton de doua ori. O data in jos pentru deschidere si o data in sus pentru blocare. Altfel nu vad cum s-ar putea monta un actuator normal.

Sau pui in capat un arc suficient de puternic sa - l traga inapoi dupa ce iei mana de pe buton
roadx
Baieti, baieti, stati putin, :shock: : elementu' activ al lu' actuatoru' asta e de tip solenoid sau e de tip motoras? :shock:

Ca, io zic(,) ca nu e totuna... Ca pana sa zica GoGu ca e motor, incepusem sa ma prind cum va sa zica treaba, da' veni GoGu si ma incenzurat de tot... :?



ma gandeam, ca atunci cand deschid haionu' cu cheia, nu e nevoie decat de o miscare intr-un sens (spre dreapta...) dupa care scot cheia si deschid pestera => butucu' si tot ce mai are prin matze, revine in pozitia lui, iar la final, dupa ce termini de cotrobait, inchiderea se realizeaza prin "trantirea" haionului, moment in care se produce si lacatuirea propiu-zisa (ceva gen sistemul de inchidere al capotei de la berlina... :wink: )

Ok! Trebusoara asta ar fi logica, pana la GoGu! :shock:

Actuatoru', dupa comanda de deschidere, ramas fara curent, isi face cursa de revenire (sau ii pun un arc, ce dreaq!), iar 'armarea' inchiderii se face la 'trantirea' haionului'...

Da' veni' GoGu si zise ca ar fi si-un motor (cu cremaliera inca :shock: !)

Deci: PANA LA URMA CARE ESTE ELEMENTU' ACTIV !!!
tarzy
pb este foarte simpla:



acuatorul are doua fire, sa zicem X si Y,

- ptr pozitia ridicat, alimentarea este X la +12V, Y la masa.

- ptr pozitia coborat, alimentarea este Y la +12V, X la masa



ptr deschidere portbagaj montarea acuatorului se face la pozitia deschis cu unul din fire legat la masa (chiar la unul din suruburile care-l prind de tabla masinii) iar celalalt la comanda, de retragere, cu +12V (de la butoan in cazul deschiderii prin butoan, sau prin releu in cazul alarmei care permite deschidere portbagaj).



sper ca m-am facut inteles
GoGu
Ca sa facem o conventie:

- actuator: bazat pe motoras + cremeliera. Capul actuatorului poate fi miscat relativ usor cu mana... NU va imaginati ca odata ramas fara alimentare nu-l mai clinteste nici draq biggrin.gif . In plus vorbim de o cursa f scurta... e vorba de centimetri (1-2-3..chiar am sa masor).

- solenoid: un electromagnet care odata alimentat atrage o armatura metalica. La incetarea alimentarii armatura ramane "pe loc repaos" adica moale-balalau laugh.gif



Pe DSN-ul meu (sistem de inchidere al portbagajului tip Nova GTi) si pe DSN-ul lui Liviu si al altora (sistem de inchidere ca la SLZ... partea de "zavor" propriu-zis) merg bine-mersi actuatoare.

Explicatia e ca in momentul inchiderii (trantirii) portbagajului mecanismul care asigura blocarea trage toate matzele inapoi pe pozitie (inclusiv actuatorul) chiar daca actuatorul le-a blocat intr-o pozitie, sa zicem, "nefireasca".

Dati cu pietre daca am zis prostii... dar sistemul FUNCTIONEAZA...cu martori biggrin.gif si alta esplicatie n-am gasit.



PS un solenoid ar fi mult mai "comod" insa e mai scump si nu stiu daca se justifica.[/b][b]
roadx
QUOTE
La incetarea alimentarii armatura ramane \"pe loc repaos\" adica moale-balalau




...asta daca nu are un arc, acolo, ca tot solenoidu', care sa-l impinga/traga in pozitia zero.



Ok! Or fi si motorase, da' eu aud cand dau cu centralizata (sau cu butonu' ala de pe bord... ) zgomote ca de electro-magneti (ba chiar daca ai bunavointa, poti simti vibratiile usoare produse de socul cursei => cursa scurta, in forta) si nu m-am gandit o secunda ca ar semana cu zgomotul facut de un electro-motor, oricat de 'fortzos' ar fi el...



...parerea mea...



(BTW, ce s-a intamplat cu mesaju' cu "OXYGEN ACKTIV" ? )
tarzy
acuatorul nu blocheaza nimic, doar actioneaza asupra mecanismului de blocare, asa ca nu are nici pe dreaqu daca-i manevrat cand se inchide portbagajul.

situatia este similara, sa zice cu cea in care deschizi usa la cheie atunci cand ai inchidere centralizata pentru acuatorul de la usa sofer.



solenoid mai poti gasi la dezmembrarii, dar nu stiu in ce masura se va integra in spatiul disponibil.
kaspersky
bun, vad ca se discuta mult pe tema asta, dar pina la urma si-a montat cineva deschiderea electrica portbagaj pe slz. vreau sa-mi montez si eu si inca nu m-am lamurit, folosesc solenoid sau actuator?

am vazut mai sus ca DieselPoweRRRrrr si-a rezolvat problema cu un solenoid.

DieselPoweRRRrrr>>ne poti da mai multe detalii??
ducu
Salut.Am montat si eu pe masina de firma unde mi-am pus alarma un servomotor ptr. deschidere de portbagaj.Este un pic diferit de celelalte ptr. ca el se deschide si tre sa revina si in pozitia normala.Servomotoarele de usi nu revin decat cand le dai din nou impuls din comanda mare sau din telecomanda.Asta se deschide si revine.700.000 lei cu tot cu buton si legatura cu alarma daca are, in Bucuresti la Seleniu la Tricodava.
Tudor B
Eu am pus un actuator "piesa de origine" prins la tija orizontala din haion, legat la alarma, functioneaza excelent, actuatoarele de origine revin mai usor dupa primirea comenzii decat cele din kit de inchidere centralizata, nu e nevoie de o a doua actionare.
Razvy
Citind si eu pe aici despre deschiderea automata a portbagajului. m-am decis sa cumpar un actuator 140.000 (cu sina, tija), un buton. Bun, am montat butonul, actuatorul pe hayon, tija de la actuator care era dreapta am strambat-o cum am putut si am prins-o de tija de la deschiderea hayon. Am facut test nu a mers, am mai mesterit la ea, am schimbat pozitia si acum MERGE. Portbagajul sare singur cand apas pe buton. Butonul l-am bagat intr-o gaura pe care am dat-o in cutia de sigurante. Pana acum bine si frumos, dar nu se putea sa fie asa usor. Acum portbagajul la orice groapa se deschide(sare). Daca dau cu pumnul in el sare, ce draku are???? Se inchide si mai greu cand il trantesc. Sigur am gresit ceva la tijele alea nenorocite, ca intr-un colt una dintre ele loveste in tabla. Unde am gresit. Va rog sa ma ajutati ca acum nu mai pot sa tin portbagajul inchis. Sare la orice groapa. Si alta intrebare: de unde si CUM iau tensiune pentru actuator. Eu cand i-am facut proba am luat direct de pe baterie. Am auzit ca cineva a luat de la siguranta de la bricheta. Cum se face, ce scoate siguranta si pe picioarele ei se infasoara firele care duc la intrerupator??? Pe unde sa trag firul pana la actuatorul din hayon? Ma intereseaza in momentul cand firul va trebui sa treaca din masina in portbagaj, pe unde il bag? il leg de hayon asa atarnat? VA ROG HELP!
tarzy
nu stiu cum sta treaba la SuperNova, dar poate nu ar strica sa mai umbli un pic la tija acuatorului, adica sa o mai lungesti / scurtezi o idee.
bogdan_o
Pai problema ta este ca ai indoit prea mult tija care duce de la incuietoare la mecanismul de deschidere sau ai tras prea tare de ea si acum nu se mai inchide complet. Adica sta inchisa pe jumatate, de aici si deschiderea la orice soc. Tija aia, chiar dupa ce o fixezi de capul actuatorului nu trebuie sa stea intinsa (adica sa tina), iar pozitia actuatorului o reglezi luand in considerare ca tija (neindoita) sa stea libera si sa fie supusa tensionarii numai cand trage actuatorul de ea.



Firele poti sa le tragi fie pe la praguri (scoti bradutii aia de plastic ce fixeaza mocheta pe praguri si bagi firul pe sub mocheta) fie prin spatiul dintre catonul de pe plafon si tabla plafonului (asta implica scoaterea respectvului carton). Mai departe, firul poti sa il bagi in hayon pe la manunchiul de fire care deja trec pe acolo si care ajuta la dezaburile si la iluminare numar. Legatura la cutia de sigurante nu o faci cum ai spus tu (rascind firul pe piciorusele sigurantei) ci dand jos cutia de sigurante si luand curent de la papucul (spun papuc pentru ca desi sunt doi, curent trebuie sa iei de la cel care este dupa siguranta, astfel in caz de ceva se va arde siguranta si nu actuatorul sau altele).corespunzatori sigurantei pe care este si bricheta.
Razvy
Merci mult bogdan_o. Am facut-o! biggrin.gif Merge ca unsa. Super cred ca m-am jucat tranteam hayonul, apsam pe buton sa sara, iar il tranteam, toata ziua. Merci mult! :wink:
Kappa
Salutare!

Eu am primit un actuator de la ceva masina nemteasca (scrie "made in Germany" pe el) - am taiat un pic din carcasa lui ca nu intra, am dat 3 gauri (1-rateu; 2-ok), l-am prins de tabla, cu o brida am legat capul actuatorului de tija, ,am tras frumusel cablul prin haion, apoi pe langa praguri si l-am legat direct la UCE dec.

Avantajul consta in faptul ca la deschiderea usilor se deblocheaza si portbagajul (de multe ori vreau sa pun ceeva in portbagaj si-mi vine greu sa scot cheia din buzunar sa deschid - asa apas prin buzunar butonul de la cheie si se deschide + functioneaza la fel si cu butonul din bord).

Singurul inconvenient este faptul ca daca deschizi masina din cheie si mergi un pic cu masina, apoi vrei sa scoti ceva din portbagaj, acesta este deja blocat - de la trepidatiile din timpul mersului se blocheaza - si atunci trebuie sa apas de 2 ori pe buton...
laurh
Mie mi se pare nasol asa. Pai de cate ori deschizi masina se deschide si porbagajul ? Poate nu ai mereu ceva de pus in el.
Manuel
QUOTE


Singurul inconvenient este faptul ca daca deschizi masina din cheie si mergi un pic cu masina, apoi vrei sa scoti ceva din portbagaj, acesta este deja blocat - de la trepidatiile din timpul mersului se blocheaza - si atunci trebuie sa apas de 2 ori pe buton...


Stai ca nu pricep...Tu mergi tot timpul cu portbagajul descuiat/deschis?
bogdan_o
Kappa, vezi ca nu-i o idee foarte buna sa mergi tot timpul cu portbagajul descuiat. Se poate rupe din tabla cuiul ala care are rolul de a limita miscarile hayonului. Asta pe langa zgomot si pe langa faptul ca ti se poate deschide de la vreo groapa.
laurh
Nu. Merge pana la prima groapa cand se inchide. Si dat fiind frecventa gropilor la noi , rezulta ca merge maxim un minut din momentul inc are a plecat cu porbagajul deschis.
Kappa
Nu, nu , nu...

Chestia e foarte sensibila. Daca deschid portbagajul cu butonul de pe bord si la iesirea mea din masina trantesc prea tare usa sau balansez masina prea tare, deja se si incuie portbagajul. Ce sa mai zic ca din momentul plecarii de pe loc s-a si incuiat. De aceea zic ca e mai mult util cand vin cu mainile ocupate si deschid din cheie portbagajul ca atunci nu zdruncina nimeni masina sa se incuie la loc. Chiar m-am gandit sa desfac sistemul de inchidedere al portbagajului sa scot arcul care impinge limbuta aceea pentru blocare, iar blo0carea/deblocarea sa o faca strict actuatorul, si anume chiar daca las portbagajul jos sa nu se incuie.

Credeti ca acel cui va rupe tabla?
Tudor B
Eu cel putin nu cred ca se rupe tabla, sunt sigur. Am montat multe cuie pe DSN, in haion montaj cu saiba lata si piulita iar 2 masini s-au intors ca s-a rupt tabla in jurul cuiului ca au umblat cu haionul deblocat. La SLZ e o simpla piulita prinsa in tabla.
bogdan_o
Tudore, pai te contazici pe tine. Adica la DSN unde era si saiba lata s-a rupt tabla ca au umblat cu portbagajul deblocat, dar la SLZ nu se rupe, ca e doar piulita?
Tudor B
Nu ma contrazic deloc. Cele 2 DSN cu tabla de haion rupta erau taxi (folosite intens prin gropi cu haionul deblocat) iar inchizatoarea era reglata astfel incat sa asigure o strangere buna a haionului pe cheder, ca sa se inchida trebuia depus putin efort si trantit haionul, deci nu se putea inchide de la umblatul prin gropi. SLZ intradevar se inchide f usor, posibil sa se inchida de la gropi (nu am incercat sa vad), dar daca cumva se intampla sa nu se blocheze garantez ca se face praf tabla din jurul cuiului.
bogdan_o
Pai asta am zis si eu, ca daca nu se blocheaza se rupe tabla din jurul cuiului. Tu probabil ai zis ca nu se rupe pentru ca erai sigur ca se inchide singur hayonul, iar eu am inteles ca ai fi spus ca nu se rupe tabla, indiferent daca se inchide sau nu.
Tudor B
La o studiere mai atenta a hayonului solenzei mele am observat ca in zona unde e cuiul, pe o suprafata de vreo 2X5 cm pare a fi prinsa o intaritura in interiorul hayonului, probabil ca cei de la dacia s-au gandit ca unii ar uita sa blocheze hayonul, tabla din jurul cuiului ar putea ramane intreaga la masinile noi, dar cu timpul hayonul isi va face joc lateral (balamale) ducand la o sarcina marita pe cui. Recomand cu caldura blocarea hayonului in timpul rulajului.
Manuel
Pot sa ma laud si eu putin? Multumesc! smile.gif Asadar, mi-am pus si eu actuator la portbagaj + buton in bord + releu pt. alarma si merg brici, singura problema fiind ca trebuie sa ma cert cu fiica-mea care sa deschida portbagaju' din telecomanda. Intr-adevar, tija trage actuatorul inapoi si nu e nevoie decat de o apasare pe buton pentru deschidere. Montarea a durat o ora cu totul si m-a costat 700.000.
laurh
Pacat ca esti din vaslui sad.gif
Manuel
Da, stiu... Multi suspina dupa mine tongue.gif

Acu' serios vorbind, orice atelier specializat in alarme iti poate monta. In Bucuresti iesi mult mai ieftin fiindca gasesti actuator pe la 150.000 in loc de 10 $ fara TVA cat am dat eu.
LiviuS
Intrebare: poti sa te duci cu actuatorul tau sa-ti monteze deschiderea electrica la portbagaj?

Si o sugestie:

Ar trebui sa se faca o scurta lista privind posibilitatile de montaj deschidere electrica (poate la tuturiale?)

Vreau sa spun ca unii si-au montat la alarma, altii cu buton in bord, poate exista si alte variante. Ceva foarte scurt.
Manuel
Operatiunea nu am facut-o intr-un service Dacia, asa ca bineinteles ca te poti duce cu actuatorul de acasa, urmand ca la atelier sa platesti doar manopera. Daca alarma are facilitatea asta, se poate monta pe firul de la alarma (la Eaglemaster CL5100T e firul rosu/alb) insa trebuie pus si un releu pe care eu am dat 2$ + TVA. Butonul este unul similar cu cel de la anticar jacking-ul alarmei (arata ca o guma de la creioanele chinezesti) si l-am pus in carcasa de la volan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.