Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor electric servodirectie Laureate 1,5 dci
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3
onobeka
Salut,

masina e noua (19km) si in mod cert nu exista nici o pisica ascunsa in compartimentul motor.
Este vorba de un 1.5dci. Cand motorul merge se aude si din habitactlu insa mai tare de afare un sunet continuu ascutit ca un mieunat. Cred ca provine de la un releu sau de la servo-directie, pentru ca in momentul in care invart de volan tace si se aude sunet de directie asistata normal. In momentul in care nu mai rotesc volanul mieunatul revine.
Masina e nou nouta, luata ieri.
Ati mai intalnit problema acesta?

[editat]
costi
esti primul cu o astfel de problema (mieunatul nu 1.9 smile.gif )
Mai bine mergi la service
DigitalScribe
Turbina oare ?
dragos.avramescu
Cureaua de distributie ? ar explica de ce face mai tare cand dai de volan, pentru ca in momentul ala compresorul de la servo cere mai multa putere.
DFA
QUOTE(dragos.avramescu @ 1 Dec 2005, 16:33)
Cureaua de distributie ? ar explica de ce face mai tare cand dai de volan, pentru ca in momentul ala compresorul de la servo cere mai multa putere.
*



Dacă are 1.5dCi Laureate (și eventual la 1.5dCi Ambition în 2006) pompa de servo nu mai este pe cureaua de accesorii a motorului, ci este acționată electric, separat de motor. Adică servo-direcție electro-hidraulică.

Dacă are Ambiance sau Preference s-ar putea să fie ce zici tu.
novio
Mieunat sau scartait?

Am observat acest lucru, dar asteptam niste precizari de la "reclamant".
ph34r.gif
Totusi, nu ti se pare suspect ca se reclama orice "zgomot" (mieunat).
ICET
Asa cum a punctat si DFA,daca e modelul Laureat,zgomotul provine de pompa servo pentru directie care este electrica si se aude ca un tiuit care se diminueaza in momentul care se roteste volanul,zgomotul disparand in momentul de bracaj maxim.Daca nu e asa,te cam paste o vizita la service.
onobeka
Multumesc de raspunsuri, din pacate nu cunosc exact tipul modelului, masina nefiind a mea ci a tatalui prietenei mele. O sa ma interesez si va spun.
In mod sigur sunetul vine de un subansamblu electric, este destul de puternic si enervant si de tacut tace doar la rotirea volanului. Nu am mers cu masina la drum ci doar am auzit-o in mers la relanti.
ICET

Si banuiesc ca ai auzit zgomotul de afara,ca din habitaclu nu prea se aude.
eStatic
Am si eu un prieten a carui masina, nou nouta, 1.5dci Laureate, face exact la fel. De afara se aude tare insa si din inauntru se aude binisor. E ca un piuit continuu. S-a dus cu ea la service si aia i-au zis ca toate fac la fel, au mai pornit una si si aia facea la fel. Foarte ciudat, sunetul e foarte enervant, parerea mea.
DFA
E pompa de servo-direcție, este acționată electric, separat. Dacă "așa face toate" e nasol...
ICET
QUOTE(eStatic @ 6 Dec 2005, 17:47)
Foarte ciudat, sunetul e foarte enervant, parerea mea.
*


Cand te "intalnesti" prima oara cu acest zgomot,intradevar este enervat.Dar eu unul din habitaclu nu-l aud(poate oi fi mai surd eu 04.gif ),dar dupa o perioda de acomodare nu ti se mai pare asa strident nici afara.
calin.c
se aude la multe loganuri asa si nu este normal
la clio 2 nu se aude nimic
la citeva clio cind a inceput sa se auda nu o mai mers nici 10 mii km
eStatic
Eu cat am mers cu ea il auzeam foarte bine si din habitaclu. De afara se aude foarte tare, peste sunetul motorului...
klaus
QUOTE(calin.c @ 7 Dec 2005, 07:15)
se aude la multe loganuri asa si nu este normal
la clio 2  nu se aude nimic
la citeva clio cind a inceput sa se auda nu o mai mers nici 10 mii km
*


Clio 2 are servodirectie cu pompa electro-hidraulica?
mushu^dog
Salut!
Fratele meu are 1.5Dci Laurea...venit de 2 zile ..si are acest zgomot in partea stanga a masinii. Am fost la service si explicatie e ca "toate face la fel" . Este vorba de pompa de servodirectie care este actionata de un motoras electric; din motive de spatiu dacia a ales aceasta solutie.

Problema e ca zgomotule chiar enervant si se aude peste motor. Se aude si din habitaclu uneori. Din punctul meu de vedere Dacia a inselat un client. Eu am testat la lansare Dacia 1.5 DCI versiunea de baza. Alegand un nivel superior de echipare ma asteptam sa am unele beneficii si nu un mieunat constant sub capota.

Oricare ar fi motivele pt care au ales acest motoras ...noua la drive test ni s-a prezentat un model si ni s-a spus ca nivelul superior de dotare va avea aer conditionat si servodirectie. NU a zis nimeni ca va mieuna ceva sub capota. Daca stiam chestia asta..poate nu asteptam 3 luni dupa masina asta.

Pe scurt, voi trimite un mail la vocea clientului; am fost la protectia consumatorului le-am explicat situatia si mi-au spus ca ei in termen de 10 zile ii pot obliga sa imi retuirneze banii. In plus voi trimite mail si la toate revistele de specialitate, protv sau cine a mai fi interesat sa stie ca DAcia una iti prezinta si alta iti livreaza. E mata-n sac...sau sub capota
calin.c
mushu^dog
ai dreptate dar nu in totalitate
cind ti-au spus ca vor pune ca si servo tu te-ai multumit nu ai intrebat sau nu te-a interesat solutia tehnica
mushu^dog
Salut Am trimis mail la dacia asistenta. Daca primesc un raspuns va anunt.

Intr-adevar nu m-a interesat solutia tehnica tehnica cand am comandat o masina cu servodirectie.- Nici acum nu m-ar fi interesat ce solutie tehnica au adoptat daca nu mi-ar fi zumzait in cap.
In schimb STIU un lucru: am comandat o masina cu servodirectie ca sa am un confort la sofat. Am comandat o masina cu aer conditionat ca sa am un conform termic vara. NU am comandat o masina care sa imi produca un DISCONFORT ACUSTIC in niciun caz.
Cu toate astea am dat o gramada de bani si uite ce am primit...si am si asteptat o gramada de vreme.

M-am interesat la protectia consumatorului si in termen de 10 zile se mai poate face ceva.

Daca imi spuneau: uite stimate client...motorasul asta zumzaie..mai da 100 de euro si iti punem un motoras Bosch silentios si pe cuvant ca unde intra mia intra si suta si dadeam ...

bomicabomic
Asa si ? de unde stii ca nu-i Bosch?
calin.c
nu cred ca o sa rezolvi ceva
vine si iti masoara decibeli si sigur este in limita admisa
nu vreau sa te descurajez dar cred ca asa se va intimpla
oricum succes
Marty
QUOTE(dragos.avramescu @ 1 Dec 2005, 15:33)
Cureaua de distributie ? ar explica de ce face mai tare cand dai de volan, pentru ca in momentul ala compresorul de la servo cere mai multa putere.
*



Super descoperirea viitorului: aerul conditionat si servo directia actionate de cureaua de distributie si aia scartaie. radmasa.gif
Dupa cum ziceau si antevorbitorii mei, la dCi pompa de servo e actionata electric, deci nu poate fi vorba de patinatul curelei de ACCESORII. Singura chestie de la care poate sa fie ramine supapa de presiune a instalatiei de servo.

P.S.: Instalatia de servo-directie are pompa, nu compresor!
AL
Toti cei care ati constatat problema aceasta la masina dvs. sunteti rugati sa scrieti aici si sa nu mai incepeti alt topic pe aceeasi tema!
roland
QUOTE(ICET @ 1 Dec 2005, 23:17)
Asa cum a punctat si DFA,daca e modelul Laureat,zgomotul provine de pompa servo pentru directie care este electrica si se aude ca un tiuit
*



Intrebare, ca sa nu mor prost...
Servo directia exista de la Preference in sus. Sa inteleg din cele de mai sus ca pompa servo este antrenata de curea la Preference si electrica la Laureat, evident pentru DCI? Din motive ca nu aveau loc de aer conditionat (ca asta e la Laureat in plus)?
Iar la MPI parca toate-s pe curea...
De ce spun asta? Pentru ca la drive-test a fost Preference si nu a zis nimeni nimic de zgomote...
DFA
QUOTE(roland @ 9 Dec 2005, 13:08)
Sa inteleg din cele de mai sus ca pompa servo este antrenata de curea la Preference si electrica la Laureat, evident pentru DCI? Din motive ca nu aveau loc de aer conditionat (ca asta e la Laureat in plus)?
Iar la MPI parca toate-s pe curea...
*


Exact!
Problema apare strict la Logan 1.5dCi Laureate și eventual la 1.5dCi Ambition din primăvara lui 2006, dacă nu rezolvă problema până la el...
ICET
Nu are ce problema sa rezolve.......zgomotul e normal,adica tehnologic 04.gif .Poate doar o insonorizare mai buna,ceea ce nu cred.
ps..oare la loganul ala tunat de Elia,tot asa se aude?
DFA
QUOTE(ICET @ 10 Dec 2005, 01:09)
Nu are ce problema sa rezolve.......zgomotul e normal,adica tehnologic 04.gif .Poate doar o insonorizare mai buna,ceea ce nu cred.
ps..oare la loganul ala tunat de Elia,tot asa se aude?
*


ELIA a "tunat" un Logan diesel Laureate????
Parcă ei s-au ocupat doar de MPI..., cel puțin așa apare în lista lor de Logan-uri publicate pe site-ul lor...
ICET

Pai ce am zis eu ca era diesel.......dar pompa de servodirectie la motorul ala e tot electica....
calin.c
i-a pus pompa electrica pentu a nu lua din puterea motorului
dar totusi o pompa costa 1000 euro
cam scump pentru citiva cai inplus
CristinelM
QUOTE(calin.c @ 11 Dec 2005, 19:51)
i-a pus pompa electrica pentu a nu lua din puterea motorului
....
*



Fara a intentiona sa te supar sa stii ca nu-i corect ce spui. Ce nu mai "trage" motorul invartind direct pompa de servo "trage" invartind alternatorul. Altfel ar fi perpetuum mobile...
calin.c
pirderea de putere este mai mica daca are servo electrica si probabil este asistata electronic pentru a nu merge cind nu este nevoie la viteze mari de exemplu
DFA
QUOTE(calin.c @ 13 Dec 2005, 21:10)
pirderea de putere este mai mica daca are servo electrica si probabil este asistata electronic pentru a nu merge cind nu este nevoie la viteze mari de exemplu
*


Stai liniștit, că nu făceau ei cadou o servo-direcție variabilă în funcție de viteză...
Wolfman
Servodirectia la Logan nu este variabila.
klaus
QUOTE(calin.c @ 13 Dec 2005, 20:10)
pirderea de putere este mai mica daca are servo electrica si probabil este asistata electronic pentru a nu merge cind nu este nevoie la viteze mari de exemplu
*


Acuma, avand in vedere istoricul informatiilor difuzate in reteaua de service dacia, eu am niste indoieli ca servo actionata electric este special pentru a nu consuma din putere.
Plecand de la informatiile "pertinente" livrate service-urilor Dacia in iarna legat de rescrierea de soft, informatii care se puteau usor demonta numai pe baza unor deductii logice simple, cred ca si pe aici sunt unele mici inadvertente.
Parerea mea personala este ca e mult mai ieftin sa setezi motorul ca cel euro4 pentru vest si sa pui o pompa de directie de pe benzinar, si aia 5 CP in plus sa fie "dedicati" acestei pompe de servo, decat sa adaugi o piesa suplimentara cu costuri mult mai mari (si intr-adevar, zvonurile de pret la pompa aia sevo-electrica se duc undeva peste 30 milioane ROL).
Eu zic ca nu pierderea de putere a fost argumentul principal pentru aceasta optiune.
DFA
QUOTE(klaus @ 14 Dec 2005, 00:32)
Eu zic ca nu pierderea de putere a fost argumentul principal pentru aceasta optiune.
*


Ci lipsa de loc pe cureaua de accesorii?
Sau era loc pe curea, dar motorul fiind mai mare spațiul dintre motor și caroserie era prea mic.
ooopsss
s-a ales aceasta solutie din lipsa de spatiu.....la Preference DA(directia asistata) este antrenata rin curea de la motor deoarece spatiul din compartimentul motor permite acest lucru.....la Laureate lacul pe pe curea este luat de catre compresorul de la AC (aer condtionat), evident trebiua gasita o solutie pentru antrenarea DA......cea mai simpla si eficienta solutie este cea adoptata ( dar nu si cea mai ieftina, mult zica ca s-a ales cea mai ieftina...nu e adevarat)
cunosc foarte bine dacia logan deoarece cu asta ma ocup si nu cred ca deranjeaza pe nimeni sin interior jgomotul DA mai ales daca da si drumul oricat de incet la muzica...sa fim seriosi carcotasi sunt destui si vor sa fie bagati in seama.


Aproro cu cel cu protectia consumatorului....ai testat preference si ai cumparat laureate.... nu ti-a spus nimeni ca cea ce testezi e si ceea ce vei comanda, ai stiut ca testezi pref si comanzi laur.....
trahanache
In sfarsit am sesizat si eu tiuitul. Se aude numai de afara. In interior, nu se aude nimic. Mi se pare un moft sa mergi la protectia consumatorului cu asa ceva. Mai ales ca poti vinde oricand masina la pretul la care ai luat-o.
gpgabi2000
Pot sa confirm si eu ca acel zgomot "tiuit" se aude putin mai tare in afara masini iar in interior este putin sesizabil. In concluzie se poate face abstractie de el.
AL
ok....zgomotul a fost pus in evidenta... s-a confirmat si cauza.... eu propun ca discutia de acum incolo sa se concentreze pe SOLUTII de diminuare a zgomotului prin insonorizare sau alte asemenea...
einstein1984
Pai topicuri cu antifonari sunt minim 3. Ce rost mai are inca unul, ca doar nu o sa antifoneze motorasul, ci toata masina. Dar chiar asa de rau face, de nu poti sa-l suporti?
DFA
QUOTE(einstein1984 @ 16 Dec 2005, 15:06)
..........ca doar nu o sa antifoneze motorasul, ..........
*


Nu se știe niciodată...., așa că e foarte bine că subiectul e lăsat separat!
Nico dCi
La mine nu se aude nimic Am masina de pe data de 13.12.2005 Precizez ca este Laureate 1.5 dCi
pedrovl
Si la mine este aceelasi mieunat, piuit, cum vreti sa-i spuneti dar:
- Nu se aude in masina
- Am fost asigurat ca nu e nici o problema
- Motorul cu tot cu piuitul asta e mai silentios decat altele (am pus masina bot in bot cu octavia 1.9 tdi 90cp si am ramas surprins - Dci ul e mai silentios)

Daca vreunul dintre voi obtine informatii pertinente din partea Dacia, va rog postati.
oris
Salutare tuturor si bine v-am gasit.
Este primul meu post pe acest forum, desi m-am inscris mai de mult.
Sunt posesorul unui "proaspat" 1.5DCI Laureate (aproximativ 300km) si am constatat si eu acelasi zgomot la motor in partea stanga (un fel de fluierat/mieunat). Cand trag de volan stanga sau dreapta (nu conteaza) la maxim (deci cand am ajuns la capat) si vreau sa depasesc limita, zgomotul se accentueaza si deci fluiera mai tare (parca scoate aer cu o presiune mai mare).
N-am reusit sa ajung la vreun service pana acum (de vreo doua zile mi-a sesizat zgomotul cineva care are tot diesel si mi-a zis ca nu prea e normal), dar cred ca ma voi duce totusi.
Intre timp ... citesc posturile voastre!
Sper sa nu fi batut campii. Daca da imi cer scuze.
DFA
QUOTE(oris @ 29 Dec 2005, 09:58)
........N-am reusit sa ajung la vreun service pana acum (de vreo doua zile mi-a sesizat zgomotul cineva care are tot diesel si mi-a zis ca nu prea e normal), dar cred ca ma voi duce totusi........
*


Te duci cam degeaba, că nu au ce să-i facă la țiuitul pompei de servo-direcție. Ăla este zgomotul pe care îl produce ea, nu este un defect.
Singurul lucru pe care îl poți face este să găsești o soluție de amortizare a lui. Apropo, a examinat cineva pompa, se încălzește, are nevoie de aerisire, are elemente de disipație a căldurii, sau orificii de ventilație...
QUASAR78
Este bine sa intrebi un mecanic de la reprezentanta despre asta , posibil ca tiuitul acela care apare in timpul virajelor sa fie urmarea unui defect al pompei de la servo sau sa nu fie aerisit bine circuitul si sa fi prin aer in ea dry.gif
ICET
QUOTE(DFA @ 29 Dec 2005, 09:46)
Apropo, a examinat cineva pompa, se încălzește, are nevoie de aerisire, are elemente de disipație a căldurii, sau orificii de ventilație...
*


Ca orice motor electric,se incalzeste si are elemente de racire........
Din cate am observat eu,la capat de cursa zgomotul tiuitului se mai diminueaza si se apropie de cel al pompei mecanice.
diesel2002
QUOTE(klaus @ 7 Dec 2005, 10:38)
Clio 2 are servodirectie cu pompa electro-hidraulica?
*


Se aude si la clio 2 dar insesizabil. E mult mai bine antifonata.
Clio 2 Diesel are servodirectie electrica.
klaus
Eu in general nu pun intrebari degeaba...
Servodirectia de la clio 2 este electrica si actioneaza direct pe axul volanului si motorasul este amplasat cam in ... habitaclu, pe coloana volanului sub bord.
Directia asistata de la Loganul diesel este hidraulica, insa actionarea a pompei hidraulice nu mai este data de cureaua de accesorii, ci de un motor electric, ansamblul fiind amplasat dupa cum bine se stie in spatele farului stanga.

Dupa cum se vede, cele doua tipuri de asistare de directie (de la Logan si de la Clio 2) sunt diferite.
Asta mie imi spune ca nu pot extrapola de la modul de comportare a servodirectiei electrice de pe Clio 2 la modul de comportare a servo directiei electro-hidraulice de pe Logan diesel.
Este norma ca zgomotele sa fie diferite.
De-aia am pus intrebarea. Ca sa nu ramana oamenii cu impresia ca la Logan diesel se comporta diferit servo-directia fata de clio 2 diesel desi ar fi acelasi mecanism de servo. Ei bine, NU este acelasi...
Modul cum se comporta servodirectia pe Clio 2 nu are nici o relevanta la Logan diesel.
Nu se poate compara diesel cu motorul otto dpdv zgomote si probleme. Asa si cu cele doua servodirectii. Sunt principii si cauze de zgomote diferite.
Insa lumea uita sa mai spuna si asta. Arunca mata si dupa aia tace malc, ca-si da seama ca a vorbit prostioare...
pulsedriver
am de o luna logan 1.5dci, si de la prima cheie am remarcat un sunet care seama cu un fluierat dry.gif ,de parca ar fi deschisa o valva.. sunetul nu se probaga in masina cand am usile inchise, se aude foarte bine de afara. sunetul persista tot timpul cand e aprins motorul.

habar n-am ce are
hebron
Bine v-am gasit biggrin.gif

Astia cu "mieunatul"...e prima voastra masina cu servo? La multe se aude asa(marci adica).Imi imaginez ce distractie pe aia de la service cand ca duceti acolo speriati...sau poate nici ei nu stiu cauza? laugh.gif biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.