Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tinichigerie cu mana noastra
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4
dizzy
QUOTE(Agrig @ 18 May 2020, 16:14)
B2500, Ranger sau BT50?
La alea restul conteaza, sasiul OK?
Nu pare a fi mare sfiriila, trebuie vazut in praguri cum este.
*



biggrin.gif
Bingo, e un BT50, o sa ma duc sa-l vad cu ochiul meu, daca se sfarama sau nu.
Agrig
Era mai electronizata dar mai comoda decit B2500.
Motorul cred ca era cu 16 supape fata de 12 cit avea 2500.
Am inteles ca erau bune masinile
Agrig
Sa incepem un pic sa intram in mina...
Lucrare triviala dar urgent si absolut necesara.
2 arcuri de la minerele de usa.
radmasa.gif
[attachmentid=1628117979]
Agrig
Joi va apare din nou la Lidl aparatul de sudura dar si sirma cu flux.
Daca apuc voi lua de 0,6mm o rola sa vad cum este, pina acum n`am lucrat cu sirma cu flux asa subtire.
https://www.lidl.ro/ro/p/atelierul-tau-unel...u-sudura/p40092
YRX
Am incercat eu 0,6 pe tabla de 0,5 (aripa fata Logan). N-am reusit sa dau gaura nici tinut insistent intr-un punct, dar nici nu am reusit sa sudez 2 table suprapuse. Pur si simplu nu topea materialul si depunerea de adaos era foarte firava. Am bagat 0,8 cu care m-am descurcat mai bine.
Cred ca ii trebuia viteza de avans foarte mare cu amperaj mediu, eu am incercat cu aparatul pe D si viteza 3 - 4.
Cu 0,8 am incercat mai multe materiale.

https://www.daciaclub.ro/Vw-Touareg-The-Bat...ml#entry4924676
Agrig
Bun, am incercat sirma de 0,6mm cu autoprotectie, 0,9mm Supershield 11 tot cu autoprotectie si la final 2 cordoane cu sirma 0,6mm plina si Co2.
Am incercat insa nu prea mult sirma de 0,6mm cu autoprotectie deoarece nu m`am inteles cu ea prea bine...nu mi`a placut cum merge...
Concluzia este ca la Radio Erevan, da, se poate suda cu sirma de 0,6mm de la Lidl insa mai bine cu cea de 0,9mm cu autoptotectie daca nu exista sirma cu gaz.
Pe verticala sint in urmatoarea ordine:
0,6mm Lidl
0,9mm Supershield11
0,6mm Co2
0,6mm Co2

Fata
[attachmentid=1628119444]
Spate
[attachmentid=1628119445]

Tabla este de o,6mm de la aripa de Logan spate.
Agrig
Nu`i chiar de tinichigerie dar este util sa stii si asta.
Una din lucrarile pe care le "iubesc" cel mai mult! sad.gif
Suruburi rupte... doar unu a iesit intreg din corpul pompei.
[attachmentid=1628119550]
Pregatire
[attachmentid=1628119551]
Rezultat
[attachmentid=1628119552]
Capete rupte
[attachmentid=1628119554]
Ca sa fie sanse mari de a iesi din prima aduceti piulita la portocaliu/galben
[attachmentid=1628119555]
Racire lenta in aer, o desfaceti cind se poate tine mina pe ea.
[attachmentid=1628119556]
Final
[attachmentid=1628119557]

Nu va asteptati sa iasa toate din prima, sudura MIG pe suruburi poate sa crape in unele cazuri mai ales daca nimeriti suruburi 8.8 sau peste clasa asta.
Mai nimerit ar fi electrod bazic deoarece sudura este mai "moale" sau si mai bine WIG insa cu MAG este cel mai usor de lucrat si sudat in piulita.
De preferat sirma cea mai groasa pe care o aveti, ma rog in functie de suruburi, la mine au fost M8 si am folosit 0,6mm si Co2.
Mult mai buna era cea de 0,8mm insa o aveam deja pe cea subtire in aparat si a mers, mai chinuit dar a mers.
Agrig
Nici asta nu`i de tinichigerie insa un crocodil ajuta!
A venit cu un tampon de dimensiune diferita de a platoului si trebuia sa tot am grija de el sa nu`l pierd.
A trebuit sa gauresc talpa rotativa dar si suportul pentru a putea prinde 2 suruburi in tampon.
[attachmentid=1628119769]
[attachmentid=1628119770]
[attachmentid=1628119771]
[attachmentid=1628119772]
[attachmentid=1628119773]
[attachmentid=1628119774]

Am avut ceva de lucru la strung azi si cu ocazia asta am strunjit un "ax" subtire, voi avea de facut ceva virf de sonda de osciloscop si am facut un test doar.
[attachmentid=1628119775]
[attachmentid=1628119776]
biggrin.gif

14 Aug 2020, 13:17:
Set-up pentru taiat arbori subtiri, 0,45mm in cazul de fata.
[attachmentid=1628119793]
[attachmentid=1628119794]
Cutitul si paralelismul fetei lui cu materialul este important.
Nu trebuie 2 universale, la mine e mai comod cu ala mic la piese mici cum a fost asta:
[attachmentid=1628119795]

einstein1984
Rabdare de chinez pentru aia de jos.
Agrig
Cam pe acolo este,rabdare si ochelarii de foarte aproape.
Lungimea este de 86,7mm, diametrul maxim este de 10mm iar restul pe la 7,7mm mai putin canalele pentru O ringuri.
In plus are 4 gauri ce comunica intre ele dar capetele sint cu dopuri deoarece n`am avut burghiu de 2,5mm destul de lung incit sa`l fac doar dintr`o parte.
Asa arata capetele, in fapt aratau, acuma sint slefuite si sint chiar "bec".
[attachmentid=1628119845]
Agrig
Este pe softpedia insa o pun si aici deoarece poate sint colegi care nu se uita pe acolo.
Azi o lucrare mai bine de nefacut decit sa te legi de ea!
Un surub de 5mm rupt la aprox 3mm de fata.
De sudat nu era cazul fiind dimetru mic, adinc si mi ales a mai fost lucrat.
In cazul asta metoda cea mai recomandata este gaurit cu burghiu cu diametru mai mic in freza in asa fel incit sa taie pina la gangurile filetului, formula aia cu 0,8*M.
Dat drumul la freza siiii... nimic! inauntru era o bucata dintr`un extractor rupt, nu se vedea decit daca am pus lupa deoarece a fost batut dupa rupere pentru ca sa poata prinde piesa in acei 3 mm liberi.
Extractorul ala oricit de prost ar fi nu`l poti gauri cu burghiu HSS de orice marca ar fi.
Singura metoda pentru mine este freza de carbura, si multa grija sa nu se rupa si ramina aia acolo ca atunci chiar e aiurea.
Urmarea este ca am taiat cu o freza de 2,4mm extractorul, era un pic mai mare decit freza insa fiind conic a mers bine sau ma rog aproape, m`a costat 2 freze in mare parte deoarece n`am folosit capul rapid ci pe cel normal, rapidul este in lucru.
Dupa eliberarea de ruptura de extractor a mers usor, burghiu bun de 4mm, apoi un tarod deoarece aveam prima parte a filetului buna si acolo a prins bine tarodul.
[attachmentid=1628124259]
[attachmentid=1628124260]
Agrig
Am avut de facut un adaptor de la robinetul caloriferului, M28x1,5mm la olandeza termostatului, M30x1,5mm
Este destul de pacatos de facut deoarece diametrele spirelor sint apropiate, respectiv dmax pentru M28 este de 28mm iar dmin pentru M30mm este de 28,4mm ... icon_mrgreen.gif
Cu un pic de gindire si mai ales noroc, iasa foarte bine!
[attachmentid=1628124570]
[attachmentid=1628124571]
DACIOTUL_97
Mi-am cumparat si eu un aparat de sudura si o butelie de gaz de 10 litri....am inceput sa lucrez si sa exersez pe caroseria de dacie.Intr-adevar,diferenta dintre sarma flux si cealalta cu gaz de protectie e evidenta....s-a meritat investitia.Ideea e ca nu s-a discutat pe nicaieri pe aici (cel putin eu nu am observat) despre anumite elemente de caroserie care se pot face de la zero,acasa, daca ai timp si rabdare (si un minim de scule la dispozitie)....bine bine,si ceva cunostiinte de desen tehnic biggrin.gif Am reusit sa fac copii exacte de la simpla foaie de tabla la: suportii (acele profile in forma de V) ale scaunelor de 1300 (ulterior au ramas pe toate berlinele pana la ultima), capetele fata de lonjeroane (ca segmenti de reparatie),tablele care unesc aripile fata in partea inferioara cu capetele lonjeroanelor ,si acum am in lucru traversa care uneste podeaua fata cu cea din spate.Am luat masuratori de la piesele originale,am facut schite si le-am transferat pe tabla apoi am modelat totul pana am scos ceea ce trebuie.Ar merita un topic si treaba asta,poate cine stie,se mai apuca cineva si de asa ceva biggrin.gif Poze nu pot incarca aici din pacate sad.gif
Agrig
Daca este din lipsa spatiu incercati eventual cu Doogle Drive.
Aparat? ca gaz Corgon sau Co2?
einstein1984
felicitari pentru rabdare! Ai avut si acces la un abkant?
Avem si un membru pe aici acre si-a facut oale de amrotzor spate la un bmw rechin, dar nu vrea sa repete povestea (tabla groasa, curbe multe)
Agrig
Da, cu rabdare, indeminare, flex si ciocan, din sudura le faci pe toate sau asa crezi pina nu dai de o porcarie din asta:
[attachmentid=1628126579]
un esapament de atomizor cu urechea rupta, n`am reusit sa o sudez electric cu nimic, sirma flux, sirma inox E308, electrod E312. sad.gif
Cind am ajuns acolo am brazuit-o si gata.
Ceva mi`a dat mie de banuit cind am vazut ca urechea aia rupta nu-i sudata, e brazata cu Cu, nu cu alama..
Am curatat totul bine deci nu era cazul de acoperire pe toba, se si vede, are 11 ani si e ruginita dar doar superficial, habar n`am ce aliaj este insa nu l`am putut suda.
L`am brazat cu aliaj cu Ag deoarece n`am aparat oxiacetilenic.
einstein1984
Inox austenitic as banui, dar ala se sudeaza bine.
Agrig
Da, asa este, se sudeaza austentiticul bine cu fir inox 308 sau E312 asta neam, scuipa de parca era zinc curat.
DACIOTUL_97
QUOTE(Agrig @ 25 Mar 2021, 11:18)
Aparat? ca gaz Corgon sau Co2?
*



Aparat Intensiv 200 cu Co2


QUOTE(einstein1984 @ 25 Mar 2021, 11:27)
felicitari pentru rabdare! Ai avut si acces la un abkant?
*



Fără abkant. La piese mai mici merge lejer cu o menghina mare sau alte fiare pe care le găsesc prin curte/garaj biggrin.gif În principiu ma folosesc de menghina, ciocane și stecluri de tinichigerie... Pentru restul trebuie doar sa ai imaginație și răbdare. Soluții se găsesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2021 Invision Power Services, Inc.