Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tinichigerie cu mana noastra
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4
Agrig
Contiunam...
Stinga spate
[attachmentid=1628108875]
Dreapta...
[attachmentid=1628108876]
[attachmentid=1628108877]
Mai ramine segmentul si prinderea barei pa stinga.
Pina aici a mers, a fost mai mult sudura, acuma vine tinichigeria...acolo`s cam pe linga.
sobolan
up.gif
pistritu
up.gif , ar trebui sa faci contracost si pe la altii lucrari de sudura, vad ca te pricepi Agrig.
Ov
Hai ca daca tot am deschis eu topicul ar trebui sa pun si rezultatele a ceea ce am invatat de aici blush.gif

Am inceput cu ceva barbar care oricum nu se vede, si anume oala rotii de rezerva:
[attachmentid=1628108906] [attachmentid=1628108907] [attachmentid=1628108908]

Apoi aripa dreapta spate unde am avut element de reparatie din care am folosit doar o bucatica. Ce a fost in spate am reconstruit din tabla:
[attachmentid=1628108910] [attachmentid=1628108911] [attachmentid=1628108912] [attachmentid=1628108913]

A urmat stanga unde la interior a fost mai chinuita:
[attachmentid=1628108914] [attachmentid=1628108915] [attachmentid=1628108916] [attachmentid=1628108917] [attachmentid=1628108918] [attachmentid=1628108919] [attachmentid=1628108920] [attachmentid=1628108921] [attachmentid=1628108922]

Cum cineva a avut nevoie repede de electromotor a hacuit podeaua sa ajunga la suruburi... Bine macar ca a ramas acolo bucatica de tabla si am putut s-o trag la loc s-o sudez:
[attachmentid=1628108923] [attachmentid=1628108924]
Ov
Aeroterma m-a omorat, asta a fost punctul culminant, multe planuri, multe zone greu accesibile, multa munca la petic:
[attachmentid=1628108925] [attachmentid=1628108926] [attachmentid=1628108927] [attachmentid=1628108928] [attachmentid=1628108929] [attachmentid=1628108930] [attachmentid=1628108931]

Pragurile aveau doar capetele mancate, dar dupa ce-am scos capacele si m-am uitat cu lanterna inauntru m-am hotarat ca mai bine sa intervin in forta si acolo:
[attachmentid=1628108932] [attachmentid=1628108933] [attachmentid=1628108934] [attachmentid=1628108935] [attachmentid=1628108936] [attachmentid=1628108937] [attachmentid=1628108938] [attachmentid=1628108939] [attachmentid=1628108940] [attachmentid=1628108941]
Ov
tavita de la baterie era dusa asa ca a trebuit sa intervin si acolo:
[attachmentid=1628108943] [attachmentid=1628108944] [attachmentid=1628108945] [attachmentid=1628108946]

si evident tot acidul a curs in contra-aripa, pe care a gaurit-o. Aici iar am avut o forma dubioasa si n-a putut (dupa muuulte incerari) sa fac un petic dintr-o singura bucata asadar l-am facut din mai multe smile.gif
[attachmentid=1628108947] [attachmentid=1628108948] [attachmentid=1628108949] [attachmentid=1628108950] [attachmentid=1628108951] [attachmentid=1628108952]
Ov
apoi pragul dreapta care a avut capul mai afectat:
[attachmentid=1628108953] [attachmentid=1628108954] [attachmentid=1628108955] [attachmentid=1628108956] [attachmentid=1628108957] [attachmentid=1628108958] [attachmentid=1628108959] [attachmentid=1628108960] [attachmentid=1628108961] [attachmentid=1628108962] [attachmentid=1628108963] [attachmentid=1628108964] [attachmentid=1628108965] [attachmentid=1628108966] [attachmentid=1628108967] [attachmentid=1628108968] [attachmentid=1628108969] [attachmentid=1628108970] [attachmentid=1628108971]
Ov
si la sfarsit aripa:
[attachmentid=1628108972] [attachmentid=1628108973] [attachmentid=1628108974] [attachmentid=1628108975] [attachmentid=1628108976] [attachmentid=1628108977] [attachmentid=1628108978] [attachmentid=1628108979] [attachmentid=1628108980] [attachmentid=1628108981] [attachmentid=1628108982] [attachmentid=1628108983] [attachmentid=1628108984]

Pana sa fac chestiile astea experienta mea in lucrul cu tabla era zero. Am intrebat pe forum, am citit pe net, m-am uitat la zeci de filmulete pe youtube, mi-am luat ce-mi trebuie si m-am apucat. N-am avut pe nimeni langa mine sa-mi tina de ceva sau sa-mi arate cum sa fac ceva.

Toate zonele de lucru au fost curatate si tratate cu ce mi-a iesit in cale (kelfos, zinc, grund epoxidic, terosoane, vopsele si orice alte minuni exista pe lumea asta).

Oricat m-am chinuit sa pun pozele in ordine cronologica, nu prea mi-a iesit radmasa.gif
YRX
respekt.gif

Bravo nene, meserie, mai tineai mult doar pentru tine? Ce ma bucur sa vad asa ceva! N-a murit de tot forumul si DIY-ul in Romania.
De-abia astept sa incerc si eu, mi-ati dat curaj, ma pun pe citit.
Sobolan, Agrig si Ov cand va plictisiti mai scrieti si voi cate ceva, de amperaj, de taiat, de dat cu ciocanul, de tinut pistolul in mana... biggrin.gif
Ov
Sfatul meu, pe care l-a dat si Agrig deja si pe care il reconfirm, e sa iei din prima un aparat bun. Eu mi-am luat un telwin synergic unde amperajul si avansul sarmei sunt camuflate de 2 butoane din care se regleaza grosimea tablei de sudat si cat de mare sa fie punctul (grosimea probabil echivaleaza cu amperajul si punctul cu viteza sarmei). La inceput am sudat cu CO2 si apoi cu corgon. Personal n-am observat mare diferenta intre cele 2. Sarma flux e (cel putin pt mine) mizerabila. Daca ai rabdare merge si cu ea, dar tb curatata sudura si punctele de metal care raman dupa ea.

Din tot ce-am facut la masina pana acum (in afara de demolat biggrin.gif) cel mai mult mi-a placut partea asta de tinichigerie smile.gif.

Avantajul a fost ca am lucrat pt mine si ca nu m-a grabit nimeni. Am avut perioade cand ma duceam la garaj, imi dadeam din prima un ciocan in degete, ma enervam si ma caram. Mai treceam in 2 saptamani cand imi treceau dracii si o luam de la capat. Cand lucrezi pentru altul nu-ti permiti chestia asta wink.gif

In plus am avut timp sa-mi fac toate peticele sa se potriveasca perfect fara sa fiu nevoit sa sudez table suprapuse.
einstein1984
magneti din aia de sudura foloseste cineva?
Ov
am folosit si magneti si clesti in functie de ce acces am avut
YRX
Auzi, da ce masina e?
Daca e w123 la 2 usi deja ma enervezi... biggrin.gif
einstein1984
parca W115, a pus poza cu ce vrea sa devina undeva
Ov
nu te mai enerva, nu e 123 ci 114 coupe

diferenta intre 114 si 115 e data de motorizare. Pe 114 au fost doar 6 cilindrii, pe 115 4
115 coupe nu exista
Agrig
[attachmentid=1628108987]
Un accesoriu tare util la MIG.
biggrin.gif

P.S.
Scuze, cu asta trebuia sa incep:
@Ov, frumos, frumos, frumos!!!
Referitor la MIG, din viteza sirmei reglezi curentul, marind tensiunea se "turteste" cordonul.
Incearca sa treci pe Argon si sirma CuSi3, si nu te mai intorci la Co2...
Sa nu uiti insa ca trebuie liner de teflon la sirma de bronz.
Dezavantajul la Co2 este acea biluta de sticla izolanta in virful sirmei, din cauza ei de multe ori
ai amorsarea ratata.
La C18 (Corgon) insa e Ok, parca arata si mai fain.
YRX
Cei ala nenea Grig? blink.gif

Ov, frumoasa masina.
Eu imi doresc un w124 cupe, poate vreodata... dupa ce invat sa sudez.
einstein1984
la naiba, trebuia sa zic bot de cal si scapam neapostrofat
Agrig
Duza de gaz pentru sudat in puncte 2 table suprapuse.
Nu mai se gaureste nici o tabla, se apasa pe cea de la suprafata, se regleaza curentul incit sa treaca prin ambele si e gata sudura in puncte.
Diverse variante:
https://www.google.com/search?q=spot+weldin...WNsYp-owKhCBXM:
MuciX
QUOTE(YRX @ 4 Sep 2019, 15:35)
Eu imi doresc un w124 cupe, poate vreodata... dupa ce invat sa sudez.
*


Daca te grabest, s-ar putea sa nu ai nevoie. smile.gif
einstein1984
cleste de sudura in puncte nu exista si mai hobby asa?
Ov
QUOTE(Agrig @ 4 Sep 2019, 15:24)
[attachmentid=1628108987]
Un accesoriu tare util la MIG.
biggrin.gif


sa-mi dau palme, aveam d'asta dar n-am stiut la ce foloseste radmasa.gif
am muncit la puncte de mi-au iesit ochii sa pot sa tin pistolul la aceeasi distanta si acelasi unghi ph34r.gif
BN64FLO
Mor cand vad cordoane sau punct langa punct...nu asa se face in tinichigerie...am lucrat cu un tinichigiu cu acte, tanar pensionar, fost tinichigiu in reprezentanta Dacia...stiti cate puncte am sudat la un lonjeron de Dacie? Maxim 20! Maxim! Cordon in capat, unde l-am legat de lonjeronul de sub masina si atat...se da punct, 2-3cm pauza si iar punct...prin cordoane dispar zonele de deformare controlata si alte chestii...daca chiar nu vreti chit, bagati cositor
Ov
Eu personal unde am avut imbinari in puncte am refacut tot in puncte (prag jos, diferite imbinari intre elemente distincte de caroserie). Cordon (defapt punct langa punct ca nu pot sa fac cordon pe tabla subtire cu mag-ul) am facut doar in zone unde inainte era tabla intreaga. Din ce-am vazut pe youtube cam asa faceau toti (in afara de cei care suprapuneau tablele, le dadeau 2 ciocane si umpleau cu chit). Cum spuneam, din pacate n-am avut pe cineva cu experienta langa mine de unde sa "fur" meserie, m-am descurcat cum am putut.
BN64FLO
O tabla intreaga se va deforma diferit de doua sudate cap in cap, punct langa punct sau cordon...ca rezistenta e suficient un punct, 2-3 cm pauza si iar punct...si eu la mai si suprapun, in functie de cat de important e aspectul
maho
Nu compara lonjeronul cu tabla caroseriei, se sudeaza cu totul altfel, pe motiv de grosime (si deformari aferente). N-as compara nici tinichigeria (in adevaratul inteles, nu "nea gogu care le stie pe toate") cu sudura. Pt un diy de hobby merge, dar profi nu.

@Ov: felicitari pt. munca! Merita si un topic. smile.gif
BN64FLO
Sudura de la tinichigerie nu prea are treaba cu sudura industriala. Tipul cu care am lucrat, a fost meserias la viata lui, nu nea Gogu, proful celui mai bun tinichigiu din oras. Chiar si ce zici tu e o problema aparuta din cauza sudurii supradimensionate: deformari si decaliri de tabla. Conteaza si ce sudezi, sunt portiuni unde necesita puncte mai mari, dar asta e functie de rezistenta
maho
Nu contest, dar lasand la o parte ca lonjeroanele in mod normal nu se sudeaza (fiind piese de rezistenta, esentiale), daca e sa le sudezi pt. o reparatie clar le sudezi altfel decat o tabla de 0.65 (sau cat are masina la caroserie), iti poti permite cordon, spre deosebire de alea subtiri. Decarburarea se produce la toate.
BN64FLO
Eu m-am referit la sudura lonjeronului de caroserie, de semiaripa si de pod...am refacut exact sudurile din fabrica...are vreo 5 pe semiaripa, 2 in interiorul traversei de deasupra de caseta de directie si inca vreo 15 pe pedalier, cordon in capete, de traversa radiator si de lonjeronul de sub scaune
Agrig
Habar n`am de tinichigerie!
Dar de sudat acel element de reparatie de la aripa n`as avea curajul sa`l sudez in cordon continuu nici cu sirma de bronz, in fapt brazare cu sirma CuSi3.
[attachmentid=1628108991]
Ca procedeu pot sa`l sudez continuu de la cap la coada insa ala precis se deformeaza in acele conditii.
De ce tot bat apa`n piua cu brazarea la table zincate?
Aveti aici un codron scurt, de,sirma si gazul sint scumpe, mai ales cind sint pe terminate...
[attachmentid=1628108992]
[attachmentid=1628108993]
Curatate cu peria de sirma, se vede ca zincarea este inca la locul ei.
Asta este marele avantaj.
[attachmentid=1628108994]
[attachmentid=1628108995]
La logan am masurat tabla din aripa, are 0.60mm grosime, curatata de vopsea si grund.

@pistritu,
lucrez doar pentru mine, lucrez incet si nu ma bate nimeni la cap cu termene, etc., am avut destul la job, acuma la pensie salvez niste bani cu lucrarile astea.

@einstein1984,
Da, folosesc magneti si aici insa cei mai buni sint clestii dedicati pentru tinichigerie, aia cu nicovala flotanta, pe bolt, se aseaza cum este tabla nu cum vor ei.

In rest, ma rog cu ciocanul da fiecare cum poate, daca ajunge pe deget cel mai bun sfat este sa spargeti urgent pielea in locul lovit sa scurgeti singele de acolo, asa scapati de o umflatura suparatoare si se vindeca mult mai repede. tongue.gif

L.E.
Se apropie cutitul de os...adica vopseaua, mai aveam ceva albastru egee 61G de la Sinto, am mai cirpit bara spate cu ea si a iesit multumitor, am spus ca voi continua aceeasi procedura.
Broblem mare e ca nu mai este culoare, un anume individ cu Subaru albastru a folosit-o la ceva armatura a barei interior, ceva pe sub praguri, a mai gasit el pe unde nu se vede si era aproape de vopseaua originala...
Am gasit cu greu in Timisoara, in timp scurt doar un tub de vopsea, dubios de ieftina, 10 lei.
In mod normal ar trebui sa ajunga.
Am facut testul, minunata potrivire!
mad.gif
[attachmentid=1628109041]
Tubul made in China
[attachmentid=1628109042]
No way Jose!
Back to the drawing board!
Miine ma duc cu tabla`n mina sa comand vopsea.
sobolan
Sudura in puncte mai ales intre un lonjeron si planseu e obligatorie,asta confera unei caroserii autoportante elasticitate.....cand sudezi cordon continuu exista risc de rupere langa mai ales la dacie si acolo.....treaba asta se aplica si in fabrica in anumite locuri sau daca nu in majoritatea cam pe la orice marca.....acolo se imbina intre ele parti de caroserie intregi.cand reconditionezi ceva pe la ea e altceva.......

OV... up.gif ,masina aia si ceea ce faci merita un topic separat,asa cred eu.....

In general Telwin e cel mai ieftin aparat de sudura din astea mai bune,am si eu unul acasa,e model mai vechi Telmig 170 daca nu ma insel,e ok,am sudat cu el cu gaz si e peste alalalt care nu stie decat MIG....punctele alea lasate de mig dispar rapid la o perie de sarma mai ferma....exista si o pasta antilipire care se da si pe duza la pistol,nu retin cum se numeste,nu am folosit.
Nu mai blamati sudura cu flux daca nu stiti sa sudati,sincer !
Agrig
Pasta antistropi:
https://www.suduratm.ro/cumpara/pasta-antistropi-dusofix-195
Sau:
https://www.suduratm.ro/cumpara/spray-antistropi-binzel-194
La pasta se introduce duza de gaz a pistoletului fierbinte in pasta care se topeste si se depune pe duza de sirma si gaz.
Stropii tot se fac insa nu adera la cele 2, se curata usor, metoda folosita de sudori este sa bata cu duza in ceva sa scuture stropii.
Este utila, folosesc exact pasta din primul link.
Spray-ul ala cred ca`i la fel.
Exista si ceva spray pe baza de gel cu apa care se sufla peste piesele de sudat sa nu adere stropii.
P.P.S. Gata, l`am gasit, nu spray, lichidul : https://www.suduratm.ro/cumpara/lichid-anti...ec-192-0226-196
Sudura cu flux este buna in aer liber, in rest este mai pretentioasa si cere mai multa munca care consta in a curata zgura.
Depinde extrem de mult de sirma, una dintre cele mai bune sirma este Lincoln NR-211 insa este dublu pret fata de cea de la Telwin...
N`am prea mare experienta cu ea insa nici eu n`o agreez.
O folosesc in caz de avarie, lipsa gaz, sudura pe vint... mai trebuie inversata polaritatea, sirma flux merge pe -, cea plina pe +, neinversarea polaritatii ajuta sa nu te intelegi bine cu sirma cu flux...
La fel, solutia de avarie la pasta antistropi este ... vaselina!
radmasa.gif
Totusi daca folositi pasta antistropi de orice fel, bineinteles si vaselina, aveti grija sa degresati bine zona sudata, lasa pete uleioasa...

P.S.
MIG = Metal Inert Gas, gaz inert este doar Argonul sau Heliul deci MIG este doar sudura in Aluminiu, restul folosesc si gaze active precum Co2 si in fapt sint MAG, Metal Active Gas.
La sirma de bronz desi se lucreaza cu Argon in fapt nu`i sudura, este brazare, cred ca termenul corect este brazare MIG, restul sint MAG, inclusiv sudura cu sirma cu autoprotectie, degaja gaze active.
sobolan
QUOTE(Agrig @ 5 Sep 2019, 22:44)
... mai trebuie inversata polaritatea, sirma flux merge pe -, cea plina pe +, neinversarea polaritatii ajuta sa nu te intelegi bine cu sirma cu flux...
*



Probabil ca de aia unora nu le iese corect....pe aparatul meu telwin scrie clar asta sub capac....
Eu am folosit ultima data un rahat de sarma de prin brico,scumpa dar a naibii de buna,face niste suduri extrem de corecte.....cam 90 de ron o rola de 0.8kg.....
La o sudura pe exterior,la vedere,polizezi dupa sudura si corectezi daca e cazul,asa e normal,vad ca unii is mai tipicari si polizeaza si in cele mai ascunse colturi,probabil de aspect,sudura se vede clar printr-o masca ok,vezi cum se face "lipirea","baia" de otel,adica iti dai seama fara sa polizezi daca ai reusit sau ratezi,e logic.....
Personal nu blamez sarma flux,am folosit-o de nevoie dar vazand ca e ok am tot insistat si is multumit....is dezavantaje,sudura e mai "calda",daca dai cordon deformezi,trebuie rabdare maxima si atentie,are avantaj afara(unde lucrez eu mai mereu ca nu am nici macar un garaj mai ok),exact aia e ca pe vreme de vant usor zboara gazul din pistol la padure ....pe gaz e lux,avantaj si la incepatori,sudezi mai ok din prima dar e mai costisitoare....
Blamez in continuare autogenul,ala e cel mai nenorocit sistem de sudura si numai rele face,unii inca is pe felie cu el....dehh,era ok in anii 90. sad.gif
Habar n-am prin ce gluma am ajuns sa sudez,pe autogen m-au invatat altii,pe restul le-am prins singur,repet si spun asta sigur : daca ai mana buna cat de cat sudezi bine doua table de 0,5 cap la cap cu sarma flux de 0.8(mai mica nu cred sa fie pe flux)....

Mai e o chestie...aparatele astea de sudura care-s doar pe flux am impresia ca sudeaza doar in curent alternativ,is aparate cu traf,clasice pe dinauntru....e posibil ca alealalte MIG_MAG sa fie pe curent continuu cu sursa in comutatie si sa initieze arcul mai corect,eventual sa-l corecteze....adica ambele pot suda flux dar cand dai cu flux alea mig-mag sa sudeze mai ok decat alea concepute doar pe flux(m-am corectat,agrig are dreptate).
Agrig
Sirma cu flux folosita de noi, cea fara gaz merge si pe + deoarece fluxul este rutilic, merge mai prost dar merge, asta pe incercate.
Prin urmare e posibil ca alea doar pentru sirma flux sa fie doar cu trafo si sa mearga in alternativ.
Am desfacut aparate MIG/MAG insa nici unu doar cu sirma tubulara.
Cea mai buna sirma cu care am lucrat, si totusi nu`s fan sirma cu flux sau Innershield este asta:
https://www.suduratm.ro/cumpara/sarma-tubul...e-nr-211-mp-149
E de 0,9mm deci trebuie duza de 0,9 sau ...una de 0,8mm bine uzata.
Mai e un lucru care e pacatos pentru mine la Innershield, trebuie capatul sirmei mai lung decit la cea plina, cam aproape de 2 ori mai lung.
Eu am obiceiul sa tin destul de scurt capatul, cam la 6-8mm iar la tubulara trebuie macar 12-16mm, deci cam dublu.
Explicatia este simpla de tot, ca sa se activeze fluxul trebuie sa se incalzeasca bine in interiorul tubului deci capat lung, protectie buna.
Este mai dificil de sudat cu sirma tubulara decit cu cea plina cu protectie cu gaz.
Pun un pdf de la Lincoln pentru a vedea setarile la tubulara NR-211, in fapt si la celelalte cam tot pe acolo sint valorile.
[attachmentid=1628109065]

Mesterilor, la Lidl adunarea!
https://www.lidl.ro/ro/p/presiune-si-preciz...-faltuit/p26480
oldtimercraiova
Ca tot este diiscutia de tinichigerie.

Ce aparat MIG ar fi bun? Buget 3000-4500 lei. ( Minim - Maxim )
Agrig
Ca al meu...dar e bun pentru multe alte lucruri.
https://www.suduratm.ro/cumpara/speedtec%C2%AE-200c-522
Mai trebuie pistoletul, Lincoln in marinimia lor dau doar clestele de masa.
https://www.suduratm.ro/cumpara/pistolet-su...imig-at-155-422
Asta este o bijuterie de pistolet.
La pret mai mic:
https://www.suduratm.ro/cumpara/speedtec-%C2%AE-180c-409
Este cam pe acelasi schelet insa n`are mod sinergic.
N`am lucrat cu el dar pare aceeasi categorie cu 200C.
In manual sint ambele prezentate
https://www.lincolnelectric.com/en-gb/suppo...+180C&type=text
sobolan
QUOTE(Agrig @ 6 Sep 2019, 15:00)



astia au scule ok pentru uz casnic,ce n-ai specificat sau ce s-ar subantelege e ca la scula aia iti trebuie un compresor pe masura,ma tem ca ala al meu de 100 de litri cu 2 pistoane ar fi cam degeaba,ori ca nu e facuta sa stranga la cupluri mari.....la sablat cam e degeaba,am incercat eu.....pistol pneumatic nu prea duce ok iar....pentru uz casnic merg ok sculele electrice,alea pneumatice au "cerinte" cam mari....


QUOTE(oldtimercraiova @ 7 Sep 2019, 16:14)
Ca tot este diiscutia de tinichigerie.

Ce aparat MIG ar fi bun? Buget 3000-4500 lei. ( Minim - Maxim )
*



pentru o masina amarata la care lucrezi din an in pasti e ok si asta,mai de buget rolleyes.gif ...la 1400lei e beton up.gif

https://www.cel.ro/aparate-de-sudura/aparat...MiA0MTcq-l/poze

vad ca e solid,are grupul de antrenare a sarmei din aluminiu,e pe curent continuu....stie si tig....beton armat,sa moara caii mei biggrin.gif
Agrig
O scula de faltuit in esenta are un piston, nu`i motor rotativ.
Una asemanatoare consuma 110l/min.
https://echipamente-serviceauto.ro/ro/scule...6947032559.html
Al meu compresor are tot 2 pistoane si butelie de 90l.
Debitul aspirat e de 393l/min, debitat nu scriu italienii.
Marea problema la curenti mici la aparatele MIG/MAG este cit de bine tin arcul.
La curenti mari, cit timp ai pina intra in protectie.
sobolan
Nu ma contrazic cu cei care cunosc ca n-am cum,eu is mic....totusi sudez de ceva timp si pe la masini mai peticesc....zilele trecute m-am apucat de Golf,celalalt...ideea e ca s-ar putea sa am poze,in fine....eu sudez,vad prin masca ceea ce fac,polizez si apoi vad ce a iesit....daca are pori mici astup si gata,e tabla auto subtire,trebuie lucrat cu grija,daca la final iese ok trec la etapa urmatoare...nu ma chinui la minte sa inteleg de ce poate ca am consumat mai multa sarma uneori sau sa inteleg prea mult din chimie si crede-ma ca ma consider meticulos...deci sudat,polizat si verificat vizual.....
Am sudat o juma de oala la amortizor pe dreapta la GTI si merg cu ea prin aceleasi gropi ca si ceilalti,nu am vazut nici o fisura inca si din ce imi amintesc am luat o groapa cam mare pe dreapta intr-o zi ploiasa,exemple irelevante.....pentru cei care au un service auto si se ocupa numai cu restaurari trebuie un aparat rezistent ,cam asa vad eu treaba....
Sau mai e un lucru vazut si simtit de mine....acum multi ani in urma sudam ocazional cu un traf artizanal toroidal,buna scula,il am....apoi cand am dat prima data de un invertor la un vecin am vazut ca altfel initiaza arcul,alta treaba,mult mai ok.....

Recomandarile is ok ,aparat bun de la inceput asta daca nu ai mana formata,e ok s-o iei de la inceput pe un aparat ok dar in cazul in care stii sa sudezi crede-ma ca poti suda cu un cleste,doua cabluri si o baterie de masina.....credeti-ma ca merge,la sudat garduri nu la masini da' merge....

Am uitat sa zic ca si la asta am sudat tot cu bascalia asta de mig-130 si tot cu flux.....de ce mie imi merge si altuia nu ? eu nu sudez chiuloase sau jante sau alte piese delicate si nici altii nu ar face-o acasa......
Pe omu' ala cu dacia alba l-ati speriat rau,l-ati incurajat toti si acuma cauta tinichigiu....

Eu ca si petecar,daca dau banii pe un Lincoln sau pe un Miller tot aia fac cu el,asta in cazul meu.....Ma tot gandeam sa-l vand pentru ca la mine si-a scos banii cu mult timp in urma si sa dau si Telwin-ul doar ca sa iau unul de asta care poate si TIG desi TIG/WIG nu am sudat in viata mea dar toate au un inceput.....

Nu sunt sudor de meserie,nu am nici o hartie scrisa care sa ma lege de meseria asta,imi place sa invat si cam aia e....
Agrig
Un aparat il iei pentru multi ani de aici incolo si de aceea este bine sa`l iei cit de bun poti, asta a fost si ideea pe care am mers cam de acum 7 ani in urma cind am inceput pregatirea pentru pensie.
Atunci am luat si strungul, freza si MIG-ul, de invertoare nu era problema, aveam deja vreo 2 mici si unu mare, unul din ele tot timpul in masina de servici.
De sudat cu bateria merge, extrem de bine cu 2 bucati inseriate si o sirma de 4mm de fier, pe post de rezistenta reglabila si electrozi rutilici de 2,5mm.
Cu sirma flux la ce lucrez eu pe acasa este scump, am terminat anul asta aproape 2 role de 5Kg, asta ar insemna la sirma flux cam 800-1000lei, de 10 ori mai scump decit sirma cu Co2.
N`am sudat masini pina la Loganul meu, table subtiri am mai sudat insa nu de 0,6mm, de aceea am aplicat la procedeul brazarii, e scump insa comod si eficient.
De ce am inceput sa sudez Logan-ul?
Am preferat sa`l fac eu deoarece desi un meserias sau atelier lucreaza mai bine vizual si mai repede in general nu`i intereseaza partea de protectie antirugina.
Vorba aia, afara`i vopsit gardul, inauntru leopardul.
[attachmentid=1628109100]
Acolo este un petec pus de mine dupa o reparatie la reprezentanta Dacia in urma unui accident minor.
Un camion a trecut pe linga masina si cu bulonul rotii a lovit coltul aripii si a spart bara.
A fost schimbata bara, reparata aripa prin umplere cu chit, cam 1 cm este grosimea!
Au mai fost vopsite 2 usi aripa spate si bara, factura a fost de aprox 4000lei, cind masina a fost aprox 27153,93 lei
Asta da lucrare!
Dupa vreo 5 ani a inceput sa rugineasca din interior deoarece s`a indoit inclusiv contraaripa si s`a deschis in urma batailor cu ciocanul, urmarea a fost apa ce a intrat intre ele.
Acolo nimeni nu si`a batut capul sa protejeze ceva.
Astia sintem, cu astia defilam
Referitor la WIG, Speedtec200C stie WIG lift, adica aprinderea prin ridicarea electrodului, de pe tabla, n`are aprindere Hf a arcului, este un WIG rudimentar insa un excelent MIG si competent
in sudura MMA, doar celulozicii nu`i tolereaza, oricum nu`i folosim noi.
Daca doresti sa ai un aparat combo care stie si MIG si WIG este mai greu, cred ca Miller 220 este unul din ele insa`i peste dublu ca pret fata de LEC 200C-ul ce`l am.
Mai exista si Stahlwerk, dar doar WIG si plasma, toate WIG sudeaza MMA la fel cum pe un invertor poti atasa pistolet cu ventil si merge aprinderea arcului prin zgiriere, incomod si nu tare elegant.
https://www.weldmaster.ro/aparate-de-sudura...rsoane-juridice
Sau Jasic
https://www.weldmaster.ro/aparate-de-sudura...rsoane-juridice
N`am experiente directa cu nici un astfel de aparat dar recomandarile si garantia sint bune.
Totusi merita sa incerci brazarea la table, este incomparabila fata de sudura si merge acceptabil pe un aparat bun, sint o serie de Telwin care au program de brazare, asta dintre cele mai ieftine.
Daca lucrezi mai ales auto nu se merita sa renunti la MIG, la fel si la confectii metalica, porti balcoane...
Doresti WIG, parerea mea: ia unu AD/DC si ai avantajul de a suda si aluminiu, este cea mai pacatoasa sudura dar pe viitor va merita sa o stii.
Aparate de marca sint prohibitiv de scumpe, poate gasesti ceva SH sau nou dar nu de firma.
Clar nu merg ca cele facute de firma.
Oricum, ceva mai ascund si astia, spre exemplu eu tot spun ca Lincolnu la programele sinergice fac ceva mai mult decit in teorie, mai manevreaza parametrii in functie de sudura, lungimea capatului sirmei.
Pun eu osciloscopul pe el sa ma dumiresc, da face lucruri nespuse si nerecunoscute de ei.
In bine, nu in rau dar nedocumentate.
Probabil asta si face diferenta intre un no name si cele de firma.
Parerea mea personala, ia cel mai bun WIG AC/DC care ti`l poti permite si invata sudura in
aluminiu, ai viata inainte si se merita sa o stii si pe aia.
Miine sper sa iau faltuitorul si`l bag la ceva probe, nu`i bun il duc inapoi, am mai dus eu inapoi un flex pneumatic, n`avea putere de 2 bani , compresorul meu chiar poate duce astfel de scule, ciocanul pneumatic il duce fara probleme, cheia la fel , masina de gaurit tot asa si consuma aia la aer de nu`i adevarat insa la cit e de mica a fost o revelatie pentru mine.

P.S.
Gata, l`am luat, indoaie frumos 0,6mm si 0,8mm, gaureste foarte bine.
Aveti manualul lui:
https://www.lidl-service.com/cps/rde/xchg/S...+6.3+A1&count=1

Consumul de aer e dat la 160l/min, cum l`au calculat nu stiu, este in fapt un piston in cilindru, nu cred sa ia mai mult de 200ml aer la 6 bari, asta insemnind aprox 1,2l aspirat. pe apasare.
Este seria A1, sint cele mai bune scule de la Parkside, cu cit inainteaza in alfabet si numerotatie calitatea scade...

<span class='edit'>9 Sep 2019, 09:48:</span>
Manualul in romana:
[attachmentid=1628109138]

Foto
[attachmentid=1628109139]
[attachmentid=1628109140]
Adincimea faltului este cam de 0,8mm, tabla e de 0,8mm.
voi incerca o masuratoare mai precisa mai incolo.
einstein1984
masinile pana in 2008 au avut alta problema la contraaripa, rugineau si neraparate acolo in spate.
Agrig
Rugineau, stiu asta insa acolo a pornit prima data, pe undeva a fost un noroc, am luat
aripa la izolat si a rezistat mai bine decit cea dreapta, asta e, merem mai departe!
Agrig
Mai un polish pe aripile spate...
[attachmentid=1628109430]
[attachmentid=1628109431]
[attachmentid=1628109432]

Urmeaza...
[attachmentid=1628109433]
BN64FLO
Șpcluiți mța? huh.gif
sobolan
daca nu era matza nu iesea nimic... radmasa.gif ....faina lucrare !!!
Agrig
Mțe!!! post-336-1110552439.gif gun3.gif
Ciineee!
Vind mite cu 50 bani bucata!
Daca-i scump fac reducere, 10 bani!
OFERTAAAA!
[attachmentid=1628109437]
Din pacate inca mai am, destul, am belit vopsirea pe dreapta, a fost un vint de numa, am facut eu ceva paravan,
[attachmentid=1628109438]
astupat pe jos dar tot degeaba, ca sa fie colac peste pupaza am incurcat furtunele, l`am luat pe ala de 6Bari in loc de cel de 3bari si am tras 2 dungi, pistolul fiind reglat dinainte.
Ma rog, o sa rezolv saptamina viitoare, ieri am terminat pe la 20:30, vopsit ca pixu la bec, azi eram programat la ITP, n`am avut ce face, am fortat.
Din graba am gresit diluantul, in loc de acrilic am bagat alchidic...
Maioneza`i nimic cum s`a taiat vopseaua si a facut fluturi... radmasa.gif

P.S.
Azi am mers cu un TCe de 90 Cp, cred ca ramin la Logan momentan, cind si daca o fi sa-l schimb o sa trec pe ceva in 4 cilindrii, drujba aia mica n`are arbore de contraechilibrare, face ca gaia fata de unu in 4 cilindrii!
einstein1984
n-are arbore dar are volantul dezechilibrat casa compenseze. Nu simti nici pe naiba daca nu-ti zicie cineva ce are sub Capota.
Agrig
Compensarea se face din volant si fulie la astea.
Nu simti pe gaia!
Dupa 1 milion de Km in care esti invatat sa auzi motorul il simti si auzi.
La Patrol care are 6 in linie citeva sute de Km am tot mers subturat cu el.
La 2000rpm ala suna ca un 4 in linie la 3000.
sobolan
1 milion de km la 09tce....fii serios ! pai il repari de vreo 3 ori pana acolo....singura masina care am vazut sa aiba 900000km si inca era foarte ok a fost un fost taxi de germania ,un merc clasa e de prin 2002....crem bineinteles wink.gif
Daca vrei Dacia noua sincer ca ar trebui sa faci ca mine...nu-s fan diesel dar de nevoie am luat diesel,deocamdata is multumit de ea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2021 Invision Power Services, Inc.