Salutari, dragi forumisti!
Am cautat topicuri care sa ma ajute cu problema mea si am gasit cateva, dar mi se pare ca simptomele descrise in fiecare difera de cele prezente la masina mea. O sa incerc sa dau toate detaliile posibile, poate ma puteti ajuta cu un sfat.
Masina este o Solenza 1.4 MPI din 2004, aproximativ 100 mii KM. Zic aproximativ deoarece de acum ceva timp vitezometrul a inceput sa faca figuri, in sensul in care are perioade in care nu mai indica deloc viteza. Am observat ca in aceste momente kilometrajul nu se modifica.
Primul simptom cred ca a aparut anul trecut cand, franand pe autostrada pentru plata taxei de pod Fetesti-Cernavoda, motorul a murit, cu ambreiajul apasat. Motorul a repornit imediat, am zis ca a fost greseala mea si am mers mai departe.
Intre timp am avut ceva probleme cu pornirea motorului, atat la rece cat si la cald, am schimbat senzorii de turatie si temperatura si am curatat motorasul pas cu pas. Mi s-a intamplat de cateva ori sa moara motorul la cedeaza trecerea sau pe franare la semafor, dar de fiecare data a repornit, poate doar cu mici insistente.
Acum vreo 2 saptamani, dupa ce motorul a pornit la prima cheie si am mers cam 15 minute in traficul de Bucuresti (motor cald), motorul s-a oprit din nou la un semafor. A durat 2-3 minute pana am reusit sa il repornesc (electromotorul invartea de zor, dar nu pornea). In restul zilei nu am mai avut probleme.
Acum 2 zile am mai facut cateva drumuri cu Solenza si nu a avut nicio problema. Ieri in schimb, dupa 1-2 minute de la pornirea la prima cheie, la prima accelerare mai in forta a inceput sa dea in nas, in viteza a 2a, intre 2000 si 3000 de ture. Am observat ca la franare, in momentul in care apasam ambreiejul, turatia scadea vertiginos, pana chiar sub prima liniuta mica de pe turometru. Dupa inca 1-2 minute am oprit la o trecere de pietoni si a murit motorul. A durat iar 2-3 minute pana am reusit sa repornesc, m-am intors in parcarea de acasa, turatia scazand foarte mult la fiecare franare/oprire. Nu a mai murit in schimb, pentru ca am apasat acceleratia de fiecare data cand simteam ca da sa moara.
In parcare am stat cateva minute cu motorul pornit. Turatia la relanti in jur de 800 de ture. Acceleram pe loc si turatia revenea fara probleme la 800, fara sa scada sub. Am zis sa incerc sa ma mai plim un pic pe stradute, sa vad cum se comporta, motorul fiind acum cald de-a binelea. Concluzia: acelasi comportament ca mai devreme. Dat in nas la accelerare in viteza a 2a, turatie scazuta brusc la franare (nu vorbesc de franarea cu masina in viteza, acolo nu prezinta nicio problema). Am reusit sa tin motorul pornit prin accelerare cand vedeam ca da sa moara si am revenit in parcare.
Tin sa precizez ca acul combustibilului este aproape de zona rosie. Nu mai tin minte in ce situatie era acum 2 saptamani cand s-a oprit la semafor si a pornit cu greu. Totusi la relanti nu pare sa aiba nicio problema.
De asemenea, cu pornirea motorului pare sa fie o loterie. Cateodata porneste la prima cheie (nu la sfert, dar o ia repede), dupa ce astept sa se opreasca bazaitul pompei de benzina (banuiesc?). Alteori dau de 5-6 ori pana sa o ia, indiferent de temperatura de afara.
Nu stiu daca este relevant pentru problema de fata, dar la iesirile mai lungi in afara orasului se aprinde de obicei martorul antipoluare. Am observat de obicei ca acesta se aprinde dupa o depasire sau o accelerare mai serioasa. Cand revin in Bucuresti se stinge dupa o zi de obicei.
Orice sfat este binevenit si apreciat.