Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce semnifica acest martor?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Lodgy > Dacia Lodgy
hanz
Salutare tuturor,am si eu o nedumerire in legatura cu martorul aprins din bordul Daciei Lodgy(masina e de servici;ma refer la martorul cu linia in zig-zag nu la cel de presiune in pneuri).In manualul de utilizare al masinii scrie ca trebuie oprita masina obligatoriu si luata legatura cu reprezentantul DACIA dar nu scrie ce reprezinta ?am fost la 2 service-uri si habar nu aveau ce inseamna.Astept ajutor de la cine stie dar va rog nu de genu '' dute la reprezentanta DACIA''.Multumesc anticipat[attachmentid=1628044738]
torquemada
Martorii aprinși sunt:
Alte defecțiuni electrice pe roșu(poate fi și portocaliu) și
TPMS/SSPP(sistem supraveghere presiune în pneuri)

E greu să citești manualul, aflai de sistemul TPMS și ce înseamnă să ai martorii ăia aprinși = problemă cu unul din senzorii TPMS de pe jante.

Și da, dacă nu ai CLiP și derelek, te duci în reprezentață.
hanz
Deci ba ''desteptule'' ca mi-ai dat maxim:

1) daca tu ai fi stiut sa citesti ce am postat ai fi vazut ca am specificat clar ca nu fac referire la martorul de presiune in pneuri ''(masina e de servici;ma refer la martorul cu linia in zig-zag nu la cel de presiune in pneuri)''

2)daca citeai postul meu ai fi vazut ca am subliniat ce scrie in manual dar vad ca tu citesti numai titlul

si te uiti la poze In manualul de utilizare al masinii scrie ca trebuie oprita masina obligatoriu si luata

legatura cu reprezentantul DACIA dar nu scrie ce reprezinta


3)topicul nu se adreseaza oamenilor de genu tau care nu stiu dar se baga ca musca ,de aia merge tara asta prost ,e plina tara de destepti ca tine.

4)acest topic poate ajuta si pe altii care poate or sa aiba aceeasi problema

5)te uiti la capatos?la maruta?la acces direct?

[attachmentid=1628044756]

bucatzel
De vreme ce vad ca ai probleme sa si intelegi ce iti scrie omu, da-mi voie sa fac o separare vizuala
QUOTE(torquemada @ 12 Oct 2016, 12:07)
Martorii aprinși sunt:
*


QUOTE(torquemada @ 12 Oct 2016, 12:07)
Alte defecțiuni electrice pe roșu(poate fi și portocaliu) și
*



-------------------------------------------------------------------------

QUOTE(torquemada @ 12 Oct 2016, 12:07)
TPMS/SSPP(sistem supraveghere presiune în pneuri)
*


klaus
1. In manual nu scrie ca trebuie oprita masina imediat. ci ca "in functie de trafic" sau(in alta parte) "conduceti cu grija" pentru a se ajunge "cat de repede" la un reprezentant al marcii.

2. Daca ajungeai la un service cu posibilitate de citire a erorilor atunci nu te intalneai cu "2 service-uri care habar nu aveau despre ce inseamna"

3. Tonul face muzica. Prinzi mai multe muste cu un borcan de miere decat cu un butoi de kkt.

PS: nu cred ca ar fi put cineva sa-ti zica "dute la reprezentanta DACIA". Parerea mea.
medelin
E diesel? Nu cumva e bujia care incalzeste carburantul?
flavyus1987
Martirul acesta l-am intalnit pe renault espace diesel in 3 cazuri :
-Turbina
-Egr defect
-senzor presiune rampa comuna

Deci avertizeaza probleme pe partea de functionare a motorului.pot fi si altele decat cele enumerate de mine.
torquemada
QUOTE(hanz @ 12 Oct 2016, 14:45)
Deci ba ''desteptule'' ....


Martorul alte defecțiuni electrice se aprinde cam pentru orice problemă apărută pe partea electrică/electronică.

Strict din poză reiese că e o problemă la TPMS - mă contrazici doar după ce pui diagnoza pe mașină.

Florin_Matei
@hanz

Am avut aceeasi problema cu aprinderea senzorului ,,in zig-zag" la un Duster cu motor pe benzina de 1,6.
Circulam pe autostrada iarna,pe la 6 dimineata, in timpul acelor puternice viscole de acum 4 ani.
S-a aprins senzorul si pe masura ce inaintam,simteam ca motorul trage din ce in ce mai greu,nemaiputand sa merg cu mai mult de 60-70 km/h,cu acceleratia la maxim.
Nu stiam ce semnificatie are acel senzor, mai ales ca masina nu avea TPMS, ca sa suspectez dezumflarea unei roti.
Am oprit la o benzinarie,m-am uitat in manual-degeaba.Deoarece masina era de servici,luata de la Rent a car pentru 1 an,eram decis sa sun ceva mai tarziu pentru asistenta.
Am repornit motorul dupa vreo 15 minute si spre marea mea mirare,masina a mers perfect dupa aceasta, cu senzorul stins.
De atunci nu s-a mai repetat figura.

klaus
Va agitati degeaba, era de la presiunea din roata.
La cat e de coleric si orgolios, daca nu era de acolo trecea pe aici sa se dea rotund si sa mai declare cat de prost e unul sau altul.

Oamenii puternici au curajul sa recunoasca cand au gresit.
Nu cred ca o sa vedem asa ceva pe aici.
hanz
1) Medelin -martorul la care faci referire e martorul de la bujia incandescenta care e ca o rezistenta.acesta este alt martor

2)Medelin,flavyus1987,Florin_Matei, va multumesc pentru raspunsurile la obiect,cu calm ,cu respect,fara aroganta

3)multumesc torquemada ptr al doilea raspuns care suna mai cu respect decat primul

4)sunt membru si pe alte forumuri -clubopel,clubford,clubcalibra, dar atata aroganta,ura ca si aici nu am intalnit.ma nu se poate raspunde frumos cu respect gen '' colegu vezi ca e de la cutare martorul aprins'' nu '' ba daca ai fi citit manualul '' cand eu iti zic clar ca nu am gasit,dar in fine vad ca in tara asta daca intrebi cu respect esti tratat cu mazga(interesant ca din Bucuresti cam vine mazga!nush cine va credeti,dar incep sa cred ce se spune despre voi urat)

Lasand la o parte ''armonia'' Ardeal -Bucuresti ,dupa analize si informatii(evident si cu ajutorul colegului torquemada caruia i multumesc din nou)ptr colegii care se mai impiedica de aceasta problema ca a mea si anume daca aveti cei doi martori aprinsi pe bord ,cel de presiune pneuri si cel cu zig-zagul:

1)ori aveti presiune sub cea de pe cantul de la sofer(la mine e 2,4 bar pe fata/2.9 bar spate) la o roata a masinii

2)ori aveti o roata care nu are senzor de presiune la valva,cel mai plauzibil este roata de rezerva(roata de rezerva nu are senzor din fabrica)

3)ori un senzor de la o roata este defect

Parerea mea daca vi se aprind cei doi martori va recomand sa verificati/umflati rotile la

presiunile 2.4 bar pe fata/2.9 bar pe spate.daca martorul in zig-zag nu se aprinde inseamna ca e de la presiunea pneurilor(ori ati mers cu presiune mica in pneuri,ori o roata pierde aer).daca nu vi se stinge inseamna ca ori un senzor este defect,ori la o roata nu are senzor de presiune.

Daca cineva doreste sa ma corecteze sau sa adauge ceva (strict la problema martorilor nu la altceva) va rog sa o faca.ideea este sa ajutam alt coleg care se va lovi poate de aceasta problema.


torquemada
Completări:

Dacă faci presiunea la 2.0 pe toate roțile și apoi intri în set tp și o memorezi, te va avertiza la scăderea sun 2.0. Dacă cel care a făcut memorarea prima dată nu a verificat presiunea înainte apar bălări, roțile având probabil presiuni diferite.

1) o scădere cu 0,3 bari declanșează alerta, la fel ca și o creștere a presiunii sau a temperaturii interne
2) ai 4 roți cu senzori și rezerva fără senzor
3) nu e obligatoriu, poate ai rezerva pusă, iar cea cu senzor e în portbagaj.
hanz
Da ,multumesc frumos pentru completari.
RazvanF
Azi mi s-a aprins martorul zig zag portocaliu in timp ce conduceam. Era numai acel martor fara alti martori. Uleiul are 6000 km de cand a fost schimbat.
Vro idee? Poate fi de la ulei, sa ma atentioneze ca ar trebui schimbat din cauza regimului de condus? In weekend a tras cam tare masina, 400 de km cu remorca si masina incarcata, in rest vede numai autostrada viteze intre 110 si 150 kmh.
torquemada
Legătura fiind care ?

La tine e de la revizie ai depăsit 20000km sau 360 zile de la ultima resetare și da se face numai în reprezentanță biggrin.gif
RazvanF
Revizia am făcut o acasă și am resetat martorul cu ddt4all. Tot atunci i am setat schimbul la 15mii.
Am scanat masina nu imi da nicio eroare. Am resetat din nou schimbul de ulei, martorul nu s-a stins.
Poate fi ceva apa in diesel? Are senzor de apa la filtru? Stiu ca l-a Clio asa are si daca se aprinde spirala portocalie fara nici un alt martor inseamna apa in motorina si filtrul trebuie purjat.

19 Mar 2019, 13:28:
Am găsit problema. Siguranța de la stopuri arsa.
Paulorossi
Salut prieteni.
Am un sandero stepway din 2015 cu motor 0,9 tce.Am probleme repetate cu indicatorul de temperatura apa motor din bord si anume la turatie mare si la urcarea pentilor se aprinde acel bec cca 10 secunde dupa care se stinge.Mentionez ca am si instalatie de gaz aftermarket.Motorul are cca 42.000.Am schimbat pana acum termostatul si rezistenta de la electroventilator,ambele schimbate deageaba se pare.Nu mai stiu ce ar putea fi problema si cum s-ar putea remedia.Am schimbat si antigelul tot deageaba.
Nu am nicio avarie la diagnoza.
Ce ar trebui sa mai verific?
Multumesc anticipat!
torquemada
1. Ai postat în secțiunea Lodgy, tu ai Sandero II.

2. Rezistența de la GMV, contine și releele de trepte în plus se testau din diagnoză dacă porneau, de obicei pică treapta I.

2.bis treapta I intră la 99C, treapta II la 105c și merg până la 92c

3. Termostatul la 0,9 e între alternator și demaror, dacă prin termostat te referi la cutia ieșire apă dintre motor și baterie ești în eroare.

4. Martor supraîncălzire motor aprins(118C) = erori în Tablou de Bord și injecție, nu există fără erori
Paulorossi
Salut,poate nu m am facut inteles.
S-a schimbat termostatul si este cel bun.Au fost facute verificari la reprezentanta.
Am avarie supraincalzire/supratemperatura motor,ceva de genu la tester,ai dreptate.
Deci,schimbat termostat,schimbat rezistor treapta 1 de la ELV,schimbat antigel.Deageaba!
Cineva mi a sugerat schimbarea termoflotor ulei ca cica circula apa si pe acolo dar nu ma incumet inca daca nu sunt argumente clare.
Astept sugestiile dvs.
Ce ar mai putea fi?
Multumesc anticipat!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2021 Invision Power Services, Inc.