Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Demontare alternator Logan cu A/C
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2
Kellogg
Salutare tuturor,
rog daca stie cineva sa/sa-mi spuna cum se demonteaza un alternator de pe auto Logan benzina A/C. Trebuie sa ajut pe cineva care face scoala auto (eu am facut pe vremuri ... apuse pregatire electromecanica) nu mai stiu noua tehnologie.
Rog pasii de parcurs si ce scule trebuie pt operatiunea demontare alternator de pe masina.
Atentie e cu a/c + servo.

Merci anticipat !
Victorine
Ma intereseaza si pe mine subiectul in perspectiva, pentru schimbarea fuliei cu una de dCi.
sobolan
la MPI cu ac si servo dai bara fata jos,ecranele de sub bara,dai jos cureaua de accesorii si te apuci de treaba,iti trebuie niste tubulare mici de 13,prelungitor,o cheie cric mica,o fixa de 13,2-3 torxuri si rabdare. smile.gif
Kellogg
user SOBOLAN, poti fi mai explicit? cum dai cureaua accesorii jos?
Este sistemul cu slabit rola intinzator? ca la modelul fara A/C ?
Merci pt detalii !
sobolan
e pe arc.....fixezi o inelara de 13 pe surubul central al rolei si tragi,intinzatorul se poate bloca cu un splint de 5mm......e chiar asa de complicat ?
Kellogg
salut, NU e COMPLICAT dar pt cineva care face prima data, e bn sa intrebe si sa inteleaga "de 2 ori" si sa reuseasca din prima.
Intreb, ca nu am vazut in viata mea ce si cum.
Nu te supara! de aceea am cerut initial, pasii, ca sa pricepa si moa si alti posibili interesati.
Merci pt promptitudine! si detalii.

25 Nov 2016, 13:26:
Salutare, am fost azi la Dacia Service si am vazut exact ce si cum:
- se demonteza bara fata complet(indiferent de model motor)
- se slabeste cureaua accesorii prin desfacere surub rola intinzator key 13' inelara; key 16'(1.6 16valve) si se impinge catre podeaua pedalier(ca sens).
- acum lasat liber de sarcina alternatorul, se demonteaza cele 2-3 suruburi depinde de model.

Voala am gasit solutia mura-n gura.
Merci user SOBOLAN pentru tot efortul depus.
Kellogg
proces tehnolocic: attach
Victorine
Pai eu credeam ca o sa pui detalii despre cum extragi alternatorul de-acolo, ca la cureaua de accesorii/ galet intinzator e destul de simplu. Insa daca te uiti cum e pozitionat alternatorul deasupra compresorului AC, sb pompa servo si sub conducta de servo, inghesuit langa lonjeron, nu mai e asa de clar cum s-a scos... Prin fata, pe sub bara de protectie sau pe jos sau pe langa radiator, etc.
orwo
deci?cum se scoate afara alternatorul???
iuliancraciun
Va salut,
Inca nu a clarificat nimeni pe unde scoatem afara alternatorul, ca eu am observat ca ne incurca conducta de servodirectie, trebuie sa demontam si aceasta conducta sau exista alta varianta.
Multumesc !
user123

La un logan cu AC si servo, se poate scoate alternatorul fara a da bara fata jos si fara a desface circuitul servo sau AC;

Eu am scos pompa servo din locasul ei si am ancorat-o cu o chinga initial inspre motor; conducta de servo care este prinsa sub compresorul AC se slabeste doar( nu se scoate) din prinderi ( fata dar si spate unde face curba), la fel si compresorul AC.....vei avea suficient loc sa-l scoti dar iti trebuie scule ( tubulare mici si cricket mic), indemanare si rabdare....este migalos dar se poate.

Practic alternatorul are 3 suruburi, cele 2 de la baza sunt mai dificil de ajuns insa daca scoti carenajul de sub spoiler dreapta fata poti sa le abordezi....
iuliancraciun
QUOTE(user123 @ 16 Nov 2018, 09:39)
La un logan cu AC si servo, se poate scoate alternatorul fara a da bara fata jos si fara a desface circuitul servo sau AC;

Eu am scos pompa servo din locasul ei si am ancorat-o cu o chinga initial inspre motor; conducta de servo care este prinsa sub compresorul AC se slabeste doar( nu se scoate) din prinderi ( fata dar si spate unde face curba), la fel si compresorul AC.....vei avea suficient loc sa-l scoti dar iti trebuie scule ( tubulare mici si cricket mic), indemanare si rabdare....este migalos dar se poate.

Practic alternatorul are 3 suruburi, cele 2 de la baza sunt mai dificil de ajuns insa daca scoti carenajul de sub spoiler dreapta fata poti sa le abordezi....
*



Multumesc pentru clarificari !
Kellogg
Demontare alternator : se da jos bara, se misca galetul intinzator curea accesorii cu cheia de 13-16 in fct de motor, se demonteaza suportii radiatoare si se deplaseaza catre farul stanga cat permit conductele. Se demonteaza suruburile alternator ai cu multa rabdare si indemanare il extragi prin spatiul creat de deplasarea radiatoarelor, prin fata. Montajul se face in ordine inversa fara probleme.
Agrig
L`am demontat destul de usor, a trebuit sa mut pompa servo si sa desfac o bratara de prindere a conductei de AC, in rest n`a fost tare greu de scos. Logan 1,6MPI clima.
Acuma ma enerveaza rulmentul din scutul fata, nu vrea sa iasa de pe ax.
O sa trebuiasca sa`i fac un extractor, mama lui!
251.gif
RazvanF
QUOTE(Agrig @ 16 Dec 2020, 17:50)
O sa trebuiasca sa`i fac un extractor, mama lui!
251.gif
*


Cu flexul biggrin.gif
Agrig
Are o flansa in fata rulmentului, nu iasa aia, daca iesea deja era taiat.
Cind am comandat piesele aia n`am comandat-o ca era perfecta, gaia sa`l ia ca nu`i primul
cu care am de lucru da ca la asta n`am patit la nici unu.
Daca nu iasa cu nici cu adaptorul de presa il tai cu Dremelul cu flansa cu tot si apoi ma apuc sa fac flansa.

Ca idee, am comandat totul de aici:
https://rss-cargo.ro/alternator/1/9826862/
Am introdus codul alternatorului, la Bosch este: 0124415038 iar dupa aia l`am selectat din dreapta sus de la Bosch si list, acolo am gasit tot ce`mi trebuia.
Bujor Stefan
Sunt curios despre ce flansa e vorba, eu nu am intalnit asa ceva pe alternatorul meu.
Poate puteti sa atasati o poza sa inteleg si eu.
Agrig
https://rss-cargo.ro/alternator/componente-.../39214/9826129/
Aia este intre fulia alternatorului si rulment si este presata si aia pe ax.
[attachmentid=1628123345]
Au folosit ceva adeziv gen Loctite sa fixeze rulmentul in scut, se vede si pe el urma, precis si pe arbore au pus adeziv.
Cind am incercat sa`l scot de pe arborecu presa a inceput sa cedeze placuta rulmentului.
https://rss-cargo.ro/alternator/componente-.../39191/9684674/
O sa ramina in acetona pina miine si vedem atunci cum iasa.
RazvanF
Incearca sa o incalzesti, pana se inroseste dupa care sa o tragi cu ceva.
Agrig
La ce am la indemina nu merge inrositul, trebuie oxiacetilenica cu bec mic sau sa ma apuc sa modific un invertor sa`l fac incalzitor Hf.
Iasa flansa aia dupa stat in acetona cu pirghie si rulmentul cu presa.
einstein1984
daca adezivul e epoxidic, mai multa treaba faceai cu caldura, dar aia incalzea doar axul, nu si camasa rulmentului;
Agrig
Aproape gata, incalzit cu o lampa de gaz mica si am scos flansa destul de usor, 2 surubelnite pe post de pirghie.
Miine poate ma apuc sa fac extractorul.
L`am verificat cu UV si da, fulia clar a fost blocata cu ceva Loctite, la flansa se vede ceva, ceva, insa nu reactioneaza la UV-A, pe filet se vede clar urma de Loctite.
[attachmentid=1628123363]
Agrig
Terminat "penseta" pentru prinderea rulmentului fata si a iesit abia pe la 3Tf.
Dupa cum arata fusul lui au folosit si ceva lipici la montarea initiala.
[attachmentid=1628123541]
Penseta e usor de proiectat insa realizarea a fost mai complicata un pic deoarece am preferat sa folosesc niste tevi.
[attachmentid=1628123542]
[attachmentid=1628123543]
[attachmentid=1628123544]
[attachmentid=1628123545]
RazvanF
De ce nu avem buton de Like pentru postari? O adevarata placere cand omul are sculele necesare si indemare.
Agrig
Oricum n`am timp sa`l finalizez azi dar tot m`am uitat un pic la arborele rotorului.
[attachmentid=1628123581]
Intrebarea initiala a fost de ce a fost lipit de nou, surpriza a fost ca`i lipit de nou ca nu`i nou!
radmasa.gif este refurbished.
Se vede clar zona de uzura pe fus in zona rulmentului, totusi, de ce a aparut uzura?
Masurat fusul spate, 17,005mm, masurat fusul fata in zona neuzata, 16,886mm !! blink.gif
Deci pare a fi arborele de la inceput rebut, au pus rulmentul fata si dupa o perioada a "zgomotit", apoi a fost schimbat si trimis la refacut.
Cinstit n`am nici o problema cu asta din punct de vedere a functionalitatii, da, se practica si este OK,la alezaje majorate cu pina la 0,1mm se foloseste metoda adezivului, peste valoarea aia bucsa.
Acuma habar n`am daca a fost livrat asa catre Dacia de la Bosch deoarece pe la 70Kkm a fost inlocuita pulia in Germania, acolo am inteles ca au pus pulia noua pe alternatorul masinii, este o INA pe el si baiatul a primit o bucata din pulie, l`or fi schimbat ei? gaia`i stie, oricum a platit doar pentru pulie nu pentru alternator refurbished.
Ce sa spun, metoda este OK, e pacat sa arunci un rotor doar pentru ca a iesit la o cota proasta insa macar sa`l fi facut bine din prima.
De, asta`i noua calitate germana.
Fiind Bosch ma asteptam totusi la o astfel de reparatie :
https://www.skf.com/uk/products/industrial-...f-speedi-sleeve
P.S. aia este doar ca idee, este folosita la bucsarea arborelui in zona simeringului.
tatabobu
Ce e aia o "pulie" si cu ce difera de o "fulie"?
Agrig
Este termenul consacrat tehnic.
https://dexonline.ro/definitie/fulie
Deosebirea e ca una e pe la motor alta e la clop.
YRX
Ia vorbiti voi frumos, ca va dau report... Auzi - pulie - poate va scapa vreo litera ... radmasa.gif
Agrig, le-o fi luat Renault la promotie de la Bosch.
Avand in vedere ca ma paste si le mine o demontare a alternatorului (la cald scade foarte mult tensiunea - 12,8 V), pana la urma l-ai scos pe sus? Detaliaza un pic cum.
Agrig
N`a fost complicat deloc la mine, cureaua accesorii data jos din prima.
Apoi am dat spre dreapta pompa servo bineinteles ca a trebuit sa scot cablul de la senzorul de presiune.
De jos am desfacut bratara ce tine o conducta AC si am avut loc la toate cele 4 suruburi ale alternatorului.
Iasa usor pe sus dupa aia, rotit si tras spre dreapta.
O lampa trebuie neaparat.
Am cumparat de la
https://rss-cargo.ro/alternator/1/9826862/
Cumparati neaparat si distantierul asta daca schimbati si rulmentii:
https://rss-cargo.ro/alternator/componente-.../39214/9826129/
Asta in cazul in care este incapatinat si vreti sa`l taiati cu Dremelul/flexul.
Probabil veti avea nevoie de regulator si de colector.
Va ajuta cei de acolo la telefon fara nici o problema.
La mine kitul a fost sub 170 lei cu 2 colectoare si 2 carcase rulment spate, plasticul pe unde intra periile, ala se scoate afara precum si rulmentii, masina are 15 ani si desi nu zgomotesc e bine de schimbat, macar ala spate care trebuie scos la instalarea noului colector.
La demontara alternatorului scoateti afara scutul fata din miez, adica statorul ramine pe scutul spate.
Rulmentul spate e tinut in carcasa aia, bateti usor pe ea sa iasa cu rulment cu tot, asa este cel mai simplu.
Daca vreti sa schimbati rulmentul fata trebuie trusa pentru pulii, nu`i asa scumpa.
Agrig
Pus rulmentul si saiba pe rotor.
Rulmentul efectiv a intrat cu mina deci a trebuit neaparat folosit adeziv.
Deoarece n`am avut Loctite 641 am folosit 243, cel care uzual este dat pentru blocarea filetelor.
Momentan este la intarit ansamblul. smile.gif
[attachmentid=1628123680]
Bujor Stefan
In primul rand, domnule Agrig aveti tot respectul meu pentru disponibilitatea de care dati dovada in impartasirea micilor secrete ale mecanicii, lacatuseriei, sudurii samd.
Aceeasi problema am avut-o si eu cu axul alternatorului, am rezolvat cu un rotor sh oferit la un pret onorabil de catre un atelier specializat. Din pacate uzura era prea ridicata, rulmentul avea joc prea mare pe ax.
Din ce am studiat, rulmentul mare 6303 are turatia maxima 12000 rot/min, iar din calculele mele alternatorul are turatia motor x 2.5, astfel ca la un mers sustinut al motorului la 5000 rot/min se depasesc limitele de functionare ale rulmentului mare de la alternator. Sunt curios ce tip de alternator/rulmenti sunt pe motorul 1.6 de 133 cai care are puterea maxima la 6750 rot/min.
Agrig
Da, macar eu am scapat sa nu`l mai bucsez, nu era asa mare problema, am bucsat eu unu mult mai critic, fus spate rotor masina de gaurit, trebuia sa fie rulmentul flotant pe fus.
https://forum.softpedia.com/topic/1126308-s...8#entry23815416
[attachmentid=1628123692]
Turatia este in functie de rulment, sint si de turatie mai mare si in fapt se limiteaza turatia alternatorului
prin diametrul puliei.


29 Dec 2020, 13:56:
Colectorul vechi dat jos:
[attachmentid=1628123697]
Trebuie taiate inelele, si mai trebuieo daltita si un ciocan.
Cu o freza de mina gen Dremel merge si mai bine.
Colectorul nou in pozitie:
[attachmentid=1628123698]
Lipirea la baza inelului colectorului s`a facut cu un epoxi bicomponent gen UHU PLUS 300.
Miine verificarea mecanica a lui.

29 Dec 2020, 16:14:
Am incalzit in cuptor adezivul pe la 70C incit am putut continua dupa 2h.
Bataia noului colector era de 0,3mm, fata de rulmentul scut spate, dupa mine mult.
A trebuit sa o aduc in norme si am luat cam 0,32mm, abia atunci a iesit curat colectorul.
Din acest moment lucrarea este gata, mai trebuie lipit rulmentul in scutul spate si adeziv pentru blocarea puliei insa alea miine dar nu mai are rost sa pun foto la restul lucrarii.
[attachmentid=1628123703]
Final, bataia intre el si rulment este nesesizabila.
[attachmentid=1628123704]
surube
rolleyes.gif Salut! Am un logan 1.5dci din 2006 , si am mers cu alternatorul în scurt, atingea un pic rotorul de stator ! Acum am decuplat alternatorul de la fire ,am mers fără incarcare de 14v ! Cum cuplez firele si bag curent ,se micșorează relantiul ,si motorul trage sa moara ,adică îngenunchează motorul! Acum am cumpărat alternator nou,dar degeaba ,se întâmplă același fenomen ! Are idee careva de la ce ar putea fi ? sad.gif
tatabobu
Ia-o si tu pe fire, asigura-te ca nu fac contact. Cu multimetrul, nu cu ochiometrul.
Agrig
Daca bateria este descarcata alternatorul va debita curent atit cit poate el.
Ar trebui verificat curentul de incarcare a bateriei cu un cleste de curent DC cel mai bine, din pacate nu si ieftin.
Probabil aveti peste 50A curent de incarcare.
In aceste cazuri cel mai sigur este sa incarati bateria cu un redresor si nu va mai apare acest fenomen.
In mod normal ECU ar trebui sa compenseze sarcina marita si sa aduca turatia in norme la relanti.
DFA
QUOTE(surube @ 9 Feb 2021, 18:42)
.... Cum cuplez firele si bag curent ,se micșorează relantiul ,si motorul trage sa moara ,adică îngenunchează motorul! ....
*


Motorul este frânat de alternator pentru că în mod sigur ai un scurtcircuit undeva (excluzând alternatorul nou) - trebuie găsit acest scurtcircuit.
Agrig
Lua foc totul de la baterie pina acum daca era scurt.
Ala poate fi doar in alternator inainte de punte eventul dar atunci nu conteaza daca este conectata sau nu bateria la manifestarea actuala.
bygy007
QUOTE(surube @ 9 Feb 2021, 18:42)
rolleyes.gif  Salut! Am un logan 1.5dci din 2006 , si am mers cu alternatorul în scurt, atingea un pic rotorul de stator ! Acum am decuplat alternatorul de la fire ,am mers fără incarcare de 14v ! Cum cuplez firele si bag curent ,se micșorează relantiul ,si motorul trage sa moara ,adică îngenunchează motorul! Acum am cumpărat alternator nou,dar degeaba ,se întâmplă același fenomen ! Are idee careva de la ce ar putea fi ?  sad.gif
*


1 tensiunea pe baterie ,
2 becul baterie din bord se aprinde?
3 daca scoti firul gros tot asa infrinat merge ,( +B )

daca merge infrinat cu firul B+ scos poate ai puntea dusa sau spire in scurt pe stator

aia cu atinsul rotorului de stator nu e scurt ci defect mecanic (rulmenti) scurt este cind atinge bobinajul la carcasa , miez
Mihai188
Am si eu o problema cu alternatorul. Se aprinde martorul de bord, la inceput se aprindea dar era mai mult timp stins. Dupa 2-3 zile de mers asa, e mai tot timpul aprins si bateria a inceput sa fie tot mai descarcata. Am pus multimetrul, cand martorul e stins, are incarcare de 14.5-14.7, cand martorul e aprins nu incarca deloc. Am scos alternatorul, acum ma pregatesc de verificari. Fulia pare ca merge ok, daca pun surubelnita sa o blochez, se invarte intr-o parte si in cealalta nu. Pot fi carbunii ?
Agrig
Da, cele mai mari sanse sa fie carbunii, totusi atunci veti avea probabil si colectorul dus.
Probabil se va lasa cu schimbat regulator si colector.
Mihai188
Nu pot posta poze, imi da o eroare. Unul dintre carbuni e maxim uzat si in plus era mizerie multa. Colectorul e pe jumatate uzat, adica se mai vad parti aurii dar si culoarea cealalta, un fel de albastru. Oare ar merge asa ?
bygy007
mai bine pui poze sa vedem si noi , ala de e albastru poate e incins , un smirghel fin dat pe el si curata-l dar daca ai santuri in el trebuie strunjit incearca sa reduci dimensiunile pozelor
Agrig
No way Jose!
Ala nu mai este colector cum stiam noi, daca pui cutitul pe el a gata, are cred ca maxim 1,5mm in "carne" spre deosebire de vechile colectoare unde aveai material sa corectezi un sant.
Alt colector, e vreo 7 lei dar tot trebuie pus pe strung, din start bate peste 0,1mm, la mine era cam 0,3mm.
RazvanF
QUOTE(Mihai188 @ 17 Feb 2021, 22:15)
Colectorul e pe jumatate uzat, adica se mai vad parti aurii dar si culoarea cealalta, un fel de albastru.
*


Asa am patit la vechiul Clio. Neavand posibilitatea de a repara alternatorul, am cumparat altul, nou. Nu scapi de reparatie sau inlocuire alternator.
La ce sa te astepti: Carbuni, colector, regulator, rulmenti.
Mihai188
Pana la urma am decis sa iau un alternator de la dezmembrari. Interesat totusi, acolo era un alternator cu fulia normala dar care nu se potrivea la cureaua de accesorii care o am eu. Am gasit un alternator identic cu ce am eu, fulia cu ambreiaj. E luat de pe un logan din 2011, euro 4, deci diferit fata de euro 3 din 2006, ce am eu. Acuma mai trebuie sa rezolv cu roata aia de ghidaj, fiindca am dat-o jos si nu prea am pozitie sa o pun. Vedem
Agrig
E bine sa-l desfaceti sa`i verificati din timp starea colectorului, periilor si rulentilor altfel riscati sa aveti aceeasi problema ca si cu cel original mai ales daca nu stiti citi km a circulat masina donatoare.
Se pare ca problemele incep de pe la 150KKm.
YRX
M-am apucat si eu de afurisit.
L-am scos de pe masina relativ usor, pompa servo data spre baterie, demontat aparatoarea de la roata si capacul de jos al barii, scos suruburile si apoi rotit in toate partile pana am reusit sa-l scot printre conducta de ac si suportul servodirectiei.
Bucuria a durat putin, pana mi-am dat seama ca nu am cheia aia de fulie hexagonala. Pana vine facem pauza.
Schimb fulia cu cea de diesel, regulatorul si rulmentii.
Inelele colector sunt uzate un pic, dar parca nu le-as schimba, ca simt ca ma complic. Nu am cum sa le rezolv bataia.

[attachmentid=1628126759]

O sa ma apuc de verificat diode si infasurari, ca am o banuiala...
Agrig
Inelele sint un pic uzate insa sint si foarte subtiri.
In momentul in care se termina, dau flama si termina si periile rapid.
Cautati un strungar si il rezolva fara probleme, daca tineti masina mai mult merita.
De ce schimbati pulia cu cea de Diesel, este fixa aia?
YRX
La noi strungarii s-au terminat. Nu ma mai complic, ca sunt numai carpaci, nu cred ca e niciunul in stare sa centreze rotorul pe masina cum ai facut tu.
Stau in dubii... cred ca mai au inca pe atat, uzura maxima e vreo 5 sutimi (e tocit si colectorul original inegal, semn ca are o bataie.
Sa vad cand vin rulmentii, ma mai gandesc.

Vreau sa pun fulia "roata libera", eu am pe aia de aluminiu cu cauciuc.

A, azi am trecut pe la 2 service-uri de pe bd Timisoara sa desfac fulia aia. Unul mi-a zis ca are cheia dar e ocupat tare si sa mai vin peste cateva zile, altul a vrit sa incerce cu pistolul de impact in ax si sa tina fulia cu mana... biggrin.gif
Niste netrebnici.
Agrig
Cred ca are macar 1,5mm inelul de Cu deci inca mai este material de uzura, incerc sa vad daca nu cumva a ramas vechiul colector in cutia de demontare si atunci pot spune mai precis se si cum.
Daca era aproape sau taxele nu atit de mari la curier il puneam urgent in strung si era gata in 15 minute.
Daca aveti pulia asigurata cu Loctite ( aproape sigur) sa stiti ca se desface greu, trebuie menghina si brat lung la cheie.
P.S. a patit-o un amic tot asa si s`a dus la un service in Timisoara, l`a taxat din scurt cu 40 sau 50 lei si i`a desfacut-o in fata lui, urgent, a durat 3 minute dar omul cu asta se ocupa, de bani facuti usor si repede.

P.P.S. am incercat si eu cu pistolul cu impact insa nu prea are efect pe rotor, ala e greu si impactul se reduce ca amplitudine
Daca pui insa pistolul pe interiorul puliei merge insa trebuie blocat rotorul si aia se poate doar dind scutul jos si prinzind rotorul in menghina, si aia mare!
smile.gif

P.P.P.S radmasa.gif va caut un strungar/frezor in Bucuresti?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.