Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane si Mini Cooper
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
tr04www
Bine v-am gasit!
Daca tot suntem pe un forum renault, vreau sa imi prezint si eu masina.
Este vorba despre un Renault Megane 2.1 Hatckback, din 2004, 1.4 16v.
Nu stiu ce nivel de echipare este, ca dotari avand: geamuri electrice fata-spate, aer conditionat manual, computer bord, oglinzi electrice, samd.
Adusa in luna mai din Germania si inmatriculata in Romania, contra sumei de aprox. 700 euro (timbrul de mediu, RAR, asigurare, etc.).
Initial m-am ferit de masinile aduse din afara, in trecut avand o experienta nasoala cu un Opel, dar dupa cateva vizionari la masini din Ro, am zis sa mai risc inca o data.
In momentul achizitiei masina avea in jur de 140.000 km(nu stiu cat de reali), insa la ultimul TUV din mai 2015 avea aproximativ 130000 km.
Dupa 10000 km parcursi cu ea, pot spune ca am luat o masina corecta. In afara de o revizie in momentul achizitie nu am avut probleme cu ea. Bineinteles ca greierasii sunt prezenti, incepem sa ne obisnuim.

Momentan nu am foarte multe poze cu ea, si astea facute un telefonul.

<span class='edit'>27 Nov 2016, 14:16:</span>
+++[attachmentid=1628048533] [attachmentid=1628048533] [attachmentid=1628048534]

<span class='edit'>27 Nov 2016, 14:17:</span>
[attachmentid=1628048535] [attachmentid=1628048537]
mars
S-o alergi sanatos! Culoarea e foarte misto. Cumpara de la dezmembrari un volan imbracat in piele, face toti banii.
argon
Cat a costat pe langa cei 700 de euro? Km cred ca sunt reali, nu e imposibil chiar in Germania, unde dieselul e pentru km multi. Cu motorul nu o sa ai nici o problema, si eu am avut, nu are fulie defazoare, e bulletproof, nu are ce sa pice, inafara de distributie la 90.000/5 ani, asa scria la mine in carte.
MoneyTalks
QUOTE(tr04www @ 27 Nov 2016, 12:14)
Daca tot suntem pe un forum renault
*


Ultima data cind am verificat, asta era forumul Dacia unsure.gif

Din pozele din fata mi se pare ca la mijloc capota e putin indoita. E doar o iluzie optica?
traffictours
Asta e cota masinii in Franta.
S-ar putea ca in Germania cota sa fie ceva mai mica.
Aceasta cota e stabilita ca o medie a tranzactiilor facute prin intermediul site-ului respectiv pt. respectiva masina.
Pretul tranzactiei efective poate varia fata de cota, deoarece o masina e un caz particular, iar media e un calcul statistic, orientativ.
mars
QUOTE(MoneyTalks @ 27 Nov 2016, 15:55)
Ultima data cind am verificat, asta era forumul Dacia unsure.gif
*



Inseamna ca tu stai pe forumul gresit wink.gif: www.reno.ro

MoneyTalks
Mars >> Eu sint logat pe www.daciaclub.ro tongue.gif
DragosP
Și eu la fel.
mars
Poate e timpul sa faci un pas spre civilizatie wink.gif. "Cafeneaua" si ariile tehnice nu sunt comune.
argon
QUOTE(mars @ 27 Nov 2016, 18:05)
Poate e timpul sa faci un pas spre civilizatie wink.gif.
*



Aia pe daciaclub e niște tarani?
mars
Nu chiar toti. Mai sunt si "imbecili autohtoni". Si vreo cativa domni, ii numeri pe degete wink.gif.
bucatzel
QUOTE(argon @ 27 Nov 2016, 17:16)
Aia pe daciaclub e niște tarani?
*


Aceste vorbe ne doare.

@tr04www Mulți kmp
tr04www
Va multumesc.

Pretul masinii a fost de 2000 de euro. Numai ca dupa ce o laudam mai devreme, cand sa plec in seara asta nu vrea sa porneasca.
Se pune contactul normal, se sting toti martorii din bord si cam atat. Nu invarte electromotorul, nu face nimic. Pe bord apare mesajul BORD ELECTRONIC DEFEKT.
Am desfacut si curatat absolut toate sigurantele si releele atat din compartimentul motor cat si din habitaclu, fara succes.
Am pus alta baterie, la fel, nimic.
Ramane ca maine sa pun testerul sa vad daca arata ceva.
tr04www
Am citit topicul. La mine e diferit ca nici macar nu mai porneste, fata de ce zic colegii acolo. Am incercat toate variantele, plus cateva tutoriale de pe youtube.
A ma facut faza asta de vreo doua ori, dar pornea din a doua incercare. Eu dadeam vina pe faptul ca poate nu apas ambreiajul complet la pornire. Acum a murit complet.

27 Nov 2016, 19:56:
Pe langa astea, nu mai functioneaza pozitiile nici pe fata nici pe spate. In momentul cand scot cartela luminile raman aprinse, fapt care nu se intampla pana acum.
argon
Cunosti istoria masinii? Sa nu fi luat apa in Germania, se poarta inundatiile pe acolo, si raman astfel de sechele, stiu un caz similar si nu i-a dat de cap pana nu a desfacut UCH-ul care era tot coclit pe la interior. Sper sa fie ceva minor la tine.
traffictours
QUOTE(tr04www @ 27 Nov 2016, 19:41)
Pretul masinii a fost de 2000 de euro.


Avand in vedere ca pe mobile.de sunt si la 1300-1500 de euro, la 2000 cred ca este intr-o stare destul de buna sau ar trebui sa fie...
Acuma, na, o masina care noua a fost in jur de 16 mii euro si dai pe ea 2000, e normal ca are uzura incorporata in ea si mai cad, una, alta...


tr04www
Motorul a fost spalat inainte de a o cumpara eu, adica prin iunie. Dar pana acum nu au fost probleme, banuiesc ca in 6 luni se usca totul pe acolo.


@traffictours. Masina a costat 2000 in Romania, din Germania a plecat cu 1700 conform facturii dintre neamt si cel care a adus-o in Romania.
traffictours
Deci n-ai cumparat-o tu direct?
Atunci de unde stii ce kilometraj are?
Fa un calcul cat costa sa aduci o masina din Germania, chiar si de la Passau sa fie, combustibil, acte export(asigurare, numere zoll), nu ti se pare ca un profit de doar 300 euro confuzeaza putin tranzactia?
Ma rog, poate a fost adusa pe trailer, dar chiar si-asa...
corbex
Verifica masa generala. Poate nu face contact bine.
tr04www
Am pus testerul. Egal cu zero. Nu se realizeaza conexiunea cu masina.
Maine verific masa generala.
Diac
Imi place foarte mult culoarea. Sa te plimbe sanatos.

Am vazut la mai multe masini ca maneta de la reglajul scaunului pe inaltime e rupta. Poate gasesti pe undeva.

Pentru pornire, am avut problema asta si era de la un surub de la electromotor. La fel se aprindeau martorii, se debloca volanul dar nu invartea. Tot asa toamna s-a intamplat. A ruginit surubul care prinde firele de electromotor. A costat mai mult platforma decat remedierea. Vezi si tu.
tr04www
Inca o zi de stat pe langa masina. Clipul nu se conecteaza cu masina, in plus acum da si eroare pe bord steering whell defect. Plus ca ledul de la imobilizator nu se stinge cand pun contactul, palpaie normal.
Verificat si cablurile de la electromotor.
Pana la urma cred ca platforma si reprezentanta urmeaza.
argon
PAi si aia ce sa-i faca? Daca nu pot conecta clipul..sa le zica ca la prosti...sunt in plop..cauta un electrician bun...
espacern
Nu toti cu CLIP stiu sa-l foloseasca!
argon
Irelevant, la reprezentanta daca nu merge clipul, si in cazul de fata nu le merge, ridica din umeri si te pun sa schimbi jumate de masina..cu presupusul.
espacern
OK....Dotore!
tr04www
Pai ma gândesc ca s-au mai întâlnit cu probleme este, ar sti unde sa caute probleme.
Cu testerul clip cand dadea sa găsească vinul masinii se bloca
Iulikk
QUOTE(argon @ 28 Nov 2016, 20:41)
Irelevant, la reprezentanta daca nu merge clipul, si in cazul de fata nu le merge, ridica din umeri si te pun sa schimbi jumate de masina..cu presupusul.
*



Iar vorbesti din auzite.

Nu ca se astepta vre-unu de pe aici sa stii cum este in reprezentanta.

Acolo se da un deviz estimativ, nu te pun aia sa schimbi piese bune pe banii tai, asta intr-o reprezentanta adevarata. La Deva o fi diferit...
R19/16v
Ca sa nu mai spunem ca clipul stie sa testeze reteaua sa spuna unde-i proasta.
Da' pana una alta.. all haill the allknowing argonu'!
argon
QUOTE(Iulikk @ 28 Nov 2016, 22:13)
Iar vorbesti din auzite.

Nu ca se astepta vre-unu de pe aici sa stii cum este in reprezentanta.

Acolo se da un deviz estimativ, nu te pun aia sa schimbi piese bune pe banii tai, asta intr-o reprezentanta adevarata. La Deva o fi diferit...
*



Strike one-dupa o 'constatare' din ureche de 2 minute m-au si programat sa vin cu 1000 lei sa-mi schimbe blocul de lumini pentru o mufa desfacuta sub scaun - statea service+airbag aprins. Numai ca am pus mufa inapoi si s-a rezolvat problema. Cred ca stiau...si de asemenea cred ca le tine figura cu naivi ca unii de aici care au incredere in ..reprezentante.
espacern
QUOTE(tr04www @ 28 Nov 2016, 21:05)
Cu testerul clip cand dadea sa găsească vinul masinii se bloca

La faza asta se scrie VIN-ul manual.....si treci mai departe!
PetruDez
La faza cu reprezentanta ii dau dreptate lui argon. Daca nu eram si eu patit cu o treaba de genul poate ca nu credeam. Din fericire am dus masina la un service de reprezentanta serios la cateva sute de km distanta. Sa vezi minune acolo cand nu a mai trebuit sa stea masina la verificari cu zilele ci au rezolvat problema relativ pe loc la un cost infim fata de cealalta reprezentanta din Sibiu.


Morala: Doar oentru ca e reprezentata nu inseamna ca sunt si capabili ori seriosi.


Dupa cum zicea espacern doar ptr ca au clip nu inseamna ca stiu sa il si foloseasca.
tr04www
Incepand de azi, masina a prins din nou viata.
Defectul era placa cu sigurante de langa baterie. Cumparat una din dezmembrari si a pornit din prima. Cea veche nu avea continuitate la o siguranta.
Cost 200 lei placa + 170 lei la electrician.
tr04www
Megane, 183000 km impliniti aseara. De vreo 25000 km a primit o instalatie gpl, marca Cangas (pentru carcotasi, stiu Turcia), cu rezervor toroidal de 47 litri. Primii 1000 km nu mi-a placut cum mergea pe gpl, dar dupa mici reglaje pot spune ca merge aproape la fel ca si pe benzina.
Prin iunie a primit kit distributie Gates + pompa apa Hepu, insotite de un kit de accesorii Continental.
Urmeaza un kit de ambreiaj cat de curand, cel de pe masina are momente cand trepideaza la plecarea de pe loc.

De cateva zile a primit un fratior mai mic, un Mini Cooper 1.6 116CP, 155000 km, prima inmatriculare in decembrie 2001, adus din Germania in 2014 si avand doi proprietari in RO, ambele femei. Masina statea in parcare de vreo 5-6 luni, bateria moarta, ITP si asigurare expirate( de astea s-a ocupat vanzatoarea inainte de a o cumpara de la ea).
Ca si probleme ar fi un capat de bara pe partea dreapta, scaunul pasagerului e defect (nu sta spatarul blocat pe pozitie), si racordul flexibil de la esapament de inlocuit. Plus bara fata, e atinsa in coltul de pe dreapta.
Acum asteptam sa termine sotia scoala de soferi si sa o scoata la plimbare.

In afara suspensiei rigide, masina asta im place maxim, directia si felul in care trage motorasul, plus materialele folosite la interior, parca e un pic peste megane chiar daca e mai batrana.
Poza cu bestia:
tr04www
Megane - 192.000 km
La 185.000 km s-a inlocuit kit ambreiaj, marca Luk care se pare ca nu a fost cea mai inspirata alegere. Masina inca are momente cand trepideaza la plecarea de pe loc, nu cupleaza lin cum ar trebui sa cupleze, plus ca pedala cupleaza mai sus decat cu vechiul ambreiaj.
Pot apasa ambreiajul si doar un cm, masina debraiaza si poti schimba vitezele.
Cum ambreiajul este hidraulic si nu se poate regla cursa pedalei, este o adevarata placere, mai ales cand vii dupa un drum cu Mini, la care ambreiajul tine la podea.

Mini

S-a inlocuit uleiul cu Motul 5w30 + filtre Knecht, garnitura de la capacul culbutorilor, uleiul din cutie + simering planetara si s-a reparat scaunul din dreapta.
Consumul se situeaza in jurul valorii de 10% in Bucuresti si 6% extraurban.
Cum Renault-ul are gpl, Mini nu prea face multi km, asa ca a strans doar vreo 3000 km in tot acest timp.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.