Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 Li 2003-Vișinica
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4
Adrian Frigo
Bun.M-am decis să-i fac jurnal retrocotețului din dotare.De ce?Fiindcă m-am gândit că ar fii bine să am și undeva scris ce am făcut/cheltuit la ea.Degeaba am scris hârtii sau încercat să țin minte,tot se mai omite sau pierde ceva... blush.gif Poate că nu-i făceam jurnal dacă nu pățeam o măgăreață,măgăreață ce mă putea costa viața.O să ajung și aici...
Povestea a început acum un an jumate când,sătul de a mai depinde de mașina altora,am decis să-mi iau una care să fie numai a mea!Singurele criterii au fost,în primul rând,să fie dacie și să fie fără rugină.De ce dacie?Pentru că mi-a fost dragă,în ea am crescut și plus de asta modelul în sine aduce a clasic!Din start am vrut modelul pe injecție fiindcă aveam nevoie să fie ceva mai fiabilă decât modelul pe carburație arhicunoscut....Așa că,decizia fiind luată,a urmat căutarea (deloc ușoară).Inițial am mers pe modelul break,ceva mai practic și spațios decât berlina.....și căutând,dau de un anunț din Voluntari.În poze arăta excelentă,kilometrii puțini,preț bun.Așa că,împreună cu un prieten,pe data de 20 august 2015 am plecat la vizionare.Odată ajuns,constat cu stupoare realitatea:revopsită și gazată pe alocuri,aripi schimbate,modificări la interior....nu mai zic că motorul,odată pornit se chinuia să stea la relanti=necorespunzătoare.În schimb,lângă,se afla Vișinica.Văzusem pozele cu ea,dar nu i-am acordat prea mult interes(fiind și ea scoasă la vânzare).Însă,la fața locului treaba a stat puțin altfel și am decis să mă uit și la ea....pornire la sfert,vopsea+elemente de caroserie originale,pivoții nituiți,sigiliile de pe suruburi la locul lor,interior în stare foarte bună,kilometri puțini(61.382 la acel moment),ce mai-candidatul perfect!Negociat la sânge,făcute actele și achitată.Prețul a fost de 1000 de E ( cașcaval himself [attachmentid=1628051424] icon_mrgreen.gif ).Înainte de a pleca din București,am zis să alimentez să n-am surprize și am oprit la un Romnămol.În euforia mea,n-am mai fost atent pe ce pistol pun mâna și l-am nimerit,ați ghicit,pe cel de motorină! ph34r.gif Norocul meu a fost faptul că aici trebuia selectat înainte modalitatea de plată-card sau cash.Și cum mă uitam ca vita la pistolul ăla și mă întrebam de ce nu merge,vine un angajat și îmi zice:
El-Alo domnu'!
Eu-Da?
El-Păi eu știam că Dacia merge cu benzină,nu cu motorină
Eu- blink.gif
Am alimentat(cu ce trebuie de data aceasta radmasa.gif )și am plecat!Și acum mă amuză întâmplarea...

Cam asta a fost cu achiziția.De atunci am mai făcut cam 3000 de km,un schimb de ulei și antigel și încă alte câteva pe care le voi enumera pe parcurs.

Bineînțeles că am uitat de poze.Sunt de a doua zi când am adus mașina.
[attachmentid=1628051425] [attachmentid=1628051426] [attachmentid=1628051427] [attachmentid=1628051428] [attachmentid=1628051429] [attachmentid=1628051430] [attachmentid=1628051431] [attachmentid=1628051432] [attachmentid=1628051433]
sobolan
poze biggrin.gif
hepea
Parca ar merge un turometru. Fara, viata e pustiu smile.gif
Muttley
QUOTE(Adrian Frigo @ 4 Jan 2017, 00:35)
Singurele criterii au fost,în primul rând,să fie dacie și să fie fără rugină.
*


La primul criteriu ai punctat cu rasunator succes.
Pentru al 2-lea, vezi ca are rugina multa capota. Si mai ai si pe fusta spate. Fa-o bucati, ai sanse bune sa mai gasesti.
Adrian Frigo
QUOTE(hepea @ 4 Jan 2017, 09:36)
Parca ar merge un turometru. Fara, viata e pustiu smile.gif

Ai răbdare,avem și d'astea! icon_mrgreen.gif
QUOTE(Muttley @ 4 Jan 2017, 10:03)
Pentru al 2-lea, vezi ca are rugina multa capota. Si mai ai si pe fusta spate.

Da,știu,le scriu pe rând.....la fusta spate n-am rugină,din păcate! dry.gif
bogdan2001
QUOTE(hepea @ 4 Jan 2017, 08:36)
Parca ar merge un turometru. Fara, viata e pustiu smile.gif
*



QUOTE(Adrian Frigo @ 4 Jan 2017, 12:42)
Ai răbdare,avem și d'astea! icon_mrgreen.gif

*



Eu sincer sa fiu,as lasa-o originala.Mie imi plac la nebunie ceasurile astea de 2003-2004 fara turometru.

Arata bine Visinica,s-o stapanesti sanatos! smile.gif
Muttley
Aicia?

[attachmentid=1628051482]
sobolan
Nene Muttley ai si tu dacie,ce dracu dry.gif .....Daciile au unele zone la care daca nu se intervine te trezesti cu gauri cat fereastra de la casa radmasa.gif ,zone unde se aduna noroi,greu accesibile/zone in care este umiditate mereu.....dacie ne-botezata de rugina nu prea este,se poate preveni dar imediat ce-ai scos-o pe poarta fabricii,se baga mix de vaselina+ulei prin lonjeroane,praguri,divese dubluri/cavitati etc,unii zic ceara,am pus ,ambele variante le-am testat,ca metoda batraneasca cu vaselina si ulei nu mai e niciuna......
Cu rugina si tabla proasta de remediat se remediaza dar subliniez si am curaj sa jur ca si o dacie restaurata profesional tot ascunde un mic punctisor pe undeva macar,fierul vechi ramane tot fier vechi,poti sa-l repari/stopezi dar nu sa-l innoiesti,n-ai cum....
Dacia visinie e model mai nou,arata foarte ok dar are tabla cam proasta...dupa 90 le-au bulanit rau la tabla....subtire si rugineste in draci......am avut o dacie din 78,una din 98(luate de noua cu 0km) si baba verde de acum,is la a treia dacie,nu vorbesc prostii...aia din 98 mi-a dat un pic la cap cu tinichigeria cand m-am apucat de ea....un foarte bun insonorizant avea pe dedesubt dar se smulgea ca soricul de pe porc si dedesubt era coapta,nu stiu ce sa cred,probabil ca n-au respectat sau nu au urmat toate etapele tehnologice de pregatire.....ultimele dacii pe injectie is doar vopsite pe dedesubt,doar grund si emaur.....in 3-4 ani se umfla lonjeroanele de la sare radmasa.gif
Sunt unii care prin ingrijirea unei Dacii inteleg spalat exterior,curat la interior si ceva muzica.....eu vad Dacie ingrijita masina aia din care curge ulei din praguri sau usi vara in soare si careia ii schimbi uleiul si filtrele la timp.....
Muttley
Doream sa-l ajut indicandu-i posibile probleme, unde trebuie stopata rugina de mare urgenta, pentru ca a zis ca circula cu ea. Atat.
Adrian Frigo
QUOTE(Muttley @ 4 Jan 2017, 16:42)
Aicia?

Matly,uite aici [attachmentid=1628051488] despre ce e vorba,nu e rugină,sunt(cred)urme de chei de la fostul propietar.... sad.gif
Muttley
=))))))))))))))))

https://www.youtube.com/watch?v=16k-yhcRNk8
argon
3000 km intr-un an jumate...190 km/luna?! Ar merge să-i pui Gpl..
marksman
Una fix ca asta a primit cadou un coleg de la parintii lui, de majorat. Ne uitam la ea ca la ozeneu: Dacia cu motor cu injectie.

LE: vreo 16 ani mai tarziu, el le-a facut cadou o Jetta noua. E team leader la o multinationala automotive.
Adrian Frigo
QUOTE(argon @ 4 Jan 2017, 19:33)
3000 km intr-un an jumate...190 km/luna?! Ar merge să-i pui Gpl..

Nu o să vadă niciodată de la mine GPL! rolleyes.gif

Așa,și ca să continui,ce am mai făcut pe la ea de când am luat-o.Prima oară i-am schimbat tobele,nu pentru că erau ruginite,ci pentru că fostul propietar a încercat să adapteze,fără succes,tobe de carburație.Care mai și pufăiau...așa că,am căutat orice altceva înafară de Connex Iași și am descoperit niște tobe foarte bune produse de Prompter Cluj(aviz amatorilor,sunt excelente).Ulterior am descoperit că sunt și aluminizate,cam ca cele de Logan.Treabă socoteală,cumpărate(56 detenta,gâtul de lebădă/țeava de legătură 28 și finala 54 de lei,pastă auspufzement de Bosal 13 lei,3 tampoane de VMcomp a 3 lei fiecare și 3 coliere a 4.5 lei fiecare,de Pasco).[attachmentid=1628051502] Bineînțeles că tampoanele s-au copt 251.gif dar nu-i bai că am găsit de ROLAST!Împreună cu ajutorul meu de nădejde icon_mrgreen.gif[attachmentid=1628051503] [attachmentid=1628051504] am lansat operațiunea ''Toba mare".Pe urmă,am vrut să schimb alternatorul,nu că nu încărca cel pe care l-a montat predecesorul,ci pentru că vroia piticul de pe creier să fie cel original de Săcele.Așa că,am purces la căutarea unuia și pentru umila sumă de 100 de lei l-am luat.Revizie totală[attachmentid=1628051505] ,montat și rezultatul a fost satisfăcător.14.4 la ralanti fără consumatori și 13,9 cu consumatori(fază scurtă,aerotermă,proiectoare și dezaburire lunetă).
QUOTE(hepea @ 4 Jan 2017, 09:36)
Parca ar merge un turometru. Fara, viata e pustiu smile.gif

QUOTE(bogdan2001 @ 4 Jan 2017, 15:00)
Eu sincer sa fiu,as lasa-o originala.Mie imi plac la nebunie ceasurile astea de 2003-2004 fara turometru.Arata bine Visinica,s-o stapanesti sanatos! smile.gif

Treaba cu ceasurile încă de la început am zis că dacă nimeresc o coajă de Takosan,o să zboare cu prima ocazie!De ce?Simplu.Consider că motorul de dacie,prin execuție și materialele românești,este ceva mai pretențios față de o străineză.Faptul că am date decât despre benzină și viteză+martori în caz de ceva nu m-a satisfăcut.Câștigător a fost bordul de Săcele,pentru că înglobează aproape tot ce trebuie.Și,cum necum,am făcut rost de cele trebuincioase.De specificat că turometrul de carburație nu corespunde cu cel de injecție datorită diferenței de tensiune de impulsuri(deci problemă de electrică)în rest,constructiv sunt la fel.La fel și cu kilometrajul,diferențe....
Altă chestie care mi s-a părut o imbecilitate și în același timp un regres a fost renunțarea la ceasul de presiune de ulei și folosirea unui bec roșu ca PSD-ul! Bordul meu l-am făcut din:
-turometru și kilometraj de injecție
-carcasă de ceasuri de papuc diesel prevăzută cu suport și gaură de martor antidemaraj*
-ceasuri de carburație tipul nou și cadranele de la un bord din '86(primul tip de bord cu turometru incorporat).Am preferat cadranele acestea deoarece sunt mai interesante gradațile cu cifre decât niște banale linii ... dry.gif .După,a urmat calibrarea fiecăruia la nivelele corecte.Ăsta e produsul final[attachmentid=1628051506] [attachmentid=1628051507] și aici pomul de crăciun aprins[attachmentid=1628051512] .Pe urmă făcut rost de teu cu sondă de ulei[attachmentid=1628051508] ,demontat capacul închidere chiulasă și mers la nenea strungarul să ne facă gaura și pentru sonda de ceas(aici am schimbat antigelul,bineînțeles cu zeamă de uzină).[attachmentid=1628051509]
A urmat chinul de pe lume împreună cu înjurăturile de rigoare...[attachmentid=1628051510] [attachmentid=1628051511] în prima poză,dreapta jos,se observă și capacul modificat cu toate sondele.

*am și închidere centralizată și trebuie să văd licuriciul clipocind tongue.gif
hepea
QUOTE(Adrian Frigo @ 4 Jan 2017, 19:04)

Ăsta e produsul final


Arata.... normal biggrin.gif
Cu ocazia asta puteai da ceva km inapoi daca tot arata asa bine tongue.gif
Adrian Frigo
Să dau kilometrii înapoi,de ce aș face asta?Că doar mașina am luat-o s-o țin,nu să o vând,nu fac eu d'astea! nono.gif

L.E-
QUOTE(marksman @ 4 Jan 2017, 20:03)
Una fix ca asta a primit cadou un coleg de la parintii lui, de majorat. Ne uitam la ea ca la ozeneu: Dacia cu motor cu injectie.... vreo 16 ani mai tarziu, el le-a facut cadou o Jetta noua. E team leader la o multinationala automotive.

Ca să vezi ce ți-e și cu viața asta,de unde pleci și unde poți ajunge!
om_bland
Acum am vazut si eu jurnalul de bord ! Felicitari pentru decizia luata smile.gif
bogdan2001
QUOTE(Adrian Frigo @ 4 Jan 2017, 19:04)
Treaba cu ceasurile încă de la început am zis că dacă nimeresc o coajă de Takosan,o să zboare cu prima ocazie!De ce?Simplu.Consider că motorul de dacie,prin execuție și materialele românești,este ceva mai pretențios față de o străineză.Faptul că am date decât despre benzină și viteză+martori în caz de ceva nu m-a satisfăcut.Câștigător a fost bordul de Săcele,pentru că înglobează aproape tot ce trebuie.
*




Nu imi donezi takosanele? icon_mrgreen.gif

Prompter Cluj fac tobe si pentru cele pe carburatie,solenze,supernove sau doar de injectate? smile.gif
Adrian Frigo
QUOTE(bogdan2001 @ 4 Jan 2017, 15:00)
Arata bine Visinica,s-o stapanesti sanatos! smile.gif

QUOTE(om_bland @ 5 Jan 2017, 04:13)
Acum am vazut si eu jurnalul de bord ! Felicitari pentru decizia luata  smile.gif

Mulțumesc! biggrin.gif

QUOTE(bogdan2001 @ 5 Jan 2017, 11:29)
1)Nu imi donezi takosanele? icon_mrgreen.gif
2)Prompter Cluj fac tobe si pentru cele pe carburatie,solenze,supernove sau doar de injectate?  smile.gif

1)Pe cele ale mașinii nu pentru că le țin în caz că vreau să o aduc la forma inițială!Dar dacă vrei,îți fac rost... smile.gif
2)Fac tobe pentru tot ce înseamnă Dacia,și carburație și ce model mai vrei!Sunt foarte mulțumit de ele,sunt lucrate la cote,groase în carne și după ce m-am uitat cu lanterna pe țeavă,nici urmă de rugină!Încă,mă bate gândul să mai i-au un set de rezervă pentru asta și un set pe carburație...
Raduchu
Multi kilometri fara probleme cu Daciuta!
Han Solo
se scrie rouge.

Mda,my bad...fixed!
mars
Merveioză!
sobolan
daca tot ti-ai facut jurnal de bord ia-ti si mistocarelile d-aci pe cap biggrin.gif
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 5 Jan 2017, 23:01)
daca tot ti-ai facut jurnal de bord ia-ti si mistocarelile d-aci pe cap biggrin.gif

Nu-i problemă! laugh.gif
QUOTE(Raduchu @ 5 Jan 2017, 14:20)
Multi kilometri fara probleme cu Daciuta!

Eh,mulțumesc mult,dacă te-ar fii auzit ăl de sus mai devreme tare bine mai era... sad.gif

Așa.Încă de când am luat mașina aveam o mare problemă:cauciucurile.Fostul propietar,când le-a schimbat,a pus reeșapate....lucru ce nu mi-a convenit deoarece Dot-ul era '06!Așa că,am decis să le schimb.Însă până să apuc să dau comandă de un set allseason,un prieten și-a dat solenza la Rabla pentru una nouă.Doar că,înainte cu vreo 2 luni a apucat să-i cumpere 2 cauciucuri Michelin de iarnă iar cu un an înainte o baterie nouă Caranda.Cum,era păcat să ajungă atâtea bunătățuri de pe ea la Rabla,l-am ''tradus'' să mă lase să-i ''jumulesc'' mașina! icon_mrgreen.gif laugh.gif Pe lângă cele enumerate de mai sus,am mai luat și multe altele....piese de vreo 600 de lei le-am luat cu 200! blush.gif
Acum că aveam 2 bucăți,era păcat să nu fac set complet și cât ai zice pește am dat comandă de 3 bucăți(tot Michelin) a 128 de lei fiecare!De ce 3?Fiindcă am zis să schimbi și rezerva originală Matador din 2003...
Dar s-a mai ivit o problemă:cum eu circul mai mult vara,automat că astea nu-s chiar potrivite(evident,au rămas ca set de iarnă astea de tablă).Și ce m-am gândit,ia să caut eu unele de aliaj.Modelul de care eram cel mai încântat erau CMS-urile turcești în 3 spițe!Dar să dai cu tunul și n-am dat de un set calumea,asta până într-o zi când am găsit pe Olx un anunț cu un set de...5 bucăți la,din nou,București.Chestii,trestii,mers-văzut-negociat-cumpărat la mirificul preț de 400 de lei.Odată ajuns acasă,fuga la magazin și dat comandă de 5 cauciucuri noi nouțe Barum de vară la prețul de 140 de lei/bucata(cea de-a cincea urma să fie rezervă,n-a mai apucat însă a prins bine,o să vedeți mai târziu de ce).Dar mai era o problemă:jențile nu le-am verificat cu cauciucul montat pe ele la aparat,greșeală pe care am descoperit-o mai târziu.Când să mă duc să montez gumele de vară,stupoare!Jențile erau orice altceva decât ce trebuia!Îngălbenit la față după aflarea costului recondiționării,m-am lăsat păgubaș și retur acasă...
În septembrie,anul trecut,mă duc cu vecinul meu la marfă la Pitești,pe urmă la Mioveni.Acolo,la un magazin,îmi sare în ochi ca o gagică apetisantă pe stradă( icon_mrgreen.gif )o jantă expusă în suport.Era un CMS nou,modelul cu care uzina a echipat ediția aniversară ''Dacia Dedicație''.O trag pe vânzătoare de limbă și aflu atât prețul cât și faptul că jențile sunt pe stoc încă din 2003 dar că nu e sigură dacă sunt toate.O pun să caute,după vreo jumătate de oră apare plină de praf și cam roșie la față și zice:Sunt toate!Trăznete și fulgere când mă uit în portofel->gol! ph34r.gif
Hai să dea naiba....și val vârtej mă întorc acasă,umblu la saltea,o scutur de vreo 1000 de lei și înapoi la Mioveni.Când am intrat în magazin era și șefu',și după o mică negociere am primit reducere+bonus un set de antifurturi! 168.gif Ulterior am aflat că la trei zile după ce am luat eu jențile,a mai venit un bucureștean cu banii jos să le cumpere.Cică ar fii plecat cu o falcă în cer și una în pământ când a aflat că nu mai are ce...

Mers la vulcanizare,montat+echilibrat(cam 80 de lei și șpaga 10 și încă 20 valvele-Aligator Germania)și gata.Însă a mai apărut încă o problemă pe care am omis-o:piulițele nu se potriveau! 022.gif Și cu o cheltuială suplimentară de 84 de lei,am rezolvat.Diferența dintre cele 2 piulițe constând la con....

Și iată și frumusețile:[attachmentid=1628051591] [attachmentid=1628051592] [attachmentid=1628051593] și la locul ei binemeritat [attachmentid=1628051594]

Astfel,mă pot lăuda că am cumpărat ultimul set de CMS-uri noi la cutie din România! wub.gif
om_bland
Dacia 1310 an-1984,verde 6016. smile.gif

[attachmentid=1628051620] Spate [attachmentid=1628051621] Tot ea [attachmentid=1628051619] Motor [attachmentid=1628051622] Partea dreapta fara rugina [attachmentid=1628051623] Releu made in France [attachmentid=1628051624] Presuri CATC Pitesti [attachmentid=1628051625] Oale portbagaj fara rugina [attachmentid=1628051626]


Le-am aranjat eu! biggrin.gif
Adrian Frigo
Sobolaaaaan,uite-o că e soră cu a ta! ohmy.gif

Om_bland,arată super!!! wub.gif Pfuaaa,cum arată bările alea! 38.gif
om_bland
Mersi Adrian, dar nu mai e chiar originala... usile nu mai sunt ale ei... bordul Cn, sistemul de franare, acum are servo si 4 conducte biggrin.gif
DACIOTUL_97
Deci tu esti cel care a cumparat jantele.Trec mereu pe la magazinul ala si obisnuiam sa le vad pe acolo.

@om_bland - mi se pare mie sau masina a fost recarosata cu CN4 ?
Adrian Frigo
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 6 Jan 2017, 02:02)
Deci tu esti cel care a cumparat jantele.Trec mereu pe la magazinul ala si obisnuiam sa le vad pe acolo.

Îhî! icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
sobolan
QUOTE(Adrian Frigo @ 6 Jan 2017, 01:50)
Sobolaaaaan,uite-o că e soră cu a ta! ohmy.gif
*



Nu prea,a mea e originala la caroserie la toate elementele si asa va ramane.....inafara de motor si cutie totul e al ei ......aciclea biggrin.gif mi s-a dereglat ocheanul, vad usi cn4,stalpi cn4 ,capota portbagaj cn4 si tare is curios la aripile spate cum s-a facut "imbinarea" cu dunga de sus a usii.....
N-arata rau oricum,se vede ca in spatele ei stau multe ore de munca......

QUOTE(DACIOTUL_97 @ 6 Jan 2017, 02:02)
mi se pare mie sau masina a fost recarosata cu CN4 ?
*



nu ti se pare !
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 6 Jan 2017, 02:10)
Nu prea,a mea e originala la caroserie la toate elementele si asa va ramane.....inafara de motor si cutie totul e al ei ......

E,detalii,detalii.... biggrin.gif

Ai primit PM-ul meu?
om_bland
Este o dacie din 2002. Fosta dacie a tatalui din 1984 a fost recarosata cu aceasta masina. Masina originala fiind compromisa din cauza starii avansate de rugina. Masina mai sus prezentata a fost si ea la randul ei reparata pe unde a mai fost nevoie. Acum 2 ani si ceva. La structura de rezistenta se prezinta bine nu a fost intervenit. Praguri, suporti cric, pod pedalier, intarituri prag, lonjeroane, sunt ne atinse de rugina. S-a lucrat ceva vreme la ea, daca va spun cu cat am luat-o si cat am bagat in ea sa o aduc la acest nivel... veti spune ca sunt nebun wacko.gif

Pentru unii mult, pentru altii putin : 700 lei caroseria de la remat, iar in ea ca masina am bagat 2100 lei

6 Jan 2017, 01:26:
Prezentarea scurta a ei, am facut-o datorita lui Adrian, eu nu am dorit sa o prezint vreodata aici,sau pe vre-un alt forum auto... Stiind ca defapt nu-i la nivelul cum ar trebui sa fie, in concluzie fiind o masina cu cateva trepte mai jos decat altele prezentate pe aici ,, ne violate" cum ar fi spus domnul Danut Crainiciuc smile.gif
sobolan
QUOTE(om_bland @ 6 Jan 2017, 02:22)
700 lei caroseria de la remat, iar in ea ca masina  am bagat 2100 lei
*



esti "copil mic" pe langa mine biggrin.gif

Faptul ca ai vrut sa reconstruiesti masina tatalui tau ,masina aia care ti-a placut tie, e ceva pe care nu multi ar face-o si este de admirat....bravo !
om_bland
Multumesc pentru apreciere domnule smile.gif . Incerc sa o mentin cat se poate de mult in circulatie, am tot strans si ceva piese de rezerva pentru ea biggrin.gif
Adrian Frigo
QUOTE(Adrian Frigo @ 4 Jan 2017, 00:35)
Poate că nu-i făceam jurnal dacă nu pățeam o măgăreață,măgăreață ce mă putea costa viața.O să ajung și aici...

Și am ajuns și aici.În seara de 27 luna trecută,m-am decis împreună cu prietena să onorăm invitația unui văr de la Câmpulung de-al vizita.Am ajuns,am petrecut și când să plecăm,acesta ma rugat să-i repar sicriul de-l vedeți mai jos în poze....și pe drumul de întoarcere,am decis să venim pe ruta Rucăr-Bran-Brașov-Sinaia.Am mers foarte bine până la ieșirea din Brașov unde a urmat celebra aglomerație de pe DN...am trecut și de asta,și de Păduchiosu dar la vreo 30 de km de casă (aveam cam 50 la oră) văd pe contrasens,într-o curbă destul de nasoală,două mașini dintre care una un BMW(asta fiind pe contrasens mi-a sărit în ochi),restul n-am mai apucat să văd că am fost nevoit să evit impactul frontal....bănui că indivizii în cauză erau beți,nici n-au schițat vreun gest să revină pe banda lor....și duși au fost...nici măcar nu au oprit să vadă dacă am pățit ceva!Așa că,le doresc înzecit ce am pățit eu! gun3.gif gun3.gif
Și fiindcă în dreapta nu aveam unde să trag fiind deal,am tras în stânga....într-un stâlp de metal.La vreun metru de o râpă cam de 5 metri....norocul meu că aripa,datorită impactului,s-a tras și nu am putut deschide ușa la șofer,am ieșit pe la pasager...abia pe urmă am văzut. ph34r.gif
Treaba asta se întâmpla noaptea,era trecut de 1,nu mai rețin exact....Și acum ce era de făcut?Cum traficul era 0,beznă totală,singura soluție era să văd dacă puteam ajunge acasă singur deoarece nu aveam pe cine să sun și nici pe cineva cu platformă nu cunoșteam.Norocul meu a fost acela că,fiind crescut în dacie,am fost obișnuit să văd portbagajul plin de scule și piese de rezervă.Așa că și eu am procedat asemănător.Astfel,dacă nu aveam o lampă portabilă și un minim de scule,eram halit....
După ce mi-am revenit din șoc,am îndreptat cât s-a putut aripa să nu frece în cauciuc dar mai aveam o problemă:rama radiatorului era și ea strâmbă și îmi frecau paleții de radiator și furtunul de alternator.Am luat chinga de remorcare din portbagaj,am pornit-o(sărăcuța a pornit la sfert),am legat-o de un copac și am îndreptat-o cât am putut.....Am pus rezerva,am strâns resturile rămase și pe care le-am văzut,am îndreptat stâlpul la loc și direcția acasă!Am mers încet și am încercat pe cât posibil să evit drumurile pricipale....Cert este că,dacă nu aveam frâne bune nu mai eram aici să scriu toate astea.
De dus la Poliție nu m-am mai dus pentru că n-am văzut niciun număr,martori n-au fost și mi-a fost silă și să stau să dau declarații deșarte care oricum nu mă ajutau cu nimic,maniera cred că se cunoaște...asta să-mi fie paguba. sleep.gif Nu doresc nimănui să treacă printr-o astfel de experiență!
Astea sunt ultimele poze cu ea întreagă înainte de pățanie [attachmentid=1628051930][attachmentid=1628051932] [attachmentid=1628051933] iar cum arată așa sad.gif sad.gif [attachmentid=1628051936] [attachmentid=1628051935]

Am reușit cu ajutorul unor colegi să găsesc majoritatea pieselor necesare dar mai e până la salariu...
CT-05-DGP
Pacat de ea, pacat de munca ta....
Lonjeronul e stramb?
BoR
Cu rabdare vei reusi s-o refaci asa cum a fost inainte. Bine ca nu a fost dauna mai mare si ca tu nu ai patit nimic. Te inteleg si te apreciez pentru dorinta de a o repara.
Ai reusit sa gasesti janta?
Mult succes!

PS Nu se compara cu ce ai avut pe masina, dar poate iti sunt de folos aceste link-uri:
https://www.olx.ro/oferta/vand-jante-aliaj-...html#7fb40c3391
https://www.olx.ro/oferta/vand-o-janta-de-d...html#f2794b463b
Adrian Frigo
QUOTE(CT-05-DGP @ 10 Jan 2017, 13:43)
Pacat de ea, pacat de munca ta....
Lonjeronul e stramb?

Așa este...păcat... sad.gif Nu,lonjeronul din ce am văzut a scăpat teafăr și nevătămat!

QUOTE(BoR @ 10 Jan 2017, 13:53)
Cu rabdare vei reusi s-o refaci asa cum a fost inainte. Bine ca nu a fost dauna mai mare si ca tu nu ai patit nimic. Te inteleg si te apreciez pentru dorinta de a o repara.
Ai reusit sa gasesti janta?
Mult succes!

Da BoR,exact așa intenționez să fac!Nu scapă ea așa ușor de mine,mai ales că e mașina mea de suflet,eu îs mai încăpățânat de fel... blush.gif Jantă încă n-am găsit,am o speranță că o salvez pe asta....iar cea de-a cincea(dacă o găsesc)o să o fac rezervă.Mulțumesc de aprecieri!
Muttley
Se repara fara probleme ce-i acolo, doar ca va trebui sa ai grija la piesele de schimb, sa incerci sa le gasesti "de uzina". Spor!
Adrian Frigo
De reparat ușor nu știu dacă o să fie,eu aș vrea să fac sudura în puncte(unde e necesar) și nu găsesc pe nimeni cu așa ceva....dacă nu și nu,îmi fabric eu unul că am din ce.Iar cu tăblăraia?Păi decât să pun Conex pe ea,mai bine o duc la Remat,o să vadă numai ''pièces de rechange d'origine''! icon_mrgreen.gif
Tot ce e mai bun pentru ea! iubire.gif


L.E-Și cum pornește(sau pornea mai bine zis):
bogdan2001
Pacat ca s-a intamplat asa,dar bine ca nu e foarte grav. Incet o scoti la capat,cum spunea si colegul BoR.
Spor!
BLUE R 19
Se repara Adrian, sa gasesti un meserias bun, asta e important, bine ca nu-i afectat lonjeronul. Cand o duci sa-i monteze contraaripa, ochelar, traversa...sa ai deja si capota si aripa, pt. orientare, ca sa le monteze frumos.
argon
Nu masina te-a salvat, masina era sa te omoare, daca te lua bmw-ul in plin. Tu te-ai salvat, cu reflexele tale. Asta ar trebui sa-ti dea gandit, masina mai nesigura ca asta nu exista, sa o ti de colectie/de duminica, nu sa circuli zilnic, cu ea ca poate nu vei avea reflexe asa bune data viitoare.
Adrian Frigo
Nu Argon,nu mașina era să mă omoare ci dobitocul cu peemfeul... 022.gif

Oricum,beleaua când vine nu se uită în calendar! wink.gif
marksman
Bine c-ai scapat! Dac-ai sti cati idioti din astia care habar n-au sa ia o curba am evitat... cred c-as avea bani de-o vacanta in Hawaii la 10 lei pentru fiecare.
argon
QUOTE(Adrian Frigo @ 12 Jan 2017, 12:14)
Nu Argon,nu mașina era să mă omoare ci dobitocul cu peemfeul... 022.gif

Oricum,beleaua când vine nu se uită în calendar! wink.gif
*



Dobitocii sunt omniprezenti, tu nu ai ce vace in sensul asta, oricum te intalnesti cu ei. Ceea ce poti tu face e sa te protejezi, si sanse ai mult mai mari sa scapi intr-o masina mai sigura. Sa zicem ca circuli cu o masian de 5 stele, chiar veche de 15 ani , iti iese in curba un dobitoc cu o pisicuta cu 1.5 stele cat au cotetele respective, tu ramai sa tell the story, dar in aceste conditii vine aceasi pisicuta de 1.5 stele mult mai sigura ca a ta, praf te face cu tot cu Dacie. E la nivelul anilor 60 ca si siguranta, chiar mai rau..de la tabla romaneasca.
om_bland
Cand este sa mori... mori ! De-asta sunt atatia la stirile de la ora 5 cu masini de top care se duc p#lii de suflet cu tot cu sistemele lor de siguranta!

Bazati-va voi pe tabla si pe toate sistemele computerizate, ca nu-i de bine!

Treaba voastra ...............

Si sa nu-mi spuneti ca ma iau numai dupa ce vad la tv, ca nu-i chiar asa, de cateva ori am vazut masini rasturnate in sant, sau ,,pupate" in bot... si culmea... de-astea de ,,soi" cum va place unora sa spuneti !

Nu vreau sa fiu deschizator de polemici, dar nu-i chiar ok sa desconsideram Dacia, fie ea si veche, tocmai pe un forum care se numeste : DaciaClub ! 251.gif
Iulikk
Parca nu-l stiti pă Argoneață....
ursul_bipolar
QUOTE(om_bland @ 13 Jan 2017, 01:52)
Cand este sa mori... mori ! De-asta sunt atatia  la stirile de la ora 5 cu masini de top care se duc p#lii de suflet cu tot cu sistemele lor de siguranta!

Bazati-va voi pe tabla si pe toate sistemele computerizate, ca nu-i de bine!

Treaba voastra ...............

Si sa nu-mi spuneti ca ma iau numai dupa ce vad la tv, ca nu-i chiar asa,  de cateva ori am vazut masini rasturnate in sant, sau ,,pupate" in bot... si culmea... de-astea de ,,soi" cum va place unora sa spuneti !

Nu  vreau sa fiu deschizator de polemici, dar nu-i chiar ok sa desconsideram Dacia, fie ea si veche, tocmai pe un forum care se numeste : DaciaClub ! 251.gif
*




up.gif up.gif
MuciX
Nu desconsideram, dar nici sa o laudam pentru ceea ce nu este. Adica sigura.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.