Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Functionare ventilator aeroterma
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2
BACIU NICOLAE CRISTIAN
Dupa o functionare pe treapta I (debit minim de aer) si pe incalzire maxima, ventilatorul se opreste. A doua zi dimineata, dupa o noapte rece, acesta a pornit fara probleme. Treaba aceasta se repeta a treia oara.
Slider
sad.gif Asta-i treaba de service....din pacate!
Datorita debitului mic de aer si temperaturii ridicate a aerului eu zic ca se dilata cevasilea pe acolo si iti blocheaza ventilatorul. Dar daca treci pe o treapta mai mare porneste? sau trebuie sa astepti sa se raceasca?
Marty
QUOTE(BACIU NICOLAE CRISTIAN @ 9 Dec 2005, 08:17)
Dupa o functionare pe treapta I (debit minim de aer) si pe incalzire maxima, ventilatorul se opreste. A doua zi dimineata, dupa o noapte rece, acesta a pornit fara probleme. Treaba aceasta se repeta a treia oara.
*



In momentul in care s-a blocat incearca sa-l pornesti pe treapta 4. Daca merge DOAR pe 4 inseamna ca s-a bulit reostatul si e cazul sa faci o vizita-n service ca sa-ti schimbe panoul de comanda al aerotermei.
AL
Problema e intr-adevar in zona de care vorbeste Marty...insa e posibil sa fie doar un contact imperfect undeva la reorstat/rezistente sau comutatorul de comanda... etc. ... ar fi bine sa mergi in service !
BACIU NICOLAE CRISTIAN
Am vizitat serviceul dar degeaba ,baietii sunt totali (unul zice motoras cu probleme,altul contact imperfect la mufe) iar eu am ramas
klaus
Eu zic sa mergi si sa verifice baietii (=sa inlocuiasca) panoul cu rezistente de comanda a ventilatorului. Acesta se gaseste pe partea stanga a aerotermei, sub bord (daca te bagi sub volan si te uiti in sus, pe laterala aerotermei o sa se vada o chestie dreptunghiulara in care intre niste fire. Sa mai verifice si mufarea lui (a blocului de rezistente) si sa verifice de asemnea mufarea panoului de comanda.
Simplu.
Si daca nu, suni la VC de la ei de la service si le zici ca baietii nu sunt in stare sa rezolve problema
shefful
Sunt cam offtopic, dar profit de topicul asta ca sa revin cu o intrebare pe care am pus-o acum vreo doua luni pe topicul cu zgomote si scartaieli. Ventilatorul de la aeroterma mea... fluiera! Am inteles ca "mai face si altele asa", totusi pe mine ma scoate din sarite, il aud si cu muzica pornita. Intrebarea e: unde este localizat acest ventilator si cat de greu se ajunge la el? Merita sa ma duc la garantie cu el sau imi vor strica altceva si voi avea parte de acelasi fluierat?

Multumesc.
Mr.Symbol
QUOTE(BACIU NICOLAE CRISTIAN @ 9 Dec 2005, 08:17)
Dupa o functionare pe treapta I (debit minim de aer) si pe incalzire maxima, ventilatorul se opreste. A doua zi dimineata, dupa o noapte rece, acesta a pornit fara probleme. Treaba aceasta se repeta a treia oara.
*


Si eu am avut o pb. de genul asta acum ceva timp...am rezolvat la service...contact imperfect.

OFF: Am fost de 3 ori la ei....cand plecam de acasa,nu mergea ventilatia...cand ajungeam la service mergea...si nu puteau verifica... radmasa.gif
BACIU NICOLAE CRISTIAN
Ultima vizita in service afost mai benefica,adica nu am mai avut probleme cu ventilatorul.Din pacate sa poti ajunge la aeroterma trebuie demontat tot bordul(dupa spusele finisorului din service) ,eu nu l-am pazit cat timp a lucrat cert este ca a rezolvat problema.Sper ca nu temporar. smile.gif Vreau sa mai spun ca nu mai folosesc caldura la mxim. wink.gif
ghc
QUOTE(shefful @ 15 Dec 2005, 19:50)
Ventilatorul de la aeroterma mea... fluiera!
*


Esti sigur ca-i ventilatorul? La mine se aude un fluierat usor doar de la viteza 3 in sus si doar cu aerul directionat in proportie mare spre areatoare. Mai precis, aeratorul central dreapta fluiera cand este inchis. Dupa deschidere suieratul se reduce si nu este deranjant.
Oricum eu folosesc viteza mare doar cand directionez spre geamuri...
shefful
Din pacate este ventilatorul. Il aud numai pe vitezele 1 si 2, pe viteze mai mari fluieratul este acoperit de zgomotul fluxului de aer. Suieratul respectiv al aeratoarelor apare uneori si la mine, dar este altceva. Oricum, nu le inchid aproape niciodata. Banuiesc ca problema e cauzata de ceva mizerie intrata in lagarele ventilatorului, dar daca e vorba de dat jos bordul, cred ca mai bine ma lipsesc 256.gif
hash
Daca este mizerie, se poate incerca sa se sufle prin aeratoare cu un aspirator, cu un flux puternic de aer. Poate se 'destepenesc' frunzele din locurile in care s-au varat.

Fluieratul apare insa de la o mica gaurica in tubulatura smile.gif Pe undeva inseamna ca prinde aer fals ..
klaus
Daca vorbim de logan, e mai dificil sa traga aer fals pe undeva. Pentru ca intrarea este direct pe gura aia din compartimentul stergatoarelor.
Sa nu fie insa vreo gaurica prin conductele de distributie aer. Ar trebui verificate (cu un tub de aspirator bagat pe sub bord pe traseele conductelor, si cu celalalt capat "atasat" la una din urechi)
ghc
Eu sunt putin in ceata... despre problema cui vorbiti? Cu gaurica? La mine e clar un aerator, va rog nu ma mai speriati... biggrin.gif
shefful
Eu va multumesc pentru sfaturi, totusi cred in continuare ca problema este strict la axul ventilatorului. Fluieratul este oarecum ritmic (mi-e greu sa descriu), si variaza cu viteza cu care se roteste axul motorasului. Nu este intotdeauna prezent si nu cu aceeasi intensitate. Oricum, nu se aude ca si cum ar fi cauzat de fluxul de aer (in acest caz cred ca ar trebui sa fie mai continuu) ci de o frecare a unor suprafete solide. Din pacate nu pot sa reproduc in scris smile.gif Problema e ca nu pot ajunge acolo.
danbogdan
QUOTE(shefful @ 16 Dec 2005, 18:33)
Eu va multumesc pentru sfaturi, totusi cred in continuare ca problema este strict la axul ventilatorului. Fluieratul este oarecum ritmic (mi-e greu sa descriu), si variaza cu viteza cu care se roteste axul motorasului. Nu este intotdeauna prezent si nu cu aceeasi intensitate. Oricum, nu se aude ca si cum ar fi cauzat de fluxul de aer (in acest caz cred ca ar trebui sa fie mai continuu) ci de o frecare a unor suprafete solide. Din pacate nu pot sa reproduc in scris smile.gif Problema e ca nu pot ajunge acolo.
*



Problema exista si la mine numai ca nu este permanenta. Se aude din cand in cand si in general dupa ce folosesc mult timp ventilatia. Si eu cred ca este de la ventilator altfel sa-r auzi permanent (daca ar fi de la tubulatura)

Deocamdata, nu ste atat de deranjant.
Mich@el
QUOTE(shefful @ 16 Dec 2005, 17:33)
Eu va multumesc pentru sfaturi, totusi cred in continuare ca problema este strict la axul ventilatorului. Fluieratul este oarecum ritmic (mi-e greu sa descriu), si variaza cu viteza cu care se roteste axul motorasului. Nu este intotdeauna prezent si nu cu aceeasi intensitate. Oricum, nu se aude ca si cum ar fi cauzat de fluxul de aer (in acest caz cred ca ar trebui sa fie mai continuu) ci de o frecare a unor suprafete solide. Din pacate nu pot sa reproduc in scris smile.gif Problema e ca nu pot ajunge acolo.
*


daca e de la motor,ar trebui sa semene mai mult cu sunetul unui greiere,decat cu un fluierat.Daca e fluierat,e de la tubulatura.
shefful
Seamana mai bine cu greierele decat cu fluieratul, ai dreptate. Sau poate am in bord un greiere care fluiera. Nici la mine nu e problema permanenta, dar cum tin ventilatorul mai tot timpul pornit... se intampla des. Inteleg ca asa face toate (sau oricum, mai face si la altii smile.gif ). Craciun fericit!
dia_ph2
Reinvii acest topic cu intrebarea mea: se poate da jos ventilatorul fara desfacerea bordului? (pentru a picura ulei in lagare, sa nu mai scartaie). O sa studiez mai pe seara problema, dar as fi curios, poate deja stie cineva raspunsul.
boobybooby23
din pacate trebuie sadai jos bordul...alta sansa nu ai
dia_ph2
Am studiat problema, nu la modul serios insa, si pot ajunge cu mana la ventilatorul aerotermei fara a demonta bordul. Ramane de vazut daca il pot scoate de acolo.
Marso
nu se poate scoate fara a demonta bordul...implicit si aeroterma excl.gif

user posted image
dia_ph2
[attachmentid=1627531706]

La tine nu a fost asa?
bygy007
mi se pare mie sau ce este cu rosu nu trebuia sa existe ?? pe acolo trage aerul , si e cam obturat sau e vre-o clapeta ceva?
Marso
Nu mai retin exact, daca nu acolo se situeaza clapeta pentru recirculare, inseamna ca nu este nicio clapeta, e doar traseul care da sub stergatoare,la gaura pe unde trage aer. Tot ce este acolo trebuia sa fie...
boobybooby23
intre turbina si gura care este sub stergatoare trebuie sa fie o clapeta de obturare,altfel nu s-ar putea face recircularea aerului in habitaclu
Sandu_Magnatu
Da. Se inchide o clapeta in gura de admisie de sub stergatoare. Se vede cand desfaceti grila de plastic si dati de gura. biggrin.gif
huffy
Continuare la problema de aici:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=208054#

Daca aeroterma nui mai merge decit pe treapta 4 ,e arsa REZISTENTA GRUP CLIMATIZARE.
Problema are doua solutii:
1-dati fuga la service unde o sa va stoarca de o gramada de bani...piesa costa in magazin 180 lei ohmy.gif
2-bagati capul sub bord pe partea soferului,o demontati si schimbati doar rezistenta de pe piesa(Poate fi inlocuita fara probleme cu o sirma de 1 sau 1.5
Functionare garantata,fara nici un fel de probleme.
klaus
As sublinia al treilea post din acest topic, scris acum vreo 6 ani:
QUOTE(Marty @ 9 Dec 2005, 08:29)
In momentul in care s-a blocat incearca sa-l pornesti pe treapta 4. Daca merge DOAR pe 4 inseamna ca s-a bulit reostatul
*

Poje74
Daca ai cositorit sarma aceea ;eu parca asa vad, vei avea surpriza ca pe treapta 1 cand rezistentele se incalzesc maxim ...sa se topeasca cositorul. Eu am patit la o masina. Deatunci pun tot sarma doar ca o infasor de 2-3 ori la fiecare cap o strang bine cu patentul pt. un contact cat mai bun si ..cam atat ; fara cositor! Daca observi acea piesa pusa de fabrica, este sudata cu arc electric ,la fiecare capat tocmai pt. a nu se dezlipi la temperaturi mari.
huffy
klaus cineva a mai deschis un topic si i-am dat link-ul si rezolvarea problemei aici.Oare am gresit cind am dat rezolvarea problemei fara a investii bani?Nu cred.

Poje74 stai linistit ca nu se dezlipeste,mai ales ca sta in calea aerului antrenat de aeroterma.Nu vreau sa exagerez ,dar am facut exact la fel la cel putin 30-35 de masini in ultimii 3 ani si inca nu a cedat nici una.De mentionat ca masinile respective sint taxiuri la care aeroterma functioneaza aproape toata ziua.Daca te uiti atent vezi ca firul acelea e infasurat de 2-3 ori si dupa aceea cositorit.
klaus
evident ca nu e nici o greseala, e chiar laudabil.
bygy007
piesa aia strapata este o siguranta termica (curent si temperatura) , se arde cind se depasesc valorile scrise pe ea , creste curentul sau temperatura de exemplu 3A si 125 grade
vi_escu
Eu nu as merge pe principiul "sarma este cea mai buna siguranta". Si nici ca piesa cu pricina nu are nici un rol acolo. Mai ales ca nu costa o avere.
claudiugrasugl
nota 10 huffy brovo meriti o bere s-a rezolvat problema am cumparat rezistenta aia si acu merge ok
eXistenZ_Tg
Sal , poate sa imi trimita cineva cat mai multe poze cu grup aeroterma solenza daca are? si desfacut si intreaga , nu gasesc nici unde pe net nici pe forum , va multumesc
bertyy
azi m-am intalnit si eu cu problema aerotermei. ieri seara am parcat masina, totul functiona ok, azi pe la 12 am pornit masina si am observat ca nu mai sufla nimic. pe nici o treapta. m-am oprit, am verificat sigurantele, le-am shimbat ... tot nimic... dupa vreo 20 de min de rulare am parcat masina, am lasat cheia in iala, aeroterma era treapta 2 , stau stau, si dintr-o data si-a dat drumul singur. n-am facut absolut nimic. apoi a mers ok pe restul timpului cat am circulat azi. aveti idee ce poate fi? mentionez ca dupa ce si-a dat drumul, a functionat pe toate treptele fara problema, n-a scos nici un zgomot ciudat, deci functiona in parametrii normali.... si mai adaug ca azi noapte a fost in jur de -20 C*
bertyy
QUOTE(bertyy @ 9 Feb 2012, 16:04)
azi m-am intalnit si eu cu problema aerotermei. ieri seara am parcat masina,  totul functiona ok, azi pe la 12 am pornit masina si am observat ca nu mai sufla nimic. pe nici o treapta. m-am oprit, am verificat sigurantele, le-am shimbat ... tot nimic... dupa vreo 20 de min de rulare am parcat masina, am lasat cheia in iala, aeroterma era treapta 2 , stau stau, si dintr-o data si-a dat drumul singur. n-am facut absolut nimic. apoi a mers ok pe restul timpului cat am circulat azi.  aveti idee ce poate fi?  mentionez ca dupa ce si-a dat drumul, a functionat pe toate treptele fara problema, n-a scos nici un zgomot ciudat, deci functiona in parametrii normali.... si mai adaug ca azi noapte a fost in jur de -20 C*
*



deci

de data trecuta n-am mai avut probleme dar acum cateva zile s-a oprit iara si nu si-a mai dat drumul de atunci. azi am avut un pic de timp si am verificat sigurantele. par in regula, apoi am demontat consola sa vad daca acolo e vre-un bai, dar si acolo totu pare sa fie in regula, apoi am scos siguranta din aeroterma. acuma eu nu sunt un expert dar eu as zica ca n-are nimic. pun o poza sa vedeti si voi.

ce ziceti ce ar trebui sa fac? cer da la un prieten cu logan siguranta lui din aeroterma sa vad daca ala e baiu?

http://imgur.com/a/qKfoW#0
bygy007
tu trebuie sa depistezi problema pe ce ramura se intrerupe circuitul , + sau minus

daca nu merge nici pe treapta 4 , care motorul este alimentat direct (curentul nu trece prin blocul de rezistente), atunci problema poate fi de alimentare , si o poti depista masurind cu un aparat de masura

am atasat schema

299 este releul

164 este rezistenta in partea de sus si jos este motorul

319 in partea de sus este comutatorul

tu trebuie sa vezi daca ai tensiune pe motor , sau ce lipseste
bertyy
QUOTE(bygy007 @ 18 May 2012, 17:52)
daca nu merge nici pe treapta 4 , care motorul este alimentat direct  (curentul nu trece prin blocul de rezistente), atunci problema poate fi de alimentare
*




ok. cand vorbesti despre "rezistenta" vorbesti de chestia aia verde care se scoate din aeroterma sau de siguranta normala, cel din stanga volanului unde sunt toate sigurantele?
bygy007
QUOTE(bertyy @ 19 May 2012, 19:34)
ok. cand vorbesti despre "rezistenta" vorbesti de chestia aia verde care se scoate din aeroterma .......
*



deci rezistenta este rezistenta , si siguranta e siguranta , multa lume face aceasta confuzie , deci aia din aeroterma
bertyy
da scuze. mi-am dat seama si eu dimineata. deci o sa verific daca am curent pe mufa care intra in rezistenta. sunt vreo 5 fire acolo. si o sa mai masor si firele care duc la comanda de viteza ventilator (1-2-3-4). revin cu update.
bertyy
update !

am verificat panoul de comanda. am luat de la un prieten panoul lui care functioneaza si l-am pus pe al meu. nimic. nu mergea pe nici o treapta

am verificat daca am curent la panoul de sigurante. cred ca sunt 2 pt ventilatie. sper ca am verificat cele corecte. (atasez poza sa vedeti care pe care le-am verificat). verdictul e ca este curent la panoul de sigurante iar sigurantele sunt bune si ele.

user posted imageuser posted image

rezistenta de la aeroterma trebuie sa fie buna si ea pt ca din cate am citit, chiar daca se arde, ea functioneaza in continuare pe treapta a 4a. iar la mine e mort pe toate treptele.

am mai citit cum ca n-ar avea masa suficienta. unde ar trebui sa verific asta? si ce mai ramane de verificat ?
bygy007
releul l-ai verificat?
bertyy
nu. care releu? unde este pozitionat si cum sa-l verific?
bygy007
in schema este un releu care da alimentare , vezi ca e postata mai sus , sincer chiar nu stiu unde este pozitionat , dar banuiesc ca este montat in compartimentul motor
bertyy
aoleo... nici nu stiu unde sa caut un astfel de releu. o sa vad maine, iau un multimetru si masor daca am curent dupa rezistenta (rezistenta care intra in aeroterma) . daca am curent acolo e clar. s-a ars motorul sau e blocat din ceva cauza... si asa nu mai trebuie sa caut releuri peste tot.

daca n-am curent insa. atunci trebuie sa caut releuri si fire....

mentionez ca am filtru de polen de multa vreme deci de blocat nu prea ar avea cum...
bygy007
inca nu m-am bagat in electrica de la logan , asa ca nu pot da informatii clare wink.gif
klaus
e unul din releele mari de 40A (nu d-ala mini) din cutia de sigurante de la motor
vi_escu
Asta, daca masina este cea din semnatura (din 2004)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.