Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NoulLogan motor aspirat 1.0 999cc ?!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2
radiantm
Am facut o configuare de auto pe site-ul Dacia.Doream sa vad pretul unui LOGAN 2 Ambiance sau Laureat (vechiul meu Logan laureat din 2005 cu motor de 1.4 merge inca foarte bine ,dar ma tenteaza o noua achizitie...)
IN REZUMAT: a trecut Dacia la o noua gama de motoare cu benzina ?Intreb asta pt ca vad ca motorul de 1.2 nu mai exista in echipare , aparand cel de 999cc (motor aspirat 1.0) alaturi de mai vechiul 0.9 Tce...
Intrebari:
1 Dispare motorul 1.2 din echipare ?(asa cu a disparut si cel de 1.4 , 1.6 de pe Logan?)
2 Avand in vedere ca noul motor pastraza aparent puterea (73-75 CP) dar e in 3 cilindrii ,
E UN PROGRES SAU MOTORUL E SUB CEL DE 1.2 ?
ARE CINEVA ,A CONDUS , A FACUT UN TEST DRIVE , A APARUT IN ECHIPAREA STANDARD...?
Ma intereseaza comportamentul acestui motor in trafic (NU ORAS) gen drum intins , autostrada , urcari pante munte etc .
Astept ceva impresii
Cu multumiri,Adi

MyKe89
E decent. Dar cred că e destinat mai mult rulajului urban. La "urcări rampe munte" s-ar putea să fii dezamăgit. Are 97 Nm cuplu (vs 107 pe 1.2 16v), la o turație mai joasă, ce-i drept.
4x4
QUOTE(radiantm @ 9 Jan 2017, 17:07)
vechiul meu Logan laureat din 2005 cu motor de 1.4 merge inca foarte bine ,dar ma tenteaza o noua achizitie...
*



Why?? Inteleg o noua achizitie, insa tu cumperi aceeasi masina, din nou, dar acum cu un motor mai prost.
sobolan
https://www.youtube.com/watch?v=OBdsoh5tuoY

e derivat motorul turbat 09 tce doar ca n-are "t"-urbina,era greu tare sa cauti.....
torquemada
Derivat din părți... seamănă lanț și vvt dar nu sunt la fel și primele informații sunt publice din 2014!

1.0 SCe(SCe73) 999cm3 aka B4D401
TCe90 898cm3 aka H4B4xx

Noul Logan e defapt X52 ph2
radiantm
QUOTE
https://www.youtube.com/watch?v=OBdsoh5tuoY

e derivat motorul turbat 09 tce doar ca n-are "t"-urbina,era greu tare sa cauti.....


Na hai ca te-ai sesizat...NU e grau sa caut...uite dau si eu un link
https://www.youtube.com/watch?v=wmhKkhX018w

Am folosit multe alte situri pentru simpla informare si informatiile sunt de toata lauda...
Am deschis topicul aici pt ca PE ACEST FORUM NU SUSPECTEZ PE NIMENI DE PUBLICITATE(RECLAMA) MASCATA . Sunt soferi care au condus cu siguranta modele anterioare Dacia si pot face o analiza competenta si o comparatie fina ...
[B]Vreau sa am si informatii despre probleme tehnice , consum efectiv ,zgomote , scartaieli, comportament suspect , putere ,etc,etc (DAR IN TEREN) asa cum s-a discutat AICI despre celelalte modele Dacia[B]

IN REZUMAT :
Sunt binevenite informatii , specificatii ,comparatii TEORETICE ale acestui motor
Dar daca cineva a condus EFECTIV si poate face IN PLUS o comparatie si cu modelele 1.2 , 1.4 ,sau 1.6 ar fi utile ceva informatii despre "tinuta de drum" a masinii cu motorul respectiv
Cu respect ,Adi




torquemada
FICHA TÉCNICA

Renault Sandero 1.0 12V SCe

Motor: 3 cilindros em linha 1.0, 12V, start-stop
Cilindrada: 999 cm3
Combustível: flex
Potência: 79 cv a 6.300 rpm (Gasolina) e 82 cv a 6.300 rpm (Etanol)
Torque: 10,2 kgfm a 3.500 rpm (Gasolina) e 10,5 kgfm a 3.500 rpm (Etanol)
Câmbio: manual, cinco marchas
Direção: eletro-hidráulica
Suspensões: McPherson (dianteira) eixo de torção (traseira)
Freios: disco ventilado (dianteira) e disco sólido (traseira)
Tração: dianteira
Dimensões: 4,060 m ©, 1,733 m (l), 1,536 m (a)
Entre-eixos: 2,590 m
Pneus: 185/65 R15
Porta-malas: 320 litros
Tanque: 50 litros
Peso: 1.011 kg
0-100 km/h: 13,1s (gasolina) e 13,0 (etanol)
Velocidade máxima: 160 km/h (g) e 163 km/h (e)
Consumo cidade: 14,2 km/l (g) 9,5 km/l (e)
Consumo estrada: 14,1 km/l (g) e 9,6 km/l (e)
Emissão de CO2: 93 g/km
MyKe89
Hai să dăm, totuși, informații de România (sursa: dacia.ro):

Carburant: Benzina
Cilindree (cm3): 999
Numar cilindri: 3
Cuplu maxim (Nm): 97
Tip transmisie: Traction
Puterea in CP: 73
Puterea in KW: 54
Numar de rapoarte: 5+1 viteze
Tip cutie de viteze: manuala
Consum urban (l/100km): 6,6
Consum extra-urban (l/100km): 4,6
Consum mixt (l/100km): 5,4
Viteză maximă (km/h): 151
Emisii CO2 (g/km): 120
Masa proprie (min-max): 1044 - 1117
cris06
La masa masinii si puterea/ cuplul motorului adaugati consum +2 litri/100 km. Cum, naiba, sa miste un motor de "Matiz" feratania asta?! Ce se intampla cand ai AC pornit si masina incarcata? Multi vor regreta sau vor cauta motorul 1,6 16V. Das ist Umweltschutz! wacko.gif Hai cu taxa jos!
4x4
Cred ca ti-am raspuns corect si complet la intrebare. Daca tu stii de vreun motor in 3 care sa fie mai bun decat unul 4, te rog anunta-ma.

Nu iei motorizarea noua (valabil la orice marca) pana cand nu o testeaza altii mai intai. Daca ai sa afli ca e un ozn gen motorul anului, TwinAir, 2 pistoane turbo kkt? Iti faci swap cu motorul de vechiul logan?
torquemada
Motorizarea nouă Smart Control efficiency 70/73 se pune pe Twingo III de 2 ani, Logan II are deja 4 ani, dar unii abia au aflat.
Adrian Frigo
Am eu 1.2 16v la Golan 2014 și nu pot să fac depășirile pe care le fac cu renaultul 1.5 dci din 2005! blink.gif Să-mi bag p**a în ea de motorizare,mă rog efectiv de ea într-a treia să intru în depășire,și asta cu avânt pioneresc înainte....nu vă înțeleg ce vă plac motorizările astea de Tico neam!Dacă mai ai și GPL,e și mai leșinat....În schimb,consumul e bunicel,am scos 5,6 la drum lung cu 2 persoane viteza veșnic economică a daciei(80-90)metoda plin-plin.
QUOTE(cris06 @ 10 Jan 2017, 18:01)
Hai cu taxa jos!

popa.gif
roland
Atunci de ce l-ai cumparat? Informatii pe Internet erau despre acest motor, daca voiai mai multa putere de ce nu ai luat un motor mai puternic? Tie de ce ti-a placut motorizarea cand ai cumparat masina?
torquemada
La Logan II ph1 singurele motorizări pe benzină erau 1,2 75CP și 0,9TCe 90CP, dar TCe-ul e în 3 cilindri deci cum să cumperi ceva cu 3 cilindri LolLolLo.gif e mai bun un D4F "leșinat"
radiantm
QUOTE
Motorizarea nouă Smart Control efficiency 70/73 se pune pe Twingo III de 2 ani, Logan II are deja 4 ani, dar unii abia au aflat.


Nu toti sunt(em) (ultra)pasionati de ultimele tendinte in materie de masini ,motoare , accesorii ,subansamble ,saloane auto sau lansari de modele noi ,etc...Mare parte ,cred , ca suntem doar soferi care isi doresc o masina(pt familie, firma ) buna la raport calitate/pret care sa-i satisfaca necesitatile(pt unii "mofturile")
Personal credeam ca motoarele 1.2 inca exista pe gama Logan(alaturi de cel 0.9Tce)Chiar nu stiu cand a fost scos exact...
Dupa ce conduc un Logan 1.4 Laureat din 2005 ,multumit fiind de el(SI NU IMI E RUSINE SA RECUNOSC) am incercat sa vad care e noua oferta Dacia in vederea unei posibile achizitii (care cred ca va fi tot o masina Dacia NOUA ca si anterioara)
Sunt destul de surprins ca motoarele "intra la apa " pe an ce trece din punct de vedere al capacitatii cilindrice (1.6 ; 1.4 ,1.2-care era la deja la limita inferiara ) , acum 1.0 si 0.9. Tendinta e clara si chiar daca din punct de vedere al marketinguluiel ofera aceeasi putere si un consum mai mic in conditii de oras , cred ca la drum intins (sa zicem 1000-2000 km pt un concediu sau iesire in vest ) consumul va fi criminal. Nu cumva va trebui sa fac pauza de condus tot la 200km pt ca motorul se incinge fiind condus la extrem(mai mult sau putin)Asa cum spunea si Adrian Frigo mai sus ,motoarele de capacitate mica or fi bune pt Tico , Matiz ,Polo etc , dar masa unui Logan e firav mai mare ...zic eu .Eu inteleg noile tendinte (ecologice)de micsorare a capacitatii motoarelor , inteleg si artificiile tehnice(sau progresul -hai) adus de noile tehnologii gen TDI ,DCI,TDCI, TCe,SCe , aspirat ...supermegaturbo aspirat ...da atunci sa-i puna motor de Mobra modificat SCe !!! GLUMEAM...pe jumatate doar !
REVIN LA IDEEA PT CARE AM DESCHIS TOPICUL :
DACA CINEVA A CONDUS ,DE PREFERINTA LA DRUM INTINS-NU NEAPARAT IN ORAS ,UN LOGAN , SANDERO ,HAI SA ZICEM SI TWINGO III (cum spunea cineva mai sus ,dar cred ca am fi in afara topicului) SI ARE O PARERE DE IMPARTASIT O ASTEPT(AM) CU INTERES !

Cu respect,Adi


torquemada
Din momentul în care vrei să cumperi un produs, cauți informații despre el, nu suntem în 2012 când informațiile despre X52(familia Logan/Sandero II ) erau zero.

Acum:
-începând cu 08/2016 nu se mai putea comanda D4F 1,2 16v(motor lansat în 2000)
-11/2016 se lansează X52 ph2
-03/2017 se vor onora comenzile pentru X52 ph2 cu SCe(1,0 12V), deci cu excepția mașinilor de testdrive pentru presă, NU ai SCe-uri la test
radiantm
QUOTE
deci cu excepția mașinilor de testdrive pentru presă, NU ai SCe-uri la test

Recunosc ca nu stiam .Credeam ca deja sunt pe sosele pt tot poporu' .Chiar doream parerea obiectiva a unui '' utilizator'' neinregimentat intr-un grup de presa(chiar si presa sau emisiuni dedicate pe auto) .Personal apreciez (SI ASTEPT) mai mult parerea unui forumist in momentul in care masina va aparea efectiv pe piata.


Adrian Frigo
QUOTE(roland @ 11 Jan 2017, 13:49)
... daca voiai mai multa putere de ce nu ai luat un motor mai puternic?

QUOTE(torquemada @ 11 Jan 2017, 14:50)
La Logan II ph1 singurele motorizări pe benzină erau 1,2 75CP și 0,9TCe 90CP,...

Get it?! wink.gif

Și eu sunt la fel de curios cu un rewieu asupra beșinii de un litru...
sobolan
QUOTE(Adrian Frigo @ 11 Jan 2017, 21:35)
Și eu sunt la fel de curios cu un rewieu asupra beșinii de un litru...
*



s-ar putea sa ramai dezamagit de masina ta apoi,pe bune.....eu cu 1.2 am mers,cu 900tce am mers ........ala de 1,2 are mai multe obiceiuri proaste decat ala micu'......Din ce scrie torquemada aka "taticul lor" biggrin.gif s-ar parea ca e un motor bunisor,tenta de oras si putin sprinten,nu e masina de raliu,e pentru cei care vor mobilitate cat de cat decenta la pret de dacie si cu intretinere ca la dacie.....
Va jur ca din punctul meu de vedere cel mai ok motor pus pe logan vreodata e ala de 1.6 cu 8valve.....dar odata cu trecerea anilor evolueaza si lucrurile,la un motor mic in cm3 ai impozit mai mic,ai asigurare mai mica,poluare redusa,consum relativ mai mic......vrei masina de "raliu" ia cel putin un clio 1400tce(la asta ma gandesc eu de ceva timp) si asta e......
roland
QUOTE(Adrian Frigo @ 11 Jan 2017, 20:35)
Get it?! wink.gif

Și eu sunt la fel de curios cu un rewieu asupra beșinii de un litru...
*



Am spus motor mai puternic, nu am spus Logan.
Dar daca asta a fost bugetul, ceea ce e un motiv cat se poate de in regula, nu trebuie sa fii nemultumit.
radiantm
QUOTE
Și eu sunt la fel de curios cu un rewieu asupra beșinii de un litru...


Daca mai astepti un pic s-ar putea sa gasesti un astfel de review pt un motor care echipeaza un DUSTER 4x4 .Cu tendinta actuala nimic nu ar fi imposibil...

QUOTE
dar odata cu trecerea anilor evolueaza si lucrurile,la un motor mic in cm3 ai impozit mai mic,ai asigurare mai mica,poluare redusa,consum relativ mai mic......


Sper ca nu vrei sa induci ideea ca atunci cand a lansat motoarele astea de 0.9 , 1.0 Dacia s-a gandit ca romanu' sa plateasca un RCA si un impozit mai mic!!!!
Asta inteleg ei prin "reducerea costurilor " sau strategie de piata?
Parca strategia era sa scoata o masina ieftina , accesibila ( aia de 5000 de euro) sau macar una rezonabila la raport calitate/pret.
sobolan
QUOTE(radiantm @ 11 Jan 2017, 23:58)
Sper ca nu vrei sa induci ideea ca atunci cand a lansat motoarele astea de 0.9 , 1.0 Dacia s-a gandit ca romanu' sa plateasca un RCA si un impozit mai mic!!!!
*



nu neaparat....
torquemada
Piața principală de desfacere e vestul, unde ai alt tip de taxe de poluarea, anuale, iar astea sub 1 L stau foarte bine dpvp http://www.guide-carte-grise.info/info-pra...nce-fiscale.php puissance fiscale
Ov
Ma baieti, zau daca va inteleg, eu am o afumatoare de 140jde cai si un logan 1.4 empei. Cu afumatoarea merg zi de zi, cu loganu' nevasta, dar in anumite imprejurari il mai iau si eu. In oras n-are rost sa spun ca prefer loganu' la orice ora din considerente de strecurat peste tot, dar de sarbatori am facut vreo mie de kilometri cu loganu si zau daca mi s-a parut o basina de masina. Doar pe autostrada te misti nitel mai incet, dar 20 la ora diferenta (120 fata de 140 cat as fi mers in mod normal) chiar nu mi se pare un capat de tara. Pe mine in afara de consum nu ma supara absolut nimic la loganul puturos.
sobolan
QUOTE(Ov @ 12 Jan 2017, 11:05)
Pe mine in afara de consum nu ma supara absolut nimic la loganul puturos.
*



nici pe mine dar unii au impresia ca de 7-8000E iti iei masina noua care e sportiva adica trage de rupe ,consuma si putin,e si eco.....nu prea are cum desi e usor posibil la 1.5dci(ma refer la astea facute dupa 2010) !
stolniceanulucian
Cei de la WhatCar au condus motorul de un litru si ei zic asa:

"The car we drove was in range-topping Laureate trim, but in the UK the 1.0-litre engine will be available only with Access and Ambiance.

It feels a lot more spritely around town than the old 1.2, and the improvement in fuel economy that it brings is significant enough to make it competitive"

Asadar e un motor destul de reusit, mai bun decat fostul 1.2 16v - zic ei

http://www.whatcar.com/news/2017-dacia-san...-sce-75-review/

radiantm
QUOTE
Piața principală de desfacere e vestul, unde ai alt tip de taxe de poluarea, anuale, iar astea sub 1 L stau foarte bine dpvp http://www.guide-carte-grise.info/info-pra...nce-fiscale.php puissance fiscale


In teorie e foarte corect.In practica , daca o masina (CHIAR COMPETITIVA) nu se incadreaza in niste limite rezonabile cu normele de poluare (noxe) , problema se rezolva simplu...
VEZI SCANDALUL VW,care au masluit la greu la (unele) motorizari rezultatele pt noxe .Pe de alta parte , alt producator(Mitsubishi) a recunoscut ca a falsificat testele de consum pt niste modele vandute pe piata (japoneza doar...asa zic ei)
Si problema mare e ca tare cred ca ... "e mai multi care face asta" !

QUOTE
Ma baieti, zau daca va inteleg, eu am o afumatoare de 140jde cai si un logan 1.4 empei. Cu afumatoarea merg zi de zi, cu loganu' nevasta, dar in anumite imprejurari il mai iau si eu. In oras n-are rost sa spun ca prefer loganu' la orice ora din considerente de strecurat peste tot, dar de sarbatori am facut vreo mie de kilometri cu loganu si zau daca mi s-a parut o basina de masina. Doar pe autostrada te misti nitel mai incet, dar 20 la ora diferenta (120 fata de 140 cat as fi mers in mod normal) chiar nu mi se pare un capat de tara. Pe mine in afara de consum nu ma supara absolut nimic la loganul puturos.


PERFECT DE ACORD ! Si eu am spus mai sus ca sunt multumit de Loganul meu Laureat 1.4 ( si e printre primele modele din 2005) Pt mine problema principala e tabla din care e facut si absenta ABS .Am batut si eu tara cu el (Transfagarasan,Transalpina,zona Bicaz ,urcat la Scarisoara la ghetar ,drumuri forestiere rezonabile ,etc)
In aceasta toamna am facut aproape vreo 2000 km prin tot Muntenegru cu masina (canioanele de pe Moraca ,Tara ,manastirea Ostog,Zabljak ,Niksic pana pe riviera de la Ulcinij la Dubrovnic(Croatia) Sa nu uit drumul din golful Kotor ,Parcul National Lovcen , prin Cetinje la Podgorita (incredibil la condus...) MASINA S-A COMPORTAT INCREDIBIL DE BINE SI NU MI-A FOST RUSINE CU EA IN TRAFIC (si e totusi din 2005...)
Am divagat putin , dar vreau sa mai spun ca am vazut in tot spatiul ex iugoslav la tot pasul masini produse de Dacia( in special Sandero ,primele modele de Logan , si Duster) conduse de toate categoriile de varsta (de la 20 la 70 ani) sau sex.
Din acest punct de vedere , cred ca Dacia putea sa-si intareasca pozitia si sa pastreze in gama Logan un motor in 4 cilindrii din gama 1.2 pana la 1.6 (sau sa dezvolte unul mai eco cu aceste caracteristici) pentru cei (foarte multi) care nu folosesc masina exclusiv in oras sau la serviciu pana la max 100km de casa.
roland
De ce judecați după cilindree? De ce 1.2 sau 1.6?
Am vazut ieri un Hyundai cu motor de 1l (0.9 si ceva) cu 100cp. Mi-e greu să cred că motorul ăla nu trage ca lumea.
torquemada
"Pentru că românii vor mai mult" :

Vor motor de 1,6 16v (K4M se pune și pe Logan II) dar urlă "că consumă" și în final îngroasă rândurile celor cu doar 75CP dar au roți pe 16(pretul unei anvelope de dimensiuni exotice 195/55 R16 91H e motiv de alte urlete), climă și butoanele de geamuri pe uși (SL10 sau mai nou echipare prestige) radmasa.gif
roland
laugh.gif ...doar ca nu vor mai mult din ce e relevant. Vor mai multi cm cubi smile.gif eu as vrea mai multi cai.
radiantm
QUOTE
Cei de la WhatCar au condus motorul de un litru si ei zic asa:

"The car we drove was in range-topping Laureate trim, but in the UK the 1.0-litre engine will be available only with Access and Ambiance.

It feels a lot more spritely around town than the old 1.2, and the improvement in fuel economy that it brings is significant enough to make it competitive"

Asadar e un motor destul de reusit, mai bun decat fostul 1.2 16v - zic ei


DA , "AROUND TOWN" (asa zic ei) sunt convins ca e mai bun (aceeasi putere-consum mai mic,etc)
Cum am intrebat si mai sus :
DA ' LA DRUM INTINS ,AVAND IN VEDERE CA ARE 999cc SI E SI IN 3 CILINDRI chiar e un progres fata de cel 1.2?
Mai exact daca am de facut saptamanal un drum pe autostrada gen Bucuresti -Constanta sau drumuri mai lungi (700-1000km) ocazionale -de exemplu Timisoara-Constanta sau Timisoara-Innsbruck/Munchen( aici mers pe autostrada cu peste 120 constant cu opririle de rigoare...) , consumul nu cumva creste extrem de mult fata de informatiile oficiale date de Dacia ?
Cam cat ar consuma efectiv in acest regim?
Si doi la mana :In aceleasi conditii "viata'' motorului are de suferit , avand in vedere ca este ceva mai solicitat(1L fata de 1.2 si 3 cilindri in loc de 4 fara CP in plus)Asta nu duce la o uzura prematura ,daca regimul de condus este aprox 40% trafic autostrada si 60 %trafic in jurul orasului/oras ?


torquemada
Consumul oficial se face la viteze în jur de 90 km/h.

Pentru drumuri lungi - diesel, altfel o să țipi că mergi cu 4000 în treapta 5
MuciX
QUOTE(radiantm @ 15 Jan 2017, 18:07)
Mai exact daca am de facut saptamanal un drum pe autostrada gen Bucuresti -Constanta sau drumuri mai lungi  (700-1000km) ocazionale
*


Cumperi 1.6
radiantm
QUOTE
Cumperi 1.6


Daca e vorba de Logan , nu de alta masina , parca am vazut ca NU mai vand motoare de 1.6 nici 1.4 nici 1.2 Despre asta vorbeam ...
Benzinare raman 0.9 (parca 90 CP) si 1.0 (parca 73 CP) . Motor de 1.6 (16V) a ramas doar pe Duster parca...
torquemada
Iar vorbim din auzite:

-pe X52 ai K4M(1,6 16v) și K7M(1,6MPi) dar pentru RUsia/UKraina/Turcia
-pe Duster ph2 ai H4M(Nissan) 1,6 16v euro6 lanț
radiantm
QUOTE
Iar vorbim din auzite:

-pe X52 ai K4M(1,6 16v) și K7M(1,6MPi) dar pentru RUsia/UKraina/Turcia
-pe Duster ph2 ai H4M(Nissan) 1,6 16v euro6 lanț


Exact asta am spus eu cu un post deasupra de al tau !!! Cadem de comun acord ca motorizare de 1.6 (benzina) exista doar pe Duster , IAR IN ROMANIA LA VANZARE PRIN REPREZENTANTA , CA MASINA NOUA DOAR 0.9 SI 1.0 !! DA SAU NU ?!
GASESC 1.6 BENZINA PE LOGAN IN ROMANIA DE NOUA?!Eu nu am gasit pe configuratorul de pe site-ul Dacia . NU E DIN AUZITE,AM CAUTAT PE SITE...Mai caut odata POATE AM FOST NEATENT...
PT MINE CE MASINI VINDE DACIA PE ALTE PIETE (MAROC , INDIA , RUSIA ,ETC) E PURA TEORIE...CE SA ZIC DESPRE ELE...?? Sa deschid o categorie despre Dacia Kwid ,care e dedicata pt piata din India si (chiar daca exista discutii),Dacia nu cred ca o va aduce in Europa ?!

Daca n-am dreptate ...cer SCUZE !!!!
Altfel discutia devine sterila pe ideea asta. Ramane discutia despre performanta si fiabilitatea motorului 999cc .
Cu respect Adi
roland
-deleted-
einstein1984
Faci jumate din drulmuri pe autostrada (nici macar DN) dar vrei cel mai mic motor posibil.... buna alegere.
torquemada
Daca e vorba de Logan , nu de alta masina ....... Motor de 1.6 (16V) a ramas doar pe Duster parca...

Ai scris Logan , nu ai specificat Dacia sau Renault, deci pică. Kwid nu e în oferta Dacia.

Idem pentru motorul de pe Duster, e 1,6 114CP SCe, adică alt motor, întâmplător tot cu cilindree de 1,6L.

Parcă văd că vei cumpăra un Prestige cu 1,0 SCe 7x CP și apoi vei urla că {insert problem here}

roland
Cat am avut Logan de 75cp am fost foarte multumit, exceptie cand mergeam mult pe autostrada. Atunci, ca sa sustin 130km/h... pentru cateva ore... devenea deranjant (plus ca la orice mic deal incepea sa nu mai poata).

Drept urmare urmatoarea masina a avut 110cp si a fost diesel (cuplu mare), care merge lejer pe autostrada si nu-i prea pasa de dealuri.

Btw, cilindreea nu ma intereseaza, doar caii putere. In momentul in care se va inventa un motor de 0.3l cu 150cp eu nu am o problema sa-l cumpar, ma va sustine la 130km/h fara probleme.

Vreau sa sustin ideea ca nu conteaza cilindreea, conteaza caii putere.

Intr-adevar, am simtit si eu ca pe Logan ar fi fost utila si o motorizare de 110 cai, cel putin. Initial, cand am schimbat masina, am cautat si la Dacia un diesel de 110, dar il aveau doar pe Lodgy, la un pret similar cu Megane/Fluence. Deci...
Adrian Frigo
QUOTE(roland @ 16 Jan 2017, 17:42)
Btw, cilindreea nu ma intereseaza, doar caii putere. In momentul in care se va inventa un motor de 0.3l cu 150cp eu nu am o problema sa-l cumpar, ma va sustine la 130km/h fara probleme.

Vreau sa sustin ideea ca nu conteaza cilindreea, conteaza caii putere.

Normal că nu contează dacă ai bani să schimbi motorul de Tico la fiecare 2-300k km... radmasa.gif
radiantm
Pt Torquemada :
QUOTE
Parcă văd că vei cumpăra un Prestige cu 1,0 SCe 7x CP și apoi vei urla că {insert problem here}


Daca ai fi citit posturile mele de mai sus ai fi observat ca NU sunt mofturos (relativ la marca Dacia) .Sunt extrem de multumit de Loganul personal . Clar are minusuri,dar in nici un caz nu cumpar masina ca apoi sa spun ca : e puturoasa, nu trage ,consuma prea mult ,etc

Citez (partial) din Roland
QUOTE
Intr-adevar, am simtit si eu ca pe Logan ar fi fost utila si o motorizare de 110 cai, cel putin


Cred ca nu suntem singurii 2 utilizatori care considera utila o motorizare mai "generoasa" !
Tot de la Roland :
QUOTE
cilindreea nu ma intereseaza, doar caii putere. In momentul in care se va inventa un motor de 0.3l cu 150cp eu nu am o problema sa-l cumpar, ma va sustine la 130km/h fara probleme.


De acord relativ la CP!
INTREB : totul se reduce numai si numai la CP?
Raspunsul se poate da cu DA sau NU sau exista nuante????
Adica o scadere drastica a capacitatii cilindrice si cu 1 a cilindrilor compensata cu ceva cai putere in plus e chiar un progres ?
Daca ipotetic ar exista motorul de 0,3 l cu 150 CP sugerat de de tine (banuiesc SI in 3 cilindri-ca doar nu va ajunge chiar la2) SI AR EXISTA SI ALTE MOTORIZARI , de ex. 0.9l cu 125 CP si in 4 cilindri , performanta (pe toate planurile:oras,autostrada-drum intins ,offroad,etc) e data doar de CP?


Si inca un raspuns pentru toti cei care au raspuns in topicul de mai sus (cu multumiri pt interes si amabilitate) :
Stiu ca pt drum intins e preferabil un diesel,dar pt unii optiunea dieselNU INTRA DELOC IN CALCUL ( in aceasta categorie intru pe moment si eu) Unii aduc argumente (de ce nu vor diesel) ,iar altii PUR SI SIMPLU NU VOR ...SI GATA.Raportat la drumurile pe care le fac ,vechile motorizari (de 1.4 la 75CP sau si mai bine 1.6/110CP )ar fi fost pt mine cel mai bun compromis intre necesitati ,performante, consum ,CP , capacitate cilindrica /nr cilindri , etc ,etc ,etc( fata de noile motorizari)



torquemada
Depinde:
-Dacia 1310 avea 4cilindri, 54CP și vreo 90Nm, 1,0SCe are 3cilindri, 74CP @6300rpm și 97Nm @3500rpm

-1,0 SCe vine tot cu JH3, problema fiind etajarea cutiei (și antifonarea lipsă de firewall+capotă) care la viteze mari va aduce mult zgomot în urechi.

ps: 0,9 TCe poate avea 115CP fără probleme dar și 165Nm(de la 135Nm sau 140Nm)
sobolan
QUOTE(roland @ 13 Jan 2017, 08:05)

Am vazut ieri un Hyundai cu motor de kkt
*



cea mai proasta masina de cand ma stiu....am avut un tucson,mi-au cazut injectoarele,au schimbat si pistoanele cu ocazia asta,apoi a cazut turbina.....da-o dracului ca era mai buna o dacie 1300 biggrin.gif
roland
Nu am spus asta si era in alt context, oricum, nu de fiabilitate.
BLUE R 19
Lucrurile sunt cat se poate de simple: comparativ cu motoarele de 1,4 de pe Logan si Sole si SN (stiu ca sunt diferite dar au caracteristici aproape identice) cel de 1,2 16v este inferior. Cel de 1.0 aspirat este si mai prost ca 1,2.
Intre doua motoare cu aceeasi putere este preferabil cel cu cilindreea mai mare (fiabilitate, confort, mod de exploatare), iar ala de 1.0 dupa ce ca e mic are si puterea mai mica ohmy.gif
Motorul de 0.9 turbo macar are puterea mult mai mare, chiar daca trebuie sa te scremi pt. asta...o are macar...vaide complicatii. E bun, fiabil, puternic si ...pretentios, la asemenea motoare daca gresesti cu ceva in exloatare... la consumabile de-a lungul timpului...Kaput !

Putin le pasa producatorilor de client...mai complex si fragil ca sa plateasca mai mult si mai des... wink.gif
radiantm
QUOTE
Putin le pasa producatorilor de client...mai complex si fragil ca sa plateasca mai mult si mai des...


Da pt ca suntem sclavii "societatii de consum" Majoritatea produselor vandute in ziua de azi (de la motoare , masini ,unitati optice, laptopuri,etc,etc...cam orice) au o durata de viata (fiabilitate) mult redusa fata "ceea ce se facea odata..."

QUOTE
Lucrurile sunt cat se poate de simple: comparativ cu motoarele de 1,4 de pe Logan si Sole si SN (stiu ca sunt diferite dar au caracteristici aproape identice) cel de 1,2 16v este inferior. Cel de 1.0 aspirat este si mai prost ca 1,2.
Intre doua motoare cu aceeasi putere este preferabil cel cu cilindreea mai mare (fiabilitate, confort, mod de exploatare), iar ala de 1.0 dupa ce ca e mic are si puterea mai mica


Subscriu la ce ai scris mai sus,dar exista pareri (vezi cei care au postat mai sus si nu numai), care sustin contrariu si chiar ca ar conta NUMAI CAII PUTERE...
Revin daca nu va suparati cu intrebarea mea de mai sus :
Totul se reduce numai si numai la CP?Raspunsul se poate da cu DA sau NU sau exista nuante????
Adica o scadere drastica a capacitatii cilindrice si cu 1 a cilindrilor compensata cu ceva cai putere in plus e chiar un progres ?
Daca ipotetic ar exista motorul de 0,3 l cu 150 CP sugerat mai sus (banuiesc SI in 3 cilindri-ca doar nu va ajunge chiar la2) SI AR EXISTA SI ALTE MOTORIZARI , de ex. 0.9l cu 125 CP si in 4 cilindri , performanta (pe toate planurile:oras,autostrada-drum intins ,offroad,etc) e data doar de CP? Eu ma cam indoiesc...
BLUE R 19
Pai nu e acelasi lucru...puterea...dar cuplul ? Turatia la care sunt obtinute ? se mai regleaza ceva din patru supape pe cilindru, distributie avansata, soft dar nu suficient. si atunci intervine turbina, compresorul...

torquemada
Cel mai bun test, până la apariția SCe-urilor la test drive, e 0,9TCe pus pe ECO(comportament de aspirat cu 75CP - dar și asta se știa încă din 2013)
BAB
Domnule Torquemada, ar fi foarte (ne)interesant, dacă ați putea afla dacă și cu ce fel de motorizări se vinde Dacia sau Renault Logan, în Uganda, sau poate în Samoa. Așa, de dragul spiritului combativ. Domnul Radian, e interesat de niște aspecte clare și realiste, legate de modelele Dacia comercializate în rețeaua Dacia, din România, nu de aiurea. V-ați lansat în contradicții și replici, inutile.
Pentru domnul Radian, există o sursă de informare, ce-i drept, succintă și anume, prezentarea făcută de Dl. Robert Adam, de la Turații, cu ceva timp în urmă. Iată, link-ul: https://youtu.be/OBdsoh5tuoY
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.