Salutare!
Ma aflu la borna cu numarul 1 a posturilor pe acest forum. Sunt foarte fericit sa fac acest prim post cu ocazia dobandirii atelajului din semnatura.
Pe scurt:
-Arhicunoscutul K9K, 1.5dci 110hp, cutie cu 6 rapoarte. Comercial sau nu Renault se lauda cu un upgrade consistent al motorului, in anul 2012, motiv pentru care il numeste EnergydCi (260nm@1750rpm, 90g/km CO2)
-Luna,anul: decembrie 2012
-Kilometrii (reali, verificati la Renault) / Tara origine: 160 000+ / Olanda
-Navigatie, senzori parcare spate, dublu climatronic (daca mai e ceva in plus fata de standard sa imi spuneti si mie - din poze)
-Scor / halatul: 6500 euro
Ipoteza problemei: Cuplu necasatorit, under 25 (asigurare scumpa), dorinta de road-trip-uri limitata de precedentul si actualul Chevrolet Spark. Desi break-ul il apreciez pentru spatiul sau, in general hatchback-ul este varianta favorita, cu o singura exceptie: Megane Estate / Grandtour / break sau cum vreti sa ii spuneti.
Impresie dupa cateva sute de kilometrii:
Pana acum am condus Dacia break 1310, urmata de un Spark (pe care il detin in continuare). Ocazional, nu aveam cum sa ratez conducerea emblemei nationale, Dacia Logan 1.4 MPI si 1.5 dCI (75 cp), Skoda Rapid 1.6 (105 cp) (ultima doar de 2-3 ori). Mai ales daca fac exceptie de cele ocazionale, trecerea la actualul Megane-ul actual mi se pare imensa. Singura comparatie pe care o pot face este cu Skoda Rapid: comportamentul pana la viteze de 80-100 km/h mi se pare asemanator, poate ca daca as fi condus mai mult Skoda as fi putut trage vreo concluzie. Dupa 100 km/h Megane-ul se comporta din ce in ce mai bine (in special fonic si confort; nu am masurat timpi de acceleratie), gratie si cutiei etajate lung, care in varianta motorului etichetat cu "Energy" afiseaza fix 2000rpm la 120 km/h.
Lasand la o parte comparatia cu Skoda, asa cum poate fi dedus din fraza de mai sus este o masina care iubeste drumurile din afara localitatiilor si autostrada. Dezavantajul unei cutii etajate asa lung se vede in localitate. Un mers la limita legalului (60 km/h) presupune o turatie de doar 1500rpm in treapta a 4-a si parca te impinge la pacat: mersul cu 70 km/h, acolo unde motorul se afla fix la limita inferioara a turatiei de cuplu maxim (1750rpm).
Intrebare 1) pentru cunoscatori: in conditii de drum cu inclinatie aproape zero, incarcatura 2-3 persoane, considerati ca turatia de 1500rpm este suficienta pentru a nu afecta pe termen lung turbina, injectoare, etc. ?
Revenind: Reprizele mi se par mai mult decat ok, in plaja turatiilor unde cuplul este maxim.
Consumul: In conditiile actuale cu temperaturi sub 0 grade, AC ON all-time nu am reusit sa cobor sub 5%, nici macar extraurban; ce-i drept nici nu m-am straduit, insa nici de mers sportiv nu poate fi vorba. In aceleasi conditii de mers, Spark-ul consuma cam 6.5-7% GPL. Cifrele anuntate de Renault sunt: 3.3/3.9/3.5. Evident ca nu le-am dat crezare, dar parca cifrele aproape duble mi se par cam departe. Cine stie, probabil iarna, gumele de iarna si filtru de motorina pe care urmeaza sa il schimb saptamana aceasta odata cu distributia si restul de consumabile, influenteaza consumul. Zambetul imi revine pe buze insa, cand rulez pe autostrada. In limitele legale ale autostrazii, refuza sa atinga 6; doar 5.x . (Btw... desi nu am testat, cred ca la 150 consuma ca in oras (si aici ma refer la Pitesti, nu infernalul Bucuresti). Ca sa fac un rezumat la consum, in linii mari mi se pare ok, poate foarte ok daca mai scade un 0.5 spre vara.
Concluzie dupa cele cateva sute de kilometrii: ce este gandit pentru oras se vede, asa ca Spark-ul pe oras ramane o solutie de preferat. Nu am probleme cu masinile de dimensiuni mai mari in oras, insa Chevy chiar coase printre masini la nevoie. Nu mai vorbesc ca nu trebuie sa ii port grija turatiei. In schimb, orice nu inseamna oras, face Megane-ul o masina de vis. SINCER, chiar ma face sa nu imi doresc alta masina.
Din categoria "ce are ea, dar nu am eu". Recunosc ca Renault nu este o marca premium, chiar si daca este in versiunea de top, dar are un lucru caracteristic inca de prin 2005 (cred), pe care multe masini superioare ca pret si chiar premium nu il au: prezenta unei cartele in locul unei chei din mileniul al doilea. Indiferent cata inovatie aduc cheii "briceag" diversi vendori, cartela de la Renault mi se pare ceva premium. E finuta, usoara si cool. Majoritatea din cei maxim 20 care au urcat pana acum in masina erau impresionati placut de pornirea cu cartela (restul cam stiau de cartela). Sa vedeti ce fata faceau cand le spuneam ca renault are sistemul acesta de peste 10 ani
Intrebare 2) pentru cunoscatori: Intr-o fisa de pe site-ul renault (google it: powertrain renault) gasesc atat informatia ca (,) cuplul maxim este constat de la 1750 pana la 2500 rpm, cat si faptul ca este constat de la 1750 la 2750. Ambele informatii se regasesc in aceeasi fisa tehnica si se bat cap in cap. Un lucru ramane sigur, valoarea cuplului de 260nm, dar pana unde?
Intrebare 3) In aceeasi fisa si nu numai se precizeaza: schimb distributie - 160 000 km, ulei 30 000 km / 2 ani. Clar aceste valori mi se par exagerat de mari; totusi care o fi adevarul. Sa se respecte oare vorba aceea ca "adevarul este undeva la mijloc"?
LE:Inlocuire sezoniera a covoraselor originale (sunt f.tari) cu presuri cauciuc polonez - 118 lei setul. Totusi am impresia ca sunt pentru varianta hatchback - cele din fata mi se par cam scurte, cu vreo 10 cm, dar asta e, le-am cumparat, ce sa mai fac.
Saptamana aceasta revizie generala + RAR. Cost revizie 1100 lei+300 lei manopera (kit distributie original Renault, kit accesorii orginal Renault, ulei (elf), filtru ulei (Renault o.e.m), 3xfiltre MANN (mai putin cel de polen; am incercat sa nu ma zgarcesc deloc la nimic, insa la filtru de polen nu am rezistat: 70 si ceva de lei filtru MANN mi s-a parut exagerat, asa ca am ales ceva la jumatate de pret, in rest doar piese de origine si MANN.
Atasez si poze. Imi cer scuze ca nu toate sunt clare, telefonul bata-l vina. Bine, fie...si fotograful (tapiteria este de culoare gri-negru, insa in poze a iesit deschis din cauza soarelui)