Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane III Estate
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
floryn07
Salutare!

Ma aflu la borna cu numarul 1 a posturilor pe acest forum. Sunt foarte fericit sa fac acest prim post cu ocazia dobandirii atelajului din semnatura.

Pe scurt:
-Arhicunoscutul K9K, 1.5dci 110hp, cutie cu 6 rapoarte. Comercial sau nu Renault se lauda cu un upgrade consistent al motorului, in anul 2012, motiv pentru care il numeste EnergydCi (260nm@1750rpm, 90g/km CO2)
-Luna,anul: decembrie 2012
-Kilometrii (reali, verificati la Renault) / Tara origine: 160 000+ / Olanda
-Navigatie, senzori parcare spate, dublu climatronic (daca mai e ceva in plus fata de standard sa imi spuneti si mie - din poze)
-Scor / halatul: 6500 euro

Ipoteza problemei: Cuplu necasatorit, under 25 (asigurare scumpa), dorinta de road-trip-uri limitata de precedentul si actualul Chevrolet Spark. Desi break-ul il apreciez pentru spatiul sau, in general hatchback-ul este varianta favorita, cu o singura exceptie: Megane Estate / Grandtour / break sau cum vreti sa ii spuneti.

Impresie dupa cateva sute de kilometrii:
Pana acum am condus Dacia break 1310, urmata de un Spark (pe care il detin in continuare). Ocazional, nu aveam cum sa ratez conducerea emblemei nationale, Dacia Logan 1.4 MPI si 1.5 dCI (75 cp), Skoda Rapid 1.6 (105 cp) (ultima doar de 2-3 ori). Mai ales daca fac exceptie de cele ocazionale, trecerea la actualul Megane-ul actual mi se pare imensa. Singura comparatie pe care o pot face este cu Skoda Rapid: comportamentul pana la viteze de 80-100 km/h mi se pare asemanator, poate ca daca as fi condus mai mult Skoda as fi putut trage vreo concluzie. Dupa 100 km/h Megane-ul se comporta din ce in ce mai bine (in special fonic si confort; nu am masurat timpi de acceleratie), gratie si cutiei etajate lung, care in varianta motorului etichetat cu "Energy" afiseaza fix 2000rpm la 120 km/h.
Lasand la o parte comparatia cu Skoda, asa cum poate fi dedus din fraza de mai sus este o masina care iubeste drumurile din afara localitatiilor si autostrada. Dezavantajul unei cutii etajate asa lung se vede in localitate. Un mers la limita legalului (60 km/h) presupune o turatie de doar 1500rpm in treapta a 4-a si parca te impinge la pacat: mersul cu 70 km/h, acolo unde motorul se afla fix la limita inferioara a turatiei de cuplu maxim (1750rpm).

Intrebare 1) pentru cunoscatori: in conditii de drum cu inclinatie aproape zero, incarcatura 2-3 persoane, considerati ca turatia de 1500rpm este suficienta pentru a nu afecta pe termen lung turbina, injectoare, etc. ?

Revenind: Reprizele mi se par mai mult decat ok, in plaja turatiilor unde cuplul este maxim.
Consumul: In conditiile actuale cu temperaturi sub 0 grade, AC ON all-time nu am reusit sa cobor sub 5%, nici macar extraurban; ce-i drept nici nu m-am straduit, insa nici de mers sportiv nu poate fi vorba. In aceleasi conditii de mers, Spark-ul consuma cam 6.5-7% GPL. Cifrele anuntate de Renault sunt: 3.3/3.9/3.5. Evident ca nu le-am dat crezare, dar parca cifrele aproape duble mi se par cam departe. Cine stie, probabil iarna, gumele de iarna si filtru de motorina pe care urmeaza sa il schimb saptamana aceasta odata cu distributia si restul de consumabile, influenteaza consumul. Zambetul imi revine pe buze insa, cand rulez pe autostrada. In limitele legale ale autostrazii, refuza sa atinga 6; doar 5.x . (Btw... desi nu am testat, cred ca la 150 consuma ca in oras (si aici ma refer la Pitesti, nu infernalul Bucuresti). Ca sa fac un rezumat la consum, in linii mari mi se pare ok, poate foarte ok daca mai scade un 0.5 spre vara.

Concluzie dupa cele cateva sute de kilometrii: ce este gandit pentru oras se vede, asa ca Spark-ul pe oras ramane o solutie de preferat. Nu am probleme cu masinile de dimensiuni mai mari in oras, insa Chevy chiar coase printre masini la nevoie. Nu mai vorbesc ca nu trebuie sa ii port grija turatiei. In schimb, orice nu inseamna oras, face Megane-ul o masina de vis. SINCER, chiar ma face sa nu imi doresc alta masina.

Din categoria "ce are ea, dar nu am eu". Recunosc ca Renault nu este o marca premium, chiar si daca este in versiunea de top, dar are un lucru caracteristic inca de prin 2005 (cred), pe care multe masini superioare ca pret si chiar premium nu il au: prezenta unei cartele in locul unei chei din mileniul al doilea. Indiferent cata inovatie aduc cheii "briceag" diversi vendori, cartela de la Renault mi se pare ceva premium. E finuta, usoara si cool. Majoritatea din cei maxim 20 care au urcat pana acum in masina erau impresionati placut de pornirea cu cartela (restul cam stiau de cartela). Sa vedeti ce fata faceau cand le spuneam ca renault are sistemul acesta de peste 10 ani icon_mrgreen.gif

Intrebare 2) pentru cunoscatori: Intr-o fisa de pe site-ul renault (google it: powertrain renault) gasesc atat informatia ca (,) cuplul maxim este constat de la 1750 pana la 2500 rpm, cat si faptul ca este constat de la 1750 la 2750. Ambele informatii se regasesc in aceeasi fisa tehnica si se bat cap in cap. Un lucru ramane sigur, valoarea cuplului de 260nm, dar pana unde?

Intrebare 3) In aceeasi fisa si nu numai se precizeaza: schimb distributie - 160 000 km, ulei 30 000 km / 2 ani. Clar aceste valori mi se par exagerat de mari; totusi care o fi adevarul. Sa se respecte oare vorba aceea ca "adevarul este undeva la mijloc"?


LE:Inlocuire sezoniera a covoraselor originale (sunt f.tari) cu presuri cauciuc polonez - 118 lei setul. Totusi am impresia ca sunt pentru varianta hatchback - cele din fata mi se par cam scurte, cu vreo 10 cm, dar asta e, le-am cumparat, ce sa mai fac.

Saptamana aceasta revizie generala + RAR. Cost revizie 1100 lei+300 lei manopera (kit distributie original Renault, kit accesorii orginal Renault, ulei (elf), filtru ulei (Renault o.e.m), 3xfiltre MANN (mai putin cel de polen; am incercat sa nu ma zgarcesc deloc la nimic, insa la filtru de polen nu am rezistat: 70 si ceva de lei filtru MANN mi s-a parut exagerat, asa ca am ales ceva la jumatate de pret, in rest doar piese de origine si MANN.

Atasez si poze. Imi cer scuze ca nu toate sunt clare, telefonul bata-l vina. Bine, fie...si fotograful smile.gif (tapiteria este de culoare gri-negru, insa in poze a iesit deschis din cauza soarelui)
Speedy
In primul rand felicitari pt achizitie !

Raspuns la 1: in viteza a 4a la 1500 e cam la limita, a 5a deja e prea mult.
Raspuns la 3: ar fi bine sa schimbi uleiul si filtrele la 1 an sau 15k km, cu toate ca pana acum, la olanezi, sigur s-au respectat intervalele date de producator.
Adrian Frigo
Felicitări pentru achiziție,să o stăpânești sănătos mulți kmp de aici încolo! biggrin.gif
floryn07
Multumesc pentru urari! Si voi sa stapaniti masinile fara evenimente.

@Speedy
QUOTE
Raspuns la 1: in viteza a 4a la 1500 e cam la limita, a 5a deja e prea mult

Nici nu mi-am pus problema de a 5-a, eu imi pun de a 3-a (unde la 60 am 2000 rpm)
AmunDei
Sunt doua variante de motor:

K9K 110 HP si 260 NM sau K9K 110 HP cu 240 NM

Ambele variante listate cu cuplul maxim intre 1750-2750

http://www.powertrain.renault.com/applicat..._dCi_c_2014.pdf

http://www.powertrain.renault.com/applicat..._dCi_b_2014.pdf

1500 rpm e ok pt mers constant cand esti in sarcina mica. Pt accelerare retrogradezi si ala e, problema rezolvata. Atata timp cat masina merge in afara orasului unde vede si turatii mai mare nu o sa se strice nimic pt cativa km mersi cu turatii mai mic.

Turbina este oricum cu geometrie variabila, deci stresul este oricum chiar mai mic decat, sa zicem, aceeasi varianta de motor de pe logan unde este cu geometrie fixa.
floryn07
QUOTE(AmunDei @ 16 Jan 2017, 21:59)
Sunt doua variante de motor:

K9K 110 HP si 260 NM sau K9K 110 HP cu 240 NM

Ambele variante listate cu cuplul maxim intre 1750-2750

http://www.powertrain.renault.com/applicat..._dCi_c_2014.pdf

http://www.powertrain.renault.com/applicat..._dCi_b_2014.pdf

*



Mersi pentru explicatia cu turbina. Chiar are sens ce spui.

Referitor la cele 2 versiuni de K9K, stiam de ele. Faptul ca in talon scrie 90g/km CO2 si versiune KZ1406 stiu clar ca este cel de 260nm. Oricum treburile stau destul de simplu: varianta cu 240nm, este varianta mai veche aparuta in 2009, care a mers in paralel cu varianta noua din 2012 pentru o vreme (nu au renuntat la ele pentru Fluence-urile post 2012 si cred ca nici pe restul Renault-urilor de pe pietele mai sarace: gen Romania. Asa probabil se explica si diferenta de pret de mai bine de 5000 de euro intre un Renault cumparat din RO si altul din vest: nu este chiar aceasi marfa).

Tot nu sunt lamurit la chestia cu turatia maxima de cuplu maxim. Citez chiar din pdf-urile puse de tine, pe care le citisem si eu anterior:
QUOTE

• dCi 110 Engine torque: 20 Nm more than the current
version, 260Nm available over a wide speed range; from
1,750 to 2,500 rpm

Apoi daca te uiti mai jos in acelasi pdf, in tabel scrie 1750-2750.
Nu cumva ca sa obtina cuplul asta de 260nm, au trebuit sa mai taie din plaja de cuplu maxim?
andri1940
QUOTE(floryn07 @ 16 Jan 2017, 19:51)
are un lucru caracteristic inca de prin 2005 (cred), pe care multe masini superioare ca pret si chiar premium nu il au: prezenta unei cartele in locul unei chei din mileniul al doilea. Indiferent cata inovatie aduc cheii "briceag" diversi vendori, cartela de la Renault mi se pare ceva premium. E finuta, usoara si cool. Majoritatea din cei maxim 20 care au urcat pana acum in masina erau impresionati placut de pornirea cu cartela (restul cam stiau de cartela). Sa vedeti ce fata faceau cand le spuneam ca renault are sistemul acesta de peste 10 ani  icon_mrgreen.gif


*



Sistemul cu cartela exista din 2001, pe Laguna 2, completat de optiunea "maini libere" care permite sa incui/descui/pornesti masina cu cartela in buzunar.

Despre masinuta ta iti urez sa ai parte de cat mai multi km fara probleme si sa o stapanesti sanatos!
floryn07
QUOTE(andri1940 @ 16 Jan 2017, 22:33)
Sistemul cu cartela exista din 2001, pe Laguna 2, completat de optiunea "maini libere" care permite sa incui/descui/pornesti masina cu cartela in buzunar.

Despre masinuta ta iti urez sa ai parte de cat mai multi km fara probleme si sa o stapanesti sanatos!
*



Multumesc asemenea!
Mda...stiu de keyless, din pacate nu m-am incadrat cu bugetul; imi mai trebuiau vreo 500 de euro pentru keyless si xenon (parca asa tin minte). Mai compenseaza putin culoarea, cel putin acum 3 saptamani nu era nici una mai dotata, la vanzare, in varianta de culoare gri.
MoneyTalks
Sa te bucuri de masina!

Si ca tot se discuta pe forum, ai platit taxa de prima inmatriculare, sau va trebui sa o platesti?
floryn07
Mersi!
Nu am platit-o, pe 1 februarie imi expira primul rand de numere rosii.
Din cate stiu tot de la 1 nu se mai plateste. Oricum cel putin in cazul meu nu e capat de tara daca se plateste. Avand CO2 90 si fiind euro 5, taxa e cam 25 de euro.
AmunDei
Am vazut ca scrie pana la 2500, posibil sa fie doar un typo.

Anyway, ar fi fizic imposibil sa obtii pe acelasi motor (de altfel destul de mic) o valoare de cuplu cu 20 Nm in plus pe o plaja de turatie mai mica sau egala cu cea de dinainte. In acest caz cel mai probabil s-a urcat putin presiunea maxima de lucru a turbinei ceea ce releva un interval mai mare de zona de cuplu maxim (sau egal cu cel de la versiunea anterioara a motorului), in nici un caz mai mic.

Pe de alta parte, valorile din cartea tehnica sunt pur orientative. Daca spre exemplu punem masina pe un stand dinamometric este posibil sa obtii, chiar si la 2 trageri consecutive, diferente de 50-100-150 rpm pt valoarea de cuplu maxim.

Mai important decat cifrele de o valoare exacta pe hartie este cum merge masina pe strada si cum o intretii tu si sa o faci sa tina mult si mine.

Cu alte cuvinte, inchei cu traditionalul multi kmp fara incidente! biggrin.gif
argon
1500 rpm e subturat, ca regula generala turatia la mers constant in orice situatie e ideeal sa fie peste turatia de cuplu maxim, adica 1750 la tine si ocazional la puterea maxima, adica ~4000 rpm. Deci a sasea folosita doar pe autostrada. Respectand asta, poti sa mananci din EGR ce curat e la mine, fara sa-l fi curatat vreodata. Pe langa asta, pui si motorina buna, ex Rompetrol.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.