Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Sandero 2008 (Laureate)
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
PopescuAlexandru1992
Salutare,

Sunt fost posesor de Dacia Nova GTI, masina care a fost alaturi de mine cam 6 ani si care nu m-a lasat niciodata in drum. O masina deosebit de rezistenta! Cum vremea ei a trecut, incet incet am reusit sa strang ceva banuti si sa optez pentru ceva mai nou.

Desi am avut mai multe variante straine, in final am ramas tot la marca autohtona Dacia si am ales Sandero, model care mi-a placut dintotdeauna. Am vrut o masina practica, relativ usor de intretinut, cu tehnologie simpla si fiabila, rulaj decent si an recent, care sa vina totusi cu cateva plusuri de confort si performanta fata de batrana Dacie.

Deci, iata-ma acum posesor de Dacia Sandero Laureate din 2008, culoare gris comete, cu rulaj de 45000 km. Masina a fost cumparata de la primul proprietar, verificata la momentul cumpararii intr-un service de incredere (unde lucreaza unchiul meu).

Desi masina are varsta pe care o are, fostul proprietar nu s-a ocupat de schimbarea anumitor consumabile (placute de frana, distributie, bujii, etc.), asa ca ulterior achizitiei am schimbat urmatoarele lucruri:

1. Kit distributie (fara pompa de apa care se afla in stare foarte buna - stiu, unii spun ca ar fi trebuit sa o schimb, dar am mers pe mana mecanicului, bun prieten)
2. Curea de accesorii
3. Bujii
4. Antigel
5. Ulei motor (Castrol 5w30)
6. Filtre (ulei, aer, habitaclu)
7. Ulei cutie de viteze (Castrol)
8. Ulei servodirectie (Castrol)
9. Placute de frana

Intreaga revizie m-a costat 1400 de lei, suma la care ma asteptam si pe care am negociat-o inca de la inceput cu vanzatorul.

Aditional, i-am montat o cotiera dedicata, am adaugat o tava in portbagaj, am inlocuit toate stergatoarele (cu Alca) si am inlocuit casetofonul cu un JVC (KD-X230).

Momentan masina se afla in stare foarte buna, pusa la punct. Tinuta la drum este foarte buna, testata pe DN1 si A1 cu viteze de pana la 140 km/h. Tabla este in regula, cu caroserie aproape intacta (o mica imperfectiune in partea de jos a barei din spate - parcare nereusita din partea sotiei fostului proprietar).

Sunt foarte multumit de masina. Cred ca am facut un targ corect. Masina a costat 3350 de euro (negociat de la 3650 de euro), revizia ei a costat cam 300 de euro, iar inscrisul aproximativ 100 de euro. Cu tot cu noile accesorii, toata distractia s-a dus spre 3800 de euro, plus benzina de fataiala si berile date la prieteni. smile.gif

Pe viitor sunt in dubiu daca sa ii montez o instalatie de GPL. Consumul este intradevar maricel (10-11 in oras si 7 afara), insa eu nu fac mai mult de 20000 km cu ea pe an.

Cateva imagini cu masina. Voi reveni cu altele mai de calitate plus cateva din interior.

P.S. Avand in vedere ca taxa de mediu nu mai este in vigoare de la 1 februarie, Nova o sa intre la vanzare (nu are cine sa o conduca si e pacat de masina, inca mai are vana in ea). Mai multe detalii zilele viitoare in sectiunea speciala! smile.gif
b06fcn
S-o stapanesti sanatos, e o masina decenta. Felicitari pentru maturitatea de gandire cand ai ales o masina fara fitze. Sa nu te sperii, vor aparea in curand cei care vor zice "de 3800 de euro luai un vaginul poporului de cadea pisica de pe coada"...
PopescuAlexandru1992
Multumesc! Hoho, cu cati contrariati din astia am avut de-a face...acum s-au calmat. Fiecare isi estimeaza prioritatile diferit. Unii vor ca masina sa fie un ajutor, altii vor sa fie un etalon al statului lor social. N-ai ce sa le faci smile.gif
sorin1983
in sfarsit unul la care masina consuma nu produce smile.gif sa o stapanesti sanatos!
MuciX
Nu stiu de ce ti se pare mare consumul ala, e perfect normal la conditiile din bucuresti. Cel exterior poate mai scade, dar nu mult, pe drumuri nationale, dar la autostrada, la 130-140 e chiar bine.
GPL este o idee foarte buna, mai ales daca te poti lipsi de rezerva sau putin spatiu din porcbagaj. Au evoluat mult instalatiile, faci treaba buna cu ele.

S-o porti sanatos. E 1.4, sau 1.6?
OVIDIUS
Din poza cu spatele pare 1.4. S-o stapanesti cu placere si fara incidente.
bogdan_dsn
Sa o folosesti sanatos. Am avut si eu Sandero 1.4 cu care am facut cam 60.000km si am fost multumit de masina.

Vezi ca pentru sandero a fost o operatiune de rechemare pt bratele de stergatoare, care initial au fost gandite prost si loveau in capota. Nu stiu daca mai e valabila.

Daca vei auzi zgomote in partea din fata cand treci peste linii de tramvai de exemplu, e caseta de directie, din ciclul asa face toate.

Poti sa dai un ochi si in spate in portbagaj sa vezi daca ai rugina la aripa din spate(se demonteaza plasticele negre pe care se sprijina polita de la portbagaj).
ursul_bipolar
S-o volanesti cu placere! Cateva precizari as avea de facut daca imi permiti:

- trebuia sa schimbi si pompa de apa, daca asta incepe sa curga dupa 20k ii mai schimbi inca o data distributia, sa speram ca nu o sa faca asta, desi are niste ani.
- nu mai folosi acel ulei, este de proasta calitate, iti recomanad fie ravenol vsi 5w-40, fie ravenol vmo 5w-40 sau 5w-30 fie Eneos Sustina 5w-40.
argon
QUOTE(b06fcn @ 27 Jan 2017, 00:19)
S-o stapanesti sanatos, e o masina decenta. Felicitari pentru maturitatea de gandire cand ai ales o masina fara fitze. Sa nu te sperii, vor aparea in curand cei care vor zice "de 3800 de euro luai un vaginul poporului de cadea pisica de pe coada"...
*



volskvagin nu, dar lua un megane 2 1.6 tot din 2008, sau ceva de genul...si nu se compara cu asta. Fiecare dupa preferinte, mie nu-mi place deloc Logan/sandero, iar 1.4 8v ii pune capac, performante zero cu consum de 2.0 16v, cand apesi butonul de AC zici ca se deschide parasuta dupa ea. Iar ultima oara cand am verificat asa coji erau ca nu exista nici macar bara stabilizatoare.
AndreiMR
Sa o stapanesti sanatos! E optiunea rationala foarte buna. Teoretic la km astia n-o sa ai probleme, masina e oricum fiabila.

De luat, putea sa isi ia si Maserati de banii astia. Dar e irelevant. Daca vrei o masina onesta si fara batai de cap, pentru mers in principal prin oras, e foarte buna alegerea. Daca ii pui si GPL, scazi costurile la un nivel foarte bun. Intre un Megane 2 cu cine stie cati km si ce istoric, si Sandero, e mai putin probabil sa ai probleme cu Dacia.
PopescuAlexandru1992
@argon. Da, puteam opta pentru un Megane, insa majoritatea sunt diesel si nu as fi cumparat un diesel daca nu cunosteam bine istoricul masinii. De fapt, chiar pusesem ochii pe un Megane din club, masina intretinuta si in stare buna, insa colegul nu a fost prea convins sa dea masina in perioada respectiva din cauza unor circumstante mai problematice. Legat de bara stabilizatoare, am convenit cu amicul meu mecanic sa atasam una prin vara.

Intradevar, masina este destul de lenesa, insa dupa 6 ani in Nova, eu simt diferenta. Masina nu o iei sa o ai 20 de ani, asa ca peste 5-6 cand oi simti ca si asteia i s-au dus zilele, trecem pe alta mai puternica. Deocamdata, asta imi indeplineste nevoile.

@ursul_bipolar. De ce spui ca nu este bun Castrol? Pompa de apa e pe barba mecanicului. Daca pica face el cinste cu manopera smile.gif)

andri1940
QUOTE(PopescuAlexandru1992 @ 27 Jan 2017, 11:32)
@argon. Da, puteam opta pentru un Megane, insa majoritatea sunt diesel si nu as fi cumparat un diesel daca nu cunosteam bine istoricul masinii. De fapt, chiar pusesem ochii pe un Megane din club, masina intretinuta si in stare buna, insa colegul nu a fost prea convins sa dea masina in perioada respectiva din cauza unor circumstante mai problematice. Legat de bara stabilizatoare, am convenit cu amicul meu mecanic sa atasam una prin vara.

I
*



Daca ai inceput deja sa bricolezi la ea, sa ii montezi ce n-a avut din fabrica, e clar ca ti-ai luat Dacie! Problema e ca oricat te-ai chinui, tot nu scoti masina din ea, sunt patit, am avut si eu 1.4 mpi dar Solenza... Nu pot decat sa fiu de acord cu argon, era mult mai bun un Megane 2 1.6 decat ce ai luat tu.

Oricum, sa o stapanesti sanatos si sa ai parte doar de drumuir bune!
ursul_bipolar
QUOTE(PopescuAlexandru1992 @ 27 Jan 2017, 12:32)
@ursul_bipolar. De ce spui ca nu este bun Castrol? Pompa de apa e pe barba mecanicului. Daca pica face el cinste cu manopera smile.gif)
*



Acel ulei pe care l-ai pus are o baza grupa 3 hidrocracat iar rezultatul este componenta de sulf. Sulful (sau cenusa sulfatata) este cel care lasa depuneri in motor. Castrolul este un ulei puternic contrafacut si pe langa faptul ca are o baza relativ modesta, vezi ce am spus mai sus daca mai este si contrafacut este si mai slab.

Uleiurile pe care ti le-am recomandat nu sunt contrafacute, sunt uleiuri care au la baza grupa IV (PAO - poli-alfa-olefine) in cazul Ravenol sau WBase la Sustina. WBase este o tehnologie proprietara care combina grupa IV cu V rezultand un ulei fara sulphated ash (cenusa sulfatata). Sustina are in componenta si MoS2.

argon
auleu iar o dam in SF-uri cu uleiul. La 1.4 mpi ultima problema e cenușă sulfatata si altele alea. Creca merge și cu M40 monograd. Tine cat 3 Sanderoruri. te plictisești cat de fiabil e. Măcar atât. Nu e cazul de speriat lumea cu contrafăcut , dacă nu e tuciuriu de nou, e ok, baza oricărui ulei contrafăcut e uleiul folosit(ars).
vic24
Aiurea. Este o masina grozava. Am sandero 1.4 din 2008, si am 175.000 km, in toate conditiile posibile si imposibile, pe tot felul de drumuri, masina de familie, utilizata maxim. Unica defectiune a fost un termostat de 50 de lei schimbat de mine in curte. In rest impecabila.
Bucura-te linistit de ea!
AR-18-MOS
up.gif
Eu stiu Sandero 1.4MPI folosit ca si taxi. Cu 500.000Km la bord. Ghiciti ce ulei a folosit in acest timp? Dacia oil. Beat that.
argon
QUOTE(vic24 @ 27 Jan 2017, 20:00)
Aiurea. Este o masina grozava.
*



biggrin.gif Daca fiabil inseamna grozav..da, e grozava. Nu contesta nimeni ca nu e o masina fiabila, dar in rest, ca masina e submediocra, dar isi face treaba si asa. Motorul pica pe la 600.000 km pe taxiuri..tinand cont ca un 1.5 dci pe Logan am vazut varza la 150.000 ...e foartebine.
mars
@ argon: Submediocra? Cam cum a fost si cotetul tau tongue.gif?. Ce face un volan din lemn din om... Lasa omul sa se bucure de masina, fata de Nova e un mare pas in fata.

@ PopescuAlexandru1992: S-o stapanesti sanatos! Poate niste jante din aliaj la vara wub.gif.
argon
QUOTE(mars @ 28 Jan 2017, 21:39)
, fata de Nova e un mare pas in fata.
*



Fata de megane 2 e un mare pas inapoi. Sa se bucure cat vrea, nu il opresc eu.
cj98czh
Mai bine lua o Intiala cu 350.000 km ... si nu avea treaba ..
sobolan
QUOTE(b06fcn @ 27 Jan 2017, 00:19)
... vor aparea in curand cei care vor zice "de 3800 de euro luai un vaginul poporului de cadea pisica de pe coada"...
*



si iote mai jos smile.gif

QUOTE(argon @ 27 Jan 2017, 11:05)
volskvagin nu, dar lua un megane 2 1.6 tot din 2008, sau ceva de genul...si nu se compara cu asta.
*




intr-adevar,nu se comparau....megane-ul era un cazan luat sh trecut prin 10 maini,cum il lua mergea 500km si apoi incepea sa bage banu' in ea.... daca avea noroc sa nimereasca unul bun cu rezistente in loc de airbag-uri era mai misto,masina mai usoara=demaraj mai rapid=consum redus....

QUOTE(AR-18-MOS @ 28 Jan 2017, 19:22)
up.gif
Eu stiu Sandero 1.4MPI folosit ca si taxi. Cu 500.000Km la bord. Ghiciti ce ulei a folosit in acest timp? Dacia oil. Beat that.
*



Motoarele in 8 valve de pe logan/sandero(1400 si 1600) au viata lunga,ingrijite si exploatate corespunzator tin peste 700000km....
marksman
Fosta mea masina, Logan Laureate 1.4 din 2004 are numai 118.000 km si merge bine mersi. Din pacate a ajuns pe post de masina de carat, insa si asa e o masina fiabila. Submotorizata si spartana, dar fiabila. Motorul ala n-are moarte daca e ingrijit corespunzator. Dacia Oil vede de cand exista.
vic24
@argon: desigur, pentru unii grozava inseamna foarte fiabila (asa cum este cazul aici), pentru altii foarte puternica, pentru altii foarte frumoasa, etc....
Cazul modelului in discutie cred ca defineste termenul de grozava prin faptul ca la sub 9 mii de euro dacia a oferit o masina indestructibila, foarte fiabila, fara nicio problema mecanica sau tehnica, fara risc de rugina (cel putin pentru dacia este un pas semnificativ in fata), cu un design nu deosebit, dar acceptabil, tinand cont ca este proiectata sa fie suficient de inalta cat sa poti iesi linistit pe teren accidentat usor, cu toate dotarile strict necesare incluse, cu costuri mici de intretinere, etc. Toate echipamentele sunt de calitate buna, care, conjugat cu pretul foarte bun, inseamna o masina grozava.
PopescuAlexandru1992
Intre timp masina a ajuns la 47200km.

Dupa primii 2000km mi-am intarit convingerea ca masina este una de incredere, in afara de sfiosii greierasi din usa soferului neavand ce sa ii reprosez.

Intre timp am schimbat bateria (i-am pus un Rombat Premier, 55Ah, 540A), am montat diuze noi pentru spalatorul de parbriz (am montat din acelea tip perdea...sau cum s-or numi) si am facut presiunea in roti. M-am crucit cand am vazut ce dezechilibrata era presiunea intre cele patru roti, nu stiu cum de am omis sa verific chestia asta pana acum. blink.gif

Bateria "veche" s-a dus pe Nova, unde ii preconizez inca un an-doi de utilizare.

Deocamdata ii dam apa, paie si bataie!
MoneyTalks
QUOTE(PopescuAlexandru1992 @ 15 Feb 2017, 14:59)
Deocamdata ii dam apa, paie si bataie!
*


Aha, inseamna ca tu ai acolo sub capota niste caluti veritabili laugh.gif
andreiutzu
Sa o stapanesti santaos si sa te bucuri de ea. Nu iti face probleme masina tine la tavaleala si daca o ingrijesti corespunzator nu o sa te lase cu ochii in soare.
Referitor la oloi...pune in ea ce a pus fostul proprietar...multi kmp fara probleme!
ursul_bipolar
Asa trebuie sa faca, daca fostul a pus ulei la 5 lei d-ala sa puna si el. Te iau nervii capului (copyright domnu MC) cand auzi sfaturile astea, pe principiul daca s-a asigurat ala din fata da si tu inainte.
Iulikk
Eu de cand folosesc Liquy Moly l-am recomandat tuturor celor cu care am vorbit. Unii dintre ei au incercat Liquy Moly si nu s-a plans de el niciunu. Toti cei pe care ii cunosc si au incercat acest ulei, au ramas "pe el".
ursul_bipolar
Este ok si Liquy Moly 5w-40.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.