bagherra6
11 Dec 2005, 20:32
Saptamana asat am fost la Cumparatura(un targ de masini destul de cunoscut din MOldova) si am vazut in multimea de masini o DACIA berlina alba de pana in 99.
Am fost surprins ce avea facut sub capota
Un alternator de Wv Passat (model 2000) care ducea 80-120 A (asta scria pe el)
doua baterii de 55Ah (pentru muzica )
un fel de pilot automat ( un servo-motor era legat de tija de la pompa de acceleratie)
delco complet de Audi 80 butoias (l-am recunoscut ca are si taica-miu un Audi 80) plus modulul de aprindere si plus bobina de inductie tot de audi 80
si o >>supapa << ca aia de la avansul vacumatic pusa la intrare in filtru de aer si legata cu un furtun la furtunul de la servo
Ce parere aveti despre aceasta masina????
O ajuta modificarile facute??????
einstein1984
11 Dec 2005, 20:36
Alternatorul cu cat e mai mare cu atat consuma mai mult din puterea motorului. Avea vreo 4000W de muzica pe ea ca sa aiba nevoie de 100A?
Cruise controlul ala e crima ambulanta, ca daca se blocheaza pe deschis te proptesti in cineva.
Aprinderea nu vad cu ce e mai buna decat cea de dacie. Era electronica sau cu distribuitor?
Cat cerea pe masina respectiva? pura curiozitate
Muttley
11 Dec 2005, 21:47
QUOTE(einstein1984 @ 11 Dec 2005, 21:36)
Alternatorul cu cat e mai mare cu atat consuma mai mult din puterea motorului.
No shit...
bagherra6
11 Dec 2005, 22:56
delcoul era de cel electronic si cred ca avea si bujii cu 4 electrozi (la Audi 80 is cu 3 din fabrica)
De pret nu stiu nimic ca nu avea si nici nu m-am chinuit sa-l mai intreb.
Logic ca i-mi spunea un pret de amenteam
padual
11 Dec 2005, 23:45
cum arata bujiile cu 3 sau 4 electrozi,imi aratati si mie o poza....Chiar sunt curios...(am doar 18 ani si fara pregatire mecanica ---decat de pe DACIACLUB)
bagherra6
12 Dec 2005, 09:45
sageata din stanga arata electrodul central si cea din dreapta cei 4 electrozi laterali...
Scuze de desen dar e facut in paint.....
Partea de pilot automat are la masinile straine tras un fir de la comutatorul ce aprinde stopurile de frana . cAND se aprind becurile iese din functiune pilotul automat DECI nu e chiar asa periculos...............
padual
12 Dec 2005, 23:34
MULTUMESC.Inteleg deci ca merg asa ceva pe motorul de 1300 fara probleme?
Daca sunt si cu filet scurt, nu vad de ce nu ar merge, dar ca in link-uri cu filet lung nu merg, o sa se strice filetul din chiulasa...
mihai1677
13 Dec 2005, 11:13
Problema la montarea unor bujii cu filet lung este urmatoarea: dupa montare o parte a filetului ajunge in chiloasa, dupa un anumit timp se depune calamina iar cand vrei sa desfaci, o scoti cu tot cu filet. Rezolvare pe stung se ia din filetul exterior al bujiei pana la nivelul unei normale merge beton.
QUOTE(mihai1677 @ 13 Dec 2005, 11:13)
Problema la montarea unor bujii cu filet lung este urmatoarea: dupa montare o parte a filetului ajunge in chiloasa, dupa un anumit timp se depune calamina iar cand vrei sa desfaci, o scoti cu tot cu filet. Rezolvare pe stung se ia din filetul exterior al bujiei pana la nivelul unei normale merge beton.
As fi curios cum iei tu la strung bujiile in discutie, cu 4 electrozi....foarte complicat, daca nu nerealizabil...
mihai1677
13 Dec 2005, 11:17
Mergi la un strungar bun si rezolva eu am facut de solenza
bagherra6
13 Dec 2005, 14:44
Dar exista bujii cu 4 electrozi cu filet scurt pentru Dacia
Deci nu mai e nevoie de strungar
QUOTE(einstein1984 @ 11 Dec 2005, 22:36)
Cruise controlul ala e crima ambulanta, ca daca se blocheaza pe deschis te proptesti in cineva.
Dacia din constructie are o pedala in partea stanga, care comanda ambreiajul => in caz de ceva se apasa ambreiajul si singurul lucru care se poate intampla este o supra turare a motorului. NU MAI DRAMATIZATI ATAT .....Plus de faza cu alternatorul mare aberatie ai mai putut scrie (am alternator de BMW 728 , 110A) si motorul trage foarte bine.
vis-a-vis
15 Dec 2005, 08:43
Cu cat sunt mai multi utilizatori electrici, cu atat puterea motorului scade, alternatorul opune mai multa rezistenta. Idem si in cazul compresorului de aer conditionat. Energia se transforma in energie, ce consumi trebuie sa vina de undeva.
QUOTE(vis-a-vis @ 15 Dec 2005, 08:43)
Cu cat sunt mai multi utilizatori electrici, cu atat puterea motorului scade, alternatorul opune mai multa rezistenta. Idem si in cazul compresorului de aer conditionat. Energia se transforma in energie, ce consumi trebuie sa vina de undeva.
Asa e, am pornit odata toti consumatorii, faza lunga, aeroterma, cas la maxim, dezaburire, stergatoare, si mai era si bateria putin descarcata, deci intra si la ea curent...asa...toti astia porniti la relanti. Motorul tragea foarte greu, relatiul a scazut de la 950 pe la 5-600rpm, si se accelera si mai greu, nu mai era motorul asa elastic, cadea ca plumbul la 500-600 rpm cand nu il mai acceleram....si asta cu un alternator clasic de 52, imi dau seama ca virgula cu unul mai mare scade puterea si mai mult....
QUOTE(vis-a-vis @ 15 Dec 2005, 10:43)
Cu cat sunt mai multi utilizatori electrici, cu atat puterea motorului scade, alternatorul opune mai multa rezistenta. Idem si in cazul compresorului de aer conditionat. Energia se transforma in energie, ce consumi trebuie sa vina de undeva.
Aici este vorba de amperajul debitat de alternator nu de consumatori mai multi, consumatorii ramanand aceeasi.
Alternatorul(avand releu regulator incorporat nu prea stiam cum vin firele) l-am montat la un atelier specializat in asa ceva. Dupa ce am montat am masurat curentul cu toti consumatorii porniti tensiunea nu scadea sub 13.8 V la 1000 rpm.
ady_KPK
15 Dec 2005, 16:54
Ce masori tu acolo se cheama tensiune, curentul se masoara in amperi...
einstein1984
15 Dec 2005, 17:13
110Ax12V=1320W livrati de alternator, adica 1.32kw*1.36=1.79CP consumati de la motor . Daca consideram si randamentul alternatorului (ca nimeni nu e perfect), sau calculam puterea pentru 13.8 V puterea consumata va creste.
Interesant e cat de repede fierbe bateria daca tensiunea era mereu peste 13.8V, deoarece ea trebuie sa fie 13.4 V cu o toleranta de 0.3V.
bagherra6
15 Dec 2005, 19:43
Dar de adaptarea unui delcou electronic de Audi 80 butoias nu e nimeni interesat??
einstein1984
15 Dec 2005, 19:50
Pai ori e delcou (ruptor distribuitor mecanic , cu brat) ori e aprindere tranzistorizata? Oricum curbele de avns am sentimentul ca sunt diferite pentru cele doua motoare.
bagherra6
13 Jan 2006, 17:59
deci e o prostie faza cu delcoul .
Totusi eu tind sa cred ca daca s-ar desface un asa delcou si sa schimbam arcurile alea de la avans centrifugal si greutatile sa le aducem la valoarea celor de dacie eu cred ca ar merge ideea
Dar...... nu cred ca se merita.........
marianrec
13 Jan 2006, 23:59
QUOTE(einstein1984 @ 15 Dec 2005, 18:13)
110Ax12V=1320W livrati de alternator, adica 1.32kw*1.36=1.79CP consumati de la motor . Daca consideram si randamentul alternatorului (ca nimeni nu e perfect), sau calculam puterea pentru 13.8 V puterea consumata va creste.
Interesant e cat de repede fierbe bateria daca tensiunea era mereu peste 13.8V, deoarece ea trebuie sa fie 13.4 V cu o toleranta de 0.3V.
Este adevarat ce spui tu, dar acel alternator nu debiteaza tot timpul 1320w. Daca am aceiasi consumatori pe masina de ce as avea nevoie de 1320w ?
einstein1984
14 Jan 2006, 00:08
Pai daca nu ai nevoie, de ce nu ai pastrat alternatorul de Dacie?
Cica randamentul la alternator e 85%, deci daca ar debita puterea asta , ar consuma de fapt 1.79/0.85=2.1 CP
marianrec
14 Jan 2006, 10:03
Pai eu nu l-am schimbat pe ala de dacie , dar ma batea gandul... Ma gandeam ca poate unul mai bun ar putea sa debiteze un curent mai mare la relanti, pt ca la mine cam asta ar fi problema.
Liviu-Ioan
15 Jan 2006, 18:14
Bateria nu fierbe la 13,8V.Daca credeti ca simtiti o putere mai mica
la motor, (1,7CP,chiar se simte?) luati elicea de pe pompa de apa
si puneti electro-ventilator (si poate si castigati ceva putere!)
StefanT
15 Jan 2006, 18:24
Buiei telligentule... ce mananci tu acolo tata cu 13,4 volti? 14,2 e ideal, cine ti-a spus tie ca la 13,8 fierbe bateria? Esti bestial..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.