Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme renalti Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
wapnet
Salut, detin o dacia solenza din 2003 model Rapsodie cam de 1 an de zile am observat eu ca la relanti imi variaza turatie cu aproximativ 250 RPM adica in sensul ca scade nu credte. De la 700/750 RPM ajunge la 500 chiar sub. Citind cateva topicuri pe forum am inceput in a lua masuri.
Am inlocuit bujiile cu unele cu 2 electrozi dar fara rezultat
Am schimbat motorasul pas cu pas - fara rezultat
Am curatat total corpul clapeta +schimbat garnituri - fara rezultat
Am luat sprai de contacte si am curatat majoritatea mufelor la senzori - fara rezultat
Am curatat injectoarele desii ele pulverizau bine
Am folosit si aditiv pus in benzina penru curatat injectoarele ba chiar i-am dat si talpa cu a 3 si a 4 pe la 4000 rpm poate poate....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Observatii facute de mine:

Daca scot fisa de la buijie la pistonul 3 scade turatia dar motorul merge mult mai constant, pun fisa inapoi motorul isi revine la turatie dar dupa putin timp incepe iar sa varieze turatia.
Scanteie da la bujie insa in turatie peste 1500 RPM motorul nu mai intrerupe si masine trage bine.

Se aude mersul neregulat cel mai bine in toba de esapament.


Chiar nu stiu ce sa ii mai fac:

Mai jos am pus un video cu bordul masinii precum si sunet de la motor si toba:

https://youtu.be/2m7xs0wfuMY
Iulikk
Daca la cald merge bine, s-ar putea sa nu etanseze bine vreo supapa. La mine face asa pana se incalzeste. La vara ii schimb chiulasa.
wapnet
Si la cald si la rece face la fel nu conteaza ca e motoru cald sau rece.
Iulikk
Fise / bobina?
wapnet
Am scos fisele pe rand si da scanteie pe fiecare fisa, acum nu stiu dar cam as banuii si eu oarecum bobina as cumpara una noua de origine dar nu sunt sigur ca e bobina, am masurat fisele cu un multimetru si au continuitate.
Maiorul
Incearca sa probezi cu alta (vecin , ruda) ..se potriveste de logan , clio , megan... eu cred ca bobina iti da mersul neregulat .
wapnet
Am tot cautat pt proba dar nu am gasit. As lua 1 sh as lua 1 noua nu stiu exact ce sa fac.
Iulikk
De unde esti?
wapnet
Corabia Olt.
wapnet
Am cumparat Bobina noua si fise dar degeaba problema nu este de la aprindere.
klaus
Eu as regla culbutorii.
Maiorul
Eu ultima data a,m avut probleme cu mufa care intra in bobina...se distantase clemele din pini, le-am strans si si a revenit
..acum am deschisnsi video pusnde tine..exact la fel facea cand avea pinii largiti , nu cumva si cand mergi intra intr-O frana de motor ..ceva de genul?
wapnet
Am fost si i-am reglat culbutorii ieri si nu este nici o schimbare. motorul merge la fel, cand accelerez brusc masina trage bine si nu intrerupe iar la drum lung nu am nici o problema doar la relanti face asa si daca accelerez cam pana la 1500rpm apar detonatiile alea in rest la 2000 rpm in sus nu mai face. Suspectez pompa de benzina dar ma gandesc ca daca era de la pompa masina nu mai tragea bine si nu se mai accelera corect. I-am scos si sonda lambda ca ma gandeam ca e catalizatoru infundat dar tot asa apar detonatiile alea numai ca fara sonda urla masina ca un avion smile.gif)
Am schimbat si mufa de la bobina de inductie am dat si cu spray de contact tot nimic. Nici o imbunatatire. Nu mai stiu ce sa ii fac.
P.S ce am observat este ca dimineata cand o pornesc si o las la relanti motorul merge rotund si nu mai apar detonatii, dupa 2 sau 3 minute de functionare incepe iar sa apara.
Iulikk
Fa-i test de compresie si vezi ce valori ai. Poate ai vreo supapa care nu etanseaza cum trebuie. Bujiile cum sunt? Ai vre-una neagra?
wapnet
Bujiile sunt rosiatice asa (caramizii ) sunt curate nu au puc de afumatura pe ele)
P.S am facut o importanta observatie. Relantiul nu mai variaza si motorul merge rotund daca scot sonda lambda din galerie uitati un mic video cum sta motorul: https://www.youtube.com/watch?v=oazGSqTrFlw&feature=youtu.be
JOHN123
Salut,
Am postat si eu astazi pentru un comportament asemanator, apoi am vazut acest topic. Pana la urma carea a fost buba, Wapnet? Ca mai intai ai spus ca n-ai rezolvat nimic cu scoaterea sondei lambda, apoi ca, de cand ai scos-o, nu mai oscileaza turatia. Sa inteleg ca (daca mai ai masina), mergi de atunci cu sonda scoasa din galerie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.