Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane Estate ZEN
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
chris_t
Dupa o cautare destul de lunga, un topic pe SP care tinea cont de nevoile mele din toamna (benzina - hatch sau sedan), a avut loc o mica schimbare in ceea ce cautam, asa ca m-am reorientat spre un break diesel; initial eram hotarat sa astept noul Logan MCV Stepway, dar am primit o oferta foarte buna de la Renault si am mers pe Megane Estate ZEN, 1.5dci 90CP.

Masina e fabricatie 2016, pe stoc Renault Romania, actiune speciala destocare. Pe 28.04 am primit oferta, m-am hotarat, pe 29 am platit 5% avans pentru rezervare. Saptamana trecuta s-a aprobat dosarul de leasing si s-a platit diferenta pana la 50% avans. Leasing financiar in lei, persoana juridica, 24 rate lunare cu dobanda 0, fara valoare reziduala. Am facut CASCO la Groupama, 4.5% din valoarea asigurata, adica 3.050lei / an.

Miercuri, 10.05 ma astepta de dimineata de la 10, sub o prelata rosie, acompaniata de zambetul domnisoarei de la dealer - foarte profi de altfel. Am ajuns, am platit 75 lei numerele rosii si alte maruntisuri, si gata.

Date tehnice: 1.5 dci 90CP, Euro 6, 220nm, cutie manuala 6+1 - as fi vrut poate un 110CP, dar nu era in oferta, asa ca am facut un compromis, si momentan e ok. M-a interesat portbagajul, e 521l, valoare ok pt clasa compacta si pentru formele sexy ale masinii.

Dotari principale pentru Estate ZEN
- 6 airbag
- climatronic dual
- cruise control cu comenzi pe volan
- media player cu USB + AUX-IN (fara CD), ecran 4.2", bluetooth, comezi vocale si comenzi pe volan
- volan + schimbator piele Nappa
- senzori lumina
- lumini de zi fata / spate Full LED 3D Edge Design
- 4 geamuri electrice cu impuls
- scaun sofer cu reglaj inaltime + lombar
- cotiera centrala + aeratoare spate si priza 12V spate
- priza 12V portbagaj

Mentiune speciala: desi in fisa produsului nu era specificat niciunde, iar de la dealer mi s-a spus clar: senzori de ploaie, nu si de lumina, pe maneta blocului de lumini am pozitia "AUTO", si deci am si senzori de lumina.

Primit mocca de la dealer pachetul fumatori + tavita protectie portabagaj.

Ce mi-ar fi placut ar fi fost afisajul central touch de 8.7", dar, din nou, am renuntat la el pentru oferta de pret; probabil ca se poate pune ulterior, direct la ei, asa ca peste vreo 2-3 ani cand ma plictisesc o sa il schimb. Cam la fel si cu motorul, prin remapare se poate duce lejer la 110CP daca o sa simt nevoia de asa ceva peste 3 ani, cand iese din garantie. Momentan sunt multumit, reprizele sunt ok, consumul bun. Am plecat cu 6km de la dealer, consum 20.7 si autonomie 0, am facut plinul si 75km miercuri. Vreo 25 in oras si 50 afara, mers normal, de rodaj, consumul a scazut la 5.1. Tinand cont ca motorul e nou, probabil ca se va stabiliza in jur de 5 mixt (voi merge cam 50% oras - 50% afara).

Pretul de lista al masinii e 17.850e, am luat-o cu 14.800e (12.400 + TVA), fara Rabla.


Joi am făcut cunoștință puțin mai mult. Adică vreo 230km, cam 30-40 urban, restul afară, drum național, singur in mașină.

Câteva impresii la cald si unele date tehnice:

- îmi place suspensia, au găsit punctul de mijloc între confort si stabilitate. Stă foarte ok pe drum, dar în același timp e foarte confortabilă.

- la confort contribuie și scaunele, cu susținere laterală excelentă + suport lombar sofer bun.

- direcția e asistată electric, variabil în funcție de viteză. Peste Megane 3 ca feeling, încă sub Focus (etalon din punctul meu de vedere).

- hill hold assist, sau cum ii zice, e un plus. Am mai avut pe Passat B7; e un semi-moft, dar e util când ți-e lene.

- la fel si start & stop, am mai avut, mie îmi place; am auzit multă lume zicând că e aiurea, mie îmi place ideea.

- modul ECO nu l-am activat, n-am fost curios.

- mă deranjează puțin că pe cotierele de pe portiere au pus stofă neagră. O să se murdareasca în timp. Pe Megane 3 Dynamique aveam un fel de piele. La fel, pe Rapid-ul primit de sotie de la job, varianta cheala, e tot un fel de musama.

Câteva date despre etajarea cutiei si consum pe 1.5dci 90CP.

Treapta 1, 2500 rpm, 15 km/h
Treapta 2, 2500 rpm, 40km/h
Treapta 3, 2500 rpm, 60km/h
Treapta 4, 2500 rpm, 90km/h

Cam acolo schimb eu în mod uzual, cade pe 1900-2000 si rămâi îi zona de cuplu maxim.

130km/h, tempomat, treapta 6, 2300rpm, consum instant 5.7-5.9.

120km/h, tempomat, treapta 6, 2100-2200 rpm, consum instant 4.9 - 5.2.

110km/h, tempomat, treapta 6, 2000rpm, 3.9 - 4.

100km/h, tempomat, 6, 1750 - 1800 rpm, 3.5-3.6.

64 km/h, tempomat, 6, 1250-1300 rpm, consum 2 - 2.2. Nu trepideaza dacă se merge constant în localitate, fără accelerari, dar nu aș face asa ceva constant, nu cu un diesel. Eram doar curios.

Consum mediu 5, distanța parcursă de la alimentare 300km, autonomie rămasă 680km. Nu am mers tare, maxim 130, cu destul de multe depășiri, iar în plus am testat toate turatiile până în 2500 rpm, în toate treptele de viteză.

Sunt mulțumit de motor, cu precizarea că la depasirile din scurt se simt cei 90CP, trebuie retrogradat. În schimb, foarte foarte silentios, au crescut mult calitativ și din punctul ăsta de vedere.

Ce nu am reusit inca sa fac, desi recunosc ca nici nu m-am chinuit foarte mult, e sa impac telefonul cu sistemul audio. Le-am imperecheat, am importat agenda din telefon in sistemul masinii, dar cand sunt sunat sau sun un nr din agenda, pe ecranul masinii imi apar doar numerele de telefon, nu si numele. O posibila explicatie ar fi ca numerele sunt salvate in contul Google din telefon, nu direct in memoria acestuia. Totusi ma mira ca mi le-a importat, daca asta era o problema. O sa vad maine, ma intalnesc cu sor-mea, care se da si ea cu un M4 hatch, si la ea apar numele; sunt curios daca a facut ceva setare speciala, sau pur si simplu a mers.

Intre timp am primit si factura pentru RCA, vreo 900 lei + prima rata CASCO, 265 lei.
spy_oh_joy1389
Să-l stăpânești sănătos!

Și eu eram surprins când ai mai scris de "doar senzor de ploaie" pentru că nu am auzit vreodată la Renault să vină separate.

Ți-au schimbat uleiul înainte să îți dea mașina?

Dpmdv e mai ok rlink-ul mic și cu clima cu butoane că le intuiești mai ușor. Eu am fost obligat să iau rlink-ul mare pentru sistemul Bose că nu aveam altfel cum sa le combin.
chris_t
Merci.

Nu stiu de ulei, spre rusinea mea am uitat sa iau in calcul chestia asta. O sa o intreb pe d-soara de la dealer saptamana viitoare.

Si pe M3 am avut si ploaie si lumini, dar, ala fiind Dynamique avea si oglinda heliomata. M-am gandit ca e ceva legatura oglinda heliomata - senzor lumina; in plus, niciunde in fisa produsului nu scrie de senzori de lumina la ZEN; daca d-soara de la dealer sau oricine altcineva se ia doar dupa fisa, acolo e specificat doar senzorul de ploaie.

Sunt curios daca e posibil retrofit oficial la R-Link2 7 sau 8.7". Teoretic ar trebui sa se poata, locul in bord e acelasi, iar mufele cred ca sunt tot un drac la toate. Deocamdata sunt multumit cu sist standard, dar daca se poate pune direct la ei si e pana in 4-500E, n-as zice nu la un moment dat.

dr_mKe
wub.gif visez la așa ceva, în varianta GT wub.gif

Jantele astea lăsate pentru iarna, iar de vară unele mai mari, arată perfect wub.gif

Una din puținele mașini europene cu design „dramatic”, cu fler americănesc, teatral. Când o vezi mai ales din față, arată într-un mare fel cool.gif


Mulți kmp fără incidente happy.gif
chris_t
Merci.

Recunosc ca intoarce capete pe strada la greu; arata mult mai scump / bine decat cei 14.800 cat a costat. E funny sa vezi lumea cum se intoarce dupa ea. Combinatia de alb + ditamai lumini de zi fata arata foarte elegant smile.gif E o mica drama queen, asa e.

Jante mai mari nu cred ca o sa-i pun; atelajul o sa fie destul de mult folosit pentru munca, asta insemnand ture prin Baia Mare plus plimbare de 2-3 ori pe saptamana Baia Mare - Satu Mare - Carei. Daca extern drumurile sunt ok si n-ar fi o problema, orasul primarului puscarias arata groaznic, iar jantele pe 17 sau 18 ar fi o adevarata "desfatare" pentru rinichii mei.
spy_oh_joy1389
Zen nu are lumini interioare, nu? Nici ca opțional?
MuciX
Luminile si stergatoarele automate folosesc acelasi senzor. Automatizarea se face din blocul de lumini, respectiv maneta de stergator. Bine, e nevoie si de cablajul respectiv.

Tatal meu a avut o combinatie si mai dubioasa pe un mondeo, avea senzorul (probabil precablaj pe linia de productie), dar nu avea nici faruri, nici stergatoare automate si nici oglinda electroheliomata (la ford si aia foloseste senzorul ala de ploaie).
A fost nevoie doar de montarea unui bloc de lumini cu functie auto, maneta stergator a ramas aceeasi, auto s-a activat din soft si oglinda schimbata.


S-o porti sanatos, arata foarte bine si pretul nu e deloc rau. Cand am auzit de lichidare de stoc m-am gandit ca poate e m3, dar de ce ar avea campanii pentru m4? Statea de prea mult timp sau scot facelift?
spy_oh_joy1389
Sunt și din ianuarie 2016 pe stoc.
MuciX
Pai sa-l anunte si pe afofis cineva, ca el parea sa creada ca numerele alea raportate de reno se refera la vanzari catre clienti finali, nu catre dealeri. smile.gif
dr_mKe
Eu am in cochilia oglinzii, cea de pe parbriz, senzorii cu pricina cu „sigiliul” lipit, si de ploaie si de lumina, dar nu am parbrizul cu hudele pentru ei si nu sunt activati din soft tongue.gif
Parbrizul costa 28 mil, plus maneta, asa ca am renuntat.
speedman
frumoasa! sa o folosesti cu placere!
chris_t
Cred că oferta de destocare vine de la combinatia alb + Zen stock + 90CP.

Mai aveau pe destocare vreo 3 sau 4 Estate Life si vreo 2 Talisman Life 1.5 110. Prețul foarte bun și la Talisman, cam 15k + TVA, din păcate nu mă ajută portbagajul de sedan.

Lumini interioare nu am văzut, imi place însă că, spre deosebire de hatch-ul sor'mii, luat anul trecut in vară, ăsta are plafonierele cu lumină albă tip LED, iar luminile de la controalele plafonierelor sunt la fel de albe, arată f bine noaptea.

15 May 2017, 09:41:
Rezolvat și cu agenda. Pe lângă că nu afișa numele contactelor, nici nu le importate pe toate. Soluția a fost ștergere dispozitiv, mutat numerele din contul Google in telefon, reasociere, acum e ok.
MuciX
Eu nu as face asta, in locul tau. E bine sa ai contactele sincronizate cu google, ca nu te doare capul daca trebuie un hard reset la telefon cum a trebuit sa dau eu de 2 ori in ultimale 3 saptamani...
AmunDei
Io am experiente proaste cu cloud-ul. Solutia de tip old school este contacte pe SIM + Simcard manager si backup local pe SD card. Poate sa pice orice, cloud, telefon, etc, mut cardul pe alt terminal si am acolo tot ce trebuie.

Dar sa revenim la masina omului biggrin.gif

Mie imi place, singurul impediment ar fi ca pare oleaca submotorizata dar in rest, mi se pare destula masina pt banii aia.
chris_t
Am contactele in telefon, fișierul vcf cu toate salvat in Drive, plus contacte salvate in contul Google si in cel de Microsoft.

Singurul impediment ar fi că trebuie să mă obisnuiesc sa fac salvare regulată la agendă, ma bazam pe Google pentru asta.
Gill_ro
Pana la urma cum e cu uleiul? Ti-a fost schimbat inainte de livrare?
chris_t
Nu știu. Mâine dau o fugă până la ei că mai am de luat ceva acte, văd atunci.
PetruDez
Adevaru e ca arata intr-un anume fel. Sa o stapanesti sanatos si cati mai multi kmp.


Totusi 90 cp nu e cam putin ptr. masinuta aia?
chris_t
Merci.

Depinde de ce vrei de la ea. Pentru nevoile mele, e satisfăcător. Dacă mi-ar fi placut un 110CP? Da, clar. Dacă se justifica diferența de 1500-2000€? Nu, niciodată! Mașina e folosită în primul rând în interesul firmei, deci trebuie să fie fiabilă, decență și să consume puțin.


Și, peste 2000rpm, se descurcă onorabil.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.