Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Recondiționare Dacia 1410 din 2000
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
PROfin95
Salut! Am intrat pe acest forum din dorința de-a mă informa corect în vederea recondiționării cât mai complet a Daciei 1410 din anul 2000. Dilemele mele sunt următoarele:
1. Vopseaua pe care vreau s-o folosesc mi-aș dori să fie de CEA MAI BUNĂ CALITATTE și v-aș ruga să-mi recomandați și modul CEL MAI BUN de aplicare al ei (câte „mâini”, cât lac etc).
2. Mi-aș mai dori să îmi recomandați cele mai bune planetare (numai dacă știți sigur că se pot înlocui cu altele mult mai durabile de la altă marcă).
3. De asemenea vreau ionizarea legală a geamurilor, lunetei și, dacă mi-e permis, a parbrizului.
4. Se pot monta macarale electrice la toate cele 4 geamuri laterale? Și dacă da ce firme îmi recomandați?
5. Aer condiționat se poate monta acestui tip de Dacie?
6. Părții electrice ce modificări îi sunt necesare pentru a fi compatibilă cu toți noii consumatori?
7. M-ar interesa dacă și cu ce eforturi se pot modifica angrenajele roților pentru a folosi jante în patru sau cinci prezoane.
8. Ca opțional aș mări și capacitatea motorului dacă nu implică o cheltuială mai mare de una, două mii de lei.
Rog ca cei ce mă sfătuiesc să îmi iau o altă mașină cu cei 5-6 mii de lei cât cred că mă va costa această recondiționare să se abțină deoarece logica mea e următoarea: Cu acești bani nu îmi pot lua alt automobil mai modern fără să-i fac recondiționare și deci m-ar costa mult mai mult.

Vă mulțumesc!
FiveThreeFive
QUOTE(PROfin95 @ 16 May 2017, 00:40)
Rog ca cei ce mă sfătuiesc să îmi iau o altă mașină cu cei 5-6 mii de lei cât cred că mă va costa această recondiționare să se abțină deoarece logica mea e următoarea: Cu acești bani nu îmi pot lua alt automobil mai modern fără să-i fac recondiționare și deci m-ar costa mult mai mult.

Poate e greu sa accepti acest lucru, dar fie din propria ta intuitie, fie in urma sfaturilor pe care le-ai primit deja, ai exprimat mai sus (desi sub forma de negare) exact solutia corecta: ia-ti alta masina.

Acea Dacie 1410 din 2000 este in fapt o masina clasica (sau cu un bun potential de a deveni clasica). Ca urmare, are sens faci doar investitii avand drept scop pastrarea ei intr-o forma cat mai apropiata de original si intr-o stare tehnica foarte buna.

Din pacate, aproape toate modificarile pe care le ai in vedere la acea Dacie (geamuri ionizate, macarale electrice, jante in 4/5 prezoane, aer conditionat, motor mai puternic) se vor dovedi in timp cheltuieli inutile, intr-o directie total gresita. Cheltuielile vor depasi bugetul (cei 5-6 mii de lei), iar la final nu vei avea o masina care sa raspunda asteptarilor tale. In plus, foarte probabil vei intampina dificultati serioase la fiecare Inspectie Tehnica Periodica.

Alternativa este ca pe langa cei 5-6 mii de lei sa mai aduni ceva bani, eventual la un moment dat sa vinzi si Dacia 1410. Ajungand la un buget de cca. 2.500 - 3.000 Euro vei putea cumpara o masina second-hand mai noua, care are din fabrica toate dotarile pe care ti le doresti (mai putin geamuri fumurii) si cu o resursa de viata de cel putin 5 ani din momentul achizitiei.

Probabil este greu sa accepti realitatea - cu totii am trecut printr-o astfel de negare la un moment dat, dar iti recomand sa analizezi cat mai detasat posibil toate optiunile.

PROfin95
Nu îmi permit mai mult. Iar așteptările mele sunt modeste din punct de vedere al performanțelor Daciei recondiționate. Vreau doar să mă ducă de la Buzău la Oradea (exemplul este extrem) fără să am emoții că nu mă și întorc. Deși e din anul 2000 are numai 97 mii de kilometri parcurși iar consumul în regim de drum întins coboară sub 6 litri la suta de kilometri. Oricum nu mă mai pot întoarce deoarece ieri am dus-o la tinichigiu. Așa că vă rog din nou să-mi scrieți câteva sugestii referitoare la dilemele mele de mai sus.
Adrian Frigo
QUOTE(PROfin95 @ 16 May 2017, 00:40)
Salut! Am intrat pe acest forum din dorința de-a mă informa corect în vederea recondiționării cât mai complet a Daciei 1410 din anul 2000. Dilemele mele sunt următoarele:
1. Vopseaua pe care vreau s-o folosesc mi-aș dori să fie de CEA MAI BUNĂ CALITATTE și v-aș ruga să-mi recomandați și modul CEL MAI BUN de aplicare al ei (câte „mâini”, cât lac etc).
2. Mi-aș mai dori să îmi recomandați cele mai bune planetare (numai dacă știți sigur că se pot înlocui cu altele mult mai durabile de la altă marcă).
3. De asemenea vreau ionizarea legală a geamurilor, lunetei și, dacă mi-e permis, a parbrizului.
4. Se pot monta macarale electrice la toate cele 4 geamuri laterale? Și dacă da ce firme îmi recomandați?
5. Aer condiționat se poate monta acestui tip de Dacie?
6. Părții electrice ce modificări îi sunt necesare pentru a fi compatibilă cu toți noii consumatori?
7. M-ar interesa dacă și cu ce eforturi se pot modifica angrenajele roților pentru a folosi jante în patru sau cinci prezoane.
8. Ca opțional aș mări și capacitatea motorului dacă nu implică o cheltuială mai mare de una, două mii de lei.
Rog ca cei ce mă sfătuiesc să îmi iau o altă mașină cu cei 5-6 mii de lei cât cred că mă va costa această recondiționare să se abțină deoarece logica mea e următoarea: Cu acești bani nu îmi pot lua alt automobil mai modern fără să-i fac recondiționare și deci m-ar costa mult.


La ce vrei sa-i faci tu,te costa mai mult de 5-6000 de lei....iar daca vrei sa o folosesti zi de zi nu prea se merita investitia...

Si ca sa o iau in ordine:
1-Vopsea de calitate e cea de la Standox sau Glasurit.Procedeele de aplicare difera,mai mult dupa preferinte.O mana de vopsea si doua de lac zic eu ca ar fi suficient.
2-Planetare de la alta marca nu se prea potrivesc.Alea de uzina sunt destul de bune(daca mai ai de unde sa le gasesti)sau daca vrei ceva mai bun incearca niste planetare Glantzer frantuzesti.Dar astea sunt si mai greu de gasit...
3-Ionizare la parbriz numai ''pe naspa''.Gasesti pe net firme care fac aceste operatiuni pe pagini intregi,cauta!
4-Fime sa monteze macarale electrice la dacie nu cred ca sunt(sau n-am auzit eu unsure.gif ).Pe fata poti monta de UAMT sau chit universal,iar pe spate numai universale.Cele de UAMT doar pe olx sau la bursa sa le mai gasesti.....
Lectura cat cuprinde aici: https://www.daciaclub.ro/geamuri-electrice-...na-t126053.html
5-Da,se poate insa e destul de complicat.....iar de montat nu prea are cine,tocmai din considerentul ca e dacie.Oricum,si daca e sa gasesti pe cineva sa o faca o sa coste ceva,si nu vorbesc de ordinul sutelor de lei!
Lectura placuta: https://www.daciaclub.ro/Vreau-sa-pun-aer-c...310-t76591.html
6-Pentru a folosi jante cu 4 prezoane ai nevoie de un R18 donator.Se poate face insa la primul control RAR trebuie sa iti iei adio de la talon! wink.gif
7-Alternatorul.
8-Se poate.

Cam atat.
sobolan
QUOTE(Adrian Frigo @ 17 May 2017, 15:50)
La ce vrei sa-i faci tu,te costa mai mult de 5-6000 de lei....
*



doar atat ? radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.