Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cutie de viteze automata
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Anonymous
Salutare!

O sa cumpar o DSN in toamna asta si am inceput sa ma interesez de preturi, dotari, informatii in legatura cu ea.

Din diverse motive (in special legate de sanatate) ma intereseaza foarte mult daca DSN poate fi dotata cu cutie de viteze automata... unii mi-au spus ca e foarte greu... alti ca din contra... mai tarziu am aflat ca ar exista si o cutie care se cheama "hidramata".

Nu ma pricep la asa ceva insa sper ca subiectul va intereseaza si cu ocazia asta aflu ceva in plus de la voi: ce variante exista, care sunt mai bune etc.



:eyeobs:
alex
Salut. Eu unul nu cunosc sa fie in lista de optionale asa ceva. Eu zic sa te adresezi unui dealer, http://www.adras.ro fiind cel mai avansat in montat optionale. Incearca sa vorbesti si la fabrica, la Pitesti, poate daca faci comanda iti aduc ei de la Renault. Daca nici asa nu reusesti, atunci singura solutie este sa iti cauti o masina straina, eventual una la mana a doua daca nu ai destui bani (eu am avut un coleg de liceu care avea un Ford cu cutie automata).

Pt. masini la mana a doua poti sa-ti faci o imagine la http://www.autovit.ro

De exemplu eu am gasit la 4500$ Cielo din 1999 cu cutie automata. Am impresia ca Daewoo pune cutie automata pe masinile sale.
Anonymous
Am vazut dacie,trabant modificat pentru probleme de genul asta . Se pune un fel de ghidon pe coloana de directie, cam ca la o motocicleta si poti sa accelerezi sa franezi etc. Persoana care a avut ceva acum are un WV Polo si ala tot cu acceleratia la volan dar cutia de viteze e hidramata . Sunt sigur ca se poate .
Anonymous
am mers cu un renault twingo cu o cutie automata......... vai groaznic. urla ala din toti rarunchii cand ii dadeai un cickdown de ziceai ca-i sar pistoanele prin capota si 2-3 sec nici nu accelera. down.gif
stfp
La multe masini cu cutie automata daca apesi acceleratia pana in podea va sari intentionat in viteza imediat inferioara celei normale tocmai pentru a avea un demaraj mai bun in situatii exceptionale. Am condus si eu o astfel de masina 1700km si nu a fost niciodata nevoie sa fac asta; totul este sa te obisnuiesti sa apesi suficient de tare pentru a merge bine dar nu prea tare. Deci mai incet data viitoare :)



Stefan
AlexV
Pai din cate inteleg eu VIC a vrut sa ii dea kickdown, adica ceea ce i-ai exlicat tu, numai ca el a folosit denumirea functiei.
Anonymous
smile.gif
Anonymous
ideea este ca masina si asa este lenesa cu rapoarte prea lungi intre viteze 1,2,3 daca pui cutie automata pe ea ai omorat-o de tot. nu inteleg ce e cu rapoartele astea lungi la supernova. daca daca merg de ex. in treapta 2. la 3500 treapta a 3 mi-o ia sub 2000. rau de tot. mai verific maine o data dar oricum rapoartele sunt lungi. intre 3 si 4 in schimb cred ca nu are decat vreo 500- 700 de ture. inteleg ca treapta 3 ar trebui sa fie mai lunga dar nici chiar asa... 182.gif: ( mai verific maine o data dar cam asa tin eu minte )
Anonymous
smile.gif
AlexV
Dupa parerea mea cutia are niste rapoarte super bine gandite si daca o faci lenesa pe supernova nu prea e corect avand in vedere ca are doar 75cp si 8 valve, nici macar 16. Motorul asta cu cutia asta face cielo 1.5 16 valve de nu se vede. Si cielo are cutie automata la optionale. Deci daca cineva vrea cutie automata poate sa ii puna ca sigur merge bine.

Pai daca atunci cand treci intr-o vitea superioara si turatia este aproape de turatia motorului la cuplu maxim nu ai facut nimic.



P.S. Am mers in Turcia cu un Fiat siena, productie proprie. Vitezele la ala se schimba la 5000 rpm. intra pe rosu pe la 7000 si ceva.
Anonymous
eu raman la parerea me totusi ca-mi pare putin lenesa masinuta ( nu foarte lenesa ) de ce nu merge viteza 5-a in rosu? ha? biggrin.gif . serios vorbind stiu cum sa turez o masina dar de ce doar 14.5 0-100km/h cand ar putea si 13? sunt convins de asta.
bondoo7
mai VIC cutia de la DSN e foarte bine gandita atingerii scopului propus (economie, demaraje suficiente, fiabilitate - de altfel Renault este renumita prin conceperea de cutii de viteze foarte bine etajate), daca tu vrei reprize de masina sport atunci cumpara-ti alta, asa ceva ce vrei tu s-ar fi rezolvat daca rapoartele cutiei ar fi fost mai scurte (si atunci sa vezi consum!!!!) si eventual sa fi avut 6 trepte (si cat ar fi costat????)
AlexV
Am testat si eu treaba cu turatia asa ca mi-am adus aminte de postul tau vic. Cand sunt cu a doua la 3500 si trec in treapta 3 e pe la 2500. Aproximativ. In nici un caz sub 2000.
Anonymous
am vazut ca treaba cu turatiile nu e tocmai cum tot sustineam eu pe aici ca m-am mai uitat o data azi. greseala mea :oops:

in ceea ce priveste cutia cu ale sale rapoarte smile.gif bag sama ca nu ar fi de aici de colo sa compar un bmw cu renault dar totusi bmw-ul are rapoarte mult mai scurte si nu consuma deloc mult. de ex am venit de la cluj la bucuresti cu el in patru ore si jumatate cu 4 persoane + bagaje si mi-a consumat 8.5 /100 km. deci eu zic ca e un consum rezonabil la viteze de 200 si nu are rapoarte asa lungi in cutie. in oras consuma 10 la un motor de 1800 cmc.( stiu ca e o comparatie cam indrazneata dar totusi ). in ceea ce priveste o cutie automata,( asta sa ne referim si la subiectul la care am postat mesajul smile.gif ) prin oras ar fi foarte comoda. am avut si eu una vreun an si mi-a fost teribil de bine. dar ar mai papa putin din puterea motorului si i-ar mai creste consumul. oricum la cat de mica e mazinuta o cutie manuala e mai potrivita pentru ea, mai ales ca vitezele se schimba cu degetul mic si ambreiajul nici nu-l simti.
AlexV
Asta cu ambreiajul asa e. Am si un Scenic 4x4 si parca e mai tare ambreiajul decat la dsn. Sa nu mai vorbim de cielo sau vw passat (ala din 98) care iti rup piciorul daca esti obisnuit cu chesti fine. Daca mergu cu cielo o zi pe urma infig piciorul in ambreiajul meu de nu se vede. Am tendinta sa trec prin tabla cu pedala.
Anonymous
treaba mai e valabila si la matiz numai ca are numai jumatate de cursa fata de dacia :shock: ( ciudat ). la ala daca tin calcaiul tintit de podea pot sa apas ambreiajul pana la fund fara sa-l ridic. in schimb pe bmw am vazut ca ambreiajul e beton... ma doare si piciorul daca nu am exercitiu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.