Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor baterie aprindere intermitenta Logan 1.6
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
BlackComet258
Salut,

Am o problema cu martorul de la baterie, se aprinde intermitent la viteza de 110 KM/H - 120 KM/H când accelerez.

Într-o zi când am plecat de la munca spre casa (acum 2 săptămâni), becul de la baterie a rămas aprins, am oprit motorul la semafor cu gândul ca își revine când îl pornesc, nu am avut noroc, a rămas tot aprins.

Acasă când sa parchez mașina, am mai oprit motorul o data, de aceasta data când l-am pornit becul nu s-a mai aprins.

Am chemat un prieten la mine pentru verificare baterie (din păcate nu mi-a dat prin cap sa îl chem când era becul aprins), se pare ca alternatorul își face bine treaba și încarcă în parametrii normali, totodată cu motorul oprit bateria are voltajul corespunzător.

Menționez ca mașina:

- Nu face zgomot la pornire (scârțâit de curea)
- Are curea de accesorii noua

Am atașat un video cu problema.

Logan PH 2, 1.6 16v, anul 2008

Mulțumesc anticipat,
Mihai
Adrian Frigo
QUOTE(BlackComet258 @ 9 Jun 2017, 23:02)
Am chemat un prieten la mine pentru verificare baterie (din păcate nu mi-a dat prin cap sa îl chem când era becul aprins), se pare ca alternatorul își face bine treaba și încarcă în parametrii normali, totodată cu motorul oprit bateria are voltajul corespunzător.

Ce valoare a arătat aparatul când a măsurat?
bygy007
ar trebui verificat alternatorul , puntile de diode releul regulator , poate fi si de la perii uzate la releul regulator

cind va ramine aprins sigur nu va mai incarca
sorin1983
revizie alternator... inel colector si carbuni.
BlackComet258
QUOTE(Adrian Frigo @ 9 Jun 2017, 22:17)
Ce valoare a arătat aparatul când a măsurat?
*



Aparatul arata valoarea de 14,3 cu motorul pornit si 12.2 cu motorul oprit.

10 Jun 2017, 07:36:
QUOTE(bygy007 @ 9 Jun 2017, 22:21)
ar trebui verificat alternatorul , puntile de diode releul regulator , poate fi si de la perii uzate la releul regulator

cind va ramine aprins sigur nu va mai incarca
*




QUOTE(sorin1983 @ 9 Jun 2017, 22:24)
revizie alternator... inel colector si carbuni.
*




Va mulțumesc mult pentru sfaturi, acum ca știu de la ce poate fi, voi merge la un service autorizat reparații alternatoare, am găsit ceva pe Google (nu știu dacă am voie sa dau numele firmei) cu review-uri pozitive și voi merge acolo azi.

O sa postez după ce termin cu service-ul ce operațiuni au fost efectuate și costul lor.
bygy007
becul ala se aprinde cind alternatorul nu mai produce , posibil sa mearga mult si bine , sau poate te lasa in drum
BlackComet258
Salut,

Am rezolvat problema, am fost la un atelier de reparații alternatoare și au găsit buba (o buba scumpa).

Am mers cu mașina la atelier, mi-au demontat toata fata, au deplasat radiatoarele + ventilator și mi-au îndoit tabla în care se prinde farul zicând ca nu e necesara și ca as putea sa o tai radmasa.gif.

Mi-au probat electromotorul, au verificat rotorul, cărbunii, colectorul, s.a.m.d.

Domnul de la reparații (un alt dom fata de cel care mi-a demontat electromotorul) a zis ca e releul și mi-a recomandat sa cumpăr altul, am avut de ales intre releu original și releu aftermarket. L-am cumpărat pe cel original (sper sa fie original) mellow.gif.

După montare martorul nu se mai aprinde la 3000 de turații. Problema rezolvata.

Demontare alternator și montare - 200 LEI
Cost releu - 320 LEI
TOTAL - 520 blink.gif

Va mulțumesc pentru ajutor,
Mihai
bygy007
nasol daca nu te pricepi la electricitate si mecanica un pic smile.gif puteai rezolva singur problema , noi ti-am spus defectele posibile.....
Adrian Frigo
QUOTE(BlackComet258 @ 11 Jun 2017, 09:39)
Demontare alternator și montare - 200 LEI
Cost releu - 320 LEI
TOTAL - 520 blink.gif

Maamă ce te-au ars.... blink.gif blink.gif
Bicicleta galbena
Scuza-ma dar de ce ai acceptat 320 lei pt un releu?


Fanez
Bine ca ai intrebat pe forum inainte. Te-ai scos.
BlackComet258
QUOTE(Bicicleta galbena @ 11 Jun 2017, 21:02)
Scuza-ma dar de ce ai acceptat 320 lei pt un releu?
*




QUOTE(Fanez @ 11 Jun 2017, 23:17)
Bine ca ai intrebat pe forum inainte. Te-ai scos.
*



Nu ma pricep la masina, nu am umblat la masina pana acum.

Am masina si carnet de un an. Abia am dat semnele de incepator jos.

Am intrebat pe forum sa stiu cam ce ar putea fi, de reparat nu am cu ce sa repar eu, nu am chei si toate cele.

Topicul poate fi inchis,
Multumesc
bleumineral
Stai liniștit că n-ai fi putut să-l demontezi, repari și montezi la loc. Prețul releului regulator mi se pare mare, dar asta e, nu te-ai murdărit pe mâini și e treaba făcută. Dacă te apucai tu să repari și stricai ceva? La modelele cu servo trebuie demontat senzorul de presiune din circuitul de direcție aflat pe o conductă de aluminiu, trăgeai mai tare de cheie, pa filet, pa direcție, pa alternator după un timp că tot uleiul din direcție curgea pe alternator și se defecta, la fel cu circuitul de AC, trebuie deplasate ambele radiatoare, o mișcare nelalocul ei și pagubele erau mult mai mari.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.