Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Comportament ciudat dupa ce am luat o groapa
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
claudiuc
Salutare!
Am avut norocul astazi sa dau in groapa pe care de obicei o ocoleam, dar care acum era plina cu apa de la ploair si mai greu de vazut. Nu aveam mai mult de 10 la ora dar am luat groapa(o frumusete de de vreo 15 cm adancime) mai intai cu stanga fata apoi cu spatele..si imediat dupa am simtit un tarsait si o infranare de ziceai ca ramasesem in 3 roti unsure.gif . Am oprit, m-am uitat pe sub ea, nimic, rotile la locul lor, toba la fel, nu atingea nimic rotile. Plec cu ea, nu se mai aude nimic, dar bineinteles trage stanga. Nu-i problema zic, o duc maine la geometrie.
Mai merg vreo 5 km cu ea si atunci realizez ca sunt si alti "norocosi" opriti dupa gropile mascate, si dupa ce plec de la un semafor iar imi face figura..iar ma dau jos, ma uit, nimic, masina pleaca iar..Imi sun disperat mecanicul sa arunce o privire chiar daca afara ploua mocaneste, trage de roti, se uita sub ea, nimic..La un moment dat tot frecand de ea, dau cu spatele si o ciupesc usor..se aude un poc si se opreste asa de brusc, de am crezut ca am dat intr-un stalp. Iar ne uitam, nimic, dau iar cu spatele si pun frana, la fel, ba chiar la un moment dat ramane blocata ca si cum as fi tras frana de mana si nu mai vroia inapoi, se ridica din spate.
Ce sa fie? Mecanicul imi zice sa ma duc maine sa se uite mai bine la ea, la saboti. Dar astia i-am schimbat deja anul trecut, am schimbat atunci si cilindri ca se bloca unul si am pus de la lpr. Am mai mers cu ea usurel vreo 30 km dar ni a mai facut nimic.
CIPTUNING
Pai ai ridicat rotile pe rand sa vezi daca este blocata vreo roata?
BLUE R 19
Verifica prinderile la pivot, bielete, sa nu-ti sara cumva vreo rotula. Atentie la pivot, ca de la soc se poate rupe unul din cele doua suruburi de la prinderea pe brat...si flencane in jurul celui ramas... in cazul asta trebuie sa-ti atinga coltul barei.

Se aude un tacanit la franare si demaraj ?
bion
Poa sa se fi forfecat sau ovalizat gaurile de la prinderea de la frana spate pe punte. Cand mergi inainte sau dai innapoi se misca tot angrenajul ca si cum ai trage frana de mana.Mai greu de explicat decat de verificat. Am avut la un cazan problema asta. Pe moment solutia a fost sudura.
claudiuc
Am patit-o din nou. Cred ca frana mea a prins un reumatism ceva.
Am mers cu masina atunci si la un service, mi-au zis ca n-are nimic roata, au invartit de ea, au verificat jocurile, nimic. Le-a fost sila sa desfaca sa se uite inauntru si au zis ca e probabil mecanismul de reglare.
Dupa cateva luni si mii de km, plec in seara asta cu ea si dupa 2 minute, pe la vreo 20 la ora, fara sa ating frana, se infraneaza din senin aceeasi roata stanga spate. Dau in spate si o ating usor, bineinteles ca se blocheaza roata de zici ca am intrat in gard(cand se infraneaza pe mers inainte nu apare acelasi soc). Trag tare frana de mana, la fel. Dau in fata si apas tare frana si din momentul ala iar am scapat de problema.
Tot dimineata mai aud cateodata un uruit cand pun prima frana, dar dupa aia nu mai scoate nici un sunet.

De la ce naiba o fi? Sa ma duc la service sa le zic sa schimbe iar cilindrul si sabotii? Mi se pare destul de periculos sa se infraneze o roata in mers, chit ca se intampla la 20 km/h.
user123


Trebuie sa mergi si sa iti desfaca tamburul- asa vei sti precis


Din ce zici, cred ca s-a desprins ferodoul de pe sabot ( e prins in nituri sau lipit) si joaca prin tambur.......in functie de denivelari si frane acesta blocheaza/deblocheaza roata

Treaba asta nu e ok, la viteze mai mari risti sa te rasucesti......



Deci mergi sa desfaci tamburul, sigur dupa treaba asta vei afla exact de ce face....
claudiuc
M-am gandit si eu prima oara la asta..dar sa mearga mii de km fara probleme nu-mi iese la socoteala. Ma gandeam ca e sistemul ala de reglare,. Dar si ipoteza ta e plauzibila. Mersi!
user123

Poate fi si sistemul de reglare....de aceea ti-am zis ca se va lamuri daca vei scoate tamburul....

Poti merge si mii de km, daca esti foarte....norocos....

Si poti fi norocos mai ales daca mergi rar si in oras.....si fara franari violente


Insa problemele apar la franari violente sau pe "lung".....


Orice ar fi, nu ignora spatele....te tine pe sosea si nu te lasa sa te rasucesti ( mai ales ca vine iarna)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.