Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1310 - 1989
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
dadoshel
Oricum, aud doar chestii usor(a se citi ieftin) de rezolvat. Eu ma panicasem ca o fi ceva pe la ambreiaj,cutie smile.gif
maho
Vreun "fluierat" de alternator (fulie, rulment)?
Nu stiu la ce te-ai referit cu franele "fier pe fier", ca si placutele si discul sunt metalice... daca la saboti atunci n-ai mai avea frane deloc pe spate, in caz ca ferodoul ar fi asa de uzat (total).
dadoshel
De fluierat nu fluiera nimic.
Nu m-am referit la frane ca si cum ele ar fi cauza. Zgomotul pe care l-am auzit doar cu asta l-am putut asemana....sunetul este ca si cum am suprapune doua discuri metalice si le-ai invarti unul peste celalalt, dar fara sa faca tot timpul contact unul cu celalalt...
Mda...o inregistrare ar fi facut cat 492385732957 cuvinte. Graba....
Zgomotul este asemenator cu cel din video, se aude de la 0:10 incolo(dati tare volumul)
https://www.youtube.com/watch?v=iMqMwDFXnM8
sobolan
ai o problema cu zgomotul ala,trage-o pe undeva si baga-te sub ea si bate cu palma prin toate tablele gen scut,aparatori disc,tabla de la ambreiaj sau chiar baza aripilor,flapsuri la prinderi sau chiar bara fata....nu e greu deloc,o rezolvi in 10 minute.....de fapt tu n-ai nici o problema,ai un mic zornait de la o tabla care intra in rezonanta la anumite turatii......am uitat de poze ,maine is pe felie ! smile.gif
dadoshel
Stie cineva cu siguranta daca pot monta fara probleme bord din acela de spuma?
Adica sa nu difere curbura la ceasuri si sa fie ok si la aeroterma.
Am mai gasit unul si nu l-as lasa daca merge
johnybic
ce bord de spuma zici ?daca este tot de 1310 nu ai probleme ca este de" musama" sau de spuma merge fara probleme
dadoshel
modelul acela de bord care s-a pus pe 1300 cu elemente de 1310
johnybic
Se potrivește și este net superior ca,calitate,și e l-am schimbat pe aleu ca era crăpat ,în laterale la cel de care zici tu avea tablele de prindere făcute la presa dintr-o bucata iar la al meu din doua bucăți ,da se potrivește fără probleme
dadoshel
Multumesc, cred ca il iau pana la urma. Nu e nici asta perfect, dar al meu e crapat foarte urat
iustin_uap
Merge montat, dar o sa fie doua diferente:

1. N-o sa aiba gauri date pt temporizatorul de stergatoare si rozeta de reglaj faruri si, sa speram, ca n-are pt. ceasurile de apa/ulei.
2. N-o sa aiba luciul aluia de pe TLX, dar asta in dauna unei rezistente superioare.
dadoshel
Temporizator stergatoare nu avem smile.gif Nu stiu de ce, dar lipseste
E de vazut cum rezolv cu restul, in sensul ca bordul are facut decupaj pt ceasuri apa/ulei. Asta nu ar fi o problema, ornamentele le voi folosi de la bordul meu,se acopera gaura. Acum sa vad cum rezolv cu rozeta reglaj faruri, am impresia ca ar trebui pusa fix unde e gaura pt ceasuri.....Dar ma gandesc ca ceva tot se poate adapta
DACIOTUL_97
Pentru temporizator dai gaura cu un burghiu la dimensiune pe bormasina,eu asa am facut si am rezolvat problema repede si usor.
dadoshel
Ma refeream la faptul ca a mea nu are temporizator, asadar la capitolul asta de brodesc smile.gif
Sa vedem cum rezolv ca decupajul inutil de la ceasuri
johnybic
Este simplu de tot daca zici ca folosesti ormanentele de aluminiu de la al tau ,si gaurile pentru sistemul de reglaj faruri il dai dupa ce ai montat ornamentele de aluminiu ,rozeta vine exact langa ceasuri de temperatura apa si presiune ulei daca gaura este data original sau dupa original ,eventual iti poti mOnta si ceasurile sunt de ajutor,cel mai bine cand te apuci pui poze cu ambele si primesti mai multe detalii.Fara poze ,si doar din vorbe nu stim cum sa te ajutam
Alex1300BV
Nu stiu daca cuiva ii functioneaza sistemul de reglat faruri...
Au am demontat cablurile... nu foloseau la nimic
A ramas doar rozeta .
(in acelasi timp, aveam faruri dreptunghiulare si am montat faruri OO OO
Cred ca dadoshel are ceaurile de presiune & co in ceasurile din dreptul volanului, e TLX
iustin_uap
QUOTE(johnybic @ 2 Nov 2017, 16:58)
rozeta vine exact langa ceasuri de temperatura apa si presiune ulei daca gaura este data original sau dupa original ,eventual iti poti mOnta si ceasurile sunt de ajutor


Ce rost mai are sa le monteze pe cele aditionale daca ceasurile cu turometru pe care le are el includ si martorii aia?
dadoshel
Indicatoarele pentru ulei/apa le am pe cadranul din dreapta, langa vitezometru, nu se justifica sa mai montez altele. Sincer, nici mie nu mi s-a parut ca ar face ceva rozeta de reglaj faruri, dar o voi monta oricum.
Bordul este cel din imagini, nu stiu de ce am impresia ca de la jumatate spre dreapta este ceva ciudat. Parca coboara toata plansa in jos, la al meu nu tin minte sa fie asa....am incercuit cu rosu zona. Omul(foarte de treaba de altfel) zice ca are ceva indoitura in partea de jos, ca si cum s-ar fi proptit cineva cu genunchiul, dar ca se poate remedia.
johnybic
Am ratat faza cu ceasurile de presiunr si temperatură, cum ca le ai in bord, mintezi ornamentele tale si scapi de problema ceasurilor suplimentare dar inainte de mintarea ornamentului de aluminiu iei la ciocanit tabla unde vin butoanele cu doua ciocanele de 250 de grame ca sa le indrepti frumos, iar cu faza ca este arcuit in zona incercuita de tine nu stiu ce sa zic,încearcă tot cu genunchiul dar cu grijă
iulica89
Mai ai rabdare cu bordul. Si eu am luat unul recent aproape tipla(de fapt tipla) cu 150 lei. Nu te arunca si stai cu un ochi pe piata. Borul din imagine este o cauza pierduta(la banii aia).
dadoshel
Detaliaza putin te rog
iulica89
Care parte? Ideea e ca daca dai un ban mai bine il dai pe un lucru de calitate de la inceput(nu sa stai sa indoi pe genunchi acel bord). Eu am luat de la un baiat care avea pe facebook o dacie din 84 gri pe care o vindea(dar se pare ca a dezmembrat-o). Oricum nu cred ca mai stai acum(in frig) sa schimbi bordul de pe masina...
dadoshel
Acum ce sa zic, daca asta ar fi singura problema pe care o vezi, n-as zice ca e o cauza pierduta. Am crezut ca ai vazut alte probleme care mie imi scapa.
Nu vreau sa schimb anul asta bordul, strang piese pentru primavera smile.gif
Adrian Frigo
QUOTE(iulica89 @ 3 Nov 2017, 22:02)
Si eu am luat unul recent aproape tipla(de fapt tipla) cu 150 lei.

Da' moka ce are? biggrin.gif Nu vă mai aruncați la samsarii ordinari de pe olx(sau împrejurimi),mai luați la pas și rematurile/talciocul și s-ar putea să rămâneți surprinși de ce găsiți p'acolo... wink.gif
dadoshel
Da maestre, dar baiul e ca timpul e foooarte limitat. Bordul l-am vazut pe OLX ,vanzatorul este chiar un membru de-al nostru de la Iasi. Nu mi l-a prezentat ca fiind virgin, pretul nu e fix. Fain om oricum, s-a deranjat sa ma ajute si cu alte cele pe langa bord.
dadoshel
Trageam nadejde ca anul asta o pot revopsi, din pacate acest aspect va trebui sa mai astepte un an.....
Ce e in schimb obligatoriu si imi pot permite pentru anul in curs, e partea de dedesubt.
As vrea sa o rastorn, curat, duc la sudat unde trebuie, si izolez.
In aceasta idee, as incepe sa cumpar una alta pana da caldura, poate ma ajutati cu sfaturi:
-ce inhibitor de rugina sa caut: Kelfos, Coroplex?
-ce grund?
-ce antifon/teroson?
Pentru aplicare grund/teroson de ce compresor as avea nevoie? Intreb pentru ca dispun de un compresor la curent/fara ulei Bosch parca, e din ala de dimensiunea unei genti mici de voiaj smile.gif Daca bine tin minte ar presiune de lucru max 8 bari. Ma ajuta la ceva, sau iau un set de pensule smile.gif ?
Multumesc!
Ov
Eu folosesc kelfos. Cel mai bun cica ar fi Chelade.
Ca grund cauta ceva epoxidic (e bicomponent)
Ca sa dai antifon/teroson iti tb compresor cu butelie. Eu am dat si cu compresor mic (butelie de 24L) si a fost suficient. Ce ai tu face 8 bari poate doar cand umfla un cauciuc nu cred ca e in stare sa dea macar 2 bari constant in aer liber. Am si eu asa ceva si in afara de umflat cauciucuri, suflat praf si facut un zgomot infernal nu e bun la nimic biggrin.gif
dadoshel
Ok, imi mut atunci gandul de la suflat.....
Cam ce cantitate de Kelfos ar fi necesara pentru toata "burta", pasaje roti fata/spate, eventual si interior aripi fata?
Cu grundul m-am lamurit, am gasit mai multe variante la o cautare rapida. Din asta ce cantitate mi-ar trebui?
Imi recomandati si o marca de antifon pensulabil? Din nou, m-ar ajuta sa stiu si o cantitate aproximativa.
Multumesc frumos.
harby ;))
As zice 1 litru, depinde cata rugina ai.
maho
QUOTE(dadoshel @ 6 Feb 2018, 14:54)
Imi recomandati si o marca de antifon pensulabil? Din nou, m-ar ajuta sa stiu si o cantitate aproximativa.

Depinde (daca o faci tu sau altii, cate straturi dai...). A mea (facuta in service) a "mancat" 13 l de Sinto Master.
dadoshel
Asa putin Kelfos?
As vrea sa ma ocup eu de tot exceptand sudura. Straturi as da cate imi recomandati smile.gif
Ov
Eu zic ca ai sanse s-o faci si cu jumatate de litru, dar ia 1 sa fii sigur. Are putere de acoperire foarte buna!

Oricum e bine sa dai macar 2 maini.
Barbalex
QUOTE(dadoshel @ 6 Feb 2018, 14:54)
Ok, imi mut atunci gandul de la suflat.....
Cam ce cantitate de Kelfos ar fi necesara pentru toata "burta", pasaje roti fata/spate, eventual si interior aripi fata?
Cu grundul m-am lamurit, am gasit mai multe variante la o cautare rapida. Din asta ce cantitate mi-ar trebui?
Imi recomandati si o marca de antifon pensulabil? Din nou, m-ar ajuta sa stiu si o cantitate aproximativa.
Multumesc frumos.
*



Niciodată nu o sa ajungă 1l,darămite jumătate de litru, probabil ajunge dar asta ar însemna sa fie dat 'la mișto'. Eu la proiectele pe care le-am făcut, am folosit cam 2l de kelfos pentru dedesubt, și 1l la interior. Grund ar fi nevoie cam 3-4l, acum depinde de fiecare cât de diluat/gros/câte straturi aplica. Teroson recomand pe cel de la Body, mastic pensulabil tot de la Body.

Recomand câte 3 straturi din fiecare, exceptând kelfos unde sunt arhisuficiente 2 straturi. Peste antifon recomand si o vopsea lucioasa la codul de culoare a mașinii.

Spor la treaba!
dadoshel
Salutare tuturor, nu am dat coltu' ....nici eu, nici masina. Anul trecut din pacate am fost nevoit sa stau departe de ea, am schimbat locuinta= finante 0, timp 0. Am mai strans una alta pentru ea, dar nu mare lucru.
Nici anul asta nu stau mai bine cu timpul, dar am decis ca o sa-i acord cate week-enduri sunt necesare, sa rezolv macar partea de tinichigerie/izolare pe dedesubt. Credeti ca are ceva daca se lucreaza la ea in week-end si peste saptamana o las iarasi jos?

Am dat comanda pt 2 l Kelfos, sper sa fie optima cantitatea.

Am gasit pe plan local teroson: http://ipercomp.ro/Reparatie-si-intretiner...g--pID4857.html
Ma gandesc sa iau un 5 flacoane, din ce inteleg se pot conecta la pistol pentru suflat. Am gasit la cineva de imprumut un compresor care s-ar preta pentru operatiune,

Am vazut si asta: http://ipercomp.ro/Reparatie-si-intretiner...g--pID8405.html
Inteleg ca ar trebui sa sau cu asa ceva in zonele in care se va suda? la imbinarile deja existente?

Grund am retinut din discutiile anterioare sa fie ceva bicomponent, am vazut ceva Emex cica anticoroziv

Ma bate totusi gandul sa dau peste teroson si o vopsea. Am gasit asta, ma gandesc la varianta albastru luminos. Or fi ajungand 5 l? Sau e mult?
https://www.dedeman.ro/cluj-napoca/vopsea-a...2-5-l/p/5001886

A apucat cumva junior la blocul de lumini, semnalizarea nu mai revine, iar maneta de lumini nu mai sta in pozitie, cade pe ultima treapta-pozitii. Are cineva de vanzare un bloc de lumini? E cu tot cu semnalizare? Sunt de mai multe feluri?

Multumesc frumos.
kog
Pune o poza cu blocul. S-ar putea sa am eu unul. Maneta de semnalizare e separata. Daca nu a rupt-o se poate desface si vedea care e problema. Ar trebui sa fie reparabila fara mari eforturi.
dadoshel
Multumesc, execut cand ajung la ea, probabil peste vreo saptamana
dadoshel
Greu, din lipsa de timp, dar am inceput smile.gif
Cateva poze de la demolarea din week-end. Nu am curatat nimic, doar am demontat deocamdata.
Nu stiu daca e bine sau nu, am gasit ce se vede. Presupun ca ma paste un planseu pedalier.
Ma chinuie suportii de faruri, suruburile de sus sunt ruginite, nu pot pune surubelnita pe ele...
iulica89
Arata super ok pentru varsta ei! Asa sunt convins ca voi gasi si eu la MIH, daca nu mai mult...
Nu are rost schimbarea pedalierului, un tinichigiu iscusit putand repara zonele afectate...
Ca sfat: Demonteaza si organizeaza fiecare surubarel si clema, iar ce se rupe, cauta sa le inlocuiesti imediat. Vei scuti o gramada de batai de cap la faza montaj-echipare.
dadoshel
Am cumparat pungulite si le-am etichetat. Gen intr-una am suruburi/cleme panouri usi, alta scaune/centuri, alta masca fata etc
Inca nu am reusit sa rup/pierd niciunul cu toate ca lucrez pe iarba biggrin.gif

O sa revin oricum cu poze si dupa ce pun peria de sarma pe zonele afectate, nu imi prea dau deocamdata seama unde e superficiala rugina si unde nu. Exceptand zonele in care se vede afara biggrin.gif
iulica89
Si nu dezlipi textilul de pe plafon, decat daca vrei sa il inlocuiesti. Este un material oribil si nu il vei mai putea repozitiona...
Alex1300BV
cumpara-ti o bormasina si o perie de sârma rotunda, bineinteles compatibila cu bormasina. Arata ca un fel de elice / platou. O sa te saturi curând de peria de sârma.
dadoshel
Tapiteria as fi dat-o jos pentru curatare. Nu cred ca se poate folosi asiprator cu injectie/extractie cu susul in jos, o sa intreb. Nu stiu cum altfel sa il curat putin.
Este si bormasina si flex, iau perii pt ambele. Cand ma enervez pe una, o iau pe cealalta 😂
Cu ce sa curat urmele de mastic vechi? Mai sunt zone unde este ca un mastic, dar aproape vaselinos cumva. Cu benzina?
iulica89
Se poate folosi destul de lejer... spuma activa si biocarpet inainte si frecat bine cu peria de paie. Izolat bine dupa uscare, relipire unde e nevoie.
Perie de sarma pe flex recomand:[attachmentid=1628106144]

Neaparat casti antifon, ochelari protectie, masca de respirat(ceva mai ok).
Spor la treaba!

PS: Masticul vechi il cureti mecanic: ori cu surubelnita ori cu flexul direct. Incearca si cu nitrodiluant.
dadoshel
Un spalat cu presiune in zona indicata poate face damage? Ma gandesc ca mi-e mai usor dupa.
Daca nu e contraindicat, as face la fel ci dedesubt.
tatabobu
Daca face damage, oricum trebuia inlocuit metalul ala. Ai grija la fire.
dadoshel
Da, are logica smile.gif Protejez si firele.
Ref Kelfos: unde este rugina superficiala periez cu sarma sau nu?Daca da, pana la tabla curata?In video lor, vad ca indeparteaza doar aschiile alea mari. Pe zonele unde nu este rugina dau cu el sau nu ajuta la nimic?
Multumesc
iulica89
Inmuiat, spalat bine cu presiune, spuma activa, frecat, clatit. Preferabil dupa dezechiparea completa si mai ales la toata masina. Daca nu se va dezechipa, e bine si acum. Se va usura mult din munca de spalare dupa si mai ales, vei avea satisfactia de a lucra mai lejer.

Preferabil, kelfos dupa curatarea ruginii superficiale.
mcNelu
Poti perie aspra cu fire de plastic, sa dai jos praful de rugina fara perie de sarma, si stergi cu pensula lata sau medie, uscata
dadoshel
Daca prin dezechipare completa te referi inclusiv la motor/anexe/tren de rulare, nu intentionez sa le dau jos. Motor/tren de rulare defel, anexe motor se vor da jos cand ajungem la capitolul vopsitorie(probabil la anul). Acum imi permit sa ma ocup doar de zonele "ascunse", aici stiam ca sunt probleme. Pe exterior , in afara de aripi fata si o zona sub cheder parbriz fata, nu sunt probleme urgente.
Asadar ramane sa vad cum dau jos oalele de la faruri, si dedesubt scuturile motor/rezervor si evacuarea. Imi scapa oare ceva?
Stie cineva spot on unde gasesc grund epoxidic in CJ? Sa nu mai stau dupa comenzi online?
Multumesc frumos
Alex1300BV
Cred ca ar fi bine sa gasesti un Nea Caisa, pensionar fost mecanician / tinichigiu sa te mai ajute... îi dai xx lei pe zi. Il ajuti si tu pe el si el pe tine: si mai freaca si el la rugina, pt ca de unul singur, e foarte greu...
iulica89
Dezaprob total utilizarea meseriasilor de la noi. Te vor induce in eroare si vei pierde bani si timp. Pur si simplu fa-o tu, eventual doar cand o fi vorba de tinichigerie sa apelezi la cineva cu mig mag...

Suruburile daca sunt imposibil de desfacut mai bine le gauresti si vezi dupa cum scoti ce a ramas.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.