dadoshel
26 Jun 2019, 13:16
Din pacate masina e la 60km de Cluj, la tara, nu am pe cine ma baza acolo. Nici nu cred ca as vrea, macar nu am pe cine injura daca nu iese
Din aminitiri, operatiunea asta de izolat/mica tinichigerie(stiu ca in cazul de fata nu mai e chiar mica), tinea aprox o sapt, doua cand eram copil, si nu aveam perii de pus pe flex/bormasina, lucram la mana cu tata
. Lucrez week-endurile pe rand, pot sa-i dedic o saptamana intreaga in august, poate termin pana la final de septembrie.
La tinichigerie nu am curaj sa pun mana. Sudor am, experimentat, dar din prisma locului de munca nu si-a lucat niciodata de lucru extra , deci nu are aparat mig mag. Ma gandesc ca poate gaesc de inchiriat, am vazut ca Dedeman si Leroy au diverse scule de inchiriat.
sobolan
26 Jun 2019, 21:49
da' nu mai sudeaza nimeni cu autogen la dacie ?
Daca ai norocul sa dai peste o dacie pe care vreo dihanie a dat-o cu vaselina sau insonorizant negru pensulabil ai pus-o si cu mama periei pt ca la frecare se intinde,se topeste si-ti blestemi zilele....recomand o curatare temeinica cu jet de apa apoi dupa situatie un spaclu sau doua-trei si inca doi amici ,rabdare si apoi o speli cu benzina cu perii de plastic....o sa fie ceva calvar dar aia e pana dai de tabla.....
dadoshel
27 Jun 2019, 09:45
Pai...tot citind pe aici am inteles ca tre sa fug de autogen ca de dracu....autogen are socrul meu, s-a oferit dar am zis pas. Chiar a insistat, zicea ca inainte problemele erau din cauza ca nu erau solutii pentru inertizare eficienta a zonei de langa sudura(gen Kelfos asta)
Chiar cu insonorizant negru si vaselina a fost protejata
)) Sunt tare multi ani de cand a fost facuta ultima data operatiunea, sper sa mearga totusi cu perie pe flex.
mcNelu
27 Jun 2019, 10:05
QUOTE(dadoshel @ 27 Jun 2019, 10:45)
sper sa mearga totusi cu perie pe flex.
manusa sudura, spaclu cu maner mai lung (20cm, presezi pe maner teava pexal etc) si lampa de gaz (chalumeau)
sobolan
28 Jun 2019, 20:59
QUOTE(dadoshel @ 27 Jun 2019, 10:45)
Pai...tot citind pe aici am inteles ca tre sa fug de autogen ca de dracu................problemele erau din cauza ca nu erau solutii pentru inertizare eficienta a zonei de langa sudura(gen Kelfos asta)
era o ironie....dupa ce sudezi cu autogen poti sa dai si cu mama lu' kelfos ca tot iese rugina prin vopsea....arzi tabla ,aia e.....am folosit si eu autogen ca nu erau posibilitati dar e mai ok la mag,o butelie mare de acetilena costa mai mult decat un tub de argon mic cu care sudezi ceva timp....sau mig cu sarma flux subtire,merge stas,testat de mine,trebuie sa ai mana formata.....
mcNelu
28 Jun 2019, 21:45
QUOTE(mcNelu @ 27 Jun 2019, 11:05)
nu am spus ca sunt de rotunjit colturile spaclului raza mica, 5mm, sa nu agate aiurea sa zgaraie, sa taie chiar, unde nu este nevoie.
dadoshel
1 Jul 2019, 11:40
Am mai mesterit cate ceva, nu mare lucru. Nustiu ce sarbatoarea vietii a fost sambata si era sa ma fugareasca soacra cu coada de matura prin ograda
Am reusit de am dat jos si oalele de la faruri, a trebuit sa gauresc cele 4 holsuruburi ramase in partea de sus.
Am da jos polita de sub bord, ala-i om care o mai pune la loc.
Am spalat cu jet zonele expuse, o spuma activa , inca un jet. Satisfacator, ce sa zic.
Am mai dat cu spaclul, surubelnita pe ici colo sa indepartez masticul si insonorizantul vechi. Are ceva gri de culoarea cimentului, cauciucat, merge destul de greu jos(cred ca e de fabrica). Ciudat e ca si unde pare intact mai gasesti cate un mic punctulet de rugina superficiala.
Pe partea stanga am dat cat am reusit cu peria de sarma pe flex. In zonele unde nu este mastic, merge foarte fain cu discul cu smirghel lamelar.
Ochelarii de la faruri arata destul de nasol...nu stiu ce solutie se va aplica in cazul lor....
Ma uit si vad ca nu se prea gasesc aparate de sudura de inchiriat. Am gasit ceva pe Cluj, dar inchiriaza pe min o saptamana, 100 EUR. Daca as cumpara unul ca cel din link?
https://www.olx.ro/oferta/intensiv-mig-130-...29631a;promoted
oldtimercraiova
1 Jul 2019, 13:07
Solida caroserie.
sobolan
1 Jul 2019, 14:17
QUOTE(dadoshel @ 1 Jul 2019, 12:40)
cu unul identic am facut un golf,vreo 4 role de sarma a mancat,am sudat de-am rupt,masina mea,uite-te la jurnal de bord la "Golf GTI" ....deci e ok ! iti trebuie sarma flux de 08 si verifica sa aiba si duza de 08.
Ochelarii sunt din tabla mai subtire decat stalpii (care arata acceptabil), trebuie sa vezi daca rezista la o curatire serioasa a ruginei sau trebuie sa-i schimbi. Vezi (dupa ce cureti cat poti) si cu solutiile de pasivizare ,gen Kelfos, Coroplex sau altele.
Rugina superficiala (care apare prima data la suprafata, si eventual se intinde si se duce si in profunzime) nu-i asa pacatoasa si greu de combatut ca aia care incepe din profunzimea materialului (structura moleculara) si se propaga spre exterior.
QUOTE(mcNelu @ 26 Jun 2019, 00:15)
Poti perie aspra cu fire de plastic, sa dai jos praful de rugina fara perie de sarma, si stergi cu pensula lata sau medie, uscata
Ochelarii rar scapau de taiere si inlocuire cu cu ochelari noi.Pe urma daca se neutralizeaza rugina, cu grund si fara sarma ca ramane doar sarma, nu si tabla.
dadoshel
1 Jul 2019, 18:43
Hmmmm... cred ca ma bag la un aparat din asta de 500 lei. Consider ca daca duce lucrarea asta si-a scos banii...
Pentru cine e sudor, spor. Am probleme cu detonatii 1310, 1984, am reglat avans, aprindere, aprindere, avans de am ametit. Si am gasit aceasta discutie care salveaza sau nu motoare vechi sau de conceptie veche, spor la treaba, sa feriti.
https://www.daciaclub.ro/BENZINA-CEA-MAI-BU...310-t56709.html
sobolan
1 Jul 2019, 22:29
QUOTE(maho @ 1 Jul 2019, 15:28)
Ochelarii sunt din tabla mai subtire decat stalpii (care arata acceptabil), trebuie sa vezi daca rezista la o curatire serioasa a ruginei sau trebuie sa-i schimbi.
La aia a mea verde am dat electric la ochelari,erau grosi tare in tabla,i-am peticit.....acuma si dacile astea is cum is.....unele is groase in tabla ,altele nu,depinde de an etc....
QUOTE(dadoshel @ 1 Jul 2019, 19:43)
Hmmmm... cred ca ma bag la un aparat din asta de 500 lei. Consider ca daca duce lucrarea asta si-a scos banii...
merge si-si scoate si banii la final....
tatabobu
2 Jul 2019, 09:41
QUOTE(mcNelu @ 1 Jul 2019, 20:02)
Pentru cine e sudor, spor. Am probleme cu detonatii 1310, 1984, am reglat avans, aprindere, aprindere, avans de am ametit.
Da' avansul vacuumatic iti functioneaza corect?
dadoshel
8 Jul 2019, 17:47
Prafu' s-a ales de planurile mele... vreo 3 ceasuri daca am apucat sa lucrez la ea
Am reusit de am curatat pana la tabla zonele de sub aripile fata.
Dupa cum bag de seama mi-ar trebui suportii aia de faruri, ma poate ajuta cineva cu ceva bun? Nu mi-e foarte clar, inca ce sa tai pe acolo
Avand in vedere ca momentan trebuie sa ramana afara(acoperita) am dat cu kelfos tot ce am curatat.De seara pana dimineata a prins pelicula de rugina.
Ma gandesc ca nu are nimic daca am dat inclusv zonele care o sa vina taiate, nu(in afara de risipa)? O sa se sudeze toate odata, dupa ce o curat si dedesubt.
Curatatul asta cu peria pe flex nu afecteaza? Mi se pare ca se incalzeste destul de binisor tabla.
sobolan
8 Jul 2019, 20:49
masina e foarte ok,ia aparatul ala de sudura si pune-i petice la ochelari....te sperii aiurea !
dadoshel
9 Jul 2019, 08:39
Dar nu ar iesi mai ok(estetic) sa cumpar repere pt stanga/dreapta precum cel din foto si sa inlocuiesc doar zona incercuita?
Problema e ca nu prea gasesc(sau nu stiu ce sa caut). Am vazut pe plan local unul de stanga doar. Insa costa 17 lei....nu stiu ce o fi de el.
dadoshel
10 Jul 2019, 11:17
Am avut proasta inspiratie sa cer oferta de grund epoxidic de la Foerch
Doar 710 lei +TVA 5 litri
Mai cautam
iustin_uap
11 Jul 2019, 19:48
QUOTE(dadoshel @ 9 Jul 2019, 08:39)
Dar nu ar iesi mai ok(estetic) sa cumpar repere pt stanga/dreapta precum cel din foto si sa inlocuiesc doar zona incercuita?
Problema e ca nu prea gasesc(sau nu stiu ce sa caut). Am vazut pe plan local unul de stanga doar. Insa costa 17 lei....nu stiu ce o fi de el.
Ce sa fie de el? O tabla amarata, ca si originalul. Ia-l sa fie acolo, ca nu se mai gasesc chiar usor.
Sustin si eu varianta reparatiei reperului original.
dadoshel
12 Jul 2019, 22:39
Rezolvat, luni ridic de la un distribuitor local ambii suporti de faruri
Dat si comanda de epoxidic, a iesit in 170 lei 4 l baza/intaritor + 1 l diliuant
Sper sa fie ok.
sobolan
13 Jul 2019, 19:59
grundul epoxidic e ok,ochelarii aia merg peticiti lejer,ia-ti un aparat de sudura si da-i drumu' la treaba....
dadoshel
15 Jul 2019, 16:56
Mno, daca tot am luat asa mare avans
,urmatoarele 4 week-enduri vor fi cu pauza(zile de nastere,naseli, concediu,plm). Am mai dat un strat de Kelfos pe zonele de la vedere(al 3 -lea) just in case, si am tras husa peste ea
Am mai facut mici achizitii. Ramele le-am luat pe post de petece, nu le-as schimba cu totul.
Sper sa fie ok si grundul. Dupa cum ziceam mai sus, ce varianta am mai gasit era scumpa grav.
Am mai dat jos bara spate, aparatorile noroi si am golit absolut tot ce a mai ramas prin ea. Asadar undeva pe la jumatatea lunii august suntem gata sa vedem ce surprize gasim pe dedesubt.
dadoshel
26 Aug 2019, 14:47
Ajuns-am si la momentul asta
S-a lucrat la 2 flexuri
Nu stiu daca am facut bine sau rau, dar am renuntat sa curat peste tot pana la tabla curata. Nu de lene, ci din cauza ca terosonul ala de fabrica este dat dracu de bun, vine foarte greu jos, si sub el gasesc doar tabla curata. Dupa ce am curatat cateva zone pana la tabla, am pus flexul peste tot. Unde a venit jos am insistat, unde nu, l-am lasat in pace. Gresesc oare?
Alte surprize decat ce vazusem la dezechipare interioara nu am gasit deocamdata.
Urmeaza sa tai zonele ruginite si sa ne pregatim de sudat.
Intrebare : masticul pensulabil se da inainte sau dupa grunduire? Dupa logica mea, s-ar da dupa grund.
Intrebase cineva la un moment dat de nivelul de achipare. Am vazut pe placuta ovala un 222. o fi de bine?
Niste seceri pentru spate si braduti aferenti are cineva?
sobolan
26 Aug 2019, 15:34
in poza 6 ai niste gauri la planseul pedalier.....sa nu cumva sa te puna naiba sa tai din el,ala merge reparat.....problema e dinauntru,de acolo s-a mancat....sa scoti mocheta si scaunele,faci curat si acolo......
Da-i inainte
dadoshel
26 Aug 2019, 16:11
Interiorul e dezechipat, am vazut atunci ca e bai acolo, de aia am insistat pe zona.
Problema e , dpmdv, de la rahaturile alea de gauri cu dop de tabla. Nu le inteleg rostul, dar peste tot pe unde este rugina in zona lor a inceput. Exceptie fac centurile spate si imbinarea aia de la pedalier. ,
AnTonio_12
26 Aug 2019, 17:59
Arată bine
26 Aug 2019, 19:11:Prin interior cum arată?
Vreau sa precizez ca sunt nou pe forum si pe acest topic
dadoshel
26 Aug 2019, 18:44
Sunt ceva poze pe la pag 8 cu zonele problematice, nu e rau.
AnTonio_12
26 Aug 2019, 19:20
Vei înlocui pedalierul?
dadoshel
26 Aug 2019, 20:01
Nu, sau cel putin nu in totalitate. Ce se vede inauntru e in mare parte superficiala.
QUOTE(dadoshel @ 26 Aug 2019, 16:11)
Problema e , dpmdv, de la rahaturile alea de gauri cu dop de tabla. Nu le inteleg rostul, dar peste tot pe unde este rugina in zona lor a inceput.
Alea le poti astupa linistit cu un petic de tabla. Rostul lor a fost in fabrica cand caroseria era scufundata in baia de grund/vopsea si pe acolo se scurgea zeama din ea.
QUOTE(dadoshel @ 26 Aug 2019, 15:47)
Intrebare : masticul pensulabil se da inainte sau dupa grunduire? Dupa logica mea, s-ar da dupa grund.
Masticul se da dupa grunduire si vopsire.
einstein1984
27 Aug 2019, 10:29
QUOTE(Ov @ 27 Aug 2019, 10:21)
Alea le poti astupa linistit cu un petic de tabla. Rostul lor a fost in fabrica cand caroseria era scufundata in baia de grund/vopsea si pe acolo se scurgea zeama din ea.
cataforeza e cuvantul pe care-l cauti, apretul si vopseaua se dau la pistol.
dadoshel
27 Aug 2019, 10:31
Nu ar ajuta sa fie dat intre grunduire si etapa urmatoare?
https://www.emag.ro/aparat-de-sudura-mig-cu...&scenario_ID=49Inteleg ca aparatul asta nu sudeaza cu sarma simpla/plina?
Multumesc
Da-l conform indicatiilor de pe ambalaj, dar eu stiu ca intotdeauna primul tratament al tablei curate (fara rugina, nu discut de tratamentele cu "convertoare de rugina") e pregatirea (spalare - degresare), grunduirea, urmata de vopsire.
AnTonio_12
27 Aug 2019, 11:35
Salur din ce an este este dacia?
dadoshel
27 Aug 2019, 11:38
Inca nu am cumparat mastic, vazusem ceva de la Sinto, ajungem si acolo.
Intrebam deoarece peste tot pe unde am curatat, masticul era sub vopsea. Inclusiv la imbinare planseu pedalier cu praguri, in interiorul masinii(unde nu s-a umblat niciodata) masticul era pus pe tabla grunduita de fabrica si vopseaua aplicata peste.
Scuze ca insist, nu fac reclama, ma ajuta cineva cu un sfat, ce sa aleg intre cele 2 aparate de mai jos?
Care o fi mai ok? la care gasesc sarma mai usor? Mentionez ca tre sa duca doar lucrarea asta
https://www.emag.ro/aparat-de-sudura-mig-cu...DT855FBBM/?ref=https://www.emag.ro/aparat-sudura-intensiv-...DFHGZCBBM/?ref=Multumesc frumos
27 Aug 2019, 12:41:QUOTE(AnTonio_12 @ 27 Aug 2019, 12:35)
Salur din ce an este este dacia?
Iarta-ma te rog, si eu mai pun intrebari pe ici colo, dar....urmaresc topicul
In primul post din topic scrie ca e 89
O zi buna
AnTonio_12
27 Aug 2019, 11:44
Intrebare
Voi achiziționa cred o dacie tlx din 1990 sau 91..
Tlx nu avea lămpi pe aripi? Ea nu are.. are doar pe fata niste lampi mici...
Atasez o poza cu ea
27 Aug 2019, 12:46:A scuze
Sunt pe telefon si e scrisu mic
27 Aug 2019, 12:47:Dacă întrebarea mea deranjează te rog sa o ștergi
dadoshel
27 Aug 2019, 11:48
Eu stiu ca doar TX avea lampile alea mari pa aripi fata/spate,sper sa nu ma insel
DIn cate stiu , si bara la masina din poza ar trebui sa fie crom, nu negru
AnTonio_12
27 Aug 2019, 11:51
Ok. Multumesc
In masini am vazut ca sunt 2 bari bagate in ziare...
In legatura cu masticul da modelul tlx avea mastic la îmbinări si antifon mai bun
Alex1300BV
27 Aug 2019, 15:43
@AnTonio_12
parerea mea e ca e normal sa aibe doar semnalizarile rotunde, pe aripi.
parerea mea Nr2 e ca masina pe care vrei sa o cumperi e o ruginitura si vei regreta.
@dadoshel
Masina din poza e din 90/91. Barile crom au fast pâna prin 1988.
AnTonio_12
27 Aug 2019, 16:49
Salut Alex!
Propietarul a murit de un an și a fost trasă pe dreapta. ..
Masina in fiecare an se antifona
27 Aug 2019, 17:50:Sta si intr-o zona de tigani.... care iau furat si bateria...
27 Aug 2019, 17:52:Masina este a unei cunoștințe care vrea sa ajunga la cineva care sa o tina si sa nu ajunga la remat... o au de noua in familie..
Alex1300BV
27 Aug 2019, 17:29
Trebuie acceptata ideea ca din pacate, nu toate masinile supravietuiesc conditiilor meteo si kilometrilor.
AnTonio_12
27 Aug 2019, 17:39
Mda , o voi verifica cand o iau...
dadoshel
27 Aug 2019, 17:54
Nu isi da cineva cu parerea(avizata daca se poate
) ref aparatele alea de sudura?
Mare multumita!
AnTonio_12
27 Aug 2019, 18:34
Sincer dodo nu ma pricep...
Dacă știam iti spuneam cu mare drag
27 Aug 2019, 19:54:Dodo!!1
https://youtu.be/XJ1JZk0SrPUUită-te la acest video... vorbeste omu despre aparatul de sudură
dadoshel
27 Aug 2019, 20:03
Depaseste bugetul modelul asta, si nu am nevoie de asa putere. Practic, am impresia ca si la cele din link, voi folosi treapta1-2, fiind vorba de tabla subtire.
Nu sunt in clar care ce tip de sarma foloseste, care se gaseste mai usor, e mai ieftina etc
BN64FLO
27 Aug 2019, 20:14
Hai ca te ajut eu, cat pot
toate aparatele puse de tine merg cu sarma flux, adica fara sa ai nevoie de tub de Ar sau CO2...sarma gasesti in magazine de bricolaj sau de profil...de obicei aia e la 0.8 kg...pretul nu il stiu...probabil e mai scumpa decat cea simpla care e aprox 100 de lei 5 kg. Eu lucrez cu aparat mag, cu tub de Ar...are vreo 130 A..sudez si puncte si cordon...pana iti dai seama cat sa tii apasat pistoletul, apoi merge repede treaba
AnTonio_12
27 Aug 2019, 21:03
Frumos spus
dadoshel
27 Aug 2019, 21:53
Asadara.... Ambele dracii pot merge atat cunsarma flux cat si cu sarma simplap
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.