Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1310 - 1989
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
dadoshel
Din pacate masina e la 60km de Cluj, la tara, nu am pe cine ma baza acolo. Nici nu cred ca as vrea, macar nu am pe cine injura daca nu iese smile.gif
Din aminitiri, operatiunea asta de izolat/mica tinichigerie(stiu ca in cazul de fata nu mai e chiar mica), tinea aprox o sapt, doua cand eram copil, si nu aveam perii de pus pe flex/bormasina, lucram la mana cu tata smile.gif. Lucrez week-endurile pe rand, pot sa-i dedic o saptamana intreaga in august, poate termin pana la final de septembrie.
La tinichigerie nu am curaj sa pun mana. Sudor am, experimentat, dar din prisma locului de munca nu si-a lucat niciodata de lucru extra , deci nu are aparat mig mag. Ma gandesc ca poate gaesc de inchiriat, am vazut ca Dedeman si Leroy au diverse scule de inchiriat.
sobolan
da' nu mai sudeaza nimeni cu autogen la dacie ? blink.gif
Daca ai norocul sa dai peste o dacie pe care vreo dihanie a dat-o cu vaselina sau insonorizant negru pensulabil ai pus-o si cu mama periei pt ca la frecare se intinde,se topeste si-ti blestemi zilele....recomand o curatare temeinica cu jet de apa apoi dupa situatie un spaclu sau doua-trei si inca doi amici ,rabdare si apoi o speli cu benzina cu perii de plastic....o sa fie ceva calvar dar aia e pana dai de tabla.....
dadoshel
Pai...tot citind pe aici am inteles ca tre sa fug de autogen ca de dracu....autogen are socrul meu, s-a oferit dar am zis pas. Chiar a insistat, zicea ca inainte problemele erau din cauza ca nu erau solutii pentru inertizare eficienta a zonei de langa sudura(gen Kelfos asta)
Chiar cu insonorizant negru si vaselina a fost protejata smile.gif)) Sunt tare multi ani de cand a fost facuta ultima data operatiunea, sper sa mearga totusi cu perie pe flex.
mcNelu
QUOTE(dadoshel @ 27 Jun 2019, 10:45)
sper sa mearga totusi cu perie pe flex.
*


manusa sudura, spaclu cu maner mai lung (20cm, presezi pe maner teava pexal etc) si lampa de gaz (chalumeau)
sobolan
QUOTE(dadoshel @ 27 Jun 2019, 10:45)
Pai...tot citind pe aici am inteles ca tre sa fug de autogen ca de dracu................problemele erau din cauza ca nu erau solutii pentru inertizare eficienta a zonei de langa sudura(gen Kelfos asta)
*



era o ironie....dupa ce sudezi cu autogen poti sa dai si cu mama lu' kelfos ca tot iese rugina prin vopsea....arzi tabla ,aia e.....am folosit si eu autogen ca nu erau posibilitati dar e mai ok la mag,o butelie mare de acetilena costa mai mult decat un tub de argon mic cu care sudezi ceva timp....sau mig cu sarma flux subtire,merge stas,testat de mine,trebuie sa ai mana formata.....
mcNelu
QUOTE(mcNelu @ 27 Jun 2019, 11:05)
spaclu cu maner mai lung
*


nu am spus ca sunt de rotunjit colturile spaclului raza mica, 5mm, sa nu agate aiurea sa zgaraie, sa taie chiar, unde nu este nevoie.
dadoshel
Am mai mesterit cate ceva, nu mare lucru. Nustiu ce sarbatoarea vietii a fost sambata si era sa ma fugareasca soacra cu coada de matura prin ograda radmasa.gif
Am reusit de am dat jos si oalele de la faruri, a trebuit sa gauresc cele 4 holsuruburi ramase in partea de sus.
Am da jos polita de sub bord, ala-i om care o mai pune la loc.
Am spalat cu jet zonele expuse, o spuma activa , inca un jet. Satisfacator, ce sa zic.
Am mai dat cu spaclul, surubelnita pe ici colo sa indepartez masticul si insonorizantul vechi. Are ceva gri de culoarea cimentului, cauciucat, merge destul de greu jos(cred ca e de fabrica). Ciudat e ca si unde pare intact mai gasesti cate un mic punctulet de rugina superficiala.
Pe partea stanga am dat cat am reusit cu peria de sarma pe flex. In zonele unde nu este mastic, merge foarte fain cu discul cu smirghel lamelar.
Ochelarii de la faruri arata destul de nasol...nu stiu ce solutie se va aplica in cazul lor....

Ma uit si vad ca nu se prea gasesc aparate de sudura de inchiriat. Am gasit ceva pe Cluj, dar inchiriaza pe min o saptamana, 100 EUR. Daca as cumpara unul ca cel din link?
https://www.olx.ro/oferta/intensiv-mig-130-...29631a;promoted
oldtimercraiova
Solida caroserie.
sobolan
QUOTE(dadoshel @ 1 Jul 2019, 12:40)


cu unul identic am facut un golf,vreo 4 role de sarma a mancat,am sudat de-am rupt,masina mea,uite-te la jurnal de bord la "Golf GTI" ....deci e ok ! iti trebuie sarma flux de 08 si verifica sa aiba si duza de 08.
maho
Ochelarii sunt din tabla mai subtire decat stalpii (care arata acceptabil), trebuie sa vezi daca rezista la o curatire serioasa a ruginei sau trebuie sa-i schimbi. Vezi (dupa ce cureti cat poti) si cu solutiile de pasivizare ,gen Kelfos, Coroplex sau altele.
Rugina superficiala (care apare prima data la suprafata, si eventual se intinde si se duce si in profunzime) nu-i asa pacatoasa si greu de combatut ca aia care incepe din profunzimea materialului (structura moleculara) si se propaga spre exterior.
mcNelu
QUOTE(mcNelu @ 26 Jun 2019, 00:15)
Poti perie aspra cu fire de plastic, sa dai jos praful de rugina fara perie de sarma, si stergi cu pensula lata sau medie, uscata
*


Ochelarii rar scapau de taiere si inlocuire cu cu ochelari noi.Pe urma daca se neutralizeaza rugina, cu grund si fara sarma ca ramane doar sarma, nu si tabla.
dadoshel
Hmmmm... cred ca ma bag la un aparat din asta de 500 lei. Consider ca daca duce lucrarea asta si-a scos banii...
mcNelu
Pentru cine e sudor, spor. Am probleme cu detonatii 1310, 1984, am reglat avans, aprindere, aprindere, avans de am ametit. Si am gasit aceasta discutie care salveaza sau nu motoare vechi sau de conceptie veche, spor la treaba, sa feriti.
https://www.daciaclub.ro/BENZINA-CEA-MAI-BU...310-t56709.html
sobolan
QUOTE(maho @ 1 Jul 2019, 15:28)
Ochelarii sunt din tabla mai subtire decat stalpii (care arata acceptabil), trebuie sa vezi daca rezista la o curatire serioasa a ruginei sau trebuie sa-i schimbi.
*



La aia a mea verde am dat electric la ochelari,erau grosi tare in tabla,i-am peticit.....acuma si dacile astea is cum is.....unele is groase in tabla ,altele nu,depinde de an etc....


QUOTE(dadoshel @ 1 Jul 2019, 19:43)
Hmmmm... cred ca ma bag la un aparat din asta de 500 lei. Consider ca daca duce lucrarea asta si-a scos banii...
*




merge si-si scoate si banii la final....
tatabobu
QUOTE(mcNelu @ 1 Jul 2019, 20:02)
Pentru cine e sudor, spor. Am probleme cu detonatii 1310, 1984, am reglat avans, aprindere, aprindere, avans de am ametit.
*



Da' avansul vacuumatic iti functioneaza corect?
dadoshel
Prafu' s-a ales de planurile mele... vreo 3 ceasuri daca am apucat sa lucrez la ea mad.gif
Am reusit de am curatat pana la tabla zonele de sub aripile fata.
Dupa cum bag de seama mi-ar trebui suportii aia de faruri, ma poate ajuta cineva cu ceva bun? Nu mi-e foarte clar, inca ce sa tai pe acolo ph34r.gif
Avand in vedere ca momentan trebuie sa ramana afara(acoperita) am dat cu kelfos tot ce am curatat.De seara pana dimineata a prins pelicula de rugina.
Ma gandesc ca nu are nimic daca am dat inclusv zonele care o sa vina taiate, nu(in afara de risipa)? O sa se sudeze toate odata, dupa ce o curat si dedesubt.
Curatatul asta cu peria pe flex nu afecteaza? Mi se pare ca se incalzeste destul de binisor tabla.




sobolan
masina e foarte ok,ia aparatul ala de sudura si pune-i petice la ochelari....te sperii aiurea !
dadoshel
Dar nu ar iesi mai ok(estetic) sa cumpar repere pt stanga/dreapta precum cel din foto si sa inlocuiesc doar zona incercuita?
Problema e ca nu prea gasesc(sau nu stiu ce sa caut). Am vazut pe plan local unul de stanga doar. Insa costa 17 lei....nu stiu ce o fi de el.
dadoshel
Am avut proasta inspiratie sa cer oferta de grund epoxidic de la Foerch radmasa.gif

Doar 710 lei +TVA 5 litri ph34r.gif

Mai cautam
iustin_uap
QUOTE(dadoshel @ 9 Jul 2019, 08:39)
Dar nu ar iesi mai ok(estetic) sa cumpar repere pt stanga/dreapta precum cel din foto si sa inlocuiesc doar zona incercuita?
Problema e ca nu prea gasesc(sau nu stiu ce sa caut). Am vazut pe plan local unul de stanga doar. Insa costa 17 lei....nu stiu ce o fi de el.
*



Ce sa fie de el? O tabla amarata, ca si originalul. Ia-l sa fie acolo, ca nu se mai gasesc chiar usor.

Sustin si eu varianta reparatiei reperului original.
dadoshel
Rezolvat, luni ridic de la un distribuitor local ambii suporti de faruri biggrin.gif
Dat si comanda de epoxidic, a iesit in 170 lei 4 l baza/intaritor + 1 l diliuant
Sper sa fie ok.
sobolan
grundul epoxidic e ok,ochelarii aia merg peticiti lejer,ia-ti un aparat de sudura si da-i drumu' la treaba....
dadoshel
Mno, daca tot am luat asa mare avans rolleyes.gif ,urmatoarele 4 week-enduri vor fi cu pauza(zile de nastere,naseli, concediu,plm). Am mai dat un strat de Kelfos pe zonele de la vedere(al 3 -lea) just in case, si am tras husa peste ea sad.gif

Am mai facut mici achizitii. Ramele le-am luat pe post de petece, nu le-as schimba cu totul.
Sper sa fie ok si grundul. Dupa cum ziceam mai sus, ce varianta am mai gasit era scumpa grav.

Am mai dat jos bara spate, aparatorile noroi si am golit absolut tot ce a mai ramas prin ea. Asadar undeva pe la jumatatea lunii august suntem gata sa vedem ce surprize gasim pe dedesubt.

dadoshel
Ajuns-am si la momentul asta biggrin.gif

S-a lucrat la 2 flexuri smile.gif

Nu stiu daca am facut bine sau rau, dar am renuntat sa curat peste tot pana la tabla curata. Nu de lene, ci din cauza ca terosonul ala de fabrica este dat dracu de bun, vine foarte greu jos, si sub el gasesc doar tabla curata. Dupa ce am curatat cateva zone pana la tabla, am pus flexul peste tot. Unde a venit jos am insistat, unde nu, l-am lasat in pace. Gresesc oare?
Alte surprize decat ce vazusem la dezechipare interioara nu am gasit deocamdata.
Urmeaza sa tai zonele ruginite si sa ne pregatim de sudat.
Intrebare : masticul pensulabil se da inainte sau dupa grunduire? Dupa logica mea, s-ar da dupa grund.
Intrebase cineva la un moment dat de nivelul de achipare. Am vazut pe placuta ovala un 222. o fi de bine?

Niste seceri pentru spate si braduti aferenti are cineva?
sobolan
in poza 6 ai niste gauri la planseul pedalier.....sa nu cumva sa te puna naiba sa tai din el,ala merge reparat.....problema e dinauntru,de acolo s-a mancat....sa scoti mocheta si scaunele,faci curat si acolo......
Da-i inainte smile.gif
dadoshel
Interiorul e dezechipat, am vazut atunci ca e bai acolo, de aia am insistat pe zona.
Problema e , dpmdv, de la rahaturile alea de gauri cu dop de tabla. Nu le inteleg rostul, dar peste tot pe unde este rugina in zona lor a inceput. Exceptie fac centurile spate si imbinarea aia de la pedalier. ,
AnTonio_12
Arată bine biggrin.gif

26 Aug 2019, 19:11:
Prin interior cum arată?
Vreau sa precizez ca sunt nou pe forum si pe acest topic biggrin.gif
dadoshel
Sunt ceva poze pe la pag 8 cu zonele problematice, nu e rau.
AnTonio_12
Vei înlocui pedalierul? sad.gif
dadoshel
Nu, sau cel putin nu in totalitate. Ce se vede inauntru e in mare parte superficiala.
Ov
QUOTE(dadoshel @ 26 Aug 2019, 16:11)
Problema e , dpmdv, de la rahaturile alea de gauri cu dop de tabla. Nu le inteleg rostul, dar peste tot pe unde este rugina in zona lor a inceput.
*



Alea le poti astupa linistit cu un petic de tabla. Rostul lor a fost in fabrica cand caroseria era scufundata in baia de grund/vopsea si pe acolo se scurgea zeama din ea.
maho
QUOTE(dadoshel @ 26 Aug 2019, 15:47)
Intrebare : masticul pensulabil se da inainte sau dupa grunduire? Dupa logica mea, s-ar da dupa grund.

Masticul se da dupa grunduire si vopsire.
einstein1984
QUOTE(Ov @ 27 Aug 2019, 10:21)
Alea le poti astupa linistit cu un petic de tabla. Rostul lor a fost in fabrica cand caroseria era scufundata in baia de grund/vopsea si pe acolo se scurgea zeama din ea.
*


cataforeza e cuvantul pe care-l cauti, apretul si vopseaua se dau la pistol.
dadoshel
Nu ar ajuta sa fie dat intre grunduire si etapa urmatoare?
https://www.emag.ro/aparat-de-sudura-mig-cu...&scenario_ID=49
Inteleg ca aparatul asta nu sudeaza cu sarma simpla/plina?
Multumesc
maho
Da-l conform indicatiilor de pe ambalaj, dar eu stiu ca intotdeauna primul tratament al tablei curate (fara rugina, nu discut de tratamentele cu "convertoare de rugina") e pregatirea (spalare - degresare), grunduirea, urmata de vopsire.
AnTonio_12
Salur din ce an este este dacia? biggrin.gif
dadoshel
Inca nu am cumparat mastic, vazusem ceva de la Sinto, ajungem si acolo.
Intrebam deoarece peste tot pe unde am curatat, masticul era sub vopsea. Inclusiv la imbinare planseu pedalier cu praguri, in interiorul masinii(unde nu s-a umblat niciodata) masticul era pus pe tabla grunduita de fabrica si vopseaua aplicata peste.


Scuze ca insist, nu fac reclama, ma ajuta cineva cu un sfat, ce sa aleg intre cele 2 aparate de mai jos?
Care o fi mai ok? la care gasesc sarma mai usor? Mentionez ca tre sa duca doar lucrarea asta smile.gif

https://www.emag.ro/aparat-de-sudura-mig-cu...DT855FBBM/?ref=

https://www.emag.ro/aparat-sudura-intensiv-...DFHGZCBBM/?ref=

Multumesc frumos

27 Aug 2019, 12:41:
QUOTE(AnTonio_12 @ 27 Aug 2019, 12:35)
Salur din ce an este este dacia? biggrin.gif
*



Iarta-ma te rog, si eu mai pun intrebari pe ici colo, dar....urmaresc topicul
In primul post din topic scrie ca e 89
O zi buna
AnTonio_12
Intrebare blink.gif

Voi achiziționa cred o dacie tlx din 1990 sau 91..
Tlx nu avea lămpi pe aripi? Ea nu are.. are doar pe fata niste lampi mici... mellow.gif
Atasez o poza cu ea


27 Aug 2019, 12:46:
A scuze sad.gif
Sunt pe telefon si e scrisu mic
sad.gif sad.gif

27 Aug 2019, 12:47:
Dacă întrebarea mea deranjează te rog sa o ștergi sad.gif
dadoshel
Eu stiu ca doar TX avea lampile alea mari pa aripi fata/spate,sper sa nu ma insel
DIn cate stiu , si bara la masina din poza ar trebui sa fie crom, nu negru
AnTonio_12
Ok. Multumesc
In masini am vazut ca sunt 2 bari bagate in ziare... tongue.gif
In legatura cu masticul da modelul tlx avea mastic la îmbinări si antifon mai bun smile.gif
Alex1300BV
@AnTonio_12
parerea mea e ca e normal sa aibe doar semnalizarile rotunde, pe aripi.
parerea mea Nr2 e ca masina pe care vrei sa o cumperi e o ruginitura si vei regreta.

@dadoshel
Masina din poza e din 90/91. Barile crom au fast pâna prin 1988.
AnTonio_12
Salut Alex!
Propietarul a murit de un an și a fost trasă pe dreapta. ..
Masina in fiecare an se antifona smile.gif


27 Aug 2019, 17:50:
Sta si intr-o zona de tigani.... care iau furat si bateria... sad.gif wacko.gif

27 Aug 2019, 17:52:
Masina este a unei cunoștințe care vrea sa ajunga la cineva care sa o tina si sa nu ajunga la remat... o au de noua in familie.. smile.gif
Alex1300BV
Trebuie acceptata ideea ca din pacate, nu toate masinile supravietuiesc conditiilor meteo si kilometrilor.
AnTonio_12
Mda , o voi verifica cand o iau... smile.gif
dadoshel
Nu isi da cineva cu parerea(avizata daca se poate smile.gif) ref aparatele alea de sudura?
Mare multumita!
AnTonio_12
Sincer dodo nu ma pricep...
Dacă știam iti spuneam cu mare drag sad.gif

27 Aug 2019, 19:54:
Dodo!!1
https://youtu.be/XJ1JZk0SrPU
Uită-te la acest video... vorbeste omu despre aparatul de sudură smile.gif biggrin.gif laugh.gif
dadoshel
Depaseste bugetul modelul asta, si nu am nevoie de asa putere. Practic, am impresia ca si la cele din link, voi folosi treapta1-2, fiind vorba de tabla subtire.
Nu sunt in clar care ce tip de sarma foloseste, care se gaseste mai usor, e mai ieftina etc
BN64FLO
Hai ca te ajut eu, cat pot smile.gif toate aparatele puse de tine merg cu sarma flux, adica fara sa ai nevoie de tub de Ar sau CO2...sarma gasesti in magazine de bricolaj sau de profil...de obicei aia e la 0.8 kg...pretul nu il stiu...probabil e mai scumpa decat cea simpla care e aprox 100 de lei 5 kg. Eu lucrez cu aparat mag, cu tub de Ar...are vreo 130 A..sudez si puncte si cordon...pana iti dai seama cat sa tii apasat pistoletul, apoi merge repede treaba
AnTonio_12
Frumos spus biggrin.gif
dadoshel
Asadara.... Ambele dracii pot merge atat cunsarma flux cat si cu sarma simplap
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.