Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Toyota Prius
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
slider2
N.am mai fost de foarte mult timp activ pe forum si mi.a revenit cheful de a scrie pe aici. Ca si masina personala am avut pana acum doar un Symbol 1.5dci de care imi amintesc cu drag. M.a servit Symboala fara sa "comenteze" prea mult. Era o masina care a tinut cu casa sau cu buzunarul depinde cum vreti sa spuneti.
De atunci am schimbat peisajul in care locuiesc si desi masina ce urmeaza s.o prezint nu este proprietate personala am decis sa.i fac un jurnal de bord. Stiu ca in Romania modelul in sine nu.i foarte popular dar probabil pe parcurs va deveni in ideea in care si tara noastra va trebui sa se alinieze la standardele celorlalti. Probabil intr.un viitor nu foarte indepartat va exista si pe modelele Dacia vreo solutie de propulsie hibrida.
Dupa cum spuneam masina nu este proprietate personala si deja sunt la al 3 lea model, am avut una clasic hibrid, una ce avea si optiunea de incarcat la priza si din nou una clasica.
Pentru cei ce nu sunt familiari cu modelul in sine si partea tehnica a acestuia, masina este de generatia a 3a cu facelift, fiind an de fabricatie 2014 (si precedentele tot la fel au fost). Este echipata cu un motor pe benzina (in ciclu Atkinson) de 1,8 litri si 99 cai putere si un motor electric cu ajutorul caruia per total cifra de putere ajunge la 136 cai. Desi pare o putere decenta mai ales daca aveti in gand vreun diesel de 2 litri ca si termen de comparatie, nu este deloc asa, masina nu.i facuta pentru fuga, sprinturi si mers sportiv.
Are 4 moduri de functionare (si ciudat doar 3 butoane) respectiv: complet electric, eco, normal si power. In complet electric este logic cum functioneaza doar ca aici exista diferente intre cea clasica si cea care se incarca la priza. Prin urmare modelul clasic are o autonomie de vreo 2 km si daca accelerezi mai vertiginos sau peste 30 mph (48km/h) se dezactiveaza automat. Modelul ce se incarca la priza nu l.am incarcat efectiv niciodata pentru ca unde locuiesc nu am cum (mi.ar trebui un prelungitor de vreo 30 de metri lungime), dar daca l.as fi incarcat as fi o autonomie de circa 20 de mile (32 de km) fara a depasi 50 mph (80km/h).
In toate celelalte 3 moduri cele doua motoare functioneaza in tandem completandu.se unul pe celalalt, astfel ajungandu.se la consumuri destul de bune mai ales in regim de mers urban.
Eu conduc masina de vreo 6 luni de zile si aproximatix 25000 de mile (40000 de km) si in general media de consum obtinuta este cam 61 mpg (4,63 l/100km) la o viteza medie de aproximativ 13 mph (21 km/h). Ca si stil de condus pot spune ca respect limitele legale si nu demarez in tromba si nici nu fac slalomuri intre benzi, aerul conditionat il folosesc ori de cate ori este nevoie, aproape zilnic uneori. Mentionez ca modelul ce se incarca la priza consuma o idee mai mult foarte probabil pentru ca eu nu.l incarcam si posibil sa fi fost setat un pic diferit, in orice caz consumul era cam 57 mpg (5,53 l/100km). Eu folosesc modul normal al masinii deoarece mi se pare cel mai bun balans intre putere si economie. In modul eco desi ar trebui sa consume mai putin de fapt masina consuma mai mult, deoarece este foarte anemica si ajungi sa accelerezi mai mult pentru a ajunge la viteza dorita. De asemenea in modul eco si aerul conditionat este mai anemic (o sa revin la capitolul asta mai tarziu). In modul power masina se simte cel mai sprintena dar motorul termic sta pornit mai mereu si automat consumul scade vertiginos.
Din punctul meu de vedere masina nu este nici cal nici magar pentru ca nu este nici masina de oras si nici de curse extraurbane. Da este o masina spatioasa pentru 4 persoane adulte, pe distante mai scurte pot incapea si 5 persoane la o adica, dar portbagajul desi decent ca si capacitate (440 litri) nu este chiar asa de incapator si mai ales din cauza unghiului foarte inclinat al lunetei. Apoi la drum lung este foarte galagioasa si nu foarte asezata pe sosea, o bate vantul destul de rau. Nu vreau sa exagerez dar la capitolul zgomote la vant, grosimea tablei (si automat sunetul de gol creat la inchiderea usilor), si modul cum se aseaza pe drum este comparabila cu symbolul si din pacate este de vreo 2 ori si ceva mai scumpa. Si nici la calitatea materialelor, calitatea asamblarii si "greierasi" nu sta mult mai bine. Da, am inteles ca o mare parte din plasticul interior este reciclat dar la banii dati pe masina te ai astepta la altceva.
Revenind daca nu este stralucita pentru distante mai mari, o fi buna pentru oras...pai nu este ca.i destul de mare ca si dimensiuni, nu are o vizibilitate prea grozava in spate, in fata montantii parbrizului creeaza unghiuri moarte desi exista un al 3lea geam, iar la inceput este greu sa.i aproximezi extremitatile. Deci nu.i nici cal nici magar.
La drum lung este obositoare, galagioasa si greoaie din cauza sistemului hibrid, a cutiei de viteze cu variatie continua si a franei regenerative. Prin urmare sistemul hibrid cauta sa.ti tina motorul la turatii cat mai joase sau chiar oprit ceea ce inseamna ca de ce mai multe ori dureaza un pic pana cand motorul ajunge sa dezvolte puterea necesara sa accelereze asa cum iti doresti tu. La chestia asta mai contribuie si franarea regenerativa care la fiecare ridicare a piciorului de pe acceleratie incepe sa reincarce bateria si automat infraneaza masina un pic. Iar colac peste pupaza cutia de viteze te seaca la creieri cum efectiv iti tureaza motorul la maxim la acceleratiile mai sustinute, si il mentine acolo creand o galagie si mai mare decat zgomotele la vant si ruliul pneurilor.
Daca nu ai pilot automat, mersul la drum lung ti se va parea ca o lupta continua cu masina care ai impresia ca se impotriveste ideii de a accelera, efectiv ai impresia ca pana si pedala de acceleratie se intareste si.ti este mai greu s.o apesi. Astfel pentru sofer masina este obositor de condus la drum lung. In oras nu este chiar la fel, doar ca masina se conduce un pic diferit fata de alte masini, respectiv se accelereaza pana la viteza de deplasare dorita, se ridica piciorul din acceleratie si apoi se apasa iar dar mai usor doar pentru a mentine viteza. Altfel masina nu mai este la fel de economica.
Inca o mica adaugare in principiu in regim de autostrada masina poate fi ceva mai gurmanda datorita faptului ca motorul electric nu mai ajuta asa de mult si functioneaza mai mult cel pe benzina.
Ca si dotari are ceva ceva dintre care mentionez:
- camera de marsarier, care.i foarte utila desi grafica nu.i cea mai cea iar in lumina puternica nu prea vezi,
- keyless entry and go, care este foarte comoda
- controlul tractiunii si stabilitatii, care este foarte ciudat caci daca in timp ce franezi treci peste o gaura sau sant in asfalt, intervine si aproape ca.ti anuleaza franarea. Efectiv dupa interventia lui trebuie ori sa apesi mai mult pedala, ori s.o apesi din nou. Daca n.ai grija si te pierzi s.ar putea sa provoci un accident
- aerul conditionat automat, care este anemic chiar si in modul power. Probabil este facut la dimensiuni mai reduse in ideea economisirii de carburant dar nu face fata la 25-30 de grade. Nu stiu cum ar fi la o vara ca in Romania sau si mai rau.
Alte chestii ciudate la masina:
- pozitia de condus este ciudata, fiind destul de inalta chiar si la cea mai joasa pozitie a scaunului. De asemenea pedalele sunt aliniate cu volanul dar nu prea si scaunul, astfel ca soferul este tras spre interiorul masinii.
- punctul de ancorare al centurilor fata este la vedere si pasagerii spate pot calca pe centura efectiv avand un oarecare efect de strangulare al celor din fata
- capetele de cuplare a centurilor din sezutul banchetei spate pentru pasagerul din stanga si cel din mijloc, sunt amplasate unul langa altul si sunt foarte usor de incurcat
- celebrul spoiler spate dupa ce ca incurca vizibilitatea mai si flexeaza si scoate zgomote, mai ales la spalatoriile cu perii automate
- stergatoarele fata cred ca sunt gresit proiectate pentru ca la nici una dintre cele 3 modele conduse nu stergeau cum trebuie desi aveau lamele de calitate.

Cam atat pentru moment ca oricum am scris aproape un roman, o sa mai revin cu adaugari si ceva poze.
argon
Trecând peste aspect care e discutabil și mai bine mă abțin, pentru oraș e perfecta, chiar și dnuri , dar pe autostrada la viteze mari e cam leșinată.
slider2
Unde o conduc eu pot spune ca.i mare pentru oras, iar intre DN.uri si autostrada nu.i mare diferenta. Crede.ma ca nu.i deloc o placere s.o auzi cum urla din cauza CVT.ului cand incepi sa urci o panta. Daca vrei hibrid de oras iti iei Yaris si mai economisesti si niste bani

5 Aug 2017, 17:31:
Iar la design te inteleg de ce te abti, nici eu n.o conduc de drag ci de nevoie. Daca ar fi sa.mi iau o masina hibrid la ora actuala, desi nu este cazul inca mai au producatorii sa le ia la pila, mi.as pentru oras Yaris iar pentru familie Auris Touring. In ambele cazuri ai cam acelasi consum, aceleasi dotari dar mai ramai si cu bani in buzunar. Iar pe langa astea desi nici unul dintre cele doua modele nu.i vreun testament de frumusete, arata mai decent decat Prius. Intr.adevar la Prius forma este dictata de aerodinamica.
argon
Încearcă un Lexus cu h in coada...dacă vei putere și confort de la un hibrid, toyotele sunt jucării de coafeze.
Flatron
QUOTE(argon @ 5 Aug 2017, 20:54)
Încearcă un Lexus cu h in coada...dacă vei putere și confort de la un hibrid, toyotele  sunt jucării de coafeze.
*



Sau Mondeo-ul lui Vlad. wub.gif
VladSoare
Dacă Priusul i se pare prea mare, îți dai seama cum s-ar simți în Mondeo. laugh.gif
Personal eu nu prea înțeleg treaba asta cu "prea mare pentru oraș". Nu doar în cazul ăsta, ci în general, pentru că-i o expresie pe care o aud foarte des. Zău dacă am văzut vreodată cu ochii mei un oraș în care să nu pot să mă descurc lejer cu o mașină mare.
În afară de vreun sătuc medieval italian, nu-mi pot imagina vreun loc în care să am probleme cu Mondeo, darămite cu un Prius.
Prima mașină pe care am condus-o după ce mi-am luat permisul a fost un Citroën CX Prestige. Avea 4,90 metri, mai mult chiar decît Mondeo Mk5. Poate și asta a ajutat, că m-am obișnuit de la început cu mașinile mari și n-am mai simțit niciodată nevoia să mă feresc de ele.

Yaris hibrid am încercat. Nu merită. E un low-cost jalnic, înghesuit, cu plastice ca de Dacie sau chiar mai rău, cu antifonare la nivel de Dacie, iar sistemul hibrid e mai slab și mai leneș decît la Prius. Nu știam cum să cobor mai repede din el.

Sistemul hibrid de la Toyota și Ford mi se pare foarte mișto, dar îmi dau seama că nu-i pentru oricine. Nu l-aș recomanda nimănui fără un test drive. CVT-ul ăla simulat electronic e o inginerie remarcabilă și funcționează impecabil. Dar mai contează și antifonarea mașinii, care la Prius nu știu cum e. Și mai contează și experiența ta anterioară. Dacă vii de pe diesel, e de așteptat să ți se pară că motorul urlă aiurea. Dacă vii de pe o benzină pe care o duceai fără milă în șase mii de ture, sunetul motorului ți se pare normal.
slider2
Am condus si benzina si n.aveam problema cu turatiile, ba chiar deloc. Dar parca este ceva diferit cand ajungi la 6000rpm, schimbi si motorul iar urca in ture si tot asa. Probabil ca la Prius nu ajuta nici faptul ca desi motorul urla, masina nu accelereaza cine stie ce. Iar antifonarea crede.ma ca lasa de dorit, poate la modelul lansat anul trecut sa.l mai fi imbunatatit.
Ma refer la Prius ca nu.i o masina de oras ca si dimensiuni, nu intra in categoria aia. Te poti descurca cu ceva si mai mare in oras bineinteles, dar daca ai avea ceva mai mic de dimensiuni poate ar fi mai fasneata masina, poate mai usor de parcat.
@Vlad daca vrei iti arat niste strazi, niste viraje la stanga, niste stalpi limitatori de latime, unde pun pariu c.o sa intri cu Mondeo cu 2-3 km/h, iar cineva cu un Yaris ar trece cu 10-15 km/h lejer
ursul_bipolar
Vezi tu slider2 la noi la romani cu cat mai mare masina cu atat mai bine, nu conteaza ca infrastructura in oras nu exista, romanii sunt cei mai slabi soferi din europa (e nevoie de masini mari ca cine stie, daca se urca pe unul cu una mai mica sa scape), parcarile chiar daca ar exista cu plata nu ar parca acolo ca la romani parcarea nu se plateste etc etc. Gandirea ta este una f sanatoasa, normal ca in oras se foloseste o masina de talie mai mica, sa o poti parca mai usor, sa nu poluezi cat una mai mare si mai puternica, sa nu aglomerezi orasul cu masini mari si late, sa nu baraie la orice acceleratie samd.
Un coleg de serviciu are un prius ca al tau si confirm ce spui tu, pt oras e cam mare, am vazut fff multe pe taxi in oslo si zurich.
VladSoare
QUOTE(slider2 @ 6 Aug 2017, 12:24)
@Vlad daca vrei iti arat niste strazi, niste viraje la stanga, niste stalpi limitatori de latime, unde pun pariu c.o sa intri cu Mondeo cu 2-3 km/h, iar cineva cu un Yaris ar trece cu 10-15 km/h lejer
*

Da, bine, știu că poți găsi cîteva locuri foarte strîmte prin care cu Mondeo trebuie să fiu mai atent. Dar asta nu schimbă cu nimic lucrurile. Pot să fiu atent, că nu-mi cade rangul. Nu zice nimeni că trebuie să trec cu viteză printre stîlpișori.

QUOTE(ursul_bipolar @ 6 Aug 2017, 12:42)
Vezi tu slider2 la noi la romani cu cat mai mare masina cu atat mai bine,
*


Ei, lasă, că prea ne place să punem toate păcatele lumii pe seama românilor. De-aia e plină Germania de serii 5 și de A6, că le plac nemților mașinile mici. Dacă n-ar exista românii, ar fi lumea plină numai de Smarturi și Yarisuri... radmasa.gif
dandobre
Oricum in București de aplică în principal prioritatea de gabarit așa că o mașină mare e alegerea înțeleaptă biggrin.gif
MuciX
QUOTE(VladSoare @ 6 Aug 2017, 09:43)
Personal eu nu prea înțeleg treaba asta cu "prea mare pentru oraș".
*


Adica atunci cand grupul motopropulsor dispune de 200+ cai putere si cara inutil o conserva sufcient de mare pentru 4 persoane + bagaj pentru 3 saptamani, desi este folosita in oras la viteze de pana in 70 kmph si cara o singura persoana + un laptop. Ocazional 2 sacose mari pline de cumparaturi si 3 baxuri de apa si o naveta de bere.
De 3 ani nu mai am focusul, nu mai am nici ursul, si serios ca nu am avut nevoie de mai mult spatiu decat in mazdoi. Cateodata chiar si aia mi se pare ca e prea mare pentru oras.
E ca si cum si-ar lua vallix gume separate de iarna, desi il coafeaza perfect allseazonurile ceea ce l-ar ajunge dublu ca pret + spatiu ocupat inutil.

Eu ti-am mai zis parca de Mondeo MK4 tatalui meu ca de fiecare data cand ma urc in el imi inspira risipa. Risipa de tabla, antifonare, spatiu, etc. Nu stiu cum e MK5, dar sunt sigur ca nu e mai mic decat predecesorul.
Dar asta sunt eu.
VladSoare
QUOTE(MuciX @ 6 Aug 2017, 13:16)
Adica atunci cand grupul motopropulsor dispune de 200+ cai putere si cara inutil o conserva sufcient de mare pentru 4 persoane + bagaj pentru 3 saptamani, desi este folosita in oras la viteze de pana in 70 kmph si cara o singura persoana + un laptop.
*


Pe-asta o înțeleg.
Dar eu mă refeream la cazurile în care expresia este folosită la propriu, nu la figurat. Am auzit de multe ori "nu vreau o mașină așa mare, că nu cred că mă pot descurca cu ea prin oraș". Sau "wow, ce mare e, oare cum reușești să te descurci prin oraș?". Sau chiar "îmi place foarte mult, dar mi-e teamă că mi-ar fi foarte greu cu ea prin oraș".
MuciX
Oameni care nu stiu parca, nu-mi spune ca nu ai vazut.
Cunosc personal o gramada de zmei la volan pe care daca ii intrebi unde le calca roata dreapta sau unde li se termina masina in spate ii bagi in ceata. Noroc cu senzorii mai nou.
Bine, bucurestiul e un oras degajat, in teorie. Nu ai vazut nimic pana nu umbli putin prin Napoli sau alte orase vechi.
VladSoare
Ba am văzut, dar ăia sînt catastrofe chiar și cu mașini mici. Iar o mașină mică parcată pe două locuri... tot două locuri ocupă. În marea schemă a lucrurilor e tot aia.
Apropos de parcări, unul dintre cele mai frustrante momente este cînd te afli într-o parcare și vezi un loc liber. Te îndrepți spre el, iar odată ajuns acolo vezi că nu e liber, că în capătul opus se află un răhățel din ăla de doi metri jumate. Grrrrrr... de fiecare dată cînd pățesc asta îmi doresc să am un Range Rover și să-l parchez deasupra. mad.gif laugh.gif
MuciX
Și eu am boala pe aia cu supozitoare bagate de tot. smile.gif
M.C.
Acum, cand am fost acasa, parcase unul ( una ) la Auchan Ploiesti un Peugeot 106 sau 1006, alea mici mici, pe exact patru locuri. Doua in fata, doua in spate....... icon_mrgreen.gif
bgdrenault
Mucix, cum adica nu mai ai ursul? Deci nu mai asteptam continuarea?
slider2
QUOTE(VladSoare @ 6 Aug 2017, 12:39)
Ba am văzut, dar ăia sînt catastrofe chiar și cu mașini mici. Iar o mașină mică parcată pe două locuri... tot două locuri ocupă. În marea schemă a lucrurilor e tot aia.
Apropos de parcări, unul dintre cele mai frustrante momente este cînd te afli într-o parcare și vezi un loc liber. Te îndrepți spre el, iar odată ajuns acolo vezi că nu e liber, că în capătul opus se află un răhățel din ăla de doi metri jumate. Grrrrrr... de fiecare dată cînd pățesc asta îmi doresc să am un Range Rover și să-l parchez deasupra. mad.gif  laugh.gif
*



Sa vezi GWizz parcate asa sau si mai rau efectiv perpendicular pe zona de parcare intre 2 masini paralele cu bordura.
@Vlad eu n.am zis ca ma incurca priusul prin oras, dar daca as folosi.o pentru naveta la munca gen as cara prea multa masina cu mine degeaba. Poate as mai prelua de pe traseu alti 2-3 colegi as mai zice, dar pentru mine singur zau de n.as fi luat un Twizzy dar varianta cu usi

6 Aug 2017, 16:14:
QUOTE(ursul_bipolar @ 6 Aug 2017, 11:42)
Vezi tu slider2 la noi la romani cu cat mai mare masina cu atat mai bine, nu conteaza ca infrastructura in oras nu exista, romanii sunt cei mai slabi soferi din europa (e nevoie de masini mari ca cine stie, daca se urca pe unul cu una mai mica sa scape), parcarile chiar daca ar exista cu plata nu ar parca acolo ca la romani parcarea nu se plateste etc etc. Gandirea ta este una f sanatoasa, normal ca in oras se foloseste o masina de talie mai mica, sa o poti parca mai usor, sa nu poluezi cat una mai mare si mai puternica, sa nu aglomerezi orasul cu masini mari si late, sa nu baraie la orice acceleratie samd.
Un coleg de serviciu are un prius ca al tau si confirm ce spui tu, pt oras e cam mare, am vazut fff multe pe taxi in oslo si zurich.
*



Uneori cand parchez Priusul in zona desemnata pentru parcare abia mai ramane un pic de spatiu pana la linia alba ce delimiteaza zona desi in partea cealalta sunt cu rotile lipite de bordura. Iar daca nu esti parcat corespunzator cu liniile trasate iti iei amenda.
Si aici in Londra 90% din Priusuri si Insighturi sunt pentru taxi
VladSoare
QUOTE(slider2 @ 6 Aug 2017, 17:11)
daca as folosi.o pentru naveta la munca gen as cara prea multa masina cu mine degeaba.

Depinde de ce înțelegi prin "degeaba". Eu cred că un plus de confort și plăcere nu e niciodată degeaba, că o singură viață avem.
Dacă tot ceea ce vrei de la o mașină este să te transporte din A în B, indiferent cum, fără să-ți pese de nimic altceva, atunci într-adevăr poți să spui că e degeaba. Dar atunci mai bine mergi cu transportul în comun, că e mai ieftin și mai eficient.

QUOTE(slider2 @ 6 Aug 2017, 17:11)
dar pentru mine singur zau de n.as fi luat un Twizzy

Ei, hai, sîntem totuși pe un forum auto. Vorbim de mașini aici, nu de trotinete pentru hipsteri care au fumat iarbă expirată. laugh.gif

Hai ca poate am exagerat dar as vrea ceva de genul Tico electric, poate sa fie si doar de 2 locuri. Stiu ca exista Smart electric dar stiu ca in general Smarturile sunt foarte scumpe pentru ce ofera
ursul_bipolar
Da raspunsul e da. Ce ziceam, cat mai mare sa fie acolo, ca nu se stie.
VladSoare
Nu chiar cît mai mare. Seria 7 sau clasa S mi se par cam mari. Nu mi le-aș cumpăra, chiar dacă mi le-aș permite.
Totuși, nu ne-ai explicat cum este asta o caracteristică specifică românilor. Cum de neamțul care-și ia seria 5 are întotdeauna o justificare perfectă, pe cînd românul care-și ia seria 5 e un țărănoi care o ia degeaba, doar ca să fie acolo.

Revenind la Prius, eu cred că e o mașină foarte bună, doar că are două probleme.
În primul rînd, una de imagine. Timp de două decenii i s-a format o imagine de mașină a hipsterilor și a celebrităților fățarnice și dornice de reclamă. Iar șoferii de Prius au căpătat, cel puțin în State, o imagine de troglodiți care încurcă circulația în căutarea lor perpetuă a unui consum mai mic (gen pleacă de pe loc cu viteza melcului, încetinesc la semafor cu trei sute de metri înainte, ca să atingă frîna cît mai puțin, etc.), și care se cred superiori restului populației pe motiv că mașina lor e mai prietenoasă cu planeta.
În al doilea rînd, una de preț. E mult prea scumpă pentru ce oferă.
Dar altfel nu-i o mașină rea.
argon
Să salvezi planeta luand prius sau orice altceva, inclusiv electric, e o prostie, sa faci aerul din orașe mai respirabil, posibil, dar de salvat planeta e mult prea târziu, peste 2-3 generații e gata , cu sau fara hibride .
slider2
@Vlad de curiozitate chiar ai condus Prius? Nu de alta dar la anumite capitole eu o pot compara cu Symbolul meu fabricatie 2008, care nici ala nu folosea materiale si tehnologii de ultima ora.

Va rog sa nu intelegeti ca blamez hibridurile sau masinile electrice, ba din contra chiar as vrea o astfel de masina DAR una care sa fie ca o masina normala. Credeti.ma ca ador silentiozitatea cand Priusul merge doar electric si desi stiu ca in procesul de productie inca se folosesc tehnologii poluatoare, am asa un sentiment de bine cand merg 100% electric prin tunelul Rotherhithe*.

*nu vreau sa impresionez pe nimeni cu denumirea sau locatia, este doar un exemplu unde poti pe langa simti si vedea la propriu poluarea. Prin urmare este un tunel foarte vechi (dat in folosinta in 1908) in Londra care trece pe sub Tamisa. Bineinteles ca el n.a fost proiectat pentru nivelul de trafic de acum (era destinat pietonilor si trasurilor) si fiind pe sub apa si vechi nu prea are ventilatie, asa ca daca il traversezi pe la 5 dupa amiaza intr.o zi din cursul saptamanii, nu doar c.o sa simti in nari noxele masinilor ci o sa le si vezi sub forma unui fum albastrui ridicat aproapr de tavanul tunelului. Probabil din motive de ventilatie tunelul este inchis pe timp de noapte. Prima oara cand l.am traversat eram cu sotia in masina si pana la iesire (are aproape o mila lungine si viteza maxima in el este de 20 mph = 32 km/h) am ametit din cauza aerului si aveam si o stare de voma. De atunci de fiecare data inainte sa intru in el pun ventilatia pe recirculare. Ca si o alta curiozitate am vazut persoane traversandu.l pe jos sau pe bicicleta, nu stiu cum or putea...
VladSoare
QUOTE(slider2 @ 6 Aug 2017, 21:34)
@Vlad de curiozitate chiar ai condus Prius? Nu de alta dar la anumite capitole eu o pot compara cu Symbolul meu fabricatie 2008, care nici ala nu folosea materiale si tehnologii de ultima ora.
*

Prius n-am condus, pentru că nu-l aveau la test. Doar m-am urcat în el în showroom. Într-adevăr, nici eu n-am fost impresionat de materiale și de senzația generală pe care o aveam înăuntru. Mai ales la prețul lui. Pot să accept materialele alea la un Symbol de nouă-zece mii de euri. Dar Priusul bate spre treizeci, ceea ce este cu totul altceva.
Am condus în schimb Rav4 hibrid. Exact același sistem hibrid ca la Prius, doar că e mai puternic; motorul termic e de doi litri jumate. Mi-a plăcut foarte mult. L-am luat serios în calcul. Foarte puțin a lipsit ca să mi-l cumpăr în locul lui Mondeo.
ursul_bipolar
Am mers cu prius-ul, si mie mi-a dat aceeasi senzatie, ca trebuie sa te inveti cu masina ca s-o intelegi pe deplin. Exterior nu imi place dar cu interiorul nu am avut o problema, se putea si mai bine, cu siguranta banii aia se vad in tehnologia din ea nu neaparat in finisaje.
argon
QUOTE(slider2 @ 6 Aug 2017, 21:34)
*nu vreau sa impresionez pe nimeni cu denumirea sau locatia, este doar un exemplu unde poti pe langa simti si vedea la propriu poluarea. Prin urmare este un tunel foarte vechi (dat in folosinta in 1908) in Londra care trece pe sub Tamisa. Bineinteles ca el n.a fost proiectat pentru nivelul de trafic de acum (era destinat pietonilor si trasurilor) si fiind pe sub apa si vechi nu prea are ventilatie, asa ca daca il traversezi pe la 5 dupa amiaza intr.o zi din cursul saptamanii, nu doar c.o sa simti in nari noxele masinilor ci o sa le si vezi sub forma unui fum albastrui ridicat aproapr de tavanul tunelului. Probabil din motive de ventilatie tunelul este inchis pe timp de noapte. Prima oara cand l.am traversat eram cu sotia in masina si pana la iesire (are aproape o mila lungine si viteza maxima in el este de 20 mph = 32 km/h) am ametit din cauza aerului si aveam si o stare de voma. De atunci de fiecare data inainte sa intru in el pun ventilatia pe recirculare. Ca si o alta curiozitate am vazut persoane traversandu.l pe jos sau pe bicicleta, nu stiu cum or putea...
*



M-as fi asteptat sa fie mai tehnologizate toyotele in ziua de azi. Pentru ca am intrat si eu in tunele similare neventilate cu leguma de 10 ani, in Montenegru, si a trecut automat pe recirculare cand a simtit mizeria din aer.
bucatzel
@slider2, sorry ca m-am bagat dar am sters bucata de derapaj cu masini mici vs masini mari, pana sa nu ajung sa premiez interlocutorii.
VladSoare
QUOTE(slider2 @ 6 Aug 2017, 21:34)
Va rog sa nu intelegeti ca blamez hibridurile sau masinile electrice, ba din contra chiar as vrea o astfel de masina DAR una care sa fie ca o masina normala.
*

Hibridul se poate conduce ca o mașină normală. Nu te obligă nimeni să-ți schimbi stilul de condus dacă nu ții neapărat să scoți consumul minim posibil.
slider2
@bucatzel nu ma supar deloc, si mie mi se parea ca au cam derapat discutiile.
@vlad si atunci care mai este rostul unui hibrid daca nu consuma putin? Daca il faci sa consume mult din punct de vedere al stilului de condus automat devine la fel de poluant ca o masina normala. Ideea per total este ca cel putin cu modelul meu de prius parca trebuie sa te straduiesti cam mult sa scoti un consum pe care la un diesel in scoti fara prea mare greutate
bucatzel
Amu' ca si durata intreaga de viata, masina polueaza la fel de mult, ca bateriile alea nu se produc din vid.
Doar se muta poluarea in alta parte.

Amu' nu-mi bat capul cu aritmetica, dar si ca si cost total, n-as crede sa fie mare diferenta intre prius mai scump + benzina mai putina pe 5 ani, si hai sa zicem un golf si benzina mai multa pe aceeasi 5 ani. Dar nu cred ca sunt prea multi care sa faca corect calcule de "total cost of ownership"(*). Mai mult s-ar simti daca ar fi plug-in hybrid, da' din ce ziceai, nu se aplica la tine.


L.E. (*) era sa uit ca in alte tari se simte ceva mai puternic si la impozite/asigurari pe care o alegi.
VladSoare
QUOTE(slider2 @ 7 Aug 2017, 11:10)
@vlad si atunci care mai este rostul unui hibrid daca nu consuma putin?
*

Orice mașină poate să consume mai mult sau mai puțin, în funcție de mai mulți factori. Consumul e o chestiune de compromis. Poți să consumi mai puțin dacă mergi fără aer condiționat. Sau dacă de tîrăști ca melcul. Sau dacă umfli cauciucurile mai tare. Sau dacă ușurezi mașina scoțînd din ea bancheta, scaunul pasagerului și tot ce nu-ți mai trebuie. Sau dacă mergi cu ea numai duminica, iar în restul timpului iei bicicleta.
Depinde numai de tine unde tragi linie. Cît de multe lucruri ești dispus să sacrifici de dragul consumului.
Unii pot să se simtă foarte bine fără aer condiționat, și atunci preferă să meargă cu el oprit ca să consume mai puțin. Alții consideră că nu și-au cumpărat A/C ca să transpire dup-aia ca-n autobuz, deci dintre A/C și consum aleg A/C-ul. Și așa mai departe.

Tu decizi unde tragi linia.

Un hibrid poate să consume mai mult sau mai puțin, în funcție de stilul de condus. La extrem, sînt unii care scot niște consumuri incredibile, mai au puțin și produc benzină. Dar se chinuie în ultimul hal, și în plus îi chinuie și-i enervează și pe ceilalți, ceea ce a construit în timp imaginea proastă a Priusiștilor de care ziceam mai sus.
Dar nu-i musai să ajungi pînă acolo. Chiar și cînd conduci în stilul tău normal, Priusul consumă mai puțin decît o mașină "normală" echivalentă, condusă în același fel.
Dacă stilul tău normal este de Schumacher, nervos, cu pedala tot timpul la podea, atunci evident hibridul n-are nici un sens. Dacă însă obișnuiești să conduci normal (nu adormit, ci normal), și în plus mai ții cont de cîteva reguli de bun simț (în principiu să mergi cît de cît constant, acolo unde se poate), atunci Priusul va consuma puțin chiar și fără să te stresezi și să te chinui să conduci în vreun fel special.
Sigur, conducînd în felul "special" îl poți face să consume chiar și mai puțin. Dar nu te obligă nimeni să exagerezi. Dacă în loc să consume 3 îți consumă 5 sau 6, tot e foarte bine, în condițiile în care mașina "normală" ți-ar lua peste 8, să zicem.

QUOTE(bucatzel @ 7 Aug 2017, 11:40)
Amu' ca si durata intreaga de viata, masina polueaza la fel de mult, ca bateriile alea nu se produc din vid.
*

De poluat or fi poluînd ca să producă bateriile și să le transporte, dar măcar materialele sînt în cea mai mare parte reciclabile. Aproape tot litiul din baterii se poate recupera și refolosi, ceea ce în cazul benzinei nu se întîmplă.

8 Aug 2017, 09:02:
QUOTE(bucatzel @ 7 Aug 2017, 11:40)
Amu' nu-mi bat capul cu aritmetica, dar si ca si cost total, n-as crede sa fie mare diferenta intre prius mai scump + benzina mai putina pe 5 ani, si hai sa zicem un golf si benzina mai multa pe aceeasi 5 ani. Dar nu cred ca sunt prea multi care sa faca corect calcule de "total cost of ownership"(*). Mai mult s-ar simti daca ar fi plug-in hybrid, da' din ce ziceai, nu se aplica la tine.
*

Dacă dai o grămadă de bani pe un Prius fără să-ți placă mașina, doar ca să fie hibridă și economică, atunci ai dreptate. E posibil ca economic vorbind să nu merite efortul.
Dacă însă mașina pe care o vrei, care-ți place, pe care oricum ți-ai lua-o, vine și într-o versiune hibridă, atunci alegerea hibridului începe să aibă sens și din punct de vedere financiar.
De exemplu, Mondeo Vignale are prețurile de listă cam așa:
30625 pentru benzină 203 cai
31667 pentru benzină 240 de cai
29792 pentru diesel 180 de cai
32083 pentru diesel 210 cai
30458 pentru hibrid
Deci hibridul nu-i mai scump ca altele, ba chiar dimpotrivă. Deci dacă ți s-a pus pata pe mașina asta, iar alegerea finală rămîne doar între diversele motoare, atunci hibridul are sens. Diferența de consum și de întreținere devine astfel profit, chiar de la început.
argon
Cumulat, consuma fix cat o mașina de aceași greutate, cx, cu aceași putere. Nu mă încălzește cu nimic dacă consuma 3 în oraș pe 50 de km, dacă consuma 9 pe autostrada, sau 10 in oraș când sunt bateriile goale. Când tragi linie după 10.000 km ai consumat tot atâta benzina, și a emis tot atâta co2. Deci cum salvezi planeta?! Doar muta poluarea din oraș in afara, care e aceași planeta.
VladSoare
Ba te încălzește dacă mergi 90% din timp prin oraș, iar autostradă vezi din joi în Paști.
Iar treaba cu 10 și bateriile goale nu-i așa că ai scos-o din imaginația ta, fără să ai măcar habar de cum funcționează o hibridă? happy.gif
argon
Trebuie sa pui multe frane sa încarci bateriile cu asta. Energia din baterii e in mare parte benzina arsa. Sau la cele electrice , curentul din baterii reprezintă deșeuri radioactive și cărbune ars, sa tot salvezi planeta.
VladSoare
Știi tu ceva, dar nu știi tot. Treaba cu "consumă zece cînd bateriile sînt goale" n-are nici o legătură cu realitatea. Aia e valabilă la struțocămilele precum Ampera, BMW, VW, etc., nu la hibridele autentice de la Toyota. La Toyota bateriile nu-s niciodată goale.
Sigur că nu salvezi planeta, dar nu despre asta e vorba.
luck33ro
Ma batea handul la un Auris hybrid... motorul clasic e pe lantz?
VladSoare
Cred că-i pe lanț, dar nu sînt sigur. La Prius e pe lanț.
AndreiMR
Atunci e si la Auris. E acelasi motor pe amandoua
argon
Si transmisia tot pe lant e.
slider2
QUOTE(VladSoare @ 10 Aug 2017, 08:33)
Ba te încălzește dacă mergi 90% din timp prin oraș, iar autostradă vezi din joi în Paști.
Iar treaba cu 10 și bateriile goale nu-i așa că ai scos-o din imaginația ta, fără să ai măcar habar de cum funcționează o hibridă? happy.gif
*



Nu tin partea nimanui dar intr.un fel are dreptate. Prius pe bord are si ub fel de grafic al consumului instant si cand porneste motorul sa incarce bateriile pe graficul ala se vede un consum de maxim 25mpg care inseamna cam 11l/100km. Intr.adevar chestia asta dureaza cam un minut si se intampla cand stai pe loc.
Incarcarea bateriilor porneste din momentul in care nivelul acestora ajunge la 2 liniute. Daca stationezi motorul va functiona pana cand nivelul din baterii urca la 3 liniute. Restul de reincarcare se face in mers.
Doar ca in timp ce mergi si ai si bateriile goale poti vedea indicatorul ala de consum cum se duce iar in zona de 25mpg sau chiar mai jos.
Din ce am experimentat eu pana acum ca sa functioneze mai bine ar trebui niste baterii mai mari ca si capacitate si un motor electric mai puternic.

<span class='edit'>10 Aug 2017, 10:50:</span>
Recunosc ca nu am mare experienta cu cutiile automate, am mai mutat dintr.un loc de parcare in altul la cateva sute de metrii un c200 de prin 2004. La modelul respectiv trecerea prin treptele de viteza (pozitiile levierului) era foarte greoaie si parca efectiv simteai mecanismele interioare cum functioneaza.
De asemenea din ce am vazut eu in general pozitiile levierului la cutiile automate sunt de obicei liniare, ceea ce face ca pana cand te obisnuiesti cu masina sa pui levierul in alta treapta din greseala si sa trebuiasca sa stai cu ochii pe levier sau pe display daca exista.
La Prius si daca nu ma insel la toate modelele Toyota cel putin hibrid, actionarea levierului schimbatorului de viteze se face foarte usor, merge si cu un deget. Apoi pozitionarea trepetelor nu este liniara ci intr.un fel de 4 intors sau daca vreti ca si cum la o cutie manuala ai avea treptele 2-3-4, cu mentiunea ca intre 3 si 4 este pozitia de neutru, dar pe care o folosesti din joi in pasti.
Chestia asta cu pozitionarea mie mi se pare foarte buna, nu zic ca nu m.as obisnui cu o pozitionare liniara, dar la Prius nu prea ai cum sa pui levierul in alta pozitie decat cea dorita. Efectiv nici nu am nevoie sa ma uit pe tabloul de bord ca sa am un fel de confirmare ca sunt in treapta dorita, pur si simplu stiu unde l.am dus cu mana si aia este.
A si inca o chestie fata de alte cutii automate, la Prius levierul nu ramane in pozitia in care l.ai pus, ci pur si simplu il muti in pozitia dorita apoi el revine intr.o pozitie de mijloc.

<span class='edit'>10 Aug 2017, 10:52:</span>
Am incercat sa fac o poza pozitiilor levierului schimbatorului de viteze, sper ca se intelege.
marksman
QUOTE(luck33ro @ 10 Aug 2017, 10:05)
Ma batea handul la un Auris hybrid... motorul clasic e pe lantz?
*


Am vazut unul saptamana trecuta, si-a luat un coleg. 25k EUR, silentioasa la mers in oras, nici nu stii ca-i hibirida decat dupa embleme, spatiul interior nu e diminuat vizibil de baterii, dar finisajele interioare sunt de Logan ph1, in ciuda tehnologiei (cluster color, navigatie, USB)
stefandinescu70
25K euro un Auris ???? Chiar daca este Hybrid tot Auris ramane ( mai ales cu greutatea lui de Avensis ) . Cred ca il vinde la kilogram de are acest pret .
VladSoare
Consumul instantaneu e vax albina. Nu înseamnă nimic. Și mie-mi arată cîteodată consum instantaneu 12+ (că mai mult nu arată, 12+ e indicația maximă), dar per total, la sfîrșitul lunii, am băgat benzină de un milion jumate, în timp ce în Mondeo 4 băgam de vreo patru milioane. Asta-i tot ce contează.
Argon cînd zicea de baterie se gîndea la "hibridele" alea soft, unde mergi pe baterii cît poți, iar cînd se golesc începe motorul termic să muncească din greu ca să le încarce iar. Dar la Toyota nu e cazul. Toyotele lucrează cu totul altfel.

QUOTE(slider2 @ 10 Aug 2017, 11:38)
A si inca o chestie fata de alte cutii automate, la Prius levierul nu ramane in pozitia in care l.ai pus, ci pur si simplu il muti in pozitia dorita apoi el revine intr.o pozitie de mijloc.
*


Și la BMW-uri e așa. Și chiar la alea scumpe. Poți să te bucuri că ai intrat într-un club select. biggrin.gif tongue.gif
Nici mie nu-mi place. La BMW chiar și maneta de semnalizare e la fel: tragi de ea și semnalul pornește, dar maneta revine. Ca să stingi semnalul trebuie s-o tragi în partea opusă, ca și cum ai semnaliza invers. Mie mi se pare oribil, dar presupun că te obișnuiești după un timp.
argon
Cel mai tare e i3, cu optiunea de generator, nici nu stiam ca exista, pana nu am vazut mai multe cu numere ne-localnice, si ma miram cum calatoresc ei mii de km cu electric.
VladSoare
Aia e cu totul altceva. Generatorul te ajută doar să te tîrăști cît de cît, să nu rămîi ca prostul în drum după ce ai rămas fără curent în baterie. Mașina nu e hibridă. E o electrică cu un colac de salvare. Motorul termic nu mișcă roțile niciodată, ci doar încarcă bateria, timp în care trebuie să ai grijă să nu consumi din ea mai mult decît poate el să încarce.
Cu un hibrid autentic ai autonomia unei mașini normale (ba chiar mai mult de-atît), iar mașina se comportă normal pe toată durata drumului, ceea ce cu i3 nu e cazul.
Plus că mașina aia mai arată și ca un fund de hipopotam extraterestru.
argon
Deci noaptea sau in parcare lasi motorul pornit sa se incarce? Nu face fata la consumul in timpul mersului, cum e la locomotive diesel-electrice? Ca nici la alea motorul diesel nu are nici o legatura cu rotile.
VladSoare
Nu, noaptea sau în parcare o ții în priză. Generatorul nu-i gîndit pentru încărcarea zilnică, ci doar pentru cazurile în care ți-ai greșit socotelile și te-ai întins mai mult decît ți-era plapuma.
Face față la consumul din timpul mersului, dar îți reduce puterea și viteza ca să facă față. Ca și Ampera, de altfel. Iar în timpul ăsta consumă de rupe (sigur, se compensează cu timpul cît ai mers pe baterii, deci în medie poate că nu ieși prea rău).
bucatzel
QUOTE(argon @ 10 Aug 2017, 16:41)
Cel mai tare e i3, cu optiunea de generator
*



Adica aceeasi idee ca si la Chevy Volt, cunoscut sub numele de Opel Ampera pe partea asta de balta. In continuare, mi se pare o solutie mai buna asta decat cea a priusului. Mai ales fix in materie de poluare. Si noaptea ai oricand optiunea sa incarci bateria de la priza. Bine, daca se deranjeaza sa puna incarcator, ca la versiunea curenta, si priusul are asta, dar primele doua versiuni n-aveau.

L.E. Vlad, la Volt/Ampera din cate stiu, n-ai nici o penalizare de putere cat mergi cu generatorul pornit.
VladSoare
E o soluție bună dacă te încadrezi în fiecare zi în autonomia ei obișnuită, și doar din cînd în cînd dai puțin greș. Dacă însă faci zilnic drumuri lungi și ajungi mereu să apelezi la generator, atunci per total nu-i așa grozav.
Un hibrid pur, pe de altă parte, poate fi folosit în orice condiții, fără nici o restricție.
slider2
QUOTE(marksman @ 10 Aug 2017, 11:00)
Am vazut unul saptamana trecuta, si-a luat un coleg. 25k EUR, silentioasa la mers in oras, nici nu stii ca-i hibirida decat dupa embleme, spatiul interior nu e diminuat vizibil de baterii, dar finisajele interioare sunt de Logan ph1, in ciuda tehnologiei (cluster color, navigatie, USB)
*



De acord cu tine la calitatea plasticelor. Nici la Prius nu.i diferenta (nu stiu de cel nou) dar a avut varul meu un Auris Estate Hibrid si desi masina aia costa, la bord ai o senzatie grava de low cost. Nu inteleg pretul raportat la calitatea interiorului. Da stiu ca o mare parte din pret tine de tehnologia hibrida, dar totusi...

QUOTE(VladSoare @ 10 Aug 2017, 12:38)
Consumul instantaneu e vax albina. Nu înseamnă nimic. Și mie-mi arată cîteodată consum instantaneu 12+ (că mai mult nu arată, 12+ e indicația maximă), dar per total, la sfîrșitul lunii, am băgat benzină de un milion jumate, în timp ce în Mondeo 4 băgam de vreo patru milioane. Asta-i tot ce contează.
Argon cînd zicea de baterie se gîndea la "hibridele" alea soft, unde mergi pe baterii cît poți, iar cînd se golesc începe motorul termic să muncească din greu ca să le încarce iar. Dar la Toyota nu e cazul. Toyotele lucrează cu totul altfel.
Și la BMW-uri e așa. Și chiar la alea scumpe. Poți să te bucuri că ai intrat într-un club select. biggrin.gif tongue.gif
Nici mie nu-mi place. La BMW chiar și maneta de semnalizare e la fel: tragi de ea și semnalul pornește, dar maneta revine. Ca să stingi semnalul trebuie s-o tragi în partea opusă, ca și cum ai semnaliza invers. Mie mi se pare oribil, dar presupun că te obișnuiești după un timp.
*



Intr.adevar bateria la Prius se incarca destul de repede, iar de mentionat ca la versiunea Plug-In motorul incarca complet bateria (cea mica) chiar daca stateai pe loc, nu ca la a mea unde incarca doar pana ajunge la 3 liniute.

QUOTE(VladSoare @ 10 Aug 2017, 15:50)
Aia e cu totul altceva. Generatorul te ajută doar să te tîrăști cît de cît, să nu rămîi ca prostul în drum după ce ai rămas fără curent în baterie. Mașina nu e hibridă. E o electrică cu un colac de salvare. Motorul termic nu mișcă roțile niciodată, ci doar încarcă bateria, timp în care trebuie să ai grijă să nu consumi din ea mai mult decît poate el să încarce.
Cu un hibrid autentic ai autonomia unei mașini normale (ba chiar mai mult de-atît), iar mașina se comportă normal pe toată durata drumului, ceea ce cu i3 nu e cazul.
Plus că mașina aia mai arată și ca un fund de hipopotam extraterestru.
*



Cred ca.i cea mai corecta descriere a designului I3.ului. Sunt intru totul de acord cu tine. Aici dealerii bmw au o strategie de a vinde I3 second hand mai jos decat pretul pietei pentru a fi mai accesibil, si pot spune ca vad destule pe strazi. Nu la fel de multe ca Tesla dar totusi...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.