Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna Initiale Paris
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
ionut_spanu
Salutare Tuturor.

Incepand de ieri 10.08.2017 sunt proprietarul unui Renault Laguna Initiale Paris, fabricatie 06.2011, motor 2.0 DCI, 173cp, CVA 90 000 km.

Masina a fost achizitionata de la un Dealer Renault din Germania, aceasta fusese data BuyBack pentru un Talisman.
Desi am platit un pret (10500Euro + 650 Euro transport si taxe) destul de mare (pentru un Renault asa cum zice "gura lumii"), nu imi pare rau, mai ales ca masina are "Full service history" in Reteaua Renault. Conform raportului, service-ul a fost facut la 30 000km si au fost inlocuite si cateva piese, de exemplu lamele stergatoare, bec portiera, senzor parcare fata stanga.

Pe parte de mecanica, in raport apare ca bara fata a fost vopsita. (probabil in urma vreunui incident a fost revopsit bara si s-a schimbat vreun senzor de parcare. Cea mai scumpa factura a fost de 300 Euro (asa cum apare in sistem). Ultima servisare a fost facuta in data de 04.06.2016 cand masina a fost inregistrata cu 82 000Km.

Dupa un drum de 650 Km (Zalau - Slatina - Bucuresti) in care am mers 2 persoana in masina atat in regim de autostrada cat si in regim de Bucuresti (2 km in 30 min), AC pornit in 80% din drum, masina afiseaza un consum de 6.5 l/100km.

Sunt incantat de masina si voi expune cate plusuri si minusuri:

Plusuri:
1. Masina trage, trage si tot trage. Daca nu esti atent, cand depasesti pe V. Oltului pe linie dreapta cate 2-3 tiruri, ajungi foarte repede la 150-160 km/h.
2. Este foarte confortabila la drum lung chiar daca suspensiile parca sunt un pic rigide.
3. Antifonarea motorului este foarte buna. (la mine se aude zgomotul produs de anvelope care sunt vechi(2011) si sunt destul de uzate (in toamna le arunc).
4. Consumul - La cum am mers cu ea si la ce poate masina, ma asteptam la un consum mai mare.
Exemplu: La iesire din Zalau am mers foarte sportiv pe serpentine si cand am urcat dealul imi aparea un consum de 14l/100km.
Pe Autostrada Transilvaniei am mers cativa km si cu 210 km/h (Asa NU)
La intrare in Sebes, am parcurs 2 km in 30 min(coloana).
5. Stabilitatea in curbe - se aseaza foarte bine pe curbe
6.Sistemul Xenon - demential mai ales pe curbe. E mai bun pe curbe ca AFL-ul de pe Opel, dar nu si pe autostrada, unde Opelul are un avantaj.

Minusuri sau poate ca ma asteptam la mai mult

1. Sistemul Bose - Poate nu e reglat bine sau ceva e in neregula dar nu imi place deloc cum se aude. (intradevar eu pe opel am un Subwoofer MTX, dar cel de pe Laguna e slab rau).
2. Greierasii - credeam ca la clasa D, francezii au mai lucrat un pic, dar NU. cand apuci de manerul de usa, scartaie (e acelasi maner pe care-l aveam la Sandero si care scartaia la fel),mai am unul sub bord, sub player. Cand imping cu mana "tace".
3. Portbagajul - ma asteptam sa fie mai mare (ca la Octavia). Faptul ca masina nu are rezerva, portbagajul e foarte ridicatsi pare doar un pic mai mare ca la Golf 4. (sau poate e doar o impresie).
4. Spatiul pasagerilor din spate e mic (in comparatie cu Meganul sedan IV al fratelui meu).

Mai sunt si alte chestii care probabil ca tin de faptul ca nu cunosc masina si pe care le voi invata pe parcurs.
a. Masina se inchide si se deschide cand vrea ea. -am avut o cartela in buzunar si una in bord; alimentam si masina s-a inchis. Apoi nu a vrut sa se mai deschida din sistemul Key less entry. Am deschis-o din cartela...
b. Navigatia apare non stop pe ecran. Chiar nu pot sa o elimin sau sa o inchid? Sa apara altceva!
c. Nu am reusit sa conectez telefonul, desi am citit aici pe forum inainte cum se face.
d. Pe drum cand am facut fix 90 000 km mi s-a aprins cheita si a aparut in bord un mesaj in Germana (wartung fallig). Am crezut ca fac cu inima. L-am sunat azi noapte pe mecanic si m-a injurat spunandu-mi ca e intervalul de service. Am incercat sa-l resetez dar nu a mers.

Saptamana viitoare o sa o bag in service pentru schimb ulei +filtre.

Revin si cu poze (dupa ce o spal) si cu alte impresii.

Astept pareri si sugestii de la toti membrii forumului. Cu siguranta o sa vin la intalniri. Trebuie doar sa ma anuntati si pe mine.

Avand in vedere ca nr. de telefon este public, in speranta ca ma veti chema si pe mine atunci cand se vor initia intalniri, va las aici nr. meu de tel: 0752309557
Flatron
Din moment ce ai aflat toate intrarile in service la Renault, nu ar trebui sa iti faci vreo grija.

Asa, daca ajungi sa nu crezi nici inregistrarile oficiale, atunci ce sa mai zicem... Deci stai linistit si bucura-te de masina, sa o stapanesti sanatos. smile.gif Ah, si hai cu pozele!

@argon: Eu nu-s fan adus masini din Germania, de parca acolo totul e un paradis si merg masinile pe puf. Orice masina ar trebui sa fie buna cat timp are un istoric service real si a fost intretinuta. Avantajul in Germania ar fi drumurile; stiu, e un avantaj important, dar sa n-o mai luam ca Germania e paradis, mie mi se pare overrated.

Edit: Si nu toata lumea in Germania merge 174k km anual, sa fim seriosi. Acolo se strang km mult mai usor, pentru ca ai autostrada si merita sa parcurgi distante mai mari. Dar nu inseamna ca TOTI alearga.
mars
Felicitari pentru achizitie! Niste poze? Stai linistit, daca e cum zici tu, masina e OK. Eu am dat anul trecut 10.000 pe una cu 145.000 km, tot din 2011 si n-am avut nicio problema. Dar de hateri si detinatori ai adevarului absolut nu ducem lipsa pe forum...

Consumul e dubios de mic, totusi. La fel, nu stiu de ce ti se pare ca trage asa bine, dar poate ca tu o compari cu Corsa, iar eu cu fosta Laguna II 2.0T. Iar Bose se aude bine, dar numai cu surse bune, adica CD-uri. Pe radio sau USB se aude mai slab. Antifonarea e buna, dar tot se aude ca e tractor wink.gif.
ionut_spanu
Flatron@Am toate intrarile in service la Renault, dar daca intre 2 intrari neamtu a facut inca 30 000 si i-a dat inapoi? Deci suspiciuni pot fi. Si in afara de autostrazi o alta calitate a nemtilor este carburantul. Am vazut diferenta in opelul sotiei de 1.2.

mars@ Am si alergat-o dar in general din 650 km, cati sunt pe autostrada ? Vreo 200! in care am mers pe tempomat cu 140. In rest prin comune si pe DN-uri, 70-110 maxim.

Ce ma nelamureste este ca la 80km/h sunt deja in treapta a 6-a! la 1200 ture, Consum de 4! E foarte subturata.

Atasez o poza. Singura pe care am facut-o azinoapte. Acum sunt la birou si masina e murdara. Nu vreau sa v-o prezint asa biggrin.gif
Eroarea in cauza mi-a crescut pulsul si a fost mai buna ca cele 5 cafele pe care le bausem pentru ca mi-a sarit tot somnul! INSTANT.
cj98czh
Eroarea aia zice ca trebuie sa ii faci revizia smile.gif doar de erori din astea sa ai parte smile.gif
ionut_spanu
si cateva poze facute azi, pe o caldura insuportabila.

11 Aug 2017, 23:28:
Nu ma lasa sa pun mai mult de 2 poze!

11 Aug 2017, 23:29:
a treia incercare

11 Aug 2017, 23:30:
inca o poza

11 Aug 2017, 23:32:
ultima poza (un selfie)
b06fcn
Arata chiar bine. S-o stapanesti sanatos si bien ai venit in clubul legumelor negre...ai grija ca e o culoare infecta, care se intretine greu...noroc ca masina e OK.
Atentie la odorizantul ala lichid, sa nu curga pe undeva ca arde tot. Mai bine iei bradut normal, e mai safe.
Drumuri bune
ionut_spanu
Multumesc.

argon@eu am cumparat-o pentru ca aveam nevoie de spatiu pentru juniorul meu de 1 an si 8 luni biggrin.gif. Sincer ma asteptam la mai mult spatiu, dar poate pentru mine niciodata nu e suficient. Break-ul mi s-a parut prea mare si cum eu o folosesc zilnic in traficul din Bucuresti, iar parcarile sunt o problema, am ramas la varianta de berlina. Daca mai aveam 25 de ani sigur imi luam coupe.

fcn@masina are cateva zgarieturi (care ies la polish), dar pana nu o inmatriculez si nu ii fac o revzie cum trebuie, nu ma apuc de detailing. Cel mai probail in primavara va intra la polish si tratamente tapiterie. Mai am de investit vreo 1000 Euro in ea. (anvelope vara-iarna, revizii, inmatriculare etc.)

Mi-am facut cont pe My Renault si cand am introdus VIN-ul, mi-a aratat un kilometraj cu aproximativ 6000 km mai mult fata de ce am in bord! Media era de 16 000 si ceva de km/an.
ionut_spanu
Salutare tuturor. Am reusit azi sa ajung sa schimb uleiul si filtrele. Prima impresie: e enervant sa desfaci vreo 8 suruburi ca sa dai scutul de plastic jos. Scutul nu are decupaje, deci nu poti sa umbli la filtrul de ulei sau la baia de ulei. A doua impresie e tot negativa. Capacul de la baia de ulei are urme de rugina. In locul in care motorul se uneste cu CVA, era o pata de lubrifiant. Pe 2cm patrati. Am zis ca e de urmarit. In rest numai de bine. Masina arata foarte bine pe dedesubt. Totul arata asa cum trebuie. Fara jocuri si fara uzuri ale pieselor ce m-ar pune la cheltuieli. Atasez si o poza cu baia de ulei si acea pata de lubrifiant.
ionut_spanu
Intreaba-i pe cei din service. Nu pe mine. Doar nu crezi ca ma apucam eu sa-mi bag nasul sa mesteresc la o masina pe care nu o cunosc. Plus ca stau la bloc. Filtrele m-au costat 330 lei, uleiul Elf 5w30 fe 10l 256lei, manopera 90 lei si 10 lei ... stiti voi.
b06fcn
Rugina aia e normala, si la a mea e la fel...idem pata de ulei la imbinarea cutie-motor...
ionut_spanu
Multumesc fcn pentru precizari. Sa inteleg ca e din ciclul "asa face toate!" Totusi nu mi se pare normal, dar daca nu afecteaza cu nimic bunul mers al masinii, pot sa traiesc linistit cu asta.
b06fcn
E normal sa se intample asa, de la praf, produsele de deszapezire & co se sableaza baia de ulei si asa se face. Eu la a mea, facand eu reviziile in garaj, ii dau cate un puf de vaselina la spray si vad ca nu inainteaza rugina...
mars
Un schimb de ulei la cutie e 300 de lei. Nu zic ca e necesar, dar macar vezi cat iese din ala vechi, sa iti dai seama daca se pierde pe acolo sau e altceva.
ionut_spanu
Mars@Nu curge. Era doar umezeala (un fel de vaselina imbibata cu praf). M-am uitat pe scut si nu era nicio pata acolo. Filtrele au fost de la Mann si inca o firma. Ulei 55lei, aer 90 lei, 2 filtre polen 125 si motorina 60. Parca asa erau preturile.
Argon@ Iti dau eu 150 lei pe un set de filtre. Iti ies si tie 30 lei. Te bagi?
Multumesc tuturor.
stefandinescu70
Preturi mici filtre = CHINA 100% . Deci mare grija . Un nume ( brand ) pe o cutie de carton ( originala ??? ) nu spune ca filtrul din interior este si de calitate . Comparati preturile cu care se vand afara in Europa aceleasi filtre/pe acelasi model ( pe site-uri straine ) si veti avea surpriza sa vedeti cat de ieftine sunt in Romania unele filtre .. Oare de ce ?
ionut_spanu
Salutare tuturor.
Primul drum lung cu laguna a fost foarte placut. M-a determinat sa o pastrez.
Ruta : Bucuresti - Hamburg si retur. Am petrecut 3 zile in Hannover si o zi in Viena, invartindu-ma cam 500 km in regim urban.
In masina am fost trei adulti si un copil plus portbagajul ticsit de bagaje.
Consum 6.6 l/100 km, la un mers normal, legal, in principiu alimentam cu 70 euro la fiecare 1000 km. (1.4 €/litru la shell si omv).
Impresii negative: nu ma inteleg cu climatizarea. Chiar daca e AC oprit si o setez pe 21 grade, tot baga frig de inghet. Daca afara erau 19 grade si o setam pe 24, se facea cuptor. Trebuie sa mai studiez. Intrebare: de ce au mai pus AC daca oricum el porneste sub o anumita temperatura?
In rest toate bune si frumoase, in Hanover am facut presiune in pneuri 2.7 cu 2.3 pentru ca erau 12 grade noaptea si mi-a aparut eroare pe bord. In Ungaria la 36 grade, aveam 3.2 pe fata si 2.7 pe spate. Avand in vedere ca acum in Bucuresti sunt peste 30 , cred ca o sa cobor presiunea putin.
Impresia generala: foarte buna.
mars
Pai s-o pastrezi sanatos! Presiunea se face la 20 de grade si exact cum scrie pe sticker-ul de pe usa. Eroare iti da cand scade cu mai mult de 0.3 bar fata de valorile de referinta (sper ca am tinut bine minte). Iarna nu'i ca vara, se face la temperatura de inghet, altfel scade prea mult (cam 0.1 bar la fiecare 10 grade).
ionut_spanu
1.4€/l era pe autostrada. Am vazut in oras la esso parca si cu 1.1€ , dar am preferat omv si shell.
mars
Obrazul finut cu cheltuiala se tine. Sa-ti traiasca frantuzoaica party.gif!
b06fcn
Corect. Plus ca nici cu Agip nu a tusit Leguma mea. Iesit din autostrada in primul sat, facut plinul cu 0,89 euro pe litru, revenit pe autostrada...
ionut_spanu
Salutare tuturor.

I. Dupa ce m-am chinuit mai bine de o luna, am vizionat peste 20 de tutoriale pe youtube si am citit zeci de pagini cu privire la resetarea intervalului de service, astazi din intamplare am reusit sa ii dau de cap. Cum?

1. se introduce cartela
2. se calca pedala de frana (in cazul meu am CVA)
3. NU se porneste motorul
4. se selecteaza din meniu sectiunea unde apare eroarea
5. Se tine apasat pe cele 2 butoane ale manetei stergatoarelor timp de 30 SECUNDE[U]

Inainte tineam apasat si renuntam dupa 10 -15 secunde si nu se intampla nimic, ori faceam aceasta operatiune cu motorul pornit sau fara sa calc pedala de frana. Astazi din intamplare vorbeam la telefon si am ramas blocat cu degetele pe butoanele din capatul manetei, si cu piciorul pe frana. Cand am vazut ca s-a resetat intervalul, m-am si uitat la tel si am vazut ca vb la tel de 35 de sec. (raspunsesem la tel inainte sa apas pe butoane).

II. Am nevoie de sfaturile voastre cu privire la un "dinozaur" (nu-l pot numi greieras) care "s-a ascuns" in spatarul scaunului pasagerului din dreapta. Cum se desface scaunul, in special partea de plastic din spatele scaunului. E ceva in scaun care vibreaza chiar si la renalti. Daca bat spatarul cu podul palmei efectiv zdrangane ceva in scaun.

ionut_spanu
Salutare tuturor.
Am schimbat azi placutele de frana fata/spate. Cele de pe dreapta spate erau la un grad de uzuna inimaginabil. Se frecau fier pe fier. Rezultatul : cateva santuri pe discul de frana. O poza cu una dintre placutele uzate.
ionut_spanu
Salutare tuturor.

Aseara am avut parte de un incident neplacut. Pe A1, sensul catre Bucuresti au fost 6 accidente. Intrucat la noi in urma unui accident nu se curata partea carosabila, evident am trecut prin toate cioburile, plasticele si resturile masinilor care avusesera de suferit in urma tamponarilor. In 2 km am avut eroare pe bord, tyre presure 2.1. Am incercat sa mai merg sperand ca voi intra in Bucuresti, dar fix la 1 km de intrare, presiunea a ajuns la 0.4 si am fost obligat sa pun vesta pe mine, triunghiul reflectorizant si sa incerc sa o rezolv. Masina nu are roata de rezerva, cheie de desfacut roti sau cric.

1. Prima incercare - doar cu pompa electrica. Nicio sansa.
2. A doua incercare - cu pasta speciala pe care am golit-o toata. Nicio sansa. Eu o bagam pe o parte si ea curgea pe cealalta parte.
3. Cum nu am avut nicio sansa, am plecat cu 5km/h pe banda de urgenta, spre cea mai apropiata vulcanizare. Desi am mers asa 2 km si anvelopa a fost peticita(gaura era prea mare pentru a putea fi pus un snur), roata nu a necesitat nici macar echilibrare. Presiunea se mentine si totul este ok.

In lumina celor intamplate, vrea neaparat sa imi pun o rezerva slim pe 17'.
Voi ce rezerve folositi? Alte idei de rezolvare in situatii de genul? Daca in Romania mai e cum mai e (suni un prieten, mai opreste un om bun si poate te ajuta, suni la o platforma) nu imi permit sa mai patesc asa ceva prin Ungaria /Austria / Germania noaptea, la -15 grade, cu un copil de 2 ani in masina.
ionut_spanu
Masina are 4control, deci exclus de 16. Am tot cautat de 17 dar nimic pe site-urile de specialitate. In portbagaj e spatiul pentru rezerva care e ocupat de prostia aceea din polistiren in care e pompa electrica si pasta pentru anvelope. O pot scoate si introduce in locul ei o rezerva slim. Dar chiar si asa trebuie sa masor daca intra 17 inchi in ligheanul ala. E frustrant ce mi s-a intamplat. Am mers 200 000 km cu sandero fara sa fac pana, am mers cu opelul 100 000 km. Niciuna nu avea rezerva, iar cu Laguna, cu anvelope de iarna noi am comis-o grav in 10 000 km cat am facut in cele 2 luni de cand am luat-o.
bgdrenault
sandero nu avea rezerva?

Iti dai seama ca nu e vinovata masina pentru pana ta. Pur si simplu intamplarea, norocul, etc.
Un prieten da prin toate gropile cu masina, anvelope noname, si naibii, nu-i vibreaza deloc.
Eu, cu anvelope Dunlop sau Goodyear, daca iau o gropita sigur le descentrez, asat in cel mai bun caz. Daca nu le-oi deforma de tot. Norocukl fiecaruia.
mars
Rezerva ingusta e de 16" (185/65R16). Gasesti la 200 de lei una nefolosita, dar iti mai trebuie niste chestii, vezi aici.

7 Nov 2017, 08:05:
P.S. - In caz ca faci pana pe fata, pui rezerva pe spate, desigur wink.gif.
MuciX
Parerea mea: cu chinul, timpul, modificarile in porcbagaj, cautarile si costurile unei roti inguste pe 17 platesti minim 2 platforme in tara.
Stiu, ardeleanul zice ca e bine sa ai lucrul tau, dar statistic vorbind trebuie sa schimbi inca 2 masini pana la urmatoarea pana. biggrin.gif
b06fcn
Teoretic roata pe 17 intra in locasul respectiv, odata configurata masina in modul "roata de rezerva", pe principiul ca sunt masini ccu roti pe 17 si roata de rezerva la care, cand faci pana si schimbi riata, trebuie sa ai unde pune roata defecta, ca doar nu mergi cu ea pin portbagaj.
Ideal este sa gasesti o janta pe 17 cu distanta se 5x114,3 intre prezoane si un cauciuc all-season.
Eu la Toyota, din cauza de roata de rezva temporara la care am renuntat, am luat o alta janta de aliaj pe 17 ca cele de pe masina, i-am pus una din gumele cu care a venit masina din fabrica, ramasa de cand au trebuit schimbate toate gumele de vara din cauza uneia singure taiata rau si asta a fost. Iar pentru iarna am facut o rezerva cu janta de tabla pe 16 si anvelopa de iarna...
ionut_spanu
muciX@ Sunt de acord cu tine dar eu plec de 3-4 ori pe an la Hanover cu copilul de 2 ani in masina. Daca in Romania chem o platforma, ce dracu fac in Ungaria sau prin muntii Austrieci?

Bogdanbiciusca@ Sandero nu avea rezerva pentru ca mi-au furat-o. Mi-au taiat grilajul ala de sub masina si au sustras-o.

Mars@ Multumesc pentru sfaturi dar la 4 control parca nu incapeau cele de 16 inchi.
MuciX
Ionut, cat mai costa o asigurare la ADAC? Poate e avantajos si asa.
Copilul are doi ani doar anul asta, ca sa zic asa. smile.gif
cj98czh
QUOTE(ionut_spanu @ 7 Nov 2017, 09:49)
Daca in Romania chem o platforma, ce dracu fac in Ungaria sau prin muntii Austrieci?
*




Faci un card din ala de asistenta rutiera de 200 ron/an si vin aia indiferent unde in europa si te duc la service ... nici eu nu am roata de rezerva si nici nu am de gand sa pun ... ultima pana am facut-o de vreo 7-8 cred ... siu cand oi face .. oi pune mana pe telefon ..
pishky
depinde de pana.
vad la vulcanizare cuie cu care s-a mers 30.000 km pana la 50.000 km.
daca etanseaza bine cuiul in anvelopa e perfect.
Si cuiele / suruburile se uzeaza in acelasi ritm cu anvelopa.
ionut_spanu
Azi am schimbat uleiul si filtrul de ulei dupa 15000km. Arata negru si urat. Desi am bagat ultima data 8.2 l, azi am scos aproape 7. Filtrul de ulei era zdrentuit, uzat. Parca mai avea putin si se dezintegra. Cum mama lor de nemti o servisau la 30 000km nu imi dau seama. Sa fie atat de proaste uleiurile si filtrele noastre?
mars
Si in bord nu iti arata ca lipseste niste ulei?
ionut_spanu
Lipsea o bulina. Atat.Nu stiu de ce am scos mai putin ulei decat am bagat. Cum si de ce consuma e o enigma. Oacre are legatura cu modul violent in care conduc? Am uitat. Am folosit Elf 5w30 Fe si un filtru de la mahle parca.
ionut_spanu
Am pus Elf ca din 2008 am mers pe el. 5w30 e cel pt DPF. L-am rugat pe cumnatul meu sa-mi ia filtrele si uleiul din Germania sau din Franta. Sa le am pentru data viitoare. Sa-mi scot din cap si asta. Pentru condus sportiv tocmai uleiul subtire se recomanda.
ss_remus
Castrol edge sport 10w-60 , asta e pentru masini sportive, respecta norma pentru BMW,-urile M alea sunt masini sportive.Asa ceva bag si in Alfa mea, la motorul ei doar asta e recomandat de producator. E de cateva ori mai scump decat un 5w,-30. Un ulei pt motoare sportive, de turatie, care depasesc 7000 rotatii/minut, trebuie sa aiba vascozitate mare, sa reziste la temperaturi ridicate. Altfel pierzi presiunea la ulei, se face apa unul.obisnuit intr-un motor sportiv. Pe de alta parte nu vezi turatiile astea la un diesel, dar pt un condus sportiv e recomandat un ulei cu vascozitate mai mare.
mars
Ce condus sportiv cu un tractor cu cutie automata blink.gif?
ionut_spanu
Sportiv in sensul ca piciorul e in blana de cele mai multe ori. Cu privire la turatii are 4000 rpm maxim. Deci nu sportiv in sensul de turatii. Voi faceti testul cantitatii de ulei pus/scos? La vechea Dacie Sandero( 1.4 mpi) 3.5 l bagam si 3.5 scoteam si la 180 000 km cat avea cand am vandut-o.
mars
Mie imi lipseste o bulina cand pun 8 litri in loc de 8.2. Si evit cat de mult pot KD, se poate depasi si fara, cutia e destul de inteligenta.
ionut_spanu
Pe A3 din Germania obligat de cei din spate care mergeam in acelasi ritm... Precizez ca poza e facuta de cel din dreapta, eu fiind foarte atent la volan.

Sustin respectarea vitezei legale si a regulilor de circulatie.
ionut_spanu
Cei din dreapta mea mergeau cu vreo 150 iar cei din dreapta celor din dreapta mea in jur de 100. Cum eu incercam sa-i depasesc pe cei de pe banda 2 (care mergeau cu 150) dar din spatele meu, pe banda 3 veneau altii care se urcau pe mine...am fost "obligat" sa merg si eu vreo 10 km in ritmul lor. Sincer mi-a placut dar nu as face asa ceva pe autostrazile din Romania.
cj98czh
Pai aia inseamna ca poti sa utilizezi si treapta 6 la el ... la tine doar sa mentii o viteza merge treapata 6 ... ca de tras in 6 ... mai greut ..
RZV
Pa bune ca nu stiu de unde faza asta cu 1-2 litrii in plus la 100 de km. ohmy.gif

Tractorul actual (pe care il ghidonez deja de 75k de km) are cutie automata (DSG) si consumu' pe astia 75k de km e de fix 6.05%. Asta la o masina de 1.5 tone si pedalata preponderent in regim de autostrada (140 km/h), si drumuri nationale/regionale (foarte putin urban).
Daca acelasi tractor (cu M6 de data asta), ghidonat in aceleasi conditii consuma intre 4 si 5 litrii la 100 de km, il mananc cu tot cu cauciucuri. icon_mrgreen.gif
einstein1984
doar ca DSG nu e automata. E faina da nu e automata. Laguna in cauza este.
EDC vine de la efficient dual clutch de exemplu, ca poate consuma mai putin decat manuala.
dr_mKe
Argon are pe Laguna Inițială AESCM6 ! Mai bună și mai eficientă ca EDC -ul ăla dry.gif
ionut_spanu
vai..ce disputa am creat. Din punctul meu de vedere Argon si-a exprimat opinia care, tot din punctul meu de vedere e eronata.

Pe scurt: da L3 a mea are 6 trepte. pe a 6-a si-a dat-o la 180 si a urcat relativ repede in 210. nu stiu ce inseamna ineficienta, dar te asigur ca acel carburant pe care-l pierzi tu schimband treapta de viteza manual, este folosit pe deplin de cutia automata. Daca aveam inainte tot L3 manuala puteam sa iti dau reper referitor la diferenta de consum intre automata si manuala. important de retinut si am mai explicat in celelalte posturi: Am condus: Sandero benzina 1.4, Golf IV benzina 1.4.16v, Opel Corsa D 1.2 benzina Easytronic si la toate (Dacia, Opel, VW, Renault) am avut acelasi consum: intre 10-11 Bucuresti si intre 6-7 extraurban.
tatimeu
are Argon sau nu are dreptate e prea putin important, dar la aceasi masina dar una cuu manuala alta cu automata eu nu am vazut ca producatorul sa declare consumuri egale si cu atat mai putin mai mic pentru automata, asa ca faza cu eficienta poate da cu virgula. Zic si eu
mars
@ tatimeu: sa luam, de exemplu, Megane IV dCi 110, unde consumul urban dat de producator e cu 0.2 l mai mic cu EDC:

[attachmentid=1628083015]

La BMW, de exemplu, toate versiunile cu cutie automata au consum declarat mai mic si, in cele mai multe cazuri, performante mai bune decat cele cu cutie manuala. Si vorbim de automata clasica, nu DSG. Au mai evoluat putin si cutiile astea...

@ argon: in cazul Laguna III, in viteza a 6-a, 2.0 dCi 150 BVA are 206 km/h, iar manuala are 209 km/h. Unde e marea diferenta?

16 Mar 2018, 20:29:
La 4.000 rpm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.