Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema frana mana Logan MCV 2007
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
TZepeSH
Salut,
Am ramas astazi fara frana de mana la Logan MCV din 2007, cu ABS. Am crezut ca s-a rupt unul dintre cabluri. Am scos bucata din spate a consolei, si unul dintre cabluri era sarit (stanga). Am incercat sa il pun inapoi, dar este o diferenta mare intre cabluri, cel din dreapta iese din camasa cu 1-2cm mai mult decat cel din stanga. L-am pus inapoi, a sarit iar. Am strans putin piulita de reglaj, a sarit iar. Problema este dezechilibrul dintre cele doua cabluri. Daca tin cablul cu mana, pot sa trag frana fara sa sara, si ambele roti se blocheaza.
Banuiesc ca sabotii de la roata din dreapta sunt mai uzati, si de-asta cablurile ies diferit. A mai intalnit cineva problema asta? Care ar fi rezolvarea, schimbarea sabotilor?
Nu am fost la service sa verific franele. Frana de mana tinea destul de sus, la 7-8 dinti.

Daca trebuie sa schimb sabotii, am o intrebare. In tutorialul de pe youtube piulita de 30 cu care se fixeaza tamburul pe punte este cu blocare cu plastic (banuiesc modelul fara ABS, desi nu vad relevanta tipului de piulita folosit). Piulita mea se vede ca are 3 lovituri ca sa se deformeze pe filet. Se desface altfel decat cea cu blocare pe plastic? Frana spate nu a mai fost desfacuta pana acum (150.000km).

Am inteles din alte topicuri ca sabotii se regleaza automat in functie de tambur? Si singurul reglaj de facut este la frana de mana, la cati dinti sa tina?
user123


Cred ca ti-a sarit/spart/rupt elementul de franare ( ferodo-ul) de pe sabot

Esti norocos, am intalnit la cineva aceeasi treaba cu blocarea rotii la marsarier.....

Trebuie sa faci o revizie la tamburi/saboti - macar sa verifici ce este acolo, precis gasesti cauza


Referitor la piulita....eu stiu ca toate au piulita autoblocanta, majoritatea cu plastic....exista multe tipuri de autoblocare - plastic sau siguranta metalica- insa treaba cu batutul in ea nu prea o inteleg....ori nu ai observat tu bine, ori cineva a mai umblat acolo si a "tiganit" piulita respectiva

Dar in principiu aceeasi piulita ai acolo si se desface la fel....


Reglajul.....eu nu am asteptat sa se reglezez singuri, am invartit de acea rotita a mecanismului pana cand a franat cum am dorit eu ( cei care au desfacut tamburii stiu la ce ma refer)......la mine tine si acum la al 2-lea dinte, oricum nu folosesc decat pt asigurarea masinii frana de mana
TZepeSH
Multumesc user123! E o posibilitate sa se fi desprins un ferodou, la asta nu m-am gandit. Voi desface in zilele urmatoare sa vad. Piulita nu pare batuta animalic de vreun mester, pare de fabrica. Voi pune o poza cand desfac. Repet, la frana sapte nu au fost interventii pana acum. Fac si poza cu cablurile decalate.

15 Aug 2017, 11:47:
Pentru ca nu mai stiu unde am pus manualul de service de Logan, cat este cuplul de strangere la piulita mare de la tambur? Raspunsuri despre cheie de impact/ranga/cat pot de tare nu imi sunt de folos. Nm sau lbft imi trebuie.
user123

Piulita tambur o strangi cu 18 daNm

Bine faci ca o strangi la cuplu
cristic1982
Daca desfaci tamburii vezi sa verifici si pistonasele (le desfaci si le presezi) daca revin cum trebuie, ca e posibil sa fie de acolo.
Din ce tin eu minte, e normal ca sa ai cablurile stg si dr de la frana de mana decalate (adica unul mai in fata de celalalt si nu la acelasi nivel).
TZepeSH
Cristi, voi verifica si pistonasele.
Ma indoiesc ca trebuie sa fie cablurile decalate, nu vad nici un motiv pentru asta: totul este perfect simetric de la levier pana la tamburi. In plus, daca sunt decalate se intampla exact ce problema am eu: cablul mai scurt sare din suport. Daca erau gandite sa fie de lungimi diferite, suportul ar fi avut alta forma. Voi face poze cu inainte si dupa. Cu siguranta desfac tamburii, poate chiar astazi sau maine. Azi iau saboti, ii schimb oricum ca nu ma astept la 155000km sa mai fie in mintile lor.
TZepeSH
Am schimbat ieri sabotii. Concluzii: piulita de la tamburii de MCV este mai mare, de 36 nu de 30. Din pacate nu am avut o tubulara clasica cu patrat ca sa pot strange inapoi la cuplu, am doar o tubulara dubla si am folosit o cheie franceza si o bara mai lunga ca prelungire. La desfacere am notat pozitia initiala si pozitia de iesire, la strangere am folosit simturile proprii si piulita era in aproximativ aceeasi pozitie ca initial. Piulitele de la MCV nu sunt cu autoblocare pe plastic, au trei indoituri, le-am facur si eu cu o surubelnita si ciocan. Poze mai jos. Pistonasele se miscau bine, sabotii din dreapta erau mai uzati si de la asta era diferenta intre cabluri. Dupa schimb cablurile erau la acelasi nivel, dar a aparut un decalaj dupa ce am tras frana de cateva ori. Am facut cateva ture, dar cred ca dureaza putin mai mult pentru autoreglaj (cam in cat timp/km e ok? banuiesc ca in service nu dau 100km cu masina sa se autoregleze). Deocamdata piulita de reglaj a franei de mana este stransa la maxim si tine la 5 dinti, la 3 dinti deja incepe sa franeze roata (verificat cu masina pe cric). Cred ca voi lasa mai libera frana de mana pana se face autoreglajul, si apoi o mai strang. Cred ca acum "autoreglajul" l-am facut eu strangand la maxim.
Cablurile inainte de schimb:
[attachmentid=1628068740]
Piulita inainte de desfacere:
[attachmentid=1628068741]
Cablurile inainte de conectat inapoi la frana de mana:
[attachmentid=1628068742]
Si dupa conectare:
[attachmentid=1628068743]
Si dupa ce am mers putin cu masina si am tras si frana de mana de cateva ori. Uneori sunt putin decalate, alteori nu.
[attachmentid=1628068744]
bekali
Am avut aceiasi problema. Deci trebuia desfacuta piulita de la frana de mana cat mai catre capatul filetului. Dupa ce ai pus ferodourile trebuie reglata din rotita dintata astfel incat tamburul sa intre cat mai fix pe ferodouri.(comprima bine pistonasele cu mainile) Fara a strange cablul de frana din piulita, rulezi 5-7 km si pui frane de serviciu pana la fund la viteze mici ( nu brusca masina) . Trage de cateva ori frana de mana. Apoi reglezi piulita de la frana de mana. In cazul in care parghia cablurilor sta tot inclinate se procedeaza astfel> se observa cablul care este mai spre partea din fata a masinii. se desface tamburul rotii unde duce cablul si se roteste de rotita dintata in sensul strangerii. daca nu permite tamburul se verifica pe roata cealalata in sensul ca acolo vetidesface rotita dintata. In cazul in care nu se egaleaza sub nici o forma inseamna ca unul din cablurile de frana e deterioarat(intins)
RazvanF
Pana la urma ce marime are acea piulita de la tambur? Logan mcv 2017, am pus tubulara de 36 si avea putin joc, cea de 34 nu intra. Parca ar fi intre 34 si 36, sa nu fie marime metrica?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.