Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Upgrade Duster 2017
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Imbunatatiri - Dacia Duster
Pages: 1, 2
Dorin Alexandru
Salut gasca. Tatal meu este proaspat posesor de Duster, il are de 2 luni si 2000 km la bord. Mosul a fost de genul, va dau Loganul la buy-back si imi dati un Duster din showroom pe loc. A dat loganul 1.5 DCI din 2007 cu 2000 euro si a mai platit 14k pentru un Duster 4x2, 1.5 DCI, 110 cai. Ca si echipare, are AC, radio-cd cu MP3 player si bluetooth, si cam atat. Asta era cea mai buna varianta din showroom atunci. Apoi, au inceput modificarile. Prima a fost inlocuirea HU cu un medianav evo nou. Apoi am comandat ornamente proiectoare argintii, insertii bare fata si spate argintii, insertii praguri argintii, kit-ul de protectii de aripi si usi, pe negru. Au ajuns toate, maine incepem montajul. Voi pune poze before and after. Acum, am intampinat deja o problema: comenzile de la volan nu mai functioneaza dupa ce am montat medianav evo, chiar daca au fost montate in service Dacia din Constanta. Ce pot face?
Mai urmeaza si jante de aliaj, cat de curand: merita cele negre? Sau sa mergem pe clasice? Ce alte idei de upgrade mai aveti?
Eu sunt posesor de Ford Kuga Titanium 2012, si as vrea sa modific multe la Duster, dar nu stiu daca proiectul e fezabil. Mosul tot insista pe bull-bar fata si spate. dar zic eu ca nu merita 3200 lei pentru prostile astea. Ceva mai de pa Pamant, ce recomandati? Si folositor sa fie...
Victorine
Cum vrei sa faci masina aia full + smile.gif cu insertii, bull bar, jante, etc., cand ai plecat ai plecat cu ea 4x2 din show room... Oricum o sa constati ca montand pe ea toate optionalele alea o sa iesi mai scump decat daca ai fi luat-o complet echipata.
torquemada
Joystickul se reconfigurează via diagnoză.

Alte modificări utile:
-CCSL-ul (cruise control speed limiter)
-cotieră în spătar


modificări mai puțin utile:
-eco2drive pe medianav
-scuturi, discutabil e 4x2

modificări inutile:
-briz-briz-uri exterioare
-bullbar
-troliu
-etc
Dorin Alexandru
Victorine, vrei sa spui ca o masina nu poate fi complet echipata daca nu are 4x4?
Mersi pentru recomandari. Ce interfata de diagnoza se foloseste pentru Dacia? Detin un ELM327.
Urmeaza cruise control si jante de aliaj.
Ce am achizitionat pana acum:
- insertii praguri argintii, 90 lei ambele.
- spoilere bare fata si spate argintii, 300 lei ambele.
- ornamente proiectoare ceata fata argintii, 90 lei ambele.
- kit complet de protectii usi si aripi, negre, 800 lei.
- Medianav Evo, 650 lei.
Mentionez ca toate piesele sunt de origine si absolut noi. Au fost cumparate de pe OLX de la baieti din Pitesti, dar sursa reala nu o cunosc. Oricum, preturile sunt la jumatate fata de cele ce se ofera la echiparea initiala a masinii.
La bull bar nici nu ma gandesc, este total exclus. Scut, probabil o sa pun doar pe motor.
Victorine
Vezi ce ti-a scris si Torquemada mai sus referitor la modificari inutile si mai putin utile... daca ai nevoie de lamuriri suplimentare referitor la ce-am spus legat de aspiratiile full+ cum voiai s-o faci, atunci lasa. Pune-i insertii si ornamente proiectoare, o sa faci sa fie o masina de oras cu briz-briz-uri si atat. Cand o scoti de pe sosea ramai cu ea acolo. La asta ma referea legat de 4x4, ati cumparat masina gresita pentru tiuning. Degeaba are garda la sol mare daca nu are 4x4. Si-atunci de ce sa dai bani pe Duster?! ...
Dorin Alexandru
Prietenas, nu e inflama. E masina tatalui meu... o foloseste 99% in oras. Vrea doar sa arate bine! Si atat. Nu au avut pe stoc full, ca o lua full! A luat 2x4 pentru ca nu vedea utilitatea unui 4x4 pentru oras, nu ca nu a avut bani! Omul vrea doar sa aibe tot ce se putea monta. A luat masina cash, si nu a vrut sa astepte 3 luni pentru una 4x4 full... E asa de greu de inteles? A vrut Duster, pur si simplu! Nu pentru garda la sol...
Eu, la 35 de ani, am anumite criterii cand imi aleg o masina. El, la 63, doar o vrea. A vrut Duster, si-a luat.
Am citit la un moment dar un articol despre cat de multa ura exista pe forumul daciaclub.ro. Abia acum vad. Si inca de la primul post.
Vroiam doar pareri, si atat. Nu critici la adresa unui pensionar! Sau a mea!
Mersi torquemada, scurt si la obiect.
MyKe89
Nu trebuie să fie neapărat 4x4 ca să se bucure omul de mașină. Mai era cineva pe-aici care zicea că a trecut de la Duster 4x4 la alt SUV 4x2 fiindcă rareori a folosit tracțiunea integrală.

Aici te-ai uitat?

https://accesorii.dacia.ro/#!/home

http://mudster.ro/accesorii-off-road-duster/
Victorine
E si asta un punct de vedere.
tavi_ro
QUOTE(Dorin Alexandru @ 22 Aug 2017, 22:37)
A luat 2x4 pentru ca nu vedea utilitatea unui 4x4 pentru oras, nu ca nu a avut bani! Omul vrea doar sa aibe tot ce se putea monta. A luat masina cash, si nu a vrut sa astepte 3 luni pentru una 4x4 full... E asa de greu de inteles? A vrut Duster, pur si simplu! Nu pentru garda la sol...
Eu, la 35 de ani, am anumite criterii cand imi aleg o masina. El, la 63, doar o vrea. A vrut Duster, si-a luat.
Am citit la un moment dar un articol despre cat de multa ura exista pe forumul daciaclub.ro. Abia acum vad. Si inca de la primul post.
Vroiam doar pareri, si atat. Nu critici la adresa unui pensionar! Sau a mea!
Mersi torquemada, scurt si la obiect.
*



E o masina buna, felicitari pentru alegere. Iti recomand doar o cotiera, eventual jante de aliaj. Ai grija ca FAP-ul nu se impaca cu orasul. Poti sa o mai aranjezi pe partea de insonorizare.

Toate cele bune.

bucatzel
QUOTE(Dorin Alexandru @ 22 Aug 2017, 23:37)
Am citit la un moment dar un articol despre cat de multa ura exista pe forumul daciaclub.ro. Abia acum vad. Si inca de la primul post.
*


Ce-ai vrea, cand te referi la propriul tau tata cu "Mosul"? Premiu cu coronita?
AR-18-MOS
Iar v-a făcut o clonă?
stolniceanulucian
Daca merge des in afara orasului ar fi ok si o remapare sa o duci undeva la 130 de cp
torquemada
La o motorizare Euro6 cu Stop&Start și 2 EGR-uri(NOx trap) fix de remapare are nevoie
Dorin Alexandru
@bucatzel, pentru mine, mosule e doar o chestie. Cu tata vorbesc la fel, in genul: Zi mosule, care-i treaba? E o familie super deschisa si destupata, si nu se supara nimeni. Scuze ca mi-am permis sa extrapolez glumele noastre.


Remapare nu are nevoie, pentru Duster 110 CP sunt suficienti. Si mai ales pentru el, care a plecat de la un Logan DCI de 68 de cai. Probabil o sa punem si cotiera. La mine e standard si utilitatea e de nepretuit. Si nu pentru ca imi place mie sa merg "in bashini".

Jantele sunt deja must have si urmeaza.

Am reusit sa ii montez aproape toate elementele enumerate mai sus. Au mai ramas spoilerele din barele fata si spate de montat, pentru ca abia azi au venit suruburile si clemele de montaj de origine. Spoilerele au fost singurele elemente cumparate SH, intrucat nu le-am gasit noi la un pret rezonabil. Deci cele doua elemente argintii din bare au costat 300 lei la SH, iar suruburile de prindere si clemele aferente au fost 138 lei, pe original. 12 bucati.


Cum se incarca poze? Am incercat cu atasament, nu merge...
Iulikk
Am condus si eu Prafster 1.5 110 cai, aia cu 6 viteze. Din ce am vazut, avea si 4x4 (avea roata aia de aragaz pe care scria 2WD, Auto si Lock, parca). Mie mi-a placut. Am condus de la Bucuresti la Mangalia. Cam zgomotoasa la 140 km/h, dar nu exagerat.

Una peste alta, o masina faina. Camera de marsarier e ok, senzorii de parcare sunt ok. Muzica se aude ca un cwr (dar se poate rezolva relativ usor si ieftin). Cu o extra insonorizare (usi, podea, plafon si in spatele bordului) este o masina chiar decenta.

Ce am condus eu era varf de gama, cu jante de aliaj, navigatie, geamuri electrice fata / spate... 17 800 de euro.
Dorin Alexandru
Astazi am incercat sa ii montez spoilerele de pe barile fata si spate. Am constatat ca urechile de prindere de pe spoilere nu au corespodente gauri in bari. Deci gaurile trebuiesc practicate. Deocamdata proiectul e in stand-by pana fac rost de un dremel, sa i fac orificiile la cea mai mare acuratete.

PS. Tot nu stiu cum sa incarc poze.

Si pe Kuga urmeaza goodies...
Dorin Alexandru
Astazi am reusit sa ii montez si spoilerele de pe barile fata si spate. Pe fata nu a fost nevoie de gauri, sunt deja facute pe sub plasa aceea de plastic din bara. Pe spate le-am facut cu un dremel, 11 taieturi in bara, lungime in jur de 40 mm, latime de 2 mm. Locul pentru taieturi este deja marcat pe interiorul barii. Apoi am montat si senzori de parcare pe bara spate, maine trebuie sa le fac conexiunile.

Urmeaza apoi la ambele masini o pregatire profesionala a caroseriei pentru sezonul rece.


Spuneti-mi, va rog, cum sa incarc poze.
klaus
le faci mai mici ca altfel nu sunt acceptate
MyKe89
Resize în Paint cred că e cel mai la îndemână.
Ctrl+W.
octavia4ever
Buna ziua, a facut cineva schimbare de volan pentru Duster ph2?
Vreau sa imi pun volan model nou cu pilot automat si am gasit pe siteurile de profil din tara (nu stiu daca am voie sa pun link) cu volan piele cu comenzi CCSL la preturi intre 150-250 lei fara airbag. Eu zic ca este un pret fffff bun.

Pe langa volan, airbag, maneta semnalizare (model fara claxon) si buton activare CCSL din bord de ce mai am nevoie?
einstein1984
un releu pe claxon ar fi necesar.
torquemada
Airbag pentru volan de Duster ph2, cel cu claxon pe volan nu există momentan pe piață, iar cel de pe Logan II ph2 nu merge.
octavia4ever
@torquemada, bine ca mi-ai spus, nu stiam ca nu potriveste airbag-ul de pe logan pe duster. Voi renunta atunci si voi pune volan in 3 spite cu comenzi CC ca sa nu mai trebuiasca sa schimb si maneta de semnalizare.

Oare cei de la reprezentanta ma pot ajuta cu instalarea daca le duc piese noi? (volan+spirala+ buton CCSL din bord)
einstein1984
SIgur ca nu, daca faci un accident si dai vina pe CC ca nu s-a dezactivat, ei sunt automat de vina.
octavia4ever
@einstein1984, de ce sa nu ma ajute, contracost? doar se face cu piese OEM noi.
Eu am mai efectuat operatiune de montare cruise control la skoda octavia in reprezentanta fara nicio problema.
Solenzul
Ca veni vorba de volan, a fost cineva caruia i-a fost chemat dusterul in service pentru schimbarea cablajului de pe volan? Cat a durat operatiunea? Ce a implicat?

Link catre stire aici : https://www.dcnews.ro/dacia-recheama-in-ser...ter_549909.html
torquemada
E ots, pun un releu și îți demontează claxonul de pe drepta
Solenzul
Scuza-ma dar nu am inteles, ce inseamna ots? dry.gif De ce sa puna releu daca in scrisoare spune ca dimensiunea cablajului mai mica decat ar fi trebuit? Cum adica demonteaza claxonul de pe dreapta? E vreunul si pe stanga? blink.gif

Fa-ma sa inteleg problema. unsure.gif
torquemada
operațiune tehnică specială

Pentru că, pe Renault X79, era circuit cu releu, releul fiind acționat de cablurile de 0,5mm2 din volan, la Dacia X79 firele alea țin 2 claxoane... rezolvarea e simplă se montează un releu și se demontează un claxon

Claxonul la generația II e pe stânga deasupra GEPDA
Solenzul
Multumesc pentru raspuns. Am inteles acum , inseamna ca daca e modelul vechi posesorul se face cu un claxon de rezerva, iar daca este generatia II ,ca in cazul meu, ma fac cu un releu. biggrin.gif
Suna interesant dar nu era mai bine daca puneau din start niste fire mai groase? huh.gif
torquemada
Greșit...e valabil doar la Duster I ph2, îți pun releu și îți iau un claxon, tu nu rămâi cu nimic
miki
cum sa-i ia un claxon?
n-a platit pentru el?
Adrian Frigo
QUOTE(miki @ 1 Dec 2017, 22:19)
cum sa-i ia un claxon?

Cu grijă! radmasa.gif
Agrig
Si nebagare de seama! biggrin.gif
radmasa.gif
Solenzul
Vad eu ce fac si nu le dau claxonul. mad.gif Le zic ca are valoare sentimentala. huh.gif Prefer sa il pastrez de rezerva in cazul in care imi intra apa in cel existent pe masina. La Solenza mi s-a intamplat si a fost destul de scumpisor unul nou. mellow.gif

De curand am observat la Duster 2 (cele lansate anul acesta) ca in meniul media-nav au ceva numit off-road monitor. Ar merge pus si la cei cu Dustere mai vechi (faza 1 si 2) ?

Se poate activa si la noi? Daca da, cum?

(Vezi atasamentul)
torquemada
Tu nu vezi nimic, ots-ul se aplică nu se discută.

E Duster ph3(HJD sau xJD), nu există Duster II sau Duster 2, funcția se poate activa rămâne de văzut dacă are și date - oricum mai trebuie un calculator.
Solenzul
Bine, le las claxonul ... Probabil o sa îl pună pe alte mașini contra cost. Asta e. blink.gif

Ar fi minunat daca se poate activa functia, asa cumperi calculatorul cu senzori care ne lipseste, cablajul si gata am facut upgrade-ul. Au ceva acuratete? Se calibreaza cumva? Mie mi-ar fi util ca sa nu duc masina pe cinestie ce terenuri unde as putea-o rasturna. Cu acel 4x4 monitor mi-ar arata cand sunt aproape de limita.

Uite aici, unul deja se joaca cu asa ceva: 124.gif

https://www.youtube.com/watch?v=8fVPpJkny8k
octavia4ever
Deoarece vreau sa imi fac duster-ul mai "full" am cumparat ornamentele acelea gri pentru bara fata+spate.
Stie cineva cat ma costa montajul ornamentelor bara fata+ spate in reprezentanta?
dizzy
QUOTE(torquemada @ 21 Aug 2017, 08:29)

-cotieră în spătar

*



Asta cam cum se poate?
einstein1984
claxonul ala de se scoate e diferit de ala de ramane, alta frecventa. E 20 de lei unul la Auchan.
cristic1982
Ce se intampla daca pastrau ambele claxoane?
Solenzul
Probabil firul fiind "subdimensionat" (prima oara am crezut ca pe lungime) dar solutia lor fiind de a elimina unul din claxoane (un consumator) înseamna ca este subdimensionat pe diametru. Cu alte cuvinte firul nu face fata consumului de curent pentru 2 claxoane iar cand claxonezi existand riscul ca firul sa se incinga, izolatia sa se topeasca si sa ia foc. E ca la casa cand instalatia e proiectata pentru 3000W si tu ai consumatori de 6000W. Ce faci? Ori schimbi instalatia cu una care sa faca fata la 6000W ori iti reduci consumul scapand de cateva resouri si preferand sa stai in frig. Sa inteleg ca cei de la Dacia au ales varianta cea mai convenabila pentru ei, arunca un "resou".
cristic1982
Singurul fir care ar putea sa fie subdimensionat e cel din panglica de la volan.
marksman
Releu.
torquemada
Firele cele mai subțiri sunt cele din volan (între mufă și contactele de claxon), nu spira (de fapt e pe inel dublu, nu prin spiră), nu cablajul mașinii.

Mașinile fabricate după ots vin cu releu pus din fabrică
einstein1984
ai vazut contactele din volan la duster?
torquemada
Nu... doar am avut pe masă niște volane de X79ph2, alea care seamănă cu cele de X52ph2, dar sunt diferite pe interior chiar și producătorul e diferit.
einstein1984
si in volan nu ai vazut mecanismul de claxon? ca nu e pe airbag ca la X52 ph2
torquemada
Spira e aceeași pe X52ph2, X79ph2, X98 și X87

La X52ph2 firele din spiră întră în airbag pe care ai contactele de claxon

La X79ph2 firele din spiră intră în altă mufă din care pleacă firele (astea sunt problema)spre contactele de pe volan
einstein1984
Cu cine te certi tu, ca nu am zis nimic de spira.... firele alea rosii din volan sunt mai groase ca spira de care zici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.