Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane II Grandtour Avantage [2005]
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4
13Lucian37
Renault Megane II Grandtour Avantage [2005]


Data achizitie: 29.08.2017
153k km


<span class='edit'>5 Sep 2017, 19:37:</span>
Poze:

<span class='edit'>5 Sep 2017, 19:39:</span>
Poze:

<span class='edit'>5 Sep 2017, 19:40:</span>
Poze:

<span class='edit'>5 Sep 2017, 19:40:</span>
Poze:
13Lucian37
153k km


01.09.2017

Ulei ELF 10W40
Filtru ulei MANN
Filtru aer MANN
Filtru habitaclu MANN

03.09.2017

Arc fata stanga&dreapta MONROE
Bascula echipata - fata stanga&dreapta
Bieleta directie - fata stanga&dreapta
Cap bara fata - stanga&dreapta
Bieleta antiruliu - fata stanga&dreapta

06.09.2017
Suruburi prindere bara fata, capace protectie motor.
bogdanpaul
Foarte frumoasa culoarea. L-ai luat cu o zi dupa mine. smile.gif
https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=126&...=0#entry4672667
13Lucian37
QUOTE(bogdanpaul @ 14 Sep 2017, 15:39)
Foarte frumoasa culoarea. L-ai luat cu o zi dupa mine. smile.gif
https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=126&...=0#entry4672667
*



Sa o stapanesti sanatos! Frumoase jante ai pe ea.


Update:
23.09.2017
Dupa ce am facut unghiul am constatat ca s-a desprins un colier (cel dinspre roata) de la burduful exterior din partea stanga. Am schimbat colierul si am mai pus vaselina pentru ca imi sarise o parte.
Tind sa cred ca e afectata si planetara, insa nu sunt foarte sigur. O sa mai verific.
DanCVA
Daca zici ca este 2005, inseamna ca e cea mai batrana faza 2 pe care am vazut-o.
Danut 88
Sa o stapanesti sanatos. Foarte frumoasa culoarea. si a ta sta ridicata de bot?
13Lucian37
QUOTE(Danut 88 @ 9 Oct 2017, 16:38)
Sa o stapanesti sanatos. Foarte frumoasa culoarea. si a ta sta ridicata de bot?
*


Multumesc! nu mi se pare ca sta ridicata de bot. A ta cum e de ti se pare asta?
bogdanpaul
Folia pe geamuri ai pus-o tu sau asa ai luat-o ? Eram curios ce transparenta are. Vreau si eu sa-i pun la a mea si as vrea ceva mai transparent / deschis cum ai tu.
Danut 88
Uite asa sta ridicata.
13Lucian37
QUOTE(bogdanpaul @ 13 Oct 2017, 19:39)
Folia pe geamuri ai pus-o tu sau asa ai luat-o ? Eram curios ce transparenta are. Vreau si eu sa-i pun la a mea si as vrea ceva mai transparent / deschis cum ai tu.
*


Asa am luat-o, insa nu mi se pare foarte transparenta, seara mi se pare destul de dificil de dat cu spatele smile.gif) as vrea sa pun una putin mai transparenta si sa o omologhez.


QUOTE(Danut 88 @ 13 Oct 2017, 22:44)
Uite asa sta ridicata.
*


Da, aparent si a mea sta la fel. Chiar nu am sesizat asta pana acum. Poate se vede asa de la roti, am cauciucurile 205/55/16. Tu?
13Lucian37
Revin cu niste vesti mai rele, am avut accident. Lovita in partea dreapta spate, fix in roata. Impactul a fost relativ usor, astfel ca tabla nu a fost decat putin infundata, portiera nu are nimic, se inchide perfect. Inafara de tablarie si vopsitorie, care sunt deja gata, am schimbat cate ceva:

Punte spate - am cumparat una echipata de la dezmembrari, cu tot ce trebuie, insa am pastrat amortizoarele vechi, pentru ca nu au necesitat sa fie schimbate, le tin de rezerva pe astea de la punte.

Arcuri spate - unul dintre ele era rupt, insa nu de la impact, cu ocazia asta totusi l-am depistat si le-am cumparat pe amandoua, noi.

Inainte sa se intample minunatia am avut probleme cu niste senzori: ABS, ESP si senzorul de la axul cu came.
ABS-ul si ESP-ul aveau o problema cu suportii, i-am schimbat si pe stanga si pe dreapta+rulmentii de la roti.
Legat de cel de la motor, in prima faza m-am speriat putin pentru ca imi arata in bord sa verific sistemul de evacuare. Dupa ce m-am documentat despre ce probleme puteau fi, m-am mai linistit, masina nu avea niciun simptom, doar senzorul era defect. Am cumparat unul OEM, nou dupa recomandarea mecanicului.

Bazinul de expansiune, era putin fisurat. Nu curgea lichid, dar am zis sa-l schimb si pe asta daca tot am bagat masina in service.

Mai am de cumparat si schimbat airbag-urile. Nu au sarit decat cel din scaunul pasagerului si cortina.

Cum masina nu are cruise-control, ma gandesc sa-i fac acest upgrade. Insa nu e graba pentru ca circul in cea mai mare parte in oras.
bogdanpaul
Nasol. Cauza accidentului ?
Diac
Și calculatorul de la airbaguri nu se schimba?
13Lucian37
QUOTE(bogdanpaul @ 24 Oct 2017, 21:45)
Nasol. Cauza accidentului ?
*



Nu eram eu la volan. Pe scurt neacordare de prioritate intr-o intersectie.

QUOTE(Diac @ 25 Oct 2017, 00:52)
Și calculatorul de la airbaguri nu se schimba?
*



Nu cumpar si calculatorul de la airbag-uri pentru ca mi l-a rescris cand a bagat-o pe tester. A ramas sa cumpar doar airbag-urile. Nu ma pricep la asta, sincer, dar daca asa mi-a zis mecanicul asa o sa fac biggrin.gif Sper sa nu fie probleme.

UPDATE: cumpar si calculatorul de la airbag pana la urma smile.gif)
Danut 88
QUOTE(13Lucian37 @ 16 Oct 2017, 21:40)
Asa am luat-o, insa nu mi se pare foarte transparenta, seara mi se pare destul de dificil de dat cu spatele smile.gif) as vrea sa pun una putin mai transparenta si sa o omologhez.
Da, aparent si a mea sta la fel. Chiar nu am sesizat asta pana acum. Poate se vede asa de la roti, am cauciucurile 205/55/16. Tu?
*


Si eu tot aceleasi dimensiuni am la anvelope. Dar nu e de la ele.
13Lucian37
QUOTE(Danut 88 @ 26 Oct 2017, 16:07)
Si eu tot aceleasi dimensiuni am la anvelope. Dar nu e de la ele.
*



Sincer, chiar m-am uitat si la alte Megane-uri la chestia asta de care zici tu si cam toate ar fi la fel de "barci". Cred ca asa e suspensia asta stock.

Update: am reusit sa comand si calculatorul de la airbag. Maine ajunge si luni am RAR-ul.
Legat de partea tehnica, nu am emotii, sper totusi sa nu imi faca vreo surpriza senzorii aia.

Stie cineva cum ar trebui sa procedez cu foliile? Nu sunt omologate, trebuie sa le dau jos sau merg cu ele asa si daca e problema le dau jos acolo :-?
Danut 88
Apropo de folii, normal iti trebuie autorizatie. Dar multi nu se mai uita la ele.
13Lucian37
Am dat foliile jos, m-am gandit mai bine dupa ce am mai citit legislatia si nu are rost sa ma risc cu asta. Luni am RAR-ul, masina e ok din toate punctele de vedere.

Winter is coming... asa ca i-am pus si rotile de iarna, ma dor ochii cand o vad cu jantele astea de tabla dar o rezolv la urmatorul sezon. Cauciucurile sunt Hankook, din experienta mea de pana acum nu am avut probleme iarna cu cauciucuri Hankook.

Revin de maine cu poze, fara folii, cu jante de tabla iar dupa ce i-am schimbat arcurile pe spate s-a inaltat foarte mult smile.gif) chiar pot sa zic ca am un tractor de acum..
argon
Si daca nu ai folii, dar geamurile sunt inegrite din fabrica, iti trebuie ceva? ca eu nu am nimic la mana, la RAR cand am facut cartea, s-au chinuit sa dezlipeasca, dar nu au gasit nici o folie de dezlipit, si nu au mai zis nimic.
bgdrenault
Bine ca nu ti le-au zgariat.
Din cate stiu, geamurile colorate din fabrica au o sigla ceva, care certifica acest lucru.
argon
Da, scrie pe langa informatiile obisnuite ceva procent. Inseamna ca sunt safe...
cj98czh
QUOTE(bogdanbiciusca @ 30 Oct 2017, 14:49)
Din cate stiu, geamurile colorate din fabrica au o sigla ceva, care certifica acest lucru.
*



nu am nimic din ce spui tu .. si nici nu m-a intrebat nimeni nici la RAR, nici la ITP ..
marksman
"Privacy glass" se numeste optiunea, si apare la dotari dupa decodarea VIN, sau asa ar trebui. Cel putin la grupul VAG am gasit-o la doua masini. Sa faci retrofit la asa ceva e destul de greu.
bgdrenault
DA, dar la skoda cel putin, din 2007-2008, am vazut la doi colegi ceva inscrisuri. Daca mai ajung pe la masinile lor am sa fac o poza.
13Lucian37
Daca geamurile sunt asa din fabrica nu ai absolut nicio problema, ca nu stiu aia de la RAR asta, e altceva; insa se poate dovedi, scrie in cartea masinii, cum a zis si @marksman, la VAG se numeste "Privacy glass".

Am trecut si de RAR fara nicio problema. Initial mi-a spus ca nu tine frana de mana dar nu a tras-o decat foarte putin (la primii dinti) si dupa ce i-am aratat a zis ca e in regula smile.gif)

Asta e tractorul acum fara folii, arcuri noi, cauciucuri de iarna si jante de tabla.
13Lucian37
Am parcurs putin mai mult de 4k km cu ea de cand o am. In ultima vreme masina a mers numai in oras, consumul mi se pare putin mai mare decat ma asteptam, avand in vedere ca locuiesc intr-un oras destul de liber din punct de vedere al traficului, consuma 10.5-11.

Am scos-o la drum intins cand am plecat la revelion si am fost putin curios de cat "duce". In conditiile in care aveam masina plina, mi se pare destul de ok, acum depinde prin ce prisma privesti asta smile.gif)

Am verificat si uleiul, culoarea e ok si nu a consumat deloc.
13Lucian37
159.623 km, 7.1% consum mediu (30% in oras - 70% in afara)
Am trecut de prima iarna cu ea. Nu am avut probleme cu pornirea la rece (-15°C/-20°C), am fost multumit de cum s-a comportat iarna, mai ales ca se incalzeste foarte repede motorul.

Setul de cauciucuri de vara urmeaza sa fie schimbat (uzura iar unul dintre ele are o pioneza foarte mare in el, daca o scot, e pana smile.gif), cel mai probabil tot Hankook.

Mai sunt de schimbat si planetarele, o sa le iau pe amandoua noi.
TomachE
Eu am Hankook Kinergy Eco K425 si asta vara s.au cumportat super ok ! Cam peste 15 mii am facut vara trecuta cu ele ! smile.gif
Catalinmodena
Dubios cu planetarele la km astia.
13Lucian37
Am schimbat cauciucurile de vara, Hankook Ventus Prime 3, DOT2018.
13Lucian37
Update: 162k km si un consum mediu pe ultimii ~500km.
Trebuie sa schimb spira volanului, am mai vazut la cineva problema asta si am cam aceleași simptome.
13Lucian37
162k km
Am schimbat si uleiul, de data asta am pus Total Quartz 5w40 9000 Energy si filtrele tot Mann.
MoneyTalks
Cam putini km ai facut de cind ai luat-o. Numai 1,000 km/luna?
13Lucian37
QUOTE(MoneyTalks @ 20 Jun 2018, 00:02)
Cam putini km ai facut de cind ai luat-o. Numai 1,000 km/luna?
*


Salut! Asa e, cam putini km am făcut (1000km/luna), si vara asta cred ca o sa fac si mai putini km cu ea smile.gif) daca n-am avut prea multe destinații, asta e biggrin.gif
13Lucian37
Salutare! Dupa schimbul de ulei am trecut printr-o experienta putin neplacuta as putea spune, insa nu din vina masinii smile.gif)
Am mers la mecanicul unde merg de obicei cu masina, cu uleiul si filtrele, acum el fiind ocupat cu alta masina si schimbul de ulei fiind o operatiune nu foarte complicata, i-a pus pe niste baieti de treaba de la garaj sa imi faca schimbul de ulei. Sincer, nu mi-a placut de ei de cum i-am vazut insa nu imi place sa judec omul dupa aparente (erau putin colorati si aveau un limbaj foarte specific zonelor marginase..).
Atata s-au plans baietii astia ca frige motorul, ca frige filtrul de ulei, ca frige uleiul ca e nu stiu cum, ca nu stiu ce. In fine, dupa un drum de 20km e normal sa se incalzeasca motorul, are 90°C totusi pe acolo pe la ulei, eu nu as fi incercat sa desfac filtrul cu mana goala smile.gif).
In fine, una peste alta, "cat ulei intra in asta, boss?" .. "4,5L intra"
Ok, mi-au pus baietii cam 4.8L si au zis ca mai intra ulei, dar n-au pus ca am zis eu sa puna doar 4.5L. Ei puneau ulei si se uitau la nivel cand masina era ridicata din fata, deci e clar ca dupa ei ar mai fi intrat, eventual pana se vede pe gaura de sus smile.gif)
Am trantit capota si am plecat.
Acum cateva zile incepuse sa miroasa a ulei in masina si mi se aburea foarte tare parbrizul dupa ce se incalzea motorul. Nu i-am dat asa mare importanta, ma gandeam ca poate e de la umezeala, ca a plouat ca poate e putin umed pe acolo, fiindca masina a cam stationat saptamanile astea.
Am plecat intr-o seara din Neptun, pana la Eforie Nord. Aceeasi poveste, se aburea parbrizul si mirosea in masina, acum faza e ca se aburea si pe interior si pe exterior. Am tras pe dreapta pentru ca nu mai vedeam deloc prin geam, incepuse sa fie aiurea.
Nu am oprit motorul, am deschis capota si cand m-am dat jos se auzea ceva ciudat de acolo. Cand am ridicat-o: fantana arteziala de ulei. Mi-am pus mainile in cap smile.gif)
Am oprit repede motorul, si cand m-am uitat la busonul de la ulei am vazut ca nu era pus bine. Asta era problema: baietii aia de treaba de care ziceam, au pus dopul ala invers (are 2 rosturi, unu mai lat, unu mai subtire si cel mai subtire a intrat in locul celui mai lat, dar nu si invers. Cand am incercat sa-l desfac mi-am dat seama, abia l-am desfiletat, era intepenit bine si totusi nu era inchis smile.gif)
Intr-o ploaie de organe, morti si raniti am incercat sa sterg cat de cat uleiul imprastiat prin compartimentul motor si a doua zi m-am apucat mai serios sa-l curat, era ulei si in capota, curgea pe la faruri de zici ca plangea sad.gif Acum arata ok, dar inca se mai simte putin miros cand se incalzeste motorul. Uleiul a ajuns la nivel acum, nu mai avem surplus smile.gif)
Acum mi s-a parut amuzant dupa ce am rezolvat, dar data viitoare o sa verific daca busonul ala e pus cum trebuie, asa sa faceti si voi smile.gif)
TomachE
Ciudat,eu tot 4.8-4.9 ii bag si nu am probleme !
Tot atat arata si cartea !
Bicicleta galbena
I-ai zis si mecanicului de boacana facuta de baieti? Ca, pana la urma, raspunderea a lui e...

13Lucian37
QUOTE(TomachE @ 9 Jul 2018, 18:43)
Ciudat,eu tot 4.8-4.9 ii bag si nu am probleme !
Tot atat arata si cartea !
*


Am dat acum un search pe google si tot 4.8 am gasit, cum mi-ai spus tu. Faza e ca atunci cand am luat masina stiu ca am cautat si am vorbit cu cineva care stia si mi-a zis 4.5L. Atat am bagat si era la limita superioara a jojei de ulei, n-am completat si nici nu am avut probleme. Chiar o sa dau atentie mai mare la cantitatea asta de ulei.

QUOTE(Bicicleta galbena @ 9 Jul 2018, 20:56)
I-ai zis si mecanicului de boacana facuta de baieti? Ca, pana la urma, raspunderea a lui e...
*



I-am spus, iti dai seama, m-a chemat cu masina ca sa fie totul ok si si-a cerut scuze, o sa fie mai atent cu baietii. Faptul e deja consumat si nici eu n-am vrut sa exagerez, dar se putea intampla ceva si mai nasol smile.gif) poate uita sa stranga dopul de la baia de ulei smile.gif)
13Lucian37
164,5 k km.
Avem bujii noi. Eram nehotărât între NGK si Denso (ambele cu iridium), am ales Denso pana la urma. Nu cred ca era diferența foarte mare intre ele, dar parca am văzut mai multe review-uri la Denso. Dupa ce am scos bobinele am văzut ca la 1 era ulei si la 3 era cam murdar acolo. Am curățat si urmează sa schimb si garnitura ca sa scap de problema cu uleiul.
Cele vechi erau OE Renault, nu aratau foarte ok. Acum parca se simte o mica diferența (sau e efectul placebo). Cand merg mai subturat nu se simte la fel ca înainte, e mai ok. Si sus in ture parca ar fi mai sprintena.


Am comandat un filtru de aer K&N si kit-ul de curatare, dar o sa-l pun la următorul schimb de ulei.
13Lucian37
164,8k km.

A venit filtrul K&N si l-am montat. Într-adevăr, sunetul s-a schimbat, dar nu cu mult.

Parca ma așteptam la mai mult, dar sunt mulțumit si consider ca filtrul isi merita banii.
Ma gândesc totuși la un filtru conic si imi pare puțin rau ca nu l-am luat de prima data, chiar daca era mai scump, dar nu ma mai grăbesc acum. O sa fie ceva de viitor, ma gândesc serios la un CAI dar nu sunt sigur daca o sa-si merite banii. Ma documentez pe tema asta oricum.

P. S. : sunt foarte mulțumit de bujii, chiar se simte diferența si investiția asta s-a meritat din plin; poate contribuie puțin si filtrul dar nu sunt foarte sigur de asta.
diesel_power
Atat timp cat nu ai vreo modificare la motor ce ar necesita debit marit de aer, acest filtru sport nu va aduce vreo schimbare in mersul motorului.
Cu filtrul conic posibil sa ai chiar performante mai slabe din cauza aerului mai cald care va intra in motor (va fi aerul din compartimentul motorului, si nu cel aspirat din grila botului masinii asa cum ai acum).
MuciX
+3,π cai
13Lucian37
QUOTE(diesel_power @ 21 Jul 2018, 14:10)
Atat timp cat nu ai vreo modificare la motor ce ar necesita debit marit de aer, acest filtru sport nu va aduce vreo schimbare in mersul motorului.
Cu filtrul conic posibil sa ai chiar performante mai slabe din cauza aerului mai cald care va intra in motor (va fi aerul din compartimentul motorului, si nu cel aspirat din grila botului masinii asa cum ai acum).
*



Nu doar filtru conic, de aia am zis CAI (Cold air intake), la inceput nu stiam unde sa-l trag, dar mi-am dat seama ca nu ar fi fost chiar asa de greu.

Nu se pune problema de cai, si asa sunt convins ca nu ii mai are pe toti, s-au mai pierdut pe drum smile.gif)))
13Lucian37
Update: 166k km.

Salutare!

Spre ghinionul meu, acum cateva saptamani a cedat compresorul de AC. Dadea semne ca urmeaza sa pice, huruia cand cupla, il mai opream, il mai porneam, isi mai revenea si tot asa. Pana la urma nu mai cupla deloc. Am mers la service si i-am zis ca nu mai merge aerul conditionat, sa verifice care ar putea fi problema. Au verificat instalatia si au completat cu freon, aerul tot nu mergea. Au incercat sa puna masina pe tester dar tester-ul nu o recunostea. Ei ziceau ca ar fi o anomalie si sa merg in alta parte, dar sigur e compresorul dus. Ok, am comandat compresor Valeo reconditionat . Odata cu compresorul am luat si siguranta la trepte pentru ventilatie pentru ca nu mergea pe treapta 4. Am mers sa schimb compresorul, nu mi-a recuperat freonul si am fost nevoit sa mai bag odata dupa ce l-am schimbat. Tot nu mergea AC, compresorul nu cupla. Din nou o pune pe tester si imi zice ca e o anomalie si nu poate sa vada masina. Merg la o reprezentanta Dacia, in Mangalia, era cel mai apropiat ca sa nu merg in Constanta la Renault. La reprezentanta Dacia nu aveau tester de Renault, doar de Dacia. Noroc ca m-am gandit sa sun inainte la Renault si sa nu merg direct pentru ca nu aveau loc si m-ar fi programat peste 2 saptamani pentru un tester.
Am mers acasa cu masina, la mecanicul care mi-a schimbat compresorul si a pus-o pe tester. Dadea o eroare care nu putea fi stearsa dar nici nu stia despre ce era vorba (DF232, am atasat si o poza). Una peste alta nu mi-a rezolvat problema, am vorbit cu un electrician din oras la care am mai fost cu masina si stiam ca o sa ma ajute. A pus-o pe tester, mi-a zis ca trebuie sa schimb senzorul de presiune de la AC, panglica de airbag (cu tot cu blocul de lumini, mi-a recomandat) si inca un senzor, dar imi scapa acum care era.. hmm, parca cel de pe galeria de admisie (MAP?). Am comandat senzorul de presiune AC si l-am montat singur, a trebuit sa dau bara jos si senzorul este in partea stanga pe instalatia de AC; cineva imi spusese ca merge si fara sa dau bara jos, pe sub masina, dar nu se poate asa.
A fost un calvar sa umblu pe caldurile astea cu masina fara AC, mai ales in sudul litoralului unde este tot timpul aglomerat. Morala mea pentru povestea asta a fost urmatoarea: daca nu functioneaza ceva la masina, fa-i o diagnoza la un electrician/mecanic bun. Eu m-am plimbat dintr-un service in altul si niciunul nu s-a gandit ca putea sa fie un amarat de senzor. Mai ales ca am bagat freon in ea cat n-am bagat in toate masinile pe care le-am avut pana acum.
Am comandat azi si blocul de lumini, din dezmembrari.

P.S.: Legat de siguranta la trepte, la mine nu a mai schimbat-o, s-a uitat la pinii mufelor si a vazut ca sunt largiti, i-a apropiat si apoi a mers. Incercati si voi asta daca nu merge ventilatia pe anumite trepte.
einstein1984
cum naiba sa aiba doar tester dacia, ca e acelasi clip. Aia nu aveau chef de munca.
argon
Și eu am clip și merge la Dacia Renault și Nissan. Parca v159 la soft dar nu cred că contează.
13Lucian37
QUOTE(einstein1984 @ 29 Aug 2018, 15:18)
cum naiba sa aiba doar tester dacia, ca e acelasi clip. Aia nu aveau chef de munca.
*




QUOTE(argon @ 29 Aug 2018, 15:30)
Și eu am clip și merge la Dacia Renault și Nissan. Parca v159 la soft dar nu cred că contează.
*



Eu am ramas masca când mi-au zis ca nu au tester de Renault, de parca Dacia nu ar fi produsa de Renault acum. Culmea e ca aveau si un Audi pe elevator acolo, ii scoteau rotile si pe mine m-au trimis la plimbare smile.gif) macar am rezolvat, intr-un final.
13Lucian37
Am schimbat blocul de lumini si am scapat de eroarea de airbag, dar a ramas esp-ul aprins si eroarea "check steering".
Oare se poate rezolva cu un tester?
argon
Daca senzorul de poziție volan a fost remontat corect, și nu s-a umblat la el, da, se rezolva cu clip cu o reinitializare la 0 grade cu volanul drept.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.