Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Termocuplă GMV Injecție/Carburație
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Adrian Frigo
De ceva timp mă confrunt cu o dilemă și anume ce tip de termocuplă și la ce domeniu de temperatură trebuie să lucreze aceasta ca motorul să funcționeze în parametri normali.Cum n-am găsit nici un topic dedicat iar unele posturi mai mult m-au băgat în ceață decât să mă elucideze am zis să cer un sfat aici....

Ce termocuplă e mai bună?Vernet?Behr-Thomson?Fae?Facet?

La ce domeniu de temperatură e bine să lucreze?82-68?92-82?92-87?85?Care?
Termostatul folosit e unul cu deschiderea la 89 de grade.

Unii zic că cea de 92-82 e bună,alții că aia de 85 de grade și tot așa.....
Din câte știu,temperatura pe care o preia termocupla e cea de la ieșirea din radiator,deci mai joasă.Totuși,sonda ceasului preia temperatura din chiulasă,deci ceva mai ridicată.....
Am găsit ceva elocvent aici dar...: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...1&#entry2528301

Termocupla pe care o am pe mașină declanșa pe la 90 de grade și se opera pe la 83-85 C(pe ceas calibrat bine,atât cu termometru de laborator cât și cu unul digital de calitate).Dilema e alta!Domeniul de temperatură scris pe ea e 82-68! blink.gif

În programul Renault am găsit termocupla pe codul original de dacie însă aceasta are alt domeniu de utilizare și anume 92-82!Nu mai înțeleg nimic!



Ceva idei? smile.gif
BLUE R 19
De 92-82 este termocupla de Nova (carburator si injectie), la berlinele cu carburator declanseaza mai jos. La cele pe injectie este posibil sa fie tot de 92-82.

In program este 92-82, ca asta e ultimul model fiind disponibil si "compatibil".
bygy007
si daca iti faci tu una reglabila electronica.....
Adrian Frigo
@BlueR-Cred si eu ca e de Nova....insa,de ce a mea e 82-68?Si totusi,temperatura(constanta)a motorului e cea corecta(si anume 90C)??? huh.gif

@bygy-m-am gandit si eu la asta,ba chiar cred ca am si materialul necesar(pe undeva printr-un sertar)insa imi e frica sa n-am surprize....plus de asta,mie imi cam place ce e simplu.Cei drept,am o oarecare retinere si in ceea ce priveste calitatea termocuplelor actuale,tocmai de aia am si intrebat ce producator sa folosesc. smile.gif

Vernet am vazut cum e lucrata,nu-mi prea inspira incredere,pare mai mult ceva facut pe vapor.... mad.gif
Behr-Tompson ce parere aveti?Am vazut ca sobolan de aia a folosit si e multumit....

Inca o chestie.La daciile din anii '80,GMV-ul avea si un releu,chiar unul baban(de Sacele chiar wub.gif ),la astea dupa 2000 n-au nici un releu!De fabrica!Si totusi,termocupla mea care banui ca e originala n-a picat inca...desi trec prin ea peste 10 amperi la pornire....
Adrian Frigo
Ce s-a mai înghesuit lumea cu răspunsurile... blink.gif blink.gif

Răspund tot eu.După săpăturile făcute,a rezultat faptul că termocupla mea de pe mașină nu e cea originală,și că cea cu domeniul de lucru corect pentru injecție este 92-82C,aceeași poveste și la Nova.Am dat comandă de termocuplă făcută de FAE Spania(cică bune)la 30 de lei bucata.Mai am ceva de așteptat până să văd cum lucrează... sad.gif Până atunci o să modific instalația și o să-i adaug și un releu exact cum aveau daciile din anii '80...


Pentru alte idei,sugestii și reclamații,be my guest. wink.gif
Adrian Frigo
Care aveți nevoie de cod,colea: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f...50#entry4675602
111.gif
sebymesteru
Eu am temostat si termocupla de Klaxcar. Nu am avut probleme nici cu una,nici cu alta de cand le-am montat si au vreo 2 ani si ceva. Temostat 89,termocupla 92,montata pe Teu pe furtunul de la iesire din radiator. Motor 1,4,99 si de vre-un an jumate merg exclusiv pe GPL. Ventilator clasic Dacia,cu 4 pale,trecut prin releu simplu,de 30A (de faruri).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.