De ceva timp mă confrunt cu o dilemă și anume ce tip de termocuplă și la ce domeniu de temperatură trebuie să lucreze aceasta ca motorul să funcționeze în parametri normali.Cum n-am găsit nici un topic dedicat iar unele posturi mai mult m-au băgat în ceață decât să mă elucideze am zis să cer un sfat aici....
Ce termocuplă e mai bună?Vernet?Behr-Thomson?Fae?Facet?
La ce domeniu de temperatură e bine să lucreze?82-68?92-82?92-87?85?Care?
Termostatul folosit e unul cu deschiderea la 89 de grade.
Unii zic că cea de 92-82 e bună,alții că aia de 85 de grade și tot așa.....
Din câte știu,temperatura pe care o preia termocupla e cea de la ieșirea din radiator,deci mai joasă.Totuși,sonda ceasului preia temperatura din chiulasă,deci ceva mai ridicată.....
Am găsit ceva elocvent aici dar...: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...1entry2528301
Termocupla pe care o am pe mașină declanșa pe la 90 de grade și se opera pe la 83-85 C(pe ceas calibrat bine,atât cu termometru de laborator cât și cu unul digital de calitate).Dilema e alta!Domeniul de temperatură scris pe ea e 82-68!
În programul Renault am găsit termocupla pe codul original de dacie însă aceasta are alt domeniu de utilizare și anume 92-82!Nu mai înțeleg nimic!
Ceva idei?