Hai noroc la toată lumea.
Dobrogea mi s-a părut tot timpul o regiune interesantă, în care merg cu plăcere oricând am ocazia. Plus că în multe zone este ideală pentru o tură cu bicicleta, datorită peisajelor interesante și a traficului auto redus.
La toate astea se adaugă posibilitatea unei nopți dormite în cort și a unui spălat la cișmea, așa că abia așteptam să plec de acasă.
Sâmbătă, 09.09.2017
Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi
66 km
București Nord (06:40) – Cernavodă Pod (08:40) cu trenul IR 1989. Tren sezonier, capăt de linie la Tulcea, penultima zi de circulație a trenului respectiv.
De asemenea, trenul (Săgeata albastră) avea locuri (online) și pentru bicicletă.
[attachmentid=1628071899]
Gara Ciunița.
[attachmentid=1628071900]
În gara Ciulnița se vând niște merdenele foarte bune, mult peste ceea ce există în București, însă trenul oprea doar 1 minut, n-am putut să-mi iau.
Când m-am urcat în tren în gara de Nord, în vagon mai era un tip cu o cursieră. L-am salutat, am vrut să stau de vorbă cu el, însă omu’ era distant și fără chef de vorbă, așa că l-am lăsat în pace.
La plecarea trenului din Fetești, m-am trezit cu tipul cu cursiera în fața mea, cu chef de vorbă, nu mai scăpam de el.
A fost o conversație interesantă, de genul “io cu cursiera merg și cu 50 km/h”, “de ce am șaua așa de mare”, “cursiera mea costă 2500 de euro”, etc.
În gară la Cenavodă m-am oprit la o cafea, omu’ cu cursiera a plecat (mergea până la Eforie).
Capătul vestic și intersecția cu Dunărea a Canalului Dunăre – Marea Neagră.
[attachmentid=1628071901]
Nivelul apei din canal destul de scăzut.
[attachmentid=1628071902]
Podul Sfânta Maria din Cernavodă.
[attachmentid=1628071903]
Cugetarea asta o admir de fiecare dată când trec pe aici.
[attachmentid=1628071904]
Sub autostrada A2.
[attachmentid=1628071905]
Indicator care nu mai este de actualitate.
[attachmentid=1628071906]
Am intrat pe DJ 223, însă aproape imediat am virat dreapta spre crama Rasova.
[attachmentid=1628071907]
Până la crama sunt vreo 2 km, iar aproape tot drumul este asfaltat și iluminat.
[attachmentid=1628071908]
Crama este cu circuit închis, vizita se face cu programare și cu număr minim de persoane. Însă am avut noroc că am dat de un paznic de treabă care m-a lasat să intru puțin în curtea cramei pentru câteva poze cu podul lui Saligny.
[attachmentid=1628071909] [attachmentid=1628071910] [attachmentid=1628071911]
Dunărea (amonte) văzută din poarta cramei.
[attachmentid=1628071912]