Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cernavodă – Ion Corvin – Adamclisi – Medgidia
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Hai noroc la toată lumea.

Dobrogea mi s-a părut tot timpul o regiune interesantă, în care merg cu plăcere oricând am ocazia. Plus că în multe zone este ideală pentru o tură cu bicicleta, datorită peisajelor interesante și a traficului auto redus.
La toate astea se adaugă posibilitatea unei nopți dormite în cort și a unui spălat la cișmea, așa că abia așteptam să plec de acasă.

Sâmbătă, 09.09.2017
Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi
66 km

București Nord (06:40) – Cernavodă Pod (08:40) cu trenul IR 1989. Tren sezonier, capăt de linie la Tulcea, penultima zi de circulație a trenului respectiv.
De asemenea, trenul (Săgeata albastră) avea locuri (online) și pentru bicicletă.

[attachmentid=1628071899]

Gara Ciunița.

[attachmentid=1628071900]

În gara Ciulnița se vând niște merdenele foarte bune, mult peste ceea ce există în București, însă trenul oprea doar 1 minut, n-am putut să-mi iau.

Când m-am urcat în tren în gara de Nord, în vagon mai era un tip cu o cursieră. L-am salutat, am vrut să stau de vorbă cu el, însă omu’ era distant și fără chef de vorbă, așa că l-am lăsat în pace.
La plecarea trenului din Fetești, m-am trezit cu tipul cu cursiera în fața mea, cu chef de vorbă, nu mai scăpam de el.
A fost o conversație interesantă, de genul “io cu cursiera merg și cu 50 km/h”, “de ce am șaua așa de mare”, “cursiera mea costă 2500 de euro”, etc.
În gară la Cenavodă m-am oprit la o cafea, omu’ cu cursiera a plecat (mergea până la Eforie).

Capătul vestic și intersecția cu Dunărea a Canalului Dunăre – Marea Neagră.

[attachmentid=1628071901]

Nivelul apei din canal destul de scăzut.

[attachmentid=1628071902]

Podul Sfânta Maria din Cernavodă.

[attachmentid=1628071903]

Cugetarea asta o admir de fiecare dată când trec pe aici.

[attachmentid=1628071904]

Sub autostrada A2.

[attachmentid=1628071905]

Indicator care nu mai este de actualitate.

[attachmentid=1628071906]

Am intrat pe DJ 223, însă aproape imediat am virat dreapta spre crama Rasova.

[attachmentid=1628071907]

Până la crama sunt vreo 2 km, iar aproape tot drumul este asfaltat și iluminat.

[attachmentid=1628071908]

Crama este cu circuit închis, vizita se face cu programare și cu număr minim de persoane. Însă am avut noroc că am dat de un paznic de treabă care m-a lasat să intru puțin în curtea cramei pentru câteva poze cu podul lui Saligny.

[attachmentid=1628071909] [attachmentid=1628071910] [attachmentid=1628071911]

Dunărea (amonte) văzută din poarta cramei.

[attachmentid=1628071912]
stolniceanulucian
Si mie mi se pare deosebita Dobrogea. Pentru mine e mai greu accesibila, dar o gasesc cumva mai exotica decat restul tarii.
Vis a vis de colegul de tren biciclist am vazut ca exista o categorie de biciclisti care pun accent mai mare pe materialul sportiv decat pe spiritul ciclismului.
Am avut cursiera, am avut mtb si sincer cele mai placute senzatii le am cu o bicicleta 1x7.
Cred ca spiritul ciclismului este placerea calatoriei, miscarea in natura - viteza si datele tehnice nu cred ca sunt relevante. Preturile sunt cu atat mai irelevante (ca la orice hobby de altfel).
gibonu
@stolniceanulucian

Mai sunt cate unii, prea mandrii, de bicicleta lor si care se uita cu un fel de superioritate la ceilalti.


-----------------------------------------------------------


Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a II-a
Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi
66 km

Înapoi pe DJ 223, de pe contrasens m-a abordat direct în engleză o doamnă la volanului unui Duster cu numere românești.
Inițial am crezut că se rătăcise, însă doamna (părea olandeză) mi-a spus că câțiva km mai încolo este un adapost pentru animale care merită văzut.
Știam despre acel adăpost, era în plan să-l văd și i-am mulțumit doamnei pentru sugestie.

Despre asta este vorba.

[attachmentid=1628072061]

Regulile de vizitare.

[attachmentid=1628072062]

Zona dedicată câinilor

[attachmentid=1628072063]

și cea dedicată pisicilor.

[attachmentid=1628072064]

Casa propriu-zisă a pisicilor.

[attachmentid=1628072065]

Protecția anti săritură de pisică în partea superioară a gardului.

[attachmentid=1628072066]

Printre locatare.

[attachmentid=1628072067] [attachmentid=1628072068]

Plus o pisică obeză.

[attachmentid=1628072069] [attachmentid=1628072070]

Caii au casa lor, însă când am trecut pe acolo erau plecați.

[attachmentid=1628072071] [attachmentid=1628072072]

O parte dintre măgăruși (mai erau și altii însă nu i-am fotografiat).

[attachmentid=1628072073] [attachmentid=1628072074]

Gardul electric” care îi ținea pe măgari în tarc.

[attachmentid=1628072075] [attachmentid=1628072076]

Este doar o bandă care de la distanță seamănă cu tifonul și care doar pișcă puțin la atingere.
Simplu, frumos și eficient.

As fi vrut să stau de vorbă cu cineva de la acest adăpost de animale și să îi felicit pentru inițiativă. Din păcate am găsit doar un domn îngrijitor, cam supărat pe viată, care mi-a spus ceva de genul “noi suntem doar muncitori, normal”.
Poate mă înșel, însă din exprimarea omului am dedus că nu prea înțelege motivul pentru care cineva este dispus să dea niște bani pentru ca măgării să nu fie puși la cătuță iar căinii să nu fie ținuți în lanț.

Locația adăpostului, la nici 3 km distanță fața de autostrada A2.

[attachmentid=1628072077]

3 Oct 2017, 00:52:
Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a III-a
Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi
66 km

Canalul Dunare - Marea Neagra vazut de la distanta.

[attachmentid=1628072152]

Dunarea vazuta de sus,

[attachmentid=1628072153]

si de la nivelul malului, la intrarea in Rasova.

[attachmentid=1628072154] [attachmentid=1628072155]

Fosta, mai bine zis ruina, statie de pompare de la iesirea din Rasova.

[attachmentid=1628072156]

Se observa faptul ca garnituta conductei este facuta dintr-o anvelopa spate de tractor.

[attachmentid=1628072157]

O capra care parea ca vrea sa faca baie.

[attachmentid=1628072158]

Spre Aliman.

[attachmentid=1628072159]

Statuia lui Dan Spataru din curtea scolii din Aliman, satul natal al artistului.

[attachmentid=1628072160] [attachmentid=1628072161]

Cam ruginit indicatorul care marcheaza iesirea din sat.

[attachmentid=1628072162]

Asfatul ramane bun.

[attachmentid=1628072163]

Margine de drum.

[attachmentid=1628072164]

Un card de gaste in Floriile.

[attachmentid=1628072165]

Surprinzator, insa asta pare a fi o perdea forestiera.

[attachmentid=1628072166]

Stanga, spre Adamclisi pe DN 3.

[attachmentid=1628072167]
gibonu
Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a IV-a
Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi
66 km

DN 3 "coala de hartie" intre Ion Corvin si Adamclisi.

[attachmentid=1628072230] [attachmentid=1628072231]

Zidurile [ce-a mai ramas din ele] cetatii de la Adamclisi vazute de pe DN 3.

[attachmentid=1628072232]

Vazute mai de aproape.

[attachmentid=1628072233] [attachmentid=1628072234]

Una dintre portile de intrare.

[attachmentid=1628072235]

Printre ruine.

[attachmentid=1628072236] [attachmentid=1628072237] [attachmentid=1628072238] [attachmentid=1628072239]

Cealalta iesire in cetate, diametral opusa fata de intrarea dinspre DN3.

[attachmentid=1628072240]

Singurul panou explicativ pe care l-am gasit si care nu este intr-o stare prea buna.

[attachmentid=1628072241] [attachmentid=1628072242]

Drumul care face legatura dintre cetate si monumentul Tropaeum Traiani.

[attachmentid=1628072243] [attachmentid=1628072244]
gibonu
Sâmbătă, 09.09.2017 – Partea a V-a
Cernavodă – Rasova – Ion Corvin – Adamclisi
66 km

Speram sa pot campa in curtea monumentului Tropaeum Traiani din Adamclisi, asa cum am facut in iunie 2011.
Am intrebat-o pe doamna de la casa de bilete daca este posibil, insa aceasta nu a stiu ce sa-mi spuna si ca trebuie sa isi sune sefa. Dupa vreo 3 incercari a reusit sa vorbeasca cu sefa iar raspunsul sefei a fost negativ, pe motivul ca "suntem o institutie publica".
Tot doamna de la casa de bilete mi-a spus ca pot campa in afara curtii, langa gard si ca peste noapte exista paza. Mi-a placut argumentul final "vara au venit niste straini cu rulote aici".

Langa gard.

[attachmentid=1628072311]

Cat m-am coit sa montez cortul, doamna de la casa de bilete a plecat si a inchis si poarta in urma ei, asa ca a trebuit sa sar gardul ca sa ajung la cismeaua de langa casa de bilete.
Apoi, in timp ce ma splam, a aparut paznicul de noapte, pe un scuter. Omu' era deja informat despre prezenta mea acolo asa ca n-am mai fost nevoie de explicatii suplimentare.
Foarte de treaba, m-a asigurat de vreo 10 ori ca pot sta linistit, ca el nu doarme noaptea si ca la cel mai mic zgomot este prezent la poarta.
Dupa asta a aprins si luminile, asa ca n-a mai fost nevoie sa folosesc lampa frontala.
Sub bec.

[attachmentid=1628072312]

Poza facuta fara blitz.

[attachmentid=1628072313]

Pe langa paznicul de la monument, am mai avut la dispozitie doi caini care au dormit langa cort.

Cina din seara respectiva a fost orez cu ton si lamaie, un deliciu.

Bonus au fost luminile rosii intermitente de balizaj ale unor centrale eoliene [cred ca din satul Pestera] care sunt amplasate mai jos fata de nivelul monumentului de la Adamclisi, astfel incat acele lumini pareau a pulsa la nivelul solului.

In rest, o seara placuta de toamna, dupa care somn. Lumina de la bec nu a fost o problema, am adormit imediat dupa ce am intrat in sacul de dormit.

6 Oct 2017, 01:15:
Duminica, 10.09.2017
Adamclisi - Deleni - Pietreni - Pestera - Medgidia
57 km

Dupa un somn perfect in cort, cu greu m-am trezit pe la ora 08:30.

Monumentul de la Adamclisi pe fundal.

[attachmentid=1628072367]

Si vazut mai clar.

[attachmentid=1628072368]

Sacul de rafie, intins

[attachmentid=1628072369]

si fixat cu doua cuie de cort

[attachmentid=1628072370]

perfect pentru a strange / rula salteau autogonflabila.

Acum la monumentul de la Adamclisi exista si toaleta in spatele casei de bilete, foarte curata si dotata cu hartie igienica, sapun lichid si uscator cu aer cald.

Daca tot am profitat de bunavointa celor de la monument, am considerat ca ar fi fost frumos sa platesc un bilet de intrare.

[attachmentid=1628072371]

Pret 10 lei, compus din 4 bilete de cate 2,5 lei bucata.

Cam ce-ar fi de vazut prin sudul Dobrogei.

[attachmentid=1628072372]

Inclusiv ca Hotelul Ibis [din Constanta] este cea mai mare bazilica din Dobrogea.

[attachmentid=1628072373]

Monumentul nu l-am mai fotografia pentru ca l-am vazut anul trecut:

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4502351

Cand ma pregateam sa plec a aparut un grup de biciclisti din Calarasi. Io abia ma trezisem iar ei deja avea vreo 50 km parcursi, plus un drum cu trenul pana la Medgidia. Iar de la Adamclisi mergeau acasa pe biciclete, pe la Ion Corvin si Ostrov.
Am stat putin de vorba cu ei si am aflat ca sunt niste locuri interesante de vazut in Bulgaria, la est de Silistra.

Pensiunea Tropaeum Traiani din Adamclisi unde am stat anul trecut [detalii tot in link-ul de mai sus].

[attachmentid=1628072374]
gruita2005
Am fost si eu pe drumul Constanta -Adamclisi-Ostrov cu oprire la Monument si vreau sa spun ca este una din zonele cele mai frumoase din Dobrogea.
Asteptam continuarea.
gibonu
Duminica, 10.09.2017 - Partea a II-a
Adamclisi - Deleni - Pietreni - Pestera - Medgidia
57 km

Inapoi pe DN 3 am virat stanga spre Deleni.
Satul Abrud probabil ca a fost fondat de ciobanii ardeleni ajunsi / ramasi prin Dobrogea. Prin zona mai este un sat care se numeste Petrosani.

[attachmentid=1628072900]

Niste carnati, posibil de oaie, la uscat in Deleni.

[attachmentid=1628072901]

Stanga spre Pietreni, pe DJ 222.

[attachmentid=1628072902]

Intrarea in sat.

[attachmentid=1628072903]

Un canal de irigatii prin care apa nu a mai trecut de mult timp.

[attachmentid=1628072904] [attachmentid=1628072905]

Medgidia nu era departe.

[attachmentid=1628072906]

DJ 222 arata bine.

[attachmentid=1628072907]

Margini de drum.

[attachmentid=1628072908] [attachmentid=1628072909]

Un canal de irigatii in ruina.

[attachmentid=1628072910]

In departare o padure de centrale eoliene, probabil cele ale caror lumini rosii de balizaj le-am vazut noaptea trecuta.

[attachmentid=1628072911]

Singur pe drum.

[attachmentid=1628072912]

Terase.

[attachmentid=1628072913]

O initiativa interesanta.

[attachmentid=1628072914]

GAL = Grup de Actiune Locala.
Mai multe detalii: https://ro.wikipedia.org/wiki/Grup_de_Ac%C8...une_Local%C4%83
gibonu
Duminica, 10.09.2017 - Partea a III-a
Adamclisi - Deleni - Pietreni - Pestera - Medgidia
57 km

Intrarea in satul Pestera.

[attachmentid=1628073018]

Probabil o adapatoare.

[attachmentid=1628073019]

Simetrie si fire.

[attachmentid=1628073020]

Pauza la magazinul satesc unde am hranit un caine cu jumatate de paine pe care o aveam la mine.

[attachmentid=1628073021] [attachmentid=1628073022]

Posibil o stilizare a unei centralei eoliene.

[attachmentid=1628073023]

N-am reusit sa inteleg daca eoliana din poza de mai jos chiar alimenta felinarul.

[attachmentid=1628073024]

Proaspat arat.

[attachmentid=1628073025]

Tot singur pe drum.

[attachmentid=1628073026]

Probabil un inceput de perdea forestiera.

[attachmentid=1628073027]

Autostrada A2, spre Constanta.

[attachmentid=1628073028]

Asta pare un turn de apa.

[attachmentid=1628073029]

Intrarea in Medgidia.

[attachmentid=1628073030]
george_scala_2004
QUOTE(gibonu @ 9 Oct 2017, 23:04)
...
Asta pare un turn de apa.

[attachmentid=1628073029]

...
*



Este radar - mai exact meteo.

In rest calatoria si peisajele sunt cu adevart extraordinare...de cate ori am drum la Constanta prefer bacul de la Chiciu si apoi drumul vechi tocmai pentru aceste peisaje...
andreig1982
QUOTE(gibonu @ 10 Oct 2017, 00:04)
Asta pare un turn de apa.
[attachmentid=1628073029]
*



Daca e chiar inainte de Medgidia pe partea stanga e un radar meteo din reteaua nationala.
gibonu
@andreig1982

Multumesc frumos pentru completare.

<span class='edit'>11 Oct 2017, 01:08:</span>
Duminica, 10.09.2017 - Partea a IV-a
Adamclisi - Deleni - Pietreni - Pestera - Medgidia
57 km

Monumentul eroilor sarbi din cimitirul ortodox din Medgidia.

[attachmentid=1628073151] [attachmentid=1628073152] [attachmentid=1628073153]

Stema Regatului Sarbilor, Croatilor si Slovenilor [din 1929 si-a schimbat numele un Iugoslavia].

[attachmentid=1628073154]

Se pare ca este cel mai mare monument militar sarbesc din afara Serbiei.

Este ridicat in memoria sarbilor, croatilor, bosniacilor si slovenilor care au luptat in Primul Razboi Mondial, alaturi de armata romana in Dobrogea, in 1916.
Voluntari au fost organizati sub forma unei divizii in armata tarista. In afara se sarbi, restul componentilor erau prizoneiri sau dezertori din armata austro-ungara.
Au ales sa lupte sub comanda sarbeasca deoarece Serbia era singurul stat independent din viitorul Regat al Sarbilor, Croatilor si Slovenilor.

Ofiterii acestei divizii de voluntari erau sarbi, proveniti din armata sarba care se afla refugiata undeva pe langa Salonic.
Interesant este faptul ca pentru a ajunge de la Salonic la Odesa (locul in care se alfa in pregatire divizia de voluntari) acei ofiteri au trebuit sa faca un ocol maritim prin Egee – Mediterana – Gibraltar – Atlantic – Canalul Manecii – Marea Nordului – Atlantic pana la Murmansk, apoi au continuat calatoria cu trenul pana la Odesa.
Mai multe detalii despre acest monument se gasesc aici:
https://www.historia.ro/sectiune/general/ar...sc-din-dobrogea

Parcela ostasilor sovietici.

[attachmentid=1628073155] [attachmentid=1628073156]

Stemele unor state, care la fel ca si Iugoslavia, nu mai exista.
Uniunea Sovietica.

[attachmentid=1628073157]

Republica Populara Romana [30.12.1947 - 21.08.1965].

[attachmentid=1628073158]

Urmatoarea oprire, obligatorie, a fost ca carciuma Tanta si Costel.

[attachmentid=1628073159]

Treaba a inceput cu un gin tonic [nu prea avem timp pentru o sticla de vin]

[attachmentid=1628073160]

a continuat cu niste macaroane, chiar foarte bune desi nu arata prea apetisant

[attachmentid=1628073161]

si s-a terminat cu niste clatite.

[attachmentid=1628073162]

Inainte de a pleca spre gara m-am oprit la fantana arteziana din centru. Din 2012 pana acum am ajuns in fiecare an la Medgidia in luna octombrie insa nu am gasit niciodata arteziana functionala.

[attachmentid=1628073163] [attachmentid=1628073164]

Magistrala Albastra [Canalul Dunare - Marea Neagra].

[attachmentid=1628073165]

Locomotiva lui Mad Max, de fapt un vagon pentru deszapezire.

[attachmentid=1628073166]

In anii trecuti erau doua astfel de vagoane, acum vad ca a ramas doar unul.
Bicicleta in tren, dupa ce am avut o discutie nu tocmai placuta cu un insotitor de vagon de dormit.

[attachmentid=1628073167]

Macar cu ocazia asta am aflat ca vagonul de dormit are un statut special, diferit de cel al unui vagon obisnuit.

Cam asta a fost.
Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2021 Invision Power Services, Inc.