In urma cu ceva timp ,putin inainte de lansarea motorasului amintit mai sus , eu am deschis un topic care viza (contra)performantele motorului .
https://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=307186&st=0Cu siguranta ca exista o sumedenie de explicatii pt. decizia luata de Dacia: ratiuni economice si de maximizare a profitului ,trecerea la Euro6 , taxe mai mici ,etc.TOATE pot fi argumentate logic si coerent fara prea mare problema.
Citez din initiatorul topicului :
QUOTE
Exista motoare pe benzina in gama Dacia care desi nu au aspiratii sportive, ar asigura Loganului o dinamica mai buna, dar pe care cineva a hotarat sa nu le foloseasca decat pe Duster. Intrebarea mea sau nelamurirea mea daca vrei e daca in spatele acestei decizii e un rationament economic sau politic. Eu inclin spre ultimul. Sper sa ma insel.
TOTAL DE ACORD !
Se gasea in portofoliul Dacia un motor pe benzina mai "generos"(pe langa0.9) care sa ofere cativa CP in plus ,un cuplu mai bun ,etc.Cred ca ,compania mama , a sesizat ca modelele Dacia Logan/Sandero(cu Duster e alta poveste) vandute pana de curand au inceput sa "fure" serios din cota de piata a Renault( mai ales in vest).
Ratiunea e sa nu creezi someri in tara de origine a companiei mama (in timp ce dai de lucru cetatenilor altor tari-chiar daca profitul Renault e consistent de pe urma vanzarilor Dacia).
Rezolvarea cea mai simpla e sa faca din Dacia Logan/Sandero o masina EXCLUSIV entry-level , iar cel care nu e multumit si vrea mai mult are la dispozitie gama Renault .UN LUCRU E CLAR TOTUSI (cu siguranta unii NU vor fi de acord doar de dragul de a mai scrie un post)
Motorasul asta "subnutrit" e o alegere excelenta pt o masina exclusiva de oras sau imprejurimi(raport calitate/pret bun ,consum relativ mic ,ecologic,cilindree mica , etc)
Pt aglomeratia marilor orase(de ex Bucuresti ,Timisoara, ... sau pt aglomeratia de pe In urma cu ceva timp ,putin inainte de lansarea motorasului amintit mai sus , eu am deschis un topic care viza (contra)performantele motorului .
https://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=307186&st=0Cu siguranta ca exista o sumedenie de explicatii pt. decizia luata de Dacia: ratiuni economice si de maximizare a profitului ,trecerea la Euro6 , taxe mai mici ,etc.TOATE pot fi argumentate logic si coerent fara prea mare problema.
Citez din initiatorul topicului :
QUOTE
Exista motoare pe benzina in gama Dacia care desi nu au aspiratii sportive, ar asigura Loganului o dinamica mai buna, dar pe care cineva a hotarat sa nu le foloseasca decat pe Duster. Intrebarea mea sau nelamurirea mea daca vrei e daca in spatele acestei decizii e un rationament economic sau politic. Eu inclin spre ultimul. Sper sa ma insel.
TOTAL DE ACORD !
Se gasea in portofoliul Dacia un motor pe benzina mai "generos"(pe langa0.9) care sa ofere cativa CP in plus ,un cuplu mai bun ,etc.Cred ca ,compania mama , a sesizat ca modelele Dacia Logan/Sandero(cu Duster e alta poveste) vandute pana de curand au inceput sa "fure" serios din cota de piata a Renault( mai ales in vest).
Ratiunea e sa nu creezi someri in tara de origine a companiei mama (in timp ce dai de lucru cetatenilor altor tari-chiar daca profitul Renault e consistent de pe urma vanzarilor Dacia).
Rezolvarea cea mai simpla e sa faca din Dacia Logan/Sandero o masina EXCLUSIV entry-level , iar cel care nu e multumit si vrea mai mult are la dispozitie gama Renault .UN LUCRU E CLAR TOTUSI (cu siguranta unii NU vor fi de acord doar de dragul de a mai scrie un post)
Motorasul asta "subnutrit" e o alegere excelenta pt o masina exclusiva de oras sau imprejurimi(raport calitate/pret bun ,consum relativ mic ,ecologic,cilindree mica , etc)
Pt aglomeratia urbana din marile orase (de ex Bucuresti , Timisoara ,...In urma cu ceva timp ,putin inainte de lansarea motorasului amintit mai sus , eu am deschis un topic care viza (contra)performantele motorului .
https://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=307186&st=0Cu siguranta ca exista o sumedenie de explicatii pt. decizia luata de Dacia: ratiuni economice si de maximizare a profitului ,trecerea la Euro6 , taxe mai mici ,etc.TOATE pot fi argumentate logic si coerent fara prea mare problema.
Citez din initiatorul topicului :
QUOTE
Exista motoare pe benzina in gama Dacia care desi nu au aspiratii sportive, ar asigura Loganului o dinamica mai buna, dar pe care cineva a hotarat sa nu le foloseasca decat pe Duster. Intrebarea mea sau nelamurirea mea daca vrei e daca in spatele acestei decizii e un rationament economic sau politic. Eu inclin spre ultimul. Sper sa ma insel.
TOTAL DE ACORD !
Se gasea in portofoliul Dacia un motor pe benzina mai "generos"(pe langa0.9) care sa ofere cativa CP in plus ,un cuplu mai bun ,etc.Cred ca ,compania mama , a sesizat ca modelele Dacia Logan/Sandero(cu Duster e alta poveste) vandute pana de curand au inceput sa "fure" serios din cota de piata a Renault( mai ales in vest).
Ratiunea e sa nu creezi someri in tara de origine a companiei mama (in timp ce dai de lucru cetatenilor altor tari-chiar daca profitul Renault e consistent de pe urma vanzarilor Dacia).
Rezolvarea cea mai simpla e sa faca din Dacia Logan/Sandero o masina EXCLUSIV entry-level , iar cel care nu e multumit si vrea mai mult are la dispozitie gama Renault .UN LUCRU E CLAR TOTUSI (cu siguranta unii NU vor fi de acord doar de dragul de a mai scrie un post)
Motorasul asta "subnutrit" e o alegere excelenta pt o masina exclusiva de oras sau imprejurimi(raport calitate/pret bun ,consum relativ mic ,ecologic,cilindree mica , etc)
Pt. aglomeratia din zonele urbane( de ex. Bucuresti , Timisoara , ... , Valea Prahovei) unde de cele mai multe ori mai mult se stationeaza cu masina si unde viteza de deplasare tinde vertiginos spre zero sugerez uzinelor Dacia crearea unui Logan/Sandero editie limitata cu motor si mai mic ( sa zicem 0.2l , 3CP , cuplu 12 Nm-la concurenta cu cele de drujba )E pacat sa risipim "resursele" motorului de 1 l.In plus ar fi ecologic si ar scadea vertiginos consumul de carburant fosil...
22 Nov 2017, 23:34:Cu scuzele de rigoare , cred ca am avut un mic incident tehnic la postarea de mai devreme care a dus la o dublare a continutului ( asa se intampla cand esti malitios cu altii-vezi Dacia- si te incurci in tastatura care are ...un nr prea mare de taste...) Daca tastatura era produsa de Dacia -o faceau cu o singura tasta,hai doua...