Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inspectia tehnica periodica (ITP)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
beginer_driver
Ok, thanks
M-am linistit
Cristi25
Din cate am observat pretul ITP-ului difera de la service la service... si zic ca ar fi bine ca fiecare sa posteze la ce service a fost si cat a dat...o sa incep eu...Service Magheru,60ron (renault clio benzina),am inteles ca revenirea e 15ron.
Executron
QUOTE(tgg2k @ 29 Oct 2007, 16:32)
pe aia ii doare-n cot de cati km are masina, singura chestie e sa nu-ti scrie pe raportul de la itp un nr de km mai mic decat la ultima revizie, sau ultima verificare a kilometrajului.

apropo de asta, eu mi-am schimbat indicatoarele cu indicatoare frantuzesti. pe bord arata 86k km, eu aveam 126k km reali... iar cand am facut ITP-ul mi-a scris desteptul 91k km si eu aveam 93 sau ceva de genul. asa ca... n-are treaba.

atentie: faza nasoala daca mergeti cu itp-ul expirat si va da cu revenire! la revenire sa nu scrie mai multi km decat a scris cand ati fost la prima incercare. nu de alta, dar asta e o dovada cum ca ati circulat cu itp-ul expirat.
*



Nu cred c-ai dreptate. Te duci prima data si apoi iti da dovada cum ca ai picat si ai voie 1 luna sa circuli cu masina pana sa ti-o repari. Cel putin eu asa stiu... wacko.gif
tgg2k
QUOTE(Executron @ 31 Oct 2007, 00:00)
Nu cred c-ai dreptate. Te duci prima data si apoi iti da dovada cum ca ai picat si ai voie 1 luna sa circuli cu masina pana sa ti-o repari. Cel putin eu asa stiu...  wacko.gif
*



stii gresit... cu hartia respectiva NU ai voie sa circuli.

Art.112. – (1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada
înlocuitoare a acestuia se retine de catre politia rutiera în urmatoarele cazuri:
a) vehiculul nu are efectuata inspectia tehnica periodica valabila;
......
(2) În situatiile prevazute la alin.(1) lit. cool.gif , c), e), g), k), o), p), r) si s), la retinerea
certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, politistul rutier elibereaza conducatorului de vehicul o dovada înlocuitoare fara drept de circulatie, iar în cazurile prevazute la alin.(1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t) u), v) si x), o dovada înlocuitoare cu drept de circulatie pentru 15 zile.
EUROPE_
Am fost azi la ITP, mai intai la o stati autorizata, s-au uitat la seria de la motor si mi-a spus ca nu pot sa iau itpul ca sunt probleme cu ea, un nit e diferit fata de celalalt sau cam asa ceva si ca trebuie sa ma duc la R.A.R. sa imi rezolv treburile acolo.
Eu i-am explicat, domne`, anul trecut am inmatriculat-o in DJ, aia de la R.A.R nu au zis nimic de serii cum ca ar fi artizanale sau ceva de genul...
Am plecat la alta statie ITP, acolo s-au uitat la serii, si s-au uitat cu o scula minune ( n-am vazut ce este ) undeva sub galerie si au vazut anul de fabricatie de pe motor.
In foaie scrie:
- coloana evacuare neetansa, lipsa cabluri reglaj faruri ( desi modelul asta de faruri nu cred ca a avut asa ceva vreodata ), cric remorcare neomologat, iluminat ceata spate stg +dr, sprituitoare parbriz neomologate, dezechilibru frana serviciu dr. spate, furtune stg. + dr. fata + repartitor, pivot inf. stg., cap bara drapta.
Sincer, credeam ca o sa schimb mai multe pe la rotile din fata si cele pe spate...
Nu cred sa fie o problema sa depistez cauza franarii slabe pe roata dr. spate.
Evacuarea in 2 ore e gata..., celelalte marutinsuri nici nu se pune problema.

PS. I-am zis inginerului sa o controleze "la sange", sa nu ierte nimic, ca sa stiu cu ce merg sau cu ce am mers. icon_mrgreen.gif .
Smiley
eu zic sa verifici franarea pe ambele roti, nu numai pe dreapta, altfel nu scapi de dezechilibru.
EUROPE_
Bineinteles ca o sa verific tot, nu numai o roata. Primul lucru e sa verific pistonasele, probabil dupa cum banuiesc, trebuie schimbate.
whitecar
Atasez Anexa de constatare la ITP ,sper sa ajute sau sa lamureasca citi mai multi dintre cei care nu stiu ce anume se cere la ITP
Batrânul
Multumim whitecar pentru fisierul atasat.
Off-topic: ciocanul pentru spart geamuri (cod 229) este pentru geamurile celor cu care intram in conflict ?!?
argon
oare comenteaza cineva ceva daca ma duc cu o masina cu ITP expirat pe rotile ei la statia ITP? nu ma refer la potentialii politisti din trafic, ci strict la statie.
Cristi25
Stai linistit...daca nu ai probleme cu politia pe drum...acolo nici atat...
beginer_driver
QUOTE(tgg2k @ 31 Oct 2007, 12:05)
stii gresit... cu hartia respectiva NU ai voie sa circuli.

Art.112. – (1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada
înlocuitoare a acestuia se retine de catre politia rutiera în urmatoarele cazuri:
a) vehiculul nu are efectuata inspectia tehnica periodica valabila;
......
(2) În situatiile prevazute la alin.(1) lit. cool.gif , c), e), g), k), o), p), r) si s), la retinerea
certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, politistul rutier elibereaza conducatorului de vehicul o dovada înlocuitoare fara drept de circulatie, iar în cazurile prevazute la alin.(1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t) u), v) si x), o dovada înlocuitoare cu drept de circulatie pentru 15 zile.
*



Confuzezi!
Executron vorbea de hartia pe care ti-o da aia de la ITP ca nu te-a gasit in regula si in decurs de o luna trebuie sa-ti rezolvi problemele.

Tu vb de hartia pe care ti-o da politia cand te-a prins cu ITPu expirat ceea ce e alta mancare de peste wink.gif
argon
care stiti niste preturi reale pentru ITP, ca aici m-am interesat, intr-un loc 130 ron , altul 100, etc. Cand vad ca scriu unii 60 ron ma intreb pe ce planeta traiesc huh.gif

edit:

Am elucidat misterul, la masinile mai vechi se da ITP-ul exclusiv cu revenire, nu conteaza starea, deci 60+40 ron de exemplu, atelierele imi comunicau pretul cu totul, ma miram in prealabail de ce ma intrebau din ce an e masina, nu mi se pare normal, dar asta e.
Smiley
pai alea sunt preturi reale, pentru ca depind de service-ul la care te duci. RAR-ul le impune un minim, dar nu si un maxim sau un pret recomandat.
argon
L-am luat pe bune din prima, desi au tot cautat nu au gasit nici un motiv sa-mi dea revenire, au facut asa: gaze(au iesit stas), verificat coliere, serii, roti, frane, totul in regula, nici macar celebrul dezechilibru la franare nu-l aveam , a iesit ceva de genul 1% diferenta intre rotile de pe puntea spate, pe fata nici atat. Nu au turat motorul, in schimb la o duba din fata mea, diesel am crezut ca-i sar pistoanele cata blana i-au dat ohmy.gif
Cristi25
Pune si tu un pret, unde ai facut ITP ul, ce acte ti au cerut...cum ai vazut unii dintre noi am avut unele surprize.
argon
60 ron, au cerut CI si talon, in Deva.
qwertyro
sad.gif Eu nu am la masina ITP de un an cred. Eu am luat-o de cateva luni am bagat o gramada de bani in ea sa o fac(caseta de directie/bucsu pivoti/arcuri/delcou cu totul/aprindere, carburator) mai am o problema cu marsalierul(imi iese din viteza). Am incercat si eu la un itp (50 RON) a iesit ok noxe, ok frane dar...si aici e buba..cik e foarte ruginita pe dedesubt (cred ca se referea la semi-lonjeroane, podea stanga fata , contra prag stanga) ...Nu prea mai am bani sa fac si astea acum.

O sa pun niste poze pe forum mai pe seara sa va dati si voi cu parerea, eventual unde pot sa le fac sa iasa bine. Tabla pe dinafara nu are nici o problema.

PS: Am luat 6 puncte de penalizare acum 2 zile pt ca nu aveam talonul la mine. unsure.gif
crising
M-am uitat pe lista de verificari atasata de whitecar. Statiile ITP sunt obligate sa parcurga toata aceasta lista? Intreb asta pentru ca sunt interesat de un test de amortizoare chiar daca mai am pana la ITP si in orasul meu nu exista nici un service dotat cu tester de suspensii. a existat unul singur la dealerul dacia dar e defect de vre-un an.
Cristi25
In mod normal ar trebui sa parcurga toata lista....
apollo
QUOTE(beginer_driver @ 4 Dec 2007, 21:19)
Confuzezi!
Executron vorbea de hartia pe care ti-o da aia de la ITP ca nu te-a gasit in regula si in decurs de o luna trebuie sa-ti rezolvi problemele.

Tu vb de hartia pe care ti-o da politia cand te-a prins cu ITPu expirat ceea ce e alta mancare de peste wink.gif
*



si pe mine m-a prins cu itp-ul nefacut si aveam foaia, ca fusesem respins.

ce a facut politia?mi-a luat certificatul si mi-a zis sa o deplasez cu platforma.

i-am raspuns frumos "plimba-te tu cu platforma si da-mi mie amenda" si am plecat.


Executron
Multumesc whitecar pt lista aceea.

Cand mi-am facut ITP-ul la passat chiar vroiam un test de amortizoare daca tot eram acolo si nenea ala mi-a zis ca "nu domne nu e obligatoriu testul de amortizoare la ITP" wacko.gif

Auch. Si eu am mers cu Dacia 1 sapt cu foaia aia de "respingere ITP" convins ca nu fac nimic ilegal. (aveam si chestii naspa de genu "eficienta frana <50%) :| Live and learn.
Mirciulik
in curand trebuie sa fac si eu itp-ul. Am cateva probleme pe care nu stiu daca o sa le pot remedia la timp, din lipsa banilor.

1. Amortizoarele sunt un pic cam slabe. Arcurile din spate au un distantier din cauciuc. Acel distantier imi pot pune probleme la rar?

2. Daca acopar cu o carpa esapamentul nu mi se opreste motorul...se aude cum imi scapa pe undeva..nu foarte mult insa nu se opreste motorul. Pot avea probleme si aici sau se masoara doar noxele?

3. Cauciucurile ce adancituritrebuie sa aibe? 3mm 5 mm sau cat?
maryus_83
1. Am avut si eu distantiere pe berlina veche si nu am avut probleme. Cat despre amortizoare, nu retin sa se fi facut vreodata teste pt. ele.

2.Masina sigur nu iese la noxe daca exista neetanseitati in sistemul de evacuare.

3. De obicei pneurile au niste semne pe adancituri care indica uzura maxima. Cauta-le si daca nu ai ajuns la ele, nu ai probleme cu ITP-ul.
argon
Test de amortizoare nu-ti face doar daca soliciti unul. Cu toba gaurita veci nu iei ITP-ul pe bune, mie mi-a astupat-o cateva secunde si a ascultat, a confirmat ca e OK.
dan.gutu
Pneurile trebuiesc sa fie de acelasi tip,dimensiune si profil,pe punte si peste 2mm adancitura profilului.

6 Dec 2007, 12:10:
[attachmentid=1627422615]Nu stiu daca a mai pus cineva RNTR 1, dar este bine de stiut cam ce se cere la I.T.P.
cannavaro
Ma gandeam la o chestie cu itp-ul. Ne putem 4 prezoane la masina, jante din aliaj, totul bun pana aici, iar la revizie ca sa trecem, montam jante in 4 prezoane ... de tabla simpla, si punem capace la ele. Se observa ?
dan.gutu
Sunt foarte multe modificari de facut sa pui 4 prezoane,nu zice nimeni nimic pt. aduci o modificare in bine.
cannavaro
Cum adica nu zice nimeni nimic? Pe spate e simpla treaba, pe fata e un pic mai greu.
qwertyro
Eu cred ca daca nu e omologat pt tipul de masina nu e ok. Chiar daca e in bine. Eu m-am dus cu pompa de frana lunga dublu circuit si mi-au zis sa o pun inapoi pe aia simplu circuit......
dan.gutu
Ala e fost tampit,se considera o inbunatatire adusa autovehicolului,doua circuite de franare,deci frana de stationare nu mai este considerata si frana de ajutor,in acest caz coeficientul de franare la frana de stationare poate sa fie mai mic si se accepta si un dezechilibru mai mare.
argon
Nu a fost nimeni tampit, nu se trece ITP-ul nicunde cu pompa dublu circuit pe masina care avea simpla din fabrica, iar despre a doua afirmatie, nu stiu despre ce vorbesti wacko.gif
dan.gutu
Domnule argon fac I.T.P. de 14 ani si cand fac niste afirmatii sunt bazat pe ce spun,LA DACIA 1300 SE POATE MONTA POMPA FRANA CU DUBLU CIRCUIT ATAT CU SERVO MECANISM CAT SI FARA, NU TREBUIE OMOLOGARE,A FOST OMOLOGATA CAND S-A TRANSFORMAT IN 1310, cu precizarea sa se foloseasca pompa de frana cu dublu circuit care a fost omologata pentru dacia 1310 nu de BMW,VW etc.Pompele cu 4 circuite model mai nou nu se pot monta pe DACIA 1300 pt. ca necesita unele modificari.
diaconuliviu
dan.gutu: crezi ca vei trece un ITP cu pomta 4 conducte FARA servo pe o dacia 1300? sau pe o 1310 dotata de la mama ei cu dublucircuit cu 3 conducte?
Eu zic ca NU!.
Daca pompe dublucircuit 3 conducte au fost montate (recte modelul de dacia omologat asa) si fara servo, pompe cu 4 NU, doar cu servo.
Ca urmare, o pompa simpla se poate inlocui fara probleme de ITP cu una fara servo dublucircuit cu TREI conducte sau cu una cu 4 CU servo. De asemenea una dubla cu 3 tevi se va inlocui cu una cu 4 dar NUMAI CU servo. Se accepta MODERNIZARE dupa modelul folosit la o Dacia mai noua.
Retrogradarea insa nu e valabila. Adica cei cu pompa simplucircuit pe un 1310 dotata cu dublucircuit vor fi respinsi.

Cit despre "reveniri":

Daca esti cu ITP in termen si mergi la o statie care te respinge pe motive de siguranta circulatiei(directie, frinare, semnalizare-iluminare cu oglinzi far ruginite...poluare..etc), NU MAI CIRCULI! Chiar daca acel ITP anterior e inca valabil, in caz de doamne feri, accident, e tare posibil sa-i vina cuiva ideea sa iti ceara un test la o statie iar acolo, din server sa reiasa ca de fapt erai in culpa, ca circulai fara aviz.
Daca insa ai scapat de siguranta circulatiei si ai respingere pe "lipsa stingator, bec ceata ars - pe care sa-l fi si schimbat intre timp, lipsa triunghiuri"... aspect inestetic.. poti circula, o vopsea sarita nu afecteaza siguranta circulatiei, mergi s-o repari.
dan.gutu
diaconuliviu nu ai inteles nimic din ce am spus eu,mai citeste odata postul 133
diaconuliviu
1. Mai era ceva in mesaj inainte de a posta eu, ai modificat la 16:14, ca apoi sa scrii postul la 16:17.
2. Daca eu si altii sintem asa, mai inghesuiti mintal, ce-ar fi sa ne luminezi matale?
3. Sau sa folosim masina matale ca si cobai, sa montam o pompa dublucircuit cu 4 conducte(deci NU 4 circuite, cum afirmi), fara servo si sa vedem, treci ITP?
argon
....treci ITP pe bune trebuia sa zici, ca la noi din pacate pe 30 de lei il iei si cu pompa de Boeing sleep.gif
dan.gutu
Hai sa o luam mai incet,deci : cumparam o pompa dublu circuit dar cu trei conducte,eu nu am zis cu patru,o montam pe o dacia 1300 cu sau fara sistem servo,si veniti la mine la staia I.T.P SI VA DAU INSPECTIA FARA 30LEI.Domnilor se fac poze ansamblu motor ,si eu raspund pentru asta.Pana acum, am verificat in registru, si au fost 68 de autoturisme Dacia 1300 cu pompa dublu circuit care au trecut I.T.P. si eu am inca atestatul curat fara nici un avertisment.Pozele sunt studiate in detaliu de cei de la R.A.R.,cand vin in control. Acolo in post am modificat pt. ca am scris "MONTA FRANA DUBLU CIRCUIT" si nu "MONTA POMPA FRANA DUBLU CIRCUIT" un moderator poate confirma.

7 Dec 2007, 09:37:
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Dec 2007, 08:47)
1. Mai era ceva in mesaj inainte de a posta eu, ai modificat la 16:14, ca apoi sa scrii postul la 16:17.
2. Daca eu si altii sintem asa, mai inghesuiti mintal, ce-ar fi sa ne luminezi matale?
3. Sau sa folosim masina matale ca si cobai, sa montam o pompa dublucircuit cu 4 conducte(deci NU 4 circuite, cum afirmi), fara servo si sa vedem, treci ITP?
*


Eu nu am facut pe nimeni inghesuit mintal,probabil ca nu le stim pe toate,in categoria asta ma bag si pe mine.Atentie eu m-am referit strict la DACIA 1300, eu am DACIA LOGAN, si nu o modific la frana, deocamdata ,pt. ca functioneaza corespunzator. happy.gif
diaconuliviu
Acum te retrimit la postul 133 unde din ce scrii se deduce "posibil montaj de pompa dublucircuit (indiferent de care) cu sau fara servo". Adica, exact cum am detaliat, se intelegea si ca s-ar lua ITP "pe bune" cu pompa cu ICP fara servo. Iar eu spuneam NU! pentru ca pe nici o dacia nu s-a montat asta in fabrica.

Bun, acum ca probabil am lamurit-o si ca deduc ca esti ITP-ist, tradu-mi daca am dreptate cu respingerile de la postul 134 (pentru ca le-am scris prin deductie, bun simt, logica).
dan.gutu
Corect pe dacia 1300 nu se poate monta pompa frana cu 4 conducte,nu este acceptat la I.T.P.Trebuiesc facute modificari constructive si se ajunge la omologare.

7 Dec 2007, 11:50:
QUOTE(dan.gutu @ 7 Dec 2007, 11:43)
Corect pe dacia 1300 nu se poate monta pompa frana cu 4 conducte,nu este acceptat la I.T.P.Trebuiesc facute modificari constructive si se ajunge la omologare.
*


Nu stiu ce cod are pompa aia cu dublu circuit,dar o stie toata lumea,este mai lunga si are aproximativ acelasi format.Atentie am uitat sa precizez ca unele masini au holenderele mai mari la conductele de frana, nu se accepta reductii,ori se inlocuiesc conductele, ori nu se mai face modificarea.
diaconuliviu
Stai, aici ma incuiasi; ca modificari eu nu vad decit marire gaura mitraliera sau alta mitraliera(caz in care este omologata pe alt model dacia), limitator cu 3 conducte, iarasi omologat, a 4-a conducta, toba servo si un stut in galerie. Toate astea s-au montat pe modele de 1310. De ce ar mai trebui omologare? Deci, ma refer STRICT la trecerea de la 3 la 4 conducte CU SERVO, nu doar pompa cu iCP fara servo
dan.gutu
Daca faci toate astea intr-un service autorizat R.A.R. cu testele de rigoare nici o problema,oricum datoria insp. I.T.P. este sa verifice modul cu s-a facut aceasta inbunatatire.Astea toate la DACIA, ca,daca,montezi o pompa frana de BMW la MERCEDES sunt putini care descopera acest lucru.Ca o parere strict personala,si din experienta,pompa simpla este mai eficienta ca pompa cu dublu circuit.
ydaniel
70 lei itp;)
andreip
ITP Meridian Sud = 69 ron
Revenire = 21 ron

S-au comportat corect. Au luat masina au testat-o si mi-au zis ca am dezechilibru la franare pe spate si ineficienta la frana de mana. Le-am rezolvat in alt service m-am intors au testat-o din nou, a iesit totul bine si am luat itp-ul.
Muratu
Data expirarii ITP-ului la Daciuta mea este pe 11.01.2008, am fost la servis cu ea sa-mi verifice mecanica si am schimbat rulmentii spate, dar atiu ca mai am probelme majore cu suspensia si ca la franari bruste trage dreapta. Ce-mi propune-ti, sa merg acum pana de sarbatori la itp sau dupa, avand timp sa repar si cateva neajunsuri la Daciuta?
brandon
Am vrut sa fac si eu astazi ITP si surpriza. Cand sa verifice datele masinii in calculator pe internet, a observat ca in datele de pe calulator seria motorului este gresita cu o cifra fata de cea din talon si CI. M-au trimis la RAR ca sa modifice in calculator , dar cei de acolo au spus ca nu se poate ca trebuie sa ma intorc la cei care fac inspectia si aceia sa fac un raport ca este gresit pe internet. NUmai ca acel raport costa 250000 lei vechi. NU inteleg de ce pentru o greseala care nu este a mea trebuie sa platesc si ma plimbe astia pe drumuri? Vi se pare corect?
argon
Eu am platit doar ca nu le placea lor cum sta placuta cu seria pe motor, si cica trebuia pansonata pe bloc, asta la RAR.
dan.gutu
S-a schimbat sistemul la I.T.P.acum toate staiile sunt online cu R.A.R ul si daca ceva nu se pupa cu baza lor de date,trebuie facut un raport de identificare. Este o bulibaseala generala.Totusi mi se pare cam piperat 25 roni o identificare, la mine la statie este 5 roni si 50 roni tot I.T.P ul si cred ca este singura statie unde nu se percep tarife la reveniri.
cosmin-raoul
sm si eu o intrebare... am citit tot ce e scris aici, la ITP, da nu am gasit nimic despre ce ma intereseaza. ce fac dom'le cu noxele. am dacie din 2001, injectie, dar care nici scoasa din fabrica nu a corespuns normelor... ma trimit astia inapoi??? un catalizator nou in autovit e 700 si ceva de lei, deci nu prea se pune problema de cumparare....
Si as mai avea o chestie... cumva pentru masinile inregistrate pe firma e mai mare tariful la ITP? ca am auzit un zvon (plus ca toate taxele -rovinieta, asigurare- sunt mai mari) ca ar fi ceva de genul asta... Mersi mult si astept raspunsul vostru.
maryus_83
Exista catalizatoare universale Euro 2 la preturi mai mici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.