Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inspectia tehnica periodica (ITP)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
dan.gutu
Sunt dacii care au lucrat in regim TAXI din 2000 si corespund normelor de poluare cu care au fost fabricate,daca la tine s-a stricat catalizatorul este vina ta, sau a celor care au folosit masina,eu le spun la toti, aveti grija de unde alimentati,sa nu loviti catalizatorul ca vin vremuri grele cu I.T.P.ul.Nu cred ca se justifica un pret mai mare la I.T.P. pentru societati si nu cred ca este vreo statie care aplica tarife diferentiate.
Brainie
QUOTE
am dacie din 2001, injectie, dar care nici scoasa din fabrica nu a corespuns normelor.


Dă-mi voie să te contrazic, fosta mea Dacie cu injecție a trecut testul de noxe la ITP la 2, 4 și 6 ani fără nicio problemă, din prima (motor neatins, neumblat, nederanjat, catalizator original, doar tobele și țeava de legătură schimbate), fără șpagă. Deci se poate.
horiabogdan
salut
apropo de chestia cu pompele de frana, daca pe masina am pompa cu simplu circuit cu servo ca sa trec la pompa cu dublu circuit ce ar trebui sa fac?
Sa montez pompa cu dublu circuit cu 3 conducte pe aceeasi servo sau pot sa pun pompa dublu circuit cu 4 conducte pe aceeasi servo-frana cu modificarile de rigoare la conducte(adica fara holendere "manarite" si alte minuni).
dan.gutu
Ce an de fabricatie are masina ?
Duyu
Care ma poate ajuta cu o lista a statiilor care efectueaza ITP in Bucuresti si judetul ilfov? Multumesc anticipat!
autom
Intra pe site-ul RAR si vezi acolo statiile , cu tot cu adrese.
beginer_driver
Daca ar si merge
Duyu
Nu functioneaza de cateva zile! sad.gif Alta metoda nu exista?
autom
Scrie un mail aici: itp@rarom.ro sau aici: itpspnv@rarom.ro
dan.gutu
Intra pe rarom.ro,apoi pe O.C.S. ,unitati autorizate I.T.P,apare o harta,clic pe Bucuresti.Sunt 140 de statii I.T.P in Bucuresti cu adresa si telefon.Functioneaza fara probleme,poti afla si daca masina ta are itpul in termen. SUCCES !
Duyu
De abea acum funtioneaza! Multumesc frumos pentru ajutor! wink.gif
mark``
Stiti cumva, se pot omologa kiturile xenon pt Solenza?
SYL
Probabil ca nu, sau oricum nu in mod normal, dar daca cotizezi cu o suma corespunzatoare, in tara asta orice e posibil...

Poate arunci un ochi si aici:
http://www.daciaclub.ro/xenoane-aftermarket-t95806.html
puiu82
Domnilor,va multumesc anticipat pt.rapunsuri.
Se da o dacia 1300 fara itp,cu diverse probleme tehnice[rezolvabile].
Trec ITP daca am pompa de frana simpla si fara servo frana?
Cei de la service-ul firmei la care lucrez au spus ca fara servo frana n-am sanse.au dreptate?
CriSTI68
pai daca asa a fost facuta masina
argon
Sigur il treci dpdv al pompei de frana simple.
mariusdanielchelariu
QUOTE(autom @ 17 Dec 2007, 22:36)
Scrie un mail aici: itp@rarom.ro  sau aici: itpspnv@rarom.ro
*




Ii doare la basca de mailurile trimise!

Eu am incercat prin mai sa i intreb ceva , si am asteptat mult si bine sa mi raspunda la mail!cel mai simplu se rezolva cu un telefon la ei!

Cu stima,
Daniel Chelariu
Cornel001
Cam cat mai costa un ITP la o statie unde esti tratat ok ?
tribunul
QUOTE(puiu82 @ 12 Jan 2008, 14:02)
Domnilor,va multumesc anticipat pt.rapunsuri.
Se da o dacia 1300 fara itp,cu diverse probleme tehnice[rezolvabile].
Trec ITP daca am pompa de frana simpla si fara servo frana?
Cei de la service-ul firmei la care lucrez au spus ca fara servo frana n-am sanse.au dreptate?
*



ai sanse mai mari sa nu-l treci daca ai pompa cu servo.
george_c_ro
Logan 1.4 Laureate plus

Daca stopul stanga spate este crapat in zona semnalizarii cam 3 cm, am probleme la efectuarea ITP-ului ? (se observa daca esti foarte atent )

multumesc
Muratu
Care sunt parametrii maximi la noxele de Dacie 1300, ca am fost la itp zilele astea si nu mi sa spus absolut nimic de noxe!?
Am primit si bonul d la noxe care au fost masurate pe la joja huh.gif
si am urmatorii parametrii:
Rpm4.................0926 1/min
CO....................1.590 %vol
COcor................1.674 %vol
CO2...................12.65 %vol
HC.....................00310 ppmv
O2.....................03.16 %vol
NO..............................ppmv
NO2............................ppmv
NOx............................ppmv
T.OIL..................071.6 *0C
Lambda BNZ 1.091
AFR 16.05
argon
Nu am auzit niciodata de noxe masurate la joja...pe acolo eventual doar temp. uleiului, noxele se masoara la toba.
dan.gutu
QUOTE(Muratu @ 22 Jan 2008, 10:15)
Care sunt parametrii maximi la noxele de Dacie 1300, ca am fost la itp zilele astea si nu mi sa spus absolut nimic de noxe!?
Am primit si bonul d la noxe care au fost masurate pe la joja huh.gif
si am urmatorii parametrii:
Rpm4.................0926 1/min
CO....................1.590 %vol
COcor................1.674 %vol
CO2...................12.65 %vol
HC.....................00310 ppmv
O2.....................03.16 %vol
NO..............................ppmv
NO2............................ppmv
NOx............................ppmv
T.OIL..................071.6  *0C
Lambda BNZ 1.091
AFR            16.05
*


Noxele sunt perfecte pentru 1300 COcor..........4.4 % vol. maxim admis la auto pana in 1985, la joja se masoara temp. modorului data de ulei,atunci cand nu exista un senzor infrarosu la analizorul de gaze.Temp. este cam mica, un motor este in parametri la peste 80 grade celsius.
Muratu
Am gresit, ar fi trebuit sa scriu 1310, e din 91!
dan.gutu
QUOTE(Muratu @ 22 Jan 2008, 18:23)
Am gresit, ar fi trebuit sa scriu 1310, e din 91!
*


Oricum se incadreaza ,auto dupa 1985 non euro cocor.....3.5% maxim.La cele cu euro2,3,4,5 sunt alte valori,se fac masuratori si in turatie de peste 2000 r/min,si lambda.
noname123
Salut,

Am o dacie break 1310 din '99. Masina nu are probleme (din cate stiu eu), are ~38ooo km, stare generala buna. Trebuie sa ii fac ITP-ul, dar nu stiu unde. Ce probleme credeti ca pot sa intampin?

Mai mult, mi-ati putea recomanda un service in zona sectorului 1 / 2 (dorobanti, floreasca, aviatiei, stefan cel mare, etc)? Ma intereseaza in primul rand un service unde pretul este acceptabil, iar daca apar probleme minore sa poata fi trecute cu vederea adica sa nu mai fie necesara reintoarcere deoarece chiar nu am timp, in mai putin de 1 luna plec din tara si vreau sa las masina cu ITP-ul luat sa poata fi vanduta.

Va multumesc.
Muratu
Aici am facut itp-ul acu' o saptamana.
Ar fi bine sa te duci in jur de ora 13:30~14:30 ca nu este aglomeratie + ca langa este un servis destul de eftin la cere poti remedia cam orice problema laugh.gif
beginer_driver
Esti sigur???? Acolo e sub pod. Cred ca tu vrei sa zici ca e un pic mai incolo adica dupa OMV la primul semafor (acolo pe colt cum intri pe Bd Ficusului) wink.gif
Muratu
Da, ai dreptate, eram cam obosit cand am facut poza si nu am mai gandit!



O repar acum
noname123
deci pana la urma pe ce strada e? are un nume ceva servisul asta? ... pare ca e pe langa serviciul meu deci e super, as face luni o vizita.

ceva preturi ai idee?

multumesc.
Muratu
Ca preturi ar fi ITP Masini mici non Euro 75 Ron, Siguranta cam 20 Ron, si poluare 25 Ron, Rechiemare 25 Ron. La restu nu m-am uitat.
CriSTI68
o scurta intrebare, daca schimb blocul motor si trebuie sa fac si itp pot face omologare si itp in aceeasi zi ?
ydaniel
daca ai timp:))
Wizard24
Buna am si eu cateva intrebari , se apropie cat de curant ITP la masina mea, un logan laureat, si am fost zilele astea sa ma interesez unde si cum se face, masina nu am bagat-o inauntru numai am intrat si am intrebat, de ea, si am zis, ca am pleoape pe faruri si schimbata toba, si de toba nu a prea zis mare lucru dar sa legat de pleoapele dupa faruri si cica sa le dau jos, dar ele au fost lipite, destul de calumea si nu cred ca mai vin jos usor,
Acum nu stiu ce sa fac, in legatura cu pleoapele si cu toba oare o sa se lege de sunet?Tin sa precizez ca nu am schimbat numai finala restul este totul ok !!!
va rog un raspuns daca se poate,
CriSTI68
smile.gif o zi intreaga pot pierde acolo nu este problema
Muratu
Cat timp ploapele nu afecteza cu nimic lumina iar toba nu depaseste norma de poluare fonica nu are ce zice!
Dar totusi incearca sa te duci direct la un banc itp fara sa mai pui intrebari si sa fi umpic mai intepat cool.gif , ca nu prea au ce-ti face daca masina e in parametrii icon_mrgreen.gif !
Wizard24
pai masina ma gandesc ca e in parametri ei, ca doar nu are numai 2 ani , de cand o am, iar in legatura cu toba, se masoara si zgomotul la ea?sau numai noxele?Acum toba scoate un pic de zgomot, ca doar e din aia sport, si face un pic....tare mi-e frica ca ma va trage si toba in jos un pic sad.gif
dan.gutu
Daca esti prea intepat sar putea sa pici si la pleoape si la toba.Toba sport este pentru competitii sportive nu pentru drumurile publice,asa cand ai musca pe caciula nu tre sa fii intepat ci mielusel.Vino la mine la statie, dar este in VRANCEA ,si rezolvi, asta pentru ca esti membru DaciaClub.
Wizard24
dan.gutu....in cele din urma am rezolvat ITP-ul,am fost undeva prin ceva cunostinta si am rezolvat, dar cu pleoapele tot o trebuit sa le dau jos,pentru ca trebuie sa ii faca poza la masina, si mi-a spus ca o sa vada aia de la RAR si le blocheaza computerul si imediat vin marlani la ei si ii intreaba ca ce sa intamplat si sa-r putea sa le inchida statia.Deci peste tot unde am fost au zis ca apare in poza cu ele pe far si nu ii ok.Am reusit sa le dau jos au venit destul de ok,dar s-a zgariat farul un pic pe unde au fost puse ele,dar oricum le pun eu inapoi:),dar in schimb nu sa legat de mine de toba!!
Deci a fost ok zic eu si bine ca am scapat de el!:)mersi oricum de oferta,daca eram mai aproape se putea sa vin incolo,dar asa e prea departe smile.gif)
ydaniel
QUOTE(dan.gutu @ 1 Feb 2008, 07:33)
Daca esti prea intepat sar putea sa pici si la pleoape si la toba.Toba sport este pentru competitii sportive nu pentru drumurile publice,asa cand ai musca pe caciula nu tre sa fii intepat ci mielusel.Vino la mine la statie, dar este in VRANCEA ,si rezolvi, asta pentru ca esti membru DaciaClub.
*


pt aro faci itp? icon_mrgreen.gif
dan.gutu
La toate tipuri de vehicule si autovehicule.
dan00001
Stie cineva daca normele de poluare s-au schimbat de la 1 ian. 2008.Am un LGN 1.5 dci . La testarea pe opacimetru au iesit valori de 2.07 ;1.73 ; 1.76 . limita data de aparat este de 3.00\n , rezultat :ADMIS ,iar ei au trecut Respins . Este o greseala undeva? Multumesc.
dan.gutu
Pai nu numai opacitatea conteaza,timpi de baza,turatie relanti si maxima data de regulator,temperatura.Daca este euro 4 limita este de 1.5,daca este sub euro 3 inclusiv,opacitatea maxima 2.5 normal si 3.0 pt.turbo. Fa o poza la listing si iti spun cum sta treaba.
marian-j
Foarte corecte afirmatiile lui dan.gutu din postarea anterioara.Pentru ca un buletin de opacitate sa fie declarat "valid" este obligatoriu ca toti parametrii descrisi de Dan mai sus sa se afle in niste valori prestabilite(de RNTR,de baza de date oferita de RAR,de circularele emise de RAR catre statiile itp,asa-zise-le "S"uri,etc)Pot aparea situatii(neplacute,nu neg!) in care desi indicele de opacitate este bun , "timpul de baza" depilda,sa fie mai mare de 2 secunde,situatie in care inspectorul(cu toata bunavointa!) NU poate valida respectivul buletin!
Referitor la situatia descrisa de dan00001 parerea mea este ca desi indicii de opacitate si diferentele dintre ei sunt in regula cred ca alti parametri din cei decrisi de dan.gutu nu sunt ok!(eu banui ca e vorba tot de "pardalnicul" ala de timp de baza!).Asi mai avea o "teorie"(proprie si posibil inexacta!!) prin care asi fi inclinat sa cred ca mai exista,pe ici-pe colo, opacimetre mai vechi ce nu sunt inca perfect "acordate" la ultimele reglementari in domeniu(situatie ce sa va remedia insa o data cu prima verificare metrologica,va asigur!)iar inspectorii,pentru a intra in legalitate,sunt obligati sa faca corecturile manual pe respectevul buletin.
Salutari la toata lumea!Ciao!M. smile.gif
Aleks
QUOTE(marian-j @ 12 Feb 2008, 19:29)
Asi mai avea o "teorie"(proprie si posibil inexacta!!) prin care asi fi inclinat sa cred ca mai exista,pe ici-pe colo, opacimetre mai vechi ce nu sunt inca perfect "acordate" la ultimele reglementari in domeniu(situatie ce sa va remedia insa o data cu prima verificare metrologica,va asigur!)iar inspectorii,pentru a intra in legalitate,sunt obligati sa faca corecturile manual pe respectevul buletin.
*



Dar vă dați seama ce tocmai ați afirmat aici ?! Vă dați seama că această afirmație e totuna cu a spune: "Din păcate, mai există, pe ici-pe colo, aparate radar ce nu sunt incă "perfect" acordate la ultimele reglementări în domeniu (situație ce se va remedia însă o dată cu prima verificare metrologică, vă asigurăm!), iar inspectorii, pentru a intra în legalitate, sunt obligați să facă corecturile manual pe respectiva înregistrare" !!! Ce părere are avea cineva dacă ar primi o asemenea scrisoare a Poliției Rutiere, de pildă, ca răspuns la o contestație ?!

Ne descrieți, practic, cum suntem răhă....ți în cap (ne)oficial - începând cu RAR-ul și unele service-uri, și continuând cu alte instituții și autorități de stat responsabile !

Dar dacă am cere certificatele de metrologie când ne prezentăm la ITP ? Sunt obligați să ni le prezinte ? Și dacă nu sunt "acordate" la ultimele reglementări în domeniu, îi putem da în gât ? Sau așteptăm "prima verificare metrologică" și până atunci înghițim măgăria asta ?

Incredibil, dom'le ...

P.S. No offence la adresa lui marian-j, îmi dau seama că a pus pe tapet doar o "teorie" (și că e și condus de bună-credință și bun-simț - asta, așa, off-topic, nu ca să-l laud !), dar eu zic că dacă un om din sistem poate bănui așa ceva ... să tragă concluzia fiecare.
catala2k
pt cei care ati avut chip tuning la 1.5 dci de 65cp la 85cp si ati trecut prin itp, au fost probleme cu noxele sau altceva?
Smiley
QUOTE(Aleks @ 13 Feb 2008, 10:59)
Dar vă dați seama ce tocmai ați afirmat aici ?! Vă dați seama că această afirmație e totuna cu a spune: "Din păcate, mai există, pe ici-pe colo, aparate radar ce nu sunt incă "perfect" acordate la ultimele reglementări în domeniu (situație ce se va remedia însă o dată cu prima verificare metrologică, vă asigurăm!), iar inspectorii, pentru a intra în legalitate, sunt obligați să facă corecturile manual pe respectiva înregistrare" !!! Ce părere are avea cineva dacă ar primi o asemenea scrisoare a Poliției Rutiere, de pildă, ca răspuns la o contestație ?!

Ne descrieți, practic, cum suntem răhă....ți în cap (ne)oficial - începând cu RAR-ul și unele service-uri, și continuând cu alte instituții și autorități de stat responsabile !

Dar dacă am cere certificatele de metrologie când ne prezentăm la ITP ? Sunt obligați să ni le prezinte ? Și dacă nu sunt "acordate" la ultimele reglementări în domeniu, îi putem da în gât ? Sau așteptăm "prima verificare metrologică" și până atunci înghițim măgăria asta ?

Incredibil, dom'le ...

P.S. No offence la adresa lui marian-j, îmi dau seama că a pus pe tapet doar o "teorie" (și că e și condus de bună-credință și bun-simț - asta, așa, off-topic, nu ca să-l laud !), dar eu zic că dacă un om din sistem poate bănui așa ceva ... să tragă concluzia fiecare.
*



cred ca verificarea metrologica nu are legatura cu ce spunea marian-j.

ideea e asta:
-mult timp limita de opacitate era de 3.0 ; peste valoarea asta aparatul tiparea RESPINS, sub opacitatea asta aparatul tiparea ADMIS
-a venit noua regula cum c ala euro 4 limita de opacitate este 1.5, nu 3.0; prin urmare, aparatul la 2.0 tipareste ADMIS
-inspectorul ITP ia buletinul si modifica ADMIS in RESPINS, deoarece el cunoaste noile limite

problema e in aparatul de masura, care n-ar fi trebuit sa fie lasat sa decida ADMIS/RESPINS, intrucat rolul lui era sa masoare opacitatea, nu sa faca legatura intre opacitate si limitele legale. Limitele astea se mai schimba, pe cand modul de masurare al opacitatii nu se schimba prea des. Aleks, imagineaza-ti un cantar de masurat branza care nu e gradat in Kg, ci in RON, pornind de la ideea ca atunci cand a fost fabricat cantarul branza costa 2 RON/Kg.
dan.gutu
Oameni buni aceste aparate au un computer care poate fi setat sa spuna OK la anumite valori,dar daca la unii le este greu sau nu se pricep este alta treaba,chestia care masoara este sigilata,aceasta trimite o valoare la computer acesta analizeaza situatia si da verdictul.Verificarea metrologica se face obligatoriu anual,fiecare statie este bagata in sistemul R.A.R.ului nu poti scapa fara sa le verifici,daca nu ai verificat un aparat a doua zi nu mai ai acceptul de a face I.T.P.
marian-j
Exact ce spunea Smiley am vrut si eu sa spun dar se pare ca nu m-am exprimat suficient de clar!(Multumesc Smiley!)
Draga Aleks nu este necesar sa ceri buletinele metrologice ale aparatelor deoarece RAR-ul a controlat si controleaza draconic acest lucru!!Un singur buletin expirat(si nereinoit) si statia este practic(fara nici un fel de exceptie!) inchisa!Am inteles ca au un program ce ii avertizeaza pe monitori ca la statia"cutare" expira metrologia la aparatul "cutare".In plus o data cu introducerea noului program informatic de supraveghere(de catre RAR) a activitatilor din statiile itp s-au introdus datele de expirare a tuturor aparatelor existente in fiecare statie in parte si cand mai ai 30 de zile pana la expirarea unuia sau altuia de dintre buletine programul(la fiecare accesare!) te avertizeaza ca mai ai x zile pana la scadenta.Daca pana la expirarea celor 30 de zile nu faci dovada(prin prezentrea noului buletin la RAR-ul local)programul se blocheaza si nu mai poti face nici un itp.Atat confirmarea noi valabilitati cat si eventuala deblocare o poate face(la Bucuresti) doar un monitor la RAR-uluiMai vreu sa adaug ca verificarile metrologice la aparatele din statii pot fi facute NUMAI de reprezentantii Biroului Roman de Metrologie Legala(deci nu pot fi facute sub nici o forma de serviciile interne de metrologie ale intreprinderilor ce detin acest gen de compartimente)acest lucru eliminand clar subiectivismul in materie de masuratori.
Revin un pic la"teoria" mea.Am precizat ca este proprie si posibil inexacta!Iata ce vroiam sa spun eu:se lucreaza la modificarea regulamentului de efectuare a itp-urilor.Acest regulament prevede foarte clar ce conditii trebuie sa indeplineasca fiecare aparat din statie pentru a putea fi utilizat in activitatea de itp.Este posibil ca unele aparate sa nu mai corespunda noului regulament si sa fie nevoie sa fie up-gradate sau chiar inlocuite tocmai pentru a elimina amestecul aparatului in luarea deciziei de admis sau respins.Aceasta decizie o ia inspectorul (certificata prin semnatura si stampila pe buletinul de masurare) si nu aparatul.Treaba aparatului este sa masoare si sa tipareasca toate valorile necesare interpretarii testului.Atat!Insa aparatele ce nu mai corespund noilor norme nu pot fi scoase imediat de pe "scena" atat timp cat mai au buletine metrologice in vigoare ce au corespuns vechilor cerinte.Dar imediat dupa aparitia noilor norme RAR-ul(asa a procedat de fiecare data!)va da un termen(relativ scurt) pentru intrarea in legalitate indiferent daca aparatul mai are metrologia in termen sau nu!Am patit acest lucru(depilda) atunci cand s-a cerut trecerea de la opacimetrele cu camera de masura fixa la cele cu camera de masura mobila.Intrucat vechiul nostru aparat nu putea fi up-gradat la noile cerinte in timp util am fost obligati sa ne procuram rapid un alt aparat nou(de ultima generatie) dintr-o lista pusa la dispozitie de cei de la Metrologia Legala cu aparatele omologate pentru activitati de itp.Aceste lucruri am vrut sa le spun si nimic altceva!Imi cer scuze pentru formularile ambiguue ce v-au indus in eroare si pe viitor promit sa fiu mai atent la exprimare.Off-topic:multumesc pentru aprecieri.
La afirmatia ca asi descrie eu stiu ce comportamente ale RAR-ului,service-uri sau alte institutii vreau sa va raspund ca nu descriu nimic!Este strict opinia d-vs cu privire la respectivele comportamente si nu sunt eu in masura sa o comentez.Ma aflu pe acest topic pentru a purta discutii pe marginea inspectiilor tehnice si nicidecum pentru a ma angaja in denigrarea cuiva(persoana sau institutie).Va multumesc pentru intelegere!
Sanatate la toata lumea!M.
Aleks
Domnu' marian-j, cu denigrarea ... smile.gif Nimeni nu denigreaza pe nimeni ... Cel putin, eu n-am urmarit asta ... Vorbim si noi discutii. biggrin.gif
Dar e normal ca unuia sa-i fie lene sa schimbe admis cu respins "in aparat" si altuia sa-i fie lene sa conteste rezultatul ?
Smiley, faza cu cantarul nu "tine" nici ea ... Eu imi imaginez mai degraba un cantar "clasic" care, in loc de greutati, foloseste cartofi sau varza ... Stiti faza cu inselatul taranului la piata ? Veneai cu un borcan de 800 ml si-l umplea omul de buna credinta, plateai numai 800 ... gr !!! Din modestele mele cunostinte generale, (1) smantana e mai grea ca apa si (2) ml nu e totuna cu gr, cum nici merele nu-s totuna cu perele.
Daca legea spune ca exista un aparat care scoate automat rezultatul respectivei analize, nu trebuie sa incapa alte socoteli in discutie ! Nici "cu mana", nici "cu piciorul". Nu ma intereseaza cum e setat, care-s limitele minime si maxime sau ca i-a fost lene lui nenea sa le schimbe. Frate ! Scrie admis/respins pe tidula aia ? RAR-ul de ce-i tolereaza pe "corectorii de mana" ? Tocmai pentru a se "manari" in continuare unele ITP-uri ...
Vreti sa afirmati ca nu se mai "fac" "noxe" "din burta" ?! radmasa.gif Singurele solutii ar fi ori filmarea intregului "proces", ori imposibilitatea efectuarii a doua analize pentru aceeasi masina in aceeasi zi. Pentru ca, de multe ori, vine unul cu o coaja de dacie, "da dreptul", asteapta oleaca pana apare altul la ITP, omul are masina pusa la punct, i se fac doua teste de noxe ("a fost o eroare la prima, scuzati, mai facem una") si unul din ele e ... taman pentru coaja de afara !
Varianta (cunoscuta de mine): chiar seful statiei ITP e posesorul unei dacii impecabile, non-euro (de obicei aici e "bataia pestelui"), cu care "scoate noxe" pe banda rulanta ...
Mergem in continuare pe burta, ca doar Europa e inca departe ...
P.S. Scuze pentru dimensiunea postarii ! blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.