Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inspectia tehnica periodica (ITP)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
roland
Eu am platit 100 RON. Cu chitanta.
brigada_diverse
pret la itp 78 ROn....cva de genu, eu doar am stat cu ea acolo

franele au iesit perfect, diferente ff mici intre franarea la roti
bucsaraie, directie, etc trecut fara probleme
a verificat esapamentu
s-a mirat de avenlope ca sunt 155 80 R13...din cauza 80-ului...dar in talon era trecut doar 155, deci a acceptat
noxele au iesit la mustata (am un debit de benzina mai mare la ranati.....o sa re-reglez eu alta data

lumini, etc functionale

esapament etans

o zi buna icon_mrgreen.gif
Adrian_Boy
Am facut si eu ITP-ul, platit la casa 70 ron.

Frane bune, acele ace mergeau la fel, mirarea a fost mare cand a vazut bucsaraia de sub masina biggrin.gif "Sefu, totul nou ! " wink.gif

alex_axn
am facut si eu azi itp-ul la solenza mea, la un service pe serban voda, langa Ager service, cei cu parbrize. am fost dupa amiaza, pe la 4 si nu am avut decat o masina in fata.
totul ok mai putin taxa de 120 ron, fara chitanta. cred ca de fapt era mai mica dar masina fiind ok, nu a avut de unde sa scota si el de o bere asa ca a marit pretul.
eu am fost de vina ca nu am intrebat de la inceput cat e. acum doi ani tot la ei am facut si costa pe undeva pe la 60-65 de ron...
oricum aveti grija la preturi, vedeti ca difera mult de la un service la altul, si toti fac acelasi lucru, pun o stampila pe talon...
truman
Saptamana viitoare trebuie sa fac ITP-ul, dar chiar daca masina e din 99, sigur o sa gaseasca mai multe probleme, chiar daca eu cand merg cu ea nu le observ. Tocmai am fost la service pentru ca aveam probleme cu o planetara, am dat o gramada de bani, dar tot mai aud niste chestii ciudate.
Problema e ca am niste mici defectiuni la lumini, in sensul ca nu stiu de ce nu se mai aprind proiectoarele, oricum o sa ma mai uit la ele, dar nici nu se aprinde acea lampa de stop din spate.
Imi mai este teama si de faptul ca geamul din stanga, electric fiind, nu se mai deschide din cauza unei defectiuni la motor. wacko.gif
Greu sa-mi dea din prima. smile.gif
BZN
Referitor la defectiunea de la geam stai linistit ca nu controleaza nimeni, in schimb cele de la sistemul de lumini trebuiesc rezolvate.
Smiley
QUOTE(truman @ 6 Jul 2008, 19:03)
Saptamana viitoare trebuie sa fac ITP-ul, dar chiar daca masina e din 99, sigur o sa gaseasca mai multe probleme, chiar daca eu cand merg cu ea nu le observ. Tocmai am fost la service pentru ca aveam probleme cu o planetara, am dat o gramada de bani, dar tot mai aud niste chestii ciudate.
Problema e ca am niste mici defectiuni la lumini, in sensul ca nu stiu de ce nu se mai aprind proiectoarele, oricum o sa ma mai uit la ele, dar nici nu se aprinde acea lampa de stop din spate.
Imi mai este teama si de faptul ca geamul din stanga, electric fiind, nu se mai deschide din cauza unei defectiuni la motor.  wacko.gif
Greu sa-mi dea din prima. smile.gif
*




daca ai probleme la sistemul de iluminare, de ce te mai duci la ITP? ca sa-ti spuna ala ca "ai probleme la sistemul de iluminare", sa fii nevoit sa te duci la service sa rezolvi, apoi sa platesti si revenirea?
du-te la service inainte, a.i. la ITP sa nu-ti gaseasca nimic in neregula.
je_design
Salut! ma duc cu Loganul la ITP si sunt rechemat peste cateva zile fiindca nu sunt trecute in baza de date anvelopele optionale pe care le am trecute in cartea de identitate (la mentiuni). Cica asa e peste tot. wtf??? blink.gif
gino73
Am facut sambata dimineata ITP la ACR Galati. 55 lei + restu pana la 100 de bere la baieti.
Totul se face on line este filmat cu camera si in plus nu a trecut decat o jumatate de ora de la inceperea programului si a si venit un reprezentat in control, Masina din fata mea ( tot o daciuta batrana) a intors-o de la capat ca sa vada si tipu' cum sta traba cu ea. Eu nu am avut probleme decat cu placuta cu seria de la motor care avea numai un nit prins. Pe al doilea l-am lipit cu silicon si a tinut. In rest frane bune, rugina deloc, lumini ca la carte, cauciucuri bune. De acum om vedea in 2010 ce are sa mai fie.
Andy_ACS
O intrebare pentru cine a mai intalnit cazul meu:
Am la Logan o ciobitura pe parbriz, la 5 cm de montantul stanga, in partea de jos. Problema este de la o piatra, ciobitura este foarte mica, un punct din care pornesc cateva firisoare pe un diametru cat unghia de la degetul mic.
Intrebare: imi vor face probleme la ITP cand mi-o veni sorocul (decembrie)?
Eu ma gandeam sa lipesc rovigneta exact acolo si poate nu se mai vede smile.gif

Bafta!
BZN
Asa sa faci, daca pana atunci pleznitura nu o sa depaseasca dimensiunile rovignetei biggrin.gif
dan.gutu
Sfatul meu este sa te duci sa faci I.T.P. acum,chiar daca nu este expirat,pierzi 5 luni,dar castigi 650 roni cat costa parbrizul,ca sigur se duc fisurile pana in decembrie,mai ales cand o veni frigul.Asta in cazul cand nu ai CASCO si pana in 2010 poate vinzi masina. smile.gif
Andy_ACS
Merci de sfaturi baieti!
Deci ziceti ca acum as trece, nu? Si sa incerc sa il fac pana in iarna, sa nu risc sa avanseze.

Merci!
BZN
QUOTE(Andy_ACS @ 21 Jul 2008, 21:04)
Problema este de la o piatra, ciobitura este foarte mica, un punct din care pornesc cateva firisoare pe un diametru cat unghia de la degetul mic.

*


Eu zic sa nu te grabesti...,cunosc cazuri cand nu s-a extins nici dupa 2 ani pleznitura. Asta daca este asa de mica cum zici!
Andy_ACS
Nici eu nu cred sa mai evolueze. Masina asa am cumparat-o, iar fostul proprietar spune ca are "floricica" de ceva vreme.
Cei care ati mai intalnit cazuri similare - fac gura cei de la itp pentru asa ceva? E problema, trebuie o atentie ceva?

Bafta!
STORMTROOPER
Eu am avut o pleznitura pe parbriz veche de 12 ani, si masina a vazut si geruri de -20 de grade. La ITP fac galagie daca pleznitura este pe centrul suprafetei sau intr-o zona care iti poate afecta vizibilitatea.Personal nu recoman acordarea de atentii, dar vezi si tu dupa cum e omul.La mine a fost o jigodie imputita si nu a vrut sa-mi dea ITP-ul pina nu l-am schimbat.
vav
QUOTE(tribunul @ 28 May 2008, 09:20)
ITP la meridian sud, sunat azi si facut programare pt. maine. Taxa 85 lei, program pana seara, parca ora 20


Acolo trebuie si eu sa ma duc... tribunule, te rog frumos, spune-mi si mie niste impresii despre "operatiunea meridian sud". La ce telefon ai sunat; ce ulei sa aleg din ce au aia acolo ca nu ma pricep sa-l iau din alta parte si nici n-o s-o fac...
Sunt spagari aia, sa iau "ceva" la mine?
As vrea sa ma duc cu noaptea in cap ca am vazut ca aia baga taximetrele in fata, ma lasa sa intru in curte pana deschid ei taraba, sau o las in statia de autobuz care si asa e plina de epave?

Multumesc anticipat.
Andy_ACS
ITP (Inspectia Tehnica Periodica - la 2 ani) NU presupune o revizie ma masinii (cu schimb ulei si tot ce implica o revizie), ci doar o verificare(testare) a faptului ca masina functioneaza in parametri normali (noxe, frane, directie, jocuri, aspect exterior, etc).

Bafta!
vav
Da, intradevar greseala mea; la una m-am gandit si alta am scris... (m-am gandit sa nu postez acelasi lucru la topicu de revizii)
Am uitat sa precizez ca trebuie sa fac si revizia si ITP-ul cam in acelasi timp... multumesc pt. feedback, vroiam sa stiu cum sta treaba la meridian sud = tips cum zice titlul...
solenza_scala
Cine stie cat costa itp-ul in Arad ca se apopie si a mea icon_mrgreen.gif Mersi
AR-18-MOS
Unde vrei sa-l faci?
solenza_scala
Unde POT sa o fac??
AR-18-MOS
Cam la orice service care are autorizatie pentru ITP. Se poate face chiar si la RAR.
solenza_scala
Io daca fac revizia, cat ar trebui sa platesc la ,, nanasul,, in Arad? Nu conteaza unde o fac. Asa, ca sa stiu si eu ce si cum. Mersi
cannavaro
Nu platesti nimic. Masina trebuie sa corespunda d.p.d.v. tehnic / mecanic / vizual. fara alte interventii.
solenza_scala
O sticla de far crapata se pune ca problema??
vijelie
In mod normal da.
derivatdeelax
Am facut sambata ITP-ul la Merdian Vest. Am sunat vineri sa ma programez si mi s-a spus ca nu trebuie programare, sa vin pur si simplu. Sambata cand m-am prezentat am fost intrebat de programare, i-am explicat individului ca la telefon mi s-a comunicat ca nu trebuie si n-a mai spus nimic.

Costuri: 85 ron; din pacate nu puteam plati cu cardul asa ca pana am ajuns eu in Praktiker la bancomat sa scot banii si inapoi masina era deja testata asa ca n-am vazut ce teste i-au facut ...

Singurele obiectii: am benzina proasta in rezervor (spunea ceva de sonda lambda) si a luat masina la o plimbare (cica sa curete putin evacuarea). O fi fost hobby sau avea trebi smile.gif)

Trebuie sa aveti la voi: cartea masinii, talon, buletin, asigurare ... adica cam tot:).
Am cumparat chiar inainte de a ajunge la ITP trusa medicala ( aveam una dar cica expirase vata si alte obiecte din tifon nesteril wacko.gif ), 1 triunghi ( aveam unul oricum) si stingator (d'asta nu aveam) ... dar nu m-a intrebat nimeni de ele ( o fi verificat in portbagaj cat eram plecat).
A fost rapid smile.gif dar nu ma asteptam sa fie 85, ma asteptam la mai putin (aveam vro' 75 cash la mine).
dariusz
bre fratilor , m-au respins ieri la ITP . de fapt pe tata , ca el a fost cu masina eu fiind la servici. da stiti de ce?
ohmy.gif ohmy.gif wacko.gif mad.gif pentru ca in cartea de identitate ( facuta acu 6 ani) , aia au trecut " viteza maxima cu remorca 100 km/h." iar acu , itp-ul , fiind online , la service , au spus ca in baza lor de date nu figurez cu asa ceva , si l-au intrebat pe tata de ce e chestia aia scrisa acolo. ohmy.gif de parca io am scris-o. l-au trimis la RAR pentru a face corectarile necesare , dar aia de acolo au timp doar peste o luna jumate , ca e cu programare. mie deja mi-a expirat itp-ul , sa il fac nu pot din cauza cartii de identitate , sa fac cartea nu pot din cauzaRAR-ului . aia de la service au incercuit cu pixul ( am sa revin cu poze) , notatiile alea , si au scris pe o copie a cartii de identitate motivul pentru care nu pot primi itp-ul , asta in cazul in care sint oprit de politie. acu , de abia astept sa ma opreasca polutia , si sa se ia de mine , ca fac crima pe cuvintu meu. io peste o saptamina tre sa ma duc in concediu la mare. asa ma duc , fara itp.
ce vina am eu ca aia or scris gresit cartea.adica eu schimb tot ceea ce tine de bucsi , fac directie , schimb pompa de frina , cumpar cauciucuri , pe scurt imi fac masina cum trebuie , ca sa ma pot prezenta cu fata sus la revizie , si sa stiu ca am masina ok , iar ei ma resping pentru o greseala facuta tot de ei.
roland
Vezi ca: RCA nu e valabil fara ITP, CASCO nu e valabil fara ITP. Daca ai "noroc" de vreun acrosaj, vei avea probleme si o sa umblii de te doare mintea. Eu zic sa incerci telefonic cu RAR-ul identificarea problemei. Sa-ti dea macar ceva adeverinta cu drept de circulatie 30 zile.
dariusz
QUOTE(roland @ 15 Aug 2008, 12:48)
Sa-ti dea macar ceva adeverinta cu drept de circulatie 30 zile.
*


pai pe o copie a cartii de identitate au inconjurat cu pixul notatia aceea , si au scris ca si amina vizita la itp pina la rezolvarea problemei . treaba asta nu echivaleaza cu o adeverinta?
roland
Daca nu scrie "drept de circulatie" pana la data de... nu prea cred ca echivaleaza. Oricum, nasoala situatie, nu e vina ta si trebuie sa umbli. Eu te sfatuiam in ideea sa nu patesti ceva nasol si sa umbli si mai mult dupa aia...
dariusz
te-am inteles , dar nu prea am de ales si trebuie sa umblu cu masina. "vina" mea e ca nu m-am dus sa fac itp-ul macar cu o saptamina mai devreme , ca macar aveam o toleranta de citeva zile. dar asa , ciu-ciu.
vav
dariusz vezi de ce RAR-ul recomanda sa facem ITP-ul cu cateva saptamana inainte? Si eu care mai aveam 3 zile pana la expirare... peste 2 ani nu mai stau pana in ultimul moment, e clar! excl.gif

Pentru cei interesati sa-si faca ITP-ul la Meridian Sud pot spune ca l-am facut eu ieri dimineata cu noaptea-n cap pe 85ron in aprox 35 minute, apoi timp destul pentru a ajunge la serviciu. Programarea am facut-o cu o saptamana inainte la "locul faptei" pentru ca am observat ca cei care au facut-o prin telefon, nu prea se regaseau pe agenda inspectorului.
Totul a decurs "normal" avand in vedere starea masinii mele; m-a intrebat daca am pachetul legislativ in portbagaj - am zis da - nu a mai verificat. A fost un pic mai bland cu MPI-ul meu fata de vreo doua DCI-uri din curte pe care le-a ambalat de le-a gasit dracii...

P.S. Bineanteles ambitia mea de a fi "fruncea" peacefingers.gif , m-a facut sa stau vreun sfert de ora la poarta, pentru ca paznicul-portar a vrut sa fie punctual cu deschiderea portii... probabil ca se simtea tare mandru ca are o asemenea putere, cea de a decide accesul in "baza ultra-secreta Meridian" a unor fiinte neansemnate ca noi, clientii...
Dupa mine mai asteptau doua DCI-uri si cu toate ca blocasem intreaga statie de autobuz, ne-a fost frica tuturor sa-l mai rugam o data pe nenea-paznicul sa ne lase inauntru de dragul decongestionarii traficului, pentru ca era acompaniat de o corcitura alba de pechinez crazys4.gif "extrem de agresiv" ce patrula constiincios toata lungimea "baricadei"...

Numa' bine!
dariusz
QUOTE(vav @ 15 Aug 2008, 17:48)
dariusz vezi de ce RAR-ul recomanda sa facem ITP-ul cu cateva saptamana inainte?
*


da , sint de acord. dar daca as fi avut ceva la masina , nu ziceam nimic. insa pe mine ma tine in loc sistemul , fara sa am nici o vina.ar fi trebuit sa imi faca itp-ul , si dupe aia sa tot faca corectari ,. completari , si alte alea.
vav
Pai asta ziceam, ghinion curat, insa trebuie sa-l luam si pasta in considerare pe viitor... eu cel putin nu ma mai las in ultimul moment.
O problema care nici macar nu ne trece prin cap e normal ca nu avem cum sa ne gandim la ea, asa ca trebuie sa ne gandim mereu la neprevazut.
dariusz
oricum , de acum inainte , ma duc inainte cu o luna , ca sa fie treba sigura
Mirciulik
QUOTE(vav @ 15 Aug 2008, 16:48)
dariusz  A fost un pic mai bland cu MPI-ul meu fata de vreo doua DCI-uri din curte pe care le-a ambalat de le-a gasit dracii...


*



Motoarele diesel se testeaza la turatia maxima (in limitare), in timp ce motoarele pe benzina se testeaza la relanti sau cateodata unii le mai accelereaza la 2000 ture.
BlaueCorsa
Doua intrebari:

1. am doua zgarieturi vizibile pe portierele din dreapta (facute cu cheia, tabla nu este infundata ori ruginita). Pot trece ITP-ul asa sau trebuie revopsire/retus?
2. stopurile spate sunt clare (Sonar, cumparate din magazin). E vreo problema? Sa le pun la loc pe cele originale?

Multumesc anticipat.
BZN
QUOTE(dariusz @ 15 Aug 2008, 19:44)
oricum , de acum inainte , ma duc inainte cu o luna , ca sa fie treba sigura
*



Eu nici nu ma gandesc...,ai facut vreodata ITP DUPA ce au facut aia adaugirea in CI?
dariusz
pai cum sa fac dupa , daca doar acum a aparut problema. si nu se adaugeste nimic in ci , doar ca se actualizeaza baza lor de date cu ceea ce scrie deja in ci.
catalin_gc
Salut,

Am si eu o intrebare poate ma ajuta cineva. Se poate trece ITP-ul cu geamul de la un proiector crapat?
cannavaro
dai si tu jos proiectoarele cu totul.
dariusz
stie cineva care e toleranta maxima admisa , ( sau diferenta ) , la frina pe spate ?intre roata stinga si cea dreapta?
dan.gutu
Sa nu fie un dezechilibru mai mare de 20 % pentru frana de serviciu si 50 % pentru frana stationare.
dariusz
ioi. acu citeva zile , am fost respins la itp pentru o diferenta de 54% pentru frina de serviciu , si 73 % pentru cea de stationare , asta in conditiile in care cu citeva zile inainte mi sa schimbat pompa de frina , garnituri etrieri. plus reglaj saboti spate si bineinteles aerisit. cind m-am dus inapoi la mecanici mai mai ca nu le-am pus cutitul la git. au recunoscut ca " au uitat" mad.gif , de roata spate dreapta , cea cu probleme.
ydaniel
cum adica au uitat????
tatabobu
Cu aia trebuiau sa inceapa aerisirea.
Alexu7
post-336-1110552439.gif


poluare peste limita admisa






death.gif
dariusz
QUOTE(ydaniel @ 25 Aug 2008, 08:01)
cum adica au uitat????
*



iote asa, pur si simplu.si nu recunosteau daca nu ma uitam la ei cu o privire " gen basescu " .
QUOTE(tatabobu @ 25 Aug 2008, 08:55)
Cu aia trebuiau sa inceapa aerisirea.
*


aerisirea au facut-o , dar nu au reglat sabotii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.