Alexu7
25 Aug 2008, 19:53
cat e revenirea?
mie pt o semnalizare de pe aripa, m-a respins
dariusz
26 Aug 2008, 22:03
din cite am inteles de la tatal meu ,( ca el a fost cu masina ) 15 lei .
Alexu7
27 Aug 2008, 11:38
mers azi la "revenire",
baga masina din nou la teste,
iese totu` bine, poze, timbru si-am plecat.
nu tu bani pt revenire nu tu chitanta.
ps: la intrebarea cum am ajuns cu masina pana acolo, i-am spus ca am impinso
Va rog din toata inima sa`mi spunetzi... vreau sa imi iau o dacie din `77 si itp ii expira in decembrie 2008 ma mai primesc astia la itp mai pot lua itp ....
... ce trebuie sa fac ca sa omologez 2 culori pe ea : galben + negru mat.... va rog din suflet ajutati`ma... ca sa nu dau bani aiurea
dan.gutu
29 Aug 2008, 21:54
Daca masina corespunde din punct de vedere tehnic si estetic poate sa fie si din '65,cu conditia sa nu fie automobil de epoca la care numai RAR ul face ITP,poti face ITP,nu este o regula ca masina este veche.La problema cu schimbatul culorii,te programezi la RAR si in 10 minute s-a rezolvat problema,apoi mergi la Politie sa inregistrezi aceste modificari si in certificatul de inmatriculare.
mersi din suflet....
30 Aug 2008, 09:38:asta e dacioara
30 Aug 2008, 09:41:inca o intrebare....
dacia e din `77 e intretinuta binisor.... are o zgarietura pe partea dreapta aripa fatza..... la interior mai trebuie lucrat... si cik motorul merge dar papa ulei.... cam cat ar fi un pret meritat sa dau pe ea????
ovidius max
1 Sep 2008, 07:32
Trebuie sa-mi montez un limitator presiune frana la Dacie si mi s-a recomandat, aici pe forum, sa o fac la o statie ITP pentru verificare ulterioara. Masina e din 1980
Puteti sa-mi recomandati o asemenea statie in Iasi? Care sa fie mai ingaduitoare cu posesorii de dacii - eventual sa fie si de pregatire pentru verificarea ITP
Nu trebuie sa fie ingaduitoare. Trebuie sa fie corecta pentru siguranta ta si, mai ales, a celorlalti din trafic. E vorba de frane. Nu merg ca lumea... te trezesti intr-un copac sau in cineva nevinovat.
ovidius max
3 Sep 2008, 13:13
nu, nu era vorba de frane. Acelea le fac ca doar nu sunt iresponsabil. Ma refeream la inspectia ITP, adica o statie unde nu se uita cu scarba la o Dacie numai pentru ca-i Dacie.
mar10may
3 Sep 2008, 21:35
saptamana care vine am de facut itp ul.am fost la service sa ma interesez de tarif si cei de acolo mi au spus ca domnii care mai vin si fac controale sunt foarte porniti impotriva daciilor,ma refer la faptul cum trec unele itp ul.se pare ca nu prea mai vor sa vada asa masini pe strada.de parca toata lumea are peste 10 000 de euroi sa isi cumpere o masina mai buna.de exemplu unii folosesc masina foarte putin si nu se merita sa isi ia alta daca cea pe care o au e cat de cat buna.
Nu e adevarat. Treaba e ca foarte multe Dacii vechi nu respecta normele de poluare (au motorul varza) si/sau au probleme de directie/frane.
Hai s-o luam altfel: sunt masini mai vechi, de generatie mai veche, mai predispuse la probleme decat altele.\
Dar, daca masina e ok, polueaza doar cat scrie in normele ei, are directie si frane ok si nu e toata gaurita, atunci NU SUNT PROBLEME.
normal ca sunt porniti, si eu sunt, dar pe cazaturi, si cum 80 % din Daciile vechi sunt cazaturi...
dariusz
8 Sep 2008, 15:45
QUOTE(mar10may @ 3 Sep 2008, 22:35)
i.de exemplu unii folosesc masina foarte putin si nu se merita sa isi ia alta daca cea pe care o au e cat de cat buna.
depinde ce intelege fiecare proprietar de masina prin " cit de cit buna ".
tatal meu si-a luat logan prin programul rabla . de vechea lui dacie spunea la fel- ca e " cit de cit" ! dar acum , de cind are loganul , si a vazut ce inseamna o masina noua , si-a cam schimbat radical parerea despre vechea dacie.
nambanidealtceva
12 Sep 2008, 17:02
daca intrebi la majoritatea statiilor ITP din bucuresti, o sa primesti acelasi raspuns: nu "facem" dacii, incercati in alta parte
sfatul meu: daca aveti masina ok tehnic si tabla nu e mancata de rugina / indoita/ vopsita integral la spray sau mai stiu eu ce, mergeti in provincie... acolo harfele de bucuresti (gen emblema prosperitatii este masina / renault e praf, nu pot merge decat in audi etc.. etc..) inca sunt la pubertate... dar se dezvolta repede, din pacate.
77licu
12 Sep 2008, 17:06
salut.ieri i-am facut itp-ul[din prima] masinii din semnatura la Dacia Service din Bc.cost 60 lei.cu cateva zile inainte schimbasem discuri,placute,2 pivoti,uleiul,reglat frana de mana.nu m-a intrebat nimeni de trusa,vesta,etc[oricum le aveam].inaintea mea o Dacie din ''75 cu motor frantuzesc a luat itp-ul fara probleme.asa ca se poate si cu masini vechi.acte:c.i. a masinii,ceferticatu',bolintinu
pustiu_1st@yahoo.com
26 Sep 2008, 10:26
Salut am ITP-ul expirat si din cate am inteles ca sa ajung cu ia la rar(pt ca talonul este la politie) imi trebuie o dovada, stie cineva de unde si ce acte imi trebuiesc pt dovada aia?
QUOTE(nambanidealtceva @ 12 Sep 2008, 18:02)
daca intrebi la majoritatea statiilor ITP din bucuresti, o sa primesti acelasi raspuns: nu "facem" dacii, incercati in alta parte
aste e o prostie,
nu au voie sa refuze, sau te referi la "nu facem" la ITP pe sub mana? aia e posbil, risca prea mult, dar la ITP 'pe bune' nu au voie sa refuze, ii reclami si isi iau o amenda de le piere cheful de refuzat.
nambanidealtceva
29 Sep 2008, 17:13
Teoretic asa este... nu au voie.. dar practic, iti gasesc la motive sa te respinga de nu mai stii de tine (pana si de zgarieturile de cheie se iau).
M-a costat cam 25 de milioane ca sa imi fac dacia tehnic cat mai aproape de ceea ce a fost initial (am schimbat si catalizatorul, de asta a costat atat de mult). Daca mai bagam si in vopsit vreo 15, aveam cea mai scumpa dacie din tara
Inca mai am vopseaua originala, fara rugina, dar plina de bunavointa bucurestenilor, care au contribuit cu cate un picior, o cheie, fiecare cu ce a avut.
Adrian.
29 Sep 2008, 23:04
In Bucuresti , unde imi recomandati sa fac ITP-ul pentru masina din semnatura ? Ma intereseaza niste oameni seriosi si nu spagari . Masina este in regula , nu are probleme .
la MotorService - nu am vazut sa fie foarte rigurosi - dar nici dacie CLT pe stand la ei nu am vazut
Adrian.
1 Oct 2008, 13:35
In ce zona se afla Motor Service? o adresa exacta s-ar putea ? Multumesc
C a t a l i n
27 Oct 2008, 11:56
Făcut azi ITP pentru Nova GTi din 1998 la PEX Ploiești (Service Seat). Taxă 80 RON.
Trecut cu brio, în ciuda ruginei superficiale de la praguri!
dadu2002
8 Nov 2008, 11:45
Facut vineri 7 nov ITP la Mvexim Targoviste. Totul OK dar mi-a blocat calculatorul masina in service pt verificarea celor de la RAR. A mai durat inca 2 ore pana au venit si au facut si ei verificarea. Cost itp 55 Ron.
dan.gutu
8 Nov 2008, 19:23
Cum 2 ore ca dupa 45 de minute se deblocheaza automat,daca nu apare ispectorul de la RAR !
dadu2002
9 Nov 2008, 12:19
Inspectorul a venit in 45 min, dar a stat la cafele cu baietii de acolo pana s-au facut 2 ore.
bogidan21
26 Nov 2008, 11:04
Facut astazi itp-ul la sicaro in brasov.M-a costat 65 lei.Trecut cu brio foarte de treaba dar a trebuit sa dezlipesc pleoapele de pe faruri si parasolarul de pe parbriz,in rest totul ok.
leinad
13 Dec 2008, 18:37
E vreo problemă la ITP dacă am o ușă și o aripă înfundate?
ydaniel
13 Dec 2008, 22:00
pai..da:) prima inspectie e cea vizuala.
leinad
13 Dec 2008, 22:17
Dar daca am si adeverinta de accident de la politie mai zic ceva?
dan.gutu
13 Dec 2008, 22:36
Mai rau, daca ai dovada,aceasta afost introdusa intr-o baza de date si se bate cap in cap cu ITPul.In normativele dupa care se face ITP se precizeaza ca nu pot fi admise pentru ITP vehicole si autovehicole cu urme de accident,deci nici macar nu au voie sa inceapa ITP ul.
b64chr
16 Dec 2008, 12:46
@leinad: daca ai masina lovita si nu ai cum s-o repari pana iti expira ITP-ul, te duci la ITP, te respinge pe motiv ca e lovita, dar iti da o dovada (pe 30 zile parca) cu care poti circula pana o repari si revii la ITP.
dan.gutu
16 Dec 2008, 15:08
Pai daca are ITP,de ce sa se duca sa-i faca raport ? Sa mai plateasca si revenirea
.Se duce o repara,o controleaza si pe la alte treburi si se duce la ITP.Raportul de respingere este valabil numai pana la poarta statiei ITP,de acolo se cheama ca circuli fara ITP.
cannavaro
16 Dec 2008, 15:28
Si-atunci cum alea 30 de zile in care poti repara masina? O repari la poarta statiei?
dan.gutu
17 Dec 2008, 08:28
Nu o repari la service,la ITP te prezinti cu 30 de zile pana sa se expire.
cannavaro
17 Dec 2008, 12:10
Daca raportul de respingere e valabil pana la poarta itp-ului indiferent daca mai am sau nu ITP valabil, cum plec cu masina de-acolo?
dan.gutu
17 Dec 2008, 16:06
Ori nu m-am exprimat eu bine,ori nu ai inteles tu.
La ITP te prezinti cu 30 de zile mai innainte ca acesta sa se expire.Daca din diverse motive ITP s-a expirat ,raportul ITP nu te ajuta cu nimic in fata politistului,din contra mai rau iti face.Daca sa zicem ai defectiuni la directie si franare,acesta aplica prevederile legislatiei privid circulatia pe drumurile publice,tu aratandu-i fara sa vrei unde ai defectiuni
.Daca te uiti in legislatie ce scrie la articolul unde circuli cu buna stiinta cu aceste defectiuni,o sa te doara capul.Deci in concluzie mergeti la ITP pana ce,acesta sa se expire,sa aveti,legal,posibilitatea de a circula cu masina.
sandy461229
18 Dec 2008, 15:40
Ce cauta topicul asta la sectiunea TUTORIALE ?!?...Nu i-ar sta mai bine la DIVERSE ?
Andy_ACS
18 Dec 2008, 16:18
Sa va lamuresc ce dorea sa spuna dan.gutu si cum e cu confuzia cu cele 30 de zile:
- Un om precaut vine la ITP cu catva timp inainte de expirare (2-3 saptamani macar)
- In caz de respingere, omul nostru are 30 de zile la dispozitie sa repare masina. Daca repara masina in aceste 30 de zile nu mai plateste din nou ITP, ci doar revenirea. Daca depaseste aceste 30 de zile e nevoit sa plateasca din nou itp.
- aceste 30 de zile in care iti poti repara masina NU se refera la o perioada in care poti circula cu itp expirat, ci la perioada in care poti face reverificarea fara a plati o noua taxa itp.
- e oarecum logic, deoarece daca il prinzi pe unul cu grave pb la directie, franare, ar fi culmea sa ii zici "nene, mergi dumneata 30 de zile, plimba-te, pune in pericol circulatia, si dupa repari si iti dam si itp-ul".
- faptul ca masina nu e corespunzatoare dpdv tehnic si e respinsa de la itp nu e problema celor care fac inspectia. Daca masina prezinta riscuri o iei frumusel cu platforma si o duci in service.
Sper ca am fost destul de explicit si s-a inteles
Bafta!
diaconuliviu
19 Dec 2008, 09:20
Corect. Si, daca pe vremuri, pentru o respingere ITP care consta in pete de rugina, lipsa triunghiuri, un far sau o lampa la care ii schimbai becul, sau orice altele care NU TIN de SIGURANTA CIRCULATIEI, aveai drept de circulatie (intre timp cumparai stingator, triunghi, refaceai vopseaua, schimbai becul si plecai, etc).. acum NU MAI e valabila nici asta. Asa ca, mergeti la ITP cu ceva vreme inainte de expirare si mentineti masina in stare buna.
ANTIdacie
11 Jan 2009, 10:17
a facut cineva itp-ul de curand?cat mai costa?
85 ron, 20 12 2008,in Bucuresti (pe Ilioara),sect 3.
dan.gutu
11 Jan 2009, 21:27
Gugesti-Vrancea 50 ron, nu se platesc revenirile pentru oricare motiv.
Mihai San
13 Jan 2009, 23:05
Stiti cumva daca ma poate respinge la ITP daca am becurile pe faza schimbate cu d alea... facaturi care bat ca xenonul mai alb spre albastru si daca am alte pozitii pe led,oare ma pune sa le dau jos?
Face poze si la lumini?sau doar le verifica...
dan.gutu
14 Jan 2009, 13:08
In mod normal alea sunt becuri care nu au omologare,da nu le desface nimeni sa vada asta.Vezi ca de la becuri dealea la multi li s-au topit plexicul din fata de la far.
the fast and furious
15 Jan 2009, 00:15
Aveti idee daca ma pot respinge astia la ITP pt faptul ca seria sasiului care se regaseste pe oala dreapta fata este acoperita cu un strat subtire de vopsea dar totusi caracterele vizibile?
Se pare ca la o vopsire a habitaclului motor au uitat sa o acopere mesterii.
Mihai San
15 Jan 2009, 12:14
QUOTE(Mihai San @ 13 Jan 2009, 23:05)
Stiti cumva daca ma poate respinge la ITP daca am becurile pe faza schimbate cu d alea... facaturi care bat ca xenonul mai alb spre albastru si daca am alte pozitii pe led,oare ma pune sa le dau jos?
Face poze si la lumini?sau doar le verifica...
Referitor la aceste becuri eu ma gandeam ca ma poate pune sa le dau jos in momentul in care se verifica instalatia de iluminare a masiinii si se constata ca sunt schimbate dupa nuanta ,sau se poate sa faca poze si la lumini?
dan.gutu
15 Jan 2009, 14:58
Daca lumineaza alb nu cred ca sunt probleme, dar daca sunt albastre mai mult ca sigur te intreaba de ele.Nu se fac poze la lumini,dar este bine sa lumineze mai mult spre alb decat spre albastru.
Mihai San
19 Jan 2009, 00:13
Ms Dan
poti face inspectia linistit daca au vopsit si oala de la amotizor
borkanel
10 Feb 2009, 08:48
Daca revizia tehnica periodica (ITP) este expirata trebuie sa ma duc neaparat la RAR pentru a o face sau pot sa aleg un service oarecare autorizat pentru acest gen de verificare ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.