maryus_83
10 Feb 2009, 08:57
Oricare.
Surf_Dude
13 Feb 2009, 17:38
Salut!
Am si eu o problema, daca poate cineva sa ma lamureasca.
Am fost sa fac itp-u' si mi-au iesit noxele mari. Mi-au recomandat sa ma duc la un service sa o verifice, eventual regleze din calculator. Am fost, au cotrobait ei pe acolo si pana la urma la relanti se incadreaza in limite, iar la turatie nu. Ce as putea sa fac sa reduc noxele?
Masina o am pe mana de putin timp, habar n-am daca are sau nu catalizator.
E Dacia 1310 Li pe injectie, 2000 an de fabricatie.
L.E.: are catalizator. presupun ca nu e infundat sau bulit, ca am citit simptomele pe un thread de pe aici care ducea catre un link si nu le are.
Please help!
ydaniel
14 Feb 2009, 23:51
noxele se verifica la mas -doar la relanti.
dan.gutu
15 Feb 2009, 08:58
Pai Surf_Dude vorbeste despre un mas-kat,la care verificarea emisiilor poluante se face la relanti, adica sub 1000r/min si la turatie de peste 2000 r/min.Care dintre valori nu a iesit la turatie ? Daca valoarea CO este mare atunci catalizatorul este stricat,dar poate sa fie si valoarea Lambda prea mare. Scaneaza listingurile de la relanti si turatie, punele aici,si iti spun care este problema.
Surf_Dude
15 Feb 2009, 13:06
Iata scan-u' testarii de la service.
dan.gutu
15 Feb 2009, 18:41
Am analizat acea diagrama.Datorita faptului ca si la relanti a scos tot o valoare mare,aproape de limita,inclin sa cred ca 90% este problema de catalizator. Te rog sa te bagi sub masina si sa vezi daca acesta este lovit, este clar. La Dacia 1310 catalizatorul este pus prea jos,acesta atingand foarte usor de diferite obstacole.
tester
15 Feb 2009, 19:06
eu zic sa verifici sonda lamda, distanta de la buji (sa fie 0.8), si tachetii sa fie 20 cu 25....
si pana sa mergi sa faci testul din nou... pune benzina mai buna...
Surf_Dude
15 Feb 2009, 21:07
Deci catalizatoru' 90%. Multumesc de raspunsuri. O sa vad ce pot sa fac.
Sonda Lambda a fost verificata cand am facut testu' atasat la service. Au zis ca n-au ce sa-i faca. La testu' de la itp, la turatie mare, sonda lambda cobora, dar co-u' nu. Asa zicea nenea ala de la itp.
Cam cat costa un catalizator, daca e sa-l schimb?
the fast and furious
17 Mar 2009, 00:20
Are cineva idee daca la verificarea franelor la ITP , ma refer la cele de pe spate o sa zica ceva cei de acolo daca pun 2 saci de ( nisip, ciment , pietre ) ca sa fiu sigur ca va tine frana pe spate mai bine ?
Sacii in portbagaj desigur.
Victoras2001
17 Mar 2009, 00:48
O sa-ti deschida dosar penal.
In opinia ta, pe cine pacalesti cu sacii aia? Io am o teleguta de doi lei, da are frane. De ce preferi sa-i pacalesti in loc sa-ti faci franele?
the fast and furious
17 Mar 2009, 02:30
Sper ca ai glumit la faza asta . Ca pana la urma nu inteleg, daca e masina incarcata nu trebuie sa franeze sau cum.
Pentru ITP ul care se apropie vor fi schimbate discurile, placutele , limitatorul de frana, conductele de frana spate si probabil bieletele de directie daca nu va mai apare si altceva pe parcurs.
Nu sunt genul care imi carpesc cazanul ci din contra , a vazut numai piese dupa recomandarile voastre ale tuturor de pe forum si reparatiile mi le fac singur acolo unde se poate.
Nu am lasat-o niciodata sa cada dar la ultimu ITP m-au frecat aia de nu s-a putut pt un dezechilibru la franare pe spate.
Si dupa ce a fost reparata in service u respectiv cum au vrut ei , frana pe spate tot n-a tinut cum trebuie. Am trecut doar dupa ce mecanicu respectiv a iesit cu ea pe drum si a franat de a luat-o dracii. Da sunt sigur ca dupa 5 minute daca o puneam iar pe rampa de test iar nu tinea.
Sincer nu as vrea sa mai trec iar prin asta. In ciuda reparatiilor pe care le-am amintit mai sus ma gandeam ca ar ajuta si ceva greutate pe spate ca sa fiu sigur ca va frana mai bine.
Acuma as vrea sa ma lamureasca cineva fiindca sincer nu cred ca este specificat undeva ca franarea se face la masa normala a masinii si ar fi strict interzisa incarcarea in punte.
Sincer sunt convins ca dupa reparatiile pe care le va suferi masina tot nu va tine frana cum vor dori ei.
Ma bazez pe masina si acum chiar cu discurile mele cu santuri in ele, repartitor blocat dar in nici un caz nu vor iesi testele la ITP.
ydaniel
17 Mar 2009, 08:41
-un catalizator de borla e vreo 900lei,exista si varianta asam:)) da nu recomand
-nu pune nici un sac cu nisip:)
-repara sistemul de franare:) daca ai nevoie de piese,PM to me;)
dan.gutu
17 Mar 2009, 09:44
QUOTE(the fast and furious @ 17 Mar 2009, 00:20)
Are cineva idee daca la verificarea franelor la ITP , ma refer la cele de pe spate o sa zica ceva cei de acolo daca pun 2 saci de ( nisip, ciment , pietre ) ca sa fiu sigur ca va tine frana pe spate mai bine ?
Sacii in portbagaj desigur.
Poti sa pui si 50 de saci cu ciment,prima data puntea spate va trece pe cantar si apoi se va efectua franarea, care trebuie sa aiba coeficient in functie de greutate.
Dece crezi ca au pus astia, sa se doteze statiile ITP cu cantar, care este legat la standul de franare ?
the fast and furious
17 Mar 2009, 17:50
Sincer nu stiam ca la standul ala de franare iti si cantareste masina in timp ce ea franeaza. Le spun si eu ca plec la tara si vreau sa eliberez boxa , garaju.
.
Anyway azi am vorbit cu mecanicu sa ma apuc din timp de reparatii si am achizitionat si un set de discuri ATE. Vom vedea ce va urma la ITP.
V a L y O
25 Mar 2009, 21:00
Azi am fost la ITP la Dacoserv Militari. A costat 80lei. Au facut testul de franare si cel de noxe, au tras de roti, au verificat luminile si cam atat. M-au intrebat daca am trusa medicala, triunghiuri si stingator dar nu au vrut sa le vada.
vis-a-vis
25 Mar 2009, 21:14
QUOTE(Victoras2001 @ 17 Mar 2009, 00:48)
O sa-ti deschida dosar penal.
In opinia ta, pe cine pacalesti cu sacii aia? Io am o teleguta de doi lei, da are frane. De ce preferi sa-i pacalesti in loc sa-ti faci franele?
Singuru' pacalit tu ai fost!
Am trait s-o aud si p-asta, daca pui greutate, franeaza mai bine...
Apropo', ca eu mi-am sacrificat catalizatorul deliberat si acum sunt intre verificari...
Am vazut ca exista niste catalizatoare universale, pana-n 3 milioane... oare or fi bune de ceva? In sensul ca, treci testul de noxe, sau o fi de design?
ydaniel
25 Mar 2009, 21:57
ia unul de sc romcat borla sa.
nu asam/universale.
vis-a-vis
25 Mar 2009, 22:08
Doar n-am chelit la cur sa dau 9 milioane...
Adrian_Boy
31 Mar 2009, 09:29
Pun si eu o intrebare:
- e posibil sa te respinga la ITP, din cauza scaunelor, pe motivul ca sunt neconforme ???
Nu sunt eu cel in cauza, dar un prieten ce a ajuns cu berlina lui de curand la verificare si l-au respins pe acest motiv, plus de asta, am in plan sa-mi pun si eu niste scaune mai bune.
Buyaka
31 Mar 2009, 09:36
NU, decat daca sistemul de prindere in podea e deteriorat/modificat iar scaunul are joc mare in prinderi (poate), in rest NU, e vrajeala.
verde57
31 Mar 2009, 16:16
Cine imi recomanda si mie un service RAR cu oameni de treaba in Berceni?
E adevarat ca daca mi-a ridicat politia talonu pentru revizie nefacuta nu pot sa merg sa fac revizia decat la sediu mare RAR(Grivita sau Voluntari)????
Squirrel
1 Apr 2009, 13:14
Pentru ITP în Galați există recomandări/contraindicații?
Eventual cu locația aproximativă a stației ITP…
Aș prefera o stație ITP care să aibă și service afiliat, astfel încât reparațiile eventuale la bucșe(am o presimțire) și revenirea să o pot face în aceeași zi…
Mulțumesc anticipat.
Si-a facut cineva ITP la RAR Voluntari, ce verificari au facut, cat de drastici au fost oamenii?????????
ydaniel
5 Apr 2009, 19:17
da.pune masina la punct si apoi fa-le o vizita:)
lymphor
19 May 2009, 12:08
Buna,
am gasit pe net seriviceul asta pt ITP:
http://www.itpdoru.home.ro/Am vazut ca au preturi bune, a mai fost careva la ei?
Cum pot sa aflu daca au autorizatie ca sa faca ITP si nu este o teapa?
Sa-mi pun la punct masina inainte de a merge la ei, sau rezolv problemele direct la service-ul lor?
Multumesc!
dan.gutu
19 May 2009, 23:14
Eu am cautat in lista statiilor autorizate din Bucuresti si nu am gasit SC.EUROTEST.PRO SRVICE SRL,parca asa se cheama,uite aici lista,cauta si tu poate mi-a scapat mie
http://prog.rarom.ro/listepublice/itp.asp?judet=bucuresti
lymphor
20 May 2009, 08:53
L-am gasit eu dupa adresa, este nr.88:
88. Nume societate: SC MARCAT DRIVE SRL (B0173)
Adresă SITP: BUCURESTI, STR. ILIOARA nr. 15, sector 3, BUCURESTI
Adresă sediu: BUCURESTI, STR. AIUD nr. 71, sector 1, BUCURESTI
Categoria: I
Categoria: II
interdicții: Tractoare Vehicule tractate
limitări: Înaltime maxima autovehicul Hmax=2,5 m Lungime maxima autovehicul Lmax=4,8 m Distanta minima între fetele interioare ale anvelopelor dmin=1,14 m
observații: Nu se efectueaza verificari ale eficacitatii sistemului de frânare al vehiculelor prin probe functionale în parcurs
Ce inseamna observatia cu franele?
Adik pot sau nu pot sa fac ITP complet la ei cu Dacia mea 1310?
Multumesc!
aladin79
26 May 2009, 11:10
cat mai costa ITP-ul pentru logan??
Brainie
27 May 2009, 07:50
80 lei la Dacoserv (dacă treci din prima).
valerica1
11 Jun 2009, 14:29
buna
eu trebuie sa fac ITP SI PRIETENII M-UA SPERIAT CA trebuie sa dau spaga ca sa trec ca la noxe la turatie mare sigur pic testul,
trebuie sa fie masina incalzita cu turatia data la maxim ce cateva ori inainte de test sa se curete filtrele ...
loganul e din 2007 1,4 benzina
voi ce stiti e posibil?
adica sa stiu ce sa fac de inaite de a pica testul
ianacosti
11 Jun 2009, 18:37
Ce filtre? Vad ca ai masina din 2007. (o fi diesel?)
Eu am fost cu solenza mea din 2005 cu 48 000 km
si am trecut cu brio. Doar nu e o tigaie din 1980 .
Trebuie sa fie motorul cald la 90 grade, nu te mai lua dupa altii.
Nici macar nu mi-a turat-o peste 3000rpm.
Doar trusa mi-a gasit-o expirata.
valerica1
12 Jun 2009, 08:46
QUOTE(ianacosti @ 11 Jun 2009, 18:37)
Ce filtre? Vad ca ai masina din 2007. (o fi diesel?)
Eu am fost cu solenza mea din 2005 cu 48 000 km
si am trecut cu brio. Doar nu e o tigaie din 1980 .
Trebuie sa fie motorul cald la 90 grade, nu te mai lua dupa altii.
Nici macar nu mi-a turat-o peste 3000rpm.
Doar trusa mi-a gasit-o expirata.
ma refre la catalizator
scuze de greseala
cris06
12 Jun 2009, 11:40
La benzina nu se tureaza pana la limitare ci pana in 2500-3000 rpm pt. cateva secunde. Iti recomand ca, inainte de ITP sa alimentezi cu benzina cu CO>98. E bine ca motorul sa fie cald. Oricum, si vremea te ajuta. Bafta!
valerica1
22 Jun 2009, 12:31
QUOTE(ianacosti @ 11 Jun 2009, 18:37)
Ce filtre? Vad ca ai masina din 2007. (o fi diesel?)
Eu am fost cu solenza mea din 2005 cu 48 000 km
si am trecut cu brio. Doar nu e o tigaie din 1980 .
Trebuie sa fie motorul cald la 90 grade, nu te mai lua dupa altii.
Nici macar nu mi-a turat-o peste 3000rpm.
Doar trusa mi-a gasit-o expirata.
AM FOST AZI LA itp si dupa ce mi-a verificat franele becurile trusa care nu e omologata m-a trimis sus sa platesc ITP
ASA DE REPEDE AM FOST CA NICI MACAR NU AM VAZUT CAND MI-A VERIFICAT noxele
se poate sa nu fi verificat noxele tinand cont ca am venit pe ''PILE''?
s-au in timpul 4-5 min cat a durat sa platesc chitanta mi-au facut noxele?
am o intrebare....in certificat la dimensiunile anvelopelor imi scrie asa :
fata : 155/70/R13 , dupa care mai jos scrie:
sau : 165/70/R13
spate:155/70/R13 ,dupa care mai jos scrie:
sau : 165/70/R13
pe masina am 4 x 165/70/R13
de ce mi-au scris idiotii "anvelope neconforme civ" ...nu stiu ce-i civ dar banuiesc ca e certificat de inmatriculare
in cartea de identitate a autovehiculului nu este trecuta la "sau" si 165/70/R13 dar in certificatul de inmatriculare este trecuta si 165/70/R13
cristio_79
9 Jul 2009, 22:39
QUOTE(valerica1 @ 22 Jun 2009, 13:31)
se poate sa nu fi verificat noxele tinand cont ca am venit pe ''PILE''?
s-au in timpul 4-5 min cat a durat sa platesc chitanta mi-au facut noxele?
Mai bine nu mai intrebai.
Noxele se verifica la inceput, imediat dupa verificarea seriilor.
QUOTE(Paca @ 9 Jul 2009, 20:47)
am o intrebare....in certificat la dimensiunile anvelopelor imi scrie asa :
fata : 155/70/R13 , dupa care mai jos scrie:
sau : 165/70/R13
spate:155/70/R13 ,dupa care mai jos scrie:
sau : 165/70/R13
pe masina am 4 x 165/70/R13
de ce mi-au scris idiotii "anvelope neconforme civ" ...nu stiu ce-i
civ dar banuiesc ca e certificat de inmatriculare
in cartea de identitate a autovehiculului nu este trecuta la "sau" si 165/70/R13 dar in certificatul de inmatriculare este trecuta si 165/70/R13
Nu banuiesti bine. CIV = Carte Identitate Vehicul.
Este documentul principal cu care te prezinti la ITP, toate modificarile si adaugirile se fac numai la RAR. Nu conteaza ce ai scris in Certificatul de Inmatriculare, conteaza ce ai in carte. In certificat se mai scriu si o gramada de tampenii.
Te poti duce la RAR si interesa daca poti trece si celelalte dimensiuni pe carte, avand in vedere si faptul ca Daciile au venit cu aceste dimensiuni din fabrica. Dar s-ar putea sa ai nevoie si de o hartie de la reprezentanta Dacia care sa confirme acest lucru.
Mergi la RAR, vorbesti cu cineva de acolo, le arati si cele doua documente si vezi ce rezolvi.
sunt de-a dreptul scarbit...e vina mea ca atunci cand am achizitionat gumele am luat ca act de referinta certificatul de inmatriculare?
mi se pare o prostie crunta ca civ si certif de inm sa nu corespunda in totalitate....tara de rahat...la fel ca si autoritatea raspunzatoare in cauza
azi am facut si eu itpul cu masina din semnatura. a trecut din prima, de trusa si stingator nu m-a intrebat nimeni, noxe ok, frana de picior pe spate ceva cam slaba, dar am inteles ca eo pb comuna la logane si se ajuta cu frana de mana... tarif 60lei
dan.gutu
3 Aug 2009, 21:10
QUOTE(Paca @ 10 Jul 2009, 11:42)
sunt de-a dreptul scarbit...e vina mea ca atunci cand am achizitionat gumele am luat ca act de referinta certificatul de inmatriculare?
mi se pare o prostie crunta ca civ si certif de inm sa nu corespunda in totalitate....tara de rahat...la fel ca si autoritatea raspunzatoare in cauza
La Dacia 1310 sau 1300 se accepta la ITP si anvelope de 165/70/13 chiar daca nu sunt trecute in c.i.v.Ai fost respins pe nedrept,greseala este a celor de la politie ca au trecut pe c.i. date care nu existau in c.i.v. dar probabil ca au primit si ei o adresa de la R.A.R ca pot trece aceste dimensiuni chiar daca nu sunt trecute in c.i.v.,asa cum se intampla si cu,culorile,exemplu in carte este bej metalizat,politia trece in c.i. galben.
P0IS0N
15 Aug 2009, 17:16
Am o intrebare. Am luat o masina SH. Are ITP-ul expirat. Cu ce trebuie sa incep pentru inmatriculare - ITP sau autentificare?
cannavaro
15 Aug 2009, 17:46
Daca ai cartea masinii, te duci la o statie itp ( mai simplu decat la RAR ) cu cartea, talonul si asigurare valabila pe numele propietarului, faci itp-ul, apoi mergi la RAR ptr. identificare. Daca vrei poti sa faci si identificarea mai intai la RAR dar trebuie sa faci si itp-ul atunci, adica tot la RAR. Tu alegi cum iti e mai bine.
P0IS0N
15 Aug 2009, 18:45
Ok, merci pt. informatie. Mi s-a luat o piatra de pe inima cand am aflat ca pot face ITP-ul fara sa fie necesara prezenta fostului proprietar.
cand am facut itp la Daciana la inceputul lunii, am mers pe "pile". Atata ca a fost mecanicul mai de treaba, ca itp-ul tot l-am cazut. La revenire m-am prezentat cu pivot inferior dreapta schimbat, finala si saxafonul schimbate si ele. Problema a fost la frana de mana, dezechilibru mare si ni am reusit sa ii fac nimic. A stat blocata pe stand pana au trimis aia de la RAR confirmarea cu "Lasa-l dracu sa treaca". ITP-ul nu mai merge cu pile. Singura metoda ramasa pentru cei ce vor sa il fenteze e aia cu testarea altei masini
ydaniel
19 Aug 2009, 21:19
sau aia cu repararea masinii!
florin_26
16 Sep 2009, 20:02
mi a expirat itp si asigurarea ce-mi mai ramane de facut ?
Ghici! Radierea!
catalin1984
27 Sep 2009, 22:27
Eu din cate stiu daciile vechi nu mai primesc itp-ul in ruptul capului, nemaifiind benzina daia cu plumb nu ies emisiile neam,
stii gresit, merge cu benzina fara plumb si emisiile sunt mai mici.
Adrian_Boy
1 Oct 2009, 17:11
Vin si eu cu o intrebare pe aici pentru cunoscatori ... si anume:
- daca i-mi montez o caseta de directie cu tipul nou de bielete, dat fiind ca masina e din 89 si a iesit pe usa fabricii cu modelul vechi de bielete, ce poate sa-mi zica ce-i de acolo, pentru ca din punctul meu se considera o imbunatatire ... deci ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.