Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inspectia tehnica periodica (ITP)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
STORMTROOPER
Oameni buni va solicit ajutorul in 2 privinte.
1.In perioada urmatoare, aprox. 2 saptamini trebuie sa fac I.T.P.-ul la una bucata Nissan Primera 2006, acesta fiind un pic expirat de vre-o luna.Cum nu intentionez sa ma risc sa aduc masina din Pitesti in Bucuresti, rugamintea mea ar fi daca puteti sa-mi recomandati o statie I.T.P. in Pitesti.
2. Dupa ce fac I.T.P.-ul urmeaza sa fac si o mini revizie la acelasi Nissan, motiv pentru care informativ m-am dus la reprezentanta, sa vedem cam cit mi-ar cere pt niste operatiuni.Cind am facut calculul era sa fac atac de cord. 700 ron DOAR manopera pentru ceea ce vreau sa fac la masina. Cum banii nu ma dau afara din casa iar in perioada imediat urmatoare mai am si alte cheltuieli programate, am rugamintea daca imi poate recomanda cineva, tot in Pitesti, un service cu niste preturi mai decente, dar care sa-mi ofere si garantie la lucrare. Am citit pe aici de AMAT Pitesti si IATSA, altele mai sunt?
Multumesc anticipat.
STORMTROOPER
Chiar nimeni nici un raspuns??
Iosua
Mic review ITP Ilioara
Masina: Dacia 1310 Li din 2000;
Kilometraj: putin peste 100k km;

Pentru inceput acolo sunt 2 inspectori. Unul cu mustata, unul fara. Cand am mers prima data sa ma interesez am dat peste cel cu mustata i-am spus de eventualele probleme pe care le-as putea avea la verificarea ITP, era vorba de 2-3 probleme maxim, una dintre ele fiind faptul ca nu am cauciucurile de pe axe la fel, mi-a spus ca se poate rezolva. Oricum parea de treaba.
Am revenit a doua zi parca si am dat peste celalalat inspector (mi s-a parut putin cunoscut dar mi-am spus ca ma insel eu) fara mustata care m-a intrebat ce masina am si din ce an si fara sa vada masina mi-a spus din start ca nu se poate sa nu-mi gaseasca ceva ca masinile astea modelul pe care il am eu pica la noxe. Din start omul era pus pe fapte mari.
Mentionez ca am facut scoala profesionala RATB de mecanici auto si am si lucrat o perioada ca mecanic in diverse service-uri asa ca m-am dus ca sa spun asa cu masina pregatita, gata sa iau ITP-ul pe bune fara sa dau nici un fel de spaga.
AM revenit la cel cu mustata a carui atitudine mi s-a parut net mai pozitiva (adica nu era pornit din start ca sa-mi gaseasca probleme - doar ca sa poata cere spaga ca sa treaca ITP-ul). Inaintea mea a venit o dacie mai veche vai de ea (apartinea de ei) si a trecut fara probleme. La fel o Solenta cu toba neetansa + alte probleme, venita cu recomandare, l-a spaguit pe om si a trecut fara probleme (doamna care avea masina mi-a spus ca trebuie sa ne acomodam cu timpurile in care traim).
Etape in verificarea ITP:
Etapa 1: Noxe
- Am trecut fara probleme - bagasem benzina cu CO 99 de la OMV - desi aparatul lor nu mi s-a parut a fi din cele mai performante;
Etapa 2: Frane
- Verifica frane axa fata
- Verifica frane axa spate - eu am avut dezechilibru intre forta de franare desi frana tinea
- Verifica frana de mana
Etapa 3: Jocuri articulatie
- fara probleme;
Etapa 4: Verificare racorduri frana ;
- atentie: acest inspector a indoit furtunele la maxim si numai asa s-au vazut niste mici fisuri care altfel nu s-ar vedea; am fost nevoit sa le schimb 2 din ele (etrier + repartitor)
Etapa 5: Verifica joc directie+ burdufuri cremaliera
- fara probleme;
Etapa 6: Verificare lumini
- Pozitie, faza scurta/lunga, semnalizare, mers cu spatele, frana, ceata; - un bec de la frana nu functiona;
Etapa 7: Verificare cauciucuri
- cred ca daca nu-i spuneam de la inceput ca am aceata problema nu ar mai fi verificat (la ceilalti nu a facut-o);
Alte verificari nu au fost facute.
Am picat pentru motivele specificate mai sus.
Revenirea a costat 50 lei.
Am trecut la revenire desi era destul de nervos, frana tot nu iesise ca la carte, eu nu dadusem spaga. Doar i-am spus ca daca ma pica iar nu-mai raman bani sa-l cinstesc.
I-am dat la final 30lei dupa ce-mi spusese sa nu mai calc pe acolo ca data viitoare nu o sa mai am nici o sansa sa trec. La plecare s-a schimbat treaba mi-a spus ca daca am grija de masina o sa pot sa trec binenteles daca voi veni la el.
Costuri:
- verificare ITP: 120 lei
- revenire (motive de siguranta - frana): 50 lei;
- piese aprox 30 lei;
- bacsis de final 30 lei;
Total: 230lei;

PS: la cateva zile dupa ITP am aflat ca celalalt inspector era cel pe care il banuiam - dar nu credeam ca este un astfel de om il stiam de ani de zile;
La cum stau lucrurile este foarte clar ca tara asta prea putini sunt oameni corecti care sa-si faca treaba fara sa pretinda spaga si asta de la acesti inspectori ITP pana la doctori etc; Nici eu nu ar fi trebuit sa-i dau nimic ca doar am cautat sa fac totul corect nu sa fac manevre si sa acopar adevarul. Si inca nu v-am spus eu tot ce se face acolo la ITP ; mi-e greata de modul in care se comporta oamenii acestia.
Dumnezeu spune clar in biblie : "Mita strica inima; Darurile orbesc pe cei ce au ochii deschisi si sucesc hotararile celor drepti; Mita nimiceste tara"
Dumnezeu sa aiba mila de noi ca sa ne pocaim de aceste pacate.
BZN
Eu chiar nu inteleg de ce esti suparat.
Cat priveste personalul de acolo, zic ca e ok, eu tot la mustacios am nimerit si am fost tratat absolut normal.
Si mai era un coleg forumist care fusese la ITP acolo cu o Dacia mai veche care spunea acelasi lucru... Daca nu ma insel, chiar @STORMTROOPER, cel de mai sus. biggrin.gif
mikey_gtx
am facut itp-ul in 27 august la masina din semnatura cu 95 lei. am picat cu brio. frana de serviciu ineficienta pe spate. in 30 am fost la revenire si am trecut. am mai lasat vreo 35 lei.
itp facut la compexit pe feleac (reprezentata skoda). la dacia e inchis pana in 3 septembrie. omul de acolo e ok, mi-a explicat care e problema. am mers acasa, am strans surubul de la repartitor si m-am reprogramat pentru luni.
77licu
facut itp la berlina din dotare pe 3 sept la Dacia service Bacau[70 lei].
pe 2 sept la RAR Bacau am trecut alt motor de berlina in carte[160 lei] si am schimbat cartea masinii ca se ''uzase''[24 lei].
itp-ul in alte locatii in Bacau variaza intre 85-120 lei.

tzeegunoo
Am facut ITP la Zed Diagnosis pe varianta orasului Ovidiu(Cta). Am ramas perplex cand mi-au comunicat pretul de 140 lei. Greseala a fost a mea ca nu am intrebat inainte dar ma asteptam sa nu depaseasca 100 lei. In rest , partea buna e ca nu este aglomeratie , eram singurrul in service , si am mai si sunat sa fac programare. biggrin.gif . Nu au verificat trusa medicala , triunghiuri sau stingator.
edward_w92
ce sanse are masinuta de mai jos sa treaca ITP-ul la partea estetica, ea e de culoare alb polar, ar putea sa pice la estetica din cauza capotei negre?
user posted image
user posted image
Mai am de treaba la ea, trebuie sa remediez vopseaua pe la oglinzi, unde tata nu si-a permis sa le scoata la revizie cand a vopsit-o total si am observat ca acolo vopseaua a cedat,dar astea sunt retusuri care le rezolv intr-o zi, nu asta ar fi problema, mai trebuie sa-i montez niste accesorii la locul lor,cum ar fi stergatorul fata care l-am demontat pentru o mica retusare de culoare. si chederele exterioare de deasupra geamurilor le iau la vopsit metalizate nu negre, si portbagajul dispare, en nu voi folosi acel accesoriu,poate tata il va mai utiliza.
oglinzile vor intra la vopsit si cam atat.
Dar legat de capota,se va lega cineva de ea ca e neagra?

PS:scuzati praful de pe parbriz, asa e in garaj,stationeaza acolo de luni de zile... daca aveam baterie buna era curata....poate totusi intr-o zi o scot pana in drum si o voi spala in fata garajului. biggrin.gif
BZN
Nu se leaga nimeni de asta. Daca nu depasesti 30% din suprafata vopsita, nu trebuie sa faci modificarea in CIV.
edward_w92
si cum masoara ei fix daca eu am de exemplu 31 % si nu mai putin de 30%
troy
@edward_w92
Las-o bre nu te mai stresa, ca nu depaseste 30%. wink.gif
STORMTROOPER
Fara suparare, este vorba de un Oltcit si nu de o Dacie.Este vorba de un autoturism in 2 volume nu de o berlina in 3 volume. Se claculeaza altfel suprafata masinii.
Din punctul meu de vedere cred ca depasesti si 35%, asa ca mai bine te duci cu masina pina la inspectorul de la ITP il intrebi si vezi ce spune.
Bafta.
dan.gutu
QUOTE(BZN @ 10 Sep 2010, 20:42)
Nu se leaga nimeni de asta. Daca nu depasesti 30% din suprafata vopsita, nu trebuie sa faci modificarea in CIV.
*


Unde scrie treaba asta ? Si daca ai o dunga mai groasa, de alta culoare, pe masina, trebuie sa modifici culoarea.
edward_w92
user posted image
user posted image
daca mai lucrez si la lateral si ii mai trantesc si paint-urile astea,macar sa nu muncesc degeaba,ce culoare trebuie sa declar,sau ce-mi trec ei?
dan.gutu
ALB+NEGRU+ALBASTRU+GRI+VERDE smile.gif
iuser
Vreau sa fac si eu ITP-ul la Trabant , unde gasesc o statie care are pedometru?
vr1
daca am suspiciunea că mi-a forjat-o(a accelerat-o ca un dement) la itp (noxe) cum pot afla ? -n-am fost in hala la testu cu pricina, doar am constatat ca era cam mult fum cand am revenit
testeru da ceva?
e vorba de un logan diesel
vdaniel
Facut azi dimineata ITP la masina matusii:Logan MCV 2.006, putin peste 12.000KM. Pret 105ron, dar lasat 110, trecut fara probleme.
extasy_myhay
la motoarele diesel cica asa se fac noxele, la fel mi-au faut si mie desteptii de la RAR pe strada (la masina de firma Pick-up 1.9D) si la fel am patit si la un logan 1.5dci la itp
vr1
prostii
acum 4=5 ani mi s-a f*** vibrochenul din cauza asta(la alta masina diesel)
n-au voie s-o tureze la 6-7000 de ture
ca nu-s banii lor, nu-i masina lor
sa-si cumpere scule de calitate care sa dea noxele la 3000 de ture nu sa-mi dea peste cap motorul de care io am grija
-eu am sa depun o reclamatie la opc
Saint666
Facut ITP miercuri la Simpotrans Colentina. La masina din semnatura.
Noxe ok, frane ok. Cauciucuri ok, s-a uitat din prima la dimensiuni. A zis ca tre sa cam schimb flansele la amortizoare in curand, atat.
90 de lei. Cu factura. Si atat.
dan.gutu
QUOTE(vr1 @ 26 Nov 2010, 23:10)
prostii
acum 4=5 ani mi s-a f**** vibrochenul din cauza asta(la alta masina diesel)
n-au voie s-o tureze la 6-7000 de ture
ca nu-s banii lor, nu-i masina lor
sa-si cumpere scule de calitate care sa dea noxele la 3000 de ture nu sa-mi dea peste cap motorul de care io am grija
-eu am sa depun o reclamatie la opc
*


Asa se face in toate tarile unde curge apa calda din perete,prin turatie maxima de regulator,nu cred ca se ajunge la 6-7000 de ture,maxima este undeva la 5200, la masini mai vechi.Si daca se depaseste cu mai mult de 300-400 de rotatii,maxima data de producator, este motiv de respingere,regulatorul nu isi face treaba.Oricum orice inspector prima data te pune sa semnezi, apoi se apuca de treaba,daca,crapa,te poti duce si la Haga,nu raspunde.
BZN
QUOTE(dan.gutu @ 27 Nov 2010, 07:57)
...Oricum orice inspector prima data te pune sa semnezi, apoi se apuca de treaba,daca,crapa,te poti duce si la Haga,nu raspunde.
*



Asta nu prea e in regula...

In rest, pe parte tehnica, nu ma bag. Sunt convins ca stii mai bine. tongue.gif
rodi
QUOTE(dan.gutu @ 27 Nov 2010, 07:57)
Oricum orice inspector prima data te pune sa semnezi, apoi se apuca de treaba,daca,crapa,te poti duce si la Haga,nu raspunde.
*


Si iti zice si verbal inainte sa semnezi, care este treaba si riscul - riscul este total al solicitatorului de servicii.
BZN
QUOTE(rodi @ 27 Nov 2010, 10:37)
Si iti zice si verbal inainte sa semnezi, care este treaba si riscul - riscul este total al solicitatorului de servicii.
*



"Serviciul" asta e oarecum obligatoriu, d-aia am zis ca nu e in regula aspectul... Acum pe bune, sunt destui cei care nu o sa solicite niciodata in trafic in asemenea hal motorul.
Nu vorbesc de jafuri, insa sunt motoare bune (ca sa nu zic noi, foarte bune) carora numai bine nu le face un astfel de test.
dan.gutu
Se tureaza doar o singura data,daca motorul este ok, nu se poate intampla nimic.Daca stii ca,motorul este in ''batista'', nu mai mergi la ITP,mergi la mecanic prima data.Nu exista alta metoda la diesel,decat prin masurarea opacitatii gazelor eliminate.
vr1
QUOTE(dan.gutu @ 27 Nov 2010, 07:57)

poftim???
unde? unde te pune in romania sa semnezi ceva inainte la itp? de 20 de ani fac itp in romania si e prima data cand aud asa ceva. pt ca daca tipul imi spune la inceput vedeti ca eu am s-o turez pana la 5-6-7000 de ture, eu ii spun sa mearga inapoi sa pasa vaca la tara in continuare ca eu itp la el nu fac
și nu mai faceti supozitii gratuite
nu e vorba de un motor in batista
tocmai ca am punctat ca imi am grija de motor. sunt sofer vechi si doar de diesel
si oricum ”motorul” are 60 000 de km
iar masina pe care o avea pe rampa inainte era o un harb de dacie papuc(tot diesel) -care avea inclusiv paie la aparatorile de noroi, si pe care nici macar n-o accelerase-de fapt nu a urcat la volan
-asta m-a si facut sa parasesc linistit incinta halei atunci cand masina mea era pe rampa si mi-a zis sa plec la casierie sa platesc

27 Nov 2010, 16:05:
deci masina e la al doilea itp -tot la ei, iar prima data nici n-a fost vorba de turat in excces
dar de data asta cred ca am muscat-o si asta ma intereseaza
cum pot afla ? raman ceva dovezi undeva?
la urma urmei toata inspectia e computerizata
dan.gutu
Eu fac asta de vreo 12 ani smile.gif si nu risc sa stric vreun motor fara sa fi semnat cel care prezinta masina.Pai daca iti strica ala masina si nu ai semnat este bun de plata.Eu le spun pana sa bag masina la ITP ce se poate intampla si care sunt riscurile,daca vor,semneaza raportul ITP ca sunt de acord sa le fie inspectata masina, comform planului de operatiuni.La ce dovezi te referi ? La raportul ITP sunt atasate listingurile de poluare si franare.Daca temperatura uleiului,masurata prin gaura de la joja de ulei,cu un senzor special, nu este peste 80 de grade celsius si crapa motorul,vinovat se face tot inspectorul ITP.
rodi
QUOTE(vr1 @ 27 Nov 2010, 15:58)
QUOTE(dan.gutu @ 27 Nov 2010, 07:57)

poftim???

eu ii spun sa mearga inapoi sa pasa vaca la tara in continuare ca eu itp la el nu fac
și nu mai faceti supozitii gratuite


*



nu era si nu este cazul... la ITP.
X@by
Ce se enerveaza unii radmasa.gif La toate masinile cu motor diesel asa se face testul.
Partea aia cu semnatul nu este valabil. De cate ori am dus masina la itp Nu am semnat nimic si nici nu mi sa spus nimic in legatura cu motorul.
dan.gutu
Pai, pe raportul ITP este o rubrica unde se completeaza numele si prenumele celui care prezinta masina,adresa,serie de buletin si semnatura.Daca nu ai semnat,mai mult ca sigur a facut ala vreo mazgalitura rolleyes.gif ,pentru ca aceste rapoarte sunt controlate periodic de cei de la RAR.
vr1
QUOTE(dan.gutu @ 27 Nov 2010, 16:28)

nu inteleg
tu faci inspectii itp?
cum adica temperatura uleiului? n-am vazut pe nimeni s-o masoare.Masina poate sta la coada 1 ora inainte
cred ca-ti dai seama ca motorul e rece in cazul asta
-iar listinguruile alea de ce nu le ataseaza facturii ?
in definitiv am platit testul
e admisa din punct de vedere tehnic, dar vreau sa stiu cat de admisa e
ca la doctor-esti sanatos dar asta nu inseamna ca nu-ti da valorile analizelor
n-are de ridicat saci de ciment
are de apasat un buton sa-l ia naiba de buton
hai doua
Așa: si in listingurile alea(in fișa) scrie la cât a fost turat motorul ?
Ampt
Tocmai am facut I.T.P-ul la masina din semnatura !
Operatiunea s-a desfasurat la service-ul Dacoserv din Militari si pot confirma ca intr-adevar am semnat raportul I.T.P inainte de a fi introdusa masina pe stand. De asemenea pe hartia iesita de la noxe erau trecute temperatura ulei ( la mine era de 86 grade Celsius ) si de asemenea si valoarea turatiilor motor, atat la relanti, cat si la turatie mare. Chiar daca masina sta la coada, inainte de a intra si de a efectua testul trebuie pornita astfel incat motorul sa fie cald, asta daca vrei sa-ti iasa noxele.
Mentionez ca toate inspectiile I.T.P de pana acum ( 5 la numar ) au fost efectuate la Dacoserv Militari si au fost mereu facute pe bune ( este vorba in primul rand de siguranta ta si apoi a celorlalti participanti la trafic ). Chiar daca la ultimele doua inspectii nu am trecut din prima, asta nu este un motiv de suparare, ci din contra am putut remedia problemele semnalate si am stat linistit dupa aceea ca masina corespunde din punct de vedere tehnic. Mai ales ca problemele semnalate tineau clar de siguranta : furtune etrier crapate, repartitor frana blocat, amortizor fata neetans.
Bafta tuturor ! smile.gif
dan.gutu
QUOTE(vr1 @ 28 Nov 2010, 14:55)
QUOTE(dan.gutu @ 27 Nov 2010, 16:28)

nu inteleg
tu faci inspectii itp?
cum adica temperatura uleiului? n-am vazut pe nimeni s-o masoare.Masina poate sta la coada 1 ora inainte
cred ca-ti dai seama ca motorul e rece in cazul asta
-iar listinguruile alea de ce nu le ataseaza facturii ?
in definitiv am platit testul
e admisa din punct de vedere tehnic, dar vreau sa stiu cat de admisa e
ca la doctor-esti sanatos dar asta nu inseamna ca nu-ti da valorile analizelor
n-are de ridicat saci de ciment
are de apasat un buton sa-l ia naiba de buton
hai doua
Așa: si in listingurile alea(in fișa) scrie la cât a fost turat motorul ?
*


Da fac ITP tongue.gif .Se masoara temperatura uleiului,pentru ca a apei nu ai cum,se considera ca sunt aproximativ aceleasi.Pai ca un motor sa lucreze la capacitate,de aici si emisiile poluante,trebuie sa aiba o temperatura de peste 80 de grade celsius.Daca masina sta 3 ore la rand,trebuie adusa in parametri si apoi trebuie facut testul de poluare.Da pe listing se inregistreaza si turatia,de relanti si maxima de regulator,temperatura uleiului,''timpul de baza'',care este timpul in care se tureaza motorul intre turatie minima si maxima,nu trebuie sa depaseasca 2 secunde si bineintele opacitatea. Cred ca ai inteles cum sta treaba,daca ceri o copie dupa listing,este posibil sa iti dea,nu este obligatoriu,daca ai obiectii, poti face o contestatie la RAR si iti sunt lamurite unele lucruri.Daca mai aveti nelamuriri va raspund cu placere sau puteti cauta aici http://www.rarom.ro/cs-uploads/rntr1_nou.pdf
vr1
QUOTE(dan.gutu @ 28 Nov 2010, 18:54)

îți mulțumesc
m-am uiat peste el și am să-l mai citesc
vr1
[quote=dan.gutu,28 Nov 2010, 18:54]
]
[/quote]
este posibil sa iti dea,nu este obligatoriu,daca ai obiectii, poti face o contestatie la RAR si iti sunt lamurite unele lucruri/rntr1_nou.pdf[/url]
[/quote]
intr-un final mi le-au dat
și sunt obligați să ti le dea dacă ceri
oricum nu scrie mare lucru
un formular tip pe care a trecut cu pixul numărul meu de mașină
cică turația la regulator a fost de 4528
dacă a fost mai mare cred ca softul tot turația asta ți-o trece
mă uit aici și văd că turația la relanti scrie 747 doar că de când am fost la itp stă aproape de 1000
einstein1984
La diesel ralantiul e pe la 800 rot/min la cald.
UDI
am facut sambata ITP la Dacoserv, 100 lei pentru Logan diesel. Nu mi-a dat din prima, am avut un pivot pe dreapta bulit pe care l-am schimbat cu tot cu bascula tot la ei (gasiti toata povestea in topicul DACOSERV). Dupa schimbul basculei, m-am intors la ITP in aceeasi zi si a fost ok.
hyena
am facut si eu itpul acu 2 saptamani in spate la R.A.R in targoviste la IJTL 150 de ron atat mi-a cerut atat am dat nu am intrebat decat de galeria de dublucorp pe care aveam montat monocorp cu flansa... am zis ca s-a rupt unde se prindea saxofonu si ca pe asta am gasit-o... cei de la R.A.R erau si ei pe acolo...
mstaniloiu
Din punct de vedere funtional - nu trebuie sa comenteze daca ai schimbat carburatorul - desi pe mine m-au luat la rost la control in trafic (ARR - RAR) - desi am iesit la noxe - au comentat ca am carburator de Dacia (32IRMA) pe Oltcit sad.gif
dan.gutu
Pai din punct de vedere functional,nu ai voie sa modifici parametrii de functionare,daca inlocuiesti un carburator de un tip, cu altul de alt tip,te asigur eu ca se modifica semnificativ parametrii de functionare.Ca si emisii poluante se poate incadra,dar ca performante 100% nu.
mstaniloiu
Ce nu inteleg eu - acum are treaba RAR -ul si cu performantele si economicitatea autoturismului meu ?

Ei trebuie sa se asigure de conformitatea cu siguranta in trafic .

De aia avem noi romanii probleme - am lucrat 3 ani in CommonWealth (fostul Imperiu Britanic) - in British Virgin Islands - si autoriatea lor - pe care o respecta si sustine toata lumea (chiar si oamenii de rand) - nu are nimic impotriva daca tu iti pui un carburator de Lamborghini pe un Morris Minor - cata vreme Morris-ul respecta conditiile de siguranta in trafic (inlcusiv noxe).


La noi am vazut ca te intreaba si de ce nu ai proiectoare in locasurile in bara fata - in ciuda faptului ca masina nu a fost echipata cu proiectoare.

In general - nu ma refer la subiectul de fata neaparat - romanul trebuie sa dovedeasca ca e "nevinovat" desi nu a facut nimic vinovat - dar doar este acuzat de x sau de y (oficialitate a "statului") ca a facut ceva...

RAR, ARR - cu tot respectul- ca poate sunt si ingineri de calitate acolo (si eu sunt inginer) - fac parte din instrumentul de represiune a populatiei --- vedeti la alegeri sau cand se mai fac adunari populare (in Bucuresti acum cateva luni de exemplu) ----
ARR si Politia sunt convocate sa caute "nod in papura" vehiculelor de pe drum.

Nu de alta - dar fac naveta in fiecare zi - si in ultimi ani m-am saturat de ei(ARR, RAR) pe drum - oricum nu de aici o sa se imbunata teasca calitatea masinilor aflate in trafic - cine nu vrea sa isi repare rabla - nu si-o repara si gata .... si chiar daca ii iei talonul - se recupereaza talonul pe alte cai cool.gif ... sau isi cumpara alta rabla cu care mai merge 2 ani.

Ca sa nu mai vorbim si de licente de transport si de sumele mari de bani pe care ii jecmanesc de la oameni . Din cauza licentelor - localnicii, sotia, copii mei nu mai pot merge cu autobuzul - ca nici unui transportator nu ii mai convine sa faca traseul pana la mine in localitate... stau la granita intre judete si le trebuie "licenta nationala" care costa suficient sa falimenteze un transportator local mic sau sa ii "negativeze" orice profit real.

E usor sa strici, sa amendezi, sa pui impozite si accize ... sau sa cauti defecte - e mult mai greu sa creezi ceva, valoare adaugata, locuri de munca si bunastare. Bunastare - asta nu stim noi sa facem - daca omul are posibilitate si bunastare materiala - isi cumpara automat un autoturism de calitate - nimeni nu merge din reavointa pe drum cu o masina necorespunzatoare.


Ca si exemplu particular - Nimeni nu inlocuieste carburatorul la Oltcit de dragul de a-l inlocui - ci de nevoie --acel carburator original -dublu corp de Oltcit - nu se mai calibreaza nicaieri - iar in conditiile in care ai copii mici si ai nevoie de masina trebuie gasita o solutie. In cazul montarii unui carb. nou de Dacia - e absolut onorabil - mai ales ca operatiunea e facuta corect - consumul scade si noxele se micsoreaza .



Numai bine si un AN Nou mai Bun - Sa incercam sa fim mai intelepti - mai ales cei care au putere asupra altora ...


P.S. : La mine in zona sunt vreo 2 familii de tigani care umbla pe DN1 cu 2 automotor de taiat lemne - pe aia nu ii mai intreaba nimeni nimic de rovigneta , omologare, itp, asigurare - conducerea un "autovehicul "(daca pot sa ii zic asa) pe drumuri publice etc. etc.
rtBK
imi poate recomanda si mie un service cu itp de incredere? nu sa-mi ceara spaga si sa inventeze probleme.. Daca chiar sunt vreau sa le rezolv, ca doar nu vreau sa ajung in pom.

am citit postul unui coleg si parca simpotrans pare ok, a avut cineva experiente negative cu respectivii?
UDI
Dacoserv Militari (la celalat nu stiu cum o fi).. sunt super seriosi la ITP; eu am facut la ei ultimele doua ITP-uri. Si este si foarte ieftin, vreo 100 lei pentru loganul meu diesel. pentru benzina cred ca este putin mai ieftin. Singura chestie, trebuie programare. eu am intarziat 15 minute si am pierdut randul.. cam atat e de aglomerat
DMP
Subscriu la ce a scris UDI.
Tipul de la ITP de acolo e de toata isprava.
sobolan
QUOTE(vr1 @ 28 Nov 2010, 14:55)
.....cum adica temperatura uleiului? n-am vazut pe nimeni s-o masoare.Masina poate sta la coada 1 ora inainte
cred ca-ti dai seama ca motorul e rece in cazul asta
.....
*



n-ai vazut tu da' in loc de joja ce baga aia acolo ? un pai imens ca sa bea ulei cald ! radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
dociu bogdan
fratilor am si eu p roblema,pe 6 iunie tre sa fac itp si nu mai am loc pe talon sa imi puna stampila,ce fac in cazul asta?multumesc
Alexu7
tare faza.... radmasa.gif
o sa-ti dea un cartonas, anexa ca sa zic asa, nu-ti face griji !
dociu bogdan
QUOTE(Alexu7 @ 29 May 2011, 08:48)
tare faza....  radmasa.gif
o sa-ti dea un cartonas, anexa ca sa zic asa, nu-ti face griji !
*


ok asta stiu doar k eu am mai avut o anexa,fiind masina pe taxi fac mai des itp si sunt practic la a 2-a anexa,este ok?
alinworm
a fost cineva pana acum cu o dacie 1310 la Dacoserv? Stiu ca nu o sa iau din prima dar ma gandesc sa nu fie prea "binevoitori" si sa imi gaseasca de fiecare data cate ceva si sa nu imi dea ITP-ul! Sunt programat maine la 14:30....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.