QUOTE(stolniceanulucian @ 18 Dec 2017, 11:20)
Cei de la WhatCar au scris un review foarte bun ptr. Renault Alpine A110.
In opinia lor:
"The Alpine A110 is one of the most entertaining and rewarding sports cars you can buy, regardless of price"
+ Involving and entertaining handling
+ Forgiving ride
+ Rapid performance with surprising economy
Seria "Première Edition" este deja vanduta complet.
Ramane de vazut daca Renault va reusi sa faca bani cu acest model pe termen lung, Renault neavand nici pe departe imaginea de marca a Porsche sau Jaguar.
Da majoritatea review-urilor lauda in special dinamica de exceptie datorata greutatii reduse. Totusi sa conduci asa ceva in viata reala nu se rezuma doar la calitatile de pe circuit. Mai conteaza:
- siguranta pasiva: cum se comporta structura de AL(aluminiul) la impact? cum acum majoritatea masinilor de pe drumuri au cu 200-500 kg mai mult, la un impact incasezi mai mult in masina mai usoara (legea conservarii energiei).
- siguranta activa: ma intereseaza sa fie o masina controlabila in modul default, in conditii de aderenta slaba
- lucrul cu AL este scump. Sudura f complicata, vopsirea la fel. Nu-ti face orice nea Jean, ai nevoie de personal special calificat pentru asta. Pun pariu ca vom numara pe deget reprezentante certificate pt a repara Alpine. Sa vezi costuri de reparatii.
- fiabilitate, racire motor...
Prefer sa astept vreo 2 ani pt a vedea parerile directe ale posesorilor alea sunt edificatoare. Plus ca in 2-3 ani vor aparea noile Cayman/Boxster. Pb Porsche vor lua atitudine.
Oricum pana atunci sa dau 58k euro pe o masina pe care nu o pot configura cu lucruri esentiale pt mine(ex: cutie manuala) mi se pare obscen de mult. 60k ma costa un 718 Cayman cu manuala, PASM, Chrono package, roti 20", diferential optional, vopsea metalica, navigatie. Si ca principiu, am incredere mai multa in ingineria Porsche, care asta fac de ani buni.