Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor frana de mana
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Mecos
Salut la toata lumea.
Am si eu o mica problema.
Martorul din bord care se aprinde cand frana de mana este trasa imi ramane aprins si dupa ce eliberez frana de mana. Am incercat sa vad ce se intampla cu microintrerupatorul, i-am scos mufa din spate si nici un rezultat;martorul din bord ramane aprins.
Daca aveti vreo idee sau sugestie, va rog sa mi-o spuneti si mie.
Merci.
klaus
Reseteaza sonda de pe pompa de frana.
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=834&hl=
Remus66
Ai facut cumva o aerisire a sistemului de frinare?De obicei deranjamentul descris de tine apare atunci cind se aeriseste sistemul de frinare si nu s-a resetat sonda de pe pompa centrala de frina. Aceasta sonda are rolul de a detecta o cursa exagerat de mare a pistonaselor pompei de frina,(ceeca ce inseamna de fapt o pierdere de lichid din sistem) si o semnaleaza prin aprinderea becului respectiv,bec care este adevarat ca se aprinde si la tragerea frinei de mina.
Pe pompa de frina cum privesti masina din fata catre spate, pe partea dreapta are un "bulb" destul de mare care este sonda descrisa mai sus si care sonda se termina cu un papuc la care se conecteaza un fir.Scoate acel fir si daca becul se stinge atunci sunt 2 posibilitatisi anume:
1- ori s-a intimplat ceva cu frinele si becul arata corect acest lucru, ori
2- ai umblat tu la frine (aerisire) si atunci trebuie sa resetezi sonda in felul urmator.Desurubezi pur si simplu sonda de pe corpul pompei folosind o cheie fixa potrivita si fara frica fiindca de acolo nu curge nimic.Dupa desurubare vei observa in capatul dinspre pompa un tumburus pe care apesi energic de vreo 3-4 ori dupa care montezi totul cu grija inapoi, adica insurubezi sonda si coectezi firul elactric.
In mod normal ar trebui ca becul sa nu mai lumineze.
Acum ma gindesc la varianta 3 sonda defecta dar asta cred ca numai prin inlocuire cu una buna se poate verifica.
Oricum daca ai dubii in ceeea ce priveste frinele mergi la service fiindca frina nu este un lucru cu care sa te joci.
Mecos
Multumesc pentru sugestii.
O sa incerc ceea ce mi-ati spus.
Am uitat sa mentionez ca becul acela s-a aprins dupa ce am fost la un service si printre altele am schimbat si placutele de frana (fata). Dupa ce am plecat cu ea am spalat-o si de atunci am ramas cu martorul frana aprins.
madkat
senzorul de la pompa de frana 100% - se aiureste dupa schimbul de placute... se poate reseta, schimba etc. wink.gif - etc-ul nu-l zic - nu de alta dar sare klaus smile.gif
Mecos
Am rezolvat problema!
Am dat de 2-3 ori cu cheia in senzor, fara sa il desfac si s-a rezolvat.
augustin87r
Am tot citit despre senzorul ICP. Astazi a trebuit sa imi schimb si eu placutele si m-am uitat special sa vad unde e senzorul care trebuie resetat. Am cautat in partea stanga a pompei si am observat o piuluta care pare a fi de 22 (se discuta ca se desface cu cheia de 22), am presupus ca ala e senzorul, dar in capatul lui nu am nici un papuc in care sa conectez firul care merge la bord.....Am gasit totusi un fir (poza) si nu stiu daca asta trebuia sa fie in capatul senzorului....

Daca va uitati la poze :

1.asta e senzorul?
2. asa e si la voi papucul care se cupleaza la senzor?
3. unde anume ar trebui sa infig papucul? (in fundul senzorului as zice, dar nu e loc)

user posted image

user posted image

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.