Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pocnitura partea dreapta spate in 4x4 lock!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
DorinZ
Seara buna!
Detin un Duster 1.6 115cp 4x4, 3000km. Ramas in zapada cuplat 4x4 lock, esp off, trepta 1, dau sa plec mai in forta si aud o pocnitura in dreptul rotii dreapta spate, cuplez marsarier la fel, treapta 1 la plecare poc. Dupa aceea daca o smucesti tot in fata nu se mai aude. Zgomotul este metalic se simte in caroserie gen planetara sau diferential.
2wd, 4wd, 4wd lock - mers normal fara probleme! Pocnitura apare când faci balans sa iesi din problema smucind masina inainte-inapoi.
A mai patit asa ceva cineva?
blink.gif
Agrig
Cu alt tip de masina 4x4 dar am "turtit" toba in zapada inghetata...
Un prieten cu ceva prezoane de roata destinse.
cristic1982
Poti reproduce problema?
DorinZ
Daca ajung in teren da! Pe 2 wd sau auto asfalt nu se intampla nimic, totul este lin si fara zgomote ciudate!
MuciX
Pana nu o duci pe rampa nu cred ca ai ce vedea. Posibil nici macar un elevator sa nu ajute.
einstein1984
planetara spate?
nik1965
Scrie in carte ca pot aparea astfel de zgomote .... e zgomotul de blocare roata care nu are aderenta ca sa poata transfera puterea la roata cu aderenta .....
DorinZ
Da am citit si eu! Ar mai fi o unitate de cuplare cu comandă electromagnetică care are o bila in interior care la smucituri pocneste, mai ales la schimbarea sensului. Am fost la reprezentanta si mi-au spus ca este normal iar mașina este ok.
Asta este ii dau "sa îi pută toba" si vedem ce o fi. Inca 2,6 ani de garanție vedem ce o pati, ca de experiente o sa aiba parte! 😂
IRONICK
Haaa? Bila??? smile.gif

Rotile se blocheaza prin franare atunci cand se pierde aderenta. In afara de singurul cuplaj central, nici vorba de alta "tehnologie" cu bile.

Pocnituri se auzeau doar cand sabotii ramaneau lipiti de tamburi.
Totusi suntem in 2017, iar Duster nu foloseste tehnologie de acum 40 ani si franare cu tamburi pe spate ...
Agrig
Si Hilux foloseste tamburii pe spate, NP 300, B2500, L200 la fel.
Au un mic schepsis folosirea lor la masinile ce mai intra in teren, nu`i doar asa de economie.
IRONICK
Si pe cap tractor se folosesc si lista poate continua. In cazul turismelor se folosesc strict din motiv de economie. Iar Duster nu are legatura cu lista de masini de mai sus.
DorinZ
http://www.e-automobile.ro/categorie-trans...-integrala.html

Pentru cei care vor sa cunoasca in detaliu siatemul 4wd de la Dacia.
roland
Elegant. Deci, bila.
einstein1984
QUOTE(IRONICK @ 13 Feb 2018, 01:59)
Si pe cap tractor se folosesc si lista poate continua. In cazul turismelor se folosesc strict din motiv de economie. Iar Duster nu are legatura cu lista de masini de mai sus.
*


Dacia duster in general e folista strict din motive de economie ca altfem am avea toti range rover velar .
Si ai fi uimlit sa vezi camioane de santier cu tamburi desi versiunile de sosea au discuri, din motive de namol si pietre.
Agrig
QUOTE(Agrig @ 12 Feb 2018, 22:59)
Si Hilux foloseste tamburii pe spate, NP 300, B2500, L200 la fel.
Au un mic schepsis folosirea lor la masinile ce mai intra in teren, nu`i doar asa de economie.
*




QUOTE(IRONICK @ 13 Feb 2018, 00:59)
Si pe cap tractor se folosesc si lista poate continua. In cazul turismelor se folosesc strict din motiv de economie. Iar Duster nu are legatura cu lista de masini de mai sus.
*



Toate masinile alea, la care mai adaug Nissan Terrano II sint cam de 2 ori pretul unui Duster.
Ca dinamica Hilux este peste Duster si totusi folosesc toate frina cu tamburi pe spate.
Chiar nu e vorba de economie, stiu ei ce stiu despre conditiile de lucru in teren.
Toate acele sint adaptate mersului in teren, Duster la fel.
La ora actuala aproape toate companiile care au nevoie de masini de teren folosesc ca masina de teren usoara Duster si nu Lada NIva care la mers in teren este superioara Duster-ului dar la comportare generala nu.
Sper sa nu ajungem acuma sa discutam despre locomotive tractoare si buldozere daca au fost aduse in discutie capetele tractor.
IRONICK
La masinilea alea chiar este necesar sa foloseasca tamburi, din motiv de masa/greutate. Nu are legatura cu 4x4. Ca la orice masina de tonaj mai mare.
La Dacia si alte turisme se face economie la productie si costuri de intretinere.
einstein1984
din contra, un mercedes de gabarit depasit are fix frane cu disc peste tot..Sau vrei sa zici ca talburii sunt mai eficienti ca discurile la franat greutati mari?
IRONICK
pe aer sau lichid?
einstein1984
Aer si cama.
Agrig
QUOTE(IRONICK @ 13 Feb 2018, 15:15)
La masinilea alea chiar este necesar sa foloseasca tamburi, din motiv de masa/greutate. Nu are legatura cu 4x4. Ca la orice masina de tonaj mai mare.
La Dacia si alte turisme se face economie la productie si costuri de intretinere.
*



Asta inseamna ca este mai performanta frina pe tambur din ceea ce spui.
Deci mai ieftina si mai performanta...hmmm, cam nu se nimereste cu realitatea...dar asta e.
La costuri de intretinere este adevarat, n`am schimbat tambur sau saboti la nici una, max au fost 340KKm si uzura era pe spat la sub jumatate.

IRONICK
Nu inseamna performanta, ci limite tehnice sau economice.
Pe disc este mai rapida/controlabila > performanta. Cu etriere pe spate costurile de productie cresc mult in cazul unei masini low cost, gen Duster. Pe punti rigide si mase mai mari evident ca alegi la fel. Dar din alte considerente.
Eu as prefera una care nu implica frecarea sub nici o forma. Asa cum acum ceva ani in urma vb. de pompe electrice de apa/ulei pentru cresterea eficientei. Le-au bagat cand nu se mai putea fara. Nu inca in cazul unei masini low-cost. Lista este lunga.
Agrig
E vorba in primul rind de protectia la namol, apa, bolovani a frinelor.
Pompa de apa electrica au pus`o cei de la BMW prima data ca nu mai aveau loc sa bage L6 sub capota cu una normala.
Solutia este din perioada cind nu era totul sub semnul economiei ...cred ca de prin 88.
De ulei electrica au pus Borgward paralel cu cea mecanica pentru amorsarea pornirii la rece.
IRONICK
Si motorul cu propulsie prin reactie a fost inventat in 1910.
Este vb. de folosirea solutiilor pentru masinile de volum, nu cele de nisa. Daca tot ne place sa scoatem din context, sau sa generalizam.
Agrig
Motorul cu reactie a fost inventat inainte de Coanda, el a construit primul avion cu motor cu reactie,
mai precis motoreactor.
Motorul 6L ( 6 in linie) cu pompa de apa electrica chiar nu a fost de nisa.
Iar la Duster alegerea a fost rational facuta acolo, au facut altii alte alegeri dar s`au ales cu frina de mina tot pe tambur insa pe cardan ca pe disc era mai complicat si nu atit de sigut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.