Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85
YRX
Dupa multi ani de Logan, cu care am mers peste tot, mi-a venit ideea de a cumpara o masina mare 4x4 pentru deplasari lungi, in special. Cum imi plac masinile si sunt cat de cat la curent cu domeniul aveam mai multe candidate:

- Range Rover L322, primul pe lista dupa gustul meu, a picat repede datorita motorizarilor mari. N-am de gand sa le dau comunistilor zeci de mii de lei impozit pe an. Plus ca este destul de rara la piese.

- X5 - tot motorizarile

- Nissan Patrol si Pathfinder, asa si asa la design, interioare ec. Japonezele nu prea sunt pe gustul meu.

- Cayenne, Q7 - motorizari mari, preturi mari, scumpe la intretinere.

- Hummer H1 - n-am permis pentru C biggrin.gif

Asa ca m-am oprit la Touareg 2.5 TDI
Motor pana in 2.5, interior misto, masina destul de performanta on/off road, confortabila si VW, piese pe toate gardurile, pline dezmembrarile de masini de Anglia etc. Plus ca au ajuns la niste preturi mici rau la sh.
M-am tot uitat pe la noi dar erau obosite rau, km dubiosi, carpite etc. Am luat siturile germane si italiene la puricat. La italieni masini echipate top, trape, tapiserii individual, nebunii, dar ponosite rau, parca transportasera porci cu ele. Ce-i drept mai ieftine ca in Germania.
In Germania mai scumpe, km mai multi, echipari standard, dar mai aratoase.
Cu ocazia asta am stabilit ce vreau - motor 2,5 E4 cu Dpf, manuala, suspensie normala, dif spate blocabil, masina standard, nemodificata, roti standard, interior piele crem cu cat mai multe optionale.
Mi-am facut cont pe mobile.de si imi trimiteau zilnic noile anunturi. Ajunsesem sa ma uit 5 secunde la o poza sa vad ce hram poarta masina, parca eram samsar... biggrin.gif
Prin octombrie vad ANUNTUL si s-a produs scanteia - ASTA E!
Am simtit ca parca ma astepta, ma uit, vad interiorul murdar, dar nejigarit, oglinda laterala sparta, cauciucurile de doua feluri dar simt potentialul. Daca or fi si km reali e de notat.

[attachmentid=1628081213] [attachmentid=1628081211] [attachmentid=1628081210]

O sun repede pe nevasta-mea, am gasit masina, ii povestesc asa si pe dincolo, vine raspunsul "ba, ejti nebun? Esti sigur? Nu e dubios pretul? Si cum dracu' plecam noi acu' in Germania?"
Ii zic - Eu ii trimit un mail sa-mi dea vin-ul si poze detaliate
Ii scriu lu nemtu', astept raspuns, ciuciu... Ba, cum dracu sa-l sun eu pe asta, ca nu stiu germana bob. Imi aduc amite de matusa neveste-mi din Germania, o sun pe nevasta, ma rog de ea sa vorbeasca cu matusica, ea imi spune candid "Draga, n-am mai vorbit cu ea de 20 de ani cum sa o sun acum?" Ii zic "nu ma intereseaza, rezolva".
Sa n-o mai lungesc, suna nevasta pe matusa, suna matusa la neamt, ia VIN, ia poze, negociaza pret, verifica VIN la VW, ne transmite data si ora intalnirii .... biggrin.gif

Acum despre masina.
VW TOUAREG 2.5 TDI motor BPD 120kw, origine Belgia, 149.000 km, 2007. Istoric curat de service la zi, Carpass belgian cu nr de km, facturi inclusiv de stergatoare, manual in olandeza...
Vanzatorul era dealer care aduce masini din Belgia si le vinde in Germania, langa Hanovra.
Rezervare la wizz pentru Hannovra, hotel si am plecat...
A doua zi intalnit cu omul la Gottingen, vazut masina, facut actele, dat banii, plecat cu masina.
Mai continuam povestea cu aventurile de intoarcere.
dandobre
Cât a fost halatul?
Noi utilizăm in concedii una similară, dar facelift din 2008, 3 litri, 80k, și îți spun sincer că, in ciuda cutiei automate și puterii superioare, la drum lung îmi pare mai obositoare că un turism.

LE: sa o stăpâniți sănătoși!!!!
Cu asta vroiam sa incep de fapt.....
wolfin
sa o folositi bucurosi. impunatoare masina. mie unu .....cred ca e singurul model care imi place de la wv.....poate si faceliftul de beetle ..pe alb

mi se pare sau are oglinda stanga sparta?


LE.daca era mahon si pe volan ce se mai supara Argon tongue.gif
einstein1984
sa o folosesti sanatos si fara eveniment neplacute! Asteptam urmarea
Thor1983
Să o stăpâniți sănătoși.
AR-18-MOS
Touareg 2.5TDI? 0-100Km/h e undeva la 13 secunde. Cam cat Loganul 1.4.
Dar ca si confort si tinuta de drum... incomparabil!
Felicitari!
IRONICK
Poti sa iti pui si trapa biggrin.gif

[attachmentid=1628081221]
YRX
Sa mai continui povestea un pic.
Deci, intalnit cu omul la Gottingen in gara. El amabil, a zis ca ne asteapta la Gottingen sa nu mai ne chinuim noi sa ajungem la Gieboldenhausen unde statea el. Am luat de dimineata trenul de la Hanovra Hbf catre Gottingen, o caruta de bani, dar am mers cu ICE. Ba, ce misto e trenul ala! A facut pe 131 km 38 de minute, zbura si avea un mers lin de ma luase cu somn. Aveau nemtii tunele facute prin toate delusoarele, numai sa mentina linia dreapta.
Trebuia sa ajungem dis de dimineata ca era nu stiu ce sarbatoare si se inchidea la DRPCIV-ul lor la 12 si nu mai aveam unde sa facem actele. Am ajuns, intalnit cu Bajrami (neamt sadea... biggrin.gif ), el nimic engleza, eu nimic germana, cazut la pace cu un pic de italiana. Uitat putin la masina, seamana cu cea din poze, parca e mai gri, mirosit uleiul, verificat sumar - pare sa fie in mintile ei. Zice omul ca merge tot pe ea, garanteaza, numai sa ne grabim ca trebuie sa ajungem la Zoll pana sa se inchida si pot dupa aia sa ma uit cat vreau.
Ma gandesc ca oricum imi place, o mai avea vreo problema asta e "iese la polish". Sunt perfect constient ca este o masina folosita, ce se mai strica reparam, numai sa ma tina pana acasa.
O luam pe niste drumuri, conduce tipul, baga mare, eu ascult zgomote, ma joc la geamuri, la bord etc. Pare in regula, dau si drumul la AC, merge, misc climatronicul in sus si in jos, merge.
Ma hotarasc, asta e, o iau.
Ajungem la inmatriculari, omul cunoscut acolo, trecem dintr-un birou in altul, facem asigurare, talon, numere pe o luna, vine si un neamt gras la masina, pe Bajrami il apuca brusc respectul, inseamna ca grasul e important pe acolo. Se uita la serii, la motor, la acte si zice - Alles in ordung - asta stiu si eu in germana ca-i de bine.
Gata, sunt proprietar, am talon si numere de Germania. Sunt primul din neam! Mi-aduc aminte de trening-urile alea albe ale nationalei germane purtate de samsari, zambesc, eu n-am.
Omul nostru zice - acum ma duceti si pe mine acasa - eu il intreb de bani, el imi face semn ca acasa.
Ma urc eu la volan, masiva e frate, ce dracu' m-o fi apucat... Scaunul sta aiurea, pedalele sunt aiurea, in oglinzi nu vad nimic, vitezele nu le nimeresc, o smucesc la plecarea de pe loc. Dupa ce ma pun in miscare piuuuuuu! o alarma, a, centura, iar piuuuu! frana de mana, ma uit pe consola, n-are, imi face semne namtul sa trag de o chestie din stanga, trag, gata se elibereaza. Plecam, ia-o la stanga, ia-o la dreapta, da-i inainte, o cam calc, ma avertizeaza ca nu suntem pe autostrada si ca amenda este mult, il ascult.
Dupa vreo 30 de km ajungem acasa la el, recunosc rulota aia din poze, parchez langa ea, opresc motorul. El imi ureaza sa o stapanesc sanatos, eu ii dau banii - 6.500 - negociati de matusa. Ia 50 si mi-i da inapoi - pentru oglinda sparta, zice ca n-a avut timp sa o schimbe, dar atat costa. Ii multumesc, il intreb de benzinarie, zice - stai ca va duc eu acolo, sa-mi iau masina si va tineti dupa mine. Ajungem la un Aral, ne salutam, ne arata pe unde sa iesim in autostrada catre Hanovra.

Bah, nu l-am luat pentru liniute, pentru asta am Logan-ul wink.gif
Deci, este 4x4 permanent, diferential central blocabil Hi-Lo, spate n-are blocabil, suspensie normala (pe arcuri), cutie manuala, fara trapa. Masa proprie spre 2 tone juma'. Nu face suta in 13 secunde, dar pe acolo.
A, si are rezervor de 100 de litri ... biggrin.gif
Victorine
In sfarsit, deci asta era battleship-ul smile.gif
Pai s-o calariti sanatosi! Sa ne asteptam de-acum mai răruț, asa, la contributii pe aria de Logan, la imbunatatiri aero, bujii, uleiuri, relanti ciudat? biggrin.gif
einstein1984
la cate uleiuri are asta....
cj98czh
Sa o stapaniti sanatosi!

Am condus modelul asta dar cu motor de 3L tdi si pe perne CJ-Bodrum si retur.

Faina masina dar ala era ca dracu de flamand ... 10.5% consum mediu la mers normal de concediu, in rest nu aveai ce sa ii reprosezi

Masina avea 48.000 km
diesel_power
Sa o stapanesti sanatos. Cred ca e o masina potrivita pt drumuri lungi, dar nu foarte potrivita pt autostrazi. Motorul e destul de turat chiar si in viteza a6a, mi se pare ca la 2000 rot/min are abia 110km/h, ceea ce nu e prea grozav pt un motor de asa capacitate si putere. Banuiesc ca la viteze de autostrada consuma cam cat in oras.
YRX
Gata, nu ne transformam in cafenea, nu sunt prea activ pe acolo... biggrin.gif
Ca sa punctam cate ceva de la inceput:
- asta-i pohta ce-am pohtit
- eu am ales-o, n-am primit-o de la servici
- ca consuma, ca alea, ca alea stiam prea bine de la inceput
- 0-100 km/h nu e prea relevant la o masina de genul. Pleaca greu de pe loc datorita masei, dar reprizele de la 50 - 100, 90 - 130 sunt bune, are totusi 400 Nm. Pe mine ma multumeste.
- consumul realizat de mine a fost de 7,8 -8,5 afara ( din Germania am facut 2000 de km si stiu ce vorbesc plus cateva plimbari prin tara), in Bucuresti am facut 15 la inceput, acum am ajuns la un 13 pentru ca am invatat sa o conduc.
- pana nu va luati careva V10-le nu comentam ca ala era mai bun. Daca reduc astia impozitele ma duc sa-mi mai iau un V10 de Anglia, asa de aroganta.

Multumesc de urari de drum bun, dar nu vreau sa ne lalaim pe 100 de pagini.
Argoane, am notat.
4x4, da, le-am scurs si am vazut toate filmuletele. La vara le mai scurg odata si fac si io film pe youtube.
Ironickule, o sa iau doua trape din alea, una pentru fratili meu... laugh.gif
einstein1984
3.2 nu facea bucuresti vama veche si retur fara vizita la benzinarie... mergea cu 200 pe autostrada dar si sugea mai ceva ca alina plugaru. Asa ca al tau sta deja bine.
la banii aia mi s epae super ietina masina, si la dauna totala tot iei bani buni pe ea la kil.
mars
Strasnica masina! Prin 2006 si-a cumparat un prieten una la fel (dar avea interior bej), am fost cu el la Constanta, sa o ia de la Cardinal Motors, si mi s-a parut nava spatiala. La multi kmp!
YRX
Einstein, my point exactly, este compromisul care am considerat ca mi se potrivește.
Bwwlan
Cred c-am mai zis undeva c-am condus un V10 TDI de la München pana la Bayreuth (+/-) si i-am dat cat a incaput. Consum cam 17%. Dupa, am alimentat, am resetat CB-ul, am inchis consumatorii inutili si am incercat sa conduc cat mai economic posibil, max. 125 km/h. Sub 8% n-am resusit s-o scot, pur si simplu nu cred ca e gandita sa mearga la buget.
bucatzel
QUOTE(YRX @ 16 Feb 2018, 17:30)
- asta-i pohta ce-am pohtit
*



Pai sa-ti fie de bine atunci.

Sincer, nu-s fan suv-uri, nu ma omor nici dupa aspect, nici utilitatea nu le-o inteleg multora. Da' no, nu mie trebuie sa-mi placa...

O singura chestie. Hummer H1 nu era cu mult mai mare decat ce-ai luat.

H1
Wheelbase 130 in (3,302 mm)
Length 184.5 in (4,686 mm)
Width 86.5 in (2,197 mm)
Height 77 in (1,956 mm)

Touareg
Wheelbase 2,855 mm (112.4 in)
Length 4,754 mm (187.2 in)
Width 1,928 mm (75.9 in)
Height 1,726 mm (68.0 in)

La motoare in schimb...
aLecsunder
QUOTE(Bwwlan @ 16 Feb 2018, 17:57)
Cred c-am mai zis undeva c-am condus un V10 TDI .  Sub 8% n-am resusit s-o scot, pur si simplu nu cred ca e gandita sa mearga la buget.
*




Ar fi fost culmea laugh.gif
AR-18-MOS
O trage in jos faptul ca e SUV. Cu 745d, am scos 6.8% la mers legal pe autostrada.
bgdrenault
Vapoarele nu consuma putin.
YRX
Ramasesem la benzinarie in Gieboldenhousen...
Bag io de 60 de euro motorina, punem navigatia in functiune pe telefon pentru ca aia a Touaregului avea o limba necunoscuta mie (LE: Olandezo-flamanda ceva de genu'), ne tragem mai intr-un colt si-mi aprind o tigara. O intreb pe nevasta-mea cum i se pare, "n-are portbagaj pe plafon!" vine respunsul intransigent, "si pare mai mica decat alte Touareg-uri", "a, si miroase cam urat la interior, a fum de tigara". Ii zic ca portbagaj n-avea nici in poze si cred ca Vw le face pe toate la fel, le mai ia la pila pe ici pe colo dar n-are cum sa se observe de la distanta. Cat despre fumul de tigara si jegul de la interior sa aiba incredere in mine si in anii petrecuti pe daciaclub.ro, ca o fac sa straluceasca, deja ma gandeam ca in sfarsit imi cumpar si eu kit-ul Leatherique.
Ne imbarcam in directia Hanovra. Ma rog, in directia centrului expozitional Hanovra unde nu pot sa ratez Muzeul Aerului, sa ating Focke Wulf-ul 190.
Imi aranjez scaunul mai bine, oglinzile, vad care-i treaba cu frana aia de mana, are o pedala pe care apesi si o parghie in bord cu care o eliberezi, amuzant, are 4 pedale... biggrin.gif
E, alta viata, incep sa vad si eu fata spate bine, stau cu mana pe consola centrala ca smecherii, dar tot nu ma inteleg cu motorul asta diesel, cu cutia de viteze si cu inertia mare a masinii. Conduc ca o cizma, era sa zdrobesc o baba cu un C1 care iesea de pe o straduta, ne ratacim intr-un sat cu tot cu GPS. Ajungem in autostrada, lucrurile se mai calmeaza, nu mai trebuie sa tot schimb vitezele, merg intr-a 5-a la 100, dau a 6-a, parca-i subturata, o calc se duce la 130 si vreo 2500 de ture, e mai bine. Temperaturile bune, 14V si ceva pe voltmetru, nu miroase a ars, nu troncane nimic, butonez cruise controlul, ma prind cum functioneaza, il activez, pfui ce misto. Daca tot mergea masina singura caut prin meniu sa schimb limba la afisari gasesc english, enter, alta viata, in sfarsit pot citi si eu mesajul ala de pe bord care ma sacaia de la benzinarie "check light bulb". Trag intr-un popas, ma uit la stopuri - aprinse, ma uit la faruri - pozitia la stangul lipsa. Opresc motorul, opresc luminile, deschid capota misc de mufa si o rog pe nevasta-mea sa aprinda pozitiile. Imi baga faza scurta direct in ochi, strig "doar pozitiileeee!", gata, a luat-o, nu mai e nici mesajul.

Ajungem la muzeu, mai schimbam registrul de la masini la avioane. Cam prost organizat, Spitfire langa AN-2, manechine impopotonate peste tot, briceagu' lu' Hindemburg, un Trabant, carnetul de zbor al lui Richtofen. Niste rusi se umflau in pene langa un Mig-19, plini de mandrie patriotica, copii asculta explicatia lu tac-su "eta cacaia avionski pac pac nemtii fascistii", ce mai conta ca nu-i din timpul "Marelui Razboi Partriotic". Ma amuz un pic, zambea si nemtoaica supraveghetoare, ii cer voie sa ma apropii de FW zice "OK, but be careful", il studiez in liniste, in sfarsit vad unul in carne si oase. Pun si mana pe el, ma urc pe un podium si vad cokpitul. Ce-as vrea sa-l vad pornit si zburand, poate la vara fac o excursie pe la vreun reenactment la D-day.

[attachmentid=1628081259] [attachmentid=1628081260] [attachmentid=1628081261] [attachmentid=1628081262] [attachmentid=1628081263]

Iesim de la muzeu, ii zic nevestei ca vreau la hotel, lasam masina in parcare si iesim la bere, ca sunt obosit si mi-e foame. Nimerim noi iesirea de pe autostrada 13413434452 catre prima centura, trecem de prima centura, trecem de a doua centura si ajungem in capatul strazii cu hotelul, gasesc parcare in fata (erau 3 toate). Uf, am ajuns!
La Hanovra am stat 3 zile, am zis sa vizitam si noi orasul, pentru ca nu cred sa mai ajungem in partea aia de Germanie.
Mi-a placut orasul, plin de viata, o gramada de tineret, oamenii relaxati, cu berea-n mana pe strazi, magazine, restaurante tot ce vrei. Nemtii mergeau cu bicicletele iar Khalid si Habib cu ML si SL ... Mai mult de jumatate din oamenii de pe strada erau arabi, asa realizezi ce problema imensa au. La luat gunoiul, la maturat strazile si la constructii era Hans si Helmuth, cafenelele, magazinele si restaurantele erau ale lui Hussein si Hassan.
Muttley
"eta cacaia avionski pac pac nemtii fascistii" icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif

In sfarsit, un jurnal de-al tau! happy.gif
Bwwlan
Ma rog, nu stiu daca relaxarea asta generalain care minorii stau si sug alcool din sticla direct pe strada, fara nicio jena, ii neaparat o treaba buna.
Ciudat cum aici, unde teoretic trebuie sa fii major ca sa poti cumpara alcool, toti juvenilii ling alcool peste tot, inclusiv in public, iar in Romania, unde orice puțică de 12 ani poate merge la alimentară sa ia o vodca Saniuta "ca asa i-a zis tata" si trece de casa de marcat fara probleme, nu vezi asa ceva pe strada.

Tin minte, apropo de inertia de care aminteai, ca si eu am condus o vreme prin Büküreș un T5 din 2010 si aveam constant senzatia ca opreste greu in trafic urban. Parca apasam pedala de frana normal si masina se incapatana sa mai mearga cativa metri, pana m-am dumirit ca trebuie actionata cu mai multa hotarare. In rest, inafara faptului ca nu pricep de ce unii o folosesc drept citadina fiindca are agilitatea unui dulap pe roti, la drum lung ii un cruiser destul de comfortabil.
Sa-l folositi sanatosi.
MuciX
Faceti-ma si pe mine sa inteleg, de ce e obositoare/incomoda masina asta la drum lung?
AR-18-MOS
Si eu sunt curios. Poate pentru pasagerii din spate, daca podeaua e destul de inalta, fiind SUV.
dandobre
Depinde de fiecare, poate pentru unii e invers.
In cazul meu, eu vad lucrurile așa: mașina pe care o pedalez, cu motorul de 3L, CVA și suspensie pneumatica are masa la gol 2.5 tone. Plus 100l in rezervor, plus familionul și bagajele de concediu ajunge lejer la 3 tone.
Ei bine, pe astea le simți la fiecare manevră, plecare de pe loc, frânare, schimbarea direcției etc. Poate pentru cineva care conduce zilnic agregatul s-a format simbioza și nu mai simte acest handicap. Eu vorbesc dp meu de vedere.
Mai departe, volanul nu are feedback mai deloc, nu știu dacă așa e la toate suvurile sau doar la asta, dar față de o compactă sau clasă medie, diferența e destul de mare.
In plus, mie îmi place o poziție joasă la volan, aici, chiar și cu scaunul in pozitia cea mai joasă și suspensia pe low, tot eram destul de sus. Avantajul însă este că vezi foarte bine traficul și peste mașina din fața ta.
Însă mașina asta are un avantaj foarte mare in traficul urban, in ciuda gabaritului depășit, și anume, toată lumea îți face loc. Deci, pe bune, devii nesimțit când mergi cu dihania prin București și de zi, că te obișnuiești să te bagi ca ciobanul știind că ți se face loc.
CT-05-DGP
Stapanire sanatoasa! Vezi sa nu-ti scape motorina in ulei de la garniturile de la injectoare, in rest distributia e pe pinioane, capul nu te doare.

PS, am avut si eu unul dar 3.0 v6 tdi facelift, destule probleme pentru o masina cu pretentii...
AR-18-MOS
Chiar asa, YRX, de ce SUV (Touareg) si nu Phaeton?
Pentru ca si eu iau in calcul daca merita un Q7 sau X5 in loc de 730d.
4x4
Ce fel de roata de rezerva ai?

-edit am vazut acuma ce ai scris
Agrig
QUOTE(dandobre @ 17 Feb 2018, 15:24)

Mai departe, volanul nu are feedback mai deloc, nu știu dacă așa e la toate suvurile sau doar la asta, dar față de o compactă sau clasă medie, diferența e destul de mare.

*



Raspunsul masinii il simti, daca ai gume de 4x4 cu talon normal de mers in teren trebuie sa te inveti cu ea, virezi, mai stai si simti ca intra fata dupa aia spatele, talon inalt, manifestare specifica.
La feedback-ul casetei, depinde de masina, de simtit se simte dar nu ca la alea care sint pe cremaliera.
La astea de teren daca nimeresti un sleau cu viteza mai mare una pe cremaliera iti trage un feedback de te baga in spital. Din cauza aia caseta este cu melc si coroana melcata, in teren insa o simti si pe asta.
Dupa ce mergi mai mult cu "tractoarase" nu prea iti mai vine sa treci pe astea mici.

Grig

dizzy
Mai ne zici de FW190? E un A3?
TDI ul de 2,5 mi se pare un bun compromis dpdv taxe.
E un motor bun, la origine de duba, oricum 3tone de masina cu 170 cp nu are cum sa fie rapida.
Poti sa ii plantezi ceva turbo mai mare, sa sara de 200 cp?
Motorul cu 10 purcei la masa nu are cum sa fie economic. Plus taxe de motor de 5 litrii.
YRX
Mucix, nu e inconfortabila deloc, e grozava la drumuri lungi, faci mia de km fara probleme, am condus cate 12 ore.

Mosule, merita fata de un limo pentru ca:

- siguranta, vezi Huidu, vezi Lucian Isar, nevasta lu' Paunescu etc.
- te prinde zapada, mocirla te doare in pwla, cauciucuri sa ai
- vrea gagica / nevasta la munte, la ma-sa pe ninsoare, ploaie, pe forestiere vezi mai sus... biggrin.gif
- spatiu masina / portbagaj garla, q7 e si mai si.
- te urci pe borduri, spatii verzi, nu faci praf toate carenele pe dedesubt.
- vezi traficul de sus, bagi farurile in ochi la restu' de la 1 metru de sol. Eu am o problema cu mersul noaptea cu farurile de pe contrasens, nu ma adaptez bine de la lumina la intuneric, de aia si evit mersul noaptea. In asta boierie, numai xenoanele verzi reglate in sus ma mai deranjaza.
- SUV-urile mari sunt facute mai heavy duty, cu exceptia catorva slabiciuni rezista mult si bine.

Am roata de rezerva "space saving". O tampenie impaturita si grea rau. Numai alea cu roata la spate o au normala, cum are guvernul si prefectii... mad.gif . .. optiunea aia costa de noua vreo 9000 de euro, nu sunt multe.
Volanul e foarte moale si raza de bracaj mica. Vireaza mai repede ca Logan-ul, m-a pacalit de cateva ori si m-am urcat pe borduri.

Dizzy nu facem tuning deocamdata, e destul. Da A3 in stare perfecta. Este complet.
cj98czh
Stiu ca la ala al amicului meu.. avea doua bube .. uza anvelopele repejor si schimba discuri de frana o data cu placutele .. da era 3.0 tdi automat ... discurile pe fata erau scumpe rau pe vremea aia si erau de stanga si de dreapta ... aveau orientate canalele de racire ca atare ..

Asta era prin 2006-2009 ... masina luata de noua ..
YRX
2.5 are alt sistem de franare. Discurile si placutele sunt putin mai scumpe decat la Logan.

Continuam povestea...

Se face si vremea de plecare.
Bagam motorina - full, intra vreo 70 de litri - si cap compas Munchen, sa dam si pe la matusa, sa-i multumim de ajutor. Ne punem pe autostrada, punem navigatia la Touareg, ca intre timp aflasem cum functioneaza si da-i bataie. Nu's ce dracu' am prins toate autostrazile germane in lucru, numai limitari de 80, benzi blocate, trafic mult. Cand se face bifurcatie Frankfurt - Nuremberg o apucam spre Frankfurt cu toata navigatia, dupa 15 km gasim intoarcere. Nu pot sa nu remarc ca-i comoda, am invatat si cu cruise controlul, cotiera e de milioane, climatizarea merge bine, am reusit sa nu ne mai fie nici frig, nici cald, sistemul audio e meserie.
Nevasta-mea cu nasul in hartii, zice "asta a schimbat parbrizul, uite o factura de la o firma autoglass". Ma uit, 90 de euro, ba, n-are cum sa fie, e sigur mai mult de atat, plus ca e original, m-am uitat eu. Citesc mai bine - Bosch aero - aaa, astea sunt stergatoare. Atat costa un set de stergatoare?In ce m-ai bagat?. Stai usor, ca alea sunt preturi de Bruxelles, la noi la Cora alea Winny sunt 7 lei... biggrin.gif
Halim noi vreo 5-600 de km pana la matusa, ne vedem, ne mai conversam, ne ofera cazare. Zic, e prea departe, as mai baga pana in Austria, sa facem a doua zi etapa pana in Romania, gasim pe Booking o pensiune pe langa Viena. Mai stam, se face vreo 4, suntem gata de drum. Afara in parcare surpriza - cateva picuri de ulei jos. Hait! Deschid repede capota si identific problema - intre turbina si bloc se mozolise. Verific uleiul, e nemiscat, deci n-a curs cine stie ce, oricum nu pot sa-i fac nimic in Germania, acasa oi vedea eu. Cum dracu n-a curs pana acum, ii mai luam aluia 500 de euro. Matusa ne intreaba senina daca avem ulei de rezerva. Eu ii zic ca nu, n-am carat ulei dupa mine in viata mea, zice, hai la benzinarie sa luam. Pai nu stiu de care-mi trebuie. Las' ca stie baiatul de acolo. Eu cu gandul la ai nostrii baieti de la benzinarie scot repede Google. Nu mai apuc, ca ajungem la un Agip si se lanseaza intr-o conversatie cu "baiatul". Ham, ham, intra baiatul inauntru, se logheaza pe un calculator si cauta intr-un softulet uleiul. Rezulta 507.00 5w30 si imi da un bidon de 1l la 23E. WTF, ce dracu costa atata, am belit-o, o fi vreun ulei mai special si mai are si 9 litrii hardughia! Sa vezi cum schimb eu uleiul cu 10 meleoane.
Ne pupam, ne ureaza drum bun si ne continuam calatoria. O apucam spre Passau, nevasta-mea in timpul asta cauta pe booking pensiune. Ii zic sa caute pe langa autostrada pana in Viena. Gaseste ea ceva, rezerva, le scrie ca ajungem pe la 9-10. Gasim cu greu pensiunea, nu era chiar langa autostrada ci la 30 de km de ea intr-un sat. Cam departe, o boscorodesc pe nevasta-mea, bagam mare pe un drumeag gol golut, se si intunecase si se lasease ceata. Ajungem in sfarsit, ne cazam si ne bagam direct in pat dupa atata drum.


Ziua 2 incepe pe la 8 cu micul dejun la pensiune si apoi la drum. Cautam o benzinarie si un supermarket. Vreau sa-mi iau o lada de Kaiser, snacksuri etc. Bagam si motorina si o luam prin Viena pe langa Dunare, prindem aglomeratie bara la bara, se lucreaza la nu stiu ce pod. Trecem si de asta, ajungem in autostrada, nevasta-mea - "oprim la Parndorf". N-am nici un chef, ma tot gandeam la scurgerea de ulei, dar asta e, n-am ce sa fac. Intram la outlet si vedem parcarile arhipline, wtf, hai sa o stergem ca-i aglomeratie. Ne continuam drumul, ne mai oprim la granita cu Ungaria sa luam matrica, o gramada de bani, mai scumpa ca cea austriaca. Trecem si Ungaria, ajungem la Nadlac2, cateva masini la coada, vine un nene si ma roaga sa-i dau vignieta de Austria. I-o dau omului, las, sa mai faca si un dubar un drum in Austria gratis si asa ne-au furat petrolul ...
Pe drum ne tot uitam pe la masini, in special la cei cu numere provizorii, sa vedem ce mai aduc romanii. Platforme cu cate 2-3 masini de 500 de euro, unii practici aveau masina principala si o remorca cu alta. Trafic inspre Romania destul de serios. Doi baieti mergeu in coloana cu Smart-uri, ii depasesc si le fac cu mana, ne fac si ei noua. Vad cu alti ochi samsarii de masini, e meserie grea frate, noi am fost in excursie, cazari, mancare, nu ne-am zgarcit la nimic, dar ei trag de fiecare euro si merg in continuu, nu-i usor deloc.
Trecem de granita, ma opresc sa iau vigneta, nu stiu daca trebuie, dar sa fiu sigur iau pe o saptamana. E reconfortant sa fii acasa, traiesc un sentiment de usurare, cu toate ca mai avem mult drum si incepe etapa cea mai dificila.
O luam pe Timisoara Caransebes cu gandul sa ajungem la Severin, unde stam la niste rude peste noapte. Dupa ce se termina autostrada drumul devine greu, aglomeratie mare, coloane de tiruri, depasiri aiurea, se intuneca. Mergem incet, la trafic, nu ma bag la depasiri, asta e, cat facem facem. Criuse controlul e o amintire frummoasa, acum sunt in treapa a 4-a si tot oscilez 4-5. Ajungem la Orsova, o luam pe portiunea de drum de coasta pe langa Dunare. Ce drum frumos, ce zona grozava, daca ar fi tirurile pe autostrada si noi pe drumul de coasta ce bine ar fi. Din pacate nu e cazul, coloane de tiruri, cate 3, cate 5, orice manevra este imposibila, ne resemnam si mergem dupa ei. Din fericire merg destul de bine - 80 constant, fie sat fie afara. Aici remarc ca sta destul de bine pe viraje, cu toata suspensia moale si inaltimea masinii. Incepe sa ma ia oboseala, ma tot joc la radio sa ma mentin atent.
Ajungem in sfarsit la destinatie, halim, ne tragem la un Kaiser, se cam duc repede sticlele ... Mai povestim, se face tarziu, ne bagam la somn, a doua zi ne asteapta etapa Bucuresti.


Parca acasa e altceva, cu toate drumurile inguste si aglomerate, am un ciudat sentiment de liniste. Remarc ca la noi functioneaza prioritatea de SUV, cand conduc Logan-ul imi taie fata constant, primesc faruri - da-te ca ma bag io - acum nu mai e cazul, sunt tratat cu respect ...
Pe A1 depasesc pe criuse control cu 120, nu primesc faruri din spate, toata lumea sta cuminte. Daca eram cu Loganul la 160 eram sigur flashuit de la 2 km de vreo pisicutza sau de vreun Rapid de agent de vanzari asa preventiv...
Ajungem acasa si o parchez, din 10 miscari, langa Logan. Se uita urat, parca e putin suparat, ii zic ca-l scot la o spalatorie sa se mai imbuneze..
Speedy
Frumos povestit!

Felicitari pentru achizitia tancului, foarte potrivit pentru soselele din Romania. Sper ca esti pregatit psihic pentru costurile cu intretinerea tongue.gif
2.5 ul asta nu e acelasi cu ce s-a pus pe primul model de Audi Allroad? Stiam ca aveau ceva probleme cu axele cu came...

PS: e primul Touareg manual pe care il vad..nici nu credeam ca exista blush.gif
MuciX
QUOTE(dandobre @ 17 Feb 2018, 15:24)
Plus 100l in rezervor, plus familionul și bagajele de concediu ajunge lejer la 3 tone.
Ei bine, pe astea le simți la fiecare manevră, plecare de pe loc, frânare, schimbarea direcției etc. Poate pentru cineva care conduce zilnic agregatul s-a format simbioza și nu mai simte acest handicap. Eu vorbesc dp meu de vedere.
*


Depinde cu ce compari. Si eu cand ma dau jos din mazda si ma urc in barca aia a tatalui meu (Mondeo estate) simt ambreiajul cum se chinuie sa o urneasca, desi motorul e mai puternic, idem franele care desi sunt mai puternice, muncesc din greu, etc. Dar nu pot spune de aia ca e masina incomoda.
Nu exista "all-rounder" in niciun domeniu, daramite in auto. smile.gif
MyKe89
QUOTE(Speedy @ 18 Feb 2018, 09:55)
2.5 ul asta nu e acelasi cu ce s-a pus pe primul model de Audi Allroad? Stiam ca aveau ceva probleme cu axele cu came...
*


Nu, cel de pe Allroad e V6, ăsta e L5.
Întreținerea nu e așa costisitoare, de frâne a zis mai sus, suspensia e o idee mai scumpă decât la Passat B5, ș.a.m.d.

@YRX, să-l stăpâniți sănătoși! Anul trecut eram tentat să iau ceva asemănător, tot cu manuală și fără perne, un tănculeț cu întreținere minimală. Dacă te plictisești de el, dă-mi de veste. tongue.gif Valabil și dacă ai nevoie de vreun sfat.
dr_mKe
Spații verzi .......... sad.gif
b06fcn
Misto jucaria, s-o stapanesti sanatos. Ai luat multa masina de banii aia...
argon
De ce mi-ai ster postul? Daca spuneam că ăștia ce-și doresc mașini mari compensează unele lipsuri, as fi înțeles..
R19/16v
Ai ditamai balena, stfu!
Speedy
QUOTE(argon @ 18 Feb 2018, 13:23)
De ce mi-ai ster postul? Daca spuneam că ăștia ce-și doresc mașini mari compensează unele lipsuri, as fi înțeles..
*



Asta a fost inventata de saraci.
Agrig
Motorul este o vresiune ulterioara a astuia:
http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=90
Nu prea ai ce sa`i reprosezi.
Solon
Argoane, a zis omul ca nu vrea multe pagini. Iar tu oricum incepusei sa te aberezi si de aia ti-a luat caimacul. Pana acum imi place topicul.
La banii astia as putea sa iau cel putin 2 din vanzarea numai a uneia dintre masini. Nu e de speriat intretinerea. Am avut pe mana 3 zile touareg 2010 v6 sa ma plimb si sa ii fac revizia la baieti. In afara de senzatia de tanc si ca te urci pe toti nu e nimic maxim la ea. Pana pleaca automata aia de pe loc dureaza. Culmea, mi-a placut. De cand cu topicul asta numai la animalul asta imi sta mintea.
SiloS
Si eu am mers cu Touareg. Si mi-a placut.
Si din cate am auzit, e o masina buna cu performante decente...

Deci, buna alegere!
Sa o stapanesti sanatos!
YRX
Doctore, spatii verzi neamenajate, adica maidane, nu m-am urcat niciodata pe panselutele lu' Firea.

Argoane, nu vreau sa o dam in versus-uri, daca vroiam Passat, daca vroiam BMW, daca vroiam Laguna.... imi luam.

Date despre motorul 2.5 tdi avem aici - [attachmentid=1628081378]

Despre masina - [attachmentid=1628081379]

Si exemplu de carosabil cu zapada ... laugh.gif

https://youtu.be/wEPmfTHMy-c
einstein1984
cum naiba ai dat vinieta de austria, nu ai lipit-o pe parbriz? Stii ca daca nu e lipita iei amenda, chiar daca o ai in portofel?
Vinieta de romania trebuie, doar aia cu nr rosii de romania sunt scutiti.
YRX
Da, sunt multe video-uri pe youtube, dar nu le punem pe toate ... biggrin.gif
Einstein, era lipita de parbriz, am dezlipit-o. La granita austriaco-maghiara era un austriac care se uita la vigniete cu atentie.

Am aflat ulterior ca numerele provizorii (nu se specifica romanesti sau straine) sunt scutite de vinieta in Romania. Am luat totusi pe o saptamana, era 13 lei.

Continuam....

Odata ajunsi cu bine acasa incep procedurile in vederea inmatricularii, sa le termin in perioada de valabilitate a numerelor. Intru pe site la RAR, dupa vreo ora de "loading..." imi spune candid ca la Bucuresti prima data libera este 9 ianuarie. Nu merge, nu ma duc la politie sa iau numere rosii nici mort. Ma uit prin tara, RAR la Targoviste, Ploiesti, Giurgiu, Slobozia. Zic, ba la Ploiesti nu ma duc ca sunt spagari, la Giurgiu la fel, la Targoviste nu-mi place, hai sa merg la Slobozia ca e autostrada si cred ca e mai liber si sunt oameni mai seriosi...
Ma programeaza site-ul in 2 saptamani si trec la verificarile premergatoare, sa nu ma duc ca prostu' pana la Slobozia si sa ma pice aia pentru trusa medicala.
Trebuie sa rezolv oglinda, scurgerea de ulei, trusa extinctor etc. iau de la Opelu' neveste-mii de servici, ca-i nou, alea din Toaureg sunt expirate.
Sun eu cativa prieteni dupa manuale de Touareg, de service, de utilizare, de care au. Dupa ce m-au facut manelist, pigan, ca sa-mi iau bratara, lant de haur si tricou negru cu Gucci, s-a indurat baiatu' cu basculanta tunata sa-mi dea si mie vreo 2-3000 de pagini. Ironicku s-a apucat de cautat trape, a zis ca la vara vrea sa dea o tura iesit prin trapa cu chelia in vant ... laugh.gif

Am studiat eu problema si am vazut o afurisita de garnitura de etansare intre turbo si bloc, unde are turul si returul de ulei. Bag repede pe Autokarma si o gasesc -15 lei OE. Partea proasta ca trebie data toata evacuarea jos, cu inca 10 garnituri de schimbat. Asta e, dau comanda, dau comanda si de o oglinda Alkar (35lei), iau si ulei (OE VW 39 lei/l x 9 l) si filtru. Se face factura de vreo 600 de lei. Ma apuc de demontat, fac treaba treaba, verific turbina, schimb toate garniturile, piulitele de cupru de la galerie, schimb uleiul si filtrul, spal bine de ulei. Cu ocazia asta verific cardanul spate si cuplele elastice de la alternator si AC. Sunt noi noute! Cardanul schimbat complet, flansa impecabila, in sfarsit am si eu noroc. Esapamentul e bine, DPF-ul arata bine, nu e julita pe dedesubt, are toate plasticele la locul lor.
In timpul muncii la motor ma uit si la pompa tandem, care e notorie pentru probleme. Nu mi-a bagat motorina in ulei pana acum dar observ o mica scurgere de ulei din partea de vacum. Deci e de schimbat si asta, sau macar un kit de garnituri. Ma uit pe manual cum se schimba - se da motorul jos!, Ba da-o dracu'! Caut pe forumuri pe afara si gasesc mytreg.co.uk unde un baiat din Africa de Sud are un topic fluviu cu poze cu tot despre 2.5 TDI. Gasesc partea cu pompa si aflu ca se poate totusi schimba in situ. Nasol ca s-a facut frig si ploua, asa ca vorbesc cu un prieten cu un service sa vin si eu la el sa o schimbe el. Comanda el si pompa Pierburg la 1200 de lei, ne muncim vreo 2 ore si reusim sa o schimbam. Se schimba si feelingul pedalei de frana, era obosita, deci nu prea merita reparata. Pe masina era OE fabricata de Luk, nu stiu daca originala sau schimbata.
Circul prin Bucuresti cu numerele germane, politistii se uita atent la data de expirare, niste pusti cu un Opel Vectra B ma intreaba la semafor ceva de un halat, le zic ca nu port si nu stiu cat mai e unul, vanzatorii de incarcatoare USB, folii de talon si cuple de centura false insista la fiecare semafor. Cand eram cu Logan-ul nici nu ma observau, nici cersetorii, nici aia cu spalatul parbrizelor. Deh, am urcat pe scara sociala... biggrin.gif
Deosebit de amabili sunt soferii celorlalte SUV-uri din trafic, pentru prima oara m-a lasat un X6 sa ies dintr-o parcare fara sa aibe el nevoie de parcarea respectiva.

Se face si vremea de mers la RAR. O zi ploioasa, frig, parca nu mai aveam chef sa ma duc pana la Slobozia. Dar trebuie, asa ca plec de dimineata, cu toate ca eram programat la 1. A2 goala goluta, eu am mers numai vara pe ea, acum arata destul de deprimant.
Ajung la Slobozia, RAR-ul este intr-o margine de oras si din drumul principal se face un drum mocirlos si plin de gropi pana in fata "institutiei". Se murdareste Touaregul meu pana la jumatea portierelor, parca am facut off-road. Asa-i si la Voluntari, cred ca au facut drumul ala de acces expre, daca e rabla pica pana la poarta. Ma gandesc amuzat ca lucratorii au pelerine de plastic ca pescarii cand se baga in groapa sub masina.
La 1 eram programati vreo 10-15 masini, am intrat toti in curte si dupa aia am stat la coada 3 ore. Majoritatea masinilor de Anglia, destul de obosite, intru in vorba cu unii cu un Touaran, mai schimbam pareri de samsari intre noi...
Vine si un tip masiv, bronzat, in tricou mulat cu un X M6 alb. "Ce facem frate, stam la coada pana ii termina pe astia?" Ma gandesc la un posibil raspuns - "Nu frate, terminam tigarile, ne urcam in masini si ne bagam in fata, ce plm !" Pa gura imi iese doar un "ce sa faci, stam, asta e...". "Da frate, numai in Romania se poate asa ceva". Aici trebuie sa-i cam dau dreptate, imi aduc aminte cum am facut actele in Germania, nici n-am apucat sa ma plictisesc. Oricum, din 3 linii de verificare tehnica functiona doar una.
Mai stau cu "fratele" de vorba, imi povesteste cum a prins el 400 la ora si era sa-l ia radarul da a franat de a scos fum ndin roti, cum a fost el in vara la "tovarasii" lui din Ibiza bodyguard la un club de noapte si facea jdemii de euro "pa" seara. Alti tinerei stau grupati in usa rampei sa vada care-i "miscarea", cum sa treaca mai usor, care-i inspectorul mai amabil.
Vine si randul meu, nimer la un inginer mai in varsta pe care-l cam ocoleau toti. Baga sonda in esapament, tureaza masina blana, nici nu stiam ca poate fi turata atat, vine la mine sa-i dau hartiile. Ii dau ce cere si zice "cam scoate fum!" Eu, amabil, incerc sa-l ajut "vedeti ca e diesel." "Diesel, diesel dar nu e bine, nu e bine deloc! O bag in continuare la restul de teste, dar nu stiu ce facem cu fumul"
Ma gandesc "Ba ce pisicher, daca nu trecea gazele n-o mai baga deloc mai departe, am vazut la restul" In fine, testeaza ei frane, se uita cu o camera prin motor, vine iar la mine si ma intreaba unde are a doua serie. Habar nu am, ii zic ca la parbriz, zice nu aia, a doua. Dau din umeri, desfac ei toate usile, portbagajul si gasesc in spatiul rotii de rezerva "a doua serie". Nu se mai uita de trusa si extinctor si o scoate afara. Ma pofteste la casierie si in sala de asteptare.
Platesc vreo 4 milioane si ceva si stau la caldurica in sala. Vad pe nenea inspectoru' ca se pune la un calculator si scrie... si scrie... cand pac! cade curentul. Aud UPS-urile piuind, frate ce bine, au UPS-uri, da sa plece generatorul, dar nu pleaca si ramanem toti in bezna. Aud cateva comentarii la adresa Romaniei, ma gandesc ca poate mai trebuie sa vin si maine.
Vine curentul, ne rugam toti sa nu mai pice, ma striga o fata de la un ghiseu - poftiti actele, aveti CI, revizia si actele originale. Deci am trecut RAR-ul. Plec, ma simt ca proaspat eliberat din puscarie, remarc ca masina trage parca mai bine, probabil de la forjele de la verificare s-a dus dracu' toata funiginea din turbina.

Ma duc dupa aia la taxe locale si la DRPCIV. Merge treaba in cate o zi fiecare. La politie nenea de la ghiseu ma intreaba daca vreau numar preferential. Ii zic nu, n-am nici o combinatie in minte in afara de SEX sau BMW. Dar banuiesc ca sunt luate toate, da-mi ceva care sa nu sune urat si gata. Il rog frumos daca pot sa pastrez un numar german ca amintire, se uita ciudat la mine si zice "bine".

Ajung acasa pun numerele pe masina, am terminat cu formalitatile, acum pot sa ma concentrez la masina.
dizzy
Asa o lipesc si eu de cateva ori pe jeansi si se dezlipeste usor.
Mai de mult aveam o bucata de plastic lipita de parbriz pe care lipeam toate vinietele vietii si schimbam sau curatam plasticul pe urma.

YRX - ai dat atentie sau nu? eunudauspaga.ro plus ca la RAR spagile nu se dau direct, trebuie sa fii in fratie, treaba cu milionu in scrumiera e depasita de mult, au si camere de supraveghere

O masina capabila, un cunoscut de-al meu s-a rasturnat cu o dihanie din asta, din cauza de balans cauzat de remorca, ziceai ca a bubuit un MIG in tarlua aluia. Au pus-o pe roti si a pornit dupa un minim de zgarmat in ea.

E e asta: In timpul muncii la motor ma uit si la pompa tandem, care e notorie pentru probleme.?
Motorina in ulei, lipsa vacum, scurgeri de ulei
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.