Da, sunt multe video-uri pe youtube, dar nu le punem pe toate ...
Einstein, era lipita de parbriz, am dezlipit-o. La granita austriaco-maghiara era un austriac care se uita la vigniete cu atentie.
Am aflat ulterior ca numerele provizorii (nu se specifica romanesti sau straine) sunt scutite de vinieta in Romania. Am luat totusi pe o saptamana, era 13 lei.
Continuam....
Odata ajunsi cu bine acasa incep procedurile in vederea inmatricularii, sa le termin in perioada de valabilitate a numerelor. Intru pe site la RAR, dupa vreo ora de "loading..." imi spune candid ca la Bucuresti prima data libera este 9 ianuarie. Nu merge, nu ma duc la politie sa iau numere rosii nici mort. Ma uit prin tara, RAR la Targoviste, Ploiesti, Giurgiu, Slobozia. Zic, ba la Ploiesti nu ma duc ca sunt spagari, la Giurgiu la fel, la Targoviste nu-mi place, hai sa merg la Slobozia ca e autostrada si cred ca e mai liber si sunt oameni mai seriosi...
Ma programeaza site-ul in 2 saptamani si trec la verificarile premergatoare, sa nu ma duc ca prostu' pana la Slobozia si sa ma pice aia pentru trusa medicala.
Trebuie sa rezolv oglinda, scurgerea de ulei, trusa extinctor etc. iau de la Opelu' neveste-mii de servici, ca-i nou, alea din Toaureg sunt expirate.
Sun eu cativa prieteni dupa manuale de Touareg, de service, de utilizare, de care au. Dupa ce m-au facut manelist, pigan, ca sa-mi iau bratara, lant de haur si tricou negru cu Gucci, s-a indurat baiatu' cu basculanta tunata sa-mi dea si mie vreo 2-3000 de pagini. Ironicku s-a apucat de cautat trape, a zis ca la vara vrea sa dea o tura iesit prin trapa cu chelia in vant ...
Am studiat eu problema si am vazut o afurisita de garnitura de etansare intre turbo si bloc, unde are turul si returul de ulei. Bag repede pe Autokarma si o gasesc -15 lei OE. Partea proasta ca trebie data toata evacuarea jos, cu inca 10 garnituri de schimbat. Asta e, dau comanda, dau comanda si de o oglinda Alkar (35lei), iau si ulei (OE VW 39 lei/l x 9 l) si filtru. Se face factura de vreo 600 de lei. Ma apuc de demontat, fac treaba treaba, verific turbina, schimb toate garniturile, piulitele de cupru de la galerie, schimb uleiul si filtrul, spal bine de ulei. Cu ocazia asta verific cardanul spate si cuplele elastice de la alternator si AC. Sunt noi noute! Cardanul schimbat complet, flansa impecabila, in sfarsit am si eu noroc. Esapamentul e bine, DPF-ul arata bine, nu e julita pe dedesubt, are toate plasticele la locul lor.
In timpul muncii la motor ma uit si la pompa tandem, care e notorie pentru probleme. Nu mi-a bagat motorina in ulei pana acum dar observ o mica scurgere de ulei din partea de vacum. Deci e de schimbat si asta, sau macar un kit de garnituri. Ma uit pe manual cum se schimba - se da motorul jos!, Ba da-o dracu'! Caut pe forumuri pe afara si gasesc mytreg.co.uk unde un baiat din Africa de Sud are un topic fluviu cu poze cu tot despre 2.5 TDI. Gasesc partea cu pompa si aflu ca se poate totusi schimba in situ. Nasol ca s-a facut frig si ploua, asa ca vorbesc cu un prieten cu un service sa vin si eu la el sa o schimbe el. Comanda el si pompa Pierburg la 1200 de lei, ne muncim vreo 2 ore si reusim sa o schimbam. Se schimba si feelingul pedalei de frana, era obosita, deci nu prea merita reparata. Pe masina era OE fabricata de Luk, nu stiu daca originala sau schimbata.
Circul prin Bucuresti cu numerele germane, politistii se uita atent la data de expirare, niste pusti cu un Opel Vectra B ma intreaba la semafor ceva de un halat, le zic ca nu port si nu stiu cat mai e unul, vanzatorii de incarcatoare USB, folii de talon si cuple de centura false insista la fiecare semafor. Cand eram cu Logan-ul nici nu ma observau, nici cersetorii, nici aia cu spalatul parbrizelor. Deh, am urcat pe scara sociala...
Deosebit de amabili sunt soferii celorlalte SUV-uri din trafic, pentru prima oara m-a lasat un X6 sa ies dintr-o parcare fara sa aibe el nevoie de parcarea respectiva.
Se face si vremea de mers la RAR. O zi ploioasa, frig, parca nu mai aveam chef sa ma duc pana la Slobozia. Dar trebuie, asa ca plec de dimineata, cu toate ca eram programat la 1. A2 goala goluta, eu am mers numai vara pe ea, acum arata destul de deprimant.
Ajung la Slobozia, RAR-ul este intr-o margine de oras si din drumul principal se face un drum mocirlos si plin de gropi pana in fata "institutiei". Se murdareste Touaregul meu pana la jumatea portierelor, parca am facut off-road. Asa-i si la Voluntari, cred ca au facut drumul ala de acces expre, daca e rabla pica pana la poarta. Ma gandesc amuzat ca lucratorii au pelerine de plastic ca pescarii cand se baga in groapa sub masina.
La 1 eram programati vreo 10-15 masini, am intrat toti in curte si dupa aia am stat la coada 3 ore. Majoritatea masinilor de Anglia, destul de obosite, intru in vorba cu unii cu un Touaran, mai schimbam pareri de samsari intre noi...
Vine si un tip masiv, bronzat, in tricou mulat cu un X M6 alb. "Ce facem frate, stam la coada pana ii termina pe astia?" Ma gandesc la un posibil raspuns - "Nu frate, terminam tigarile, ne urcam in masini si ne bagam in fata, ce plm !" Pa gura imi iese doar un "ce sa faci, stam, asta e...". "Da frate, numai in Romania se poate asa ceva". Aici trebuie sa-i cam dau dreptate, imi aduc aminte cum am facut actele in Germania, nici n-am apucat sa ma plictisesc. Oricum, din 3 linii de verificare tehnica functiona doar una.
Mai stau cu "fratele" de vorba, imi povesteste cum a prins el 400 la ora si era sa-l ia radarul da a franat de a scos fum ndin roti, cum a fost el in vara la "tovarasii" lui din Ibiza bodyguard la un club de noapte si facea jdemii de euro "pa" seara. Alti tinerei stau grupati in usa rampei sa vada care-i "miscarea", cum sa treaca mai usor, care-i inspectorul mai amabil.
Vine si randul meu, nimer la un inginer mai in varsta pe care-l cam ocoleau toti. Baga sonda in esapament, tureaza masina blana, nici nu stiam ca poate fi turata atat, vine la mine sa-i dau hartiile. Ii dau ce cere si zice "cam scoate fum!" Eu, amabil, incerc sa-l ajut "vedeti ca e diesel." "Diesel, diesel dar nu e bine, nu e bine deloc! O bag in continuare la restul de teste, dar nu stiu ce facem cu fumul"
Ma gandesc "Ba ce pisicher, daca nu trecea gazele n-o mai baga deloc mai departe, am vazut la restul" In fine, testeaza ei frane, se uita cu o camera prin motor, vine iar la mine si ma intreaba unde are a doua serie. Habar nu am, ii zic ca la parbriz, zice nu aia, a doua. Dau din umeri, desfac ei toate usile, portbagajul si gasesc in spatiul rotii de rezerva "a doua serie". Nu se mai uita de trusa si extinctor si o scoate afara. Ma pofteste la casierie si in sala de asteptare.
Platesc vreo 4 milioane si ceva si stau la caldurica in sala. Vad pe nenea inspectoru' ca se pune la un calculator si scrie... si scrie... cand pac! cade curentul. Aud UPS-urile piuind, frate ce bine, au UPS-uri, da sa plece generatorul, dar nu pleaca si ramanem toti in bezna. Aud cateva comentarii la adresa Romaniei, ma gandesc ca poate mai trebuie sa vin si maine.
Vine curentul, ne rugam toti sa nu mai pice, ma striga o fata de la un ghiseu - poftiti actele, aveti CI, revizia si actele originale. Deci am trecut RAR-ul. Plec, ma simt ca proaspat eliberat din puscarie, remarc ca masina trage parca mai bine, probabil de la forjele de la verificare s-a dus dracu' toata funiginea din turbina.
Ma duc dupa aia la taxe locale si la DRPCIV. Merge treaba in cate o zi fiecare. La politie nenea de la ghiseu ma intreaba daca vreau numar preferential. Ii zic nu, n-am nici o combinatie in minte in afara de SEX sau BMW. Dar banuiesc ca sunt luate toate, da-mi ceva care sa nu sune urat si gata. Il rog frumos daca pot sa pastrez un numar german ca amintire, se uita ciudat la mine si zice "bine".
Ajung acasa pun numerele pe masina, am terminat cu formalitatile, acum pot sa ma concentrez la masina.