Claudiu_1996
7 Mar 2018, 20:55
Dacă mă poate ajuta un coleg cu un sfat, e binevenit. Am dat search și nu am găsit nimic ce sa ma ajute in legatura cu problema mea "unică"
Am schimbat fișele de la bujii cu fișe Tesla noi. Am scos tot cate una pe rând și le-am schimbat.
Dupa ce s-a incălzit motorul(90 grade ,Doar La Cald ii face problema!! ) face figuri la relanti..parcă se înfunda..se zdruncină motorul , mai ales dupa ce apăs accelerația qi o las. Daca stau cu accelerația pișcată nu face figuri. Înainte mai făcea așa dar rar , după ce umblam incontinuu cu ea în oraș vre-o 2 ore. De când am schimbat fișele face așa urât. Le-am testat înainte cu un multimetru și sunt în parametrii și ele și bobina de inducție. Bobina nu se face fierbinte ci doar călduța . Oare ce poate fi de face doar de acuma așa? Pun și un filmuleț în comentarii.
Cu ceva timp în urma am observat ca turometrul "dansează" haotic fară să se modifice turația motorului. Am schimbat și bobina de inducție cu una luată de pe altă dacie , deoarece cea care era pe a mea se încingea destul de tare și avea rezistența în primar de 3.1 și in secundar de 5.9 (foarte mic)
Pote-ti face condensatorul figuri. Asta in caz ca nu ai aprindere electronica.
BN64FLO
7 Mar 2018, 22:07
Eu, dupa ce inlocuiesc piese de genul, fise, bujii, bobina, piese ce influenteaza direct mersul motorului, reglez motorul din nou...se schimba parametrii aprinderii, incearca sa misti putin din delcou, mie-mi pare avans dereglat
Claudiu_1996
7 Mar 2018, 22:36
Am aprindere elevtronica de tip Malvina pe ea si nu mi-a facut probleme. Recent am fost cu ea în Austria și nu a făcut probleme. Pun acuma un video pe youtuve să vă pot da link să vedeți cum se manifestă.
Mentionez ca in decurs de o luna am schimbat: conducta de retur , platină, servofrana (tragea aer fals) curatat si reglat carburator.
<span class='edit'>7 Mar 2018, 23:40:</span>
https://youtu.be/RJHGkUorDUkAici e linkul cu video. Problema asta imi face de azi de cand am schimbat fisele si bobina. Si doar dupa ce se incalzeste motorul la 90 de grade.
sobolan
9 Mar 2018, 02:01
unele bobine nasoale din fabricatie fac figuri la cald....incearca din nou cu aia veche.
Claudiu_1996
9 Mar 2018, 13:00
Am încercat cu bobina veche și cu fișele vechi și tot așa face , doar că nu chiar așa de rău si de des.
Am o aprindere electronica de tip malvina. Se poate sa se fi stricat si de aia sa faca probleme la cald?
Poti incerca cu o aprindere cu senzor (gen Gotronic), ca sa scapi de eventualele probleme cu platina (sau Malvina); nu-ti garanteaza ca de la asta e problema, dar senzorul in loc de platina e un pas inainte, n-ai nimic de pierdut (ma rog, banii pe un Gotronic nu-i consider pierduti). Mai verifica si toate contactele electrice inca o data, ca dupa simptome (doar la cald si doar la ralanti) pare totusi o problema electrica.
Claudiu_1996
9 Mar 2018, 14:07
sa incerc azi sa o trec pe clasic si sa schimb platina. Din ce mi-a zis fostul proprietar ieri , aprinderea aia de pe ea e destul de veche, o avea de multi ani pe ea.
Am de o luna pe ea buji sinterom np21.
De ce nu NP18? Astea-s recomandate pt. daciile noastre, dar mai dã si Sinteromul rateuri, poti incerca si cu alte bujii.
bygy007
9 Mar 2018, 17:24
sa nu fie condesatorul sau saiba de izolare a platinei , aprinderile electronice au in interior un condesator care face treaba celui din instalatia originala daca este defect apar probleme , in general cind se duce masina porneste dar nu are forta , spun din proprie experienta
Claudiu_1996
9 Mar 2018, 18:32
Dragi colegi, problema era aprinderea aia electronica , s-a dus. Am trecut-o pe platina si condensator si merge destul de bine. Nu mai joaca acul in turometru , nu mai da nici rateuri motorul. Vă mulțumesc frumos tuturor pentru sfaturi si pentru timpul acordat.
bygy007
9 Mar 2018, 19:13
la aprindere s-a dus condesatorul montat intre C-E tranzistorului care intre 150 si 220 nf , il inlocuiesti si ar trebui sa mearga
Claudiu_1996
9 Mar 2018, 19:15
O sa o demontez sa vad daca pot sa o repar , daca nu , iau alta.
bygy007
9 Mar 2018, 23:26
o desfaci pui poze aici cu placa clare si iti spun ce sa inlocuiesti
Claudiu_1996
10 Mar 2018, 18:46
Nici nu o pot desface ,eventual doar daca o tai toata. Nu are loc suruburi , e dintr-o bucata facuta.
bygy007
10 Mar 2018, 21:06
pune o poza cu ea cu partea unde iese firele spre tine , asa arata? baga o surubelnita si desfa clemele
Claudiu_1996
11 Mar 2018, 13:06
Poate ca se poate desface pe la clema aia ruptă , o sa încerc màine când am timp să văd
bygy007
11 Mar 2018, 17:35
da de acolo se desface
Claudiu_1996
12 Mar 2018, 11:09
Am încercat sa o desfac , dar degeaba...placa pare a fi prinsa de interior , asa ca solutia ar fi sa caut una noua. Dacă stiți ceva metoda de protejare a platinei ca sa nu fie schimbată destul de des ar fi binevenită.
Pai ti-am zis mai sus:
QUOTE(maho @ 9 Mar 2018, 13:49)
Poti incerca cu o aprindere cu senzor (gen Gotronic), ca sa scapi de eventualele probleme cu platina (sau Malvina); nu-ti garanteaza ca de la asta e problema, dar senzorul in loc de platina e un pas inainte, n-ai nimic de pierdut (ma rog, banii pe un Gotronic nu-i consider pierduti).
E un
topic "lipicios", la "Imbunatatiri".
BLUE R 19
12 Mar 2018, 15:00
Claudiu, Se poate scoate, scoti intai placa aia cu mufa din carcasa, este prinsa in niste fire, dar se poate scoate partial cat sa vezi problema. Ca sa scoti partea metalica din carcasa trebuie sa tai capsele cu burghiul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.