Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme ventilator habitaclu Duster
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
marcel c
Salut,

Detin din Aprilie 2018 in Duster 4x2 1.5 DCI 110 CP, am 1680 km parcursi.
Masina este echipata cu aeroterma si aer conditionat manual, functie start-stop.
Cu AC oprit, am observat ca in mers atunci cand accelerez 1700....2500 rpm, ventilatorul aerotermei merge normal avand viteza ca la ralanti, iar la decelerare (ridic piciorul de pe acceleratie) ventilatorul se supratureaza (rezultand viteza mai mare a aerului si zgomot marit, ceea ce ma deranjeaza foarte tare).
In ralanti nu am observat oscilatii ale ventilatorului .
In treptele 3 si 4 zgomotul dat de viteza oscilanta a aerotermei este foarte pronuntat si enervant, la fel si aerul proiectat in fata.

Am fost la Renault Service Brasov, si au testat masina in cateva minute si concluzia primita telefonic este urmatoarea:
norma euro 6 care pretinde economii de consum, datorita electronicii, face o variere a curentului bateiei intre 12 si 15A, iar atunci cand se accelereaza motorul , turatia ventilatorului este ca cea de la ralanti pentru a furniza toata puterea de care e nevoie, iar cand se decelereaza, creste turatia ventilatorului.

Urmeaza sa ridic ordinul de comanda pt intrarea in service si sper ca acolo sa fie scris in amanunt rezultatul.

Daca ar fi scris in instructiuni ca aeroterma functioneaza in acest fel nu aveam ce comenta, dar avand in vedere ca nu scrie asta, deocamdata consider acest lucru un defect , mai ales ca am avut masini noi: Renault Megane diesel Euro 4, Hyundai I30 benzina Euro 4m dar si masina SH Opel Astra diesel Euro 3, insa la toate ventialtorul functiona constant pe treapta aleasa.

Una peste alta nu cred o boaba din ce mi s-a spus, ori baietii de acolo nu cunosc problema , ori incearca sa ascunda ceva.

Alti posesori de Duster 2018 au mai intalnit aceasta problema sau sunt singurul?
Daca da, e cum zic cei de la Dacia??? sau ati rezolvat-o in service si ce s-a inlocuit/adaugat ?

Multumesc.
IRONICK
Dar compresorul AC nu te deranjeaza cand functioneaza intermitent?
marcel c
Nu. Nu am sesizat probleme/deranj din partea compresorului AC.
Functioarea ventialtorului este oscilatorie, cand normala cand supraturata..
torquemada
Problemă inexistentă, nu ai 14,4V permanent iar altenatorul încarcă când și cât trebuie

Am scris despre asta pe forumduster, încă de la apariția Duster ph2 cu euro6 (2016).

Încărcarea la T4/T4VS e pilotată de injecție la comanda bcm-ului ce gestionează consumul global de curent (senzorul de pe baterie trebuia să îți sară în ochi)

marcel c
Cei de la service Dacia mi-au spus treaba cu bateria, treaba pe care eu nu o cred. Adica bacteria cred ca functioneaza correct.

Nu se aprinde in bord ledul pentru baterie (mi-ar fi sarit in ochi).

Problema ventilatorului e reala, functionarea e oscilanta, zgomotul e mare si viteza deasemenea.

Daca cei de la Dacia asa au conceput masina, atunci au din partea mea un mare minus, la fel cu cel de la cotiera, mai bine nu o mai puneau...
Daca ventilatorul asa e facut sa functioneze atunci ar trebui sa scrie acest lucru si in cartea cu instructiunile de utilizare. Insa acea carte are multe lacune comparativ cu ce carti de instructiuni (manualul utilizatorului) am mai avut.

Am facut alt topic pentru ca e model nou si pentru ca poate diferi de cel vechi.

Sunt curios daca vor mai aparea si alte cazuri de acest fel.

Multumesc pentru pareri.
einstein1984
Se numeste microhibridizare, tensiunea de incarcare creste pe frana de motor. Vine cu economii de co2, nu cu norma euro6.
Daca dealerul iti mai arata 2 masini care fac asa, nu e bug, e un feature.
psychoo
Adica pe mod manual sa fluctueze viteza cu care te bate-n freza e feature? coffee_spitsk.gif
Pe acelasi principiu cand mergi noaptea o sa palpaie si farurile pentru ca variaza tensiunea de alimentare. Daca nu bagi frana de motor -> orbecai. Adica da-i in gura daca vrei sa vezi...aici unde e economia de co2? radmasa.gif
IRONICK
Adica o tentativa de recuperare a energiei la franare. Are bateria pe masura sau doar taie incarcarea la accelerare?
dorindumitru
QUOTE(marcel c @ 3 May 2018, 10:09)
.....au testat masina in cateva minute si concluzia primita telefonic este urmatoarea:
norma euro 6 care pretinde economii de consum, datorita electronicii, face o variere a curentului bateiei intre 12 si 15A, iar .....
*



peee buuuuune???? Dar oare nu se putea rezolva cu un regulator de tensiune de 12V? Cel de 1,5A folosit prin electronice costa 2 lei. Cat sa fie unul pentru 10-20 amperi? Unul de 20A pentru panourile fotovoltaice costa 150 lei. Cat sa fie unul dimensionat bine, doar pentru consumatorii de pe masina care ar suferi de aceasta fluctuatie? 100 de lei si rezolvau problema.... n-avem un electronist pe-aici sa ne lumineze cu vreo solutie?
psychoo
Solutie: schimba marca...
einstein1984
Mers cu duster, nu am sesizat variatia asta de viteza de ventilator, dupa primele drive teste nu am auzit altii sa se planga....
torquemada
Duster ph3 e model nou ?! 95%din electronică e de pe Duster ph2 iar restul de 5% de pe Clio5.

Nu variază curentul ci tensiunea, fără consumatori se merge pe baterie, iar încărcarea e pornită la scăderea sub prag și/sau pornire de consumatori mari (servodirecție) iar peste toate pui și regimul Stop&Start
alindrgn
si eu am duster ph2 din 2017 si nu am aceasta problema. ph3 nu exista, e duster 2.
IRONICK
QUOTE(alindrgn @ 3 May 2018, 21:35)
ph3 nu exista, e duster 2
*
mai bine l-ai asculta pe torquemada
torquemada
La Duster ph3 aka HJD e altă cutie de aerotermă, alt ventilator și alt modul variator de turație(electronic) - majoritatea au CAREG-MZ(climă automată monozonă) de aici și "posibilele" probleme
einstein1984
QUOTE(torquemada @ 3 May 2018, 18:28)
Duster ph3 e model nou ?! 95%din electronică e de pe Duster ph2 iar restul de 5% de pe Clio5.

Nu variază curentul ci tensiunea, fără consumatori se merge pe baterie, iar încărcarea e pornită la scăderea sub prag și/sau pornire de consumatori mari (servodirecție) iar peste toate pui și regimul Stop&Start
*


pe logica asta si X52 e un clio 4 chel ca tot T4 sunt ca electronica... radmasa.gif
marcel c
Salut,

Am fost ieri si am ridicat masina de la service. Am vorbit cu domnul director de la service si mi-a spus ca masina nu merge in parametrii si ca nu are anomalii sau defecte. Mi-a dat un raport de test al echipamentelor din care reiese ca acestea nu au probleme.
Concluzia din partea dlui. director: Duster ph 3 este echipat cu alt tip de baterie si cu un modulator care la accelerare trece consumatorii auxiliari in plan secund si asigura la roata puterea conform DIN (adica cea reala cu tot cu auxiliare in functiune) si nu SAE, iar la decelerare (frana motor) incarca bateria si trece consumatorii secundari/auxiliari in plan principal. Spune el ca toate masinile echipate cu Euro 6 si start/stop de dupa 2016 au acest mod de gestionare a consumului de energie si reducere a CO2, spune ca la fel face si Dokker-ul.

Nu m-a convins, motiv pentru care rog si alti utilizatori de Duster 2018 4x2 1.5 DCI 110 CP cu AC manual sa spuna daca e la fel si la ei sau doar eu am aceasta problema cu ventilatorul..

Multumesc tuturor pentru parerile exprimate.
IRONICK
QUOTE(marcel c @ 4 May 2018, 12:27)
domnul director de la service si mi-a spus ca masina nu merge in parametrii si ca nu are anomalii sau defecte
*
??!! merge sau nu merge?
marcel c
Scuze!

....a spus ca masina merge in parametrii.
IRONICK
In accelerare un motor consuma foarte mult, ecu functioneaza in bucla deschisa. Este foarte important sa tai/reduci/decuplezi orice consumator care nu este vital pentru functionare/siguranta. Ca exemplu si compresorul AC trebuie sa se decupleze la acceleratii mai puternice (variatie temperatura aer ca perceptie).
Este un comportament benefic pentru performatele masinii si buzunarul tau. Dar trebuiau si efectele studiate putin.
marcel c
Asa este, acest efect pe mine ma deranjeaza incepand cu treapta 3 a ventilatorului, norocul meu ca folosesc continuu 1 si 2, mai putin treptele 3 si 4.
In treptele 1 si 2 variatia e insesizabila.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.