Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cruise control fault
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
RazvanF
Intampin o "mica" problema. Am tras un cablu de la baterie pana in portbagaj pentru o priza 12 volti permanenta si in momentul cand am gaurit acel rotund din cauciuc de sub bord (deasupra pedalei de ambreiaj) am reusit de am agatat 2 fire si am rupt pe al 3lea.
In bord s-a auzit un sunet specific, identic cu acel sunet cand se conecteaza bateria (fu prima data cand am auzit acel sunet).
Intr-un final am pornit masina si am observat ca nu mai aveam semnalizare pe dreapta si atunci mi-am dat seama ca ceva s-a intamplat.
Am verificat firele, le-am izolat pe cele 2 ciupite (era doar izolatia ciupita) si pe cel rupt l-am prelungit cu o bucatica de fir cositorindu-l.
Am verificat si rasverificat daca mai este vre-un fir rupt, dar nu am gasit nimic.
Acum imi functioneaza semnalizarea dar cand vreau sa activez cruise control in bord imi apare acel filament in patrat (electronic fault) si cuvintele criuse/limit clipesc cam 10 secunde dupa care se sting dar ramane in continuare aprins acel patrat cu filament de culoare galbena,
Nu vreau sa merg la reprezentanta ca vina imi apartine.
Cine are idee ce ar putea fi rog sa raspunda.
Ca ultima nota, am verificat toate sigurantele (inclusiv compartimentul motor) si sunt ok.
einstein1984
pai ai un defect ori prezent ori memorat care trebuie sters ca sa pôata merge.. deci trebuie tester. Cand ai tras firul aveai contact pus? Nu ai deconectat bateria?
RazvanF
Nu aveam contactul pus dar în schimb bateria era conectata. Urma să deconectez bateria când eram cu firul la ea. Cât despre eroare am citit cu un elm327 și aplicația torque sI nu a găsit nimic. Am incercat și cu ddt4all și la fel nu a găsit nimic.
einstein1984
CC nu merge daca vede frana apasata, ambreiaj apasat (deci de verificat firele alea si starile respective). ai cautat defecte doar in ECU motor sau si in BCM?
IRONICK
verifica in toate calculatorele, elm stie doar ecu
RazvanF
Voi incerca inca odata cu acel ddt4all. Am verificat firele de la acele butoane ale pedalelor de ambreiaj si frana. Cea de ambreiaj are 2 intrerupatoare, presupun ca unul este pentru start stop.
Cand ma conectez cu dd4all imi incarca toate calculatorele masinii dar nu am nici cea mai mica idee in care trebuie sa intru sa gasesc CC-ul.
einstein1984
UCH sau BCM, body control module
RazvanF
Ok, am gasit ceva BCM dar nu pot citi daca are coduri de eroare sau chestii de genul. Pot vedea ce a fost scris pe el din fabrica si pot face mici modificari de genu dezactivare start stop, cc, abs parca ...etc.
Acum caut cum functioneaza butonul de la pedala de frana ca am observat ca pe 2 pini are continuitate permanenta si pe ceilalti 2 nu are chiar daca este apasat.
Stop pe frana functioneaza.
einstein1984
contactoru de frana schimba starea, adica unul inchide si altul deschide
RazvanF
contactorul de frana functioneaza ok, asa cum ai descris. Nu stiu de ce atunci cand l-am dat jos de pe pedala si l-am testat aveam continuitate permanenta pe 2 pini si contact permanent deschis pe ceilalti 2.
L-am desfacut si acum functioneaza asa cum ai descris.
Cel de la ambreiaj functioneaza ok.
Problema la CC tot este. Oare este posibil sa se fi stricat ceva in vre-un calculator?
torquemada
Când nu ai ce face... îți faci de lucru.

CC nu e în BCM, problema e la firele agățate și rupte (lipsă senzor început de cursă ambreiaj) + posibile siguranțe arse.
RazvanF
Da, știu vorba cu dracul când nu are ce face....
Siguranțele au fost verificate și sunt în regulă toate iar fire rupte/agățate nu mai am, cel puțin așa cred. Am stat și am verificat mănunchiul de fire foarte atent. Chiar la un punct mă gândeam să îl scot de tot insa am pipăit un fir care duce sub pompa de servofrână și m-am lăsat păgubaș.
Deci zici că ar trebui sa reinvat pedala de ambreiaj ?
torquemada
Ai rupt fire din cablul (furtunul) ce duce la pedala de ambreiaj sau din mănunchiul principal?

După "reparație" ai mai mers cu mașina? Alte erori au mai apărut?
RazvanF
S-au rupt din manuchiul principal, acolo unde este rotundul din cauciuc. Da, am mers cu masina si alte erori nu am avut inafara de faptul ca nu mai aveam semnalizare pe dreapta. Dupa ce am cositorit firul rupt semnalizarea a functionat.
Indicatorul de eroare se apinde numai daca vreau sa activez cc sau limit. Daca il las oprit nu se aprinde martorul de eroare.
Ce ma intriga este faptul ca nu s-a ars nicio siguranta, le-am verificat pe toate, inclusiv compartimentul motor si au fost verificate cu aparatul de masura setat pe continuitate.
Am marcat in poza locul unde s-a rupt firul, numai ca este mai mult spre habitaclu decat in compartimentul motor.
Unul din firele la care i-a fost "agatata" izolatia era rosu si mult mai gros decat celelalte. Cred ca de acolo s-a provocat scurtul.
Revin cu un update, azi după un drum de aproximativ 40 de km mi s-au aprins in bord martorii de abs și antispin si totodată funcția start stop a fost dezactivată de către mașină.Dupa repornirea motorului martorii s-au stins. Scanat cu elm327 și nu este nicio eroare memorată.
torquemada
Tot ai muncit, împinge tot cablajul spre habitaclu (iese capacul ăla de protecție), și acolo(la pedale) inspectează zona rămasă după fire ciupite.

Apoi reasamblat și pus diagnoza pe ea, văzut ce/unde dă erori

RazvanF
Am verificat toata zona cu cabluri. Tocmai de asta am demontat cutia de sigurante si relee, sa pot impinge tot manunchiul spre habitaclu sa il pot verifica. Nu mai am cabluri cipite/rupte etc. Eroare la abs am avut-o de la contactorul de frana. La montare are o anumita directie in care trebuie invartit si tot odata in fata lui sunt 2 cleme care trebuiesc orientate la ora 12 si ora 6 ca atunci cand pedala il apasa sa se poata autoregla tija de contact.
Ramane sa fac programare la service si sa vad de o diagnoza ca asa nu reusesc sa ii dau de cap.

Am gasit pe net o lista de ecus mai noua in care am CRUISE.
Imi arata open circuit la butoanele volanului.
Brake Pedal - Closed active switch state - ramane tot timpul pe starea pressed indiferent daca apas pedala de frana sau nu.
Brake Pedal - Open active switch state - isi schimba starea din not pressed in pressed daca apas pedala de frana.
Vro idee?
torquemada
Păi e "excelent", în poza 2 vede lipsă/deconectate butoanele de pe volan.

Senzorul pedalei de frână doar l-ai dat jos sau l-ai și desfăcut în "factori primi" ?

RazvanF
Senzorul de la pedala de frana a fost dat jos masurat si desfacut, numai ca remontarea s-a facut gresit motiv pentru care am primit eroare la abs.
Am dat jos si senzorul pedalei de ambreiaj, cel de la start&stop si l-am comparat cu cel de la frana astfel reusind sa il reansamblez corect. Acum nu mai am eroare la abs in schimb eroarea la CC persista.
Am comandat senzor nou pentru pedala de frana, cel actual aprinde stopurile dupa ce pedala este apasata ~15% din cursa (s-a autoreglat la montaj, chiar am si tras putin de pedala).
Acum vine partea "frumoasa", de ce vede acele butoane ca si fiind deconectate? Tare imi este frica sa nu sa se fi "impuscat" un fir care duce la ele din cauza scurtului si acel fir sa fie naibii sub airbag.
torquemada
Of...

în prima poză, senzorul de frână nu merge corect,adică:

frâna liberă
Brake Pedal - Closed active switch state : pressed
Brake Pedal - Open active switch state : not pressed

frana apasată
Brake Pedal - Closed active switch state : not pressed
Brake Pedal - Open active switch state : pressed
RazvanF
Deci senzorul este defect? Deabia marti ajunge cel nou la magazin.
Oare din cauza lui am open circuit pe butoanele de pe volan?
Nu prea inteleg ....senzorul are 4 pini si 2 contacte in interior, unul pentru stopuri si altul pentru CC.

In aceasta situatie:
frâna liberă
Brake Pedal - Closed active switch state : pressed <---- asta se refera la CC?
Brake Pedal - Open active switch state : not pressed <----asta se refera la stopuri?
In prima poza isi schimba starea doar cand se aprindeau stopurile, deci tin sa cred ca ala pentru stopuri este ok, dar cel pentru CC ramanea permanent activ...deci in situatia asta se bat cap in cap CC cu pedala de frana.
Sper sa fie numai asta.
torquemada
Senzorul pedalei de frâna are 2 circuite

liber
NÎ : +12v permanent către injecție și uch(via can ABS și injecție)
ND: +12v după cheie către becuri frână și uch(via can ABS și injecție)

apăsat
ND : +12v permanent către injecție și uch(via can ABS și injecție)
NÎ: +12v după cheie către becuri frână și uch(via can ABS și injecție)

În cazul tău apare pedală liberă și apăsată concomitent.

Butoanele de pe volan au alt circuit, practic se duc direct în injecție, cum le-ai întrerupt tu știi.
RazvanF
QUOTE(torquemada @ 12 May 2018, 23:14)
cum le-ai întrerupt tu știi.
*


Asta-i ca as vrea sa stiu.....
Zici ca duc direct in calculatorul de injectie? Asa am un punct de plecare.
torquemada
În primă fază, cu mașina asamblată, cu diagnoză conectată, întri in poza 2, apoi la cochilie, mufa de sus, din dreapta(+-oR) o scoți și faci un scurt în ea, trebuie să scrie ccsl-steering wheel push buttons state - suspend button - caz în care firele spre injecție sunt ok dar spira și/sau butoanele de pe volan nu
RazvanF
Despre aceste mufe este vorba?
Cea din stanga (marcata cu galben pe poza) unde pe volan am "+" si "-" are 2 pini iar cea de pe dreapta(marata cu rosu pe poza) unde pe volan am "RES" si "0" are 4 pini.
Pe care pini sa fac punte?
Interesant este faptul că mufa din dreapta are 4 pini dar ies doar 2 fire din ea.
p.s pana la urma am facut puntea un mufa albastra, cea din dreapta, eram cu diagnoza pusa si imi arata la fel "CCSL steering wheel push button state open circuit" si "CC requested and in failure".
Deci ....sa fie intrerupt spre injectie?
torquemada
Mufa din dreapta, albastră e pentru butoane +-0R, faci punte între fire

Păi e grav.

Verifică din mufa albastră în injecție mufa neagră(scrie pe mufe)

1 -- D2
2 -- D3
RazvanF
Ambele au continuitate până în mufa....tare îmi este frica de răspuns.
Sunt notate pe calculator unde intra mufa.
torquemada
Cu butoanele conectate(mufa albastră) măsoară la capătul dinspre injecție ce rezistență ai cu butoane neapăsate și cu -,+,R și 0 apăsate, dacă ai atunci injecția(partea de butoane) e RIP
RazvanF
Ramane pe maine sa fac masuratorile. Sper sa fie numai partea cu butoane si nu ceva in injectie.
RazvanF
Am reusit acum de am masurat. Aparatul era dat pe buzzer ca sa imi arate ceva. Rezistenta pare a fi mult prea mica.
Mufa din ecu a fost scoasa in timpul masuratorilor, mufa de la volan a fost cuplata.
Valorile ramaneau exact ca in poze indiferent daca aveam butoanele "+ - R 0" apasate sau nu.
torquemada
OK, e ceva... posibil rețea rezitivă butoane volan prăjită.

Cu 0 apăsat trebuie să ai 0 ohm.
RazvanF
Indiferent pe care buton apasam valoarea de pe aparatul de masura nu se schimba. Ma gandesc ca pe langa testerele aparatului am mai folosit un fir mai lung sa pot ajuge la ecu, plus ca in mufa de la ecu am bagat un pin metalic sa pot face conexiunea si de asta sa fi citit acea rezsitenta .....
M-am uitat in spatele volanului si am observat ca airbagul nu este prins in suruburi torx cum era la Renault. Am nevoie de ceva scula speciala sa scot airbagul?
torquemada
La X52ph2 trebuie găurit volanul (are locurile marcate) sau dinspre spiră cu o oglindă apeși pe tablele ce le vei vedea.

Rezistența butoanelor o poți măsura direct pe pinii spirei (adică pinii d2 și d3)
RazvanF
Da, am vazut acele marcaje pentru gauri, ma gandeam ca a fost un sistem de prindere la care Dacia a renuntat. Cel cu clipsuri pare mai rapid de ansamblat.
As vrea sa dau jos airbagul sa pot ajunge la butoane sa vad firele. Acea spira am vazut ca are izolatia alba si usor transparenta deci cred ca as putea vedea daca am vre-un fir "impuscat" pe traseu.
torquemada
PM cu numărul de telefon și îți explic mult mai repede decât în scris
RazvanF
Huh, nu mai locuiesc in Romania de vro 8 ani. Mecanicii sunt scumpi aici motiv pentru care m-am bagat sub multe masini pentru reparatii. Singurul lucru care nu il fac este la motor, distributie, garnitura chiuloasa. In rest nevoia m-a invatat....si sincer imi si place.

16 May 2018, 12:36:
Vreau sa iti multumesc pentru ajutorul acordat. E bine sa ai pe cineva care cunoaste. In momentul de fata nu mai am timp pentru masina dar cand voi avea vreau sa dau jos airbagul sa vad firele sun el, poate poate gasesc problema acolo.
RazvanF
Revin asupra problemei, azi am reusit si am schimbat butoanele de la cruise, doar cele de pe volan, nu si cel care comuta intre cruise si limitator, problema persista.
Oare sa fie pamblica?
torquemada
Butoanele actuale se puteau măsura cu și fără spiră, direct pe conectorul spirei.

Dacă alea vechi sunt bune, au aceleași resitențe ca alea noi, măsoară spira.

Dacă ai continuitate pe toate cele 4 fire, 2 de airbag , 2 de ccsl - e nasol
RazvanF
Am dat jos airbagul si am masurat spira.
Pe mufa din volan care conecteaza butoanele cu mufa albastra de sub carapace
- intre pinul 1 volan si pinul 1 mufa albastra continuitate
- intre pinul 2 volan si pinul 2 mufa albastra continuitate
- pinii 3 si 4 circuit deschis, dar acesti pini nu au fire intre ei
Acea spira are 4 fire in ea, 2 pentru airbag si 2 pentru cc, cel putin asa cred. Firele care vin la butoanele de pe volan, cele care sunt sub airbag unul este rosu altul este negru.
Sunt putin confunz, am continuitate in spira de la butoanele de pe volan pana in mufa albastra de sub carapace, am continuitate de la mufa albastra de sub carapace pana in calculatorul de injectie.
Ce nu a fost verificat este acel buton care comuta intre ccsl, cel putin circuitul acestuia.
torquemada
Of... e greu

Tu măsori continuitatea fiecărui fir, iar eu îți zic să măsori rezistența între ele, adică și fără a da volanul jos. Butoanele de pe volan neapăsate au cam 3kohm, când le apesi se modifică rezistența, cum mai ai un set e simplu de văzut dacă ai valori corecte

Deci dacă la spiră ai 3kohm , iar la intrarea în injecție ai tot 3Kohm = injecție cu circuit ccsl prăjit.

Butonul de activare funcție îl testezi apăsându-l apare Cruze și limit pe Display merge, nu megre e defect
RazvanF
Ok, acum am inteles ce am de masurat. Maine voi face masuratorile, dar la cum o vad pana acum cred ca am prajit ceva in calculatorul de injectie.

<span class='edit'>4 Jun 2018, 15:23:</span>
Am reusit de am masurat corect de data asta. Din mufa albastra, intre pini am 3.97 kohm, cand apas pe butonul "0" valoarea se schimba la 0 ohm, cand apas pe celelate primesc valori diferite, deci butoanele sunt bune.
Acum, din mufa albastra pana in mufa de la ecu pinii D2 respectiv D3 am continuitate, deci firele nu sunt intrerupte.
Din mufa de la ecu (deconectata din ecu), cu mufa albastra conectata in spira intre D2 si D3 am 3.97 komh. Asta arata inca odata ca firele nu sunt intrerupte.
Iar acum partea infricosatoare, din mufa albastra deconectata de pe spira si cu mufa de la ecu conectata, intre pinii D2 si D3 am 0 ohmi.
torquemada
Unul din pini are pull-up la 5V(cu +contact)D3, celălalt o masă(D2), poți măsura direct în mufa albastră1=D3, 2=D2.

Partea proastă e că ai făcut deja asta în postul #16 poza2
RazvanF
Ok ....asta ce inseamna? Imi aduc aminte ca pe diagnoza imi arata ceva de 5 Volti. Sa inteleg ca aia 5 Volti vin din ecu? Este arsa in intregime partea cu ccsl? Sau doar partial?
Am măsurat pe D2 și D3 cu contactul pus și aveam 0 volti la mufa albastra.
torquemada
În ecranul ăla nu ai 5v(4,999v) decât dacă ai fire deconectate.

În mod normal ai niște tensiuni corespunzătoare rezistenței citite(stare butoane, neapăsat, o, -, + R) de injecție

Cu părere de rău, ți-ai confirmat până acum 95% calculator de injecție defect pe circuitul ccsl
RazvanF
Eram sigur de raspuns, asta e. Nu ma bag sa desfac calculatorul de injectie. Poate in viitor am sa incerc sa il inlocuiesc, dar stiu sigur ca la Renault dci e o adevarata poveste intre calculatorul de injectie si cheia de contact.
Ceea ce ma oftica este faptul ca circuitul ccsl nu a fost trecut printr-o amarata de siguranta de 1 amper.
Iti multumesc inca odata pentru ajutorul acordat si promptitudinea cu care ai raspuns la intrebari.
einstein1984
pai de ce sa treaca prin siguranta un circuit de comanda nu de putere? ca nu e decapotabila sa ploua in ea.
RazvanF
Da, ai dreptate. Dar daca ar ploua in ea tot nu ar arde siguranta. Ideea este ca orice circuit electric trebuie trecut printr-o siguranta....pentru siguranta.
einstein1984
daca ar ploua in ea ar face scurt la 12V poate cum ai facut tu... si ar arde siguranta.
Tudoravr707
Va salut am găsit aceasta postare, nu este cazul sa mai deschid un topic nou pe aceasta tema. Problema mea este:
Am cumpărat un Logan 1.5dci 2015 cu martor multifuncțional(portocaliu)aprins in bord, am mers cu ea am pus tester eroarea fiind pe switch pedala frâna, a fost resteat martorul s-a stins. A doua zi am schimbat switch-ul, după la drum am activat pilotul automat din consola..s-a activat dar când apăs pe + sau - nu face nimic nu își păstrează viteza.. limita dacă o setez și-o tine.. am pus tester pe ea dinou tot eroare pe switch pedala frâna.. am încercat cu mai multe aceasi poveste..
In plus dacă merg la pe drum constat câțiva km fără întrerupere se aprinde in bord ABS și ESP..
Când am cumpărat mașina am probat pilotul mergea perfect doar ca era martorul multifunional acea spira aprinsa.. dar după reset numai merge.. poate cineva știe cum sa rezolv problema.. va mulțumesc și va salut!
torquemada
Incoerență între poziția pedalei și poziția switch-ului de frână, în cazul de față, informația primită filar de ABS nu corespunde cu cea primită pe can de la UCH.

Switch diferit, montat necorespunzător sau alte probleme.
Tudoravr707
Am înțeles.. nu prea mă descurc dacă știți cumva sa mă îndrumați către cineva, sunt din bucuresti plătesc orice deranj doar sa fie rezolvată problema
Nu este o foarte mare problema dar îmi sta in cap ca a mers și numai merge..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.