Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cablaj topit ceasuri de bord Sandero 2 Stepway
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
Stanciu_Paul
Buna ziua, as vrea sa aflu semnificatia cablurilor din mufa care se conecteaza la ceasurile de bord deoarece 3 dintre acestea s-au topit si au ars si cablajul pinilor de pe circuitul bordului( nu am poze ale bordului desfacut).
Este vorba de cablurile de la pinii 3, 15 si 16.
Poate nu m-am exprimat bine dar atasez poze pentru lamuriri.
torquemada
Topiți pinii de masă al TdB și al sondei de nivel combustibil - normal dacă s-a jucat vreun deștept pe acolo
Stanciu_Paul
Masina o am de noua (2013), nu a umblat nimeni acolo.


23 Jun 2018, 14:48:
ca prime simptome pana sa se arda: Acul de la vitezometru oscila intre 0-10km/h in stationare si indicatorul nivelului de combustibil palpaia.
torquemada
Acolo = ansamblul pompă carburant + sondă nivel

Dacă nu ai umblat niciodată acolo și mașina nu are GPL cu emulator, atunci e posibil să ai sonda de nivel carburant varză
Stanciu_Paul
La sonda de combustibil s-a umblat anul trecut, prin ianuarie, de catre un electrician de la Meridian Vest deoarece,dupa o saptamana de mers in Bucuresti, nu scazuse nicio liniuta. Au dat de cateva ori resetare CdB si tot plin arata. A desfacut rezervorul si a observat ca benzina se afla pana in buza. A scos vreo 5l de carburant si atunci a scazut cu o liniuta. Sa fi cauzat ca a umblat acolo? Dar v-am zis...a fost facuta la Meridian Vest si desi masina se afla in garantie, m-au pus sa platesc faptul ca au umblat la rezervor.
Eu m-am referit ca la bord nu s-a umblat deloc.
bygy007
totusi la cum arata mufa aia sa nu fie problema in tabloul de bord
Stanciu_Paul
La o examinare mai atenta a cablajului care pleaca din mufa sondei nivel combustibil, am gasit camasa conductorului albastru ciupita. banuiesc ca da acolo a plecat scurtul spre TdB. Daca stie cineva mai multe chiar il rog sa ma ajute cu informatii. Un ajutor in plus ar fi si daca mi s-ar spune ce reprezinta fiecare cablu din mufa TdB.
torquemada
Aici scriai altceva>

QUOTE(Stanciu_Paul @ 23 Jun 2018, 15:45)
Masina o am de noua (2013), nu a umblat nimeni acolo.
<span class='edit'>23 Jun 2018, 14:48:</span>
ca prime simptome pana sa se arda: Acul de la vitezometru oscila intre 0-10km/h in stationare si indicatorul nivelului de combustibil palpaia.
*



Alea prăjite sunt masă, celălalt e "alimentarea" sondei, scrie în mesajul #2
Stanciu_Paul
Am spus ca la rezervor,in interiorul masinii, s-a umblat acum 1 an pentru ca nu intelegeam de ce nu scade nivelul carburantului si interventia s-a facut la meridian vest. La TdB nu s-a umblat niciodata.
torquemada
Asta am scris și eu în primul mesaj, intervenție/avarie la jojă cu propagare spre TdB

Ai garanție, folosește-o
bygy007
eu iti vorbesc acuma din punctul de vedere al unui electrician (NU AUTO) verifica firul ala ros sa nu fie incins izolatie topita , etc, daca nu e incins il poti izola cu banda , daca are izolatia topita trebuie obligatoriu verificat pe toata lungimea lui inclusiv conectori
la mufa tabloului de bord firele incinse daca culoarea sirmei nu este schimbata si doar izolatia topita se poate pune tub termocontractant , obligatoriu schimbata mufa plastic si resertizat cele doua fire in mufa
daca sint incinse inlocuite pe portiunea incinsa, cositorite tub contractant , obligatoriu scimbat plasticul mufei
torquemada
Cablurile din 15 și 16 se duc direct la jojă, nu ai mufe pe parcurs.

Soluție de avarie:
-inspectat joja (demontare!!)
-mufă nouă
-recablată joja cu alte fire (atenție trebuie dat bordul jos, dacă vrei de fabrică)
-scoase firele din mufa veche și repopulată noua mufă
-reparat/inlocuit firul de masa al TdB
Stanciu_Paul
Garantie nu mai am de 1 an de zile. Saptamana viitoare ma duc la servis cu ea. Trebuie sa gasesc sa cumpar un TdB nou, cel existent are cablajul ars la pini.
Multumesc amandurora pt sfaturi!
einstein1984
deci mergi o saptamana cu masina in bucuresti si la demontare ai benzina pana in buza gaurii de joja? Curat masina lui argon asta, produce benzina.
Stanciu_Paul
Asa am crezut si eu. dar se pare ca de vina a fost geografia statiei peco. La Petrom-ul din Barbu Vacarescu terenul este inclinat spre stanga si cand am facut plinul mi s-a parut ciudat ca, desi aveam aproape jumate de rezervor plin, au mai intrat inca 40 de litri. Am crezut ca fura la pompa aia, dar se pare ca fiind intr-o parte masina a intrat benzina si in zona de rezerva sau expansiune( nu stiu cum se cheama exact). Am facut proba dupa o luna la aceiasi benzinarie doar ca m-am dus cu rezervorul gol, aparuse martorul de benzina, si cand am ajuns la 57 de litri m-am oprit.
torquemada
Ai dezasamblat TdB-ul și ai constatat ceva probleme la cablaj, sau doar ai inspectat vizual mufa?

Un TdB nou implică niște detalii mai sensibile.

Dacă ești din București, te pot ajuta PM pentru detalii
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.