In dimineata asta aveam planuri sa plec la tara pt o fripturica si un mititel ceva acolo in familie insa cand m-am trezit acum o ora si jumatate si-am deschis geamul nu vedeam la 20m in fata. Acum s-a mai lasat , e vizibilitate cam la 200m ..doar ca ai mei sunt un pic cam paranoici sa se suie in masina pe vreme din asta ca " cine stie cum te loveste altu din spate "
. Var-miu se "risca" si se duce , si as face-o si eu doar ca ceata ramane destul de periculoasa in zona campului (pe soseaua buc-pitesti) ; si-mi aduc aminte ca ultimele doua dati cand a fost ceata ca asta , s-au raportat doua mari accidente in lant pe buc-pitesti.
Ptui ceata!
Ce sa fac?
asarban
2 Jan 2006, 09:55
Ia trenul!
Cum adica?
Mergi tiptil, faruri aprinse, proiectoare de ceata aprinse, NU FAZA LUNGA!
Stop de ceata aprins pe spate, belesti ochii in toate partile..si gata!
Ce dracu ma, deja va credeti ZKR-urile elicoptere si aveti probleme de zbor pe ceata?
StefanT
2 Jan 2006, 10:01
Daca circuli numai pe DN si ai o vizibilitate de minim 30 de metri, eu zic sa te duci fara probleme, insa numai cu stopul de ceata aprins (stopul, ca Logan are numai pe stanga, ca toate masinile moderne. 1310 are 2, hac
). Asta ca sa nu se suie vreun tembel pe tine. Daca este ceata fff densa, nu merita.
Am zis de DN, pt ca aici se vad marcajele.
A, si apropo daca te duci, du-te acum ziua. Numai eu ce a tras tata sapt trecuta pe DN 85, si pe la Podu Turcului unde nu erau marcaje
Eu stateam cu ochii pe sant
Era si umed pe jos, masina full.
Deci: Daca e zi si vizibilitate rezonabila, si circului pe drum bun, eu zic sa te duci fara probleme. O berica si un gratarel merita pe deplin. Si eu tot de asta m-am dus la tara
Bafta!
EDIT:
@Asarban:
Bine hai ca m-ai convins
; deci daca ma trosneste vreunu , te consider responsabil!
alex275
2 Jan 2006, 10:07
Si atentie mare la depasiri, ca nu stii cum vine un berbec fara nici o lumina aprinsa!
Eu era s-o fur pe Bucuresti-Ploiesti, pe portiunea cu o banda pe sens, nu vedeam la 15m in fata. Am vrut sa depasesc o caruta, iar cand am intrat pe contrasens, m-am trezit cu o huiduma de camion in nas, fara nici o lumina aprinsa!
StefanT
2 Jan 2006, 10:17
QUOTE(alex275 @ 2 Jan 2006, 12:07)
huiduma de camion in nas, fara nici o lumina aprinsa!
Asta chiar e noua. Astia de obicei zici ca-s stadioane mobile
alex275
2 Jan 2006, 10:29
Da, nici eu nu mi-am explicat ce avea, ca astia pe langa faptul ca merg cu "nocturna" dupa ei, mai sunt si profesionisti...
urduban
2 Jan 2006, 11:25
Puneti la proiectoare sau pe pozitie becuri GALBENE!!! sunt cele mai bune pt ceata ..
Sau poti folosi niste ochelari speciali pt ceata cu lentile galbene (pt. a spori vizibilitatea..)
Mai spunea cineva odata ca a aprins avariile pe o ceata densa si si-au facut treaba mult mai bine ca proiectoarele
Valentine
2 Jan 2006, 13:27
QUOTE(urduban @ 2 Jan 2006, 11:25)
Puneti la proiectoare sau pe pozitie becuri GALBENE!!! sunt cele mai bune pt ceata ..
Mai bine baga avariile in paralel cu restu'
bomicabomic
2 Jan 2006, 13:35
Valentine, unde scrie bre, ca pe timp de ceata sa bagi avariile? Aaa..? E vreo defectiune?
Mergeti mai, cu faruri aprinse, proiectoare si lampa ceata, cu viteza adaptata la conditiile de pe drum si n-aveti nici o problema.
Valentine
2 Jan 2006, 14:29
QUOTE(bomicabomic @ 2 Jan 2006, 13:35)
Valentine, unde scrie bre, ca pe timp de ceata sa bagi avariile? Aaa..? E vreo defectiune?
Am zis ca
mai bine sa bage avariile, in loc sa schimbe culoarea pozitiilor si/sau a stopului de ceata
MoneyTalks
2 Jan 2006, 17:24
QUOTE(urduban @ 2 Jan 2006, 10:25)
Puneti la proiectoare sau pe pozitie becuri GALBENE!!!
Iar daca vrei sa iesi din tara sa nu le ai galbene... Am impresia ca sint interzise in vest...
Oho gata ca m-am si intors!
Nu au fost probleme , scurta , proiectoare si stop ceata si gata. Cat despre cine a zis ca cele mai bune lumini pt ceata sunt cele galbene ..adica alea galbene galbene....vaaaai ce-i in juram pe toti astia care aveau lumini din alea. Toate "coincident" pe 1900 toamne. Despite de fog , a fost super liber dimineata si am mers constant cu 120-130 ; iar acum la intoarcere fara ceata dar destul de mare aglomerare , n-am trecut de 140. Drum prost pe unele portiuni insa! Intre km 30 si 50 mai ales.
Inca e greu de crezut inconstienta unora care merg noaptea doar cu pozitiile sau care merg pe ceata fara nimic aprins!! Altii merg cu stopuri stricate ... oare 50% din soferii RO. nu-si merita carnetul? Sau procentajul e mai mic/mare? Aaa si bineinteles cretinii care depasesc 80 la ora prin comune! Cat de stoned tre' sa fii sa faci una ca asta? Mergeam cu 60 pe langa carute/biciclete/copii nesupravegheati ..si veneau cu flash-uri muma lor ... si nu numai "barosani" cu nemtesti si frantuzesti ci si din astia cu relicve . Cam atat de povestit .. ups si cruce-mi fac cand vad Tico sau Matiz mergand cu viteze de peste 110 la ora -> probabil traiesc din adrenalina astia.
Thats all folks! Thanks for watching
bomicabomic
2 Jan 2006, 18:43
QUOTE(AND @ 2 Jan 2006, 09:48)
doar ca ai mei sunt un pic cam paranoici sa se suie in masina pe vreme din asta ca "
cine stie cum te loveste altu din spate "
.
QUOTE(AND @ 2 Jan 2006, 17:59)
Nu au fost probleme , scurta , proiectoare si stop ceata si gata. a fost super liber dimineata si
am mers constant cu 120-130 Hmmm, eu zic ca grijile parintilor trebuiau sa fie altele
QUOTE(AND @ 2 Jan 2006, 17:59)
Despite de fog , a fost super liber dimineata si am mers constant cu 120-130 ; iar acum la intoarcere fara ceata dar destul de mare aglomerare , n-am trecut de 140.
120-130 pe ceata?
Iarta-l, Doamne, ca nu stie ce face!
pastrama
2 Jan 2006, 19:15
Mda... Am vazut si io d-astia...vineri noaptea parca. Am plecat ca berbecu pan la Tulcea pe la 11 noaptea...vizibilitate maxim 5 metri...mergeam cu 40 la ora si era sa fiu calcat de vreo 3 smecherasi cu GIP.
Astia nu-s sanatosi la cap...sa mor io.
QUOTE(AND @ 2 Jan 2006, 19:59)
Oho gata ca m-am si intors!
.. ups si cruce-mi fac cand vad Tico sau Matiz mergand cu viteze de peste 110 la ora -> probabil traiesc din adrenalina astia.
ce mama necuratului tii se pare atat de deplasat???
pastrama
2 Jan 2006, 19:22
QUOTE(steph @ 2 Jan 2006, 19:18)
ce mama necuratului tii se pare atat de deplasat???
E periculos ca la viteza aia isi iau zboru!!!
nik1965
2 Jan 2006, 20:52
Daca circuli pe ceata apai sa mergi sanu stai, adaptezi viteza in functie de vizibilitate si dai inainte.
Daca se intimpla sa fii nevoit sa opresti apai atunci sa-ti faci probleme daca nu poti sa scoti masin din carosabil si sa o semnalizezi corespunzator.
ydaniel
2 Jan 2006, 20:58
da normal:faruri si stopuri de ceata!:)
crintea1949
2 Jan 2006, 21:42
La Multi Ani, sanatate si fericire maxima.
Drum drept, luminos si fara obstacole.
Asa sa ne ajute Dumnezeu.
este adevarat ca prevederea este mama intelepciunii, in marile orase pe cheiuri , splaiuri in acest anotimp ceata din belsug , trebuie doarprudenta fata de cel diun fata si in intersectii multa atentie in rest totu este bine.
Crintea Stefan
Laurentziu83
2 Jan 2006, 22:49
Retea mea pe ceata noaptea este: faza mica reglata la maxim in jos (daca e in sus mai mult incurca)+o eventuala cunoastere a drumului pe care mergi+ochii-n 4+maxim 80-100 la ora(dumnezeu cu mila sa nu fie vreun bou cu caruta, bicicleta, etc). In rest vedeam destul de bine Farurile de ceata sunt reglate din fabrica ca naiba, adica bat doar un metru in fata, normal centrul petei luminoase trebuie sa fie la 20-25 metri in fata masinii. Am sa le reglez cand o sa am timp si chef si am sa vad daca sunt intr-adevar mai bune decat faza mica.
Ziua, nu prea am ce sa recomand, doar sa aveti faza mica aprinsa si lampa de ceata din spate.
Ar mai fi ceva: becurile galbene sunt frectie diana la picior de lemn. Pe ceata nu conteaza lumina, ci pozitionarea farului, care trebuie sa fie cat mai apropiat de sol. Astfel, fascicolul luminos strabate o portiune mai mica prin ceata pana la asfalt.
bomicabomic
2 Jan 2006, 23:01
100 km/h? Sigur era ceata sau doar noapte?
I-astept si pe cei cu +150 km/h.
Laurentziu83
2 Jan 2006, 23:14
Am zis maxim 100 la ora, asta pe drum liber. Oricum era destul de riscant. Sunt si momente cand nu poti sa treci de 60.
bomicabomic
2 Jan 2006, 23:36
Mi se pare inconstienta sa mergi noaptea, pe ceata cu 100 km/h. Si stii de ce? Pentru ca pe portiunea aia de drum poti sa ai vizibilitate de peste 50 m si brusc intri intr-una unde vizibilitatea este sub 10 m. Si in momentul ala, apare unul in fata ta.
La 100, nu-l eviti decit daca ai norocul sa nu vina nimeni pe contrasens.
Laurentziu83
2 Jan 2006, 23:46
Bine, n-am mers pe drum aglomerat cu 100 la ora pe ceata, am mers doar pe A2 sau pe Slobozia-Braila, unde traficul era mai scazut. Am facut de 4 ori drumul asta in Noiembrie si inceputul lui decembrie, toate datile pe ceata. Innebuneam de-acu.
Pe A2 am mers si eu cu 120 pe ceata. Aveam in fata o Fabia condusa se pare de un incepator inconstient. Cand ajungea in dreptul masinii depasite frana.
M-am ghidat dupa stopurile lui si mi-am lasat o distanta corespunzatoare astfel incat daca i se intampla ceva sa am timp sa franez. Dupa ce am iesit din ceata a inceput sa o friga cu 150-160. L-am lasat sa se duca.
La 120 nu ai nici o sansa sa eviti o ciocnire daca aluia din fata i se intimpla ceva, in coditile in care tu-i vezi stopurile. Si este foarte obositor sa tii privirea atintita non-stop pe el.
Era noapte si ii puteam vedea stopurile de la distanta mai mare. Am mers si ziua dupa stopurile cate unuia dar trebuia sa stau mai aproape de el. De aceea alegeam cate unul care se deplasa cu viteza mai mica ziua.
Oricum , trebuie sa iei in calcul si spatiul pe care il mai parcurge el in timp ce decelereaza, deci spatiu castigat si de mine pentru franare. La asta mai adaugam si banda a doua pe care mai puteam sa fac o fandare.
costi, tu unde iti tii atintita privirea pe ceata? In bord?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.