Cum aveam joc pe fuzeta dreapta (pana sa desfac am crezut ca e doar joc de rulmenti), m-a mancat in tuhãs sa schimb portfuzeta dreapta, ambele fuzete si toti rulmentii. Cu ocazia asta am schimbat si discurile si placutele.
S-a lucrat frumos, cinstit, cu prese, extractoare, dinamometrice, tot tacamul.
Numai ca dupa montaj am dat peste urmatoarele probleme - ireale as zice:
- nu mai incape port-etrierul intre fuzeta si disc, freaca fer pa fer
- tabla dintre surubul port-etrier si port-fuzeta, cea cu 4 suruburi, s-a deformat. Excescenta ei sta peste rulment, marginile unde intra suruburile s-au strambat la strangere.
Nu imi dau seama unde naiba am gresit. Recunosc, n-am masurat cote, sa compar piesele vechi cu cele noi.
Sa fie piesele de vina? Sa fiu eu? Nu inteleg. Rog ajutor persoane competente.
sobolan
16 Sep 2018, 07:58
QUOTE(smith @ 16 Sep 2018, 01:13)
- nu mai incape port-etrierul intre fuzeta si disc, freaca fer pa fer
Sa fie piesele de vina? Sa fiu eu? Nu inteleg. Rog ajutor persoane competente.
bate fuzeta mai bine in portfuzeta sau n-ai asezat rulmentii ok
Am presat cat s-a putut. Daca as putea sa presez mai mult (sa zicem) s-ar apropia si mai mult discul de portfuzeta. La mine ar trebui departate ... cam 1.5 - 2 mm.
pcostica
16 Sep 2018, 15:08
Pune o poză ca să vedem ce e acolo. Rulmentul care se bate în suport trebuie să aibă un umăr dacă ambi rulmenți sunt la fel( fără umăr) trebuie pus un inel distanțier între fuzetă și rulment.
Baftă!
Daca ai sti ce smartfon am...
Rulmentul de pe interior (din porftuzeta) n-are umar, iar tablele trebuiau schimbate intre ele. M-a indus in eroare tabla din stranga care fusese deja indoita si 'uniformizata' dupa. Treaba romaneasca.
Acum 'solutia' problemei. Dupa cum am zis, discul atingea de port-etrier. Am depresat putin (1mm - 1.5mm) fuzeta, acum nu mai atinge. E la limita, dar nu mai atinge. Am montat franele, am facut proba de drum, nu bate, nu troncane.
Acum ideea e ca solutia asta nu e buna. Care e de fapt problema aici?
Exista sansa sa n-am fuzete potrivite?
pcostica
16 Sep 2018, 21:11
Nu fuzetele sunt problema ci rulmenții, bănuiesc că amândoi au grosimea de 17 mm.
Ca și soluție e să pui un inel distanțier de 4 mm intre fuzetă ș rulment .
A, inteleg ce zici. Ai dreptate, cel de pe interior e de 21mm. Abia acum m-am uitat in manualul frantuzesc, habar n-aveam.
Dar asta nu-mi rezolva problema. Ca de presat se preseaza la fel de mult in portfuzeta, doar ca iese un pic in exterior din cate vad, cat sa fie acoperit de tabla opritoare.
Problema e la exteriorul rotii, eu am mai tras un pic fuze... butucul spre exterior, ca sa se traga si discul. Acum am cam 3mm intre etrier si disc pe exterior, iar pe interior am 1mm.
Mai vad in manualul respectiv doua 'inele', eu am unul singur pe exterior, n-as sti sa zic care dintre ele e.
O fi de la el? Daca da, de unde moas-sa pe gheata gasesc asa ceva in 2018?
sobolan
17 Sep 2018, 14:43
pe alea doua incercuite nu-mi amintesc sa le fi vazut vreodata desi nici de prea multe ori n-am schimbat eu rulmentii la dacii pe fata in rest totul e clar la mine,la tine e posibil sa fi folosit tu rulmenti industriali desi au aceleasi cote,sigur ai "comis" tu ceva p-acolo sau rulmentii au alte cote.
pcostica
17 Sep 2018, 16:36
@smith-21 mm are doar inelul mic al rulmentului[attachmentid=1628093234] se monteaza cu umărul spre interior.
Am luat rulmenti dupa codul de producator, de la SNR. N-au nicidecum umarul interior de 21mm. Ai idee de unde as gasi astfel de rulmenti?
Ar mai fi solutia sa inlocuiesc inelul distantier cu unul cu 4mm mai lat. De unde naiba sa iau asa ceva?! Nu stiu nici un strungar sa mi-l faca. Ce porcarie.
sobolan
18 Sep 2018, 07:31
pune rulmenti Koyo,scapi de probleme si strungar,is buni si ok la cote.
N-am incredere in koyo astia. Alta varianta se mai găsește?
Si la mine au dat rateu koyo, chiar de doua ori (scrie "Japan", da-s facuti in Romania zilelor noastre.
Cauta SKF, gasesti si la
astia.
Mersi maho. Stii cumva codul pentru Dacie? Stiu, mura-n gura, da nu vreau sa dau chix.
Cand am cautat rulmenti am pornit direct de la SKF, m-am uitat in catalogul lor de masini vechi si am gasit codul 6207-RSJ, dar n-am gasit rulmentul respectiv pe nicaieri.
Pt. fata e SKF Explorer 6207-2RS1 made in Italy (eu asta mi-am pus anul trecut, am pus si o poza
aici), astia de la Badi au desfacere in multe orase, si multe marci/tipuri de rulmenti. SNR ar trebui sa fie foarte buni, poate n-ai nimerit codul care trebuie.
Pai si mai tii minte daca aveau buza interioara de 21mm ca vad ca in spec e 17. SNRurile mele sunt fix 72 cu 35 cu 17. Par la fel.
Nu le-am masurat, doar le-am cumparat si dus la tipul care mi le-a montat (+ alte lucrari cu ocazia aia), au mers fara probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.