Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tamponare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
Pages: 1, 2, 3
Vickster
Salutari , dragi colegi , am decis sa intru si eu pe acest forum fiind nou in randul posesorilor de Dacia , problema e urmatoarea , masina a fost scoasa in circulatie pe 1 octombrie ( atunci a fost ridicata cu actele cu tot ) ea iesind din fabrica pe 16 septembrie , pe 3 octombrie masina condusa de mama a fost tamponata de un berbec ca altfel nu pot sa zic care nu stiu ce facea dar nu a pastrat distanta si a zgariat bara spate in dreapta pana la chit , stopul de ceata si el avand prinderile rupte ( se misca si nu mai functioneaza ) , asigurarea o avea la ASIROM , am facut constatarea tot , masina intra luni la service



Intrebarea mea este , culoarea masinii este Brun Vision (sau cum ii zice) , metalizata , masina va intra la reparatie in service-ul de la DACOSERV , cel din militari ( Bucuresti ) , daca are cineva detalii despre service sau daca au cum sa nimereasca exact culoarea ( pacat ca nu a fost data la inlocuire )si daca trebuie sa mi fac griji ca vor mai "dichisi" mesterii ceva la masina ( are 500 km in prezent , 130 la momentul intamplarii )



Multumesc.
SandelBS
Culoarea/vopseaua are un cod gen B66, C55 etc care nu trebuie sa dea batai de cap niciunui service serios. Masina fiind noua nu tre sa fie nicio diferenta ca ar fi nou vopsita.

De ex, la mine pe gri erau vreo 4-5 nuante ce mergeau, insa cel care avea sa se ocupe de masina a venit si cu paleta de culori si mi-a si aratat codul de la usa stanga spate care corespundea.
Vickster
QUOTE(SandelBS @ 12 Oct 2018, 11:15)
Culoarea/vopseaua are un cod gen B66, C55 etc care nu trebuie sa dea batai de cap niciunui service serios. Masina fiind noua nu tre sa fie nicio diferenta ca ar fi nou vopsita.

De ex, la mine pe gri erau vreo 4-5 nuante ce mergeau, insa cel care avea sa se ocupe de masina a venit si cu paleta de culori si mi-a si aratat codul de la usa stanga spate care corespundea.
*




Am inteles , sper sa vina asa si la mine cand ma duc , eu nu cunosc service-ul , masina va ramane 2-3 zile pe acolo si nu prea imi convine treaba asta , dar nu am ce sa i fac...
rue
Si eu am loganul cu aripa re-vopsita in reprezentanta pe casco in primul an si in anumita lumina sau unghi se vede diferenta de nuanta.
Este acel albastru banal, acela inchis - la asta chiar trebuia sa nu fie diferente.
Insista sa se faca lucru de calitate si sa ti dea garantie ca masina va arata identic si dupa jumatate de an de stat in soare.
La Outlander cu vopsit integral toata partea dreapta, gri metalizat, nu se observa o difernta si era in service care lucreaza mult cu asigurari dar nu reprezentanta.
crisolro
QUOTE(Vickster @ 12 Oct 2018, 10:38)
Intrebarea mea este , culoarea masinii este Brun Vision (sau cum ii zice) , metalizata , masina va intra la reparatie in service-ul de la DACOSERV , cel din militari ( Bucuresti ) , daca are cineva detalii despre service sau daca au cum sa nimereasca exact culoarea ( pacat ca nu a fost data la inlocuire )si daca trebuie sa mi fac griji ca vor mai "dichisi" mesterii ceva la masina ( are 500 km in prezent , 130 la momentul intamplarii )
Multumesc.
*



isi vor da toata silinta ca sa iasa, stai linistit
dar, nicio revopsire nu ti-o va aduce la starea initiala si diferentele de nuanta (mici, dat fiind ca e noua) se vor vedea in anumite conditii de lumina, cand va bate soarele sau din contra; poate nu sesizeaza toata lumea sau nu imediat dar ele vor exista si nimeni nu ma poate convinge ca la vopsire repere se poate scoate ceva care sa fie identic cu reperele alaturate wink.gif
cu cat e mai "smechera" culoare si vopseaua, cu atat mai greu e sa te apropii de cea din fabrica; e bine ca e in reprezentanta si cred ca va iesi foarte bine, nu perfect - mai mult de atat nu ai ce facem, hai sa fim realisti
inlocuire??? cu ce? cu o bara plastic brut sau neagra care tot acolo se vopseste? doar nu iti imaginezi ca au bare gata vopsite pt. fiecare culoare?!

cel mai bine se nimereste la revopsire o culoare nemetalizata iar albul (nu unul special, metalizat, perlat etc. ci cel banal) se va apropia cel mai bine de realitate, pe el dealtfel sa si vad ulterior mai greu zgarieturile, "panza de paianjen"
Vickster
Am scos masina din service , sunt foarte multumit , momentan nu am observat diferente sesizabile , dar intr-adevar conteaza foarte mult lumina , nu este o zona mare si nu cred ca va deranja foarte mult , ramane sa o studiez mai mult , ideea e ca sunt multumit de cum au lucrat.
keos
Aveti idee cam cati bani da Omniasig pentru reparatie in regie proprie pentru vopsire si indreptare usa si aripa stanga spate?

Mi-a zis cineva ca vreo 800 de lei....
adi_ar
Pentru masina din semnatura, intr-o zi buna, posibil 800. Mai degraba 600.
audiofilu'
De vineri sunt intr-o situatie similara: am fost lovit din spate de un alt auto si trebuie schimbate bara si hayonul plus podeaua rotii de rezerva.
Interesant e ca reprezentanta Renault se pare (prin vocea unui angajat-deci nu vocea "sefului") ca societatea de asigurare a vinovatului nu este agreata. Voi fi nevoit sa apelez la un alt service autorizat. Problema e cum se face acest calcul... piesele trebuie sa fie noi sau imi pun la calcul pretul pieselor de la dezmembrari plus revopsirea?

Inca nu am facut constatarea la service (ieri a fost sambata si putina sarbatoare), nu am gasit pe nimeni sa constate.

Pe fisa de constatare a agentului sunt trecute reperele majore spre inlocuire. Inteleg ca asta include si revopsirea plus montajul, nu?
pistritu
o rezolvi cel mai ieftin cum ai rezolvat si cu distributia, in loc sa inlocuiesti ambele kituri, te-ai calicit la bani si te-ai luat dupa nea caisa de pe forum (Bumbul) si ai pus ambele curele contitech ! sad.gif
audiofilu'
La mine pompa de apa era problema (nu a fost curatat blocul motor si era spatiu), kiturile ar fi trebuit schimbate mult mai tarziu. Cum curelele se schimba obligatoriu...
Am mai avut Contitech la primul schimb si nu s-a intamplat nimic rau. La al doilea am pus SKF.
Nu m-am zgarcit la bani, am luat-o logic. In programul de service, mentenanta se face la 120000 de km si noi ne grabim sa le umplem buzunarele in service la maxim 60000.

Poate nu ai vazut ce a scris tibi.matei:
Eu am leguma din 2008 si am schimbat rolele in 2008 cand am cumparat-o, si in 2018... am mers 10 ani cca 150.000 km cu aceleasi role. Curelele si pompa de apa le-am schimbat o data la 5 ani

Dar nu asta e subiectul, daca vrei, putem dezbate pe topicul dedicat. Aici astept comentarii despre problema accidentului.
pistritu
QUOTE(audiofilu' @ 15 Sep 2019, 08:01)
Interesant e ca reprezentanta Renault se pare (prin vocea unui angajat-deci nu vocea "sefului") ca societatea de asigurare a vinovatului nu este agreata. Voi fi nevoit sa apelez la un alt service autorizat. Problema e cum se face acest calcul... piesele trebuie sa fie noi sau imi pun la calcul pretul pieselor de la dezmembrari plus revopsirea?

Pe fisa de constatare a agentului sunt trecute reperele majore spre inlocuire. Inteleg ca asta include si revopsirea plus montajul, nu?
*


Incearca sa obtii deviz de la service-ul reprezentanta reno si mergi la asigurator si cere banii ptr regie proprie.
Sau daca inca mai ai casco,o faci pe casco al tau si fac ei regres catre asiguratorul acela.
E lucrare de tinichigerie, trebuie un service serios.
Asigurarile lucreaza cu piese sh,ai grija. De asta zic sa ceri banii de regie proprie si ti-o faci cu piese noi.
audiofilu'
Casco nu am, masina e mai veche de 10 ani.

Asta incerc sa aflu: daca Renault imi da un deviz de 10000 de lei si asta ajunge la asigurator, nu pot sa-mi spuna ca nu are cum sa coste atat pentru ca piesele costa pe piata (SH) mult mai putin? Ca doar n-or fi prosti sa accepte suma din deviz si sa o fac in regie proprie...
Oare daca as cere direct banii de regie proprie pe baza constatarilor agentului lor, nu ma trezesc cu o suma care nu-mi acopera (pe bune, real) costurile cu toata distractia (achizitionare piese plus manopera)?
pistritu
Mergi luni sa faci constatare la service reno si dupa aceea mergi la asigurator si ceri regie proprie. Vezi ce obtii de la ei, banii ti-i livreaza pe card.
Dupa aceea te duci iei piesele noi si te apuci de lucrare intr-un service serios. Sa cauti bine,cere referinte.Sa nu te trezesti ca te tine cu lunile si ei lucreaza alte masini si o lasa pe a ta deoparte.
audiofilu'
Am de aproape 30 de ani permis (la Revolutie aveam examen cu Militia) si nu sunt familiarizat cu spete de genul asta pentru ca nu am fost implicat pana acum sau cel putin nu atat de grav.
Imi este ca astia de la asigurare sa nu-mi dea mult mai putin decat ar fi normal (nu am pretentia sa-mi ofere cat e devizul de la reprezentanta ca oricum astia umfla rau preturile) si nici sa nu-mi acopar costurile.

Maine merg la Renault si cer un deviz pe care-l avansez catre Grawe. Sa vedem ce obtin de la ei.
espacern
QUOTE(audiofilu' @ 15 Sep 2019, 18:08)
Maine merg la Renault si cer un deviz pe care-l avansez catre Grawe. Sa vedem ce obtin de la ei.

Mașina ta este dauna totala...adica valoarea totala a reparației depășește valoarea de piața a mașinii(dpdv al asiguratorului)!
Manopera este scumpă pentru ca implica redresare caroserie/înlocuire element sudat/vopsit/etc....plus valoarea pieselor necesare.
audiofilu'
La Renault au spus clar ca nu au cum sa ma ajute pentru ca Grawe nu e agreata, sa merg la alt service.
Constatarea ar fi fost 350 de lei iar reparatia cca 7000 de lei-suma avansata telefonic dupa ce am enumerat reperele accidentate. Numai bara spate ajunge 2500 de lei, hayonul cat o mai fi.

Nici vorba de dauna totala, daca pun poze cu masinile spui ca sunt din alt accident fiecare.

Aici e buba: asiguratorul sa nu-mi ofere pret de nimic avand in vedere ca pot lua si de la dezmembrari... Eu cum ii "oblig" sa imi deconteze piesele originale daca reprezentanta nu ma ajuta?
espacern
După ce ai obținut devizul constatator de la reparator/service se depune la asigurator care-ți propune o varianta financiară....apoi dacă nu ești mulțumit de ea poti renegocia sau sa-ți cauți dreptatea in instanța după ce ai achitat tu toate costurile reparației după cum/unde dorești!
Termenul de dauna totala nu se referă la aspectul mașini tale....ci la valoarea financiară implicată de reparație pentru readucere in starea inițială.
sorin1983
aveti grija la banii aruncati de asiguratori la regie proprie si decontare directa... pentru ca se pare ca se pun la adapost. pe o parte iti dau dar ti-i iau inapoi smile.gif
https://www.bugetul.ro/mare-atentie-va-treb...ZhWFOTx3WIh1Jbc
audiofilu'
Aia e pentru decontare directa, de la propriul asigurator. Nu e cazul meu, nu am asa ceva, merg pe asigurarea vinovatului.

Nu stiu la cat au estimat ei masina, cert e ca nu au dat-o dauna totala.
einstein1984
nu au voie sa iti puna piese din dezmembrari cu plata pe asigurare. Daca devizu depaseste valoarea masinii, ar putea invesiga piese non OEM totusi, cu acordul tau.
xmisterx
Espacern are dreptate, daca valoarea daunei depaseste vloarea de piata a autoturismului se considera dauna totala economica.
einstein1984
vloarea daunei s epoate considera cu preturi d epiese de reprezentanta si manopera acolo, cau preturi de piese aftermarket si manopera de multimarca.....depinde de ce-ti convine tie.
audiofilu'
Au zis ca valoarea pieselor la reprezentanta plus manopera.

Bara spate e aceeasi si la facelift si la nonfacelift? Pot lua o bara fara senzori si sa pun senzorii mei sau sunt decupaje speciale pentru ei?
La fel, hayonul merge de la orice Laguna hatchback, indiferent de an? Difera doar aspectul lampilor spate, poate decupajele sunt la fel. Luneta se demonteaza sau vine cu totul?

De exemplu bara asta https://www.pieseauto.ro/bara-spate/renault...-795704060.html e fara senzori, nu pot pune pe ea bandourile mele si senzorii?
cj98czh
Tu verifica prima data masina sa nu aiba spatele "fugit", sa nu ai ba punte stramba, etc .. bara si hayonul sunt ultimele tale griji ..
audiofilu'
Nu s-a ajuns pana acolo, nu e chiar asa de grav.
maho
Nu stiam de Grawe ca ar avea probleme in genul celor de la city (si altii de care s-a tot vorbit pe aici), nu ti-au zis aia din reprezentanta de ce nu-s "agreati"?
audiofilu'
Ba da, au zis ca acum 3 ani au avut un dosar cu Grawe si de atunci nu mai primesc pe nimeni cu reparatie de la ei din cauza de rau platnici. Probabil au dreptul sa refuze, nu? Asa cum au dreptul sa-si aleaga/selecteze clientii, chiar daca au Renault si nu mai sunt in garantie.
Bine, daca ma duc cu banul jos e clar ca ma asteapta cu bratele deschise.
meganus_bicorpus
Avand in vedere varsta masinii eu zic ca te cam apropii de o dauna totala..
audiofilu'
Mai, daca va pun poze o sa radeti si cu fundul. Forumul roteste pozele, nu stiu de ce.
Cum naiba sa fie dauna totala (sau pe aproape) daca reparatia dupa aia de la Renault ar costa cca 1500 de euro iar masina face minim dublu daca nu triplu.

[attachmentid=1628109488] [attachmentid=1628109489] [attachmentid=1628109490]
cj98czh
da bara jos .. vezi ce este acolo .. pune masina pe stand de directie .. si bucura-te doar daca iese bine ... am mai vazut din astea .. "usor" lovite ... care erau fugite de spate ... fara gluma si fara misto iti spun ..

daca tin bine minte lui R19 i-au dat la Scenic dauna totala pentru o lovitura care parea mai mica decat a ta ... dar doar parea ...

pune masina minim pe un stand de directie si vezi ce iese ...
R19/16v
Nah, Scenicul era cocoșat rău, nu se mai deschideau ușile... Iar mașina era asigurata pe la vreo 10k eur, parca.
Oricum, l-am lovit pe la 180k km, iar el inca umbla bine-merci.
[attachmentid=1628109520]
Lord Hades
Audiofilu mai întâi clarifica cu asiguratorul care este valoarea maximă de despăgubire.
După care ai 2 opțiuni:
1. Valoarea reparațiilor la renault dealer este sub valoarea de dauna totală, repari mașina la reno, plătești tu, fac o dosar de dauna si astepti banii. Sunt obligați să te despagubeasca. În plus poti acoperi cel puțin parțial costul unei mașini închiriate.
2. Valoarea reparațiilor la renault dealer este mai mare decat valoarea de dauna totală, aici ai nasolit-o, va trebui să te orienteze către alt service sau sa accepti plata pentru despăgubire in regie proprie. Vezi cât iti ofera asiguratorul. Ei oricum iti fac din oficiu o oferta de genul, conform procedurii.

Mult success.
meganus_bicorpus
nu ma refer la valoarea de pe piata, ma refer la cat o estimeaza asiguratorul pe baza programelor lor...masina are totusi aproape 15 ani si la o valoare de 20000 de euro noua nu prea mai ramai cu mult acum, cred ca limita de dauna este pe la 2000 de euro...parerea mea
audiofilu'
La mine se inchide si hayonul bine, nu am alte zgomote. Probabil m-a salvat si butelia de gaz, altfel podeaua ar fi fost probabil mai turtita.

Aseara agentul inca nu incarcase documentele in sistem, incerc azi sa vedem ce obtin, ma duc la un service la care voi face reparatia sa demonteze si sa notam daca mai e ceva suplimentar si... rabdare si tutun.

Revin:
-bara e compatibila cu aia de pe non facelift? Difera cea fara senzori de cea care are senzori?
-hayonul se vinde fara luneta? Se gaseste reper separat, trebuie de facelift sau merge si de non facelift?
R19/16v
Hayonul cumpara-l complet, la culoare, de la dezmembrari.
audiofilu'
OK, am gasit unul la 300 de lei: https://www.pieseauto.ro/haion/renault/lagu...1476052969.html
Am rezerve cu privire la functionarea dezaburirii, sa aiba toate firele intacte.

Bara spate merge sau nu de la non facelift? Trebuie musai cu senzori sau merge si fara senzori si sa ii pun pe ai mei?


PS: ce se intampla in cazul in care o masina e declarata dauna totala?
meganus_bicorpus
Nimic...iti iei banii de la asigurari si negociezi valoarea epavei, astfel incat masina sa raman la tine si sa iti iei bani cat se poate.
Sau, te intelegi cu ei sa o repari intr-o anumita suma si mai departe te descurci cu servisul pt manopera si piese.
xmisterx
Daca va fi dauna totala(si aproape sigur este), asiguratorul iti va plati valoarea de piata a masini din momentul accidentului - valoarea epavei.
audiofilu'
Am stabilit sa duc masina in service luni, dureaza cateva zile, las documentele si se rezolva tot. Am discutat si la societatea de asigurari, este ok.
Nici vorba de dauna totala.
busu 12
La reprezentanta? Sau te-a trimis asiguratorul growe la un service cu care au ei colaborare
audiofilu'
Nu la reprezentanta, la o cunostinta care are service autorizat.

Grawe nu a avansat nici o lista cu serviceurile agreate dar am discutat azi la filiaLa din judet, se va ocupa serviceul de tot, asta daca aleg sa o faca serviceul. Daca aleg sa fac in regie proprie (tot acolo), cica Grawe imi va oferi un pret mai mic, fara TVA.

Cica reparatia ar fi (in opinia lui vreo 3500 de lei, hai maxim 4000 de lei), asta ar fi suma pe care mi-ar cere-o daca m-as duce la el direct. Asigurarea mi-ar da cam tot atat iar daca ar deconta el asigurarea ar oferi vreo 5000 de lei.
Elementele de inlocuit ar fi bara spate, absorbantul de soc si un reper din interiorul portbagajului, restul rezolva el (tinichigerie si vopsitorie). Stiu cum lucreaza, este ok.

Nu stiu cum sa fac, sa ii dau lui documentele si asta e sau sa cumpar o bara si ce mai e si sa achit manopera? Probabil in primul caz lui ii ies mai multi bani (nu ma deranjeaza) decat daca m-as duce cu reperele cumparate, de asta spunea/insista sa o facem asa.

cj98czh
eu iti recomand sa iti iei hayon si bara din dezmembrari, nu aftermarket ca sunt slabe si sa dupa ce ai devizul sa negiciezi cu ei repararea in regie proprie ... se scade TVA si poate cu cunistinta cu service-ul iesi mai bine ..
audiofilu'
Hayonul nu e nevoie sa-l cumpar, se rezolva in service.
Bara, absorbantul de soc si acel reper de plastic din portbagaj de langa incuietoare ar trebui schimbate, restul se rezolva.
Asa mi-a zis si el, risc sa iau piesa aftermarket si sa nu se potriveasca.
Devizul mi-l dau in maxim 30 de zile, de regula dureaza mai putin.

Ar fi misto ca acum sa imi spuna ca nu vrea sa imi mai faca asa, in regie proprie, probabil stie ca mai pierde din bani/profit. Daca imi vopseste si bara fata ii dau lui documentele si gata.
Astept oferta de la Grawe.
pistritu
Absorbantul de soc ti-l indreapta daca e meserias.
Cel putin la mine la fata masinii, mi-a indreptat reprezentanta dacia absorbantul de soc si traggerul. Capota a indreptato.
Mi-a dat faruri noi+spoiler+proiectoare+ambele radiatoare noi. Deh am facut-o pe casco la Groupama
cj98czh
Schimba hayonul ala ... ca nu pot sa il indrepte la fix si o sa puna chit ... cum hayounil este o piesa care se misca/tranteste o sa crape chitul ...
audiofilu'
Si la mine a spus ca indreapta tot, doar bara o schimba cu una noua, vreo 700 de lei il costa. Restul: tinichigerie, vopsitorie, montaj le face el si pe mine nu ma intereseaza.

Astept totusi cotatia de la Grawe, de curiozitate.
cj98czh
tie iti ziceam sa schimbi hayonul ...
meganus_bicorpus
hayonul ala nu prea e piesa de reparat, doar daca vrei sa tii apoi masina in vreun muzeu, la temperatura si umidatate constanta si fara socuri mecanice...
espacern
Spatiul roata de rezerva (unde este butelia GPL) nu trebuie reparat/inlocuit?
Ca rezervorul GPL trebuie scos/montat la service autorizat...adica costuri suplimentare!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.