Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimb ulei pt Diesel
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
livanu
Doream sa stiu daca uleiul trebuie schimbat la 5000 km rulati. Cand am plecat de la dealer cu masina asa mi s-a zis, Dacia recomanda primul schimb de ulei la 5000 in cazul motorului Diesel, inainte de revizia de la 10000 km. Am mers azi la Adras si mi-au zis ca ar fi necesar schimbul asta pt masinile folosite ca taxiuri, cele utilizate intens. L-am intrebat ce inseamna de fapt utilizare intensa si mi-a zis cam 150 km pe zi, eu am facut 6000 km in 2 luni, deci o medie de 100 km/zi. A zis sa stau linistit si sa fac schimbul la revizie. Ce parere aveti? 150 RON nu e mult, dar merita cu adevarat?
patraulea
salut. ......cel mai bine este sa te uiti in manualul de intretinere,acolo i-ti zice totul.

eu am un preferance 1.4 mpi si mi sa spus de catre cei de la service ca uleiul se schimba la revizie adica la 15mi de km......si mai mi-au zis ca este mai bine sa schimb uleiul la 7500km daca circul mai mult in orasi.
LUYgescu
in carnetul de intretinere,pagina 7 scrie:

"cel putin 50% din tresee la o viteza mai mica de 30km/h(utilizare in majoritate urbana,Taxi......)"......"operatiile,programate in conditii normale la 10000 km sau in fiecare an sunt de efectuat la fiecare 5000km sau 6 luni"

aceste operatii sunt: schimb de ulei motor,inlocuire filtru de ulei motor,filtru de aer...

asa scrie in carnetul de intretinere...

tinand cont ca majoritatea km o sa-i fac in oras am intrebat la dealer,cand am ridicat masina, cum trebuie sa procedez .....mi-au raspuns ca nu e nevoie sa schimb ulei,etc la 5000km....

totusi pe la 7000-7500 o sa ma duc sa fac aceste operatii....

numai de bine
patraulea


uite vezi ca tot cam la fel se schimba si la dci.

un raspuns pe masura .

bafta.
livanu
QUOTE
totusi pe la 7000-7500 o sa ma duc sa fac aceste operatii....


Dar la 10000 trebuiesc facute din nou, mai exact la revizia obligatorie. Cel putin asa au zis cei de la dealer.
pedrovl
Eu te sfatuiesc sa stai linistit si sa-i schimbi uleiul la 10.000 la revizie. aste sunt vrajeli ca sa-ti ia banii. Argumente:
1. Tu nu esti taxi ca sa merite intradevar investitia
2. Motorul pana la 6000 abia se lasa
3. Eu am avut 3 masini noi de la Dacia (DSN, SLZ si acum Logan dci) si am mers ca si tine si ca multi altii si in oras si in uichenduri la plimbari (deci se compenseaza) asa ca .....nu e nici o problema.
4. Daca poti la 10.000 pune un ulei performant (Castrol sau Elf) daca te lasa dobitocii de la service fara sa pierzi garantia.

In concluzie daca vrei un sfat pertinent (tu oricum poti poti face ce vrei) lasa masina sa mearga 10 k si dute la rvizie normal. Bafta !
LUYgescu
multumesc pt sfat...
legat de schimbul de ulei,cei de la ipso ma lasa sa aduc ce marca de ulei vreau cu conditia sa respecte parametrii de vascozitate respectivi....

numai de bine
livanu
Si eu sunt de acceasi parere. Schimbul uleiului trebuie facut la revizie. Doream sa aud si alte pareri. Constientizez faptul ca cei de la dealer, sugerand ca ar fi bine sa fac schimbul la 5000, doresc sa castige niste bani in plus. La urma urmei pot sa iti bage pe gat ca ai mers prea multi KM intr-un timp scurt si nu ai luat in considerare sfatul lor...dar nu cred ca va fi cazul.
semit
si eu am 4500km cu DCI si cei de la AMG au spus sa vin la 5000 sa schimb uleiul si chestii...pai atunci de ce mama naibii am mai luat diesel+1000e la pret+ revizii la 5000km pentru 2 litri amarati de motorina in minus..... sad.gif
DFA
QUOTE(semit @ 5 Jan 2006, 15:19)
si eu am 4500km cu DCI si cei de la AMG au spus sa vin la 5000 sa schimb uleiul si chestii.....
*


Nu vă mai luați după toți..., schimbul de ulei/reviziile se fac la 10.000 de Km. De fapt exact același motor, dar pus pe o mașină Renault are intervalele de revizii la 15.000 de Km..., așa că după ieșirea din garanție, funcție și de nr. de Km parcurși pe an poți face reviziile mai rar...
semit
aici imi permit sa te contrazic DFA, conform unei directive Reno in Romania de la 1.01.2006 schimburile si reviziile la motoarele diesel Reno se vor face la un interval de 10.000km / 1 an...intra pe forumul reno ca scrie acolo

"așa că după ieșirea din garanție...." care garantie..aia dupa ce am schimbat casetofonul antic cu un Alpine mp3 si boxele de carton cu ceva JBL, sau cand m-am montat alarma, sau cand am facut bordul albastru....sau cand mi-am pus computer de bord pe Preference? yeah right biggrin.gif ... si nimeni nu a comentat nimic la service Dacia cand am dus masina sa-mi faca becurile de frana sa se aprinda biggrin.gif bafta si scuze de offtopic
DFA
QUOTE(semit @ 5 Jan 2006, 16:23)
aici imi permit sa te contrazic DFA, conform unei directive Reno  in Romania de la 1.01.2006 schimburile si reviziile la motoarele diesel Reno se vor face la un interval de 10.000km / 1 an...intra pe forumul reno ca scrie acolo...
*


sad.gif Mda..., văzut și luat notă, merci de informație..., i-au liniștit pe toți...
semit
asa si pana la urma urmei cum ramane ca eu am deja 5000km la bord? sa ma duc acum sa schimb uleiul sau sa astept pana la 10.000?
IRONICK
QUOTE(semit @ 5 Jan 2006, 15:23)
"așa că după ieșirea din garanție...." care garantie..aia dupa ce am schimbat casetofonul antic cu un Alpine mp3 si boxele de carton cu ceva JBL, sau cand m-am montat alarma, sau cand am facut bordul albastru....sau cand mi-am pus computer de bord pe Preference? yeah right biggrin.gif ... si nimeni nu a comentat nimic la service Dacia cand am dus masina sa-mi faca becurile de frana sa se aprinda biggrin.gif bafta si scuze de offtopic
*

Pai nici nu are ce sa comenteze. Doar daca se strica ceva (la care ai umblat) si tu te duci peste ei sa repari pe garantie.
DigitalScribe
QUOTE(semit @ 10 Jan 2006, 21:03)
asa si pana la urma urmei cum ramane ca eu am deja 5000km la bord? sa ma duc acum sa schimb uleiul sau sa astept pana la 10.000?
*


La pornirea la rece din cauza ca motorul nu-i in regimul termic normal se mai contamineaza uleiul cu carburant. De asta traficul in oras cu opriri si porniri dese face rau la ulei.
Eu zic ca primul ulei l-ai putea tine mai mult pentru ca motorul este mai etans acum cat e nou si nu se contamineaza asa de rapid uleiul (ca de asta e vorba). Uleiul isi pastreaza proprietatile oricum vreo 10 mii Km cu conditia sa nu se contamineze.
Ramane la bunul tau simt pana la urma.
Daca schimbi si uleiul merita sa fie schimbat ai facut o fapta buna pentru motorul tau... contra cost bineinteles.
semit
am apucat sa studiez manualul de intretinere al masinii, reviziile la Logan DCI se fac la interval de 10000km sau 1 an si filtrul de motorina la 20.000km (in timp ce la Megane cei de la reno insista sa-mi schimbe filtrul de motorina la 10.000km blink.gif mad.gif ) deci voi urma manualul masinii, schimb ulei +consumabile la 10.000km wink.gif
Danco
Ca idee generala, faci un bine motorului daca schimbi uleiul mai des. Asta tine de tine, de cati bani iti permiti sa bagi in ea si de cat ai de gand sa o tii. Daca o mariti in 2 ani poti sa schimbi la maximul permis (10000Km) indiferent cum o folosesti, chiar si la liniute, daca vrei s-o ai pana la batranete schimba la 5000.
Parerea mea. Pertinenta zic eu.
semit
la 5000 e cam scurt zic eu sa dau 1.5 mil la fiecare 3 luni pe ulei e cam aiurea... si totusi nu e Dacie 1310 sa schimb la 5000 smile.gif...pana la urma cred ca pe la 7500km o sa-i schimb uleiul prima data si dupa aia la fiecare 10.000 ca o sa ii bag ELF Excelium 5w40 full sintetic care la Megane la 10.000 arata ca si nou... wink.gif
laurentiu78
Domnilor ce tot va schimbati uleiul la 7.500km sau mai devreme k doar nu puneti ulei 'de la bunika' in motoare. Am vazut evolutia 2 DIESELURI ( nu spun marca pt a nu face reclama) luate de noi , amandoua avind 110 CP care au schimbat uleiul la 15.000 Km si au bine mercy 120mii, respectiv 180mii Km si nu au schimbat 10 motoare pana acum si nici alte componente inafara de curele.Asa ca schimbati la 2500km daca se poate ARAL de fiecare data si poate ajungeti cu aceste motoare la 1 milion Km si va da firma DACIA una noua la comanda cu volan pe dreapta si viza de America pt ca ati ajuns aici. Mult succes celor care fac facultatea de automobile si isi dau parerea pe acest forum despre uleiuri ca niste mari profesionisti auzind despre acestea de la profesorii lor 'invechiti' sau citind prin cine stie ce biblioteci obosite ori citind pe etichete despre uleiuri ARGUS care se schimba :' mai des - pleonasm clar' adica undeva la 5.000 km : ''ca e mai bine domne' pentru motor''.Nu vorbesc in necunostinta de cauza dar urez succes si celor care schimba uleiul atat de des in loc sa faca altceva cu banii ( BANII - nu conteaza!).
Si sa nu ii uit si pe cei de la 'SERVICE' care sunt niste profesionisti in ale sfaturilor ( de fapt la asta ne pricepem cel mai bine :sa trancanim) despre cat de des trebuie sa trecem pe la ei pentru a schimba ulei.
Noua deviza patriotica: SA SCHIMBAM ULEIUL "mai des" si filtrul de aer deloc daca se poate!
Schimbarea uleiului e calculata la ore de functionare a motorului asa k la 15000, indiferent de conditiile de turatii (nu se includ LINIUTELE) sau porniri-opriri ETC, il schimabati cu mult inainte ca acesta sa devina cu adevarat 'obosit'.
Nu pun accent aici numai pe acele 2 masini de care v-am zis mai sus ele sunt doar un exemplu care pot sa nu confirme regula de 15000 ( adica pot sa zic ca am vazut masini la 450.000 Km de la RENO' in regula ) si nici nu sunt atat de absurd sa cred ca daca fac numai liniute cu masina si schimb uleiul la 20.000 e BINE.
DACIA nu a fost, nu este si nu va fi facuta pentru liniute!
litza
In UE tot mai multi producatori merg pe uleiuri Long-life, cu schimburi la 30-50.000k in funtie de cum se merge cu masina. Tine de protectia mediului. Dar noi romanii stim mai bine. Daca ni se zice sa schimbam la 10.000 schimbam la 5.000 km, ca deh ...suntem smecheri.

Dati-mi voie sa cred mai mult ce scrie in cartea masinii decat in 'meseriasii' din service-uri. Si uleiurile din vremurile astea nu se mai compara cu jegurile dinainte de revolutie. Personal nu mi-as lua masina daca ar trebui sa merg la mai putin de 10.000km sau 1 an la schimb ulei. Parerea mea!
pedrovl
E foarte adevarat ca multi se lasa pacaliti de dealeri sau de "prieteni" de prin service-uri care de fapt nu urmaresc decat sa ne ia banii. Daca nu as fi avut numai Renault-uri ca sa ma pot contrazice pana in panzele albe ca sunt motoare exceptionale poate as fi fost si eu usor de pacalit. Am rulat dela 111.000 la 398.000 cu Renault 9 1.4 carburator si am folosit numai Castrol din 10 in 10k. La 500.000 cat are masina aia acum merge inca perfect.
Am rulat cu Renault 19 RN 1.8i, de la 42.000 la 98.000 numai cu Castrol Magnatec. Masina are peste 140k acum si merge absolut perfect. Am Rulat cu DSN de la 0 km la 90.000 km si am folosit numai Castrol Magnatec . Cu SLZ am rulat 48.000 si din lipsa de bani am pus numai ELF Competition 10w40. S-a comportat impecabil.

Loganul DCi cu care am acum 1900 de km este prima mea masina diesel. Sunt de acord cu shimbarea uleiului la 5000 doar in conditii de taxi. In rest este PACALEALA !! Problema este ca cei de la Valcea (flamicom) m-au atentionat serios ca NU vor fi de acord cu alt ulei decat Dacia Oil. Ciudat este ca la un prieten cu Ambition 1.6 i-au pus MOBIL 5W 40 iar in carte scrie ca si la benzina si la motorina se foloseste 10W40.

Am si eu 2 nelamuriri:

Daca in carte recomanda 10W40 de ce e mai bine sa se puna alta clasa de ulei (5, sau 0) intructa la noi oricum nu sunt temperaturi asa de scazute ???

Cat costa aproximativ ELF excellium 5W40 ???
74r12
Apropo de ulei pt. diesel, cand mi-am ridicat masina, dealerul mi-a zis (a completat si in carnetul de intretinere) ca masina are din fabrica ulei de motor Texaco (nu stiu acum exact de care), si ca si pt. schimbul de ulei - cand va fi sa fie - sa pun tot Texaco. (am sa ma uit in carnet si o sa mentionez tipul de ulei).
bomicabomic
QUOTE(pedrovl @ 12 Jan 2006, 09:38)
Ciudat este ca la un prieten cu Ambition 1.6 i-au pus MOBIL 5W 40 iar in carte scrie ca si la benzina si la motorina se foloseste 10W40.
*


Pedro unde scrie-n carte lucrul asta ca eu o maninc? radmasa.gif
Benzinarele vin din fabrica cu 5W30 si in carte pe prima pagina asta este primul ulei recomandat.
Sony
QUOTE(DigitalScribe @ 10 Jan 2006, 22:01)
Eu zic ca primul ulei l-ai putea tine mai mult pentru ca motorul este mai etans acum cat e nou si nu se contamineaza asa de rapid uleiul (ca de asta e vorba).
*


Primul ulei este si ulei de rodaj asa ca nu trebuie tinut chiar asa mult! In el se regasesc toate particulele care s-au desprins din piesele care se freaca in timpul rodajului. Daca producatorul cere ca primul ulei sa fie schimbat la 10.000 de km, atunci asa il schimbi daca nu te incadrezi in conditiile speciale gen taxi.

QUOTE(semit @ 12 Jan 2006, 01:07)
la 5000 e cam scurt zic eu sa dau 1.5 mil la fiecare 3 luni pe ulei e cam aiurea... si totusi nu e Dacie 1310 sa schimb la 5000 smile.gif...pana la urma cred ca pe la 7500km o sa-i schimb uleiul prima data si dupa aia la fiecare  10.000 ca o sa ii bag ELF Excelium 5w40 full sintetic care la Megane la 10.000 arata ca si nou... wink.gif
*


Daca schimbi uleiul la 7.500 de km vei tine al doile ulei doar 2.500 de km, adica pana la 10.000. Altfel vei pierde garantia. wink.gif
andreic
QUOTE(pedrovl @ 12 Jan 2006, 10:38)
Cat costa aproximativ ELF excellium 5W40 ???
*


Cam 1,2 mil lei bidonul de 4l.
LUYgescu
elf excelium 10W40,bidon 4l in carrefour ploiesti 1mil 200(nu era la oferta)...am vazut acum o ora...

numai de bine
andreic
QUOTE(LUYgescu @ 15 Jan 2006, 12:21)
elf excelium 10W40
*


Mai uita-te odata. Excelium este 5w40.
semit
asa, si prin urmare cum ar trebui sa facem? eu am 4950km...mers in proportie egala urban -extraurban.... si parca nu se merita si dau 1.5 mil pe ulei acu si la 10.000 sau mai dau iar...mai bine ii fac din 10.000 in 10.000 cum scrie in carte si gata.... daca aia la clio pana acum puteau sa faca revizie la 10.000-15.000 cu acelasi motor... nu moare loganu smile.gif
Manuel
Problema asta a fost lung dezbatuta si la benzinare. Ultimul topic aici
Nicaieri nu s-a ajuns la o concluzie clara smile.gif Eu unul am schimbat la 7.500 cu Elf Excellium 5W40 si urmeaza ca la un an (adica pe la 12.000 km) cand e revizia obligatorie sa schimb din nou. Avand in vedere ca fac in jur de 12.000/an, probabil asta a fost prima si ultima data cand schimb la jumatatea termenului maxim.
semit
mda pana la urma cred ca am duc la Cora si-mi iau si eu 5l de Elf Excelium 5w40-de asta bag si la reno (Manuel la tine s-a simtit vreo schimbare dupa ce ai schimbat uleiul original cu ELF?)
Manuel
Sincer, nu. Dar poate sunt io mai nesimtit... smile.gif
andreic
Stai linistit ca si eu am schimbat cu acelasi tip de ulei si tot nu am simtit nimic. Poate la unii o fi chestie de placebo.
Sony
QUOTE(semit @ 22 Jan 2006, 23:35)
mda pana la urma cred ca am duc la Cora si-mi iau si eu 5l de Elf Excelium 5w40-de asta bag si la reno (Manuel la tine s-a simtit vreo schimbare dupa ce ai schimbat uleiul original cu ELF?)
*


Daca mergi la Cobalcescu, ei fac schimb numai cu Elf. Asa ca poti scuti un drum pana in Cora. Numai ca la mine au bagat 10w40.
semit
ELF din cora= cam 30%-40% mai ieftin decat ELF din Cobalcescu wink.gif
Sony
E drept si ce spui tu. biggrin.gif
semit
Facut astazi schimb la 5000km, am shimbat numai uleiul (Elf Excellium 5w40) si filtrul de ulei, uleiul m-a costat 1.460.000/5l in Cora, filtrul de ulei 220.000 si manopera 180.000, Schimbul a fost facut la Motor Service Bucuresti, s-au miscat foaarte repede si bine, numai aici imi voi face schimburile la Logan wink.gif , nu au comentat deloc la ulei.
alexstef
Am facut si eu azi primul schimb,am cam 4600 km si urmeaza sa plec in concediu,de aceea m-am grabit putin. Am pus Texaco 10w40 si sunt foarte multumit ca a devenit motorul mai silentios. Am mers special cu geamurile jos si fara muzica sau alte chestii deschise sa ascult motorul inainte si dupa schimbul de ulei. Uleiul uzat era maroniu inchis si cred ca am facut bine ca l-am schimbat,asa mi-a zis si mecanicul(desi poate e chestie de marketing). biggrin.gif Cost operatiune 133 RON (ulei+filtru+manopera) totul din service.
raddu_blue
In cazul in care uleiul este 10W 40 (semisintetic) schimbul se face la interval de 10 000 km. Daca folositi ulei sintetic 5W 40 atunci schimbul se face la interval de 15 000 km. Este chiar normal ca uleiul sa fie maroniu.Problema este atunci cand uleiul este prea negru in cazul motoarelor pe benzina. Daca motorul este diesel atunci uleiul este negru in primii km. Costurile unui schimb de ulei pentru motoarele pe benzina cu ulei 10W 40 variaza intre 90 ron si 109 ron. Cu ulei sintetic 5W 40 intre 115 ron si 130. Pentru motoarele diesel intre 120 si 160 ron. Va asteptam in parcarea cora cluj pentru schimbul de ulei.
DMP
Sunteti service autorizat in parcare la Cora Cluj?
Sau din cei care schimba uleiul cu pet-ul de 5 litri decupat pe burta?
raddu_blue
Ai aici un link cu cateva poze:

http://www.facebook.com/fastecooilchange#&...100001808766011
DMP
Asa da! up.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.