Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Achizitie masina SH ~5000eur
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
cosmintt26
Buna ziua, doresc sa achizitionez o masina in jurul sumei de 5000-5500eur (pretul de achizitie la care se pot adauga alte costuri daca vbim de neinmatriculate);

Cerintele mele ar fi in principal legate de fiabilitate (costuri de intretinere cat mai mici) ca deh, probabil ca v-ati dat seama cine are 5000euro pt achizitia unei masini cu siguranta nu il dau banii afara din casa.

Consumul nu este o problema, as accepta si un benzinar atata timp cat nu vorbim de motoare de peste 150-200cp unde intr-adevar sare in aer consumul. Sunt invatat cu masini benzinare aspirat (doar asa ceva am avut pana acum) deci un consum urban de 9-12 respectiv 6-7 in afara nu ma sperie. Plus ca am un stil calm de a conduce.

Megane-ul este singurul pe care il vreau break. In principiu oscilez intre megane st si laguna3 (ambele 2011-2012+). Stiu ca sunt clase diferite, stiu ca avem si ceva colegi care le-au avut pe ambele asa ca prima intrebare este cat de mare este diferenta de calitate intre cele doua?
diferenta de intretinere usor (sau poate mult?) mai ridicata la laguna se regaseste si in calitate? calitate = antifonare, calitatea interiorului, asamblarea masinii, troncaneli, greierasi, solutii tehnice care pot fi costisitoare etc.

motorizarea ar fi aceeasi la ambele, 1.5dci 110cp. stiu ca ptr laguna poate sunt cam putini dar in mod sigur imi va fi de ajuns. daca la megane mai gasesti razlet cate un 1.6 16v la laguna chiar mi-ar placea 2.0 16v dar sunt extra ultra mega rare.
de fapt la megane ma gandesc si la cel de 90cp din motivul de volanta cu masa simpla.

ce imi place la 1.5 dci fata de 2.0 dci este ca fiind regasit si pe dacia apar repere(turbo, injectoare, motor cu totul) la sh sau chiar noi la preturi f bune;
2.0 dci fiind pus pe dube are niste preturi pe la dezmembrari de te sperii. (cam tot ce este de dube au preturi f mari in dezmembrari)

mondeo cum este fata de laguna ca si calitate/intretinere/fiabilitate? la mondeo ma atrage f tare acel aspirat de 2.0 145cp... fata de laguna sunt ceva mondeo (nu f multe dar sunt) cu acest motor. un alt aspect bun este ca gasesc de la proprietari (Chiar prim proprietari). aspect negativ este vechimea (2008-2010), faptul ca este euro4, plus ca anii de Romania de multe ori isi spun cuvantul fata de "anii" de strainatate smile.gif). si aici ma refer la uzura, intretinerea de care a avut parte etc.
la mondeo am si varianta 2.0 tdci despre care am auzit lucruri f bune.

insignia nu stiu nimic despre ea dar exista un 1.8 benzina care m-ar coafa, totusi ca masina dintre toate ma atrage cel mai putin, poate si unde nu stiu mai nimic de ele.

ar mai fi si citroen c5 care au 1.8 si 2.0 aspirate si chiar se gasesc ceva la vanzare dar iarasi nu stiu nimic de ele, calitate raportat la laguna3,mondeo,insignia.
einstein1984
nu ai bani, vrei fiabilitate si cauti masini de 8 ani si 150 000 km (e o laguna 3 la 6300 cu 184 000 km la bursa, garnitura de chiulasa schimbata). te contrazici. Un logan de 3 ani nu te coafeaza daca vrei fiabil si nu ai bani?
YRX
Ai cautat pe mobile etc. sa vezi ce gasesti in 5000 de euro? Ca ai de unde alege....

Ca sfaturi
- mai bine o masina premium mai veche decat un low cost mai nou. Macar la aia ai ce repara...
- masina raspandita la noi (fereste-te de raritati pentru ca o sa ai probleme la intretinere)
- fii cu bagare de seama la optiuni exotice (suspensii aer, 4control, trape panoramice, decapotabile, jante uriase, faruri de nu stiu care etc.), vor costa mult sa le servisezi in caz de defecte.
- control km si servisare in istoric la dealer. Nu te speria de km multi, conteaza mai mult starea tehnica si sa stii cifra reala.

Despre marci si modele, important este ce-ti place tie, fiecare marca/model are plusurile si minusurile ei. Dar este important sa-ti placa, sa te urci cu placere in ea. Cerceteaza forumurile despre probleme, imbunatatiri, costuri piese. Nu numai pe cele romanesti si magazinele de piese online, sati faci o idee reala. Nu te speria de ce citesti pe forumuri, in general acolo se dezbat probleme, nu vine nimeni sa scrie ca el n-are nimic, dar vei vedea incidenta anumitor defecte si rezolvari la ele.

Mai este un sambure de adevar si in clasificarea masinilor in 3 categorii - Mercedes, BMW si altele .... biggrin.gif
cosmintt26
QUOTE(einstein1984 @ 4 Dec 2018, 08:33)
nu ai bani, vrei fiabilitate si cauti masini de 8 ani si 150 000 km (e o laguna 3 la 6300 cu 184 000 km la bursa, garnitura de chiulasa schimbata). te contrazici. Un logan de 3 ani nu te coafeaza daca vrei fiabil si nu ai bani?
*



Sa stii ca nu imi pute loganul, problema este ca la "prima mana" adica cele cu putini ani vechime costa foarte mult pe piata sh. Sincer daca m-as decide la logan mai bine mai astept sau fac un credit minim, ma folosesc si de rabla si il iau nou decat sa dau 5000 pe unul cu 70-100.000km cu 3 ani vechime.

problema ptr care nu prea ma gandesc la logan este ca am deja unul, e drept vechiut, 2008 luat de nou 1.6 16v care la 120.000km isi face treaba binisor.

imi schimb cea de-a doua masina.....

da, am vazut si eu masina colegului de la iasi la bursa si o iau in calcul desi depaseste putin bugetul asa..la prima vedere;

totusi nu sunt decis daca laguna sau megane...... cei care ati mers cu ambele cum ati simtit diferenta de calitate dintre ele?!

multumesc @YRX, da, cam asa gandesc si eu, imi doresc o masina cu cat mai putine complicatii sau chestii scumpe de picat de pe ea. ptr ca de picat toate pica, nu se pune problema sa iau una cu 60.000km sa am pretentia sa nu pice de aia vreau ceva comun, cu piese ieftine (aici 1.5 dci cred ca are un mare avantaj atat ca piese cat si know how de reparatie - cred eu).
einstein1984
in 6000 iei un megane cu 130 000 km dar impecabil, fara reparatii majore ca laguna respectiva.
YRX
Vezi ca si 1.5 dci second poate sa fie o gaura neagra incredibila. Injectoare, egr, turbina, dpf daca are si alte minunatii au preturi piperate, nu e mai prejos de dieselurile Vag, Opel sau Ford chiar daca a fost montat pe Logan. Adica nu se compara cu benzinele aspirate la care cu un kit de distributie si un set de bujii l-ai readus la viata. De fapt diesel-ul in general este mai costisitor, mai ales in regim de exploatare specific noua cu drumuri scurte, viteze mici etc. Daca nu ai nevoie neaparat de diesel, daca freci masina in aglomeratie toata ziua mai bine il eviti.
maho
De-acord cu antescriitorii, cu doua mici observatii:
QUOTE(YRX @ 4 Dec 2018, 10:43)
Mai este un sambure de adevar si in clasificarea masinilor in 3 categorii - Mercedes, BMW si altele ....  biggrin.gif
*


Asta o fi mai noua, ca mai demult erau altele care ofereau garanție pe viața: Rolls si Bugatti.

QUOTE(cosmintt26 @ 4 Dec 2018, 11:38)
de picat toate pica, nu se pune problema sa iau una cu 60.000km sa am pretentia sa nu pice de aia vreau ceva comun, cu piese ieftine (aici 1.5 dci cred ca are un mare avantaj atat ca piese cat si know how de reparatie - cred eu).
*


Problema e ca nu se mai fac masini care sa te tina "o viața", dar nici piese, iar "ieftin si bun" nu exista.

Vezi ca mai exista un topic asemanator pe la Cafenea, ai ce citi.
einstein1984
toyota, mazda, kia, astea care chiar sunt fiabile nu vrei?
4x4
Dar piesele?

Eu mam cam fript cu japoneza, fiabila o fi, dar mai ieftin repari un e clas.

blush.gif Am si io nevoie de cateva recomandari din popor.

Buget 8000 euro, fara clasa micro si lowest cost, fara breakuri, motor maxim 2l, minim 100hp, benzina.

Dotari: manuala/automata cu convertizor, cotiera, incalzire scaun, proiectoare, scaune comode

Preferinte: non turbo, 4 portiere, euro 5


Ca idee, caut o masina cu cati mai putini km. Si cat mai banala, vreau ca orice mecanic sa mai fi lucrat pe ea de 3 ori ziua aia, sa gasesc pe stoc toate piesele, antigel si becuri in benzinarii, fara ciudatenii.

VAG, peugeot, citroen, fiat doar ca ultima optiune.
einstein1984
vrei kilometri putini dar sa se repare ca U650? cam greu.
YRX
320 F30 ? Acum sunt pe la 10.000, cred ca pe la primavara gasesti in 8000.
einstein1984
golf 1,6 fsi
MuciX
QUOTE(YRX @ 5 Dec 2018, 07:26)
320 F30 ?
*


Chele poate...
Acum sincer, daca iei marca premium, macar sa aibe si comfort premium, nu doar intretinerea si pretul. La 8k am un prieten moldovan care si-a luat L3 de la un alt moldovan de capitala si a facut super afacere. Cu tot respectul, dar nu doar sigla face masina.
einstein1984
pemfeurile chele sunt triste.....
4x4
Chel sau nechel, cat timp are cele scrise mai, eu sunt multumit.
Sincer nu as lua nimica de la bmw mai nou de 2005, mi se par scarboase. Mai degraba o laguna dotata sub 100k kmp decat asa o "limuzina" sh.

Vad ca motoarele bune sau cam terminat pe la golf 5, in general nu mai face nimeni benzinare de 2l na. Nu stiam de acel 1.6, trebuie sa caut un mk6 sa conduc, pe hartie pare destul de anemic.
YRX
QUOTE(MuciX @ 5 Dec 2018, 10:29)
Chele poate...
Acum sincer, daca iei marca premium, macar sa aibe si comfort premium, nu doar intretinerea si pretul.

Cat de chel il cumpara nemtii si cat premium poate sa fie seria 3, ca e ceva diferenta pana la seria 7.

4x4, daca iti plac masinile vechi de ce cauti euro5+ ?
dizzy
QUOTE(4x4 @ 4 Dec 2018, 23:23)
Dar piesele?

Eu mam cam fript cu japoneza, fiabila o fi, dar mai ieftin repari un e clas.

blush.gif  Am si io nevoie de cateva recomandari din popor.

Buget 8000 euro, fara clasa micro si lowest cost, fara breakuri, motor maxim 2l, minim 100hp, benzina.

Dotari: manuala/automata cu convertizor, cotiera, incalzire scaun, proiectoare, scaune comode

Preferinte: non turbo, 4 portiere, euro 5
Ca idee, caut o masina cu cati mai putini km. Si cat mai banala, vreau ca orice mecanic sa mai fi lucrat pe ea de 3 ori ziua aia, sa gasesc pe stoc toate piesele, antigel si becuri in benzinarii, fara ciudatenii.

VAG, peugeot, citroen, fiat doar ca ultima optiune.
*



Mazda 6 2.0 benzina aspirat cutie automata? Toyota Avensis? Subaru?
Peugeot 508?
einstein1984
ca vin naibii taxe din ianaurie pe astea poluante.
MuciX
QUOTE(YRX @ 5 Dec 2018, 13:20)
Cat de chel il cumpara nemtii si cat premium poate sa fie seria 3, ca e ceva diferenta pana la seria 7.

4x4, daca iti plac masinile vechi de ce cauti euro5+ ?
*


Am zis marca premium, nu neaparat model. Marca premium inseamna si ca mai toate modelele din gama vor fi mai scumpe decat echivalentele unor marci non-premium. Creca a mai fost discutia pe forum, nu iti spun nimic nou.
Mai stii exercitiul ala de badge engineering facut cu Toyota IQ? Cat costa Astonul?

Legat de cat de chele le cumpara neamtii, multe care ajung la noi sunt din flote. Deci nu e vorba de neamt, cat de contabilul neamt.
YRX
Bai, cand am cautat Touaregi la nemti, cu mici exceptii, le-am gasit cam standard, adica in echiparile alea de fabrica - trendline, highline, nimic in plus. La italieni erau pline de optionale, trape, individual, roti de rezerva la spate, jante mari etc. Astea nu prea erau de flote, neamtul le cam ia in versiunile de linie fara sa puna mare lucru pe ele. Asta pe siteurile de specialitate .de, nu ce vine la noi in Vitan, unde, culmea, de ceva timp incoace am vazut mai mult masini dotate foarte bine, dar provenite Italia, Belgia, Olanda.

La marcile premium parerea mea este ca daca iei un entry level esti fraierit big time. Nu e nici pe departe masina care crezi tu ca e, in schimb costurile sunt mari spre foarte mari. Am exemplul luminos al Mercedesului A, care era un cotetz sinistru dar la care o oglinda de ex costa cat la clasa E. Dar mai platesti si imaginea.

Cat despre taxe, sufla un vant revolutionar din Franta care o sa le mai inghete sangele in vine jegurilor comuniste, doar sa ne dea motive.... biggrin.gif
4x4
QUOTE(dizzy @ 5 Dec 2018, 14:55)
Mazda 6 2.0 benzina aspirat cutie automata? Toyota Avensis? Subaru?
Peugeot 508?
*



laugh.gif Subaru? In principiu mazda si avensis cred ca ar fi bune, dar trebuie sa verific foarte atent costurile de intretinere, insa nu par a fi ceva prea exotic, deci promitator.

Subaru nici sa il primesc gratis nu as conduce. 508, hmm mai bine c5, sau nici una. Nu sunt increzator ca nu are sa imi faca probleme.
iulica89
Cred ca pe la 5000, ceva voucher rabla si inca ceva atentii, poti cumpara un logan nou. Masina fara batai prea mari de cap, primul service dupa 20kkm and so on... Eu am nimerit de la o colega de munca o skoda octavia 2 facelift cu 69kkm reali 1.4 tsi, luata de noua, la 4500 euro. Daca iei o masina premium la banii aia, cu km multi, sa te astepti la cheltuieli pe masura. Chiar daca e "noua", vei avea "cateva" investii de facut la capitolul mecanica si, sa speram, ca nu se rupa distributia, sau chestii tipice masinilor"Noi".
marksman
QUOTE(einstein1984 @ 5 Dec 2018, 09:26)
golf 1,6 fsi
*


Cele mai sinistre motoare de la VAG, daca nu luam in considerare 1.2 TSI cu distributie pe lant.
axabrt
consuma cam mult 1.6fsi.

Accord 2.0. Dar si asta consuma.
Mai bn civic 1.8

Mai era la toyota un motor 1.6 132cp destul de bun.
einstein1984
sigur nu era la kia ala?
4x4
up.gif Multumesc baieti!


QUOTE(dizzy @ 5 Dec 2018, 17:31)
De ce nu Subaru?
*



Pentru ca turbo, motor exotic si foarte pretentios, preturi piese ca la gheishe de lux.

Am zis fara ciudatenii.
Deci nu inteleg cum a ajuns cadilacul ala cap de lista radmasa.gif

Apoi, prius, hmm, japonez, posibil fiabil dar mega exotic. Big problem, mai are un an de viata bateria. Maxim.

Skoda, 183k kmp. Eu vreau 100k maxim, preferabil 80k.

Passat CC coffee_spitsk.gif 170k kmp si Passat. Combinatie fatala. Doar nou as cumpara un passat. Dar nu am sa dau niciodata bani pe un passat nou. Deci nu suntem compatibili. Basca mai are si DSG, din nou, doar noua as vrea sa vad pe masina mea cutia aia.

Mazda 6. Hmm, cred ca nu am mai nimic rau de zis de model. Dar masina aia are aproape 5 ture de planeta la activ. Nu mersi.


QUOTE(iulica89 @ 6 Dec 2018, 12:05)
Cred ca pe la 5000, ceva voucher rabla si inca ceva atentii, poti cumpara un logan nou. Masina fara batai prea mari de cap, primul service dupa 20kkm and so on...  Daca iei o masina premium la banii aia, cu km multi, sa te astepti la cheltuieli pe masura.
*



Absolut, de aia tin cel mai mult la km putini. Dupa 100k nu mai garanteaza nimeni ca ceva pe masina aia mai e functional. Nu am bani de cheltuit pe masina noua, am doar 8k.
Nici no sa iau dacie noua ca so duc in prima luna in service ca nu porneste la -5c. Idem pentru restul creeatiilor lowcost gen rapid, 301, polo, aygo si alte petarde. O masina noua "buna" nu are cum sa coste sub 30k.


QUOTE(marksman @ 6 Dec 2018, 12:37)
Cele mai sinistre motoare de la VAG, daca nu luam in considerare 1.2 TSI cu distributie pe lant.
*



Deci un fel de n46b20 de la bmw.... Sincer nu imi pasa cat consuma, cat timp nu e ulei si nu se strica o data la 2 luni ca motorul de bmw. Ca performanta e evident sever penalizat de cilindreea foarte mica si lipsa supra alimentarii, accept asta. Sa nu fie obositor la condus... Trebuie neaparat test drive.
Merced
Alfa Romeo 159? cool.gif
axabrt
n auzi ca nu vrea d-astea exotice ? Ce alfa ?
aia chiar ca ajungi cu ea in service. Si ce service. Sa vezi acolo preturi

problema e ca masinile low cost din ziua de azi chiar is low cost
adica alea de acu 15 ani, desi low cost erau facute mai cu simt de raspundere.

deci in afara de honda si toyota cu motor aspirat eu nu stiu ceva mai bun
si as merge pe toyota, pare ca are reteaua de service mai extinsa.
dizzy
Tu vrei cam multe. PE banii tai, cam aia gasesti: cam ce vrei tu cu multi km, fie samsarite, fie busite.


Cadillac-ul ala e un Vectra mai spalat si parfumat.

Mai pune bani, si se gasesc:
https://www.autovit.ro/anunt/ford-focus-mk3...html#e330cecd10

https://www.autovit.ro/anunt/opel-insignia-...html#81813fb8fd

https://www.autovit.ro/anunt/opel-astra-ID7...html#81813fb8fd

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-33...html#81813fb8fd

https://www.autovit.ro/anunt/seat-leon-ii-I...html#81813fb8fd

https://www.autovit.ro/anunt/ford-mondeo-mk...html#c4a69368aa ti-o da reparata cu 14000


@axo, erau pe dracu' ghem. Low costul era si este o copaie. Lowcostul de azi, are ce avea S-Klasse acu 20 de ani: Navi, inclazire in scaune, aer conditionat, ESP, ABS. Da, stiu, toti plang dupa tabla groasa, facea sita mai frumoasa.
MuciX
Clio 2 RS, Focus ST 170. Inca mai gasesti cu kmp putini si poate fara rugina.
Merced
Nu e chiar scump de întreținut, dar service-ul oficial e praf, iar alea mai fiabile sunt taman diesel-urile, benzinare sunt vreo 11 pe olx din 200. Am condus un 2.2 jts și consuma de porc, dar și un 2.4 jtd al mecanicului unde o duc pe a mea. Deși benzinara era de noua luata de persoana aia, nu prea era îngrijită, însă asta a mecanicului, dacă trecem peste faptul ca e diesel, vai ce mașina mișto de condus. Nu e mai exotica decât o Toyota, părerea mea.
marksman
QUOTE(4x4 @ 6 Dec 2018, 23:30)
[...]
Deci un fel de n46b20 de la bmw.... Sincer nu imi pasa cat consuma, cat timp nu e ulei si nu se strica o data la 2 luni ca motorul de bmw. Ca performanta e evident sever penalizat de cilindreea foarte mica si lipsa supra alimentarii, accept asta. Sa nu fie obositor la condus... Trebuie neaparat test drive.
*



Habar n-am de BMW, stiu ca faceau masini odinioara (ultimul seria 7 fain e ala de prin 2000-2002, parca). Versiunile recente imi plac in varianta "limuzina".

Revenind la 1.6 fsi: cu benzina de 95 tremura, fumega, consuma in draci si se taraie cu sanse mari sa "crape" senzorul de NOX (FOARTE scump). Pui benzina de 98-100 si ai alta masina, dar nu devine sportiv din asta. Stiu 1.6 FSI cu sonde lambda schimbate la 14-18 luni, dar posibil sa fi fost prost din fabrica. Gurmand in oras, decent in exterior daca nu ai pretentia de racheta si poti sa te impaci cu toanele lui: doar benzina buna, cate o tacaneala la relanti si cate o sonda lambda din cand in cand.
4x4
Fain focusu ala mk3, ma apuc sa caut prin forumurile ford bolile lor.

De cativa ani alimentez doar cu evo 100 de la mol, pana si la cotetul meu de ignis, tot aia ii pun, deci asta nu ar fi deloc o problema.

Motorul ala de bmw era un fail pentru ca duduia de tehnologii sf (nu folosea clapeta acceleratie de ex) care dupa 100k dadeau cu virgula. O sumedenie de senzori si actuatori, un million de feluri de a nu merge cum trebuie, aproape imposibil de diagnosticat cu tot cu scule de dealer, etc... basca, nici chestii simple cum ar fi o garnitura la capacul de chiulasa nu erau mai bune, nu am vazut inca motor de ala fara scurgeri de ulei.

Era aproape un fel de subaru tongue.gif

Cat timp nu se conduce dubios (adica, nonliniaritatea pedala, smunceli, 0 frana motor, etc, etc... astea tin mai mult de felul in care e calibrat dar si etajarea cutiei si rigiditatea lantului cinematic), trece la limita de pragul psihologic de 100hp, si oricum eu am cam terminat cu condusul agresiv pe drumuri publice. Masina asta am de gand sa o las parintilor, deci nu prea era indicat sa iau ceva prea potent (gen insignia aia cu 250hp).
Deci nu e pt "mine". Apreciez si eu un RS sau ST, si intradevar nu te rup la buzunar cu intretinerea, dar suspensia de circuit nu merge cand ai coloana facuta praf si nici o garda joasa cand paraie genunchii, ai mei sunt cam gata sad.gif

Multumesc din nou pentru sfaturi cheers.gif
dizzy
Pentru persoane mai în vârstă e poate mai potrivita o mașină mai înaltă.
Nu se mai coboară, nu se mai chinuie.
Foca mk3 a d-nei dizzy e foarte mișto.
Cam compacta in interior.
4x4
~8000 euro

Ca să nu fac alt topic, se continuă.

Trebuie scaune incalzite, euro 5, benzina NA, cutie manuala sau cu convertizor.

Preferință pentru mașini cu km putini la primul proprietar. Cilindree 2500 max, min 100hp.
MuciX
Accord, normal.
4x4
Honda Jazz prima generatie? Opinii? Am pus ochii pe un gandac cu 1.4 8v, manual, cam vechi, nu prea se pupa cu restul cerintelor, dar e ieftin si mic. Ma gandesc ca incalzire in scaune pot face eu un fel de retrofit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.