Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane 3 1.6 dci Bose Edition
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
s-ervin
Va salut. Recent am trecut de la Laguna 2 pe Megane 3, nu sunt fan Renault dar nu am rezistat tentatiei motorului de 1.6 dci 130 cp.
Pro:
Motor puternic si silentios cu consum mic
Interior placut
Functiile keyless practice
Contra:
Mai rigid decat Laguna


Dupa cumparare imediat am dus la reprezentanta, am schimbat ulei motor, toate filtrele si setul de curea de accesori.
Are o scurgere de ulei mica in zona de distributie ( simering cost 120 ron urmeaza sa schimb)
Bieleta dreapta ( tot cu brat este 550 ron, urmeaza sa schimb doar bieleta)
Dimineata porneste mai greu cand bujiile se aprind, urmeaza sa verific poate sunt arse sau bateria imbatraneste mai ales ca are start/stop, am observat si o usoara variatie in intensitatea farurilor la relantiu.
[attachmentid=1628097114]
[attachmentid=1628097115]
[attachmentid=1628097116]
solidconvert
S o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea! wink.gif
s-ervin
Mersi, oare se poate incarca bateria start/stop cu redresor normal?trebuie sa caut niste informatii
MuciX
S-o porti sanatos.

Adica intai ai cumparat-o si dupa aia ai dus-o la "reprezentanta"?
Si ce simering e ala? Nu cumva trebuie data distributia jos?
s-ervin
mersi, inainte de cumparare a fost verificat kilometrajul si vizual tot ce se putea.Are un simering cu filet la capatul arborelui cotit , nu trebuie dat jos distributia(este cu lant) si nici capacul distributiei, nu dureaza mult schimbarea.
einstein1984
da, bateriile stop-start se pot incarca cu redresor normal. cand ai luat masina era suficient de cald sa faca auto stop (acum e prea frig si aici, daramite la HR)? ca daca nu facea posibil sa fie nevoie de alta baterie (si o resetare de contor la service cu testerul).
s-ervin
Are baterie efb, care nu necesita setare/imperechere cu tester,asa stiu,poate ma insel
einstein1984
tipul bateriei e irelevant, ecu motor are un contor cu nr de porniri. pest o anumita valoare, nu mai face stop start ca zice ca bateria e batrana si sa nu te ase in drum. ca sa recuperezi functia, baterie noua si resetat contorul. Idem si pentru pompa de injectie (la alta valoare totusi).
wolfin
lasati omul sa se bucure ca nu ii intra s&s tongue.gif . de ce il invatati prostii.
s-ervin
Am optiunea de dezactivare din buton biggrin.gif
wolfin
vezi sa nu te auda @MC ul ...
einstein1984
o dezactivezi la fiecare demaraj, dar la frigu din harghita cred ca e 6 luni pe an oricum... Daca nu ai nevoie de el, scoti mufa de la contactorul de capota deschisa si gata.
s-ervin
Din cei 4 bujii una era arsa, acum porneste ok, asa ca bateria nu schimb deocamdata, astept acum sa fie -20 de grade ne mai auzim atunci biggrin.gif
einstein1984
pai vb maine atunci. Succes!
s-ervin
Va salut, am trecut iarna fara sa schimb bateria, deocamdata rezista, intre timp am schimbat lantul de distributie din cauza unui zgomot suspect, la reprezentanta schimbarea lantului cere scoaterea motorului, dar se poate schimba si fara la un mecanic priceput. Cei care vor motorul 1.6 dci 130 sa stie ca intre anul de fabricatie 2011-2013 lantul a avut o calitate slaba, multe au fost schimbate pe garantie pe la 90000-100000 km, desi producatorul sustine ca e pe viata.
Am mai gasit o scurgere usoara de antigel langa racitorul de ulei, vinovatul o garnitura O, vedeti poza, posibil sa fie o problema generala, am mai gasit proprietari cu problema scurgeri la motor.

Ce fel de interfata + tester recomandati pentru megane 3? la laguna am folosit VAG-COM cu DDT2000.
[attachmentid=1628103102]
[attachmentid=1628103103]
s-ervin
Va salut, am revenit cu cateva date in plus, intre timp am schimbat bateria (agm in loc de efb) ,dupa o perioada a aparut un mesaj de atentionare : check vehicle, dupa multe cautari si informari, am gasit buba, sonda de presiune ulei nu primea masa probabil sa oxidat pentru ca e pe zona unde am avut scurgere de antigel.( pe forumul francez am gasit proprietari cu aceeasi problema)

mai am o singura problema pe care nu am rezolvat , am un suierat zona pompa de ulei (semana cu sunet alternator in sarcina), la rece nu se aude numai cand se incalzeste motorul, dupa schimb de ulei se auzea mai tare, acum dupa 5000 de km sa mai domolit. (suspectez pompa de ulei sau lantul pompei)

mai revin, numai bine

s-ervin
Am revenit 😊, am fost la service , a fost schimbat ulei motor+filtru, itp facut, de cand am postat ultima oara nu am avut alte probleme.
solidconvert
QUOTE(s-ervin @ 8 Apr 2019, 13:01)
intre timp am schimbat lantul de distributie din cauza unui zgomot suspect, la reprezentanta schimbarea lantului cere scoaterea motorului, dar se poate schimba si fara la un mecanic priceput. Cei care vor motorul 1.6 dci 130 sa stie ca intre anul de fabricatie 2011-2013 lantul a avut o calitate slaba, multe au fost schimbate pe garantie pe la 90000-100000 km, desi producatorul sustine ca e pe viata.
*


Este veche problema cu lantul... si eu am schimbat la fel la vreo doua masini cu aceeasi motorizare. Una dintre ele chiar a sarit de la punct dar n a patit nimic altceva. Am schimbat kitul de distributie si totul a revenit la normal.
s-ervin
Nu am mai scris de o perioada, probleme mari nu am avut de atunci, doar cateva minore:
check injection+mers neregulat "trei pistoane"= contact imperfect la injector
martor airbag= mufa sub scaun
martor check vehicle= am curatat contactoarele de la pedala ambreiaj, astept daca au avut efect
la motor rece nu porneste la sfert , are o trepidatie usoara= am schimbat bujiile dar nu s-a imbunatatit considerabil( la Laguna 1.9 dci pornea fara ezitare tot timpul)
As schimba pompa de ulei+lantul pentru ca se aude suieratul doar ca trebuie dat jos distributia.
Poate incerc sa schimb doar pompa fara lant wink.gif

ligrivis
Am si eu Megane 3 cu motorul tau si am schimbat distributia. Trebuia sa schimbi si pompa de ulei si lantul cand ai facut distributia, ma mir ca nu te-au sfatuit mecanicii. Eu la 250k am gasit intinzatorul foarte uzat, patinele aproape neatinse in schimb lantul de la pompa de ulei era foarte intins. Ca simptom la rece nu facea urat la prrnire dar la cald facea un zgomot urat pana isi lua ulei si asta m-a facut sa schimb distributia. Am schimbat si capacul la distr. sunt curios daca si tu ai pus capac nou , cost cu totul 3300 inclus manopera.
s-ervin
Capacul nu a fost schimbat
alc2
Deci suieratul care parea sa fie din zona pompei de ulei s-a rezolvat odata cu schimbarea ulei+filtru ? La cati km ai luat-o si cat ai facut pana acum cu masinuta ? Multi km si drumuri bune sa ai.
s-ervin
Suieratul dispare cand o sa schimb pompa de ulei si lantul pompei., Din pacate nu a fost schimbat impreuna cu distributia, acum nu mai am chef sa desfac iarasi distributia.Masina am cumparat cu 145000 km, acum am 174000 km.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.